Τρίτη 1 Αυγούστου 2017

Τσίπρας: Επαναφέρουμε το άσυλο. Σταματάμε τη φάμπρικα των πολύ υψηλών διδάκτρων

Τσίπρας: Επαναφέρουμε το άσυλο. Σταματάμε τη φάμπρικα των πολύ υψηλών διδάκτρων

Δημοσιεύθηκε: Ενημερώθηκε: 
ALEXIS TSIPRAS
Εκτύπωση
Για ένα «όραμα της κυβέρνησης» για το εθνικό και βαθιά κοινωνικό θέμα και ζήτημα δημοκρατίας που αποτελεί η Παιδεία, έκανε λόγο από το βήμα της Βουλής ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας και αντιπαρέβαλε το μοντέλο περισσότερης δημοκρατίας και πρόσβασης του δημόσιου αγαθού της γνώσης σε όλους με το «νεοφιλελεύθερο» όραμα που καταλογίζει στη ΝΔ και τον αρχηγό της, Κυριάκο Μητσοτάκη.
 
Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του επί της συζήτησης του νομοσχεδίου «Οργάνωση και λειτουργία της ανώτατης εκπαίδευσης, ρυθμίσεις για την έρευνα, στην Ολομέλεια της Βουλής, ο πρωθυπουργός ανέφερε ότι η φιλοσοφία του συνοψίζεται σε περισσότερη δημοκρατία, θέσπιση ακαδημαϊκών κανόνων, άνοιγμα των ΑΕΙ στα οικονομικά ασθενέστερα τμήματα του πληθυσμού και σύνδεση των ιδρυμάτων με την κοινωνία και την προσπάθεια για την παραγωγική ανασυγκρότηση.
 
Ο κ. Τσίπρας κάλεσε την κοινωνία να κρίνει και να συγκρίνει το σχέδιο της κυβέρνησης με τη «νεοφιλελεύθερη πρόταση» της ΝΔ, η οποία, «όπως και κάθε άλλο σχέδιό της για τις παροχές προς τους πολίτες, συμπυκνώνεται σε μια λέξη: Ιδιωτικό». «Ιδιωτικά σχολεία. Ιδιωτικά πανεπιστήμια. Ιδιωτικά νοσοκομεία. Ιδιωτική ασφάλιση. Ιδιωτικές υπηρεσίες καθαριότητας και φύλαξης» σημείωσε.
 
Όπως τόνισε, η κυβέρνηση δεν αντιμετωπίζει την κοινωνία «σαν μία αμόρφωτη μάζα, ως "αδαή" πλειοψηφία όπως την χαρακτήρισε ο κος Μητσοτάκης». «Εσείς αντιμετωπίζετε τους ανθρώπους σαν αυτό που σας συμφέρει να είναι, εμείς τους αντιμετωπίζουμε σαν αυτό που αξίζει να γίνουν, πολίτες μορφωμένοι, με γνώση, σε μία δημοκρατική κοινωνία που θα δίνει ισότιμες ευκαιρίες σε όλους» πρόσθεσε.
 
Απευθυνόμενος στα έδρανα της ΝΔ, ο πρωθυπουργός επισήμανε: «Μπορείτε να το πείτε δημόσια στον λαό ότι φταίει αυτός που αποφασίζει για το μέλλον του και δεν έχει ικανότητα να παίρνει σωστές αποφάσεις και εσείς είστε αυτοί που θα τους επαναφέρετε στον ορθό δρόμο». Σχολίασε ότι ίσως γι' αυτό, άλλωστε, όταν θέλει η ΝΔ να απευθυνθεί σε μία κοινωνική κατηγορία πιστεύει ότι η επικοινωνία αρκεί και όχι το περιεχόμενο των προτάσεών της, «ότι, δηλαδή, αν πάτε στους αγρότες και καθίσετε σε δεμάτι από άχυρο θα τους πείσετε ότι έχετε πρόταση για την αγροτική πολιτική ή όταν πάτε στους ψαράδες και κάθεστε στους πάγκους».
 
Ο κ. Τσίπρας υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση δεν θα ευνοήσει την επιχειρηματικότητα «που τρέφεται από τα κενά της κρατικής πολιτικής και καταλήγει να κοστίζει στο κράτος και τους πολίτες πολύ περισσότερα», αλλά, αντίθετα, «εμείς επιχειρούμε να ευνοήσουμε την επιχειρηματικότητα της καινοτομίας και του κοινωνικού οφέλους». 
 
Η Παιδεία εθνικό, βαθιά κοινωνικό θέμα και ζήτημα δημοκρατίας
 
Ξεκινώντας την ομιλία του, ο πρωθυπουργός χαρακτήρισε την Παιδεία εθνικό και βαθιά κοινωνικό θέμα, αλλά και ζήτημα δημοκρατίας, σημειώνοντας ότι σήμερα είναι ημέρα προσπάθειας για την επανεκκίνηση των ΑΕΙ και των ΤΕΙ της χώρας.
 
Ο κ. Τσίπρας επισήμανε το διπλό έργο της κυβέρνησης όταν ανέλαβε: α) Αλλαγή των διαλυτικών συνθηκών που είχαν δημιουργήσει τα χρόνια των μνημονίων οι ακραίες παρεμβάσεις των προηγούμενων κυβερνήσεων. β) Υλοποίηση ενός άλλου οράματος. Τόνισε την αύξηση στο 2,8% του ΑΕΠ των δαπανών για την Παιδεία και πρόσθεσε ότι του χρόνου αυξάνεται ακόμα περισσότερο η χρηματοδότηση σε ΑΕΙ και τεχνολογικά ιδρύματα. Όπως υπογράμμισε, επί αυτής της κυβέρνησης ανοίγουν τα σχολεία σε όλη τη χώρα και στο πιο απομακρυσμένο νησί στην ώρα τους, με βιβλία και δασκάλους και καθηγητές. Σχολιάζοντας τη συνήθη κριτική που ασκείται στην κυβέρνηση περί «ανικανότητας», ανέφερε: «Μακάρι να ήσασταν κι εσεις τόσο "ανίκανοι" τα προηγούμενα πέντε μνημονιακά χρόνια να ανοίγατε τα σχολεία στην ώρα τους».
    Αξιολόγηση ναι, ζούγκλα όχι   «Μας κατηγορείτε για παρεμβατισμό στα πανεπιστήμια, ενώ υπερασπιστήκατε τον πιο αντιδημοκρατικό θεσμό», είπε ο πρωθυπουργός μιλώντας για τα συμβούλια διοίκησης του ν. Διαμαντοπούλου, και σημείωσε ότι αυτά είχαν αναλάβει να ξεριζώσουν από τα πανεπιστήμια ανεπιθύμητες τότε διοικήσεις και είχαν το δικαίωμα να απορρίπτουν ακόμα και υποψηφιότητες για τις θέσεις του πρύτανη και του κοσμήτορα και απέρριψαν τις υποψηφιότητες όλων των υποψηφίων που ήταν αντίθετοι με την πολιτική της τότε κυβέρνησης.
«Καταργούμε τα συμβούλια διοίκησης για να αποκαταστατήσουμε τη δημοκρατία και το αυτοδιοίκητο των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων», τόνισε ο κ. Τσίπρας και πρόσθεσε ότι συγκροτούνται δομές που θα βοηθούν τα ΑΕΙ, τα ΤΕΙ και τα ερευνητικά κέντρα να συνδέονται μεταξύ τους και με τις ανάγκες της κοινωνίας.
 
