ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ
ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΓΙΑ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
ΑΡΘΡΟ 19 Καθένας έχει το δικαίωμα της ελευθερίας της γνώμης και της έκφρασης
Το «τσάμπα τέλος» για τους ανασφάλιστους λέει ο τομεάρχης Υγείας της Νέας Δημοκρατίας
Ψέμα ότι οι ανασφάλιστοι καλύπτονταν πριν το 2015. Κάθε ν/σ μπορούσε να εξυπηρετήσει 5-6 ανασφάλιστους «εντός προϋπολογισμός» οι υπόλοιποι πλήρωναν ή πέθαιναν
Ο νομος για τους ανασφάλιστους της ΝΔ δεν αφορούσε ΟΛΟΥΣ τους ανασφάλιστους, αλλά έως συγκεκριμένο προϋπολογισμό, και μάλιστα όπως ξέφυγε του Χατζηδάκη ήταν από ΕΣΠΑ.
Δηλαδή όπως αποκάλυψε ο Μανιος στην Βουλή στο Παίδων Πεντέλης ΟΛΟΣ ο ετήσιος προϋπολογισμός για τους ανασφάλιστους ήταν μόλις 4.000 € Δηλαδή οι τέσσερις πρώτοι ανασφάλιστοι είχαν ήδη καταναλώσει το πόσο κι οι υπόλοιποι πλήρωναν! Αλλά κι αυτοί έπρεπε να περάσουν επιτροπή του νοσοκομείου, αν ξεπερνούσαν το ποσό η ευθύνη βάρυνε τους λογιστές των νοσοκομείων, που θα έπρεπε να επιλέξουν ή να πάνε φυλακή για απιστία ή να σώσουν τους ανασφάλιστους.
Στο στόχαστρο της Ν.Δ. οι «ανασφάλιστοι» πολίτες, μετά το τέλος στα επιδόματα που υπόσχεται η Ν.Δ. έρχεται και το τέλος στην δωρεάν περίθαλψη στους ανασφάλιστους πολίτες. «Δεν υπήρχε η έννοια του τσάμπα» επί Ν.Δ. υποστήριξε ο τομεάρχης υγείας της, Βασίλης Οικονόμου προσθέτοντας μάλιστα ότι η έννοια του τσάμπα δεν είναι κοινωνική πολιτική.
Η ακροδεξιά προπαγάνδα όλο και περισσότερο καταλαμβάνει τον δημόσιο λόγο της Ν.Δ. Χθες στην ΕΡΤ1 ο κ. Οικονόμου προκειμένου να εκμηδενίσει το τεράστιο έργο του Υπουργείου Υγείας και ειδικότερα την μέριμνα για όλους τους ανασφάλιστους πολίτες δεν δίστασε να βαφτίσει 2.5 εκ. ανασφάλιστους σε «αλλοδαπούς».
Δεν θα ήταν υπερβολική η εκτίμηση ότι σε μεγάλη μερίδα του εκλογικού σώματος ο ΣΥΡΙΖΑ συνδέεται με την υπερφορορολόγηση και η ΝΔ με τις φοροελαφρύνσεις. Η μείωση των φόρων συνεχίζει να είναι κεντρικός άξονας της καμπάνιας της ΝΔ για τις εκλογές της 7ης Ιουλίου.
Μάλιστα, στο εκλογικό πρόγραμμά της υπάρχει ειδική κατηγορία που τιτλοφορείται «Λιγότεροι φόροι, μεγαλύτερο εισόδημα».
Εκεί διαβάζουμε:
«Μια οικονομία που αναπτύσσεται είναι μια οικονομία που εξασφαλίζει περισσότερο διαθέσιμο εισόδημα για όλους. Με δικαιότερη φορολογία που απελευθερώνει την παραγωγικότητα και τη δημιουργικότητα, ώστε κάθε Έλληνας να εξασφαλίζει τη μεγαλύτερη δυνατή ποιότητα ζωής για τον ίδιο και την οικογένεια του».
