
Η σοβαρότερη ναυτική τραγωδία που έχει πλήξει ελληνικών συμφερόντων πλοίο τις τελευταίες δεκαετίες εκτυλίχθηκε στα ανοιχτά της Χοντέιντα στην Ερυθρά Θάλασσα, έπειτα από πολλαπλές επιθέσεις που εξαπέλυσαν οι αντάρτες Χούθι την Τρίτη, 8 Ιουλίου.
Επίθεση στην Ερυθρά Θάλασσα: 19 νεκροί από την επίθεση των Χούθι σε πλοίο ελληνικών συμφερόντων – Η μεγαλύτερη ναυτική τραγωδία για την ελληνική ναυτιλία των τελευταίων δεκαετιών
Σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες, οι νεκροί από το πλήρωμα του MV ETERNITY C ανέρχονται σε 19 άτομα, καθιστώντας το συμβάν μία από τις πιο αιματηρές επιθέσεις σε εμπορικό πλοίο τα τελευταία χρόνια.
Το MV ETERNITY C, ελληνόκτητο πλοίο υπό σημαία Λιβερίας, δέχθηκε την πρώτη επίθεση στις 7 Ιουλίου, περίπου 50 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά του λιμανιού Al Hudaydah (Hodeidah) στην Υεμένη. Οι δράστες χρησιμοποίησαν τέσσερα ταχύπλοα σκάφη που μετέφεραν ένοπλους, εκτοξεύοντας τουλάχιστον τέσσερις πυραυλοκίνητες χειροβομβίδες (RPG). Παράλληλα, στην επίθεση συμμετείχαν δύο μη επανδρωμένα αεροσκάφη (UAV), καταδεικνύοντας την αυξημένη επιχειρησιακή ικανότητα των Χούθι στην εκτέλεση συνδυασμένων χτυπημάτων.
Λίγες ώρες αργότερα, νωρίς το πρωί της 8ης Ιουλίου, το πλοίο δέχθηκε δεύτερο πλήγμα, αυτή τη φορά από δύο μη επανδρωμένα οχήματα επιφανείας (USV), επιτείνοντας τις ζημιές και δημιουργώντας συνθήκες που οδήγησαν στην εγκατάλειψη του πλοίου από το πλήρωμα. Το MV ETERNITY C τελικά βυθίστηκε το πρωί της 9ης Ιουλίου, γύρω στις 07:50, ως άμεσο αποτέλεσμα της συντονισμένης αυτής επίθεσης.
Επίθεση στην Ερυθρά Θάλασσα: 19 νεκροί από την επίθεση των Χούθι σε πλοίο ελληνικών συμφερόντων – Η μεγαλύτερη ναυτική τραγωδία για την ελληνική ναυτιλία των τελευταίων δεκαετιών
Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής διαθέσιμα στοιχεία, στο πλοίο επέβαιναν συνολικά 22 μέλη πληρώματος, εκ των οποίων 21 Φιλιππινέζοι και ένας Ρώσος υπήκοος, καθώς και τριμελές κλιμάκιο ιδιωτικής ένοπλης ασφάλειας. Δεκαεννέα από τα μέλη του πληρώματος φέρονται νεκρά, γεγονός που καθιστά την επίθεση μια από τις πλέον φονικές σε εμπορικό πλοίο στη σύγχρονη ιστορία της διεθνούς ναυσιπλοΐας.
Επιχείρηση διάσωσης ξεκίνησε νωρίς το πρωί της 9ης Ιουλίου από ιδιωτική βρετανική εταιρεία ασφαλείας, ωστόσο τα αποτελέσματά της παραμένουν περιορισμένα λόγω των συνθηκών στην περιοχή και της επικινδυνότητας των επιχειρήσεων.
Το περιστατικό υπογραμμίζει την αυξανόμενη αστάθεια και επικινδυνότητα της ναυσιπλοΐας στην Ερυθρά Θάλασσα, μια κρίσιμη διεθνή θαλάσσια αρτηρία, και επιβεβαιώνει τον διαρκή κίνδυνο που συνιστούν οι αντάρτες Χούθι για την εμπορική ναυτιλία. Η εντεινόμενη χρήση μη επανδρωμένων μέσων (UAV και USV) αλλά και τακτικών επιθέσεων από ταχύπλοα υπογραμμίζει τη στρατηγική κλιμάκωση στη θαλάσσια ζώνη γύρω από την Υεμένη, με σοβαρές επιπτώσεις για την ελεύθερη και ασφαλή διεθνή ναυτιλία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου