Σάββατο 27 Φεβρουαρίου 2021

Lockdown: Το χρονικό ορόσημο για το άνοιγμα της αγοράς - Τι μπορεί να φρενάρει την άρση των μέτρων

 Lockdown στην Αθήνα

ΕΛΛΑΔΑ
Λήψη σύντομου url
Lockdown (1566)
Βρείτε μας

Τα μέσα Μαρτίου θέτουν ως στόχο, στην κυβέρνηση, για άνοιγμα της αγοράς, με την κατάσταση να είναι κρίσιμη και τις επόμενες 10 - 15 ημέρες να θεωρούνται καθοριστικές για το τι μέλλει γενέσθαι με το lockdown.

«Ορόσημο» για το άνοιγμα του λιανεμπορίου είναι τα μέσα Μαρτίου, καθώς η κυβέρνηση επεξεργάζεται το σχέδιό της για τη σταδιακή άρση του lockdown, τη στιγμή πάντως που η επιδημιολογική κατάσταση θεωρείται σοβαρή.

Όπως δήλωσε σήμερα (27/2) και ο αναπληρωτής υπουργός αρμόδιος για θέματα αυτοδιοίκησης, Στέλιος Πέτσαςμιλώντας στον ΣΚΑΪ, τα μέσα Μαρτίου θεωρούνται «πολύ σημαντικό χρονικό ορόσημο» που δεν πρέπει να χαθεί, τονίζοντας ότι οι επόμενες 10 με 15 ημέρες είναι κρίσιμες για τις όποιες αποφάσεις.

Στο ίδιο κλίμα ήταν και οι δηλώσεις του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών, Θοδωρή Σκυλακάκη, στο MEGA, ο οποίο μίλησε για ενδεχόμενο άνοιγμα της αγοράς «πιθανότατα» στις 16 Μαρτίου, μετά την Καθαρά Δευτέρα. 

Βασικό κριτήριο, πάντως, για το άνοιγμα της αγοράς - ή σε διαφορετική περίπτωση εκ νέου παράταση του lockdown - θα αποτελέσει η πορεία των κρουσμάτων κορονοϊού, τα οποία διαμορφώνονται σε τετραψήφιο αριθμό τα τελευταία 24ωρα, ασκώντας σημαντική πίεση στο ήδη επιβαρυμένο σύστημα υγείας. 

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο συνολικός αριθμός των διαγνωσμένων ενεργών κρουσμάτων στην επικράτεια υπολογίζεται στα 12.000 κρούσματα, ενώ την τελευταία εβδομάδα καταγράφηκε άνοδος στον αριθμό των νέων νοσηλειών που ξεπέρασαν τα 2.500 άτομα, με αισθητή πίεση στο σύστημα υγείας, καθώς το 88% των ΜΕΘ COVID είναι κατειλημμένες. 

Οι ανησυχίες των ειδικών που μπορεί να «φρενάρουν» την άρση του lockdown

Σε ό,τι αφορά την απόφαση παράτασης του lockdown για ακόμη μία εβδομάδα, ο Αχιλλέας Γκίκας, μέλος της Εθνικής Επιτροπής Eμπειρογνομόνων, επεσήμανε σήμερα, μιλώντας στο OPEN, ότι «τα πράγματα δεν πήγαν όπως θα θέλαμε και έχουμε πολύ μεγάλη πίεση στο σύστημα υγείας». 

Οι ειδικοί στρέφουν τώρα το «βλέμμα» στο προσεχές διάστημα και πιο συγκεκριμένα (στις επόμενες μία με δύο εβδομάδες). 

Υπέρ της παράτασης του lockdown κατά ακόμη μία εβδομάδα τάχθηκε, εν τω μεταξύ, ο καθηγητής Περιβαλλοντικής Μηχανικής του ΑΠΘ, Δημοσθένης Σαρηγιάννης.

Την εκτίμηση ότι το αυστηρό lockdown στην Αττική - η οποία βρίσκεται στο «μικροσκόπιο των ειδικών - μπορεί να παραταθεί και μετά τις 8 Μαρτίου εξέφρασε και η καθηγήτρια επιδημιολογίας, Αθηνά Λινού.

