Νοεμβρίου 23, 2024
Παρά τις εξαγγελίες για αναβάθμιση με αυξήσεις μισθών και μετά τα κενά που άφησαν οι φετινές πανελλήνιες εξετάσεις φτάνουμε να έχει παραιτηθεί μετά από 2 μήνες το 1/4 των εισακτέων στις στρατιωτικές σχολές, μέρος των οποίων για να πάει στα Σώματα Ασφαλείας, η κατάσταση προφανώς είναι δραματική
Οι πρόσφατες εξαγγελίες, τόσο του ΥΕΘΑ, όσο και της παρουσίασης για την αναβάθμιση των στρατιωτικών σχολών όχι μόνο δεν δείχνουν να μπορούν να αναχαιτίσουν το πρόβλημα αλλά μάλλον το επιδεινώνουν, πράγμα απολύτως λογικό αφού δεν προκύπτει τίποτα θετικό από αυτές.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει συλλέξει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Στρατιωτικών (ΠΟΕΣ), προκύπτει ότι για τη φετινή εκπαιδευτική χρονιά μέχρι στιγμής έχουν παραιτηθει
α. 30 πρωτοετείς σπουδαστές της ΣΣΕ (από σύνολο 138 εισακτέων όλων των κατηγοριών), καθώς και 8 δευτεροετείς. Ποσοστό παραιτηθέντων πρωτοετών μέχρι στιγμής: 21,7% (1 στους 4).
β. 40 πρωτοετείς σπουδαστές της ΣΝΔ (από σύνολο 95 εισακτέων όλων των κατηγοριών). Ποσοστό παραιτηθέντων πρωτοετών μέχρι στιγμής: 42,1% (1 στους 2)
γ. 24 πρωτοετείς σπουδαστές της ΣΙ (από σύνολο 129 εισακτέων όλων των κατηγοριών). Ποσοστό παραιτηθέντων πρωτοετών μέχρι στιγμής: 18,6% (1 στους 5).
δ. 38 πρωτοετείς σπουδαστές της ΣΜΥ (από σύνολο 131 εισακτέων όλων των κατηγοριών). Ποσοστό παραιτηθέντων πρωτοετών μέχρι στιγμής: 29% (1 στους 3).
ε. 43 πρωτοετείς σπουδαστές της ΣΜΥΝ (από σύνολο 190 εισακτέων όλων των κατηγοριών). Ποσοστό παραιτηθέντων πρωτοετών μέχρι στιγμής: 22,5% (1 στους 5).
στ. 26 πρωτοετείς σπουδαστές της ΣΜΥΑ (από σύνολο 103 εισακτέων όλων των κατηγοριών). Ποσοστό παραιτηθέντων πρωτοετών μέχρι στιγμής: 25,2% (1 στους 4).
Από τα παραπάνω προκύπτει ότι μέχρι στιγμής έχουν παραιτηθεί ο 1 στους 4 εισαχθέντες πρωτοετείς, τόσο στα ΑΣΕΙ, όσο και στις ΑΣΣΥ. Υπενθυμίζουμε ότι, μόλις πριν από λίγες μέρες γνωστοποιήσαμε ότι λίγες μέρες πριν ορκωμοσία των νέων Ανθυπολοχαγών Ιατρών της ΣΣΑΣ, παραιτήθηκαν πέντε (5) τελειόφοιτοι σπουδαστές, εκ των οποίων και ο Αρχηγός της Σχολής.
Εύλογα προκύπτουν σοβαρότατοι προβληματισμοί. Έχουν ήδη παρέλθει πέντε μήνες από την υποτιθέμενη ανωτατοποίηση των ΑΣΕΙ, καθώς και από τις κενού περιεχομένου εξαγγελίες περί δήθεν αναβάθμισης των ΑΣΣΥ, οι οποίες με βάση τις εξαγγελίες σας θα πρέπει να μετονομαστούν σε Σχολές Μονίμως Υπαξιωματικών. Ομοίως, έχει παρέλθει ήδη ένας μήνας από τη γνωστοποίηση του «προγραμματισμού» περί δήθεν αναβάθμισης των στρατιωτικών σχολών. Περιέργως, οι παραιτήσεις στις Σχολές δεν δείχνουν να αναχαιτίζονται και ακόμα σοβαρότερα, μεγάλο μέρος αυτών δείχνει να στρέφεται προς πιο «ασφαλείς» επαγγελματικούς προορισμούς, όπως τα Σώματα Ασφαλείας. Και παρόλο που ουδείς αμφισβητεί ότι το ΥΠΕΘΑ «θέλει τους καλύτερους», όπως είχε πει ορθώς ο ΥΦΕΘΑ, οι καλύτεροι δείχνουν να μην θέλουν ούτε να ακούνε για τις ΕΔ, όπως συμβαίνει και με τα εν ενεργεία στελέχη και αυτό δεν δείχνει να προβληματίζει κανέναν.
Το περιεχόμενο της «Ατζέντας 2030» ξεκάθαρα εμπεριέχει μεταξύ άλλων (όσο κι αν διαρκώς διαψεύδεται):
• Υποβάθμιση των ΑΣΕΙ διά της υπαγωγής τους ως Τμήματα στο Πανεπιστήμιο Αμυντικών Μελετών, στα πρότυπα των Πανεπιστημίων.
• Δημιουργία υποχρεωτικής υπαλληλικής σχέσης των σπουδαστών προς το ΕΛΚΑΚ με το πρόσχημα της δήθεν εκπόνησης διατριβών και μελετών.
• Υποβάθμιση ή και πλήρη κατάργηση των ΑΣΣΥ στο πλαίσιο της δημιουργίας του Σώματος Υπαξιωματικών.
• Απολύσεις και δημιουργία ανασφάλειας υπό διαρκές καθεστώς επιδείνωσης εργασιακών συνθηκών (ενδεικτικά αναφέρεται η πρόβλεψη των Οδικών Χαρτών για δημιουργία προϋποθέσεων σύνδεσης με την αγορά εργασίας μόνο για τους Υπαξιωματικούς).
• Σταδιοδρομική και μισθολογική συμπίεση.
• Επίσημη εργασιακή υπαγωγή σε δύο Υπουργεία.
• Πλήρη έλλειψη μέριμνας και αδιαφορία εκ μέρους της Ηγεσίας για κάθε θέμα ενδιαφέροντος.
Κατόπιν των ανωτέρω θεωρούμε ότι η μόνη ρεαλιστική πρόβλεψη που ειπώθηκε το τελευταίο διάστημα ήταν ότι «αν δεν αλλάξουμε συνολικά τον τρόπο που οι άνθρωποι αυτοί στηρίζονται από το σύστημα, δεν θα έχουμε στελέχη μετά από 10 χρόνια, αυτή είναι η πραγματικότητα». Το πρόβλημα στη συγκεκριμένη διαπίστωση σχετίζεται με την ερμηνεία της πραγματικότητας.
Πηγή: www.staratalogia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου