Πέμπτη 9 Μαρτίου 2023

Τραγέλαφος: Κατηγορούν τον ΣΥΡΙΖΑ για αποσπάσεις που υπέγραψαν οι ίδιοι

 

EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ



Θα ήταν γελοίο αν δεν αφορούσε ένα τραγικό περιστατικό όπως το θανατηφόρο τροχαίο στα Τέμπη. Η Νέα Δημοκρατία κατηγορεί τον ΣΥΡΙΖΑ για την απόσπαση δύο διοικητικών υπαλλήλων της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων στον ΣΥΡΙΖΑ και στο γραφείο του Γιάννη Ραγκούση, με απόφαση που έχει υπογράψει ο τότε υπουργός Εσωτερικών, Τάκης Θεοδωρικάκος.

Προφανώς, στην προσπάθεια συμψηφισμού των ευθυνών για το δυστύχημα στα Τέμπη, που έχει κοστίσει τη ζωή σε τουλάχιστον 57 ανθρώπους, η Νέα Δημοκρατία επιτίθεται στον ΣΥΡΙΖΑ κατηγορώντας τον για υποκρισία και υποστηρίζοντας ότι «από τη μια κόπτεται για τις ανεξάρτητες αρχές, από την άλλη τις αποψιλώνει σε προσωπικό αδιαφορώντας αν μπορούν να επιτελέσουν το έργο για το οποίο συγκροτήθηκαν».

Βέβαια, αυτό που δεν λέει η Νέα Δημοκρατία είναι ότι τις αποφάσεις απόσπασης των εν λόγων διοικητικών υπαλλήλων έχει υπογράψει υπουργός της κυβέρνησης. 

Η ανακοίνωση της Νέας Δημοκρατίας

Η υποκρισία του ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει όρια

Σήμερα είδαν το φως της δημοσιότητας στην εφημερίδα Political οι αποσπάσεις δύο υπαλλήλων της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων. Η μια στο βουλευτικό γραφείο του Γ. Ραγκούση και η άλλη στον ΣΥΡΙΖΑ, στη θέση της αναπληρώτριας εκπροσώπου. Ο ΣΥΡΙΖΑ, λοιπόν, έχει αποσπάσει υπαλλήλους από μια Αρχή, η Πρόεδρος της οποίας δηλώνει ότι δεν έχει προσωπικό και την ίδια στιγμή καταγγέλλει την υποστελέχωση που δεν επιτρέπει στη ΡΑΣ να επιτελέσει τα ελεγκτικά της καθήκοντα. Από τη μια κόπτεται για τις ανεξάρτητες αρχές, από την άλλη τις αποψιλώνει σε προσωπικό αδιαφορώντας αν μπορούν να επιτελέσουν το έργο για το οποίο συγκροτήθηκαν, το οποίο στη συγκεκριμένη περίπτωση αφορά και την ασφάλεια των σιδηροδρόμων. Η υποκρισία του ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει όρια.

Το γεγονός ότι ήταν υπουργική απόφαση, αποδεικνύουν και έγγραφα που έφερε στο φως η εφημερίδα «Αυγή».

Σύμφωνα με τα έγγραφα, δυο τακτικοί υπάλληλοι της ΡΑΣ είχαν αποσπαστεί σε βουλευτικό γραφείο και πολιτικό κόμμα με υπουργικές αποφάσεις. 

Ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, απαντώντας στη Ν.Δ. της καταλογίζει πανικό και γραφικότητα, καθώς, όπως λέει, η κυβέρνηση που οφείλει να δώσει «απαντήσεις στα αμείλικτα ερωτήματα της τραγωδίας, για μια ακόμη φορά σπεύδει, με ανακοίνωση της ΝΔ, να αποδώσει την ευθύνη στους πολιτικούς της αντιπάλους».

Η απάντηση του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ

Πριν ακόμη η κυβέρνηση δώσει απαντήσεις στα αμείλικτα ερωτήματα της τραγωδίας, για μια ακόμη φορά σπεύδει, με ανακοίνωση της ΝΔ, να αποδώσει την ευθύνη στους πολιτικούς της αντιπάλους.

Αλλά αυτή τη φορά ξεπερνά ακόμη και τα όρια της γραφικότητας.

Κατηγορεί τον ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ για αποσπάσεις διοικητικών υπαλλήλων -και τονίζουμε όχι μηχανικών ή ελεγκτών- από τη ΡΑΣ, που όμως... αποφάσισαν και υπέγραψαν οι Υπουργοί της! 

Αποσπάσεις καθόλα νόμιμες που ισχύουν για όλα τα κόμματα και για όλους τους βουλευτές.

Πόσο πιο χαμηλά θα φτάσουν μέσα στον πανικό τους

Πυρά ομαδόν στο νομοσχέδιο που ιδιωτικοποιεί το νερό

 

 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ 



Φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των εργαζομένων σε υπηρεσίες ύδρευσης, αλλά και περιβαλλοντικές οργανώσεις κατακεραύνωσαν σε επιτροπή της Βουλής το πολυνομοσχέδιο Σκρέκα ζητώντας την άμεση απόσυρσή του.

Με την κατάθεση των απόψεων 47 φορέων συνεχίστηκε προχθές στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής η συζήτηση για το πολυνομοσχέδιο των 263 άρθρων και 357 σελίδων που κατέθεσε η κυβέρνηση έπειτα από προσχηματική διαβούλευση, με σημαντικότερη αλλαγή την ανάθεση των κρατικών αρμοδιοτήτων ρύθμισης και ελέγχου όλων των φορέων παροχής της δημόσιας υπηρεσίας ύδρευσης και αποχέτευσης της χώρας στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ).

Τόσο οι εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης και των εργαζομένων στις υπηρεσίες ύδρευσης όσο και των περιβαλλοντικών οργανώσεων κατακεραύνωσαν το νομοσχέδιο μιλώντας για νέα απόπειρα ιδιωτικοποίησης του νερού, ζητώντας την απόσυρσή του. Από την πλευρά τους ο εισηγητής της πλειοψηφίας Διονύσης Σταμενίτης και ο Κώστας Σκρέκας υπεραμύνθηκαν του νομοσχεδίου και πρόσβαλαν τους εκπροσώπους των φορέων, λέγοντας ότι η κριτική περί ιδιωτικοποίησης αφορά μόνο αυτούς οι οποίοι δεν έχουν διαβάσει το νομοσχέδιο.

«Θα πρέπει να γίνει κατανοητό ότι η Κεντρική Ενωση Δήμων Ελλάδος δεν μπορεί να συμφωνεί με το περιεχόμενο του σχεδίου νόμου, διότι, αντί να συμβάλει στη βελτίωση των δημόσιων πολιτικών διαχείρισης του υδάτινου δυναμικού, καταφέρνει πραγματικά να περιορίζεται στον έλεγχο τιμολογιακής πολιτικής ωσάν να είναι σ’ ένα ανταγωνιστικό πλαίσιο. Επομένως διαφωνούμε στην αρχή του νομοσχεδίου» ανέφερε ο Γιώργος Παπαναστασίου, πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Διαχείρισης Απορριμμάτων της ΚΕΔΕ.

Την απόσυρση του νομοσχεδίου ζήτησε ο Απόστολος Καλογιάννης, αντιπρόεδρος της Ενωσης Δημοτικών Επιχειρήσεων Υδρευσης/Αποχέτευσης και δήμαρχος Λαρισαίων. «Η κυβέρνηση μέσω της διαδικασίας αυτής διαμορφώνει αυτή την αγορά, την οποία στη συνέχεια θέλει η συγκεκριμένη ρυθμιστική αρχή να εποπτεύει και να ελέγχει; Αυτή είναι η κατάσταση για μας, γι’ αυτό και καταλήγουμε όλοι οι φορείς της αυτοδιοίκησης στην άποψη ότι εν τέλει πίσω από την υπόθεση αυτή κρύβεται ιδιωτικοποίηση» επισήμανε.

«Σας ζητάμε να αποσύρετε το νομοσχέδιο. Δεν υπάρχει λόγος ύπαρξης ιδιωτικής αρχής υδάτων. Δεν υπάρχει αγορά υδάτων στην Ελλάδα. Είναι τοπικά, φυσικά μονοπώλια. Αυτό που κάνετε με την ψήφιση του νομοσχεδίου είναι μια καθαρή ιδιωτικοποίηση. Οσες φορές και αν το αρνείστε, έχει περάσει στη συνείδηση του κόσμου ότι πρόκειται για ιδιωτικοποίηση του νερού έμμεση ώστε να παρακάμψετε τις αποφάσεις του ΣτΕ» ανέφερε ο Γιώργος Αρχοντόπουλος, πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων της ΕΥΑΘ.

«Η κυβέρνηση επιμένει να προσπαθεί με κάθε τρόπο τη σταδιακή ιδιωτικοποίηση και των υπηρεσιών ύδρευσης και αποχέτευσης, αδιαφορώντας προκλητικά για τα συμφέροντα των πολιτών. Τι θέλετε να κάνετε το νερό, σαν τον σιδηρόδρομο; Τι άλλο σκέφτεστε να κάνετε, χρηματιστήριο νερού; Οι ιδιωτικοί φορείς ενέργειας που κερδοσκοπούν σε βάρος του ελληνικού λαού προσδοκούν προφανώς σε συνεργασία με την κυβέρνηση για να κερδοσκοπήσουν ακόμα και από το νερό και τα απόβλητα» τόνισε ο Ηλίας Κορλός, πρόεδρος του Συλλόγου Επιστημονικού Προσωπικού της ΕΥΔΑΠ.

Προβληματισμός

«Η βιασύνη να περάσει το νομοσχέδιο και να ψηφιστεί την ώρα που το βλέμμα της κοινής γνώμης είναι στραμμένο στην τραγωδία των Τεμπών μάς προκαλεί εκτός από θυμό και προβληματισμό για ποιο λόγο γίνεται αυτό. Η κυβέρνησή σας αναθέτει σε μια Αρχή, που ουδόλως γνωρίζει τα ύδατα και ούτε έχει αντιστοίχως εξειδικευμένο προσωπικό, να ασκεί ουσιαστικές εξουσίες επί της ΕΥΔΑΠ, της ΕΥΑΘ και των λοιπών παρόχων και οι οποίοι μάλιστα θα της πληρώνουν κάθε χρόνο συγκεκριμένο ποσοστό από τον τζίρο τους για να ασκεί τις εν λόγω αρμοδιότητές της, που προφανώς θα μετακυλίεται στους καταναλωτές» ανέφερε ο Γιώργος Ραντίτσας, πρόεδρος του Δ.Σ. του Σωματείου Εργαζομένων της ΕΥΔΑΠ.