«Το lockdown είναι ουσιαστικά μη αποδοτικό, εκτός αν έχουμε μεγάλη διασπορά των νέων στελεχών και επομένως η μάχη με τον κορονοϊό είναι πολύ άνιση» επεσήμανε η ίδια, μιλώντας στο MEGA, ζητώντας παρεμβάσεις για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και τους χώρους εργασίας, όπου η διασπορά του ιού είναι μεγάλη. 

Σε ό,τι αφορά την πορεία της πανδημίας, ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου (ΠΙΣ) Αθανάσιος Εξαδάκτυλος, μιλώντας στον ANT1, τόνισε ότι στην παρούσα φάση, διανύουμε το τρίτο κύμα της πανδημίας, όπου όπως είπε κυριαρχεί η βρετανική μετάλλαξη.

Σημειωτέον ότι οι μεταλλάξεις προβληματίζουν έντονα τους ειδικούς, λόγω της αυξημένης μεταδοτικότητάς τους και όπως φαίνεται, εξαπλώνονται με ολοένα και πιο ταχείς ρυθμούς σε ολόκληρη τη χώρα.

ΣΥΡΙΖΑ για διαγραφές ΝΔ: Δεν παραγράφουν το ανεκδιήγητο πλιάτσικο παρατρεχάμενών της στα εμβόλια

 

Σε ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ – Π.Σ. σχετικά με τη διαγραφή δύο στελεχών της Ν.Δ. για τους παράτυπους εμβολιασμούς στη Θεσσαλονίκη, τονίζεται ότι μια τέτοια ενέργεια «δεν μπορεί να παραγράψει το ανεκδιήγητο πλιάτσικο παρατρεχάμενών της στα εμβόλια».

Ολόκληρη η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ: 

«Η διαγραφή δυο στελεχών της Ν.Δ. δεν μπορεί να παραγράψει το ανεκδιήγητο πλιάτσικο παρατρεχάμενών της στα εμβόλια.

Ούτε να κουκουλώσει το σκάνδαλο των 24 παράτυπων εμβολιασμών στη Θεσσαλονίκη και να προστατέψει την εκλεκτή του κ. Μητσοτάκη, Βίκυ Νάκου, που παραμένει στη θέση της και η οποία οργάνωσε το πλιάτσικο στερώντας εμβόλια από παιδιά με αναπηρία και ηλικιωμένους.

Επίσης, περιμένουμε αν η Ν.Δ. θα διαγράψει και τον Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου. ​»

Δεύτερο γράμμα Θ. Σοφού προς την κωφεύουσα Πολιτεία για τον Δ. Κουφοντίνα: Βοηθήστε τον να ζήσει

 Δεύτερο γράμμα Θ. Σοφού προς την κωφεύουσα Πολιτεία για τον Δ. Κουφοντίνα: Βοηθήστε τον να ζήσει

ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ//EUROKINISSI



Ακολουθήστε μας στο Google news 

Με δεύτερη και περισσότερο ηχηρή παρέμβαση ο δικηγόρος Θέμης Σοφός και μέλος ενος «βωβού» ΔΣ του ΔΣΑ, σε αντίθεση με άλλα ΔΣ δικηγορικών συλλόγων της χώρας και χιλιάδων δικηγόρων απευθυνεται την ύστατη στιγμή στην «κωφεύουσα πολιτεία».

Αυτή η παρέμβαση δεν αναδεικνύει μόνο την νομική αξία που της προσδίδουν όλες οι αναφερόμενες διεθνείς συμβάσεις και οι νόμοι της Ελλαδας, δεν απευθύνει απλά άλλη μια δραματική έκκληση προκειμενου να μη χαθεί η ζωη του απεργού πείνας.

Η επιστολή αποδεικνύει ότι ακόμα και άνθρωποι που κάθε άλλο παρά ανήκουν σε κομματικούς χώρους της αντιπολίτευσης μπορουν αντί για φανατισμό και μίσος να διαθέτουν κρίση, λογική και ότι είναι αυτό που ονομάζουμε όλοι μας ανθρωπιά.