Αίμα πίσω από τις μεταρρυθμίσεις
Στο μέχρι τώρα ευνοϊκό για τη ΝΔ πεδίο της φορολογίας φαίνεται να επιχειρεί ο ΣΥΡΙΖΑ την αντεπίθεσή του.
ΟΑλέξης Τσίπρας μιλώντας στους Αδάμο Ζαχαριάδη και Κώστα Τσιτούνα στο CNN Greece, είπε: «Ότι η κυβέρνηση έχει ήδη ψηφίσει φοροελαφρύνσεις όπως η μείωση του ΦΠΑστην εστίαση και την Ενέργεια».
Video: Αλ. Τσίπρας στο CNN Greece: Η ΝΔ ετοιμάζει Αρμαγεδδώνα
Ο πρωθυπουργός κατηγόρησε επίσης τον κ. Μητσοτάκη ότι παραπέμπει τις φοροελαφρύνσεις στο μέλλον, την ίδια στιγμή που ετοιμάζει περικοπές.
Συγκεκριμένα, είπε:
« Αν πάρουμε όλα μαζί τα μέτρα που έχει εξαγγείλει ο κ. Μητσοτάκης, είναι περίπου 5,5 δις παραπάνω από τους στόχους μας. Βγάζουν έξω τους στόχους μας 5,5 δις. Τι λέει λοιπόν. Τίποτα το 2019 και το 2020 τι θα κάνω; Θα τους πω μεταρρυθμίσεις έναντι μείωσης πλεονασμάτων. Και επειδή είναι δεδομένο ότι μείωση πλεονασμάτων δεν θα υπάρξει, ποιες είναι αυτές οι μεταρρυθμίσεις; Θα είναι οι μειώσεις των δαπανών. Δηλαδή, αν υποθέταμε ότι θα εφάρμοζε όσα λέει, θα έπρεπε να μειώσει τις δαπάνες 5,5 δις. Όταν λέει μεταρρυθμίσεις και ο λαός έχει την εμπειρία και την γνώση, τι σήμαινε η λέξη μεταρρύθμιση την πενταετία 2010-2014, όταν λέει λοιπόν μεταρρυθμίσεις, μυρίζει αίμα. Κρύβεται ανθρώπινο αίμα».
Η δήλωση στο Κρήτη TV
Χτες ο Κυριάκος Μητσοτάκης έδωσε συνέντευξη στο Κρήτη TV, ο αρχηγός της ΝΔ αρνήθηκε ότι το κόστος των φοροελαφρύνσεων της ΝΔ φτάνει τα 5,5 δισ., όπως ισχυρίζεται ο ΣΥΡΙΖΑ. Ο κ. Μητσοτάκης υπογράμμισε ότι «έχουμε αναπτύξει ένα σχέδιο φορολογικών μειώσεων σε βάθος τετραετίας».
Προσέθεσε ότι: «Εγώ δεν είπα ότι το 2020 θα μειώσω τον ΦΠΑ. Θα μειώσω τον ΦΠΑ στην εστίαση. Πλην του υποκατώτατου συντελεστή που διατηρείται, για να καταλήξουμε σε δύο συντελεστές ΦΠΑ, στο 22% και 11%, αυτό θα το κάνουμε στο δεύτερο μισό της θητείας μας».
Να σημειωθεί πάντως ότι στο πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατία δεν αναγράφεται η χρονικότητα στην οποία αναφέρθηκε ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Η σχετική αποστροφή έχει ως εξής: «Μειώνουμε τον ΦΠΑ, με καθιέρωση τελικά δύο βασικών συντελεστών 11% και 22%, από 13% και 24% σήμερα. Και διατηρούμε βέβαια τον υπερμειωμένο συντελεστή του 6% ως έχει.»