«Για τη δική μας αντίληψη, η πρόοδος μπορεί να έρθει από την αλληλεγγύη και τη συνεργασία και όχι από τον εξοντωτικό ανταγωνισμό, όχι να προσπαθεί να βγάλει το μάτι του άλλου και να επιβιώσουν τα πιο δυνατά και τα πιο διαπλεκόμενα» επισήμανε, κατηγορώντας τη ΝΔ ότι το μοντέλο της «"εξοντωτικής αξιολόγησης" προωθεί "πανεπιστημιακό δαρβινισμό" και "ακαδημαϊκό survivor"». «Αξιολόγηση ναι, ζούγκλα όχι», υπογράμισε.
 
«Την ίδια στιγμή αποκαθιστούμε τη δυνατότητα των φοιτητών να έχουν λόγο για τις σπουδές τους», είπε ο κ. Τσίπρας, συμπληρώνοντας ότι είχε διαμορφωθεί ένα μεγάλο πεδίο διαφθοράς, το οποίο είχε παραχθεί από πρυτάνεις που συνδέονταν με τα κόμματων των προηγούμενων κυβερνήσεων και από τις φοιτητικές παρατάξεις τους. «Και το να την καταγγέλλετε τώρα εσείς είναι τουλάχιστον υποκρισία», σχολίασε. 
 
«Δεν φοβόμαστε το φοιτητικό κίνημα, επαναφέρουμε το άσυλο»
«Επειδή εμείς δεν φοβόμαστε το φοιτητικό κίνημα επαναφέρουμε το πανεπιστημιακό άσυλο -που τόσο μεγάλη φασαρία έχει γίνει- εκεί που ήταν επί της κυβέρνησης της ΝΔ, πριν έρθει η κ. Διαμαντοπούλου και το αλλάξει. Εκεί που το είχε η κ. Γιαννάκου» ανέφερε για να σχολιάσει: «Τι σας ενοχλεί τόσο πολύ σε αυτό, τόσο πολύ πια είστε με τη νεοφιλεύθερη εκσυγχρονιστική εδοχή που ακόμα και τα δικά σας πεπραγμένα τα θεωρείτε "οπισθοδρόμηση"; Εντάξει, πάρτε τους και στο κόμμα σας αφού τους αγαπάτε».
 
«Θεωρούμε ότι πρέπει να δώσουμε τη δυνατότητα να διασφαλίζεται η ελεύθερη παρουσία όλων των ιδεών μέσα στα πανεπιστήμια, αρκεί να σέβονται όλοι τις στοιχειώδεις δημοκρατικές ελευθερίες και διαδικασίες. Διότι η κατάργηση του ασύλου, όχι μόνο δεν έλυσε το πρόβλημα, αλλά το ενέτεινε» σημείωσε ο πρωθυπουργός και πρόσθεσε ότι ο μοναδικός τρόπος να επιλύονται εντάσεις μέσα στα πανεπιστήμια είναι ο διάλογος, «και όχι με μαζικές αστυνομικές επιχειρήσεις που θυμίζουν άλλες εποχές». 
 
«Σταματάμε τη φάμπρικα των πολύ υψηλών διδάκτρων»
 
Ο κ. Τσίπρας τόνισε ότι με αυτόν τον νόμο «σταματάμε και αυτήν τη φάμπρικα των πολύ υψηλών διδάκτρων στα μεταπτυχιακά, των διδάκτρων που συχνά ορίζονται με όρους αγοράς και όχι με βάση το κόστος του κάθε μεταπτυχιακού». Όπως επισήμανε, ορίζονται αυστηρές προϋποθέσεις για να διαμορφώνεται -όπου αυτό είναι απαραίτητο- το ύψος των διδάκτρων «και κυρίως, ορίζουμε πως κανένας φοιτητής που έχει γίνει δεκτός σε μεταπτυχιακό δεν θα αποκλείεται αν έχει αποδεδειγμένη αδυναμία να πληρώσει τα δίδακτρα».
 
«Για πρώτη φορά θέτουμε όρους για τη δωρεάν φοίτηση όσων έχουν τα ακαδημαϊκά προσόντα, αλλά αδυνατούν να πληρώσουν τα τέλη φοίτησης» υπογράμμισε για να συμπληρώσει ότι οι σπουδές και τα μεταπτυχιακά είναι για όλους τους νέους και τις νέες που έχουν τα ακαδημαϊκά προσόντα και όχι μόνο για τους λίγους και τους κατέχοντες.
 
Οι καινοτομίες του νόμου
 
Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε και σε άλλες καινοτομίες που, όπως είπε, φέρνει ο νόμος:
 
- Ικανοποιεί το πάγιο αίτημα των πολυτεχνικών σχολών για ακαδημαϊκή ισοτίμηση των πενταετών πτυχίων τους με μάστερ και την ταυτόχρονη απαρχή των διαδικασιών για την επίλυση του προβλήματος των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων των ΤΕΙ, συμπεριλαμβανομένων και των μηχανικών. Η πρόταση της κυβέρνησης είναι να προχωρήσει άμεσα στη σύνταξη ενός Προεδρικού Διατάγματος με τα επαγγελματικά προσόντα των αποφοίτων μηχανικών των ΤΕΙ, μέσα από τη συνεδρίαση μίας επιτροπής που θα την απαρτίζουν εκπρόσωποι των πολυτεχνικών σχολών, των Τμημάτων Μηχανικών ΤΕΙ και εμπειρογνώμονες, που θα αποτελούνται από αποφοίτους των δύο θεσμών απολύτως ισότιμα.
 
