Σάββατο 4 Μαρτίου 2023

Παραμένουν τα ερωτήματα κι οι αντιδράσεις παρά την αποχώρηση Ζηλιασκόπουλου

 

ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΖΕΚΑΣ /EUROKINISSI



Άλλαξε η σύνθεση της επιτροπής για το έγκλημα στα Τέμπη, μετά την κατακραυγή • Φωνές για «φιάσκο» και για επιχείρηση συγκάλυψης από την κυβέρνηση

Την ώρα που ο θρήνος και η οργή για το έγκλημα στα Τέμπη κλιμακώνονται, με τους συγγενείς των θυμάτων να βιώνουν εφιαλτικές ώρες, αίσθηση προκαλεί η επιμονή της κυβέρνησης να διορίσει η ίδια την επιτροπή για τη διερεύνηση του τραγικού δυστυχήματος. 

Καταρχάς, αρνητική εντύπωση και σφοδρές αντιδράσεις δημιούργησε η τοποθέτηση του καθηγητή Μεταφορών και Παραγωγής στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Αθανάσιου Ζηλιασκόπουλου στην εν λόγω επιτροπή, αν και ο ίδιος διετέλεσε πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ τη μνημονιακή περίοδο 2010-2015. 

Μετά την κατακραυγή, ο κ. Ζηλιασκόπουλος υπέβαλε την παραίτησή του –χωρίς να έχει κλείσει ούτε ένα 24ωρο στην επιτροπή– σημειώνοντας μεταξύ άλλων πως «λόγω της ιδιαίτερης βαρύτητας της Επιτροπής, για το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας, δεν θα ήθελα η ιδιότητα μου εκείνη να χρησιμοποιηθεί ως άλλοθι για να πληγεί η ακεραιότητα και η αμεροληψία των εργασιών και του πορίσματος της Επιτροπής». 

«Φιάσκο»

Ωστόσο, τα εύλογα ερωτήματα παραμένουν σχετικά με τη σύσταση της επιτροπής. Χαρακτηριστική είναι η νέα σκληρή ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, ο οποίος από την αρχή είχε εκφράσει τις αντιρρήσεις του για τις μεθοδεύσεις της κυβέρνησης. Στην ανακοίνωσή του δεν διστάσει να μιλήσει για «φιάσκο», τονίζοντας πως «δεν είναι δυνατόν ο ελεγχόμενος να διορίζει τον ελεγκτή του».

Παράλληλα, καλεί τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη να καταργήσει αμέσως την εν λόγω επιτροπή και να αφήσει τη Δικαιοσύνη και τις αρμόδιες Αρχές να επιτελέσουν το έργο τους. 

Η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ

«Ο κ. Μητσοτάκης να καταργήσει την Επιτροπή – φιάσκο, δεν μπορεί να διορίζει τον ελεγκτή του»

Η έρευνα για το δυστύχημα θα γίνει από τη Δικαιοσύνη – Οι ώρες της τραγωδίας δεν ενδείκνυνται για επικοινωνιακούς τακτικισμούς

Την ώρα που ακόμα η χώρα θρηνεί τους νεκρούς της, η κυβέρνηση επιδίδεται σε ένα άνευ προηγουμένου φιάσκο με τη δήθεν «υπερκομματική» Επιτροπή. Δεν είναι δυνατόν ο ελεγχόμενος να διορίζει τον ελεγκτή του.

Η σπουδή του κ. Μητσοτάκη να συστήσει μία διορισμένη από τον ίδιον Επιτροπή που θα προκαταλάβει την εν εξελίξει έρευνα της Δικαιοσύνης, αποτελεί ευθεία παρέμβαση στο έργο της, ενέχει προεκλογικές σκοπιμότητες και είναι εξόχως ύποπτη.

Η απόσυρση του κ. Ζηλιασκόπουλου από την Επιτροπή, μετά τη θύελλα αντιδράσεων, δεν αλλάζει απολύτως τίποτα.

Καλούμε τον κ. Μητσοτάκη να καταργήσει αμέσως την εν λόγω Επιτροπή και να αφήσει τη Δικαιοσύνη και τις αρμόδιες Αρχές να επιτελέσουν το έργο τους και να διερευνήσουν τα αίτια του δυστυχήματος.

