Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2024

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ Εσίγησε η μορσική επικοινωνία...

 

Εσίγησε η μορσική επικοινωνία...

Χιλιάδες ναυτικοί και εκατοντάδες ελληνικά πλοία δε θα μπορούν πλέον να στέλνουν τα μηνύματά τους, τους καημούς και τη νοσταλγία τους, μέσα από τα χαρακτηριστικά και γνώριμα σ' αυτούς σήματα

Από χτες τα μεσάνυχτα οι συσκευές μορς του παράκτιου σταθμού του ΟΤΕ στη Λούτσα βουβάθηκαν. "Τεχνολογική εξέλιξη", υποστηρίζουν κάποιοι. Το οικονομικό κόστος επικαλούνται στον ΟΤΕ και κάποιοι άλλοι μιλάνε για τα "λύτρα", που πρέπει να πληρώσουν οι ραδιοτηλεγραφητές, στο δρόμο της "ανάπτυξης". Θα μπορούσε να είναι και έτσι, αν...

Αν, καταρχήν, με την απόφαση αυτή η διοίκηση του ΟΤΕ δεν καταργούσε τη μορσική τηλεγραφία 6 ολόκληρους μήνες πριν τη λήξη της μεταβατικής περιόδου, που έχει δώσει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ), για την εφαρμογή του δορυφορικού συστήματος επικοινωνίας (GMDSS).

Αν, δεν υπήρχαν ελληνικά πλοία που και σήμερα αλλά και στο μέλλον, θα συνεχίσουν να κάνουν χρήση της μορσικής τηλεγραφίας, όμως όχι μέσω του παράκτιου της Λούτσας, δηλαδή του ΟΤΕ, αλλά μέσω άλλων σταθμών, π.χ. της Ιταλίας, της Ισπανίας, της Τουρκίας..!

Αν, η απόφαση αυτή δεν έριχνε νερό στο μύλο των εφοπλιστών, δημιουργώντας τετελεσμένα, στην κατεύθυνση της κατάργησης των θέσεων των ασυρματιστών πάνω στα καράβια, εξυπηρετώντας αντικειμενικά τις επιδιώξεις τους για μεγαλύτερα κέρδη.

Αν, η εγκατάσταση και λειτουργία του νέου συστήματος επικοινωνίας των πλοίων με την ξηρά, είχε ολοκληρωθεί και δοκιμαστεί στην πράξη, και η αξιοπιστία του, δεν αμφισβητείτο από τους ίδιους τους εργαζόμενους στη ναυτιλία.

Αν, τέλος, στο όνομα λογιστικών αντιλήψεων, ο ΟΤΕ δεν προχωρούσε βιαστικά, στην κατάργηση της μορσικής επικοινωνίας και στο κλείσιμο άλλων πέντε σταθμών σε ακριτικά νησιά, βάζοντας τέλος σε μια μορφή επικοινωνίας των πλοίων μας, που, ως χώρα με το μεγαλύτερο εμπορικό στόλο, θα 'πρεπε να ήταν η τελευταία που θα έπαιρνε μια τέτοια απόφαση.

Χτες το μεσημέρι, στον παράκτιο σταθμό του ΟΤΕ της Λούτσας, πίκρα και κατήφεια. Δεν είναι εύκολο για τους ραδιοτηλεγραφητές της βάρδιας ν' αποδεχτούν ότι, μετά τα μεσάνυχτα, οι συσκευές θα νεκρώσουν. Πως 20 και 25 χρόνια δουλιάς γίνονται πια παρελθόν. Ομως αυτό που τους ενοχλεί περισσότερο, είναι αυτό το τηλεγράφημα που έφτασε στις 13.30: "Επειδή το ΑΘΗΝΑΙ ΡΑΔΙΟ, καταργεί όλες τις μορσικές επικοινωνίες, χρησιμοποιείστε το ΜΑΔΡΙΤΗ ΡΑΔΙΟ για την ανταπόκρισή μας...".Αυτό έκανε γνωστό στην εταιρία του ο καπετάνιος ελληνικού πλοίου. Αλλά φαίνεται πως αυτό που μπορεί και προσφέρει στους Ελληνες ναυτικούς η Ισπανία, το αρνείται ο ελληνικός ΟΤΕ, και ας κόπτεται, κατά το προσφιλές διαφημιστικό του μήνυμα, ότι φιλοδοξεί να μας "ενώνει"..! Οι εργαζόμενοι στον παράκτιο σταθμό, στο πρόσωπο των συναδέλφων τους στη θάλασσα, βρήκαν τη συμπαράσταση, που αρνείται να δώσει ακόμα και το ίδιο τους το σωματείο. Η Επιτροπή Αγώνα Ασυρματιστών Εμπορικού Ναυτικού, που εκλέχτηκε από τη Γενική Συνέλευση των ωκεανών, βρέθηκε χτες στη Λούτσα και εξέφρασε την έντονη αντίθεσή της στην απόφαση της κυβέρνησης και της διοίκησης του ΟΤΕ, να καταργήσει την υπηρεσία μορσικής τηλεγραφίας βραχέων κυμάτων.

Οπως υπογραμμίζει η Επιτροπή Αγώνα, "η απόφαση αυτή, που ελήφθη στο όνομα της προσαρμογής στις συνθήκες που δημιουργεί η εφαρμογή του νέου συστήματος κινδύνου και ασφάλειας (GMDSS), κινείται σε επικίνδυνη κατεύθυνση. Μειώνει τις δυνατότητες της επικοινωνίας, επιδρώντας αρνητικά σε εξελίξεις που αφορούν ακόμα και την ασφάλεια της χώρας.

Η Επιτροπή εκτιμά ότι η κατάργηση της μορσικής τηλεγραφίας βραχέων κυμάτων, είναι η αρχή για το ξήλωμα των υπηρεσιών του ΑΘΗΝΑΙ ΡΑΔΙΟ. Συμπαραστέκεται στους συναδέλφους του ΑΘΗΝΑΙ ΡΑΔΙΟ και τους καλεί να συντονίσουν τη δράση τους, για τη διατήρησή του, για την αναβάθμιση του τομέα των επικοινωνιών και της σύνδεσης πλοίων - ξηράς, την αντιμετώπιση των προβλημάτων που προκύπτουν με την εφαρμογή του αναξιόπιστου GMDSS και την υπεράσπιση της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ Εσίγησε η μορσική επικοινωνία...

  Εσίγησε η μορσική επικοινωνία... Χιλιάδες ναυτικοί και εκατοντάδες ελληνικά πλοία δε θα μπορούν πλέον να στέλνουν τα μηνύματά τους, τους κ...