- Σχετικά με τις κατηγορίες περί εξίσωσης των ΑΕΙ με τα ΤΕΙ, ο κ. Τσίπρας ανέφερε ότι τα ΤΕΙ είναι Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, οι διδάσκοντές τους είναι σε εκλεκτορικά σώματα καθηγητών πανεπιστημίων και ότι υπάρχει μία πραγματικότητα την οποία πρέπει να αναγνωρίσουμε και να την χαιρετίσουμε.
 
Όπως σημείωσε, συνυφασμένη με την αναβάθμιση της ανώτατης εκπαίδευσης είναι και η διαδικασία που έχει ξεκινήσει για την ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, μετά από συζητήσεις με τα ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά. 
 
«Αποφασιστικά βήματα και στην επαγγελματική εκπαίδευση»
 
Ο πρωθυπουργός τόνισε ότι και στον τομέα της επαγγελματικής εκπαίδευσης γίνονται αποφασιστικά βήματα και πως η κυβέρνηση βρήκε τα ΕΠΑΛ σε συνθήκες διάλυσης, ενώ «εμείς από την άλλη τα αναβαθμίζουμε». Επίσης, υποστήριξε πως διαψεύστηκαν οι κατηγορίες ότι το έτος μαθητείας θα ήταν ένας θεσμός όπου η εργασία θα ήταν χωρίς μισθό και χωρίς ασφάλιση. 
 
«Κινήσεις στοιχειώδους εκσυγχρονισμού και στοιχειώδους ανθρωπισμού»
 
Ο κ. Τσίπρας υπενθύμισε στοιχεία της κυβερνητικής πολιτικής για την Παιδεία, που συνιστούν «κινήσεις ενός στοιχειώδους εκσυγχρονισμού, αλλά και ενός στοιχειώδους ανθρωπισμού»:
- Την αναδιαμόρφωση των σχολικών προγραμμάτων για την Ιστορία και τα Θρησκευτικά.
- Την ενίσχυση της Ειδικής Αγωγής για πρώτη φορά σε τόσο μεγάλο βαθμό στην ιστορία της χώρας.
- Τα Σχολεία Δεύτερη Ευκαιρίας στις Φυλακές για να βγαίνουν οι άνθρωποι από τα αδιέξοδα που τους οδήγησαν εκεί μέσα.
- Τις αντισταθμιστικές δομές εκπαίδευσης που θα δημιουργηθούν από τις δομές θεραπείας από τα ναρκωτικά.
- Η κυβέρνηση σχεδιάζει παρέμβαση για το επόμενο σχολικό έτος στα υπόλοιπα 830 ολιγοθέσια (μονοθέσια, διθέσια και τριθέσια) σχολεία, που έχουν μόνο έναν δάσκαλο και βρίσκονται στις εσχατιές της πατρίδας, να συγκροτήσει και ολοήμερο τμήμα.
- Θεσμοθετούνται, με τη συνδρομή των ίδιων των εκπαιδευτικών, 1.000 βιβλιοθήκες στα δημοτικά σχολεία της χώρας.
 
Οι παρεμβάσεις στο Λύκειο
 
Η αιχμή του μεταρρυθμιστικού προγράμματος είναι, βέβαια, οι παρεμβάσεις μας στο λύκειο και κυρίως στην 2α και 3η λυκείου, επισήμανε ο πρωθυπουργός. Όπως υπογράμμισε, το μεγάλο ζητούμενο είναι «να μπορέσουμε να βρούμε τους τρόπους να προχωρήσουμε σε μία ριζική αναμόρφωση των διαδικασιών εισαγωγής στα ΑΕΙ και να δώσουμε τη δυνατότητα στα νέα παιδιά να έχουν περισσότερες δυνατότητες κρίσης των ικανοτήτων τους και όχι μια κι έξω στις πανελλαδικές». 
 
Έρευνα και αντιμετώπιση της μάστιγας του braindrain
 
Ο κ. Τσίπρας έθεσε ως προτεραιότητα την προσπάθεια να παραμείνουν οι νέοι άνθρωποι στην Ελλάδα: «Γι' αυτό αυξήσαμε τη χρηματοδότηση στην έρευνα κοντά στο 1% του ΑΕΠ. Ιδρύσαμε το Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας, το ΕΛΙΔΕΚ, με πόρους 250 εκατ. ευρώ, που με τη μόχλευση με τους ιδιωτικούς μπορούν να φτάσουν συνολικά το 1 δισ. Και που ήδη έχει δώσει πάνω από 500 υποτροφίες σε νέους επιστήμονες, υποψήφιους διδάκτορες και μεταδιδάκτορες για να παραμείνουν στη χώρα. Αλλά και που ήδη δίνει την ευκαιρία σε νέους που έχουν φύγει, να επιστρέψουν στην Ελλάδα».
 
Τέλος, ο πρωθυπουργός υπενθύμισε τη δημιουργία του Ταμείου Συμμετοχών, επίσης με πόρους 250 εκατομμύρια, μία δομή που θα έχει ως αποστολή να παίρνει καινοτόμες επιστημονικές ιδέες και να στήνει πάνω τους νέες επιχειρήσεις. Όπως τόνισε, μέσα από τα δημόσια ερευνητικά κέντρα προκύπτουν ακόμη και επιχειρήσεις που αναπτύσσουν τεχνολογίες, τις οποίες εξάγουν και καταλήγουν να συνεργάζονται με ξένους κολοσσούς.
(Με πληροφορίες από το ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Τρεις νεκροί και πέντε τραυματίες σε απόπειρα απόδρασης μέσα σε δικαστήριο στην περιοχή της Μόσχας

Τρεις νεκροί και πέντε τραυματίες σε απόπειρα απόδρασης μέσα σε δικαστήριο στην περιοχή της Μόσχας

