Τετάρτη 8 Μαρτίου 2023

Α.Πορτοσάλτε: «Δεν φταίει ο Κ.Μητσοτάκης αλλά οι προηγούμενες κυβερνήσεις για την τραγωδία των Τεμπών»! «Έπρεπε να πει ο Μητσοτάκης ότι παρέλαβε σάπιο ΟΣΕ




info@pronews.gr

 Συνεχίζει τις δηλώσεις «ξεπλύματος» της κυβέρνησης ο πλέον φιλοκυβερνητικός δημοσιογράφος Α.Πορτοσάλτε, ο οποίος δήλωσε για το έγκλημα των Τεμπών ότι «φταίει ο Μητοστάκης που δεν είπε ότι παρέλαβε σάπιο ΟΣΕ από τις προηγούμενες κυβερνήσεις»!

Ο δημοσιογράφος, κατά του οποίου οι οπαδοί του Ολυμπιακού έστησαν χθες υβριστικό πανό στο ΣΕΦ, μίλησε για «ευθύνες» των προηγούμενων κυβερνήσεων. Η σημερινή ήταν έξω από το «κάδρο»!Φυσικά, αυτό θα είναι το επίσημο κυβερνητικό αφήγημα κατά την διάρκεια της προεκλογικής περιόδου.

Κατά τον Άρη Πορτοσάλτε, ο οποίος θυμίζουμε ότι πρόσφατα είπε πως με τις θυσίες ανθρώπινων ζωών βελτιώνονται οι υποδομές της χώρας, η ευθύνη της Κυβέρνησης Μητσοτάκη έγκειται μόνο στο γεγονός ότι… δεν είπε πως παρέλαβε έναν «σάπιο ΟΣΕ»!

Δηλαδή η κυβέρνηση Μητσοτάκη που κυβερνάει την χώρα εδώ και 4 χρόνια δεν ευθύνεται για τίποτε…

«Οι ευθύνες της κυβέρνησης είναι εδώ, είναι παρούσες. Διατυπωμένες από την πρώτη στιγμή. Παρέλαβε έναν σάπιο ΟΣΕ. Το πόσο σάπιος είναι ο ΟΣΕ το παρακολουθούμε μέρα με τη μέρα. Είναι σάπιος ο ΟΣΕ. Ο Μητσοτάκης με τον Καραμανλή παραλαμβάνουν σάπιο ΟΣΕ και δυστυχώς για τον Μητσοτάκη και δυστυχώς για τον Καραμανλή, δεν το λένε».

Σημειώνεται ότι ο κατεξοχήν φιλοκυβερνητικός (κατά δήλωσή του άλλωστε αφού παροτρύνει τους πολίτες δημοσίως να ψηφίσουν ΝΔ για να μην έχει η χώρα περιπέτειες) δημοσιογράφος μίλησε πριν λίγες ημέρες στο κατεξοχήν κυβερνητικό κανάλι της ΕΡΤ, οπότε υπήρχε και το ανάλογο κλίμα…

Αναφερόμενος στην τραγωδία των Τεμπών έκανε μία αναδρομή σε προηγούμενα δυστυχήματα και είπε το αμίμητο:
«Έχω την αίσθηση πως όταν έγινε το ναυάγιο του Εξπρές Σαμινα και χάθηκαν άνθρωποι έξω από την Πάρο εκσυγχρονίσαμε την ακτοπλοΐα. Μπήκαν καινούρια καράβια. Όταν έγιναν τρία δυστυχήματα, δύο στα Τέμπη με τους φίλους του ΠΑΟΚ και ένα με τα μαθητούδια από την Ημαθία και το τρίτο στον Άγιο Κωνσταντίνο πάλι με μαθητές, αποφασίσαμε να κάνουμε οδικό δίκτυο, φτιάξαμε σήραγγες και τρένου και δρόμων.
Άρα, έπρεπε δυστυχώς να πεθάνουν… και εκεί παιδιά. Παιδιά σχολείου. Δυστυχώς. Αν μου επιτρέπετε, η θυσία είναι θυσία, έγινε, δυστυχώς. Έχω την αίσθηση ότι θα προχωρήσουμε εκτός και αν έχουμε αποφασίσει να κλείσουμε τον ΟΣΕ και πεθάνουμε το τρένο στην Ελλάδα».