Οι ώρες της τραγωδίας δεν ενδείκνυνται για επικοινωνιακούς τακτικισμούς.

«Συγκάλυψη»

Τις αντιρρήσεις του για την επιτροπή εξέφρασε και το ΜέΡΑ25. Ειδικότερα, ο Μιχάλης Κριθαρίδης, με ανάρτησή του στα κοινωνικά δίκτυα επισήμανε πως «η φοβερή και τρομερή Επιτροπή που πήγε να στήσει εντελώς αντιθεσμικά η Κυβέρνηση, δεν κράτησε ούτε μία μέρα καθώς ήδη έχουμε την πρώτη παραίτηση». Υπογράμμισε με νόημα πως «προφανώς δεν θα εμπιστευτούμε μια τέτοια Επιτροπή Συγκάλυψης, ούτε έναν Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, γαμπρό του προέδρου της ΤΕΡΝΑ!». 

Επίσης, ο εκπρόσωπος Τύπου του κόμματος, μίλησε ξεκάθαρα για συγκάλυψη και έδωσε και το (μέχρι στιγμής) ιστορικό της.

Όπως ανέφερε ο Έρικ Μιλτιάδης Έντμαν σε ανάρτησή του: 

  • Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ο κ. Γεραπετρίτης, γαμπρός του προέδρου της ΤΕΡΝΑ
  • Καμία υπερκομματική επιτροπή, αλλά 3μελής διορισμένη από την κυβέρνηση
  • Μέλος της ο κ. Ζηλιασκόπουλος- πρωτεργάτης της διάλυσης του ΟΣΕ - που απορρίπτει την πρόταση

Σύγκρουση συμφερόντων και Κράτος Δικαίου

Εξάλλου, ο Χριστόφορος Βερναρδάκης σε δική του ανάρτηση κατέγραψε τρεις παρατηρήσει για το πώς λειτουργεί το Κράτους Δικαίου στη χώρα. Μεταξύ άλλων θυμίζει ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη ψήφισε διάταξη νόμου με την οποία συγκροτείται ο Εθνικός Οργανισμός Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων, ωστόσο δύο μήνες μετά, «αντί να σεβαστεί τη δική της νομοθέτηση, συγκροτεί μια ad hoc τριμελή επιτροπή για να κάνει το έργο μιας επίσημης κρατικής οντότητας».

Η ανάρτηση του Χρ. Βερναρδάκη

Τρεις παρατηρήσεις για το επίπεδο λειτουργίας του Κράτους Δικαίου στην Ελλάδα.

- Σύγκρουση συμφερόντων Νο1: Ο (παραιτηθείς) Υπουργός Υποδομών Κ. Καραμανλής έχει μετακλητό νομικό σύμβουλο στο Γραφείο του τον νομικό σύμβουλο της Hellenic Train. Επόπτης και εποπτευόμενος ένα πράγμα. 

- Σύγκρουση συμφερόντων Νο 2: Μέλος της τριμελούς (!!!) Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων για τη διερεύνηση του τραγικού συμβάντος στα Τέμπη είναι ο άνθρωπος που διετέλεσε Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ την περίοδο 2010-2015. Δηλαδή, ο άμεσα λειτουργικά εμπλεκόμενος στην εξέλιξη των σιδηροδρόμων της χώρας καλείται να "εποπτεύσει" τις αιτίες του συμβάντος, τις οποίες μάλιστα η ίδια η επικοινωνιακή γραμμή της Κυβέρνησης Μητσοτάκη αναφέρει ως "διαχρονικές" (!!). Επόπτης και εποπτευόμενος ένα πράγμα, Νο2. 

- Σύγκρουση Συμφερόντων Νο 3: Ο ορισθείς Υπουργός Υποδομών μετά την παραίτηση Καραμανλή έχει στενή συγγενική σχέση με τον μεγαλομέτοχο - ιδιοκτήτη τεχνικής εταιρείας με μεγάλα έργα υποδομής στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Επόπτης - εποπτευόμενος πάλι ένα πράγμα, Νο 3.        

Σε οποιοδήποτε (καπιταλιστικό) κράτος η ύπαρξη τριών επάλληλων περιπτώσεων "σύγκρουσης συμφερόντων" θα είχε επιφέρει τεράστιο νομικό, θεσμικό και πολιτικό σεισμό. Στη σημερινή Ελλάδα, οι φωνές που ακούγονται είναι "περιθωριακές". Δείγμα του πόσο ο δημόσιος διάλογος και η θεσμική συγκρότηση της χώρας έχουν καταρρεύσει. 

Και το "κερασάκι". Στις 12 Ιανουαρίου 2023 η Κυβέρνηση Μητσοτάκη ψηφίζει διάταξη νόμου με την οποία συγκροτείται ο Εθνικός Οργανισμός Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων. Δύο μήνες μετά, η Κυβέρνηση Μητσοτάκη αντί να σεβαστεί τη ΔΙΚΗ ΤΗΣ νομοθέτηση, συγκροτεί μια ad hoc τριμελή επιτροπή για να κάνει το έργο μιας επίσημης κρατικής οντότητας. 

Γιατί; Μήπως γιατί εκεί την οδηγεί η σύγκρουση συμφερόντων που διαχειρίζεται;

 

Αυτοί είναι οι 5 νεκροί που σκοτώθηκαν στα Τέμπη και ταυτοποιήθηκαν σήμερα – Συνεχίζεται το δράμα των οικογενειών

 

Αυτοί είναι οι 5 νεκροί που σκοτώθηκαν στα Τέμπη και ταυτοποιήθηκαν σήμερα – Συνεχίζεται το δράμα των οικογενειών

Αυτοί είναι οι 5 νεκροί που σκοτώθηκαν στα Τέμπη και ταυτοποιήθηκαν σήμερα – Συνεχίζεται το δράμα των οικογενειών

NEWSIT15:58 04/03/2023

Τις 55 έχουν φτάσει οι ταυτοποιημένες σοροί θυμάτων της τραγωδίας στα Τέμπη. Ο συνολικός αριθμός των επιβεβαιωμένων νεκρών από τη σύγκρουση τρένων είναι μέχρι στιγμής 57, ενώ αναμένονται και οι «απαντήσεις» που μπορεί να δώσουν τα μαύρα κουτιά των τρένων.

Όλη η χώρα εδώ και τέσσερις μέρες έχει «μουδιάσει» μετά την σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη, ενώ μέχρι το βράδυ αναμένεται να ανακοινωθεί και η ολοκλήρωση των ερευνών στο σημείο της τραγωδίας. Το δραματικό έργο της αναγνώρισης των νεκρών, συνεχίστηκε και σήμερα… 

Ανάμεσα στα θύματα της τραγωδίας των Τεμπών και η 19χρονη Αναστασία Παπαγγελή. Φοιτήτρια στη Γεωπονική Σχολή στο ΑΠΘ και το βράδυ της περασμένης Τρίτης (28.02.2023) βρισκόταν στο τρίτο βαγόνι του μοιραίου τρένου Intercity. Η καταγωγή της ήταν από την Λυκούρια Καλαβρύτων, και η οικογένειά της είναι πολύτεκνη.

Ταυτοποιήθηκε και η σορός του Γιώργου Παπάζογλου, φοιτητή του τμήματος Φυσικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, που είναι και αυτός ένας από τους νεκρούς της σύγκρουσης τρένων στα Τέμπη. Ο 22χρονος  επέστρεφε από την Αθήνα με το μοιραίο τρένο. Λίγο πριν τη σύγκρουση έφυγε από το βαγόνι αριθμού 3 και πήγε στο μπαρ για να αγοράσει ένα μπουκάλι νερό.

Ταυτοποιήθηκε και επίσημα η σορός του 20χρονου φοιτητή Αναστάσιου Κουτσόπουλου. Ο νεαρός είχε πάει στην Καρδίτσα για το τριήμερο και επέστρεφε με το τρένο στη Θεσσαλονίκη, όπου σπούδαζε.  Ο Τάσος φαίνεται να βρισκόταν στο 3ο βαγόνι σύμφωνα με επιβάτη, η οποία δήλωσε πως κατά τη στιγμή της σύγκρουσης ήρθαν αντικριστά.

