Τρίτη 29 Οκτωβρίου 2024

Κρατούμενη εντοπίστηκε απαγχονισμένη στις φυλακές Κορυδαλλού-Συνελήφθησαν δύο σωφρονιστικοί υπάλληλοι

 


Μια 22χρονη κρατούμενη στις φυλακές Κορυδαλλού βρέθηκε την Παρασκευή απαγχονισμένη σε χώρου του Ειδικού Κέντρου Υγείας Κρατουμένων Κορυδαλλού.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΕΛΑΣ η 22χρονη το απόγευμα της Πέμπτης είχε μεταφερθεί στο Ειδικό Κέντρο Υγείας, απ' όπου διακομίσθηκε σε Ψυχιατρικό Νοσοκομείο για εξέταση, καθώς παρουσίασε παραβατική συμπεριφορά. «Από το Ψυχιατρικό Νοσοκομείο κρίθηκε η επιστροφή της στο Κατάστημα Κράτησης, ωστόσο πρώτες πρωινές ώρες της Παρασκευής, 25 Οκτωβρίου 2024, παρουσίασε εκ νέου διαταραχές και οδηγήθηκε στο Ειδικό Κέντρο Υγείας Κρατουμένων, απ' όπου θα μεταφερόταν στο Ψυχιατρικό Νοσοκομείο, πλην όμως το βράδυ της ίδιας μέρας εντοπίστηκε από σωφρονιστικό υπάλληλο χωρίς τις αισθήσεις της».

Όπως επισημαίνεται από την ΕΛΑΣ, από την πρώτη στιγμή ενημερώθηκε ο αρμόδιος εισαγγελέας, ο οποίος παρήγγειλε τη διενέργεια προανακριτικής έρευνας, κατά την οποία συνελήφθησαν δυο σωφρονιστικοί υπάλληλοι. Στο χώρο κλήθηκε και προσήλθε ιατροδικαστής, καθώς και συνεργείο της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών, ενώ παραγγέλθηκε και η διενέργεια νεκροψίας- νεκροτομής.

ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ

Δευτέρα 28 Οκτωβρίου 2024

Υποβρύχιες Τηλεπικοινωνίες: Πώς επικοινωνούν τα υποβρύχια

 


ΠΗΓΗ dddamian/hellenicdefencenet.blogspot

Λόγω της υψηλής αγωγιμότητας του θαλασσινού νερού, τα ηλεκτρομαγνητικά κύματα, που χρησιμοποιούνται για τις στρατιωτικές τηλεπικοινωνίες, δεν μπορούν να το διαπεράσουν. Αυτό δημιουργεί μεγάλα προβλήματα στα υποβρύχια, ειδικότερα όταν αυτά οφείλουν να παραμένουν κρυμμένα σε μεγάλα βάθη. Η αδυναμία χρήσης τυπικών τηλεπικοινωνιών για την επικοινωνία με υποβρύχια ώθησε τις χώρες που διαθέτουν μεγάλους στρατηγικούς στόλους (κυρίως ΗΠΑ, Ρωσία και Κίνα) να ερευνήσουν και να αναπτύξουν νέους τρόπους και μέσα.

Τα πρώιμα υποβρύχια του Β’ΠΠ ταξίδευαν κυρίως στην επιφάνεια, όπου και μπορούσαν να αναπτύσσουν ιστούς με κεραίες ώστε να λαμβάνουν εντολές από τα αρχηγεία τους μέσω φωνής, κώδικα Μορς ή ραδιοτηλέτυπο. Αργότερα και κατά την διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου, με την εισαγωγή των πυρηνοκίνητων υποβρυχίων, που η αποστολή τους απαιτεί να παραμένουν βυθισμένα για μήνες, έπρεπε να βρεθούν άλλες λύσεις ώστε να λαμβάνουν εντολές. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό αφού για παράδειγμα στις ΗΠΑ, ο υποβρύχιος στόλος φέρει πάνω από το 50% του πυρηνικού αποτρεπτικού οπλοστασίου τους.

Τα υπερμακρά κύματα VLF συχνοτήτων 3-30 kHz μπορούν να διαπεράσουν θαλασσινό νερό για λίγες δεκάδες μέτρα. Έτσι, υποβρύχια σε μικρά, άρα και επικίνδυνα βάθη, μπορούν να λαμβάνουν τέτοια σήματα. Ωστόσο, το εύρος ζώνης σημάτων σε τόσο χαμηλές συχνότητες είναι πολύ περιορισμένο, κάτι που καθιστά αδύνατη τη μεταφορά φωνής. Ως εκ τούτου, συστήματα τηλεπικοινωνιών VLF, όπως το αμερικανικό VERDIN, μπορούν να μεταφέρουν μόνο ψηφιακά δεδομένα με πολύ χαμηλές ταχύτητες, περίπου 300 bits/s ή 37 χαρακτήρες το δευτερόλεπτο.