Η επιστολή και η εκκληση αυτή αποδεικνυουν όμως και κάτι άλλο: ότι μπροστά στην κυβερνητική επιμονή απόφαση επαναφοράς της θανατικής ποινής αψηφώντας την κρίση της δικαιοσύνης και το σύγχρονο ευρωπαϊκό κράτος δικαίου,  κάποιοι άνθρωποι δεν διστάζουν να σιωπήσουν ακόμα κι αν έτσι κλωτσούν την μεγάλη κανάτα με το γάλα μιας που είχαν μπροστά τους!

Δεύτερο Γράμμα προς την κωφεύουσα Πολιτεία για το Δ. Κουφοντίνα: Βοηθήστε τον να ζήσει

Η Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (1948), οι Συμβάσεις της Γενεύης της 12/8/1949 και τα δύο πρόσθετα Πρωτόκολλα, της 8/6/1977, που τις συμπληρώνουν, ο Χάρτης των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (2000), η Αμερικανική Σύμβαση για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα (1978), ο Χάρτης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και του Πολίτη των Αφρικανικών χωρών (1981), η Διακήρυξη των Ηνωμένων Εθνών κατά των βασανιστηρίων (Ψήφισμα 3452/9.12.1975 της Γενικής Συνέλευσης των Ηνωμένων Εθνών), η Διεθνής Σύμβαση κατά των βασανιστηρίων και της απάνθρωπης ή εξευτελιστικής μεταχείρισης ή ποινής της 26.11.1987, που κυρώθηκε με το Ν. 1949/1991 και το Διεθνές Σύμφωνο για τα Ατομικά και Πολιτικά Δικαιώματα, το οποίο κυρώθηκε με το Ν. 2462/1997 (βλ. Χριστόφορος Αργυρόπουλος, Οι ποινικές διατάξεις για τα βασανιστήρια, ΠοινΔικ 7/2002, 772), αποκλείουν κατά τρόπο απόλυτο την προσφυγή στη βία.

Το ΕΔΔΑ έχει κρίνει ότι το κράτος έχει θετική υποχρέωση να μεριμνήσει για την υγεία του κρατούμενου με τα ενδεδειγμένα ιατρικά μέσα. Εάν δεν το πράξει ενδέχεται να έχει ευθύνη για παραβίαση των ανθρώπινων δικαιωμάτων του. Υπ’ αυτή την εκδοχή η αναγκαστική σίτιση μπορεί να είναι επιβεβλημένη ιατρικά και νομικά πράξη. Η εφαρμογή αυτής της ιατρικής πράξης όμως δεν πρέπει να οδηγεί σε τιμωρία ή σε εξευτελισμό του κρατουμένου. Πρέπει δηλαδή να γίνεται σύμφωνα με τα πρότυπα της ιατρικής επιστήμης για την πραγματοποίηση ιατρικής πράξης χωρίς συγκατάθεση του ασθενούς, δηλαδή όταν συντρέχει κατεπείγων κίνδυνος για την υγεία του (Σωτηρόπουλος, Η υποχρεωτική σίτιση).

Σύμφωνα με τον Κώδικα Ιατρικής Δεοντολογίας (άρ. 12 παρ. 3 Ν. 3418/2005), αν οι συγγενείς του απεργού πείνας που δεν μπορεί για οποιονδήποτε λόγο να συναινέσει στην εκτέλεση οποιασδήποτε ιατρικής πράξης, αρνούνται να δώσουν την αναγκαία συναίνεση και υπάρχει ανάγκη άμεσης παρέμβασης, προκειμένου να αποτραπεί ο κίνδυνος για τη ζωή ή την υγεία του απεργού πείνας, τότε υποχρεούται ο θεράπων ιατρός να εκτελέσει όλες τις απαιτούμενες ιατρικές πράξεις.