Ταυτοποιήθηκε και η σορός της Μαίρης από την Μεσαρά. Η άτυχη γυναίκα εργαζόταν στο κυλικείο του τρένου που συγκρούστηκε με την μοιραία αμαξοστοιχία. Η οικογένειά της πήγε στην Λάρισα για να δώσει δείγμα DNA, όπως έκαναν και άλλες οικογένειες προκειμένου να ταυτοποιηθούν οι σοροί.

Και ο ελεγκτής του Intercity συγκαταλέγεται στα θύματα της εθνικής τραγωδίας. Ο 55χρονος Γιάννης Τζοβάρας από τη Στυλίδα είχε βάρδια ως ελεγκτής στο μοιραίο τρένο που συγκρούστηκε μετωπικά με εμπορική αμαξοστοιχία στα Τέμπη. Ήταν μέσα στη λίστα με τους αγνοούμενους, μέχρι το βράδυ της Παρασκευής 3 Μαρτίου που ταυτοποιήθηκε η σορός του και ενημερώθηκαν οι δικοί του άνθρωποι.

Δ.Παπαγγελόπουλος: Κρίθηκε ένοχος για παράβαση καθήκοντος από το Ειδικό Δικαστήριο – Αθώα η Ελένη Τουλουπάλη Κατά πλειοψηφία για δύο παραβάσεις

 




04.03.2023 | 17:29

Newsroom | pronews.gr

Ο πρώην αναπληρωτής υπουργός Δικαιοσύνης Δημήτρης Παπαγγελόπουλος κρίθηκε ένοχος κατά πλειοψηφία για δύο παραβάσεις καθήκοντος από το Ειδικό Δικαστήριο.

Αντίθετα, οι ανώτατοι δικαστές κήρυξαν αθώο ομόφωνα τον κατηγορούμενο πρώην υπουργό για το αδίκημα της ηθικής αυτουργίας σε κατάχρηση εξουσίας και αθώο επίσης κατά πλειοψηφία για άλλες τρεις περιπτώσεις παράβασης καθήκοντος.Αθώα έκριναν οι 13 ανώτατοι δικαστές την πρώην επικεφαλής της Εισαγγελίας κατά της διαφθοράς Ελένη Τουλουπάκη για την οποία πείστηκαν ότι δεν έχει διαπράξει το αδίκημα της κατάχρησης εξουσίας που την οδήγησε στο εδώλιο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι την ώρα που η πρόεδρος του Ειδικού Δικαστηρίου Βίκυ Ηλιοπούλου το εδώλιο του πρώην υπουργού ήταν κενό για πρώτη φορά από τη έναρξη τη διαδικασίας τον περασμένο Σεπτέμβριο καθώς όπως ανακοινώθηκε πριν λίγες ώρες ανέβασε πυρετό.

Από την πλευρά του ο ΣΥΡΙΖΑ ανέφερε ότι: «Αφήνουμε στην κρίση της ελληνικής κοινωνίας την κατά πλειοψηφία απόφαση της Δικαιοσύνης για τον κ. Παπαγγελόπουλο».

Ο ΣΥΡΙΖΑ σημειώνει ακόμη πως η αθώωση της Ε.Τουλουπάκη « τελειώνει οριστικά το μύθευμα περί σκευωρίας Novartis».

Ολόκληρη η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ είναι η ακόλουθη:

«Η αθώωση της κ. Τουλουπάκη τελειώνει οριστικά το μύθευμα περί σκευωρίας Novartis και οποιασδήποτε άλλης μομφής στο πρόσωπό της, σε σχέση με τον τρόπο που εκτέλεσε τα καθήκοντά της ως Εισαγγελέας Διαφθοράς.

Αυτό που μένει είναι το σκάνδαλο, και δυστυχώς χωρίς καμία απόδοση ευθυνών.Σε ό,τι αφορά την κατά πλειοψηφία απόφαση της δικαιοσύνης για τον κ. Παπαγγελόπουλο, επί των ημερών του οποίου άνοιξε η έρευνα για το σκάνδαλο Novartis, την αφήνουμε στην κρίση της ελληνικής κοινωνίας».