Δημοσιεύθηκε: Ενημερώθηκε: 
MOSCOW 1 AUGUST 2017
Εκτύπωση
Τρία μέλη μιας συμμορίας που λήστευε και εκτελούσε οδηγούς αυτοκινήτων σκοτώθηκαν και δύο συνεργοί τους τραυματίστηκαν όταν προσπάθησαν να αποδράσουν σήμερα, Τρίτη, από το δικαστήριο όπου δικάζονταν, κοντά στη Μόσχα, ανακοίνωσε η αστυνομία.
Οι πέντε άνδρες, που διώκονταν για ληστείες, επιτέθηκαν στους αστυνομικούς μέσα στον ανελκυστήρα του δικαστηρίου και "προσπάθησαν να αποσπάσουν τα όπλα τους", ανέφερε η ανακοίνωση. Οι αστυνομικοί άνοιξαν πυρ με αποτέλεσμα να σκοτωθούν οι τρεις κατηγορούμενοι και οι άλλοι δύο να τραυματιστούν, εξήγησε η Τατιάνα Πετρόβα, μια εκπρόσωπος της τοπικής αστυνομίας.
Ένα μέλος της Εθνοφρουράς καθώς και δύο αστυνομικοί τραυματίστηκαν επίσης στο επεισόδιο αυτό που σημειώθηκε γύρω στις 14.00 (ώρα Ελλάδας) στο Κρασνογκόρσκ, σε απόσταση περίπου 20 χιλιομέτρων βορειοδυτικά της ρωσικής πρωτεύουσας.
Νωρίτερα, ένας δικηγόρος των κατηγορουμένων είχε κάνει λόγο για τέσσερις νεκρούς σε ανταλλαγή πυρών μέσα στο δικαστήριο.
Τα μέλη της συμμορίας κατάγονταν από την κεντρική Ασία και είχαν σπείρει τον τρόμο στην περιοχή της Μόσχας επί δυόμισι χρόνια. Σύμφωνα με την Επιτροπή Ερευνών της Ρωσίας, δρούσαν πάντα με τον ίδιο τρόπο: έσκαγαν τα λάστιχα των αυτοκινήτων για να τα αναγκάσουν να σταματήσουν, σκότωναν τον οδηγό και λεηλατούσαν το όχημα.
Η συμμορία αποκαλείτο GTA, από τα αρχικά του πασίγνωστου βιντεοπαιχνιδιού Grand Theft Auto, όπου οι παίκτες καλούνται να σκοτώσουν για να κερδίσουν. Συνολικά, οι ύποπτοι σκότωσαν 17 ανθρώπους και αν κρίνονταν ένοχοι κινδύνευαν να καταδικαστούν σε ισόβια κάθειρξη.

Μάχη των πυροσβεστικών δυνάμεων με τις φλόγες και τους δυνατούς ανέμους σε Ανάβυσσο και Σπέτσες

Μάχη των πυροσβεστικών δυνάμεων με τις φλόγες και τους δυνατούς ανέμους σε Ανάβυσσο και Σπέτσες

Δημοσιεύθηκε: Ενημερώθηκε: 
FOTIA
Εκτύπωση
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η δύσκολη προσπάθεια των πυροσβεστικών δυνάμεων να θέσουν υπό έλεγχο τις δύο πυρκαγιές, που εκδηλώθηκαν το μεσημέρι στην Ανάβυσσο Αττικής και τις Σπέτσες.

Η μεγάλη πυρκαγιά στις Σπέτσες, με διάσπαρτες εστίες, που εκδηλώθηκε σε δασική έκταση στην περιοχή των Αγίων Αναργύρων, έχει πάρει διαστάσεις λόγω των δυνατών ανέμων, ενώ οι προσπάθειες των πυροσβεστών εστιάζονται στο να μην πλησιάσει η φωτιά σε κατοικίες που βρίσκονται στην ευρύτερη περιοχή. Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με την Πυροσβεστική, δεν έχουν αναφερθεί, έως τώρα τουλάχιστον, ζημιές.

Οι πυροσβεστικές δυνάμεις στις Σπέτσες έχουν ενισχυθεί, και αυτή την ώρα επιχειρούν 30 πυροσβέστες με 12 οχήματα, 1 πεζοπόρο τμήμα, 4 ελικόπτερα και 2 αεροσκάφη, ενώ αναμένεται σε λίγη ώρα στο νησί ένα ακόμη πεζοπόρο τμήμα.

Όσον αφορά στη φωτιά που εκδηλώθηκε σε χαμηλή βλάστηση στην περιοχή Άγιος Παντελεήμονας Αναβύσσου, η πυροσβεστική έχει καταφέρει, παρά τους δυνατούς ανέμους που πνέουν, να την περιορίσει και να μην υπάρχει έτσι κίνδυνος για κατοικημένη περιοχή. Παράλληλα σημειώνεται, ότι έχουν αποχωρήσει πλέον τα εναέρια μέσα. Στο σημείο επιχειρούν αυτή την ώρα 25 πυροσβέστες με 11 οχήματα και 1 πεζοπόρο τμήμα.
Εν τω μεταξύ σε εξέλιξη βρίσκεται πυρκαγιά, που εκδηλώθηκε από άγνωστη μέχρι τώρα αιτία, σε αγροτοδασική έκταση στην περιοχή Φραγκαβίλα της Αμαλιάδας.
Επί τόπου επιχειρούν 22 πυροσβέστες με 11 οχήματα και ένα πεζοπόρο τμήμα, που προσπαθούν να ελέγξουν τη φωτιά και να την κρατήσουν μακριά από κατοικημένες περιοχές.
Επίσης, το έργο των πυροσβεστών συνδράμει και ένα όχημα του δήμου.
Πυρκαγιά ξέσπασε νωρίτερα σε δασική έκταση στην περιοχή Σωληνάρι Πύλου Μεσσηνίας. Επιχειρούν 12 πυροσβέστες με 6 οχήματα,1 ομάδα πεζοπόρο και 4 αεροσκάφη πετζετέλ.

Παράλληλα, πολύ υψηλός είναι ο κίνδυνος πυρκαγιάς (κατηγορία κινδύνου 4) για αύριο, Τετάρτη 2 Αυγούστου. Σύμφωνα με το χάρτη πρόβλεψης που εκδίδει η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας προβλέπεται πολύ υψηλός ο κίνδυνος για τις εξής περιοχές: Περιφέρεια Αττικής, Στερεάς Ελλάδας (Εύβοια, Βοιωτία) και Πελοποννήσου (Κορινθία, Αργολίδα).
Η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας συνιστά στους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να αποφεύγουν ενέργειες στην ύπαιθρο που μπορούν να προκαλέσουν πυρκαγιά από αμέλεια, όπως η ρίψη αναμμένων τσιγάρων, το κάψιμο ξερών χόρτων και κλαδιών ή υπολειμμάτων καθαρισμού, η χρήση μηχανημάτων που προκαλούν σπινθήρες, καθώς και υπαίθριων ψησταριών. Επίσης, υπενθυμίζει ότι κατά τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου απαγορεύεται η καύση των αγρών.