Επίθεση από Αχτσιόγλου
Η συνέντευξη Μητσοτάκη έδωσε λαβή για νέα επίθεση από τη μεριά του ΣΥΡΙΖΑ. Αυτή τη φορά τη σκυτάλη πήρε η Έφη Αχτσιόγλου, Σε δήλωσή της η εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, είπε μεταξύ άλλων:
«Ο πρόεδρος της ΝΔ σε χτεσινή συνέντευξή του στο Κρήτη TV δήλωσε ότι δεν θα κάνει καμιά μείωση φόρου το 2019, μίλησε για μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση το 2020 (μείωση την οποία την έχει υλοποιήσει ήδη η κυβέρνηση) και παρέπεμψε σε βάθος τετραετίας για τις άλλες υποτιθέμενες μειώσεις φόρων, αφού πρώτα υλοποιήσει μεταρρυθμίσεις και διαπραγματευτεί με τους εταίρους και υπό την προϋπόθεση ότι θα συμφωνήσουν. Ακαθόριστες υποσχέσεις λοιπόν για φοροαπαλλαγές αλλά ισχυρές διαβεβαιώσεις λιτότητας».
Αν μη τι άλλο, η συζήτηση είναι επί της προγραμματικής ουσίας και αφορά άμεσα τα οικονομικά των πολιτών.
Ένα απίστευτο περιστατικό διαδραματίστηκε στον εναέριο χώρο της Γερμανίας, όταν δύο Eurofighter συγκρούστηκαν το ένα πάνω στο άλλο!
Σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες από την σύγκρουση των δυο μαχητικών ακούστηκε ένας πολύ δυνατός θόρυβος και κάποιος είπε ότι ένα φτερό αποκόπηκε πρώτα από το ένα αεροπλάνο.
Όπως ανέφερε μέσω Twitter η γερμανική πολεμική αεροπορία, το ατύχημα προκλήθηκε κατά την διάρκεια στρατιωτικής άσκησης. Ο πιλότος ενός τρίτου αεροσκάφους, που συμμετείχε στην άσκηση, φέρεται να δήλωσε ότι οι δύο συνάδελφοί του εκτινάχθηκαν εγκαίρως, ενώ σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες από το γερμανικό υπουργείο Άμυνας ο ένας από τους δυο έχει εντοπιστεί ζωντανός.
#Breaking: Just in - Reports of that Two Eurofighter jets have crashed into each other, over northern Fleesensee lake near the town of Malchow in #Germany.
ProNews.grΑπό τον Ιούλιο, (δηλαδή από τον Σεπτέμβριο και βάλε, αφού αρχίζει η καλοκαιρινή ραστώνη στις Βρυξέλλες), θα ξεκινήσει η Επιτροπή Εξωτερικών Υποθέσεων της ΕΕ να σκέπτεται τα «σκληρά μέτρα» εναντίον της Τουρκίας , που θα πρέπει να τεθούν στο Συμβούλιο Υπουργών για να πάρουν την άγουσα για την τελική συμφωνία.
Με δύο λόγια, οι ευρωπαϊκές απειλές για τη λήψη «στοχευμένων μέτρων» σε βάρος της Τουρκίας για «τις παράνομες πράξεις της στην Αν Μεσόγειο και το Αιγαίο» όπως αναφέρει το κείμενο των Συμπερασμάτων των 28, θα εμπλακούν στα γρανάζια της ευρωπαϊκής γραφειοκρατίας, μιας εντέχνως αργής διαδικασίας, όταν οι εταίροι θέλουν να ξεφορτωθούν ένα θέμα.
Στο μεταξύ ο Τ. Ερντογάν θα έχει όλο τον χρόνο να προχωρήσει την παράνομη γεώτρηση του ανοιχτά της Πάφου, και να ετοιμάζεται και για τη δεύτερη ανοιχτά της Αμμοχώστου.