«Με το κατατεθέν νομοσχέδιο και χωρίς να είναι κάποιος ειδικός, άμεσα αντιλαμβάνεται ότι η συγκεκριμένη ρυθμιστική αρχή είναι ανίκανη και χωρίς προηγούμενη γνώση και εμπειρία στον κύκλο του νερού. Με μια μικρή γραμματειακή υποστήριξη θα θεσπίζει κριτήρια ικανότητας και αποδοτικότητας των πάνω από 100 τον αριθμό εταιρειών ύδρευσης, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ και ΔΕΥΑΘ» επισήμανε ο Γιώργος Δήμτσας, πρόεδρος του Συλλόγου Μηχανικών της ΕΥΔΑΠ.

Και πρόσθεσε ότι η ΡΑΕ θα επιβαρύνει οικονομικά τις δημόσιες επιχειρήσεις ύδρευσης και αποχέτευσης εισπράττοντας ποσοστό επί του ετήσιου κύκλου εργασιών τους, ακόμη κι αν έχουν ζημίες, ενώ ζήτησε την απόσυρση του νομοσχεδίου.

«Το νερό δεν είναι εμπορικό προϊόν. Παρέχεται από το κράτος μέσω φορέων, όπως είναι η ΕΥΔΑΠ, η ΕΥΑΘ και οι ΔΕΥΑ, που ελέγχονται από το κράτος. Το ίδιο το κράτος τον αποποιείται αυτόν τον ρόλο, την υποχρέωσή του να διασφαλίζει αυτές τις συνθήκες, και τον αναθέτει σε μια ρυθμιστική αρχή. Αυτό που παραδέχεται λοιπόν ο νόμος είναι ότι το κράτος ομολογεί την απροθυμία και την ανικανότητά του να παίξει αυτόν τον ρόλο, αποποιείται τις ευθύνες του να ελέγχει το νερό και τις αναθέτει κάπου αλλού» ανέφερε η Μαρία Καραμανώφ, πρόεδρος του Επιμελητηρίου Βιωσιμότητας και Περιβάλλοντος και αντιπρόεδρος του ΣτΕ επί τιμή.

Περιβαλλοντικές μελέτες

«Παρατηρούμε μια προσπάθεια να αλλάξουν μορφή οι παράκτιες περιοχές που είχαν δασική μορφή και να νομιμοποιηθούν με αυτόν τον τρόπο οι τυχόν εγκαταστάσεις επί αυτών» επισήμανε η Αντιγόνη Καραδόντα, πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Δασοπόνων Δημοσίων Υπαλλήλων.

«Αυτή τη στιγμή υπάρχουν ειδικές περιβαλλοντικές μελέτες οι οποίες έχουν τεθεί σε διαβούλευση και τώρα αλλάζει πάλι το καθεστώς. Πραγματικά είναι άγνωστο το πώς θα προχωρήσει όλη αυτή η διαδικασία με συνεχείς αλλαγές. Το μόνο που βλέπουμε είναι μια εκ νέου διαπίστωση ότι στην Ελλάδα οι πολιτικές ηγεσίες σιχαίνονται τον σχεδιασμό, ειδικά όταν αφορά το φυσικό περιβάλλον» ανέφερε η Θεοδότα Νάντσου από το WWF Ελλάς.

«Βλέπουμε αλλαγές στον σχεδιασμό των προστατευόμενων περιοχών που έτσι όπως διαμορφώνονται μπορεί να καθυστερήσουν κι άλλο την υλοποίηση των Ειδικών Περιβαλλοντικών Μελετών και να εμποδίσουν τελικά την εκπλήρωση των ενωσιακών μας υποχρεώσεων όσον αφορά την προστασία της φύσης» τόνισε η Ιόλη Χριστοπούλου από την TheGreenTank.

«Οφείλω να σας πω ότι εμείς είχαμε προτείνει ως Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας την επέκταση των αρμοδιοτήτων μας στα νέα αντικείμενα» αποκάλυψε ο πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας, Θανάσης Δαγούμας. Ωστόσο διευκρίνισε ότι «είναι ετεροβαρής η σύγκριση μεταξύ των αρμοδιοτήτων για την ενέργεια και των λοιπών κλάδων και για τον λόγο αυτό είχαμε προτείνει ένα διαφορετικό σχήμα

Κυρ. Μητσοτάκης: Όλοι φταίμε - Δεν θα κρυφτούμε πίσω από μία σειρά ανθρώπινων σφαλμάτων - Το «Ποτέ Ξανά» πρέπει να γίνει «Τώρα ή Ποτέ»

 


Στην εισαγωγική τοποθέτησή του κατά την έναρξη της συνεδρίασης του υπουργικού συμβουλίου, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης επανέλαβε τη δημόσια συγγνώμη του στο όνομα όλων όσοι κυβέρνησαν τη χώρα τα τελευταία χρόνια αλλά κυρίως προσωπικά.

Διαβάστε επίσης:

 

 

«Αναλαμβάνουμε την ευθύνη και δεν μπορούμε, δε θέλουμε και δεν πρέπει να κρυφτούμε πίσω από μία σειρά ανθρώπινων σφαλμάτων», είπε επισημαίνοντας ότι το γεγονός πως το ολοκληρωμένο σύστημα τηλεδιοίκησης θα λειτουργεί σε λίγους μήνες κάνει και τον δικό του πόνο μεγαλύτερο γιατί δεν πρόλαβαν να το εγκαταστήσουν πριν συμβεί η τραγωδία.

«Το τελευταίο το οποίο με ενδιαφέρει αυτή τη στιγμή είναι να μπούμε σε μια στείρα αντιπαράθεση για το ποιος φταίει. Απαντώ: Όλοι φταίμε. Κι ας το ομολογήσουμε με θάρρος. Από κυβερνήσεις και διοικήσεις που επί χρόνια κατάντησαν ένα κρίσιμο έργο γεφύρι της 'Αρτας μέχρι κάποιες συντεχνίες που ταυτόχρονα εμπόδιζαν κάθε αξιολόγηση του προσωπικού των τρένων μας», τόνισε ο πρωθυπουργός επισημαίνοντας ότι τον επιμερισμό των ευθυνών θα τον κάνει η Δικαιοσύνη γρήγορα και στον ανώτατο δυνατό βαθμό. «Όμως η τραγωδία έγινε μ' εμάς στο τιμόνι της χώρας», είπε και εγγυήθηκε απόλυτη διαφάνεια στην έρευνα ώστε να εντοπιστούν τα σφάλματα και να κριθούν δίκαια όσοι εμπλέκονται και δρομολόγηση άμεσων πρωτοβουλιών για τη βελτίωση της προβληματικής ασφάλειας των σιδηροδρόμων σε επίπεδο και νέων τεχνολογιών αλλά και διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού.

Εξήγησε ότι ακούγοντας τους διαλόγους από το βράδυ του δυστυχήματος, αισθάνθηκε «οργή και ντροπή αλλά έχω μία υποχρέωση να μετατρέψω αυτά τα συναισθήματα σε δημιουργική δράση», πρόσθεσε.

Παρουσιάζοντας το πλαίσιο των παρεμβάσεων αναφέρθηκε στην προτεραιότητα στήριξης των συγγενών των θυμάτων, οικονομικά και ψυχολογικά και στις σχετικές ανακοινώσεις που θα γίνουν άμεσα και με την απαραίτητη διακριτικότητα, στο νέο πλαίσιο λειτουργίας και ασφάλειας που εκπονείται προκειμένου να επαναλειτουργήσουν τα τρένα με τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια (δύο σταθμάρχες κι αν χρειαστεί περιορισμός του μεταφορικού έργου) αλλά και στην αυστηροποίηση του νομικού πλαισίου για τις καταστροφές και κλοπές στο σιδηροδρομικό δίκτυο, οι προσλήψεις δρομολογούνται άμεσα και όπως τόνισε θα κινήσει γη και ουρανό ώστε το έργο της τηλεδιοίκησης να ολοκληρωθεί το συντομότερο.

«Στα τραγικά θύματα των Τεμπών όλοι βλέπουμε τα παιδιά μας, οι νεότεροι βλέπουν τους δικούς τους φίλους» τόνισε ο πρωθυπουργός υπογραμμίζοντας την ανάγκη να μη γίνει αυτό το δυστύχημα αφορμή ενός νέου διχασμού. «Θα επιμείνω ότι όσο σημαντικό είναι να δώσουμε χώρο στη θλίψη και την οργή, άλλο τόσο δεν πρέπει να επιτρέψουμε αυτή να γίνει σπίθα ενός νέου διχασμού, γιατί είναι και αυτός μία όψη ενός νομίσματος που η χώρα έχει πληρώσει πολύ ακριβά», τόνισε.

Είναι το προβληματικό κράτος το οποίο σας ζητώ να ανατρέψουμε και θα το ανατρέψουμε υπογράμμισε ο πρωθυπουργός. Μίλησε χαρακτηριστικά για πόλεμο στο σκοτεινό κράτος του αναχρονισμού και όπως είπε, το «Ποτέ Ξανά», πρέπει να γίνει «Τώρα ή Ποτέ».

 

Αναλυτικά, κατά την εισαγωγική τοποθέτησή του ο πρωθυπουργός ανέφερε:

«Αγαπητοί συνάδελφοι, η σημερινή μας συνεδρίαση διεξάγεται στη σκιά της τραγωδίας των Τεμπών και της εθνικής οδύνης που ακόμα διαρκεί.

Και οι σκέψεις μας είναι πρώτα και πάνω απ' όλα στις οικογένειες των θυμάτων, γι' αυτό και θα επαναλάβω τη δημόσια συγνώμη μου στο όνομα όλων όσοι κυβέρνησαν τη χώρα εδώ και χρόνια, αλλά κυρίως προσωπικά.

