Σάββατο 26 Ιανουαρίου 2019

Πρώτη φορά αριστερά» και Αμερικανοί

Πρώτη φορά αριστερά» και Αμερικανοί


Του Δημήτρη Μηλάκα

Για το πώς διαρθρώνονται οι ελληνοαμερικανικές σχέσεις με την «πρώτη φορά» αριστερή ελληνική κυβέρνηση μια πρώτη καθαρή εικόνα μας είχε δώσει ο ίδιος ο πρωθυπουργός: Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ «είναι διαβολικά καλός» είχε δηλώσει το φθινόπωρο του 2017 δίπλα στον Ντόναλντ Τραμπ, μετά τη συνάντησή τους στον Λευκό Οίκο, ο Αλέξης Τσίπρας. Αξίζει, λοιπόν, τον κόπο να δούμε πώς οι «διαβολικά καλοί» Αμερικανοί αποτιμούν την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και τους «δεσμούς» συνεργασίας που έχουν αναπτύξει μαζί της.

Η αποτίμηση διατυπώνεται σε επίσημο κείμενο με τίτλο «Ολοκληρωμένη Έκθεση (Integrated Country Strategy) του αμερικανικού υπουργείου Εξωτερικών για την Ελλάδα». Το κείμενο εγκρίθηκε τον Αύγουστο του 2018 και μαζί του ασχολήθηκαν με δημοσιεύματα ο «Ριζοσπάστης» και η ιστοσελίδα «Ημεροδρόμος», όπου μπορεί να διαβάσει κανείς μεταφρασμένη ολόκληρη την έκθεση.

Από εκεί σταχυολογούμε αποσπάσματα:

● Για την «ενθάρρυνση της ενεργού συμμετοχής της Ελλάδας στην ενίσχυση της περιφερειακής και παγκόσμιας ασφάλειας για την προστασία της αμερικανικής πατρίδας και των συμφερόντων της».

● Για την «Ελλάδα (που) είναι ένας αφοσιωμένος εταίρος στην προώθηση των αμερικανικών συμφερόντων εντός και εκτός Ελλάδας...».

● Για τη μετατροπή ολόκληρης της χώρας (λιμάνια, drones, ελικόπτερα) σε ΝΑΤΟϊκή βάση, δεδομένου ότι «η ελληνική κυβέρνηση στηρίζει την εμβάθυνση της στρατιωτικής συνεργασίας και το υπουργείο Άμυνας πρόσφερε πρόσθετες εγκαταστάσεις εκτός του Κόλπου της Σούδας...».

● Για την πρόθεση της Ελλάδας «να γίνει περιφερειακό κέντρο για την επιχειρησιακή ικανότητα των ελικοπτέρων του ΝΑΤΟ».

● Για την υπαγόρευση από την αμερικανική πρεσβεία στην Ελλάδα «να υποστηρίξει και να αναλάβει ηγετικό ρόλο στην ενσωμάτωση των χωρών των δυτικών Βαλκανίων στην Ε.Ε. και το ΝΑΤΟ», ώστε να περιορίσει την «κακοήθη επιρροή της Ρωσίας και την οικονομική εισβολή της Κίνας».

● Για την αποστολή της πρεσβείας των ΗΠΑ στην Αθήνα να «προτρέψει την Ελλάδα να εφαρμόσει τη συμφωνία για το θέμα της ονοματοδοσίας της Μακεδονίας».

Στους άμεσους στόχους που προωθεί η αμερικανική πρεσβεία στην Αθήνα σε συνεργασία με την κυβέρνηση συμπεριλαμβάνονται προσπάθειες ώστε:

● «Τα εκπαιδευτικά και πολιτιστικά προγράμματα της Αποστολής για την Ελλάδα (να) στοχεύουν στη νεολαία, τα κορίτσια και τη νέα γενιά ηγετών στο επιχειρείν και στην κοινωνία των πολιτών, αποσκοπώντας να προωθήσουν μια θετική άποψη για τους δεσμούς ΗΠΑ - Ελλάδος...».

● «Να διαμορφωθεί μια νέα γενιά ηγετών φίλα προσκείμενη στις Ηνωμένες Πολιτείες και τις αξίες που οι τελευταίες πρεσβεύουν»...

Πώς θα επιτευχθούν αυτοί οι αμερικανικοί στόχοι; Η (αριστερή) κυβέρνηση να είναι καλά, κάποιες ΜΚΟ, κάποια ΜΜΕ και όλα γίνονται...

Πηγή: ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΙdromosanoixtos@gmail.com

Στο νοσοκομείο με έμφραγμα ο νέος αρχηγός ΓΕΣ

Στο νοσοκομείο με έμφραγμα ο νέος αρχηγός ΓΕΣ

kampas-630.jpg

Γεώργιος Καμπάς Ο νέος αρχηγός ΓΕΣ Γεώργιος Καμπάς
Στη Μονάδα Αντιμετώπισης Καρδιακών Εμφραγμάτων του νοσοκομείου Αλεξανδρούπολης νοσηλεύεται ο νέος αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Στρατού, αντιστράτηγος Γεώργιος Καμπάς.
Λόγω του προβλήματος υγείας του αναβλήθηκε το σημερινό Συμβούλιο Αρχηγών Γενικών Επιτελείων (ΣΑΓΕ).
Θυμίζουμε ότι ο Γ. Καμπάς επιλέχθηκε ως Α/ΓΕΣ χθες βράδυ έπειτα από απόφαση που έλαβε το Κυβερνητικό Συμβούλιο Εξωτερικών και Άμυνας, που συνεδρίασε υπό τον πρωθυπουργό.
Νέος αρχηγός ΓΕΕΘΑ ορίστηκε ο αντιπτέραρχος Χρήστος Χριστοδούλου, Α/ΓΕΑ ο αντιπτέραρχος Γεώργιος Μπλιούμης, ενώ παρατάθηκαν για ένα έτος οι θητείες του αντιναυάρχου Νικολάου Τσούνη ως Α/ΓΕΝ και του αντιναυάρχου Σταμάτη Ράπτη ως αρχηγού του Λιμενικού Σώματος.
Ο αντιστράτηγος Καμπάς Γεώργιος γεννήθηκε το 1960 στην Αθήνα. Κατετάγη στη Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων το 1979 και αποφοίτησε το 1983 ως ανθυπολοχαγός του Πυροβολικού.
Είναι απόφοιτος της Ανωτάτης Σχολής Πολέμου (ΑΣΠ) και της Σχολής Εθνικής Άμυνας (ΣΕΘΑ). Επίσης είναι απόφοιτος του Προκεχωρημένου Τμήματος Αξιωματικών Πυροβολικού Μάχης του ΣΞ των ΗΠΑ στο Fort Sill. Διαθέτει μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στο αντικείμενο «Στρατηγική και Διπλωματία».
Έχει υπηρετήσει σε διάφορες Μονάδες ΠΒ Μάχης και Α/Α ΠΒ σε θέσεις Διοικητού Πυροβολαρχίας, Αξιωματικού Επιχειρήσεων και Διοικητού Μοίρας (συνολικά 12 χρόνια).

ΕΚΤΑΚΤΟ: Διέρρευσε η εισήγηση στον Β.Πούτιν για τις αλλαγές συνόρων στα Βαλκάνια -Τα νέα εδαφικά όρια των κρατών