Ποιές είναι οι σημαντικές αλλαγές που έρχονται στις Πανελλαδικές

Ποιές είναι οι σημαντικές αλλαγές που έρχονται στις Πανελλαδικές

Σε τέσσερα από πέντε μειώνονται τα επιστημονικά πεδία για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, όπως αναφέρει τροπολογία στο νομοσχέδιο για την Παιδεία το οποίο αναμένεται να ψηφιστεί σήμερα στη Βουλή.
Η τροπολογία με τίτλο «Θέματα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση» αλλάζει το χάρτη του μηχανογραφικού δελτίου για τους μαθητές που θα φοιτήσουν από το Σεπτέμβριο στην Γ΄ Τάξη του Λυκείου (από το διδακτικό έτος 2017-2018).
Όπως αναφέρει το alfavita.gr και ο Χρ. Κάτσικας, σύμφωνα με την τροπολογία αυτή, τα Τμήματα των ΑΕΙ κατατάσσονται πλέον σε τέσσερα Επιστημονικά Πεδία, καθότι καταργείται ένα Επιστημονικό Πεδίο αυτό που αφορά στις Παιδαγωγικές Σχολές.
Συνεπώς τα τέσσερα επιστημονικά πεδία ορίζονται ως εξής:
1ο Επιστημονικό Πεδίο: Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Επιστήμες
2ο Επιστημονικό Πεδίο: Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες
3ο Επιστημονικό Πεδίο: Επιστήμες Υγείας και Ζωής
4ο Επιστημονικό Πεδίο: Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορική
Οι μαθητές μπορούν να επιλέξουν έναν ή δύο από τους εναλλακτικούς συνδυασμούς μαθημάτων ανά Ομάδα Προσανατολισμού, λαμβάνοντας υπόψη και τα μαθήματα στα οποία υπάρχουν αυξημένοι συντελεστές βαρύτητας.
Για την εισαγωγή στα τμήματα κάθε Επιστημονικού Πεδίου θα υπολογίζονται τα μαθήματα και οι συντελεστές βαρύτητας τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο.
Αναλυτικά:
ΟΜΑΔΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Τα κοινά μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά οι μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, σε όποιο Επιστημονικό Πεδίο κι αν κατευθύνονται, είναι τα εξής τρία: τα Αρχαία Ελληνικά Ομάδας Προσανατολισμού, η Ιστορία Ομάδας Προσανατολισμού και η Νεοελληνική Γλώσσα (Γενικής Παιδείας).
Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα παραπάνω τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στα Λατινικά της Ομάδας Προσανατολισμού, τότε έχουν πρόσβαση στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο.
Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξεταστούν και στη Βιολογία Γενικής Παιδείας, τότε έχουν πρόσβαση στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο.
Οι συνδυασμοί:
1ο Επιστημονικό Πεδίο: Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές επιστήμες
Αρχαία Ελληνικά Προσανατολισμού
Ιστορία Προσανατολισμού
Νεοελληνική Γλώσσα
Λατινικά Προσανατολισμού
3ο Επιστημονικό Πεδίο: Επιστήμες Υγείας και Ζωής.
Αρχαία Ελληνικά Προσανατολισμού
Ιστορία Προσανατολισμού
Νεοελληνική Γλώσσα
Βιολογία Γενικής Παιδείας
ΟΜΑΔΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Τα κοινά μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά οι μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών, σε όποιο Επιστημονικό Πεδίο κι αν κατευθύνονται, είναι τα εξής τρία: η Φυσική Ομάδας Προσανατολισμού, η Χημεία Ομάδας Προσανατολισμού και η Νεοελληνική Γλώσσα (Γενικής Παιδείας).
Αν οι υποψήφιοι, εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα, επιλέξουν να εξεταστούν στα Μαθηματικά Ομάδας Προσανατολισμού, τότε έχουν πρόσβαση στα Τμήματα του 2ου Επιστημονικού Πεδίου.
Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα, επιλέξουν να εξεταστούν στη Βιολογία Ομάδας Προσανατολισμού, τότε έχουν πρόσβαση στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο.
Οι συνδυασμοί:
2ο Επιστημονικό Πεδίο: Θετικές και τεχνολογικές επιστήμες.
Φυσική Προσανατολισμού
Χημεία Προσανατολισμού
Νεοελληνική Γλώσσα
Μαθηματικά Προσανατολισμού
3ο Επιστημονικό Πεδίο: Επιστήμες Υγείας και Ζωής.
Φυσική Προσανατολισμού
Χημεία Προσανατολισμού
Νεοελληνική Γλώσσα
Βιολογία Προσανατολισμού
ΟΜΑΔΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Τα κοινά μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά οι μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, σε όποιο Επιστημονικό Πεδίο κι αν κατευθύνονται, είναι τα εξής τρία: Μαθηματικά Ομάδας Προσανατολισμού, Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (ΑΕΠΠ) και Νεοελληνική Γλώσσα (Γενικής Παιδείας).
Αν οι υποψήφιοι, εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στη Βιολογία Γενικής Παιδείας, τότε έχουν πρόσβαση στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο.
Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξεταστούν και στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (ΑΟΘ), τότε έχουν πρόσβαση στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο.
Οι συνδυασμοί:
3ο Επιστημονικό Πεδίο: Επιστήμες Υγείας και Ζωής.
Μαθηματικά Προσανατολισμού
Α.Ε.Π.Π. Προσανατολισμού
Νεοελληνική Γλώσσα
Βιολογία Γενικής Παιδείας
4ο Επιστημονικό Πεδίο: Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορικής
Μαθηματικά Προσανατολισμού
Α.Ε.Π.Π. Προσανατολισμού
Νεοελληνική Γλώσσα
Α.Ο.Θ. Προσανατολισμού