Αναλαμβάνω κατά συνέπεια την ευθύνη. Και δεν μπορούμε, δεν θέλουμε, δεν πρέπει να κρυφτούμε πίσω από μία σειρά ανθρώπινων σφαλμάτων.

Θα ξαναπώ αυτό το οποίο ήδη έχω γράψει: αν το έργο της τηλεδιοίκησης είχε ολοκληρωθεί αυτό το δυστύχημα θα ήταν πρακτικά αδύνατον να είχε συμβεί. Και η τεχνολογία θα μας είχε βοηθήσει για να αποτρέψουμε το αδιανόητο: για αρκετά χιλιόμετρα δύο τρένα να κινούνται στην ίδια γραμμή σε πορεία σύγκρουσης.

Το γεγονός ότι αυτό το ψηφιακό σύστημα ελέγχου, το έργο της τηλεδιοίκησης, θα λειτουργεί σε λίγους μήνες από τώρα, δεν αποτελεί δικαιολογία, κάνει και τον προσωπικό μου πόνο ακόμα μεγαλύτερο, καθώς δεν προφτάσαμε να το εγκαταστήσουμε πριν συμβεί το κακό.

Το τελευταίο το οποίο με ενδιαφέρει αυτή τη στιγμή είναι να μπούμε σε μία στείρα αντιπαράθεση για το ποιος φταίει. Απαντώ: όλοι φταίμε και ας το ομολογήσουμε με θάρρος. Από κυβερνήσεις και διοικήσεις που επί χρόνια κατάντησαν ένα κρίσιμο έργο «γιοφύρι της 'Αρτας», μέχρι κάποιες συντεχνίες που ταυτόχρονα εμπόδιζαν κάθε αξιολόγηση του προσωπικού των τρένων μας.

Τον επιμερισμό των ευθυνών θα τον κάνει η Δικαιοσύνη, γρήγορα και στον ανώτατο δυνατό βαθμό. Όμως η τραγωδία έγινε με εμάς στο τιμόνι της χώρας. Δεν μπορώ να γυρίσω τον χρόνο πίσω, μπορώ όμως να εγγυηθώ στους Έλληνες και στις Ελληνίδες δύο απλά πράγματα:

Πρώτον απόλυτη, επαναλαμβάνω, απόλυτη διαφάνεια στην έρευνα, ώστε να εντοπιστούν τα σφάλματα και να κριθούν δίκαια όσοι εμπλέκονται.

Και δεύτερον, δρομολόγηση άμεσων πρωτοβουλιών για τη βελτίωση της προβληματικής κατάστασης στους σιδηροδρόμους μας, σε επίπεδο και μέσων τεχνολογίας αλλά και διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού.

Προσωπικά ακούγοντας τους διαλόγους, τους επίμαχους διαλόγους το βράδυ του δυστυχήματος, αισθάνθηκα αυτό που πιστεύω ότι αισθανθήκατε κι εσείς και αισθάνθηκαν όλες οι Ελληνίδες και όλοι οι Έλληνες: οργή αλλά και ντροπή.

Έχω όμως μία υποχρέωση να μετατρέψω αυτά τα συναισθήματά μου σε δημιουργική δράση. Και αυτό άλλωστε υποσχέθηκα και στην κυρία Ιωάννα Βούλγαρη στην κηδεία του μονάκριβου γιου της, του Σπύρου. Και αυτό θα κάνω, αυτό θα κάνουμε όλοι μαζί.

Ξεκινώ λοιπόν παρουσιάζοντας το πλαίσιο των παρεμβάσεών μας. Με προτεραιότητα πάντα την στήριξη των συγγενών των θυμάτων, την οικονομική στήριξη αλλά και την ηθική και την ψυχολογική στήριξη. Σχετικές ανακοινώσεις θα γίνουν άμεσα και με την διακριτικότητα που αυτό απαιτεί.

Στο μεταξύ τα τρένα μας, όπως είπε και ο αρμόδιος Υπουργός, θα πρέπει να αρχίσουν και πάλι να κινούνται το συντομότερο δυνατό, με τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια.

Θα έχουμε πλέον δύο σταθμάρχες σε κάθε βάρδια, εάν χρειαστεί βραχυπρόθεσμα θα πρέπει να περιορίσουμε και το μεταφορικό έργο. Είναι μία προσπάθεια στην οποία είμαι σίγουρος ότι θα έχουμε στο πλευρό μας και όλους τους εργαζόμενους.

Ταυτόχρονα, αυστηροποιούμε άμεσα το νομικό πλαίσιο για τις καταστροφές και τις κλοπές στο δίκτυο. Ήδη προγραμματισμένες προσλήψεις του τακτικού προσωπικού δρομολογούνται άμεσα και προσωπικά θα κινήσω γη και ουρανό ώστε το έργο της τηλεδιοίκησης να ολοκληρωθεί το συντομότερο.

Έχω ήδη επικοινωνήσει προσωπικά με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Alstom στη Γαλλία. Την επόμενη εβδομάδα θα είμαστε θέση να ανακοινώσουμε συγκεκριμένα και δεσμευτικά χρονοδιαγράμματα. Μέχρι το τέλος του καλοκαιριού το έργο αυτό θα έχει τελειώσει.

Συναντήθηκα χθες, σε μία μακρά και πολύ διαφωτιστική συζήτηση, με του ειδικούς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την πλήρη αναδιοργάνωση των σιδηροδρόμων μας.

Τους ζήτησα, πέραν της τεχνικής βοήθειας, και μία αναλυτική έκθεση για την ασφάλεια των τρένων μας, με συγκεκριμένες προτάσεις βελτίωσης και διαδικασιών αλλά και συστημάτων. Δεσμεύτηκα ότι αυτή η έκθεση με το που θα είναι έτοιμη θα δοθεί αμέσως στη δημοσιότητα.

Όμως δεν χρειαζόμαστε μόνο τεχνική βοήθεια, αυτή θα την έχουμε και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αλλά και από μεμονωμένα κράτη-μέλη τα οποία προσφέρθηκαν να βοηθήσουν.

Θα χρειαστούμε και πρόσθετη χρηματοδότηση. Θα βρούμε και πρόσθετη χρηματοδότηση κατευθύνοντας και από το Ταμείο Ανάκαμψης -έχουμε αυτή την δυνατότητα να το κάνουμε- πιο πολλά κεφάλαια από αυτά τα οποία έχουμε ήδη δεσμεύσει -δεν είναι λίγα, είναι περί τα 270 εκατομμύρια- θα κατευθύνουμε ακόμα περισσότερα κεφάλαια στα μέσα σταθερής τροχιάς.

'Αλλωστε, ο σιδηρόδρομος είναι το πιο φιλοπεριβαλλοντικό, είναι το πιο φθηνό, είναι το πιο κοινωνικό μέσο μαζικής μεταφοράς, επίγειο, και σε όλες τις προηγμένες χώρες είναι και το πιο ασφαλές μέσο. Έτσι θα γίνει και στην πατρίδα μας.

Και έχω ζητήσει από τον Υπουργό Επικρατείας και εκτελούντα χρέη Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών να ενημερώσει τις ηγεσίες όλων των κοινοβουλευτικών κομμάτων. Και είμαστε πάντα έτοιμοι σε αυτό το σχέδιο το οποίο καταθέτουμε να ενσωματώσουμε οποιαδήποτε δημιουργική πρόταση μας κατατεθεί.

Αγαπητοί συνάδελφοι, οι Ελληνίδες και οι Έλληνες είμαστε μαζί σε αυτή τη δοκιμασία. Ειδικά οι νέοι μας οι οποίοι διαμαρτύρονται με ευπρέπεια έχουν πιστεύω κάθε δίκιο να είναι θυμωμένοι, το ίδιο και οι γονείς τους. Γιατί στα τραγικά θύματα των Τεμπών βλέπουμε όλοι μας, όλοι μας βλέπουμε τα παιδιά μας, οι νεότεροι βλέπουν τους δικούς τους φίλους.

Θα επιμείνω όμως ότι όσο σημαντικό είναι να δώσουμε χώρο στη θλίψη και την οργή, άλλο τόσο δεν πρέπει να επιτρέψουμε αυτή να γίνει σπίθα ενός νέου διχασμού, γιατί είναι και αυτός μία όψη ενός νομίσματος που η χώρα έχει πληρώσει πολύ ακριβά.

Όπως, δυστυχώς, ακριβά και σκληρά πληρώνει και το αποτυχημένο της παρελθόν στα Τέμπη, εκεί που δυστυχώς απεδείχθη πόσο δύσκολος, επίπονος είναι ο αληθινός εκσυγχρονισμός του τόπου. Γιατί πράγματι είναι, ξέρετε, αδιανόητο στην ίδια χώρα που μέσα σε λίγους μήνες έγιναν 100.000 δωρεάν προληπτικές μαστογραφίες με ηλεκτρονικά ραντεβού, σώζοντας ζωές, να χάνονται ζωές τόσο άδικα από δύο τρένα τα οποία κινούνται σε αντίθετη κατεύθυνση.

Ούτε και μπορεί, πιστεύω, να είναι ανεκτή μία εφιαλτική παράλληλη πραγματικότητα: από τη μία να λειτουργεί σε όλη την επικράτεια και σε κάθε κινητό το «112», οι πολίτες να προμηθεύονται τα φάρμακά τους μέσω ηλεκτρονικής συνταγογράφησης και από την άλλη σταθμάρχες και μηχανοδηγοί να μην μπορούν να συνεννοηθούν.

Όλα αυτά πιστεύω ότι δείχνουν το μέγεθος του χρέους που έχουμε να αφήσουμε πίσω μας ένα σύστημα το οποίο δεν κρύψαμε ποτέ ότι θέλουμε να αλλάξουμε δραστικά. Ένα σύστημα που παρά τα μεγάλα εμπόδια αλλάζουμε μέρα με τη μέρα, αλλά πρέπει να το αλλάξουμε ριζικά.