 ΕΚΤΑΚΤΟ: Διέρρευσε η εισήγηση στον Β.Πούτιν για τις αλλαγές συνόρων στα Βαλκάνια -Τα νέα εδαφικά όρια των κρατών
 Γράφει: Βασίλης Καπούλας
Διέρρευσε η έκθεση- εισήγηση του πανίσχυρου ρωσικού συμβουλίου διεθνών σχέσεων (RIAC) στον Β.Πούτιν για λύση "πακέτο" στα Βαλκάνια η οποία περιλαμβάνει αλλαγές συνόρων κατά μήκος των εθνοτικών γραμμών και με βάση τα εθνικά κριτήρια με μια περιφερειακή διαφοροποίηση του «σχεδίου Yiunion».
Πρόκειται για μια έκθεση "βόμβα" με τίτλο "Η Ρωσία επιστρέφει" και υπότιτλο "θα ανοίξει το κουτί της Πανδώρας;" 
Τρία πράγματα ξεχωρίζουν από την έκθεση: πρώτον η Ρωσία αποδέχτηκε το βρετανικό σχέδιο (πληροφορίες αναφέρουν πως αποδέχτηκε και την δημιουργία μιας "Διάσκεψης για τα Βαλκάνια"), δεύτερον πρέπει να προβληματίσει η αναφορά στην συνθήκη "Αγίου Στεφάνου" καθώς και στην Κροατία, και τρίτον, υπάρχουν υπόγειες διεργασίες μεταξύ των Μεγάλων Δυνάμεων για τον εδαφικό επανακαθορισμό της περιοχής.
To ρωσικό συμβούλιο διεθνών σχέσεων (RIAC) είναι το όργανο που καθοδηγεί την εξωτερική πολιτική του Β.Πούτιν. Αν και παραμένει άγνωστο γιατί η Μόσχα αποφάσισε να δημοσιοποιήσει/διαρρεύσει την έκθεση αυτή, εντούτοις είναι βέβαιο πως αρκετά από αυτά που αναφέρονται στην έκθεση συζητήθηκαν στην πρόσφατη επίσκεψη του Β.Πούτιν στην Σερβία και έχουν γίνει αποδεκτά από το Κρεμλίνο.
Επίσης είναι σίγουρο πως ο Ρ.Τ.Ερντογάν γνωρίζει αρκετά σημεία τα οποία και θα συζητήσει με τον πρόεδρο της Σερβίας σε μια ιστορική συνάντηση που θα λάβει χώρα τον Ιούνιο!
Το ισχυρό και καλά συνδεδεμένο ρωσικό συμβούλιο διεθνών σχέσεων προτείνει να οργανώσει η Μόσχα μια πολυμερή διάσκεψη(έχει ήδη προταθεί από Βρετανία) για να διαιρέσει εκ νέου τα Βαλκάνια σύμφωνα με τις εθνοτικές διαφορές.
Με τον τρόπο αυτό η Μόσχα αποδέχεται και προωθεί την αμφιλεγόμενη πρόταση του πρώην Βρετανού διπλωμάτη Timothy Less στα τέλη του 2016 που επίσης πολλοί εκτιμούν ότι θα ανοίξει  το "κουτί της Πανδώρας".
Πάντως, η Ρωσία πιστεύει ότι αυτή η διαδικασία είναι «μη αναστρέψιμη» και ότι θα πρέπει, ως εκ τούτου, να επιδιώξει να «καθοδηγήσει υπεύθυνα» τα γεγονότα, όπως ακριβώς προσπαθεί να κάνει για την «αποκέντρωση» της Συρίας.
Η έκθεση περιλαμβάνει 3 υποενότητες για τα Βαλκάνια, τα οποία αναφέρονται παρακάτω. Κάθε ένα από αυτά τα άρθρα συνδέεται απρόσκοπτα με το επόμενο, με το πρώτο να είναι ενημερωτικό για το τι συμβαίνει στα Βαλκάνια, το δεύτερο να εξηγεί τη σημασία του ρόλου της Ρωσίας στην επίλυση του «Ερωτήματος του Κοσσυφοπεδίου», ενώ το τελευταίο  προτείνει μια "λύση-πακέτο" για την περιοχή.
Το τρίτο από αυτά τα αναλυτικά άρθρα - η πρόταση για μια "λύση-πακέτo" - που αποτελεί τον πυρήνα του επιχειρήματος που στήνεται, δεν επεξηγεί μόνο την δυναμική επιστροφή της Ρωσίας στα Βαλκάνια αλλά τονίζει την πιθανότητα ανοίξει κατά λάθος το "κουτί της Πανδώρας".
Τα ακόλουθα είναι μερικά από τα βασικά σημεία της ρωσικής εισήγησης στον Β.Πούτιν:
"Οι εξωτερικοί παίκτες επιδιώκουν πρωτίστως τα δικά τους συμφέροντα στα Βαλκάνια. Κατά κανόνα, ταιριάζουν μόνο με τις πραγματικές ανάγκες της περιοχής και του πληθυσμού της ... Φαίνεται ότι δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι οι εξωτερικοί παράγοντες θα αρνηθούν και θα ενεργήσουν μονομερώς και οι ενδοπεριφερειακές πολιτικές δυνάμεις θα είναι διαπραγματεύσιμες.
Ωστόσο, είναι επίσης αδύνατο να αφήσουμε την κατάσταση από μόνη της, αλλά και να δώσουμε μια «λευκή επιταγή» σε όσους προτιμούν τις καταστρεπτικές πολιτικές που βλάπτουν τα Βαλκάνια και τους λαούς  και τις προοπτικές μιας , βιώσιμης, δίκαιης και συνολικής διευθέτησης από το να πάρουν μονομερείς αποφάσεις.
Κάτω από αυτές τις συνθήκες, θα ήταν εξαιρετικά συμφέρουσα και επίκαιρη η Ρωσία να προσφέρει μια πολυμερή μορφή ενός «γενικού βαλκανικού διακανονισμού» σε ένα σύστημα αναφοράς που θα ήταν αναμφισβήτητα επωφελής για όλους τους πολιτικούς παράγοντες της ενδοκοινοτικής οικονομίας και τις εξωπεριφερειακές δυνάμεις ...
Ακόμα κι αν μια τέτοια  πρόταση αντιμετωπίζεται με εχθρότητα, θα πρέπει να προταθεί. Ανεξάρτητα από την επίλυση των προβλημάτων της μεταπολεμικής κληρονομιάς, η δημιουργία ενός μόνιμου «Βαλκανικού Συμβουλίου» αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα. Αυτό είναι το πρώτο σενάριο.
Θα περιλαμβάνει εκπροσώπους της Ρωσίας, των Ηνωμένων Πολιτειών, της Μεγάλης Βρετανίας, της Τουρκίας, της Γαλλίας, της Ιταλίας, της Σλοβενίας και της Γερμανίας ως διεθνείς παρατηρητές, με διαμεσολάβηση εκ μέρους της ΕΕ και των Ηνωμένων Εθνών, καθώς και απεσταλμένους όλων των χωρών των Δυτικών Βαλκανίων».
Ένα άλλο σενάριο είναι η «Μόνιμη Βαλκανική Διάσκεψη» υπό την ηγεσία της ΕΕ και με τη μεσολάβηση υψηλών εκπροσώπων από τις ΗΠΑ και τη Ρωσία. Μια τέτοια απόφαση θα μπορούσε να εφαρμοστεί μεταβάλλοντας τη μορφή των συνομιλιών στις Βρυξέλλες και με τη συναίνεση των Αλβανικών και Σερβικών κομμάτων.
Το τρίτο σενάριο είναι η «Μόνιμη Βαλκανική Διάσκεψη  με ευρεία συμμετοχή» υπό την ηγεσία του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ. Θα συνεπαγόταν αύξηση του αριθμού των βαλκανικών διαπραγματευτών και θα συνεπαγόταν μια σειρά διαφόρων εδαφικών ανταλλαγών, που θα βασίζονταν όχι μόνο στην εθνότητα, αλλά και στα γεωπολιτικά συμφέροντα κάθε βαλκανικής χώρας καθώς και στην εγγυημένη βιωσιμότητα τέτοιων ανταλλαγών. 
Το τέταρτο σενάριο είναι η δημιουργία της "Βαλκανικής Ένωσης", η οποία βασίζεται στην ΕΕ. Η Τουρκία, ως "αιώνιος" υποψήφιος για την ΕΕ, θα μπορούσε να συμμετάσχει σε μια τέτοια "Ένωση".
Η «αυθόρμητη» και αυταρχική εδαφική αναδιοργάνωση που σχεδιάστηκε για τους βαλκανικούς λαούς μετά την κατάρρευση της Γιουγκοσλαβίας δεν τους προσέφερε καλύτερη ζωή και καλή σχέση μεταξύ τους. Μερικοί εκπρόσωποι τοπικών περιοχών και της κοινότητας των εμπειρογνωμόνων τονίζουν πως "απέτυχε άθλια". Οι εθνικές ομάδες χωρίζονται μεταξύ διαφορετικών πολιτικών οντοτήτων σε διαφορετικές χώρες και δεν αισθάνονται πάντα άνετα εκεί.
Τα ζωτικά τους συμφέροντα απειλούνται και είναι δυνατόν να δημιουργηθούν ανεξέλεγκτες συγκρούσεις και αναδιανομή εδαφών εξαιτίας κάποιων εξωτερικών παραγόντων αλλά και εθνοτικών διαφορών. Πολλές χώρες και περιφερειακές οντότητες δεν είναι απλώς βιώσιμες.
Το επιτυχημένο μέλλον τους μπορεί να συνδέεται αποκλειστικά με την ένταξη σε ομοεθνείς ομάδες, την ένωση, τις συμμαχίες, την αναζήτηση κάποιων άλλων μορφών και συνιστωσών της κρατικής υπόστασης προκειμένου να επιβιώσουν ως οντότητες.  Μπορούν να υπάρχουν κανονικά μόνο υπό εξωτερικό έλεγχο ή ως μέρος κάποιας άλλης οντότητας.
 Διατηρώντας ωστόσο την τεχνητή ύπαρξη εθνικής και εδαφικής οριοθέτησης δεν οδηγεί πουθενά. Πχ είναι πολύ δύσκολο για τους Σέρβους να μετακινηθούν σε περιοχές ανταλλαγής που ζουν Μουσουλμάνοι. Θα δημιουργηθούν περισσότερες εντάσεις, θα τροφοδοτήσει διάφορους ακραίους εθνικιστές και λαϊκιστές, θα συσσωρεύσει δυναμικές κρίσης, οι οποίες υφίστανται ήδη σε μεγάλο βαθμό.
Θα πρέπει λογικά να μετακινηθούν πληθυσμοί και να διαχωριστούν εθνοτικά.  Συνεπώς, στην περιοχή, καθώς και στις διεθνείς κοινότητες εμπειρογνωμόνων, διάφοροι παράγοντες και οι συνθέσεις τους διοργανώνουν μια άτυπη συζήτηση για να περιγράψουν τα πιθανά σενάρια της διευθέτησης των Βαλκανίων μακροπρόθεσμα.
Μεταξύ των εξωτερικών παραγόντων, το Ηνωμένο Βασίλειο είναι ο πιο ενεργός υποστηρικτής της δημιουργίας «εθνοκεντρικών κρατών», δηλαδή της «μεγάλης» Αλβανίας, της «μεγάλης» Σερβίας και της «μεγάλης» Κροατίας.
Αυτό το σενάριο θα σήμαινε την ακόλουθη εδαφική ανταλλαγή:
 - "Μεγάλη" Αλβανία: η Δημοκρατία της Αλβανίας, το μεγαλύτερο μέρος του Κοσσυφοπεδίου, μέρος των Σκοπίων, τμήμα της Σερβίας (Bujanovac και Presevo), η περιοχή Ulcinj του Μαυροβουνίου.
 - "Μεγάλη" Σερβία: η Δημοκρατία της Σερβίας, η Δημοκρατία της Σέρπσκα με πρόσβαση στη θάλασσα στην περιοχή Herceg Novi (Μαυροβούνιο) και οι σερβικές κοινότητες στο βόρειο τμήμα του Κοσσυφοπεδίου, συμπεριλαμβανομένης της Βόρειας Μιτρόβιτσας.
 - "Μεγάλη" Κροατία: Δημοκρατία της Κροατίας, και μια τρίτη οντότητα  στη Βοσνία και Ερζεγοβίνη [Herceg Bosna (Herzeg-Βοσνία)].
-Το Μαυροβούνιο θα λάβει μέρος του, ιστορικά, Σερβικού Σαντζακίου
 - Βοσνία-Ερζεγοβίνη στα σύνορα της Ομοσπονδίας Βοσνίας-Ερζεγοβίνης με την πιθανή επιλογή δημιουργίας συνομοσπονδίας με την Κροατία / Σερβία / Μαυροβούνιο.
 - Η ΠΓΔΜ θα είναι σε χειρότερη θέση, χωρίς να ελέγχει τα περισσότερα από τα δικά της εδάφη. Επιπλέον, υπάρχει εδώ μια τάση να δοκιμαστούν οι διαφορές μεταξύ της Βουλγαρίας, της Ελλάδας, της Αλβανίας και της Σερβίας. Ένα από τα πιθανά σενάρια για τα Σκόπια σε αυτή την περίπτωση είναι η δημιουργία μιας συνομοσπονδίας με τη Βουλγαρία ή τη Σερβία.