ΟΣΕ: «Έστελνε εξώδικα σε σωματεία εργαζομένων που διαμαρτύρονταν για την ασφάλεια» Τι ανέφερε εργατολόγος για την αντίδραση του ΟΣΕ




04.03.2023 | 14:37pronews.gr

 Για συκοφαντία φέρεται ότι κατηγορούσε η εργοδοσία του ΟΣΕ τους υπαλλήλους που επεσήμαναν τις ελλείψεις στον τομέα της ασφάλειας στους σιδηροδρόμους, ενώ απαντούσε μάλιστα και με εξώδικα εναντίον των σωματείων.Ζητάμε την άμεση αποκατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής, τηλεδιοίκηση, φωτοσήματα, etcs και της ασφάλειας του δικτύου η οποία έχει καταστεί εδώ και χρόνια προβληματική […] Σας καλούμε να λάβετε όλα τα απαραίτητα μέτρα για τη διασφάλιση της υγείας και της ασφάλειάς μας», έγραφε μεταξύ άλλων το εξώδικο.Σύμφωνα με τον εργατολόγο, σε αυτά τα αιτήματα, ο ΟΣΕ απάντησε με εξώδικα στους εργαζόμενους αναφέροντας ότι όλα όσα υποστηρίζουν είναι συκοφαντικά και ότι θα υποστούν συνέπειες.

Πιο συγκεκριμένα, όπως αποκάλυψε στο Open ο εργατολόγος, Γιάννης Καρούζος, ένα από τα σωματεία που ανήκουν στην ομοσπονδία του ΟΣΕ, η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης είχε στείλει εξώδικο διαμαρτυρόμενη για τα προβλήματα στην ασφάλεια των σιδηροδρόμων, μεταξύ άλλων, στις 31 Οκτωβρίου του 2022

Τέμπη: Πώς η λεόντιος σύμβαση με τους ιδιώτες στερεί δικαιώματα αποζημίωσης

 

EUROKINISSI



Τα αποτελέσματα της λεοντίου σύμβαση με τους ιδιώτες της Hellenic Train ήρθαν με τραγικό τρόπο ξανά στην επικαιρότητα, με αφορμή το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, όπου μέχρι στιγμής δεκάδες είναι οι νεκροί, οι τραυματίες και οι αγνοούμενοι.

Όπως είχε γράψει και η «Εφ.Συν.» και ο Άρης Χατζηγεωργίου τον Ιανουάριο του 2022, μετά την τεράστια ταλαιπωρία που υπέστησαν επιβάτες κατά τη διάρκεια της κακοκαιρίας «Ελπίδα», παρά το γεγονός ότι ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός 1371/2007 είναι η «βίβλος» που περιλαμβάνει τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των επιβατών σιδηροδρομικών γραμμών, η ελληνική κυβέρνηση το 2019, λίγους μόλις μήνες μετά την ανάρρησή της στην εξουσία, τον Δεκέμβριο του 2019, με υπουργική απόφαση του τότε υπουργού Μεταφορών Γιάννη Κεφαλογιάννη (27/12/2019), που έχει πενταετή διάρκεια, εξαίρεσε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την εφαρμογή συγκεκριμένων άρθρων για διάστημα 5 ετών.

Το ρεπορτάζ της «Εφημερίδας των Συντακτών» στις 27/1/2023

Έτσι, σήμερα, οι ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Hellenic Train μπορούν να αρνηθούν να δώσουν τις αποζημιώσεις στους συγγενείς των θυμάτων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος.

Το άρθρο 13 του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 1371/2007 προβλέπει καταβολή εντός το πολύ 15 ημερών ποσού τουλάχιστον 21.000 ευρώ για κάθε επιβάτη που θα τραυματισθεί ή θα χάσει τη ζωή του. Και σημειώνει ότι το ποσό αυτό δίδεται ασχέτως του αποτελέσματος στο οποίο θα οδηγήσουν έρευνες και δικαστικές προσφυγές. Δηλαδή ανεξάρτητα από τις δικαστικές απαιτήσεις των συγγενών των θυμάτων που θα προσφύγουν στη δικαιοσύνη.

Ωστόσο, η κυβέρνηση Μητσοτάκη, αξιοποιώντας τη δυνατότητα που δίνει σε κάθε κράτος-μέλος ο ευρωπαϊκός Κανονισμός 1371/2007 για «τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των επιβατών σιδηροδρομικών γραμμών» να χορηγεί εξαιρέσεις επί συγκεκριμένων άρθρων για τις αποζημιώσεις επιβατών για ορισμένο χρονικό διάστημα, φρόντισε να απαλλάξει από συγκεκριμένες υποχρεώσεις την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τη Hellenic Train.