Και ξέρω ότι ταυτόχρονα αναμετριόμαστε και με τις υψηλές προσδοκίες που οι πολίτες έχουν από εμάς. Γι' αυτό και οι μάχες μας, μάχες όλων σας, όλων μας, με τις πολλές «νησίδες» της καθυστέρησης που αντιστέκονται, αυτή είναι μία μάχη η οποία πρέπει να ενταθεί.

Και, πιστέψτε με, προσωπικά γνωρίζω από πρώτο χέρι πόσο δύσκολη είναι αυτή η μάχη. Το έμαθα καλά όταν ως απλός βουλευτής είχα έρθει σε σύγκρουση με «εργατοπατέρες» της δικής μας παράταξης ή όταν ως Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης πάλευα για την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων εν μέσω πάρα πολλών αντιδράσεων.

Δεν έκανα πίσω τότε, δεν θα κάνω πίσω τώρα.

Πρόκειται για μία αντιπαράθεση διαρκείας, που είδαμε πόσες παγίδες κρύβει. Είναι ένας πόλεμος με το σκοτεινό κράτος του αναχρονισμού. Ένα κράτος το οποίο κατά καιρούς μπορεί να παίρνει -ας είμαστε ειλικρινείς- διάφορα κομματικά χρώματα, αλλά που παραμένει βαθύ, γιατί έχει δομηθεί επί δεκαετίες πάνω σε κατεστημένες νοοτροπίες. Πάνω σε συστημικές αδράνειες, σε μικροπολιτικά τερτίπια και δυστυχώς σε ανεύθυνες συμπεριφορές.

Είναι το προβληματικό κράτος το οποίο σας ζητώ να ανατρέψουμε και θα το ανατρέψουμε, σε όποιον τομέα και αυτό εκδηλώνεται, όσα εμπόδια και αν συναντήσουμε.

Μόνο έτσι, και κλείνω με αυτό, το δραματικό αίτημα «ποτέ ξανά» που ακούστηκε στη Λάρισα, θα μετατραπεί σε μία δυναμική απόφαση: «Τώρα ή ποτέ». Τώρα ή ποτέ για την αναγέννηση ολόκληρης της χώρας.

Και η δική μας απάντηση είναι τώρα, και μάλιστα προσπαθώντας περισσότερο και με μεγαλύτερο πείσμα. Πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά, ξεκινώντας άμεσα.

 

Κ. Τζ.

Τετάρτη 8 Μαρτίου 2023

Ο κόσμος ξανά στους δρόμους: Νέα συγκέντρωση διαμαρτυρίας κατά της κυβέρνησης στο Σύνταγμα για το έγκλημα των Τεμπών Επανέρχονται μετά τις προσπάθειες ορισμένων να σταματήσουν την μεγαλειώδη πώρινη συγκέντρωση



08.03.2023 | 19:29

 Νέα συγκέντρωση διαμαρτυρίας κατά της κυβέρνησης για το έγκλημα στα Τέμπη πραγματοποιείται αυτή την ώρα στο Σύνταγμα σε συνέχεια της πρωινής από την οποία βούλιαξε το κέντρο της Αθήνας από την συγκλονιστική συμμετοχή του κόσμου.

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη συγκέντρωση των τελευταίων χρόνων, αν όχι της δεκαετίας, με τις εκτιμήσεις να μιλούν για περίπου 100.000 διαδηλωτές.

Επί ώρες ο κόσμος κατέφθανε με κάθε τρόπο στο κέντρο της Αθήνας.

Οι συρμοί στην Ακρόπολη ήταν ασφυκτικά γεμάτοι ενώ αρκετοί περπάτησαν αρκετά χιλιόμετρα για να καταφέρουν να δώσουν το παρών.

Φοιτητές, μαθητές, συνταξιούχοι και εργαζόμενοι του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα ζητούν απαντήσεις. Η μόνη απάντηση που πήραν από την κυβέρνηση ήταν προπηλακισμοί και δακρυγόνα.

Αυτή την ώρα είναι κλειστές η Αμαλίας, η Σταδίου και η Πανεπιστημίου

Ολόκληρη η σύμβαση σκάνδαλο! Θυσίασαν τις ζωές για να γλιτώσουν εκατομμύρια οι Ιταλοί

 Ολόκληρη η σύμβαση σκάνδαλο! Θυσίασαν τις ζωές για να γλιτώσουν εκατομμύρια οι Ιταλοί

Η «δημοκρατία» φέρνει σήμερα στο φως για πρώτη φορά τα ατράνταχτα ντοκουμέντα που αποδεικνύουν το ξεδιάντροπο αλισβερίσι μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και των Ιταλών, δήθεν επενδυτών, της Hellenic TrainΔιαβάστε ολόκληρη τη σύμβαση του Νοεμβρίου του 2020 που δεν κατατέθηκε ποτέ στη Βουλή και έμεινε έως σήμερα κρυφή, με την οποία η Ιταλική εταιρεία δεσμευόταν σε επενδύσεις 600.000.000 έως 750.000.000 ευρώ εφόσον προχωρούσε το δημόσιο σε συγκεκριμένα έργα ασφάλειας των δρομολογίων (σηματοδότηση, ETCS) έως το τέλος του 2021.