Πράγματι, το "κουτί της Πανδώρας" δεν πρέπει ποτέ να ανοίξει! Το θέμα είναι ότι ένα τέτοιο αποτέλεσμα θα μπορούσε να προκύψει από οποιαδήποτε διμερή ιδιωτική συμφωνία για ανταλλαγές και αναθεωρήσεις που θα ξεπεράσει την πολυμερή μορφή συμμετοχής και τη "δέσμη μέτρων", ειδικά υπό την πίεση της Ουάσινγκτον, ακολουθώντας μόνο τις δικές της γεωπολιτικές φιλοδοξίες.
«Θα είναι εξαιρετικά δύσκολο να ελέγξουμε περαιτέρω καταστροφικές διεργασίες που ξυπνούν από αυτή την προσέγγιση στο μέλλον. Τουλάχιστον, αν είναι δυνατόν να το αποφύγουμε.»
Ωστόσο, η ένταξή τους σε οποιαδήποτε από τις προαναφερθείσες πολυμερείς μορφές αλλάζει σημαντικά την εικόνα.
  • Πρώτον, επιτρέπει να προωθήσουν οποιαδήποτε ενέργεια με οργανωμένο και ελεγχόμενο χαρακτήρα.
  • Δεύτερον, παρέχει την ευκαιρία να συνδυάσουν όλες τις πολιτικές αποφάσεις, οι οποίες είναι ξεχωριστά απαράδεκτες και διαμορφώθηκαν σε διαφορετικές περιόδους, σε ένα ενιαίο "πακέτο", συντονισμένο και εγκεκριμένο από όλους που να είναι αποδεκτό.
  • Τρίτον, ανοίγει τις προοπτικές παροχής ισχυρών διεθνών εγγυήσεων για την "επίλυση τύπου πακέτων" επιτόπου.
  • Τέταρτον, «καθορίζει τους κανόνες του παιχνιδιού να είναι σαφείς και αποδεκτοί από όλους τους παίκτες.»
 Από το σχέδιο "Yinon" προς την πρόταση του Timothy Less
 Κρίνοντας από το κείμενο, οι συγγραφείς γνωρίζουν πολύ καλά τους κινδύνους που συνεπάγεται η πρότασή τους, αλλά φαίνεται να πιστεύουν ότι η Ρωσία θα πρέπει να προσπαθήσει «να καθοδηγήσει υπεύθυνα» αυτό που θα μπορούσε να θεωρήσει ως το σημείο αυτό ως μια «μη αναστρέψιμη διαδικασία» παρόμοια με τις επιλογές που αφορούν στο σύστημα «αποκέντρωσης» της Συρίας.
Στο πλαίσιο της Μέσης Ανατολής, το «Σχέδιο Γιουνιόν» του Ισραήλ «για το διαχωρισμό και την κυριαρχία της περιοχής φαίνεται να έχει κατορθώσει εν μέρει στη Συρία μετά την ίδρυση μιας αμερικανικής «σφαίρας επιρροής» εντός των ελεγχόμενων από Κουρδικό στοιχείο περιοχών ανατολικά του Ευφράτη και ενός τουρκικού σε τμήματα του Βορειοδυτικού.
Συνεπώς, δεδομένου ότι η Ρωσία στερείται πολιτικής βούλησης, κινήτρου και εντολής για την ανατροπή αυτών των διαδικασιών, έχει αναλάβει τη «παθητική διευκόλυνση» τους ως μέρος της μεγαλύτερης φιλοδοξίας του 21ου αιώνα να γίνει η υπέρτατη «εξισορροπητική» δύναμη στην Αφρο- Ασία.
Ομοίως, η Ρωσία είναι έτοιμη να εφαρμόσει τις εμπειρίες που έμαθε στην περιοχή της Μεσογείου στα Βαλκάνια, εκτός από «υπεύθυνη καθοδήγηση» της πρότασης του πρώην βρετανικού διπλωμάτη Timothy Lenn «για την εκ νέου διαίρεση των Βαλκανίων κατά μήκος των εθνοτικών γραμμών και με βάση τα Εθνικά κριτήρια με μια περιφερειακή διαφοροποίηση του «σχεδίου Yiunion»
Ο κοινός στρατηγικός παρονομαστής μεταξύ των δύο θεάτρων της Ευρασίας - Βαλκανίων είναι ότι η Ρωσία φαίνεται να αντιλαμβάνεται ότι δραστηριοποιείται μέσα σε αυτό που οι αναλυτές περιγράφουν ως το "πρότυπο Εξουσίας" του 19ου αιώνα, δίνοντας προτεραιότητα στις σχέσεις με τις λεγόμενες Μεγάλες Δυνάμεις παρόμοιων μεγεθών μέσω της διαλεκτικής διπλωματίας, την αντιληπτή δαπάνη των μικρών και μεσαίων εταίρων της. Ολα όμως αυτά τα γεγονότα συμβαίνουν - πριν από ό, τι πιστεύει η Μόσχα-  διότι είναι ο πιο ρεαλιστικός τρόπος για την «εξισορρόπηση» των περιφερειακών υποθέσεων και την επιτάχυνση της αναδυόμενης πολυπολικής παγκόσμιας τάξης που επιδιώκει.
Αυτό δεν πρέπει να αποτελεί έκπληξη για τους αντικειμενικούς παρατηρητές, είτε επειδή η Ρωσία - όπως κάθε χώρα - θα επιδιώξει πάντα να προωθεί τα δικά της συμφέροντα πρωτίστως και κυρίως, τα οποία θέλει να υλοποιήσει ιδιαίτερα όταν πρόκειται για βαλκανικές υποθέσεις.
Για παράδειγμα, η Συνθήκη του Αγίου Στεφάνου του 1878 επεδίωκε να προωθήσει τα συμφέροντα της Ρωσίας μέσω της δημιουργίας μιας λεγόμενης «Μεγαλύτερης Βουλγαρίας» πριν οι "Μεγάλες Δυνάμεις" παρέμβουν διπλωματικά και το αποτρέψουν.
Κάτι παρόμοιο είναι πιθανόν να συμβεί στο εγγύς μέλλον εάν η Μόσχα θεωρεί ότι η ρωσική διευκόλυνση της εφαρμογής της πρότασης του Timothy Less θα ενίσχυε την επιρροή της στην περιοχή μέσω της διαλεκτικής διπλωματίας και άλλων μεθόδων ως "ήπια δύναμη" που προσπαθεί να πείσει ότι δεν θέλει την αποσταθεροποίηση και πρέπει να τους πείσει για να μην τις φορτώσουν μετά όλες τις ευθύνες..
Είναι σημαντικό ότι ο νέος περιφερειακός εταίρος της Ρωσίας, η Κροατία, θα επεκταθεί εδαφικά μόνο βάσει της πρότασης του Ρωσικού Συμβουλίου Διεθνών Σχέσεων, ακριβώς όπως η Βουλγαρία ήταν έτοιμη να κάνει με  τη Συμφωνία του Αγίου Στεφάνου, ενώ η Σερβία θα έπρεπε να διαπραγματεύεται για ανταλλαγή  μερικών από τα  εδάφη της.
 Η σύνδεση του Κοσσυφοπεδίου
Τελικά, όλη αυτή η περιφερειακή διαδικασία κατακερματισμού ξεκίνησε με το Κοσσυφοπέδιο, το οποίο άνοιξε το "Κουτί της Πανδώρας" παραβιάζοντας την ανυποψίαστη αρχή ότι τα εσωτερικά διοικητικά σύνορα πρέπει να παραμείνουν αμερόληπτα μετά την ανεξαρτησία των συστατικών οντοτήτων τους.
Αν και σχετίζεται, η ανεξαρτησία της Βοσνίας από τη Γιουγκοσλαβία ήταν διαφορετική από την αυτονομιστική εκστρατεία του Κοσσυφοπεδίου εναντίον της Σερβίας, διότι η πρώην αποτελούσε μια εσωτερική μονάδα ισοδύναμη με τους άλλους πλέον ανεξάρτητους ομολόγους της, όπως η Σερβία, ενώ το Κοσσυφοπέδιο ήταν μια αυτόνομη επαρχία υπό τη δικαιοδοσία του Βελιγραδίου.
Οι εξωτερικά υποστηριζόμενες προσπάθειες ανασύνταξης των καταθλιπτικών εθνοκεντρικών -φυγοκεντρικών δυνάμεων (πρωτίστως μεταξύ αυτών και του φασιστικά υποστηριζόμενου έργου του Β 'Παγκοσμίου Πολέμου της λεγόμενης "Μεγάλης Αλβανίας") προσπαθούν να εκμεταλλευτούν την πρόταση του Timothy Less. Το έργο αυτό λαμβάνει μαζική ώθηση από την προοδευτική διάλυση της ΠΓΔΜ ως κράτος μετά την πρόσφατη αλλαγή του ονόματος και τον νόμο για την αλβανική γλώσσα.
Ο πρόεδρος της Σερβίας Βούτσιτς είναι ύποπτος- σύμφωνα με κάποιους που θέλουν να τον παρουσιάσουν έτσι- ότι συνωμοτεί για να αλλάξει το σύνταγμα της χώρας του, προκειμένου να αφαιρέσει το απόσπασμα που ορίζει ότι το Κοσσυφοπέδιο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της επικράτειάς του πριν από τη σύναψη συμφωνίας για την «πώληση της περιοχής» που αποτελεί το  λίκνο του πολιτισμού της Σερβίας ώστε να προχωρήσει σε ταχεία ένταξη στην ΕΕ.
Πάλι όμως δεν μπορεί να το κάνει χωρίς να προηγηθεί η  πολιτική του "αυτοκτονία", εκτός αν το σχέδιο εκτελείται με τη σωστή "κάλυψη". Στην περίπτωση αυτή, θα μπορούσε να στηριχτεί στην σχετικότητα της εγχώριας μαλακής εξουσίας της πρότασης του Ρωσικού Συμβουλίου να "καθοδηγεί υπεύθυνα" αυτό που πιστεύει η Μόσχα για να είναι η «μη αναστρέψιμη διαδικασία» της αναγνώρισης της "ανεξαρτησίας" του Κοσσυφοπεδίου από τη Σερβία.
Η Ρωσοφιλία "ζει και βασιλεύει" στη Σερβία, οπότε οι άνθρωποι μπορεί να αντιδρούν διαφορετικά σε αυτό το γεγονός αν έχει την έγκριση της Ρωσίας.
Αυτό δεν είναι μόνο άγρια κερδοσκοπία είτε επειδή ο Βούτσιτς επισκέφθηκε τη Μόσχα τον περασμένο Οκτώβριο, κατά τη διάρκεια της οποίας η ρώσικη εφημερίδα Kommersant ανέφερε ότι ο Σέρβος ηγέτης ζήτησε από τον Ρώσο ομόλογό του να υποστηρίξει το σχέδιό του για το Κοσσυφοπέδιο.
Ο Βούτσιτς είπε με αινιγματικό τρόπο αμέσως μετά ότι «πήραμε όλα όσα ψάχναμε. Συμφωνήσαμε με τα πάντα» αν και «δεν μπόρεσε να αποκαλύψει τις λεπτομέρειες».
Εν πάση περιπτώσει, ήταν ενδιαφέρον ότι ο Ρώσος Υπουργός Εξωτερικών Λαβρόφ δήλωσε ένα μήνα αργότερα ότι «Εάν το Βελιγράδι θεωρήσει ότι οποιαδήποτε λύση διευθέτησης είναι αποδεκτή από τη Σερβία, με εποικοδομητικό τρόπο η Ρωσία δεν θα είναι «περισσότερο Σερβική από τους Σέρβους στην αμφισβήτηση της βούλησης της διεθνούς αναγνωρισμένης κυβέρνησης της Σερβίας».
Εάν είναι επιτυχής, τότε ο «συμβιβασμός του Κοσσυφοπεδίου» του Βούτσιτς θα είναι το γεωπολιτικό αποκορύφωμα της «επανάστασης του 2000».
Τελικές Σκέψεις
Αντί του «σχεδίου Yunion» για την περιοχή της Μέσης Ανατολής, η πρόταση για τα Βαλκάνια που έκανε το 2016 οTimothy Less, χρησιμοποιείται ως πρότυπο, αν και στις δύο περιπτώσεις φαίνεται ότι η Ρωσία παραιτείται από το «αναπόφευκτο» των δύο σχεδίων και πιστεύει ότι είναι καλύτερο να προσπαθήσει να «καθοδηγήσει υπεύθυνα» αυτές τις διαδικασίες προς την κατεύθυνση των συμφερόντων της Μόσχας όσο το δυνατόν ρεαλιστικότερα.
Ενώ παραμένει να δούμε αν το Κρεμλίνο είναι δεκτικό προς τη σύσταση του Ρωσικου Συμβουλίου, το γεγονός ότι εκτυλίσσεται αυτή τη στιγμή είναι σημαντικό από μόνο του. 
πηγη pro news