πλέον, μια οικιακή σύνδεση στο ίντερνετ ξεπερνάει ταχύτητες των 100000000bits το δευτερόλεπτο, δηλαδή 300.000 φορές περισσότερο.

Σχήμα 0. Κεραία πομπού VLF στο Skelton στην Αγγλία ύψους 365 μέτρων. Πρόκειται για το ψηλότερο κτίσμα σε όλο το Ηνωμένο Βασίλειο και χρησιμοποιείται για τηλεπικοινωνίες με τα υποβρύχια του προγράμματος Trident και από κοινού με τις ΗΠΑ.

Επιπλέον, καθώς το μέγεθος μιας κεραίας είναι αντιστρόφως ανάλογο της συχνότητας στην οποία λειτουργεί, για την εκπομπή αλλά και την λήψη σημάτων VLF απαιτούνται πολύ μεγάλες κεραίες με μήκη κοντά στα 10 χιλιόμετρα! Αν και αυτό δεν είναι μεγάλο πρόβλημα για τους πομπούς στην ξηρά, τα υποβρύχια πρέπει να απλώνουν και να σέρνουν σε ευθεία ένα καλώδιο μερικών χιλιομέτρων σε μικρά βάθη. Το πρόβλημα αυτό λύνεται εν μέρη με την χρήση σημαδούρας, η οποία απλώνει την VLF κεραία κοντά στην επιφάνεια και συνδέεται μέσω καλωδίου στο υποβρύχιο, που θα παραμένει κρυμμένο σε μεγαλύτερα βάθη.

Η εναέρια πλατφόρμα TACAMO αναπτύχθηκε από τις ΗΠΑ ώστε να μην βασίζεται ο στόλος αποκλειστικά σε επίγειους πομπούς VLF , οι οποίοι προφανώς και είναι στόχοι προτεραιότητας του εχθρού. Το αεροσκάφος απλώνει μια κεραία μήκους 10 χιλιομέτρων και είναι εφοδιασμένο με πομπό VLF ισχύς 200 Kw. Καθώς η διείσδυση των ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων στο νερό ευνοείται από την κατακόρυφη πόλωση, το αεροσκάφος ακολουθεί μία κλειστή, κυκλική τροχιά όταν εκπέμπει, που σε συνδυασμό με ένα μικρό αλεξίπτωτο στην άκρη της κεραίας, την κρατάει σχετικά κατακόρυφα. Αυτό αυξάνει την αποτελεσματικότητα κατά 50% σε σχέση με το αν πέταγε σε ευθεία και η κεραία παρέμενε οριζόντια. Αντίστοιχη πλατφόρμα διαθέτει και η Ρωσία με όνομα Tu-142MR «Bear-J»

Σχήμα 2. Αριστερά: πρώτη έκδοση TACAMO σε Lockheed EC-130. Μέση, κάτω: τωρινή έκδοση TACAMO σε Boeing 707. Δεξια: Tu-142MR που διακρίνεται από το καρούλι της κεραίας που εξέχει κάτω και απο την κεραία HF στην κορυφή της ουριαίας πτέρυγας που εξέχει προς στα μπροστά.

Η Γαλλία είχε αγοράσει εναέρια συστήματα VLF (τα ίδια με τα TACAMO) από τις ΗΠΑ και τα ενσωμάτωσε με εγχώριους εργολάβους σε 4 C-160 Transall για επικοινωνίες με τον δικό της πυρηνικό υποβρύχιο στόλο. Το τελευταίο αποσύρθηκε το 2001 έχοντας καταγράψει πάνω από 27,000 ώρες πτήσεις, ενώ αντικαταστάθηκαν από μη επανδρωμένα, σταθερά αερόστατα από τα οποία κρέμονται κεραίες VLF (SYDEREC).

Σχήμα 3. Αριστερά: Γαλλικό C160H Astarté που διακρίνεται από τον κόκκινο κώνο (αλεξίπτωτο) της άκρης της κεραίας στο πίσω μέρος. Δεξιά: Το σύστημα εκπομπής VLF TACAMO σε EC-130.

 

Σχήμα 4. Η κυκλική τροχιά του αεροσκάφους μαζί με ένα μικρό αλεξίπτωτο στην άκρη της κεραίας, την αναγκάζει να παραμένει σχετικά κατακόρυφη, αυξάνοντας την αποτελεσματικότητα της εκπομπής.