Μετωπική Τσίπρα - Μητσοτάκη για την παιδεία

Μετωπική Τσίπρα - Μητσοτάκη για την παιδεία [live] UPD

tsipras-mitsotakis-630.jpg

Αλέξης Τσίπρας, Κυριάκος ΜητσοτάκηςEUROKINISSI / ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ
Σε οξεία αντιπαράθεση μεταξύ του πρωθυπουργού και του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης εξελίσσεται η συζήτηση για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την ανώτατη εκπαίδευση.
Οι βασικότερες ρυθμίσεις του νομοσχεδίου αφορούν την επαναφορά του ασύλου, την αλλαγή στον τρόπο διοίκησης των ΑΕΙ, την αμοιβή των καθηγητών στα μεταπτυχιακά, αλλά και σημαντικές τροπολογίες για τα ΕΠΑΛ και για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς της ιδιωτικής εκπαίδευσης.
«Η παιδεία είναι θέμα βαθιά κοινωνικό, επηρεάζει τον τρόπο που οι άνθρωποι ζουν μέσα στην κοινωνία και έχουν πρόσβαση στην πληροφορία και τη γνώση. Η Ππιδεία είναι δημοκρατικό δικαίωμα για να μπορούν οι πολίτες να ασκούν κριτική στην εξουσία. Η παιδεία είναι ζήτημα Δημοκρατίας», ξεκίνησε την ομιλία του ο πρωθυπουργός.
Αναφερόμενος στο νομοσχέδιο, ο Αλέξης Τσίπρας τόνισε ότι φιλοσοφία του συνίσταται σε περισσότερη δημοκρατία, θέσπιση δημοκρατικών κανόνων, άνοιγμα των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων στα οικονομικά ασθενέστερα στρώματα, σύνδεση με την κοινωνία και αυτό που, όπως είπε, ονομάζουμε προσπάθεια για την παραγωγική ανασυγκρότηση.
Στόχος είναι -όπως είπε- «να στήσουμε ένα νέο όραμα για την εκπαίδευση. Να βάλουμε στο παρόν τα θεμέλια του μέλλοντος» και εξήγησε: Συγκροτούμε δομές που θα βοηθήσουν τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ να συνδέονται μεταξύ τους και με τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας. Καταργούμε τα συμβούλια διοίκησης για να αποκαταστήσουμε τη δημοκρατία και το αυτοδιοίκητο των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων.
Ο κ. Τσίπρας υποστήριξε ότι η άποψη της Ν.Δ. του κ. Μητσοτάκη για την αξιολόγηση είναι μια ακραία φιλελεύθερη αντίληψη για τον τρόπο λειτουργίας της κοινωνίας και των πανεπιστημίων και συμπλήρωσε: Ριγμένα στην αρένα του ανταγωνισμού θα αλληλοσκοτώνονται για το ποιο θα επιβιώσει στο ακαδημαϊκό «σαρβάιβορ«. Όλοι εναντίον όλων και ο καθένας μόνος του. Αξιολόγηση ναι, ακαδημαϊκή ζούγκλα όχι.
Όταν αναλάβαμε τη διακυβέρνηση βρεθήκαμε αντιμέτωποι με τις διαλυτικές συνθήκες που δημιούργησαν ακραίες παρεμβάσεις τα προηγούμενα χρόνια. Τη διαφθορά στην εκλογή πρυτανικών aρχών την είχαν στήσει οι δικές σας φοιτητικές παρατάξεις, του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ. Φέρνουμε έναν νόμο πλαίσιο να ψηφίζονται χωριστά οι πρυτάνεις, από τους αντιπρυτάνεις. Οι πρυτανικές αρχές δεν είναι κόμματα», συνέχισε ο πρωθυπουργός.
«Να δώσουμε τη δυνατότητα να διασφαλίζεται η ελεύθερη παρουσία όλων των ιδεών στα πανεπιστήμια, με σεβασμό των δημοκρατικών διαδικασιών. Ο μόνος τρόπος για να λύνονται τα προβλήματα είναι ο διάλογος μέσα στα πανεπιστημιακά ιδρύματα και όχι μαζικές αστυνομικές επιχειρήσεις που θυμίσουν άλλες εποχές», σημείωσε επίσης και τόνισε ότι «δεν φοβόμαστε το φοιτητικό κίνημα: Επαναφέρουμε το άσυλο για την ελεύθερη παρουσία των ιδεών, αρκεί να σέβονται τις δημοκρατικές ελευθερίες».
Αναφερόμενος στα δίδακτρα των μεταπτυχιακών, ο κ. Τσίπρας είπε: «Σταματάμε τη φάμπρικα των πολύ υψηλών διδάκτρων στα μεταπτυχιακά που αυξάνουν τα έσοδα μιας μικρής μερίδας καθηγητών και από την άλλη αποκλείουν από τις σπουδές όσους φοιτητές δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα. Κανένας φοιτητής δεν θα αποκλείεται, εάν αδυνατεί να πληρώσει».
«Με την κατάργηση των Συμβουλίων Διοίκησης αποκαθιστούμε τη δημοκρατία και το αυτοδιοίκητο των ΑΕΙ. Πρόκειται για στοιχειώδη κίνηση σεβασμού. Ανοίγουμε τον δρόμο για συνέργειες πανεπιστημίων και τεχνολογικών ιδρυμάτων», συμπλήρωσε.