Θ. Παπαχριστόπουλος: Μέχρι την Πέμπτη θα παραδώσω την έδρα μου

Θ. Παπαχριστόπουλος: Μέχρι την Πέμπτη θα παραδώσω την έδρα μου

kotzias-papaxristopoulos-630.jpg

Ν. Κοτζιάς, Θ. Παπαχριστόπουλος Ν. Κοτζιάς, Θ. Παπαχριστόπουλος | ΕUROKINISSI / ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ
Πιστός σε όσα δηλώνει το τελευταίο διάστημα ο βουλευτής των ΑΝ.ΕΛΛ. Θ. Παπαχριστόπουλος ψήφισε χθες στην Ολομέλεια υπέρ της Συμφωνίας των Πρεσπών και αναμένεται να παραδώσει την έδρα του.
Μιλώντας σήμερα στον ρ/σ Focus 103,6 ο κ. Παπαχριστόπουλος σημείωσε ότι «η κυβέρνηση υιοθέτησε επιθετική πολιτική κι όχι την επιλογή της αδράνειας, έστω κι αν έχει ένα πρόσκαιρο πολιτικό κόστος» και πρόσθεσε ότι «παλέψαμε για να υπάρχει ασφάλεια στα βόρεια σύνορά μας».
Σε ερώτηση γιατί δεν παρέδωσε αμέσως την έδρα του μετά την ψήφιση της συμφωνίας, είπε: «Άκουσα την κραυγή αγωνίας του Πάνου Καμμένου στη Βουλή, ότι έχει μεθοδεύσει ο κ. Βούτσης τον διαμελισμό του κόμματος των ΑΝ.ΕΛΛ. Δεν σας κρύβω ότι ούτε εγώ ήξερα τον κανονισμό. Κι όταν είδα ότι ο Αριστείδης Φωκάς προσχώρησε στους ΑΝ.ΕΛΛ. χάρηκα γιατί δεν ήθελα να είμαι εγώ η αιτία ένα κόμμα με το οποίο πολιτεύτηκα, πήρα την έδρα μου κ.λπ. (να διαλυθεί). Κι ενώ είχα έτοιμη την παραίτησή μου, όταν άκουσα τον Πάνο Καμμένο σκέφτηκα ότι δεν θέλω να είμαι εγώ που θα διαλύσω την κοινοβουλευτική ομάδα των Ανεξαρτήτων Ελλήνων.
»Έδωσα μία υπόσχεση στον εαυτό μου, σε κανένα άλλον, να παρατείνω μέχρι να βρει κάποια λύση, υπάρχουν δυο-τρεις βουλευτές, γιατί αν δεν είσαι βουλευτής που να προέρχεσαι από το συγκεκριμένο κόμμα δεν “πιάνεται" η πεντάδα. Για 4-5 μέρες δεν χάθηκε ο κόσμος. Θα περιμένω το αργότερο μέχρι την Πέμπτη, είτε βρει ο κ. Καμμένος λύση είτε όχι με την κοινοβουλευτική ομάδα, εγώ θα παραδώσω την έδρα μου.»
Θυμίζουμε ότι με την αποχώρηση του Θ. Παπαχριστόπουλου την έδρα του παίρνει ο επιλαχών Τέρενς Κουίκ που έχει διαγραφεί από τους ΑΝ.ΕΛΛ. και είναι βέβαιο πως θα παραμείνει ανεξάρτητος ή θα προσχωρήσει σε άλλη Κ.Ο.
Έτσι οι ΑΝ.ΕΛΛ. μένουν με τέσσερις βουλευτές καθώς ο Αριστείδης Φωκάς, που πρόσφατα προσχώρησε στο κόμμα του Π. Καμμένου, έχει εκλεγεί με άλλη Κοινοβουλευτική Ομάδα (Ένωση Κεντρώων) και δεν προσμετράται.
Ο Πάνος Καμμένος, λοιπόν, αναζητά έναν βουλευτή που θα δώσει το «φιλί της ζωής» στην Κοινοβουλευτική του Ομάδα έχοντας τρεις επιλογές: πρώτος είναι ο Νίκος Νικολόπουλος, δεύτερος ο Δημήτρης Καμμένος και ο τρίτος ο Γιώργος Λαζαρίδης (όλοι πρώην βουλευτές των ΑΝ.ΕΛΛ.).

Το κοινό μυστικό που έχουν Τσίπρας και Μητσοτάκης

Το κοινό μυστικό που έχουν Τσίπρας και Μητσοτάκης

Το κοινό μυστικό που έχουν Τσίπρας και Μητσοτάκης
Πηγή: EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ
Επτά δισεκατομμύρια είναι ο λογαριασμός, ποιος θα τον πληρώσει; Είναι κοινό μυστικό του πρωθυπουργού και του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Τους το λένε στο αυτί οι δανειστές. Οι αποφάσεις του ΣτΕ για τα αναδρομικά, πάσης φύσεως, σε όλους τους συνταξιούχους και εργαζομένους ξεπερνούν τα 7 δισ, χρήματα που δεν υπάρχουν. Αν δεν καταβληθούν στους δικαιούχους, ωστόσο, θα αρχίσουν οι τόκοι να βαραίνουν και τότε ενδεχομένως θα έχουμε άλλη μια χρεοκοπία.

Διαβάστε επίσης

Όσο ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, υπόσχεται – και ενώ διαρκώς δικαιώνονται περισσότεροι δικαιούχοι αναδρομικών από το ΣτΕ –  όλο και περισσότερες παροχές, τόσο γνωρίζει ότι ο λογαριασμός ανεβαίνει. Και ποιος ξέρει ποιος θα τον πληρώσει.
Ο κ. Τσίπρας θα δίνει και η επόμενη κυβέρνηση θα είναι αναγκασμένη να κόβει, γιατί πολύ απλά δεν βγαίνει ο λογαριασμός.
Ας πούμε ότι επόμενος πρωθυπουργός εκλέγεται ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Θα έχει να αντιμετωπίσει τους νόμους που ψηφίστηκαν (κατώτατο μισθό, αναδρομικά, συντάξεις κλπ) και θα πρέπει να τους υλοποιήσει, δίνοντας τα χρήματα στους δικαιούχους. Θα μπορεί; Θα έχει χρήματα; Χλωμό! Θα έρχεται τότε ο κ. Τσίπρας και θα εμφανίζεται ως αντιπολίτευση, σαν να μην κυβέρνησε ποτέ, και θα τον κατακεραυνώνει γιατί δεν υλοποιεί τους νόμους που έφερε εκείνος και ψήφισαν μαζί. Μιλάμε για τόση υποκρισία του πολιτικού συστήματος.
Δηλαδή, ο κ. Τσίπρας θα λέει στον Κυριάκο Μητσοτάκη, με τις απαιτούμενες ενέργειες, ότι κόβει ψηφισμένες παροχές στους πολίτες και ο Μητσοτάκης θα του απαντά πως δεν υπάρχουν χρήματα για τη επιστροφή των αναδρομικών. Θα έχει πλάκα, γιατί στη μέση θα βρίσκονται οι δικαιούχοι, οι οποίοι - ζαλισμένοι και απορημένοι από τις κυβιστήσεις και των δύο - θα αναρωτιούνται: Εμείς ποιον να πιστέψουμε;
Οι θεσμοί που βρίσκονται στην Αθήνα αυτές τις ημέρες, έκρουσαν τον κώδωνα του κινδύνου γιατί καταλαβαίνουν ότι η κυβέρνηση, μέσω παροχών, οδηγείται στις κάλπες και έχουν αρχίσει τις προειδοποιήσεις. Ξεκίνησαν με την Έφη Αχτσιόγλου και συνεχίζουν και στους άλλους υπουργούς, λέγοντάς τους στο αυτί να μην σφυρίζουν αδιάφορα.

«Οχι» από χιλιάδες μέλη του ΚΚΕ

«Οχι» από χιλιάδες μέλη του ΚΚΕ

dimitris_koytsoympas.jpg

 Δημήτρης Κουτσούμπας EUROKINISSI/ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ
Βροντερό «όχι» στη Συμφωνία των Πρεσπών, τα σχέδια των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ στα Βαλκάνια και τον εθνικισμό φώναξαν χιλιάδες μέλη του ΚΚΕ που συγκεντρώθηκαν χθες το απόγευμα στο πάρκο Ελευθερίας και έξω από την αμερικανική πρεσβεία. Το πρωί ύψωσαν πανό κατά της Συμφωνίας των Πρεσπών στην Ακρόπολη. Στη συγκέντρωση έδωσαν το «παρών», μεταξύ άλλων, ο γ.γ. του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας, η τέως γ.γ. Αλέκα Παπαρήγα, η βουλευτής του ΚΚΕ Λιάνα Κανέλλη, ο υποψήφιος για την Περιφέρεια Αττικής Γιάννης Πρωτούλης και ο υποψήφιος δήμαρχος Αθηναίων Νίκος Σοφιανός.
«Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ λέει ψέματα ότι δήθεν εκείνη κατάφερε να λύσει ένα ιστορικό πρόβλημα χρόνων που καμιά προηγούμενη κυβέρνηση δεν κατάφερε, για να διασφαλίσει τάχα την ειρήνη, για να προωθήσει τη φιλία μεταξύ των λαών. Γιατί η Συμφωνία των Πρεσπών δεν αποτελεί λύση. Καμιά λύση προς όφελος των λαών δεν μπορεί να προκύψει, όταν αυτή έχει υπαγορευτεί από τα ιμπεριαλιστικά κέντρα. Και η συμφωνία που υπέγραψε ο Τσίπρας με τον Ζάεφ γράφει με μεγάλα γράμματα “Made in USA, made in NATO”, με την έγκριση της Ε.Ε.
»Η αλήθεια είναι ότι αυτή η συμφωνία είναι μέρος των γενικότερων σχεδιασμών των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ, στην προσπάθειά τους να ανακόψουν την επιρροή της Ρωσίας και της Κίνας στα Βαλκάνια. Και στα Βαλκάνια και σε ολόκληρη την περιοχή είναι σε εξέλιξη ένας μεγάλος πόλεμος, οικονομικός πόλεμος, για το ποιος θα βάλει στο χέρι τις αγορές, τις πρώτες ύλες, τους αγωγούς, ο οποίος έχει φτάσει στο σημείο στρατιωτικών προετοιμασιών, με απρόβλεπτες συνέπειες για τους λαούς», επισήμανε στην ομιλία του ο Δημήτρης Κουτσούμπας.
Οι πικέτες
Πριν από τον κ. Κουτσούμπα χαιρέτισε η ηθοποιός Ελένη Γερασιμίδου και μίλησαν ο καθηγητής του ΕΜΠ, Βαγγέλης Χριστοφόρου και ο αντισυνταγματάρχης εν αποστρατεία, Νίκος Παπαναστάσης. Ολοι οι ομιλητές στάθηκαν στον ρόλο που έπαιξε το ΝΑΤΟ το 1999 στη Γιουγκοσλαβία. Χαρακτηριστικές και οι πικέτες που κρατούσαν κάποιοι από τους διαδηλωτές όπου αναγραφόταν: 5.000 νεκροί, 12.500 τραυματίες, εκ των οποίων 2.700 παιδιά, βομβαρδισμένα σχολεία, νοσοκομεία, βλήματα απεμπλουτισμένου ουρανίου...
Μετά τις ομιλίες οι συγκεντρωμένοι έφτασαν έξω από την πρεσβεία των ΗΠΑ φωνάζοντας συνθήματα όπως «Αυτή η συμφωνία δεν είναι των λαών, είναι εντολή των ιμπεριαλιστών». Οι διαδηλωτές έκαψαν σημαίες της Ε.Ε., των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ.
 
Έντυπη έκδοση

Μολότοφ στο σπίτι της βουλευτού του ΣΥΡΙΖΑ Ελισάβετ Σκούφα


Επεισόδια, περιλαμβανομένης επίθεσης με μολότοφ, σημειώθηκαν έξω από το σπίτι της βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Ελισάβετ Σκούφα στην Κατερίνη.
Σύμφωνα με το kapa-news.gr, πορεία 600 διαδηλωτών ξεκίνησε πορεία από την κεντρική πλατεία της πόλης και κατευθύνθηκε προς το σπίτι της κ. Σκούφα για να διαμαρτυρηθεί για την ψήφιση του νομοσχεδίου για τη συμφωνία των Πρεσπών. Εκεί τους περίμενε αστυνομική δύναμη, οπότε και ακολούθησαν επεισόδια, με χημικά και μολότοφ.