Το πρόβλημα της περιορισμένης διείσδυσης των VLF κυμάτων στο θαλασσινό νερό λύνουν κύματα ακόμη χαμηλότερων συχνοτήτων, ELF (extremely low frequencies) από 3 έως 30 Hz. Καθώς οι κεραίες που θα απαιτούντο για την εκπομπή τέτοιων κυμάτων θα πλησίαζαν σε μήκος την περιφέρεια της Γης, έπρεπε να βρεθεί άλλη λύση, αρχικά από τις ΗΠΑ, ώστε να αποκτήσει το US Navy αυτήν την μοναδική δυνατότητα επικοινωνίας με υποβρύχια από οποιοδήποτε βάθος. Την λύση πρότεινε ο Έλληνας φυσικός Νικόλαος Χριστοφίλου και εφαρμόστηκε από τις ΗΠΑ ως Project ELF ή Project Sanguine, χρησιμοποιώντας τον φλοιό της Γης ως κεραία για ηλεκτρομαγνητικά κύματα τόσο χαμηλών συχνοτήτων. Ωστόσο, λόγω της φύσης των κυμάτων, το εύρος ζώνης είναι ακόμη πιο περιορισμένο, επιτρέποντας την εκπομπή μόνο 3 χαρακτήρων ανά 15 λεπτά! Εν τέλη, το 2004 οι ΗΠΑ έπαυσαν να χρησιμοποιούν το Project ELF καθώς άλλα μέσα επικοινωνίας είχαν εξελιχθεί περαιτέρω. Σήμερα, η Ρωσία, η Κίνα και η Ινδία εξακολουθούν χρησιμοποιούν αντίστοιχα συστήματα ELF που ανέπτυξαν εγχώρια για τους δικούς τους στόλους πυρηνικών υποβρυχίων.

 

Σχήμα 5. Αριστερά: Kεραία τύπου ground dipole για εκπομπή κυμάτων ELF. Αποτελείται από επίγεια καλώδια μεγάλου μήκους που γειώνονται στις άκρες τους. Δεξιά: Πομπός του Project ELF στο Wisconsin. Αριστερά του διακρίνονται οι 2 εγκάρσιες μεταξύ τους κεραίες μήκους 22 χιλιομέτρων.

Τόσο οι πομποί VLF όσο και οι ELF, λόγω των φυσικών ιδιοτήτων των η/μ κυμάτων χαμηλών συχνοτήτων, έχουν σχεδόν παγκόσμια κάλυψη. Είναι προφανές πως τέτοια συστήματα επικοινωνιών είναι μονόδρομα, δηλαδή επιτρέπουν την αποστολή σημάτων μόνο από την ξηρά (ή αέρα) προς το υποβρύχιο και όχι αντίστροφα. Τέλος, πέρα από τον περιορισμό στην ταχύτητα αποστολής δεδομένων, η ανάπτυξη κεραίας (ή σημαδούρας με κεραία) από το υποβρύχιο, το αποτρέπει από το να πραγματοποιεί ελιγμούς και δεν είναι πάντα εφικτή.

Η ιδέα της σημαδούρας ως φορέα κεραιών για το υποβρύχιο εξελίχθηκε περαιτέρω. Τα ναυτικά των ΗΠΑ, Ρωσίας και Κίνας αξιοποιούν ήδη από την δεκαετία του 60 αναπτυσσόμενες σημαδούρες στα υποβρύχιά τους που φέρουν πλήθος συστημάτων τηλεπικοινωνιών. Το υποβρύχιο παραμένει βαθιά ενώ η σημαδούρα αναδύεται επιτρέποντάς του να επικοινωνεί με τα ίδια μέσα που θα επικοινωνούσε αν βρισκόταν στην επιφάνεια, όπως SATCOM, V/UHF, HF, Link 16 κ.ο.κ. Η σημαδούρα ενδεχομένως να φέρει ηλεκτρονικά περισκόπια, ESM και άλλα όργανα που διαθέτει το υποβρύχιο στην γέφυρά του, τα οποία μπορεί πλέον να χρησιμοποιεί χωρίς να αναδύεται. Βέβαια, η σημαδούρα μπορεί να εντοπιστεί από εχθρικά ραντάρ, κάμερες ή συστήματα ESM.

Σχήμα 6. Αριστερά πάνω: AN/BSQ-5 Towed Buoy. Αριστερά κάτω: AN/BRA-10, η πρώτη επιχειρησιακή σημαδούρα επικοινωνιών στο USS Cavalla. Δεξιά πάνω: Σημαδούρα σε ρωσικό υποβρύχιο. Δεξιά κάτω: AN/BRR-6 στο USS Tennessee.

Σχήμα 7. Σημαδούρα τηλεπικοινωνιών CALLISTO σε γερμανικό υποβρύχιο Type 212Batch II με δυνατότητα SATCOM. Συνδέεται με το σκάφος μέσω οπτικής ίνας.

Τα ηχητικά κύματα, σε αντίθεση με τα ηλεκτρομαγνητικά και όντας μηχανικά κύματα, διαδίδονται αρκετά καλά στο νερό, λόγω των ελαστικών ιδιοτήτων του. Έτσι, αρκετές χώρες έχουν μελετήσει και αξιοποιούν ακουστικά συστήματα επικοινωνιών για τα υποβρύχια τους. Υποβρύχια τηλέφωνα χρησιμοποιούνται από το US Navy ήδη από τον Β’ΠΠ για να επικοινωνούν μέσω φωνής υποβρύχια και πλοία μεταξύ τους.