Κ. Μητσοτάκης: Ο νόμος Γαβρόγλου θα καταργηθεί

«Αυτό το νομοσχέδιο στο μέλλον θα αποτελεί απλώς μια απόδειξη πώς μια κυβέρνηση χωρίς σχέδιο και φραγμούς επιχείρησε στα μέσα του καλοκαιριού του 2017 να γυρίσει δεκαετίες πίσω την ανώτατη εκπαίδευση στη χώρα μας», είπε αρχικά ο πρόεδρος της Ν.Δ. και έκανε λόγο για νομοθετική παρακμή του Κοινοβουλίου, που έχει ξεπεράσει κάθε όριο με την ανοχή του ίδιου του προεδρείου και του προέδρου του Κοινοβουλίου.
Απευθυνόμενος στους βουλευτές των ΑΝ.ΕΛΛ., ο Κυριάκος Μητσοτάκης σημείωσε ότι ως στελέχη και βουλευτές της Ν.Δ. στο παρελθόν -συμπεριλαμβανομένου του προέδρου τους- είχαν στηρίξει πολιτικές για την εκπαίδευση σε εντελώς διαφορετική κατεύθυνση από το σημερινό νομοσχέδιο. «Σήμερα θα ψηφίσετε ό,τι σας πουν για την καρέκλα», σχολίασε και χαρακτήρισε επικίνδυνη τη συγκυβέρνηση.
Μιλώντας αναλυτικότερα για το νομοσχέδιο και απευθυνόμενος στην κυβερνητική πλειοψηφία, ο κ. Μητσοτάκης επισήμανε: «Αντί να κοιτάτε μπροστά, κοιτάτε πίσω και αναμοχλεύετε τις πιο σκοτεινές εποχές».
Επέκρινε, επίσης, την κυβέρνηση για τη διάταξη του νομοσχεδίου που αφορά το θέμα του πανεπιστημιακού ασύλου αλλά και για άλλες διατάξεις, όπως η κατάργηση των συμβουλίων των ιδρυμάτων.
«Απεχθάνεστε την ποιότητα και τις ανεξάρτητες φωνές. Στην πραγματικότητα αποστρέφεστε κάθε έννοια αξιολόγησης» πρόσθεσε ο κ. Μητσοτάκης και υπογράμμισε ότι το νομοσχέδιο διέπεται από συγκεντρωτική, γραφειοκρατική και οπισθοδρομική αντίληψη και αποκορύφωμα αυτής της νοοτροπίας είναι το νέο πλαίσιο για τα μεταπτυχιακά προγράμματα.
«Με τις πολιτικές σας εσείς τελικά διώχνετε τους καλύτερους από την πατρίδα» τόνισε, ενώ ανέφερε τους εξής πέντε άξονες της δικής του πρότασης για την ανώτατη εκπαίδευση: Ενίσχυση της πραγματικής αυτοτέλειας των πανεπιστημίων, αξιολόγηση, αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος, σύνδεση της εκπαίδευσης και της έρευνας με την παραγωγική διαδικασία και αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος, ώστε να μπορούν να ιδρυθούν και στην Ελλάδα ιδιωτικά πανεπιστήμια.
Τέλος, σε ό,τι αφορά την οικονομία και όσα έρχονται στο φως της δημοσιότητας τις τελευταίες ημέρες από τον πρώην υπουργό Οικονομικών, Γιάνη Βαρουφάκη, ο πρόεδρος της Ν.Δ. σημείωσε ότι όλα αυτά και άλλα πολλά θα συζητηθούν στην εξεταστική «που θα γίνει είτε με τη θέλησή σας είτε χωρίς, γιατί ο ελληνικός λαός δικαιούται να μάθει την αλήθεια».
Απευθυνόμενος στον πρωθυπουργό, ο κ. Μητσοτάκης επισήμανε ότι μόνο στη φαντασία του υπάρχουν μόνο χαμογελαστά πρόσωπα στον δρόμο, καθώς τα πρόσωπα των Ελλήνων που αντικρίζουν τα εκκαθαριστικά της εφορίας και του ΕΦΚΑ μόνο χαμογελαστά δεν είναι.

Αλ. Τσίπρας: Γιατί τόσα νεύρα, τι έχετε πάθει;

«Από τότε που έκλεισε η β' αξιολόγηση και είχαμε μία συμφωνία που ανοίγει δρόμους προοπτικής για την οικονομία και μία συμφωνία για το χρέος που ανοίγει δρόμους και άνοιξαν οι δρόμοι με την πετυχημένη έξοδο της χώρας στις αγορές, δίνετε την αίσθηση, εσείς και οι βουλευτές σας, ότι βρίσκεστε σε κατάσταση νευρικής κρίσης», απάντησε στον Κ. Μητσοτάκη ο πρωθυπουργός.
Ειδικότερα, σημείωσε ότι μέσα σε ενάμιση μήνα έχει ζητήσει τρεις εξεταστικές επιτροπές: «Μία για τον Καμμένο -δεν ξέρω αν επιμένετε αλλά τη ζητήσατε, μία για τον Βαρουφάκη ξανά, ενώ η πρότασή σας είχε απορριφθεί σε προγενέστερη φάση, και τώρα για τον Μαδούρο της Βενεζουέλας». «Είναι εξαιρετικό ρεκόρ, συνεχίστε έτσι», σχολίασε σκωπτικά.
«Δεν είναι μόνο οι εξεταστικές που ζητάτε -πετώντας την μπάλα στην εξέδρα για τα σημαντικά ζητήματα του παρόντος όπου υπάρχουν πολιτικά επιχειρήματα να αντιπαρατεθούμε- είναι και η εν γένει συμπεριφορά σας», είπε επίσης και εξήγησε: «Ζητήσατε πριν από μία εβδομάδα από τα αυτοδιοικητικά στελέχη σας να μποϊκοτάρουν μία διαδικασία (σ.σ. τα Περιφερειακά Αναπτυξιακά Συνέδρια) που αφορά την αυτοδιοίκηση και την παραγωγική ανασυγκρότησή τους επειδή θα ήταν εκεί ο πρωθυπουργός. Ακόμα-ακόμα δεν διστάσατε να βάλετε απαγορευτικό στα στελέχη σας και στον ίδιο τον ανιψιό σας. Τι έχετε πάθει; Μην ξινίζετε το πρόσωπό σας, εμείς θα έπρεπε να ξινίζουμε το πρόσωπό μας με μια αντιθεσμική συμπεριφορά».
Ο πρωθυπουργός καταλόγισε, ακόμη, στον κ. Μητσοτάκη ότι έφτασε στο σημείο να χάσει και κάθε ίχνος της αστικής ευγένειας που τον διακρίνει κατά τα άλλα, όπως είπε. «Φτάσατε στο σημείο την ημέρα των γενεθλίων μου, αντί για ευχές να μου απευθύνετε ύβρεις, ότι είμαι ψεύτης και κλέφτης», υπογράμμισε.
«Τα νεύρα δεν κάνουν καλό», σχολίασε ο κ. Τσίπρας και «παρότρυνε» τον πρόεδρο της Ν.Δ. αντί να ανακαλύπτει κάτι κάθε τόσο και να ζητά μία εξεταστική κάθε δεκαπέντε μέρες, «μήπως να φτιάχνανε στην Πειραιώς μια εξεταστική επιτροπή για να ανακαλύψετε την αιτία που σας προκαλεί τόσα νεύρα;».
«Γιατί τα νεύρα, στο τέλος, δεν θα σας οδηγήσουν σε καλό», πρόσθεσε ο πρωθυπουργός.
«Όσους Μαδούρο και να ανακαλύψετε, όσο κι αν κάνετε τον κ. Βαρουφάκη βασικό σας σύμμαχο στην πολιτική σας, δεν θα καταφέρετε να πείσετε τον λαό, γιατί σας έχει κρίνει στο παρελθόν και γιατί δεν έχετε άποψη για την επόμενη μέρα», είπε επίσης.