Πραξικοπηματικά η Βρετανία αρνείται στη Βενεζουέλα το χρυσό της

Πραξικοπηματικά η Βρετανία αρνείται στη Βενεζουέλα το χρυσό της

Σταθερά υπαλληλικό προς τις ΗΠΑ, το Λονδίνο, προέβη σε οικονομικό πραξικοπημα, αρνούμενο να δώσει στη Βενεζουέλα το χρυσο που η λατινική χώρα φυλασσει εκεί και που είναι αξίας 1,2 δισ.δολαρίων
Προφανώς η Βενεζουέλα ζήτησε το χρυσό της πίσω γιατί αντιμετωπίζει οξύτατα οικονομικά προβλήματα, αλλα και επειδή διακόπτει τις διπλωματικες σχέσεις με χώρες που αναγνωρίζουν ως πρόεδρο τον αρχηγό της αντιπολίτευσης. Οι Βρετανοί κινήθηκαν στο πνεύμα των Αμερικανών οι οποίοι εδώ και 3 ημέρες δεν αναγνωριζουν ως πρόεδρο τον εκλεγμένο Νικολας Μαδουρο -αναγνωρίζουν απεναντίας ως πρόεδρο τον αρχηγό της αντιπολίτευσης- και αρνήθηκαν να δωσουν το χρυσό.
Η Τράπεζα της Αγγλίας απέρριψε το αίτημα του Προέδρου της Βενεζουέλας Νικολά Μαδούρο για απόσυρση χρυσού από τις θυρίδες, σύμφωνα με όσα μεταδίδουν αμερικανικά μέσα ενημέρωσης, χωρίς περισσότερες λεπτομέρειες, για το νομικό πρόσχημα -αν και προφανώς οι Βρετανοι θα επικαλεσθούν ότι δεν θεωρουν τον Μαδουρο νόμιμο εκπρόσωπο της Βενεζουέλα.
Όπως αναφέρεται, η συνολική αξία του εν λόγω χρυσού -με βάση την τρέχουσα αξία, στα περίπου 1.300 δολάρια ανά ουγγιά- υπολογίζεται σε 1,2 δισ. δολάρια.
Η κεντρική τράπεζα της Βενεζουέλας διαθέτει χρυσό αξίας 8 δισεκ. δολαρίων επί του παρόντος, όωμς δεν είναι γνωστό πόσος από αυτόν τον χρυσό βρίσκεται στη χώρα και πόσος είναι σκορπισμένος σε χώρες του εξωτερικού (Ολες οι χώρες έχουν χρυσό σε τράπεζες άλλων χωρών)
Στη Βενεζουέλα που μαστίζεται απο το 2013 απο διαρκώς επιδεινουμενη οικονομικη κριση, είχε εκλεγεί με 50,5% προεδρος ο Μαδουρο (αριστερός), αλλά στη Βουλή το 2015 ειχε πάρει την πλειοψηφια η δεξιά. Ο αντίπαλός του έκτοτε ζητουσε να ξαναγίνουν εκλογές καταγγέλλοντας ότι ο Μαδουρο είχε νοθρευσει τις εκλογές και έπρεπε να ξαναμετρηθουν οι ψήφοι που του έδωσαν το 50,5%. Οταν έγιναν πέρσι την άνοιξη νέες προεδρικές εκλογές ο Μαδουρο επανεξελέγη με 67% αλλά η αντιπολίτευση τις ειχε ήδη καταγγείλει ως εκλογές νοθείας και είχε ζητήσει αποχή των ψηφοφορων (ψήφισαν τελικα 7.500.000 ενώ στις προηγουμενες εκλογές ειχαν ψηφίσει 13.450.000 πολιτες)
Πριν απο μια εβοδμάδα η Εθνοσυνέλευση με την παρότρυνση των ΗΠΑ ανακοινωσε οτι δεν αναγνωρίζει ως νομιμο πρόεδρο τον Μαδουρο αλλά τον δεξιό ηγέτη της αντιπολιτευσης. Ο τελευταίος δήλωσε ότι αν ο Μαδουρο παραιτηθεί αναίμακτα, θα τον αμνηστεύσει. Οι ΗΠΑ αναγώρισαν μεσα σε 2 ώρες ως πρόεδρο τον αρχηγό της αντιπολίτευσης και ο Μαδουρο διέκοψε τις διπλωματικές σχέσεις με τις ΗΠΑ. Οι ΗΠΑ, ο Καναδάς,η Βρετανία, η Αργεντινή,η Κολομβία, η Βραζιλια έκριναν τον Μασουρ ουσιαστικά έκπτωτο κατά τη γνωμη τους. Απεναντίας, η Κουβα, η Ρωσία, η Κινα, η Βολιβία, η Νικαράγουα, η Κουβα, η Νότιος Αφρική, η Βόρεια Κορέα και η Τουρκία τον αναγνωρίζουν ως νόμιμα εκλεγμένο πρόεδρο. Η ΕΕ έχει πάρει μια ουδέτερη σχέση ότι «πρέπει να διευθετηθεί δημοκρατικα η ανθρωπιστική και πολιτική κριση στη Βενεζουέλα»
Ο Μαδουρο, ένας συνδικαλιστής, διαδέχθηκε τον Ούγο Τσάβες που πεθανε το 2013 απο καρκινο και διατήρησε την ίδια οικονομική πολιτική. Ατυχώς η χώραέχει στηριχθεί μονοδιάστατα στο πετρέλαιο, η τιμή του οποιου διεθνώς «πέφτει» διαρκώς έκτοτε και έτσι συμπαρασύει και τα οικονομικά της χώρας

Όταν σου δίνουν συγχαρητήρια Ισραήλ και ΗΠΑ, ίσως κάτι δεν πάει καλά

Όταν σου δίνουν συγχαρητήρια Ισραήλ και ΗΠΑ, ίσως κάτι δεν πάει καλά

 

Οι «ύμνοι» από τους New York Times και η άμεση αναγνώριση του νεου ονοματος απο το Ισραήλ, μου θυμίζει θλιβερά τον Μάο: «Οταν σε παινεύουν οι εχθροί σου, να ανησυχείς ότι κάτι δεν έχεις κάνει σωστά». Απο εδώ και στο εξής, ό,τι κι αν κάνουμε, θα  συνιστά ρουά ματ….
Το παρακάτω άρθρο του Στρύου Λυγερου,  το έκανα copy paste απο την ιστοσελιδα slpress.gr

Γιατί πρέπει να είναι δυσαρεστημένοι όσοι υποστηρίζουν τη Συμφωνία των Πρεσπών

Σταύρος Λυγερός
Συμφωνία των Πρεσπών αποτελεί πλέον νόμο του ελληνικού κράτους. Εάν σε λίγο κυρωθεί και το πρωτόκολλο ένταξης της Βόρειας Μακεδονίας στο ΝΑΤΟ, δρόμος διαφυγής δεν θα υφίσταται πλέον. Από τη στιγμή που η Συμφωνία ετέθη σε ισχύ καταργήθηκε η Ενδιάμεση Συμφωνία της δεκαετίας του 1990. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι εάν η Ελλάδα καταγγείλει τις «Πρέσπες», τα Σκόπια θα έχουν δικαίωμα να αλλάξουν το Σύνταγμά τους να επαναφέρουν το όνομα «Δημοκρατία της Μακεδονίας»
Για την ακρίβεια, να το επαναφέρουν στο εσωτερικό τους και ταυτοχρόνως να ζητήσουν και να επιτύχουν χωρίς δυσκολία να αναγνωρισθούν από όλους τους διεθνείς οργανισμούς σαν «Δημοκρατία της Μακεδονίας» και όχι σαν FYROM, όπως ίσχυε μέχρι τώρα. Μετά την κύρωση της Συμφωνίας, το FYROM έχει πάψει να υφίσταται και δεν μπορεί να επανέλθει. Δεδομένου, μάλιστα, ότι η Βόρεια Μακεδονία θα έχει ενταχθεί στο ΝΑΤΟ, η Αθήνα δεν θα έχει αποτελεσματικό μοχλό πίεση για να την πιέσει προς την κατεύθυνση μίας νέας συμφωνίας.
Είναι αληθές ότι η Αθήνα διαθέτει τη δυνατότητα με άσκηση βέτο να εμποδίσει την πορεία ένταξης των Σκοπίων στην ΕΕ. Αυτό, ωστόσο, είναι μακρινή προοπτική και ως εκ τούτου δύσκολα τουλάχιστον τα επόμενα χρόνια μπορεί να λειτουργήσει ως αποτελεσματικός μοχλός πίεσης. Με άλλα λόγια, με την κύρωση, η Ελλάδα έδεσε τα χέρια της όσον αφορά τη δυνατότητα να επιτύχει μία καλύτερη συμφωνία.
Αυτό, ωστόσο, είναι πρόβλημα μόνο για όσους πολίτες (σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις περίπου 70%) θεωρούν τις «Πρέσπες» επιβλαβή συμφωνία. Οι υπόλοιποι που την θεωρούν ή έναν καλό συμβιβασμό ή και διπλωματικό θρίαμβο είναι ικανοποιημένοι. Υπάρχουν, όμως, λόγοι που θα έπρεπε κι αυτοί να είναι τουλάχιστον δυσαρεστημένοι και να κατηγορούν την κυβέρνηση Τσίπρα για ασυνέπεια.
Ένα πρώτο επίπεδο είναι εάν κάποιος θεωρεί καλή ή κακή τη Συμφωνία των Πρεσπών. Ένα δεύτερο επίπεδο είναι, όμως, το εάν τα Σκόπια εφάρμοσαν ή όχι τη Συμφωνία των Πρεσπών. Αυτό το δεύτερο θα έπρεπε να απασχολεί και όσους υποστηρίζουν τη συγκεκριμένη Συμφωνία κι όχι γενικά κι αφηρημένα είναι οπαδοί της κυβέρνησης Τσίπρα και χειροκροτούν ό,τι κι αν κάνει.