Η Ιταλική εταιρεία τελικά γλίτωσε 530.000.000 επειδή η κυβέρνηση δεν υλοποίησε ποτέ αυτά τα έργα με αποτέλεσμα να υπογραφεί νέα αναθεωρημένη σύμβαση τον Ιούλιο του 2022. Ποιοι άλλοι άραγε οφελήθηκαν από τα εκατομμύρια που κέρδισαν οι Ιταλοί; Την απάντηση πρέπει να δώσει ο εισαγγελέας.

Δείτε ολόκληρη τη σύμβαση: 


Διαδηλώσεις κατά της κυβέρνησης ακόμα και από τα… γαλλικά εργατικά συνδικάτα στο Παρίσι «Σιδηροδρομικό έγκλημα στην Ελλάδα - Δεν είναι ατύχημα»

 



Την συμπαράστασή του στην Ελλάδα για το έγκλημα στα Τέμπη έδειξε το γαλλικό συνδικάτο των σιδηροδρομικών SUD Rail, στις απεργιακές κινητοποιήσεις της Τρίτης στο Παρίσι που δείχνει επίσης την διεθνή ανυποληψία στην οποία έχει θέσει την χώρα ο Κ.Μητσοτάκης.

Για ακόμη μία φορά, οι Γάλοι βγήκαν στους δρόμους κατά του συνταξιοδοτικού προγράμματος Μακρόν που θέλει να αυξήσει το ηλικιακό όριο από τα 62 στα 64 έτηΣτις μεγάλες κινητοποιήσεις του Παρισιού, οι Γάλλοι σιδηροδρομικοί κρατούσαν πανό για τα Τέμπη, που έγραφε χαρακτηριστικά: «28/3/23: Σιδηροδρομικό έγκλημα στην Ελλάδα. Δεν είναι ατύχημα. Η ιδιωτικοποίηση και το κράτος σκοτώνουν» ενώ είχαν γράψει στα ελληνικά: «Δολοφόνοι».

Κρατώντας καπνογόνα, οι σιδηροδρομικοί έκαναν πορεία ενώ εξέδωσαν και ανακοίνωση με συλλυπητήρια στις οικογένειες των θυμάτων αλλά και τη στήριξή τους στους Έλληνες συναδέλφους τουςΣτις μεγάλες κινητοποιήσεις του Παρισιού, οι Γάλλοι σιδηροδρομικοί κρατούσαν πανό για τα Τέμπη, που έγραφε χαρακτηριστικά: «28/3/23: Σιδηροδρομικό έγκλημα στην Ελλάδα. Δεν είναι ατύχημα. Η ιδιωτικοποίηση και το κράτος σκοτώνουν» ενώ είχαν γράψει στα ελληνικά: «Δολοφόνοι».

Κρατώντας καπνογόνα, οι σιδηροδρομικοί έκαναν πορεία ενώ εξέδωσαν και ανακοίνωση με συλλυπητήρια στις οικογένειες των θυμάτων αλλά και τη στήριξή τους στους Έλληνες συναδέλφους τους

Τις φωτογραφίες μοιράστηκε στα social media η ομάδα Initiative Grecque, μια αυτόνομη συλλογικότητα Ελλήνων μεταναστών στο Παρίσι, όπως αναφέρουν οι ίδιοι.

«Ευχαριστούμε τους συντρόφους του Sud Rail για την υποστήριξή τους. Νίκη στον αγώνα των απεργών!».

«Οι διεκδικήσεις μας είναι και δικές τους: Ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις, ενάντια στις απολύσεις, κατά της γενικευμένης επίθεσης στα δικαιώματα των εργαζομένων. Το κεφάλαιο δολοφονεί, δεν θα τους περάσει! Τέρμα στα «ατυχήματα» και την ασυδοσία του κεφαλαίου! Ευχαριστούμε την Sud Rail για την αλληλεγγύη της. Νίκη στων αγώνα των απεργών!», έγραψαν χαρακτηριστικά ενώ κάλεσαν σε απεργιακές κινητοποιήσεις.

«Στις 08/03 φεμινιστική πορεία, στις 09/03 φοιτητική πορεία, στις 10/03 για το κλίμα. Ένα κίνημα το οποίο θα συνεχίσει πέραν των ημερομηνιών αυτών. Σήμερα μόνο έχουν δηλωθεί πάνω από 265 πορείες σε όλη τη Γαλλία. Η μεγαλύτερη εργατική συνομοσπονδία (CGT) ανακοίνωσε ότι θα «γονατίσει τη γαλλική οικονομία». Οι πρώτοι αριθμοί μιλάνε για 700.000 άτομα στην διαδήλωση του Παρισιού», πρόσθεσαν στην ανάρτησή τους.

Μάλιστα, πριν δύο ημέρες, πραγματοποίησαν διαμαρτυρία έξω από το ελληνικό προξενείο στο Παρίσι, κρατώντας το ίδιο πανό.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Κυρ. Μητσοτάκης για μεταναστευτικό: Αναστέλλεται η εξέταση αιτήσεων ασύλου για 3 μήνες

  ΠΟΛΙΤΙΚΉ  / Τετάρτη 9 Ιουλίου 2025, 14:13:12 /   Τελευταία Ενημέρωση: 14:14   / Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ Μετά τη συνάντησή του με τον υπουργό Μετανασ...