Κ. Μητσοτάκης: Νομίζω ότι χρειάζεστε επειγόντως διακοπές

Στη δευτερολογία του ο πρόεδρος της Ν.Δ. ανέφερε ότι σε 103 κυρώσεις διεθνών συμβάσεων την περίοδο 2012-2015 κατατέθηκαν 14 τροπολογίες και επί των ημερών της σημερινής κυβέρνησης το αντίστοιχο νούμερο είναι 59 κυρώσεις, 80 τροπολογίες.
«Έχω και ένα δεύτερο δώρο για τα γενέθλιά σας. Από την 1η Ιουνίου 2017 μέχρι σήμερα, σε δύο μήνες, πόσες τροπολογίες λέτε κατατέθηκαν; 159!» σημείωσε ο κ. Μητσοτάκης, απευθυνόμενος στον κ. Τσίπρα, και τις κατέθεσε στα πρακτικά.
Για τον Γιάνη Βαρουφάκη, ο κ. Μητσοτάκης είπε ότι δεν είναι όλα γνωστά για την περίοδο που ήταν υπουργός Οικονομικών. «Τι έγινε εκείνο το πρώτο επτάμηνο του 2015 δεν ξεπλένεται από το γεγονός ότι κέρδισε το κόμμα σας μία ακόμα εκλογή τον Σεπτέμβριο. Οι συνέπειες εξακολουθούν να μας συνοδεύουν» τόνισε, προσθέτοντας πως ο πρωθυπουργός θα έπρεπε πρώτος να έχει πει «ναι» στην εξεταστική.
«Ο κ. Βαρουφάκης έχει τεράστια ευθύνη. Μεγαλύτερη έχετε εσείς που τον διορίσατε, συνεννοηθήκατε μαζί του και τον ανεχθήκατε επτά μήνες» επισήμανε, υπογραμμίζοντας ότι η ΝΔ έχει ζητήσει εξεταστική και για τον κ. Καμμένο.
«Η συζήτηση για τον κ. Καμμένο πάει για μετά τις θερινές διακοπές και εκεί θα εξηγήσετε γιατί υπερασπίζεστε με τόσο πάθος έναν υπουργό, που έχει συνομιλήσει με έναν καταδικασμένο για ναρκωτικά στις φυλακές. Ξέρω ότι θα είναι μια δύσκολη συζήτηση για εσάς» κατέληξε στην τοποθέτησή του ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, ο οποίος ανεβαίνοντας στο βήμα είχε πει προς τον πρωθυπουργό: «Νομίζω κ. Τσίπρα ότι χρειάζεστε επειγόντως διακοπές».

Ενστάσεις Κομισιόν για την καταδίκη του προστατευόμενού της Γεωργίου

Ενστάσεις Κομισιόν για την καταδίκη του προστατευόμενού της Γεωργίου UPD

georgiou.jpg

Ανδρέας ΓεωργίουΤο δικαστήριο τον απάλλαξε για δύο από τις τρεις κατηγορίες | EUROKINISSI // ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ
Σε ποινή φυλάκισης δυο ετών με τριετή αναστολή καταδικάστηκε πριν λίγο από το Τριμελές Εφετείο Πλημμελημάτων Αθήνας ο πρώην επικεφαλής της ΕΛΣΤΑΤ, Ανδρέας Γεωργίου, για μια από τις τρεις πράξεις παράβασης καθήκοντος για τις οποίες είχε οδηγηθεί στο εδώλιο.
Το δικαστήριο δεν του αναγνώρισε κανένα ελαφρυντικό και επέβαλε την ανώτατη ποινή με τη σύμφωνη γνώμη του εισαγγελέα της έδρας, Λάμπρου Πατσαβέλλα, ο οποίος όπως τόνισε «η πράξη που αποδίδεται στον κατηγορούμενο έχει ιδιαίτερη ηθική απαξία».
Σύμφωνα με την κατηγορία, ο Γεωργίου δεν ενημέρωσε το διοικητικό συμβούλιο της ΕΛΣΤΑΤ για την διαβίβαση των στοιχείων για το έλλειμμα του 2009 τον Νοέμβριο 2010.
Αντίθετα, τον απάλλαξε από την κατηγορία που αντιμετώπιζε διότι δεν συγκαλούσε το ΔΣ και από εκείνη που αφορούσε το ότι διατηρούσε παράλληλα θέση και στο ΔΝΤ για λίγους μήνες μαζί με τα καθήκοντα του στην ΕΛΣΤΑΤ.

Σταθερά στο πλευρό του η Κομισιόν

Άμεση ήταν η αντίδραση της Eυρωπαϊκή Επιτροπή, που διά στόματος της Ανίκα Μπράιτχαρτ, για ακόμη μία φορά έσπευσε να πάρει θέσει υπέρ του προστατευόμενού της, που φούσκωσε το 
Ειδικότερα, όταν η εκπρόσωπος του Επιτρόπου Οικονομίας, Πιερ Μοσκοβισί, κλήθηκε να σχολιάσει την καταδικαστική απόφαση, απάντησε ότι η «ανεξαρτησία των στατιστικών υπηρεσιών στα κράτη -μέλη μας αποτελεί βασικό πυλώνα της εύρυθμης λειτουργίας της Οικονομικής και Νομισματικής Ένωσης. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο προστατεύεται από το δίκαιο της Ε.Ε.»
Ωστόσο, η ίδια σημείωσε ότι η Κομισιόν λαμβάνει υπόψη «τη σημερινή ειδική απόφαση, η οποία παρατηρούμε ότι δεν είναι σύμφωνη με την απόφαση σε προηγούμενη διαδικασία. Κατανοούμε ότι η σημερινή απόφαση είναι ανοικτή για προσφυγή για νομικούς λόγους ενώπιον του Ανωτάτου Δικαστηρίου της Ελλάδος.
«Έχουμε πλήρη εμπιστοσύνη στην αξιοπιστία και την ακρίβεια των στοιχείων της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας κατά την περίοδο 2010-2015 και μετά», επανέλαβε η κ. Μπράιτχαρτ.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Γυναικοκτονία στο Μενίδι: Δίωξη για ανθρωποκτονία από πρόθεση σε ήρεμη ψυχική κατάσταση στον 50χρονο

  NEWSIT Στον εισαγγελέα έφτασε λίγο μετά τις 10 το πρωί της Παρασκευής (17.05.2024) ο 50χρονος συζυγοκτόνος, που κατηγορείται για την άγρια...