Και όχι μόνον αυτό. Ο Ρ.Τ. Ερντογάν έχει τον χρόνο να διατηρεί στον αέρα την πιθανότητα γεωτρήσεων και μέσα στο Αιγαίο, οι οποίες θα εξαρτηθούν από το αν και πόσο γρήγορα θα εγκατασταθούν στην Τουρκία οι ρωσικοί πύραυλοι S 400, που σύμφωνα με τον Τούρκο ΥΕΘΑ στοχεύουν μόνον εναντίον της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας- χωρίς καμία απολύτως πολιτική και διπλωματική αντίδραση από το σύνολο του ελληνικού πολιτικού κόσμου.
Η πραγματική αυτή εικόνα μόνον ειδυλλιακή δεν είναι για την Αθήνα και την Λευκωσία για το άμεσο μέλλον, μέσα στο καλοκαίρι.
Οι κ.κ. Τσίπρας και Αναστασιάδης εποίησαν την ανάγκη φιλοτιμία και πανηγυρίζουν για μια «επιτυχία» που δεν υπάρχει, ενώ γνωρίζουν ότι ο κίνδυνος τουρκικών – και ελεύθερων – τετελεσμένων στην Κύπρο και στο Αιγαίο διογκώνεται καθημερινώς.
Αθήνα και Λευκωσία- που δεν έχουν αναπτύξει μια σταθερή ενιαία και σε βάθος επεξεργασμένη κοινή θέση και δράση- παρά μόνο «στο παρά πέντε», απέφυγαν και δεν ζήτησαν ως όφειλαν για τις πατρίδες τους στο χθεσινό Συμβούλιο Κορυφής να πείσουν ή να επιβάλλουν στους ράθυμους εταίρους την μια και μοναδική προϋπόθεση στην αντιμετώπιση της τουρκικής παρανομίας:
Τη συμφωνία για την υιοθέτηση και εφαρμογή τώρα, ούτε τον Ιούλιο ούτε το Σεπτέμβριο, του ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΟΥ χαρακτήρα των μέτρων εναντίον της τουρκικής παρανομίας σε Αν Μεσόγειο και Αιγαίο, που θα εφαρμόζονται άνευ ετέρας, αν η Άγκυρα επιμείνει στα σχέδια της.
Αντιθέτως, Αθήνα και Λευκωσία συμφώνησαν... να αφήσουν την Τουρκία να προχωρήσει άμεσα στις παράνομες ενέργειες της και να την... κυνηγάνε μετά να τις επιβάλουν τα «σκληρά μέτρα», αν και όποτε τα συμφωνήσουν οι εταίροι.
Αθήνα και Άγκυρα όφειλαν εκ των προτέρων να έχουν πείσει ή και επιβάλει στους εταίρους ότι δεν είναι δυνατόν η ΕΕ να εξακολουθήσει να «χαρίζει» στην Τουρκία 15 δισ ευρώ περίπου τον χρόνο από την απουσία δασμών στα τουρκικά κυρίως αγροτικά προϊόντα, που κατακλύζουν την ΕΕ με βάση τη λεόντειο – για την Τουρκία- Τελωνειακή Ένωση.
Το ισόποσο αυτό επιτρέπει στην Άγκυρα να προχωρά σε ιλιγγιώδεις στρατιωτικούς εξοπλισμούς και έτσι να απειλεί και από πάνω δυο κράτη μέλη της ΕΕ (Ελλάδα και Κύπρο) με την υπεροπλία της, που την τροφοδοτεί η ΕΕ, δηλαδή και η Ελλάδα και η Κύπρος
Σημειώνεται ότι η προμήθεια 100 F-35 κοστίζει 15 δισ. δολάρια όση είναι δηλαδή και η ετήσια «τροφοδοσία» της Τουρκίας από την ΕΕ), ενώ την τελευταία δεκαετία, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Eurostat στην τσέπη της Τουρκίας έχουν καταλήξει 150 δισ. ευρώ από την ΕΕ.. Επομένως είναι απολύτως σαφές ότι οι μόνες κυρώσεις που μπορούν να κάμψουν την Τουρκία είναι η επιβολή δασμών κυρίως στα αγροτικά προϊόντα της.