Σχήμα 8. Το υποβρύχιο τηλέφωνο AN/WQC-2 τέθηκε σε υπηρεσία το 1945 και έκδοσή του εξοπλίζει μέχρι και σήμερα όλα τα υποβρύχια και τα περισσότερα πλοία του US Navy.

Ακόμη, ορισμένες σημαδούρες που αναπτύσσονται από υποβρύχια ή αεροσκάφη δύναται να εκπέμπουν ηχητικά μηνύματα στα υποβρύχια της περιοχής, τα οποία λαμβάνουν από υδρόφωνα και αποκωδικοποιούν μέσω υπολογιστών. Ωστόσο, λόγω των χαμηλών συχνοτήτων που χρησιμοποιούνται, είναι αδύνατο να σταλούν μεγάλη όγκοι δεδομένων, άρα τα μηνύματα περιορίζονται σε λίγους χαρακτήρες.

 

Σχήμα 9. Φημολογείται ότι ορισμένες χώρες χρησιμοποιούν σταθερούς πομπούς στον πυθμένα της θάλασσας ώστε να στέλνουν μηνύματα σε κοντινά υποβρύχια. Ωστόσο περισσότερες πληροφορίες είναι διαβαθμισμένες.

Οι υποβρύχιες ηχητικές επικοινωνίες συνοδεύονται από δικά τους προβλήματα. Πέρα από το χαμηλό εύρος ζώνης, η διάδοση του ήχου στο θαλασσινό νερό επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες, όπως θερμοκρασία, πίεση και αλατότητα.  Στο σχήμα 10 βλέπετε το προφίλ ή καμπύλη ταχύτητας ήχου (SVP) στο θαλασσινό νερό και πώς αυτή αλλάζει ανάλογα με το βάθος. Θετική κλίση, δηλαδή απότομη αύξηση της ταχύτητας, τείνει να στρίβει τα ηχητικά κύματα προς τα πάνω και αντίθετα, αρνητική κλίση προς τα κάτω. Έτσι, δημιουργούνται άλλοτε «τυφλές ζώνες» shadow zones, στις οποίες ο ήχος είναι αδύνατον να φτάσει, ή κανάλια μέσα στα οποία ο ήχος παγιδεύεται και ταξιδεύει για πολλά χιλιόμετρα. Αυτό αξιοποιείται συχνά από υποβρύχια ώστε να κρυφτούν από εχθρικά σόναρ, αλλά καθιστά την ίδια στιγμή αδύνατη την επικοινωνία μέσω ήχου σε πολλές περιστάσεις. Ειδικότερα στο Αιγαίο πέλαγος το φαινόμενο εντείνεται λόγω των υψηλών θερμοκρασιών το καλοκαίρι και των υποβρύχιων ρευμάτων.

Σχήμα 10. Προφίλ (Καμπύλη) Ταχύτητας Ήχου για διάφορα βάθη.

Σχήμα 11. Αριστερά: Ζώνη σκιάς ή shadow zone ή sonic layer. Μέση, κάτω: Ο ήχος κατευθύνεται προς την επιφάνεια, όπου ανακλάται και συνεχίζει μέχρι να εξασθενίσει. Δεξιά: Ο ήχος παγιδεύεται σε ένα νοητό κανάλι και ανακλάται μεταξύ των τοιχωμάτων του, σαν η/μ κύμα σε καλώδιο.

 

Ένα άλλο πρόβλημα που προκύπτει, τόσο στις υποβρύχιες ηχητικές επικοινωνίες όσο και στο σόναρ, είναι το multipath. Ο ήχος που ταξιδεύει προς όλες τις κατευθύνσεις ανακλάται από την επιφάνεια, τον πυθμένα, πλοία κ.α. δημιουργώντας ηχώ, καθιστώντας έτσι την επικοινωνία φωνής ή δεδομένων αναξιόπιστη.

Σχήμα 12. Multipath.

 

Οι υποβρύχιες τηλεπικοινωνίες είναι τομέας υπό έρευνα και διαρκώς εξελισσόμενος. Ήδη από την δεκαετία του 80 η US Air Force πειραματίζονταν με δορυφορικές οπτικές τηλεπικοινωνίες λέιζερ με το πρόγραμμα LITE (Laser Intersatellite Transmission Experiment), σκαλοπάτι για το πρόγραμμα SLCSAT (Submarine Laser Communication Satellite) του US Navy. Ωστόσο, το φως στο νερό εξασθενεί πολύ γρήγορα, με ακτινοβολίες στην περιοχή του υπέρυθρου ή υπεριώδους φωτός να μην προσφέρουν πολλά για τον σκοπό αυτόν. Αντίθετα, το μπλε φως μπορεί να διεισδύσει στο θαλασσινό νερό για λίγες εκατοντάδες μέτρα καθιστώντας το ιδανικό. Χρήσιμα και αξιόπιστα λέιζερ μπλε χρώματος αναπτύχθηκαν το 1992 με την τεχνολογία να χρειάστηκε μερικά ακόμη χρόνια για να ωριμάσει. Τα λεγόμενα sea penetrating blue lasers έχουν τραβήξει κυρίως το ενδιαφέρον της Κίνας, ενώ -αν και άγνωστο- πολύ πιθανό να χρησιμοποιούνται ήδη για δορυφορικές τηλεπικοινωνίες υποβρυχίων από τις ΗΠΑ.