Τα άρθρα που εξαιρούνται αφήνοντας απροστάτευτους τους επιβάτες αφορούν μεταξύ άλλων:

● Προκαταβολές (άρθρο 13): Καταβολή εντός το πολύ 15 ημερών ποσού τουλάχιστον 21.000 ευρώ για κάθε επιβάτη που θα τραυματισθεί ή θα χάσει τη ζωή του. Το ποσό αυτό δίδεται ασχέτως του αποτελέσματος στο οποίο θα οδηγήσουν έρευνες και δικαστικές προσφυγές.

● Καθυστερήσεις, απώλειες ανταπόκρισης, ακυρώσεις (άρθρο 15): Προβλέπει αποζημιώσεις για έξοδα καταλύματος και ειδοποίησης προσώπων που αναμένουν τον επιβάτη αν συγκεκριμένο δρομολόγιο καθυστέρησε υπέρμετρα, ακυρώθηκε ή χάθηκε ανταπόκριση με άλλο συρμό.

● Επιστροφή χρημάτων (αρθρο 16): Εάν υπάρχει καθυστέρηση πάνω από 60 λεπτά οι επιβάτες έχουν δικαίωμα επιστροφής κομίστρου ή συνέχισης ταξιδιού-επαναδρομολόγησης υπό συγκεκριμένες συνθήκες μεταφοράς.

● Αποζημίωση κομίστρου (άρθρο 17): Ο επιβάτης δικαιούται αποζημίωσης (χωρίς να χάνει το εισιτήριό του) που κλιμακώνεται έως το 50% του κομίστρου για καθυστέρηση άνω των 120 λεπτών.

● Συνδρομή (άρθρο 18): Ο επιβάτης δικαιούται δωρεάν γεύματα και αναψυκτικά, ξενοδοχείο και μεταφορά σε αυτό, σε περίπτωση καθυστέρησης που υπερβαίνει τα 60 λεπτά. Επίσης δικαιούται πιστοποίηση επί του εισιτηρίου για την καθυστέρηση, την απώλεια ανταπόκρισης ή την ακύρωση δρομολογίου.

Τότε, πριν από ένα περίπου χρόνου, εν μέσω οργής για την ταλαιπωρία των επιβατών της Hellenic Train στην κακοκαιρία, σε ερώτηση της «Εφημερίδας των Συντακτών» προς το αρμόδιο υπουργείο εάν υπάρχουν σκέψεις κατάργησης των εξαιρέσεων από τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό δικαιωμάτων των επιβατών, η απάντηση ήταν ότι αυτό θα αξιολογηθεί όταν περάσει η πενταετία.

Οποιοδήποτε άλλο σχόλιο είναι μάλλον περιττό.

Αντιδράσεις

Ο εκπρόσωπος Τύπου του ΜέΡΑ25, Έρικ Μιλτιάδης Έντμαν, σχολίασε για το θέμα, που επανήλθε:

«Οι κυβερνήσεις υπάρχουν για να προστατεύουν τα δικαιώματα των πολιτών. Στην Ελλάδα υπάρχουν για να προστατεύουν τους ιδιώτες από τα δικαιώματα των πολιτών. Από το '19 και για 5 χρόνια (εν ισχύ) η κυβέρνηση επιτρέπει στη @HellenicTrain να μη πληρώνει αποζημιώσεις. Τώρα;»

 

Παραίτηση Ζηλιασκόπουλου από την Επιτροπή για τα Τέμπη

 

ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΖΕΚΑΣ/EUROKINISSI



Με ταχύτητα αστραπής η «αναβολή» των καθηκόντων του, μετά τον ορυμαγδό αντιδράσεων που προκάλεσε η τοποθέτησή του από τον νέο υπουργό Μεταφορών και Υποδομών.

Ούτε ένα 24ωρο δεν παρέμεινε μέλος της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων που ανακοίνωσε η κυβέρνηση για να διερευνήσει τα αίτια της τραγωδίας στα Τέμπη.