Οργή ΚΚΕ για το κλείσιμο του Μετρό – Για νομικές ενέργειες προειδοποιεί το ΜέΡΑ25

 



Ξεχειλίζει ο θυμός από την προκλητική απόφαση κυβέρνησης και ΕΛ.ΑΣ. να καταστήσουν το κέντρο της Αθήνας αποκλεισμένη ζώνη προκειμένου να εμποδίσουν τη συμμετοχή των πολιτών στις μεγάλες κινητοποιήσεις.

Σε μια πρωτοφανή κίνηση, που καταδεικνύει τον πανικό του Μαξίμου για την έκρηξη οργής στη σκιά του εγκλήματος στα Τέμπη, η Ελληνική Αστυνομία αποφάσισε αυταρχικά το κλείσιμο των σταθμών (Σύνταγμα, Πανεπιστήμιο, Ομόνοια, Μοναστηράκι, Ευαγγελισμός) που θα εξυπηρετούσαν όσους ήθελαν να κατέβουν στη διαδήλωση.

Αντιδρώντας σε αυτή την απόφαση το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας εξέδωσε αιχμηρή ανακοίνωση χαρακτηρίζοντάς την «απαράδεκτη και προκλητική».

Το ΚΚΕ σημειώνει ότι η κυβέρνηση «δεν πρόκειται να εμποδίσει το ποτάμι του λαού και της νεολαίας να πλημμυρίσει τους δρόμους της Αθήνας». 

«Οι χιλιάδες εργαζόμενοι, οι μαθητές και οι φοιτητές, θα βρουν τον τρόπο να βρεθούν στη μεγάλη διαδήλωση για το έγκλημα στα Τέμπη. Αυτό έχει ήδη φανεί από τα ξημερώματα, που δεκάδες χώροι δουλειάς και κλάδοι έχουν "νεκρώσει", σχολεία και πανεπιστήμια είναι κλειστά. Το ποτάμι δεν γυρίζει πίσω», καταλήγει στο σχόλιό του.

Επιφυλάσσεται για νομικές ενέργειες το ΜέΡΑ25

Το κόμμα του Γιάνη Βαρουφάκη, ωστόσο, πάει την αντίδραση ένα βήμα παραπέρα ανακοινώνοντας ότι επικοινώνησε με το γραφείο του αρχηγού της ΕΛ.ΑΣ., ενώ επιφυλάσσεται για νομικές ενέργειες προκειμένου οι σταθμοί να παραμείνουν ανοιχτοί.

Αναλυτικά

Πανικόβλητη η κυβέρνηση σαμποτάρει τις κινητοποιήσεις κλείνοντας το μετρό.

Δεν πτοούμαστε: θα περπατήσουμε

Ύστερα από την απόφαση της Ελληνική Αστυνομίας να κλείσει τους κεντρικούς σταθμούς του μετρό για να δυσκολέψει τη συμμετοχή στην διαδήλωση της γενικής απεργίας, το ΜέΡΑ25 επικοινώνησε με το γραφείο του αρχηγού της αστυνομίας απαιτώντας, επιφυλασσόμενο και νομικές ενέργειες, οι σταθμοί να παραμείνουν ανοιχτοί.

Είναι γνωστό ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη είναι αλλεργική σε οποιαδήποτε εκδήλωση λαϊκής αντίδρασης. Οι απελπισμένες κινήσεις της ΕΛ.ΑΣ. δεν πρόκειται όμως να σταματήσουν τον λαό από το να δώσει σήμερα το παρόν.

Οι μόνοι κοντινοί σταθμοί που λειτουργούν αυτή τη στιγμή είναι: Θησείο, Βικτώρια, Ακρόπολη, Μεταξουργείο, Μέγαρο Μουσικής. ΗΣΑΠ 11-5, Μετρό 12-4.

Θύελλα για την επιστολή-υπόδειξη του Κ. Μητσοτάκη προς τον Ι. Ντογιάκο

 

Ισίδωρος Ντογιάκος

ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΥ/EUROKINISSI
 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ 



Στον απόηχο των αντιδράσεων για την πρωτοφανή ενέργεια του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη να υποδείξει στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρο Ντογιάκο τον δρόμο που θα πρέπει να ακολουθήσει η Δικαιοσύνη, με την απαραίτητη προσθήκη στη δικογραφία του πορίσματος της επιτροπής Γεραπετρίτη, ζητήσαμε από την πρώην εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ξένη Δημητρίου ένα δικό της σχόλιο μια και εκείνη από την ίδια θεσμική θέση αντιμετώπισε τις τραγωδίες στη Μάνδρα και στο Μάτι. Αντί άλλου σχολίου, η κ. Δημητρίου μας απάντησε με δύο επιστολές πανομοιότυπες με αυτήν του Κυριάκου Μητσοτάκη.

«Οπως όλοι αντιλαμβανόμαστε, αποτελεί εύλογο και δίκαιο αίτημα της ελληνικής κοινωνίας να υπάρξει άμεση και σε βάθος διαλεύκανση όλων των ποινικών υποθέσεων που σχετίζονται με το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη... εκ μέρους της ελληνικής κυβέρνησης στην προτεραιοποίηση των σχετικών υποθέσεων και την ανάθεσή τους, εφόσον το κρίνετε στο υψηλότερο δυνατό ανακριτικό επίπεδο [...] Ειδικότερα σε σχέση με την ποινική αξιολόγηση συστημικών σφαλμάτων στον τομέα των σιδηροδρόμων [...] παρακαλώ να προχωρήσετε ανεξάρτητα από την πρόοδο των εργασιών της επιτροπής εμπειρογνωμόνων [...] Με την ολοκλήρωση των εργασιών της επιτροπής, αυτονοήτως θα κοινοποιηθεί στις εισαγγελικές αρχές που διεξάγουν την έρευνα το πόρισμά της για να καταστεί μέρος της δικογραφίας», έγραφε η επιστολή Μητσοτάκη προς Ντογιάκο.

Στις επιστολές που μας έστειλε η κ. Δημητρίου αντικατέστησε την τραγωδία των Τεμπών με τις τραγωδίες στο Μάτι και στη Μάνδρα, στη θέση του παραλήπτη έβαλε το όνομά της και στη θέση του αποστολέα το όνομα του πρώην πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα. Την ευχαριστούμε για το ότι, χωρίς κανένα σχόλιο, μας έδωσε την απάντησή της. Ο καθένας τώρα μπορεί να αναρωτηθεί τι ακριβώς θα είχε συμβεί αν οι επιστολές εκείνες όντως είχαν αποσταλεί, αν ο τέως πρωθυπουργός είχε συστήσει δική του επιτροπή εμπειρογνωμόνων και αν η κ. Δημητρίου ακολουθούσε τις υποδείξεις.

Ο καθένας μπορεί να φανταστεί τι θα είχε ακολουθήσει από σύσσωμα τα ΜΜΕ που καλωσόρισαν την ωμή παρέμβαση Μητσοτάκη και κυρίως τι θύελλα θα είχε ξεσπάσει στο δικαστικό σώμα. Μπορεί λοιπόν η απάντηση αρχικά να ξαφνιάζει, όμως είναι τόσο σαφής, που δεν αφήνει κανένα περιθώριο αμφιβολίας για μια δικαστικό που ενώ πάντα σεβάστηκε το δίκαιο, το λειτούργημα και τη θέση της, χωρίς περικοκλάδες, χωρίς εκπτώσεις και κυρίως χωρίς «επικίνδυνες σχέσεις», λοιδορήθηκε και δυσφημήστηκε από ένα ολόκληρο σύστημα που ένιωσε προφανώς τριγμούς στα θεμέλιά του.

Σφοδρή ήταν χθες η ανακοίνωση της μειοψηφίας του Δ.Σ. της Ενωσης Δικαστών και Εισαγγελέων που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα τους και ζητά από το προεδρείο να σταματήσει την τέχνη της επιλεκτικής σιωπής, να αντιδράσει στις παρεμβάσεις και να ενημερώσει τους πολίτες ότι η Δικαιοσύνη ούτε χρειάζεται ούτε καλοδέχεται τις υποδείξεις. Οι δικαστές επισημαίνουν ότι «η άλλοτε ισχύσασα αρμοδιότητα του υπουργού Δικαιοσύνης (ποτέ όμως του πρωθυπουργού) να μπορεί “να ζητήσει από τον Εισαγγελέα του ΑΠ να παραγγείλει τη διενέργεια ανάκρισης και την εισαγωγή της υπόθεσης στο ακροατήριο κατ’ απόλυτη προτεραιότητα” (άρθρο 30 παρ.3 παλαιού Κώδικα Ποινικής Δικονομίας), έχει καταργηθεί».