Πως παραβιάσθηκε η Συμφωνία των Πρεσπών

Ας γίνουμε συγκεκριμένοι: Θεμελιώδης διάταξη της Συμφωνίας των Πρεσπών (άρθρο 1.12) είναι το γειτονικό κράτος να ονομαστεί για κάθε χρήση και σε όλες τις περιπτώσεις Βόρεια Μακεδονία. Ως εξ αυτού, στο τροποποιημένο Σύνταγμα δεν θα έπρεπε να υπάρχει ο όρος «Μακεδονία», «μακεδονικό κράτος» και οτιδήποτε σχετικό. Κι όμως υπάρχουν τέτοιες αναφορές, γεγονός που συνιστά ευθεία παραβίαση της Συμφωνίας.
Πρώτον, στο άρθρο 36 του τροποποιημένου Συντάγματος υπάρχει αναφορά σε «Μακεδονία». Η δικαιολογία που πρόβαλε προφορικά ο Ζάεφ είναι ότι πρόκειται για ιστορική αναφορά. Φρόντισε, όμως, στη ρηματική διακοίνωση να μην αναφέρει τη δικαιολογία αυτή, ώστε να εγγράψει υποθήκη, την οποία ενδεχομένως μία επόμενη κυβέρνηση να μπορεί να την επικαλεσθεί.
Η Συμφωνία, ωστόσο, δεν προβλέπει εξαιρέσεις για ιστορικές ή άλλες αναφορές. Γιατί, λοιπόν, η κυβέρνηση Τσίπρα αποδέχθηκε αυτή την ξεκάθαρη παραβίαση; Κι αν η κυβέρνηση Τσίπρα την αποδέχθηκε, γιατί δεν διαμαρτύρονται οι υποστηρικτές της Συμφωνίας; Τουλάχιστον όσοι δεν είναι χειροκροτητές, αλλά πολίτες, οι οποίοι μέτρησαν και αξιολόγησαν θετικά τις «Πρέσπες» ως διεθνή συμφωνία.
Δεύτερον, η κυβέρνηση Τσίπρα σκίζει τα ιμάτιά της ότι με τη Συμφωνία δεν αναγνώρισε «μακεδονική» εθνότητα κι ότι ο όρος «Μακεδόνες» αφορά την ιθαγένεια. Γιατί τότε στο τροποποιημένο Σύνταγμα υπάρχουν αναφορές σε «μακεδονικό λαό» και η φράση «μακεδονικοί εθνικοί απελευθερωτικοί πόλεμοι»;
Τρίτον, η Συμφωνία των Πρεσπών προβλέπει ρητά ότι τα Σκόπια θα τροποποιήσουν το Προοίμιο του Συντάγματος και τα άρθρα 3 και 49. Τροποποίησαν, άραγε, το Προοίμιο; Όλα δείχνουν πως όχι. Εάν επιβεβαιωθεί και επισήμως αυτό, πρακτικά σημαίνει ότι στο νέο τροποποιημένο Σύνταγμα θα αναφέρεται ακόμα πέντε φορές το όνομα «Δημοκρατία της Μακεδονίας» και δύο φορές το όνομα «Μακεδονία».

Παιχνίδια παραπλάνησης

Θα αναρωτηθεί δικαιολογημένα κάποιος: Μα είναι δυνατόν να μιλάμε με έστω και αποχρώσες ενδείξεις για το εάν άλλαξε ή όχι το Προοίμιο; Δεν θα έπρεπε αυτό να είναι σαφές, να έχουν δημοσιοποιηθεί όλες οι τροποποιήσεις; Προφανώς και θα έπρεπε σε χώρες που έστω και στοιχειωδώς σέβονται τον εαυτό τους. Εδώ, όμως, είναι Βαλκάνια και οι κυβερνήσεις θεωρούν πως και μπορούν χωρίς πολιτικό κόστος να δημιουργούν τετελεσμένα, παίζοντας παιχνίδια παραπλάνησης.
Υπάρχει, ωστόσο, μία ειδοποιός διαφορά. Η κυβέρνηση Ζάεφ έχει συμφέρον να αποκρύπτει, επειδή είναι αυτή που παραβιάζει τη Συμφωνία. Το κρίσιμο ερώτημα είναι γιατί συμμετέχει σ’ αυτό το παιχνίδι η κυβέρνηση Τσίπρα. Μήπως η κυβέρνηση Ζάεφ δεν έχει κοινοποιήσει στην Αθήνα τα ακριβή κείμενα των συνταγματικών τροποποιήσεων που ψήφισε η Βουλή των Σκοπίων; Δηλαδή, μήπως η περιβόητη ρηματική διακοίνωση δεν είναι πλήρης;
Σε αυτή την περίπτωση -όπως άλλωστε προβλέπει ξεκάθαρα η Συμφωνία- θα έπρεπε η διαδικασία κύρωσης να παγώσει μέχρι τα επίσημα έγγραφα με όλες τις τροποποιήσεις να διαβιβασθούν στην Αθήνα και θα ελεγχθούν από το υπουργείο Εξωτερικών ότι πράγματι εκπληρώνουν τις προβλέψεις των «Πρεσπών». Αυτό, όμως, που συνέβη είναι ότι η κυβέρνηση Τσίπρα δρομολόγησε με διαδικασίες fast truck την κύρωση.

Η υπεκφυγή του Κατρούγκαλου

Η συμπεριφορά του Μαξίμου καταδεικνύει ότι από τη ρηματική διακοίνωση έχει πλήρη και καθαρή εικόνα για τις συνταγματικές τροποποιήσεις που ψήφισε η Βουλή των Σκοπίων. Απλώς, τις απέκρυψε από τους βουλευτές, επειδή προφανώς η κυβέρνηση Ζάεφ δεν έχει εκπληρώσει τις συμβατικές δεσμεύσεις της, έτσι όπως αυτές προβλέπονται από τη Συμφωνία των Πρεσπών.
Είναι αληθές ότι μετά από πίεση ο Κατρούγκαλος έδωσε ένα κείμενο στους βουλευτές πριν την ψηφοφορία. Αυτό το κείμενο, όμως, δεν περιέχει την τροποποίηση του Προοιμίου. Ή λοιπόν το κείμενο ήταν ελλιπές, ή το Προοίμιο δεν έχει τροποποιηθεί, πράγμα που κατά πάσα πιθανότητα συμβαίνει. Δεν είναι, όμως, παραβίαση του δημοκρατικού ήθους και των κοινοβουλευτικών κανόνων ο αρμόδιος υπουργός να υπεκφεύγει με αυτόν τον τρόπο, δημιουργώντας σύγχυση για να παραπλανήσει τη Βουλή;
Ο πρωθυπουργός και το κόμμα του δηλώνουν πως οι «Πρέσπες» εξυπηρετούν το εθνικό συμφέρον. Αυτό είναι θεμιτό παρότι στη μεγάλη πλειονότητά τους οι Έλληνες διαφωνούν μαζί του. Αυτό που είναι αθέμιτο είναι η παραπλάνηση της Βουλής και των πολιτών. Όλα αυτά θα είχαν αποφευχθεί εάν οι Κοτζιάς και Τσίπρας είχαν κάνει καλά τη δουλειά τους πριν πέσουν οι υπογραφές.

Επιπολαιότητα που σκοτώνει

Ας αφήσουμε στην άκρη την κριτική για τον πυρήνα των «Πρεσπών» που είναι «σύνθετη κρατική ονομασία με αντάλλαγμα την αναγνώριση ‘μακεδονικής’ ταυτότητας». Ήταν στοιχειώδες οι Κοτζιάς και Τσίπρας να είχαν φροντίσει σε παράρτημα της Συμφωνίας να αναφέρονται συγκεκριμένα όλα τα εδάφια του Συντάγματος των Σκοπίων που θα αλλάξουν και τις ακριβείς διατυπώσεις που θα τα αντικαταστήσουν. Με τον τρόπο αυτό δεν θα άφηναν στον Ζάεφ κανένα περιθώριο παρασπονδίας.
Αντί γι’ αυτό, όμως, με επιπολαιότητα που σκοτώνει του άφησαν ελεύθερο το έδαφος με τα προαναφερθέντα αποτελέσματα. Αυτό θα είχαν κάνει εάν επρόκειτο για προσωπική υπόθεσή τους που αφορούσε π.χ. συμφωνία για περιουσιακά στοιχεία. Και όσοι σπεύσουν να πουν ότι αυτά δεν γίνονται κι ότι δεν μπορείς να επιβάλεις στην άλλη πλευρά κάτι τέτοιο, τους πληροφορώ ότι το έπραξε πριν 20 χρόνια η Βρετανία στη συμφωνία που συνήψε με την Ιρλανδία. Η εν λόγω συμφωνία έχει παράρτημα με τις ακριβείς διατυπώσεις των συνταγματικών αλλαγών. Εκτός αυτού, οι Ζάεφ-Ντιμιτρόφ φρόντισαν ό,τι ενδιαφέρει τη δική τους πλευρά να περιγράφεται αναλυτικότατα στη Συμφωνία, ώστε η Αθήνα να μην έχει κανένα περιθώριο ερμηνείας.
Τέλος, αξίζει να υπογραμμισθεί και μία ακόμα παραβίαση της Συμφωνίας από τα Σκόπια. Οι «Πρέσπες» προβλέπουν ρητά ότι πρώτα θα ετίθεντο σε ισχύ οι τροποποιήσεις του Συντάγματος και μετά η Συμφωνία θα ερχόταν προς κύρωση στην ελληνική Βουλή. Τα Σκόπια, όμως, αποφάσισαν μονομερώς ότι οι τροποποιήσεις του Συντάγματός τους θα τεθούν σε ισχύ μετά την κύρωση από την ελληνική Βουλή και της Συμφωνίας και του πρωτοκόλλου ένταξης της Βόρειας Μακεδονίας στο ΝΑΤΟ.
Να γιατί, λοιπόν, ένας σοβαρός πολίτης που έχει αξιολογήσει τη Συμφωνία των Πρεσπών σαν καλό συμβιβασμό θα έπρεπε σήμερα να διαμαρτύρεται. Εκτός του ότι η κυβέρνηση Τσίπρα υπέγραψε την εθνικά επιβλαβή αυτή Συμφωνία (τουλάχιστον για το 70% των Ελλήνων),  αποδείχθηκε και ανίκανη να επιβάλει την ακριβή τήρησή της από την άλλη πλευρά. Όταν πριν η Ελλάδα κυρώσει τη Συμφωνία τα Σκόπια την παραβίασαν τόσο ωμά, χωρίς η κυβέρνηση Τσίπρα να αντιδράσει ως όφειλε, μπορούμε βασίμως να εκτιμήσουμε τι θα συμβεί από εδώ και πέρα…
Πηγή: slpress.gr