Σχήμα 13. Απόσβεση φωτός διαφόρων μηκών κύματος σε κάθε βάθος. Το μπλε φως φαίνεται να παρουσιάζει τον μικρότερο συντελεστή απόσβεσης στο νερό.

 

Στην πραγματικότητα όμως, λόγω άλλων φαινομένων και καιρικών συνθηκών, αν και οι οπτικές επικοινωνίες προσφέρουν μεγάλο εύρος ζώνης και πολύ υψηλές ταχύτητες διαβίβασης δεδομένων, δεν είναι αξιόπιστες σε μεγάλα βάθη κάτω από το νερό. Αντίθετα, σε βάθη μικρότερα των 20 μέτρων αξιοποιούνται ήδη για τηλεπικοινωνίες UUV (μη επανδρωμένων υποβρύχιων) σκαφών με ταχύτητες άνω του 1 gigabit/s.

Ακόμη, για τηλεπικοινωνίες μεταξύ πλοίων και υποβρυχίων, ή ακόμη αεροσκαφών και υποβρυχίων, μπορούν να αξιοποιηθούν ασύρματα δίκτυα αμοιβαίας επαγωγής (magneto-inductive communications). Τα δίκτυα αυτά μπορούν να προσφέρουν σχετικά υψηλές ταχύτητες μερικών megabit/s σε αποστάσεις μεγαλύτερες των 100 μέτρων, αξιοποιώντας μικρές κεραίες.

Σχήμα 14. Πρόταση για τηλεπικοινωνίες μεταξύ UAV και υποβρυχίου μέσω magneto-inductive coupling

Άρχισε η επιστροφή των εκδρομέων του τριημέρου - Ουρές χιλιομέτρων στην Αθηνών - Λαμίας στο ύψος των Θερμοπυλών

 


Άρχισε η επιστροφή των εκδρομέων του τριημέρου της 28ης Οκτωβρίου και στην εθνική οδό Αθηνών - Λαμίας σχηματίζονται ήδη ουρές χιλιομέτρων.

 

Τα προβλήματα, όπως ενημέρωσαν το ΑΠΕ-ΜΠΕ εκδρομείς που επιστρέφουν, εντοπίζονται κυρίως στο 208ο χιλιόμετρο περίπου στο ύψος των Θερμοπυλών, στο ρεύμα προς Αθήνα, όπου στενεύει ο δρόμος λόγω έργων ενώ παρατηρείται βραδυπορία και μεγάλη καθυστέρηση λόγω και της επιστροφής των εκδρομέων.

Ουρές 10 χιλιομέτρων στη Λαμία λόγω έργων

Πολύωρη ταλαιπωρία περιμένει τους οδηγούς της επιστροφής που κατευθύνονται από Λαμία προς Αθήνα λόγω των έργων που εξελίσσονται στην εθνική οδό Λαμίας - Αθηνών στο 198 km με την ανακατασκευή μια γέφυρας. Σε εκείνο το σημείο έχει γίνει μονοδρόμηση της ΠΑΘΕ με συνέπεια τα αυτοκίνητα να κινούνται σ΄ ένα ρεύμα κυκλοφορίας και οι δύο κατευθύνσεις. Ένας τεράστιος όγκος αυτοκινήτων που έχουν καλύψει όλες τις λωρίδες κυκλοφορίας έχουν σχηματίσει μια ουρά που ξεπερνά τα 10 km κινούνται με βήμα σημειωτόν ενώ η μοναδική ανακούφιση είναι η εκτροπή της κυκλοφορίας από τους παράδρομους. Και εκεί τα πράγματα είναι δύσκολα λόγω του όγκου των οχημάτων που θα πρέπει να κινούνται σε μια λωρίδα κυκλοφορίας για 20 χιλιόμετρα από τη Λαμία μέχρι τον κόμβο του Μώλου. Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμη και μετά το 208 km της ΠΑΘΕ στο ύψος της Ανθήλης οι οδηγοί παραμένουν εγκλωβισμένοι ακολουθώντας το ρεύμα προς Αθήνα. Μάλιστα πολλοί απ' αυτούς διαμαρτύρονται ότι δεν ενημερώθηκαν στα διόδια της Μαυρομαντήλας ότι υπάρχει κάποιο πρόβλημα, δεν ενημερωθήκαν πριν φτάσουν στον κόμβο της Ανθήλης και χρειάστηκαν για να διανύσουν, με βήμα σημειωτόν, τα 10 χιλιόμετρα περισσότερο από 3 ώρες.