Τα 6 μέλη της μειοψηφίας εύλογα εκφράζουν «έκπληξη» για την επιστολή και τις υποδείξεις του πρωθυπουργού προς τον ανώτατο εισαγγελέα: «Θεωρούμε ότι η ως άνω επιστολή του Πρωθυπουργού συνιστά ευθεία παραβίαση της αρχής της διάκρισης των εξουσιών και έμμεση υπονόμευση του κύρους της Δικαιοσύνης καθώς: α) η αναφορά του πρωθυπουργού σε πλήθος ποινικών υποθέσεων εύλογα δημιουργεί την εντύπωση ότι αποτελεί έμμεση πρόταση προς τον Εισαγγελέα του ΑΠ να διατάξει τον χωρισμό της υπόθεσης του σιδηροδρομικού δυστυχήματος σε επιμέρους περισσότερες, β) το αίτημα για ανάθεση των υποθέσεων στο υψηλότερο ανακριτικό επίπεδο, συνιστά έμμεσο αίτημα διορισμού ειδικού εφέτη ανακριτή από τον Εισαγγελέα του ΑΠ, αρμοδιότητα η οποία ανήκει όμως στην ολομέλεια του αρμόδιου Εφετείου κατ’ άρθρο 28 ΚΠΔ, γ) η υπόμνηση ότι το πόρισμα της επιτροπής εμπειρογνωμόνων θα πρέπει να αποτελέσει μέρος της ποινικής δικογραφίας συνιστά προκαταβολική παρέμβαση στο έργο και την ταχύτητα διενέργειας της εκκρεμούς κύριας ανάκρισης».

Αρκετές ώρες αργότερα «έλυσε τη σιωπή του» και το προεδρείο της ΕνΔΕ, βάλλοντας γενικώς κατά εκπροσώπων του πολιτικού συστήματος, με στραμμένο το βλέμμα στην αντιπολίτευση, αφήνοντας στο απυρόβλητο την –χωρίς νομιμοποιητική βάση– παρέμβαση Μητσοτάκη: «Η ΕνΔΕ, σεβόμενη τη μνήμη των θυμάτων και την οδύνη των οικείων τους, παρακολουθεί με ανησυχία την πολιτική εκμετάλλευση της τραγωδίας αυτής από εκπροσώπους του πολιτικού συστήματος και την προσπάθειά τους να καταστήσουν μέρος του προβλήματος και την Ανεξάρτητη Δικαιοσύνη. Διαβεβαιώνουμε ότι οι Ελληνες Δικαστικοί Λειτουργοί θα πράξουν το καθήκον τους με ευσυνειδησία, όπως πράττουν μέχρι σήμερα, αυστηρά στα πλαίσια της ανεξάρτητης λειτουργίας τους, με τις προβλεπόμενες εγγυητικές της ανεξαρτησίας αυτής διαδικασίες και εντός του πλαισίου που καθορίζουν το Σύνταγμα και οι Νόμοι της Ελληνικής Πολιτείας».

Ο εισαγγελέας θέλει να ασχοληθεί προσωπικά με το δυστύχημα του 2017

Με μια παλιά υπόθεση σιδηροδρομικού δυστυχήματος που θυμήθηκαν συμπτωματικά πολλά ΜΜΕ αποφάσισε να ασχοληθεί ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Ισίδωρος Ντογιάκος. Πρόκειται για τον εκτροχιασμό τρένου που συνέβη στο Αδενδρο Θεσσαλονίκης το 2017 με τέσσερα θύματα. Ο εισαγγελέας του Α.Π. ζήτησε να του σταλεί η δικογραφία που είχε σχηματιστεί τότε ώστε να τη μελετήσει και, αν χρειαστεί, να διατάξει νέα έρευνα σχετικά με τις τότε καταγγελίες για την κατάσταση εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου που δεν διερευνήθηκαν.