Το όλο θέμα ενισχύεται και από το γεγονός ότι ο υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας κ Τσαβούσογλου, την Παρασκευή, ανήμερα του Συμβουλίου Κορυφής, επικοινώνησε με τον φερόμενο επόμενο πρωθυπουργό της Βρετανίας Μπόρις Τζόνσον προκειμένου να συζητήσουν την πιθανή προμήθεια βρετανικών αεροσκαφών καθέτου απογειώσεως Harrier από την Τουρκία.
Τα αεροσκάφη αυτά θα χρησιμοποιηθούν στα δύο αεροπλανοφόρα που κατασκευάζει η Ισπανία για λογαριασμό της Τουρκίας και τα οποία θα είναι έτοιμα το αργότερο το 2022...
Με άλλα λόγια, τουλάχιστον η Ελλάδα όφειλε από αυτή τη Σύνοδο Κορυφής να έχει διασφαλίσει με οποιοδήποτε τρόπο την άμεση επιβολή των μέτρων που προαναφέρθηκαν, τα οποία θα εφαρμόζονται άνευ ετέρας σε περίπτωση τουρκικών απειλών για έρευνες στο Αιγαίο.
Σημείωση: Το Harrier GR9 είναι η τελευταία έκδοση του «θρυλικό» Harrier, η οποία αποσύρθηκε και αυτή το 2011. Αν συνεχιστεί η κρίση με τις ΗΠΑ με αφορμή τους S-400 αποτελούν τη μοναδική λύση για να εξοπλιστούν με μαχητικά αεροσκάφη τα δύο τουρκικά αεροπλανοφόρα που ναυπηγούνται, το Anadolu και το Thras. Τα συγκεκριμένα μαχητικά υπολείπονται σαφώς του F-35B και σε καμία περίπτωση δε μπορούν να αντιπαρατεθούν στα ελληνικά μαχητικά F-16 και Mirage 2000, ωστόσο θα αποτελούσαν μια αξιόλογη δύναμη ειδικά σε αποστολές προσβολής των σκαφών επιφανείας του ελληνικού στόλου.
Δεν θα σταματήσουν οι αμερικανικές κυρώσεις την Άγκυρα από το να παραλάβει τους ρωσικούς S-400 και όπως όλα δείχνουν σύντομα θα έχουμε πολύ σημαντικές γεωπολιτικές αλλαγές στην περιοχή της Μεσογείου που θα μπορούσαν να αναβαθμίσουν την Ελλάδα όχι γιατί το θέλουν οι ΗΠΑ αλλά γιατί έτσι θα τους αναγκάσει η ίδια η πραγματικότητα.
Στις σχετικές δηλώσεις σε ότι αφορά την παραλαβή των S-400 από την Τουρκία προχώρησε ο Υπουργός Εξωτερικών Μεβλούτ Τσαβούσογλου, στο πλαίσιο κοινής συνέντευξης Τύπου με τον ομόλογό του από την Ρουάντα, αφήνοντας αιχμές για την στάση των ΗΠΑ, λέγοντας πως δεν τους αποτρέπει η απειλή επιβολής αμερικανικών κυρώσεων.
Η ημερομηνία παραλαβής των S-400 πλησιάζει όπως και η συνάντηση Τραμπ-Ερντογάν στην επερχόμενη Σύνοδο των G-20.
Ο Τσαβούσογλου δήλωσε χαρακτηριστικά πως ανεξάρτητα με το τι θα κάνουν ή αποφασίσουν οι ΗΠΑ σχετικά με την επιβολή κυρώσεων στην Τουρκία, η Άγκυρα έχει ήδη αγοράσει το ρωσικό σύστημα πυραυλικής άμυνας S-400 και σε καμία περίπτωση δεν θα αποσυρθεί από την συμφωνία αγοράς με τη Μόσχα, καθώς ήδη οι δύο πλευρές συζητούν για τις ημερομηνίες παράδοσης των πυραυλικών συστημάτων.