Pressroom

Παρασκευή 25 Ιανουαρίου 2019

«Ο αγώνας συνεχίζεται»: Προσφυγή στον ΟΗΕ ετοιμάζουν οι παμμακεδονικές οργανώσεις

ΚΤΑΚΤΗ ΕΙΔΗΣΗ: Προσωρινή συμφωνία Τραμπ - Κογκρέσου για τερματισμό του λουκέτου
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Σύνταγμα ενάντια στη Συμφωνία των Πρεσπών

«Ο αγώνας συνεχίζεται»: Προσφυγή στον ΟΗΕ ετοιμάζουν οι παμμακεδονικές οργανώσεις

© Sputnik / Pavel Onoyko
ΕΛΛΑΔΑ
Λήψη σύντομου url
Γεράσιμος Χιόνης
0 40
O πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πολιτιστικών Συλλόγων Μακεδόνων, Γιώργιος Τάτσιος, ξεκαθαρίζει ότι «ο αγώνας συνεχίζεται», ενώ προαναγγέλλει προσφυγές σε ΟΗΕ και ευρωπαϊκά δικαστήρια.
«Ο αγώνας συνεχίζεται» είναι το μήνυμα που στέλνουν οι παμμακεδονικές οργανώσεις, λίγες ώρες μετά την υπερψήφιση της Συμφωνίας των Πρεσπών από τη Βουλή των Ελλήνων, προαναγγέλλοντας μάλιστα, προσφυγές τόσο στα ευρωπαϊκά και ελληνικά δικαστήρια, όσο και στον Οργανισμό των Ηνωμένων Εθνών.
«Η κυβέρνηση επισφράγισε μία συμφωνία, η οποία εξυπηρετεί τα νατοϊκά και αμερικανικά συμφέροντα, δείχνοντας με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο ότι τάσσεται υπέρ της βαρβαρότητας εναντίον των λαών» τονίζει, μιλώντας στο Sputnik, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πολιτιστικών Συλλόγων Μακεδόνων, Γιώργιος Τάτσιος.
Επαναλαμβάνοντας την ανάγκη ανατροπής της Συμφωνίας των Πρεσπών και εκφράζοντας τη λύπη του για το αποτέλεσμα της σημερινής ψηφοφορίας στη Βουλή, ξεκαθαρίζει ότι «ο ελληνικός λαός δεν πρόκειται να δεχθεί ποτέ αυτή τη συμφωνία».
Μάλιστα, προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα, περιγράφει το τι μέλλει γενέσθαι, διαμηνύοντας ότι «το επόμενο διάστημα οι Πρέσπες θα ακυρωθούν είτε με νομικά μέτρα, είτε με πράξεις που θα δείχνουν ότι είναι εις βάρος και των δύο λαών».
Προσφυγές στον ΟΗΕ
Στο πλαίσιο αυτό, γνωστοποιεί μέσω του Sputnik ότι «έχουν σχεδιαστεί διάφορες κοινωνικές ενέργειες σε Ελλάδα και εξωτερικό», ενώ προαναγγέλλει προσφυγές τόσο στον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών, όσο και στα ευρωπαϊκά δικαστήρια.
«Στόχος είναι να καταφέρουμε να την ακυρώσουμε» σπεύδει να επαναλάβει ο κ. Τάτσιος, στέλνοντας σαφές μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση.
Δεν παραλείπει άλλωστε, να ξεκαθαρίσει ότι αντίστοιχες προσφυγές αναμένεται να κατατεθούν και στα ελληνικά δικαστήρια, όπως το Συμβούλιο της Επικρατείας και τον Άρειο Πάγο.
«Έχουν τελεστεί ποινικά δικαιώματα» σημειώνει, ενώ θέτει ζητήματα αντισυνταγματικότητας, καθώς όπως εξηγεί, «η κυβέρνηση έχει σφετεριστεί τη λαϊκή κυριαρχία». «Ο λαός έλεγε άλλο και η κυβέρνηση έπραξε άλλο» υποστηρίζει χαρακτηριστικά.
«Ανεπιθύμητοι οι βουλευτές που ψήφισαν "ναι"»
Άλλωστε, κατά τον ίδιο, η συντριπτική πλειοψηφία του ελληνικού λαού τάσσεται εναντίον της Συμφωνίας των Πρεσπών, κάτι το οποίο αποτυπώθηκε και στα πρόσφατα συλλαλητήρια.
«Ένα χρόνο μετά την 4η Φεβρουαρίου του 2018, όταν το Σύνταγμα κατακλύστηκε με πάνω από 1 εκατομμύριο διαδηλωτές, φέτος καταφέραμε να κάνουμε το ίδιο» τονίζει, αναφερόμενος στη συγκέντρωση της Κυριακής.
«Περισσότερο από 1,5 εκατομμύριο κόσμος κατέβηκε στο Σύνταγμα. Βούλιαξε το Σύνταγμα. Ο ελληνικός λαός υπενθύμισε έτσι, ότι όχι μόνο δεν πείστηκε από τη Συμφωνία, αλλά ότι δεν αποδέχεται να λέγονται "Mακεδόνες" άλλοι εκτός της ελληνικής επικράτειας» επισημαίνει, σε τηλεφωνική του επικοινωνία με το Sputnik.
O κ. Τάτσιος δεν παραλείπει να αναφερθεί και στις αντιδράσεις των τοπικών κοινωνιών της βόρειας Ελλάδας: «Πολλοί δήμοι βγάζουν αποφάσεις που χαρακτηρίζουν ανεπιθύμητους τους βουλευτές που ψήφισαν τη συμφωνία, πολλά σχολεία είναι κλειστά σ' όλη τη Μακεδονία».
Εκτιμάει δε, ότι «οι αντιδράσεις θα κλιμακωθούν τις επόμενες ημέρες, προκειμένου ο ελληνικός λαός να καταδείξει ότι δεν πρόκειται να ευδοκιμήσει αυτό που ψήφισαν οι 153 βουλευτές.
«153 βουλευτές ενάντια σε εκατομμύρια του ελληνικού λαού» επαναλαμβάνει ο πρόεδρος των μακεδονικών Πολιτιστικών Συλλόγων.
«Παράδοση ονόματος, σημαίνει παράδοση εδαφών»
Στρέφοντας το βλέμμα στην επόμενη ημέρα, διαβεβαιώνει ότι «ο αγώνας συνεχίζεται». «Είναι μεν δυσκολότερος για εμάς, αλλά στοιχειοθετούνται τα ποινικά αδικήματα που έχουν διαπράξει τόσο αυτοί που υπέγραψαν τη Συμφωνία, όσο και αυτοί που την ψήφισαν σήμερα».
Κατά τον ίδιο άλλωστε, «η παράδοση του ονόματος σημαίνει παράδοση εδαφών και άρα, εσχάτη προδοσία». Ο κ. Τάτσιος διευκρινίζει, στο πλαίσιο αυτό, ότι οι παμμακεδονικές οργανώσεις διαθέτουν νομικές ομάδες, οι οποίες ήδη ετοιμάζουν τα κείμενα των προσφυγών.
Όσον αφορά το πολιτικό «μωσαϊκό» των μελών αυτών των οργανώσεων, εστιάζει στον υπερκομματικό τους χαρακτήρα, ενώ αποκαλύπτει ότι «πολλά από τα μέλη μας είναι και μέλη του ΣΥΡΙΖΑ».
«Δεν υπάρχει περίπτωση να "κομματικοποιήσουμε" το θέμα, καθώς πρόκειται για κάτι εθνικό, κάτι πανεθνικό, κάτι που αφορά όλους τους Έλληνες» καταλήγει, με έμφαση.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Κακοκαιρία: Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης αρκετές περιοχές - Ανυπολόγιστες ζημιές, χωριά αποκομμένα

  Επιμέλεια -  Γρηγόρης Αναγνώστου  - CNN Greece   Κυριακή, 23 Νοεμβρίου 2025 08:10 1 SHARES Πλημμύρες και καταστροφές από την κακοκαιρία στ...