Το δυστύχημα είχε γίνει στις 13 Μαΐου 2017, όταν η απογευματινή αμαξοστοιχία Intercity από Αθήνα εκτροχιάστηκε έξω από το χωριό Αδενδρο, κοντά στη Θεσσαλονίκη. Το τρένο σύρθηκε για περίπου 250 μέτρα, ενώ η μηχανή αποκόπηκε και προσέκρουσε με δύναμη σε παρακείμενο κτίσμα. Ανάμεσα στους νεκρούς ήταν ο ένας μηχανοδηγός, ενώ ο δεύτερος παραπέμφθηκε σε δίκη με την κατηγορία της ανθρωποκτονίας εξ αμελείας και αθωώθηκε. Το ταχύμετρο του τρένου είχε καταγράψει πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα από την επιτρεπόμενη σε εκείνο το σημείο.

Την ελπίδα να δοθεί εντολή από τον κ. Ντογιάκο να συνεχιστούν οι έρευνες και για τα 11 σιδηροδρομικά ατυχήματα από το 2020 έως το 2023 εξέφρασε σε ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ.

Επίσης, τρεις επίκουροι οικονομικοί εισαγγελείς αναλαμβάνουν τη διερεύνηση όλων των συμβάσεων του ΟΣΕ που καθυστέρησαν ή δεν υλοποιήθηκαν. Ο οικονομικός εισαγγελέας Χρήστος Μπαρδάκης χρέωσε την υπόθεση στους εισαγγελείς Μιχάλη Μιχαλόπουλο, Δημήτρη Αποστολά και Αθανασία Βλάχου (η κ. Βλάχου είχε χειριστεί στο παρελθόν και την έρευνα για τη σύμβαση 717 του 2014, η οποία πλέον ελέγχεται από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία). Παράλληλα, από την Οικονομική Εισαγγελία «τρέχουν» ήδη οι έρευνες (εδώ και ένα τετράμηνο) για τη σύμβαση του 2005 για εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου στο κομμάτι Αθήνα - Αχαρνές - Λιόσια - Κόρινθος, για τη σύμβαση του 2013 στο κομμάτι Αχαρνές - Τιθορέα, για τη σύμβαση του 2013 στο κομμάτι Τιθορέα - Δομοκός και για τη σύμβαση του 2015 στο κομμάτι Πειραιάς - Αθήνα. Στο πλαίσιο της προκαταρκτικής εξέτασης ερευνάται εάν έχει τελεστεί το αδίκημα της απιστίας.
Γιώτα Τέσση

ΙΣΒ: Αφαιρέθηκε διά βίου η άδεια άσκησης επαγγέλματος από γιατρό

 


Την αφαίρεση διά βίου της άδειας άσκησης του ιατρικού επαγγέλματος αποφάσισε για αντιεμβολιαστή γιατρό ο Ιατρικός Σύλλογος Βόλου, μετά από επώνυμες καταγγελίες στον Σύλλογο.

Η απόφαση του Ιατρικού Συλλόγου ήταν ομόφωνη και είναι η πρώτη φορά στα ιστορικά χρονικά, σε όλους τους ιατρικούς συλλόγους της χώρας, που αφαιρείται για πάντα η άδεια από γιατρό να ασκεί τα καθήκοντά του, σε μία υπόθεση που απασχολούσε το συνδικαλιστικό όργανο των γιατρών της Μαγνησίας από τον Δεκέμβριο του 2021.

Ο Ιατρικός Σύλλογος Βόλου, με συνεχείς συνεδριάσεις του Πειθαρχικού Συμβουλίου, αφαίρεσε από τον συνάδελφο γιατρό διά βίου την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος και του επέβαλε χρηματικό πρόστιμο, αλλά η ποινή είναι εφέσιμη, ενώ δεν έχει αναστέλλουσα δύναμη.

Ο συγκεκριμένος γιατρός, τον οποίο είχαν καταγγείλει για δύο υποθέσεις, ελεγχόταν από το Πειθαρχικό του Ιατρικού Συλλόγου Βόλου. Η πρώτη καταγγελία αφορούσε στις αντιεπιστημονικές απόψεις του σχετικά με την πανδημία της covid-19 και τον εμβολιασμό, αφού χορηγούσε, σύμφωνα με τους καταγγέλοντες, κοκτέιλ αντιβιοτικών, βιταμινών και ασπιρινών. Η δεύτερη υπόθεση ήταν, πάντα σύμφωνα με τις καταγγελίες, ότι προέτρεπε τους ασθενείς να αρνηθούν νοσηλεία τους σε νοσοκομείο. Υπήρξε και πάλι επώνυμη καταγγελία από κάτοικο του Βόλου ότι έχασε τη σύζυγό του εξαιτίας των συμβουλών του συγκεκριμένου γιατρού με αποτέλεσμα όταν η γυναίκα μεταφέρθηκε για νοσηλεία στο νοσοκομείο η κατάστασή της να μην είναι αναστρέψιμη μέχρι που έφυγε από τη ζωή.