Ο Τσαβούσογλου προσέθεσε πως η Τουρκία χρειάζεται επειγόντως ενίσχυση στις αντιαεροπορικές της δυνατότητες, καθώς δεν μπορεί να στηριχτεί στο NATO και η Συμμαχία είναι σε θέση να προστατεύει μόνο το 30% του τουρκικού εναέριου χώρου.
«Οι S-400 είναι ανάγκη για την Τουρκία για προστασία από εχθρικές απειλές» είπε ο Τούρκος ΥΠΕΞ εννοώντας προφανώς την Ελλάδα ως μια από αυτές
Στο πλαίσιο λοιπόν των επερχόμενων κυρώσεων εξετάζεται και η απόφαση της αμερικανικής εταιρίας κατασκευής αεροκινητήρων, Pratt & Whitney, να τερματίσει την κοινοπραξία με την τουρκική Turkish Technic, που συνδέεται με την προοπτική απόκτησης των μαχητικών πέμπτης γενιάς F-35 Lightning II από την τουρκική Αεροπορία (THK).
«Η Turkish Technic που είναι 100 τοις εκατό θυγατρική της Turkish Airlines, έφθασε σε οριακό σημείο με την αμερικανική εταιρεία Pratt & Whitney. Οι Αμερικανοί σταμάτησαν κάθε συνεργασία με ολόκληρη την ομάδα στην Κωνσταντινούπολη, επικαλούμενοι την κακή ποιότητα της παραγωγής», γράφει η τουρκική Air PortHaber και αναφέρει το «Βαλκανικό Περισκόπιο»
Αλλάζει το νομικό πλαίσιο για τα τροχαία δυστυχήματα και την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ. Ο νέος Ποινικός Κώδικας - Ν 4619/2019 (ΦΕΚ Α΄ 95/11.6.2019) τίθεται σε ισχύ από την 1η Ιουλίου και αντικαθιστά τον απαρχαιωμένο Ποινικό Κώδικα που χρονολογείται από το… 1951.
Σε ισχύ τίθεται από την 1η Ιουλίου ο νέος Ποινικός Κώδικας. Σύμφωνα με τον νέο κώδικα, οποίος οδηγεί όχημα έχοντας καταναλώσει ποσότητα οινοπνεύματος ή έχοντας κάνει χρήση ναρκωτικών ουσιών ή είναι σωματικά και πνευματικά εξαντλημένος, ή οδηγεί σε εθνικές ή περιφερειακές οδούς αντίστροφα στο ρεύμα της εκάστοτε κατεύθυνσης, τιμωρείται με φυλάκιση έως τρία έτη ή με χρηματική ποινή.
Αντιμέτωποι με αυτές τις ποινές - αν δεν προβλέπονται βαρύτερες κυρώσεις σε άλλες διατάξεις- θα βρεθούν και όσοι οδηγούν σε πεζοδρόμια ή πλατείες ή το όχημά τους δεν είναι τεχνικά ασφαλές.
Ο οδηγός που θα προκαλέσει βαριά σωματική βλάβη θα τιμωρείται με κάθειρξη έως δέκα έτη και με κάθειρξη τουλάχιστον δέκα ετών αν προκαλέσει δυστύχημα με νεκρό. Αν προκληθεί θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ακόμα και ισόβια δεσμά.
Τέλος, όποιος οδηγεί επικίνδυνα από αμέλεια και από την πράξη του αυτή προέκυψε κοινός κίνδυνος για ξένα πράγματα ή για άνθρωπο, τιμωρείται με φυλάκιση έως δύο έτη ή χρηματική ποινή.