Είναι χαρακτηριστικό ότι μέχρι τις 3 το μεσημέρι δεν υπήρχε σοβαρό πρόβλημα στην εθνική οδό ωστόσο από κει και μετά αυξήθηκε η κίνηση από τον Ε65, από το Καρπενήσι αλλά και από την εθνική οδό με κατεύθυνση την Αθήνα με συνέπεια αυτή τη στιγμή τα αυτοκίνητα να είναι σχεδόν ακινητοποιημένα.

Αυξημένη κίνηση στην Αθηνών-Κορίνθου

Έχει ξεκινήσει από το πρωί η επιστροφή των εκδρομέων για το τριήμερο της 28ης Οκτωβρίου από την περιφέρεια προς την Αττική με την κίνηση να είναι ιδιαίτερα αυξημένη στο ρεύμα εισόδου στην Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου.

 

Ειδικότερα με χαμηλές ταχύτητες κινούνται τα οχήματα από το ύψος της Αρχαίας Κορίνθου έως τα Μέγαρα, ενώ καλύτερη είναι η εικόνα στην είσοδο της Αττικής από την εθνική οδό Αθηνών-Λαμίας όπου οι οδηγοί θα αντιμετωπίσουν μικρές καθυστερήσεις στα διόδια Αφιδνών.

 

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας από τις 6 το πρωί έως τις 6 το απόγευμα σήμερα έχουν επιστρέψει στην Αττική 58.092 και συγκεκριμένα 32.000 οχήματα από την Αθηνών-Κορίνθου και 26.092 από την Αθηνών-Λαμίας.

 

Υπενθυμίζεται ότι έως τις 23:00 το βράδυ στο ρεύμα εισόδου υπάρχει απαγόρευση κίνησης των φορτηγών αυτοκινήτων μεγίστου επιτρεπόμενου βάρους άνω των 3,5 τόνων.

 

Δωρεάν η διέλευση από τα διόδια της Αγίας Τριάδας, στην κατεύθυνση προς Αθήνα, έως τα μεσάνυχτα

 

Μετά από τηλεφωνική επικοινωνία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστου Σταϊκούρα, με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Κεντρικής Οδού, κ. Ροδιανό Αντωνακόπουλο, εξαιτίας της μεγάλης ταλαιπωρίας των πολιτών που οφείλεται στην εκτέλεση κυκλοφοριακών ρυθμίσεων από την παραχωρησιούχο εταιρεία στον ΑΘΕ - Θερμοπύλες, οι οδηγοί δεν θα καταβάλλουν διόδια στην Αγία Τριάδα, στην κατεύθυνση προς Αθήνα, από τις 17:45 μέχρι τις 24:00.

Τα πολεμικά αεροπλάνα που είχε η Ελλάδα στο έπος του '40 - Η σύγκριση με τη δύναμη των Ιταλών

 

Ιστορία


ΟΕλληνοϊταλικός Πόλεμος σηματοδότησε την είσοδο της Ελλάδας στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, και προανήγγειλε, παρά τις επιτυχίες που σημείωσε η Πολεμική Αεροπορία μας, τη σκληρή Γερμανική Κατοχή.

Κατά την έναρξή του, την 28η Οκτωβρίου 1940, το δυναμικό της Αεροπορίας ήταν μοιρασμένο μεταξύ των τριών Κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων, και έτσι ακόμα ο Στρατός και Ναυτικό μπορούσαν να επιχειρούν με «έτοιμα» αεροσκάφη, όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα της

Το συνολικό δυναμικό αριθμούσε 158 πολεμικά αεροσκάφη όλων των τύπων, από τα οποία όμως μόνο 128 ήταν εν ενεργεία. Από αυτά μόλις τα 79 ήταν καταδιωκτικά και βομβαρδιστικά, ενώ ακόμα 63 λειτουργούσαν ως εκπαιδευτικά και βοηθητικά αεροσκάφη.

Το συνολικό δυναμικό αριθμούσε 158 πολεμικά αεροσκάφη όλων των τύπων, από τα οποία όμως μόνο 128 ήταν εν ενεργεία. Από αυτά μόλις τα 79 ήταν καταδιωκτικά και βομβαρδιστικά, ενώ ακόμα 63 λειτουργούσαν ως εκπαιδευτικά και βοηθητικά αεροσκάφη.

Πώς αντιστάθηκε η Πολεμική Αεροπορία

Κατά τις πολεμικές επιχειρήσεις που ακολούθησαν, η Αεροπορία βρήκε απέναντί της την κατά πολύ μεγαλύτερη ιταλική Αεροπορία, η οποία εισέβαλε με 463 αεροσκάφη πρώτης γραμμής.


Ωστόσο οι «Ίκαροί» μας αντιμετώπισαν αποφασιστικά τους Ιταλούς σε όλο το φάσμα των αποστολών και σε όλο το μήκος του μετώπου, αλλά και των μετόπισθεν.

Κατά τη διάρκεια του εξάμηνου πολέμου σημειώθηκαν πολυάριθμα περιστατικά, που έδειξαν τόσο την αποφασιστικότητα, όσο και την αποτελεσματικότητα των δυνάμεών μας απέναντι στην υπεροπλία των εισβολέων.

Πώς αντιστάθηκε η Πολεμική Αεροπορία

Κατά τις πολεμικές επιχειρήσεις που ακολούθησαν, η Αεροπορία βρήκε απέναντί της την κατά πολύ μεγαλύτερη ιταλική Αεροπορία, η οποία εισέβαλε με 463 αεροσκάφη πρώτης γραμμής.


Ωστόσο οι «Ίκαροί» μας αντιμετώπισαν αποφασιστικά τους Ιταλούς σε όλο το φάσμα των αποστολών και σε όλο το μήκος του μετώπου, αλλά και των μετόπισθεν.

Κατά τη διάρκεια του εξάμηνου πολέμου σημειώθηκαν πολυάριθμα περιστατικά, που έδειξαν τόσο την αποφασιστικότητα, όσο και την αποτελεσματικότητα των δυνάμεών μας απέναντι στην υπεροπλία των εισβολέων.

Με τη σταδιακή εξέλιξη των επιχειρήσεων, η Αεροπορία ενισχύθηκε με 22 Gloster Gladiator MkII και 6 Bristol Blenheim MkI της Βρετανίας. Σημαντική ήταν η συμβολή της RAF, η οποία με ορμητήριο ελληνικά και αιγυπτιακά αεροδρόμια, κατάφερε σημαντικά πλήγματα κατά των Ιταλικών γραμμών ανεφοδιασμού.

 Κατά τις επιχειρήσεις εναντίον της Ιταλικής Αεροπορίας, οι Έλληνες Αεροπόροι πέτυχαν 64 επιβεβαιωμένες καταρρίψεις και διεκδίκησαν ακόμα 20 πιθανές, έναντι 24 επιτυχιών των Ιταλών.

Οι Μοίρες Δίωξης έχασαν συνολικά 14 αεροπλάνα σε αερομαχίες ή λόγω αναγκαστικών προσγειώσεων.

Επιπλέον, 28 Ιταλικά αεροσκάφη καταστράφηκαν από τα ελληνικά βομβαρδιστικά και άλλα 23 από τα αντιαεροπορικά όπλα, όταν οι απώλειες τις Αεροπορίας από ανάλογη δράση των Ιταλών ανήλθαν σε 8 και 5 αεροσκάφη, αντίστοιχα.

Συνολικά, η Αεροπορία θρήνησε 49 νεκρούς και 22 τραυματίες κατά τον ελληνοϊταλικό πόλεμο.

Η εισβολή των Γερμανών στην Ελλάδα την 6η Απριλίου 1941 ωστόσο, με δύναμη άνω των 1.000 αεροσκαφών, έδωσε το αναπόφευκτο «τελειωτικό χτύπημα» στην Αεροπορία μας.

Τα ελληνικά καταδιωκτικά έδωσαν άνιση μάχη αλλά κατέρριψαν 4 γερμανικά αεροσκάφη. Τα περισσότερα ελληνικά αεροσκάφη, που είχαν απομείνει από τον εξάμηνο πόλεμο, καταστράφηκαν από τις μαζικές επιθέσεις της Luftwaffe στα ελληνικά αεροδρόμια.

Ν. Δένδιας: Προχωράμε στη μεγαλύτερη μεταρρύθμιση των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων

 


  «Το νόημα της 28ης Οκτωβρίου 1940 είναι η διαχρονική απόφαση του ελληνικού λαού, του ελληνικού έθνους, της ελληνικής κοινωνίας, να προασπίσει την ανεξαρτησία, την κυριαρχία, την ακεραιότητά τους. Για να μπορούμε να το πετύχουμε αυτό προχωράμε στη μεγαλύτερη μεταρρύθμιση των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων που έχει γίνει στο νέο ελληνικό κράτος- αυτό που έχουμε ονομάσει Ατζέντα 2030», δήλωσε ο υπουργός Άμυνας Νίκος Δένδιας, μετά την ολοκλήρωση της στρατιωτικής παρέλασης για την επέτειο του ΟΧΙ που διεξήχθη στη λεωφόρο Μ. Αλεξάνδρου, στη Θεσσαλονίκη.

   Αναλυτικά η δήλωση του Ν. Δένδια έχει ως εξής:

   «Η Ελλάδα σήμερα γιορτάζει την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου του 1940. Οι γιορτές όμως αποκτούν νόημα όχι μόνο όταν θυμόμαστε το παρελθόν αλλά όταν χρησιμοποιούμε τα διδάγματά τους για να νοηματοδοτούμε το παρόν και το μέλλον. Το νόημα της 28ης Οκτωβρίου 1940 είναι η διαχρονική απόφαση του ελληνικού λαού, του ελληνικού έθνους, της ελληνικής κοινωνίας, να προασπίσει την ανεξαρτησία, την κυριαρχία, την ακεραιότητά τους. Για να μπορούμε να το πετύχουμε αυτό προχωράμε στη μεγαλύτερη μεταρρύθμιση των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων που έχει γίνει στο νέο ελληνικό κράτος- αυτό που έχουμε ονομάσει Ατζέντα 2030. Για να αποκτήσουμε έτσι τις ισχυρότερες Ένοπλες Δυνάμεις που είχαμε ποτέ, για να μπορούν με τη σειρά τους να μας γεμίζουν υπερηφάνεια, όπως σήμερα, και να εγγυώνται το μεγάλο αγαθό της εθνικής ανεξαρτησίας και εθνικής αξιοπρέπειας». 