Εν τω μεταξύ, στον Ιατρικό Σύλλογο Βόλου είχαν γίνει και άλλες καταγγελίες για τις μεθόδους του γιατρού γι αυτό και η απόφαση για την αφαίρεση της άδειας άσκησης του ιατρικού επαγγέλματος ήταν ομόφωνη

Εργαζόμενοι και νέοι τιμούν στους δρόμους τα θύματα των Τεμπών

 

ΜΑΡΙΟΣ ΒΑΛΑΣΟΠΟΥΛΟΣ
 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ 



«Οι ζωές μας μετράνε, να μην υπάρξει καμία συγκάλυψη» είναι το σύνθημα που θα κυριαρχήσει στις σημερινές απεργιακές κινητοποιήσεις, οι οποίες συμπίπτουν με την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, με τις φεμινιστικές οργανώσεις να δίνουν βροντερό «παρών» στις συγκεντρώσεις.

Με δυναμικές απεργιακές κινητοποιήσεις θα τιμήσουν σήμερα εργαζόμενοι και νέοι σε όλη τη χώρα τη μνήμη των θυμάτων του σιδηροδρομικού εγκλήματος των Τεμπών, ζητώντας τα αυτονόητα, όπως μέτρα ασφαλείας στις μεταφορές και απονομή δικαιοσύνης. Το Δημόσιο και τα μέσα μεταφοράς θα κατεβάσουν ρολά, με αρκετά ΜΜΕ να αντιμετωπίζουν με διαφορετικό μάτι τη συγκεκριμένη απεργιακή κινητοποίηση που παλαιότερα θα παρουσιαζόταν σαν μια γενική… παράλυση. Συγκεντρώσεις με διαφορετικές αφετηρίες θα πραγματοποιηθούν στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, την Πάτρα, όπως και σε πολλές ακόμη επαρχιακές πόλεις. Είναι όμως και η Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας και βροντερό «παρών» θα δώσουν φεμινιστικές συλλογικότητες που έτσι κι αλλιώς καλούσαν εδώ και καιρό σε συμμετοχή στη φεμινιστική απεργία με συγκεντρώσεις το πρωί και το απόγευμα.

Στον απόηχο του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος, η ΑΔΕΔΥ καλεί τους δημοσίους υπαλλήλους να συμμετάσχουν στην 24ωρη απεργία στον δημόσιο τομέα ώστε να μπει τέρμα στην πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων και να αποδοθούν οι πραγματικές ευθύνες για το δολοφονικό έγκλημα.

Χαρακτηριστική είναι και η ανακοίνωση του Εργατικού Κέντρου Αθήνας (ΕΚΑ) που μεταξύ άλλων αναφέρει ότι οι εργαζόμενοι διεκδικούν την άμεση λήψη μέτρων ασφαλείας σε όλες τις γραμμές σταθερής τροχιάς του πανελλαδικού και αστικού σιδηροδρομικού δικτύου (ΟΣΕ-ΣΤΑΣΥ-ΤΡΑΜ), καθώς και σε όλα τα αστικά δίκτυα μεταφορών προσώπων (ΟΑΣΑ, ΟΣΥ, ΟΑΣΘ κ.λπ.), ανεξαρτήτως κόστους για τις επιχειρήσεις.

Τις κινητοποιήσεις στηρίζουν ανάμεσα σε πολλά σωματεία και η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΔΟΕ), η ΠΟΕΔΗΝ και το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών (ΣΕΗ). Σε συμμετοχή στις κινητοποιήσεις καλούν επίσης η ΕΣΗΕΑ (δημοσιογράφοι) και ο ΣΑΤΑ (ταξί) χωρίς να έχουν προκηρύξει απεργία.