Ο καθηγητής Μεταφορών και Παραγωγής στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, με δήλωσή του, έκανε γνωστό πως «λόγω της ιδιαίτερης βαρύτητας της Επιτροπής, για το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας, δεν θα ήθελα η ιδιότητα μου εκείνη να χρησιμοποιηθεί ως άλλοθι για να πληγεί η ακεραιότητα και η αμεροληψία των εργασιών και του πορίσματος της Επιτροπής. Για τον λόγο αυτό, δεν θα αναλάβω τα καθήκοντα μου στην Επιτροπή και παραμένω στη διάθεση της πολιτείας, στο μέτρο που μπορώ να φανώ χρήσιμος λόγω της ειδικότητάς μου».

Η δήλωση παραίτησης

«Μετά την τοποθέτησή μου ως μέλους της επιτροπής διερεύνησης των αιτιών του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη, υπό την ιδιότητα μου ως καθηγητή μεταφορών στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, ακολούθησε σειρά δηλώσεων και δημοσιευμάτων εκ μέρους πολιτικών προσώπων που με αφορούσαν, σχετικά με την παρελθούσα θητεία μου ως προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ.

Λόγω της ιδιαίτερης βαρύτητας της Επιτροπής, για το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας, δεν θα ήθελα η ιδιότητα μου εκείνη να χρησιμοποιηθεί ως άλλοθι για να πληγεί η ακεραιότητα και η αμεροληψία των εργασιών και του πορίσματος της Επιτροπής.

Για τον λόγο αυτό, δεν θα αναλάβω τα καθήκοντα μου στην Επιτροπή και παραμένω στη διάθεση της πολιτείας, στο μέτρο που μπορώ να φανώ χρήσιμος λόγω της ειδικότητάς μου».

Στη θέση του τοποθετείται ο Χρήστος Πυργίδης, καθηγητής σιδηροδρομικής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Το όνομα του κ. Πυργίδη είχε ακουστεί πριν ανακοινωθεί η σύνθεση της Επιτροπής από τον νέο υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Γ. Γεραπετρίτη. 

Η τριμελής σύνθεση δημοσιοποιήθηκε «κατόπιν εντολής του πρωθυπουργού» και με την επισήμανση ότι «θα επιτελέσει το έργο της στον συντομότερο δυνατό χρόνο».

Η τοποθέτηση του Αθανάσιου Ζηλιασκόπουλου στην Επιτροπή προκάλεσε εξαρχής τριγμούς με τα κόμματα της αντιπολίτευσης να κατακεραυνώνουν την επιλογή αυτή καθώς ο κ. Ζηλιασκόπουλος υπηρέτησε σε καίριες θέσεις την περίοδο της μεγάλης υποβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου.

Στα «τυφλά» η έρευνα της Επιτροπής;

Στο μεταξύ, ένα άλλο μέλος της Επιτροπής, ο Βασίλης Προφυλλίδης, μίλησε το πρωί του Σαββάτου στο OPEN και ισχυρίστηκε πως προς το παρόν δεν έχει διευκρινιστεί το πλαίσιο των ερευνών της Ειδικής Επιτροπής, παραδεχόμενος επί της ουσίας ότι δενγνωρίζει ακόμα τι θα χρειαστεί να διερευνήσουν. Ο ίδιος φρόντισε ωστόσο να τονίσει, κάπως γενικά, πως «θα εξαντληθεί κάθε περιθώριο αντικειμενικότητας και επιστημονικής αλήθειας».

Σχολιάζοντας τις αντιδράσεις των κομμάτων δήλωσε πως εκείνος κρατά το θετικό της υπόθεσης: «εγώ βλέπω στις ενστάσεις των κομμάτων την ίδια αγωνία που έχω κι εγώ. Να αποκαλυφθεί η αλήθεια», είπε.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Πλημμύρισαν οι δρόμοι στην Αττική - Σε δύο κύματα «χτυπάει» η κακοκαιρία

  Newsroom   Πέμπτη, 26 Δεκεμβρίου 2024 07:25 Εγκλωβίστηκαν στο όχημά τους επιβάτες λόγω της πλημμυρισμένης Ποσειδώνος INTIME NEWS / ΠΑΝΑΓΙΩ...