Στην παρέλαση για την Εθνική Επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940 στη #Θεσσαλονίκη.

Υπερήφανοι για τις γυναίκες και τους άνδρες των Ενόπλων Δυνάμεων που υπερασπίζονται την εθνική κυριαρχία και τα κυριαρχικά δικαιώματα της Πατρίδας μας και παρέλασαν σήμερα με τιμή και υψηλό φρόνημα.… pic.twitter.com/l4WqrjjIjQ

— Nikos Dendias (@NikosDendias) October 28, 2024

Ν. Παππάς: Οι διαφορές μας με τις γειτονικές χώρες μπορούν να επιλυθούν μόνο στη βάση του διεθνούς Δικαίου

 


«Οι διαφορές μας με τις γειτονικές χώρες μπορούν μόνο στη βάση του διεθνούς Δικαίου να επιλυθούν», ανέφερε ο πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς, μετά την ολοκλήρωση της στρατιωτικής παρέλασης στη Θεσσαλονίκη.

Ολόκληρη η δήλωση του κ. Παππά έχει ως εξής:

«Τιμάμε σήμερα το ηρωικό ΟΧΙ του ελληνικού λαού απέναντι στον ιταλικό φασισμό που επιβουλεύτηκε την ελευθερία και την ανεξαρτησία μας. Τιμάμε τους ηρωικούς άνδρες και γυναίκες τής εθνικής μας Αντίστασης που θυσιάστηκαν κι αγωνίστηκαν απέναντι στον κατακτητή και τους ντόπιους συνεργάτες του.

Εκφράζουμε την εμπιστοσύνη μας και τον σεβασμό μας στους άνδρες και γυναίκες των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας, οι οποίοι με αυταπάρνηση στέλνουν ένα μήνυμα ισχύος, δύναμης και σταθερότητας για την ευρύτερη περιοχή.

Οι διαφορές μας με τις γειτονικές χώρες μπορούν μόνο στη βάση του διεθνούς Δικαίου να επιλυθούν.

Η σημερινή μέρα είναι και μία υπόμνηση ότι ο λαός μας γεννήθηκε, αναγεννήθηκε και αγωνίστηκε μέσα στον διαρκή αγώνα, στη διαρκή πάλη απέναντι στην τυραννία»

Z. Κωνσταντοπούλου: Είμαστε ένας λαός που ξέρει τα ΟΧΙ τι σημαίνουν

 


«Είμαστε ένας λαός που ξέρει τα ΟΧΙ τι σημαίνουν, είμαστε ένας περήφανος λαός » υπογράμμισε σε δηλώσεις της στους δημοσιογράφους η Πρόεδρος της Πλεύσης Ελευθερίας Ζωή Κωνσταντοπούλου, η οποία παρακολούθησε τη μαθητική παρέλαση στο Σύνταγμα.

 

Προηγουμένως, έγινε κατάθεση στεφάνου από την Πλεύση Ελευθερίας στον Άγνωστο Στρατιώτη από την Αλεξάνδρα Σάντα, κόρη του αγωνιστή Λάκη Σάντα, που κατέβασε μαζί με τον Μανώλη Γλέζο τη γερμανική σημαία από την Ακρόπολη τη νύχτα της 30ής προς 31 Μαΐου 1941.

 

«Σήμερα γιορτάζουμε το ΟΧΙ μας, τιμάμε εκείνους που είπαν ΟΧΙ και αντιστάθηκαν, θυμόμαστε και συνειδητοποιούμε ότι η Ελευθερία και η Δημοκρατία έχουν κόστος, αλλά μας γεμίζουν με περηφάνια», δήλωσε η Ζ. Κωνσταντοπούλου, τονίζοντας: «Είμαστε ένας λαός που ξέρει τα ΟΧΙ τι σημαίνουν, είμαστε ένας περήφανος λαός και σήμερα, ανήμερα της Επετείου του ΟΧΙ, καμαρώσαμε τα παιδιά μας να παρελαύνουν και να είναι οι νέοι σημαιοφόροι της Ελπίδας, της Ελευθερίας, της Αντίστασης».

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Το Υπουργείο Εσωτερικών άρχισε την εκκαθάριση των εκλογικών καταλόγων

  ΠΟΛΙΤΙΚΉ  / Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2024, 16:20:34 /   Τελευταία Ενημέρωση: 22:24   / Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ Ξεκίνησε η διαδικασία εκκαθάρισης των εκλ...