Το ΠΑΜΕ στηλιτεύει την «πολιτική που υπηρετεί τα συμφέροντα των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων, το κέρδος». Οι φοιτητικοί σύλλογοι από την πλευρά τους επαναλαμβάνουν ότι δεν πρέπει να υπάρξει καμία συγκάλυψη. Για τη Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας περισσότερο εξοργιστική είναι η προσπάθεια από την κυβέρνηση, πολιτικά κόμματα που έχουν κυβερνήσει, την εταιρεία και συγκεκριμένα ΜΜΕ να μη δοθούν απαντήσεις για τις πραγματικές αιτίες του εγκλήματος.

Οι φεμινιστικές συλλογικότητες

Με το κλίμα να είναι πολύ βαρύ έπειτα από την εκατόμβη θυμάτων στα Τέμπη, η αφιερωμένη παραδοσιακά στις γυναικείες διεκδικήσεις 8η Μάρτη έχει λάβει εκ προοιμίου διαφορετικό νόημα. Ωστόσο, χρήσιμο είναι να υπενθυμίσουμε τα όσα σημειώνουν 15 φεμινιστικές συλλογικότητες που καλούν στις συγκεντρώσεις σε μια χώρα όπου βασιλεύουν οι ανισότητες και οι γυναικοκτονίες έχουν λάβει διαστάσεις επιδημίας. Οπως διαπιστώνουν, η οπισθοδρόμηση στα γυναικεία δικαιώματα εντάσσεται σε ένα γενικότερο πλαίσιο υποβάθμισης της ανθρώπινης ζωής εν ονόματι του κέρδους και της διαφθοράς. Οι γυναίκες έχουν κατά μέσο όρο 15% χαμηλότερη αμοιβή από τους άντρες συναδέλφους τους, απειλούνται περισσότερο από την ανεργία και υφίστανται ακραίες μορφές βίας και σεξουαλικής παρενόχλησης. Τα γυναικεία δικαιώματα είναι ανθρώπινα δικαιώματα, καταλήγουν οι οργανώσεις.

Τα καλέσματα

  • Φοιτητικοί σύλλογοι και Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών: 12.00 Προπύλαια
  • ΜέΡΑ25: 12.00 πλατεία Κλαυθμώνος
  • Ενότητα Αντίστασης - Ανατροπής: 12.00 Χαυτεία
  • Πρωτοβάθμια σωματεία και συλλογικότητες: 12.00 Χαυτεία
  • ΠΑΜΕ: 12.30 Προπύλαια
  • ΑΔΕΔΥ: 12.30 πλατεία Κλαυθμώνος
  • Εργατικό Κέντρο Αθήνας (ΕΚΑ): 13.00 πλατεία Συντάγματος
  • Οργανώσεις της εξωκοινοβουλευτικής Αριστεράς: 13.00 πλατεία Κλαυθμώνος
  • Φεμινιστικές συλλογικότητες: 13.00 πλατεία Κλαυθμώνος και 18.30 πλατεία Συντάγματος

Πώς θα κινηθούν τα μέσα μεταφοράς

  • Μετρό (γραμμές 2, 3) κινείται μεταξύ 12.00 - 16.00
  • Ηλεκτρικός (ΗΣΑΠ) κινείται μεταξύ 11.00 - 17.00
  • Τραμ κινείται μεταξύ 11.00 - 17.00
  • Λεωφορεία 24ωρη απεργία
  • Τρόλεϊ 24ωρη απεργία
  • ΟΣΕ και προαστιακός 48ωρη απεργία
  • Πλοία (ΠΝΟ – ΠΕΝΕΝ) 24ωρη απεργία

Τρίτη 7 Μαρτίου 2023

Σταθμάρχης στη Θεσσαλονίκη καταγγέλλει τριτοκοσμικές συνθήκες

 

φωτογραφία αρχείου



Εικόνες αποσύνθεσης με κόκκινα λαμπάκια που αναβοσβήνουν μονίμως, καλώδια κατεστραμμένα από ποντίκια και φωτόσημα εκτός λειτουργίας περιέγραψε στην ιστοσελίδα ethnos.gr ο σταθμάρχης που υπηρετεί στον σταθμό ΤΧ1 στη Θεσσαλονίκη, στον απόηχο της εθνικής τραγωδίας στα Τέμπη. Πρόκειται για τον κόμβο που ενώνει τις γραμμές Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη, Θεσσαλονίκη – Ειδομένη καθώς και τη γραμμή με κατεύθυνση την Αθήνα και την Φλώρινα.

Ο κ. Παύλος Πετσάβας τόνισε ότι πολλές φορές αν και δίνεται εντολή από το ηλεκτρονικό σύστημα, δεν είναι σαφές αν αυτή έχει πραγματοποιηθεί ή όχι. Επομένως, απαιτείται η παρουσία ανθρώπου ο οποίος θα πρέπει να υλοποιήσει χειροκίνητα την εντολή αυτή.

Όταν το τρένο πατά στις γραμμές η ένδειξη κοκκινίζει στην οθόνη, αλλά «όταν γυρνάμε ένα ψαλίδι δεν σημαίνει ότι είναι ασφαλές», εξήγησε. Το λαμπάκι του ψαλιδιού μπορεί να δείξει ότι δεν έχει 'καθίσει' γιατί μπορεί να υπάρχει κάποια μηχανική βλάβη, συμπλήρωσε.

Το σύστημα της τηλεδιοίκησης καλύπτει τη διαδρομή από τη Θεσσαλονίκη μέχρι τον Στρυμόνα και από τη Σίνδο έως το Πλατύ, ενώ στο τμήμα από Στρυμόνα μέχρι Αλεξανδρούπολη δεν λειτουργεί η φωτοσήμανση. Έτσι, η κίνηση και η διαχείριση των τρένων γίνεται με τον ίδιο τρόπο που γινόταν και στην περιοχή της Λάρισας, όπου η τηλεδίοικηση δεν λειτουργούσε απ' το 2019.


«Άδειασμα» Τζαβάρα σε Βορίδη για τη μετάταξη του σταθμάρχη

 

Κώστας Τζαβάρας

eurokinissi



Νέα ηχηρή διαφοροποίηση του «γαλάζιου» βουλευτή.

Παράνομη χαρακτήρισε τη μετάταξη του σταθμάρχη Λάρισας κόντρα στα όσα ισχυρίστηκε χθες ο υπουργός Εσωτερικών.

Ο κυβερνητικός βουλευτής κινήθηκε σε εντελώς διαφορετική κατεύθυνση από το Μάκη Βορίδη που ισχυριζόταν (σ.σ. για να αποκρούσει τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ., Γιάννη Ραγκούση) πως τα όρια ηλικίας που τίθενται (από τον ΟΣΕ), δεν αφορούν τους μετατασσόμενους αλλά «τους νεοπροσλαμβανόμενους οι οποίοι συνεχίζουν να εργάζονται μέχρι τη συνταξιοδότησή τους, χωρίς να τίθεται οποιοδήποτε θέμα φυσικής τους ικανότητας για παροχή εργασίας».

Ο Κώστας Τζαβάρας, μιλώντας στο κρατικό ραδιόφωνο, αφού αρχικά σημείωσε πως «οι ευθύνες αχνοφαίνονται» τόνισε πως «δεν ισχύει αυτό που ελεγχθεί ότι η πρόσληψή του έγινε με τον εσωτερικό κανονισμό του ΟΣΕ που προβλέπει για τις μετατάξεις» και εξήγησε πως «αυτή η μετάταξη που επικαλείται το υπουργείο Εσωτερικών αφορά μετακίνηση στο εσωτερικό του ΟΣΕ, προσώπου που ήδη είναι υπάλληλος του ΟΣΕ».

Είπε ακόμα πως «είναι λάθος πως στην κινητικότητα δεν υπάρχει όριο και εξήγησε ότι η μετάταξη είναι μια σύνθετη διαδικασία».

Ο ίδιος απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου για το αν είναι λάθος όσα λέγονται ότι στην κινητικότητα «δεν υπάρχει όριο», απάντησε «βέβαια» ενώ, σε ερώτηση εάν υπάρχει «πολιτικός δάκτυλος», ο βουλευτής Ηλείας της Ν.Δ. απάντησε ότι δεν ξέρει και κάλεσε σε σχετικό έλεγχο.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Κυρ. Μητσοτάκης : Είναι μία ακόμα προσπάθεια στο πλαίσιο της μεγάλης μεταρρύθμισης που αφορά στη λογοδοσία του ευρύτερου δημοσίου τομέα

  ΠΟΛΙΤΙΚΉ / Τρίτη 8 Ιουλίου 2025, 15:48:20 / / Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης προήδρευσε σήμερα σε σύσκεψη με την η...