Φαίνεται πλέον ότι έχουμε να κάνουμε με ένα αστικό πείσμα της εξουσίας. Ο απεργός πείνας έχει ένα συγκεκριμένο νομικό status, το οποίο η Πολιτεία οφείλει να σεβασθεί, όποιος και εάν είναι. Και τον αφήνει να πεθάνει. Γράψαμε στο προηγούμενο γράμμα μας προς εσάς, ότι η Δημοκρατία δεν συγκρίνει το αξιακό της σύστημα με κανενός άλλου, διότι αυτοκαταργείται. Φαίνεται ότι σήμερα η Ελληνική Πολιτεία πιάνεται, και πάλι, απροετοίμαστη και ανώριμη, όχι μόνον στη γενικότερη λειτουργία του δημόσιου τομέα, των δικαστηρίων και της οικονομίας, αλλά και στις θεμελιώδεις υποχρεώσεις της περί του σεβασμού των στοιχειωδών ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Φυσικά η στρατευμένη λειτουργία του Τύπου, τα λεγόμενα μεγάλα «μαγαζιά», που βάζουν στην καύσιμη ύλη τους, πρόσωπα που θεωρούν ως αναλώσιμα για τη μηχανική υποστήριξή τους, συμπράττει πρωταγωνιστικά στις εξουσιαστικές λαϊκίστικες προτροπές της εκτελεστικής εξουσίας με κύριο μοχλό τη δημαγωγική προσέγγιση και αποτέλεσμα την προπαγάνδα και τελικά τη δημιουργία της λεγόμενης «κοινής γνώμης». Ενδεικτικά αναφέρεται, ότι «όλοι με μια φωνή απαντούν «σιγά που θα λυπηθώ αν κάτι πάθει ο Κουφοντίνας. Δολοφόνησε τόσους ανυποψίαστους. Και τους δολοφόνησε πισώπλατα, ψυχρά, ανελέητα, μπαμπέσικα. Κατά συρροή δολοφόνος. Ούτε συζήτηση. Η συντριπτική πλειοψηφία είναι εναντίον του. Ουδείς ενδιαφέρεται για τους νόμους. Ουδείς, εξ αυτών δίνει δεκάρα τσακιστή για την απεργία πείνας του Κουφοντίνα. Να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους» (Δανίκας, Πρώτο Θέμα, 26/2/2021).

Πόσο άλλο μίσος μπορεί να εκδηλώνεται διά του Τύπου, αν όχι με την προτροπή της θεώρησης ως αρμόζουσας στάσης αυτής της εκδίκησης; Με τη δημαγωγική αυτή τοποθέτηση καθίσταται προφανές, ότι παρέχεται άλλοθι στην εκτελεστική εξουσία, ευθέως, με την –δήθεν– «συντριπτική» (τίνος άραγε;) πλειοψηφία να συμφωνεί, σε μια εκδικητική στάση, που έρχεται καταφανώς σε αντίθεση με τις αρχές και τους κανόνες της Σωφρονιστικής Επιστήμης. Προδήλως ο συντάκτης εκείνων των γραμμών διαπιστώνει με ικανοποίηση ότι εν προκειμένω οι πολίτες δεν ενδιαφέρονται για τους νόμους.

Η σχέση μεταξύ λαϊκισμού και δημοκρατίας ήταν πάντοτε ένα θέμα που προκαλούσε έντονη αντιπαράθεση. Παρόλο που βρισκόμαστε μακριά από μια συμφωνία, μπορεί να υποστηριχθεί ότι η κοινώς αποδεκτή άποψη είναι ότι ο λαϊκισμός συνιστά έμμεσο κίνδυνο για τη δημοκρατία. Ο πιο διάσημος θεασώτης αυτής της άποψης είναι ο Γάλλος διανοούμενος Pierre Rosanvallon (Το νέο κοινωνικό ζήτημα), ο οποίος ορίζει την κρίση του δυτικού κράτους πρόνοιας όχι ως κρίση οικονομική, όπως ισχυρίζονται πολλοί, ούτε μόνον ως κρίση επέκτασης των λειτουργιών του κράτους, όπως ισχυρίζεται η νεοφιλελεύθερη αντίληψη, αλλά ως κρίση πρωτίστως φιλοσοφικής και πολιτικής φύσεως. Εισάγοντας τον όρο της αντεπανάστασης, διερωτάται ο συγγραφέας πώς ο ενθουσιασμός του Μάη του '68 έδωσε τη θέση του στην απογοήτευση του 1980 και του 1990, κι έπειτα στη μοιρολατρία που από τη δεκαετία του 2000 συρρικνώνει τον πολιτικό και διανοητικό μας ορίζοντα. Έχουμε καθηλωθεί μεταξύ ενός ρεαλισμού της απραξίας και ενός ριζοσπαστισμού χωρίς αντίκρισμα, σε τέτοιο σημείο που να δείχνει ότι χάνεται η μάχη των ιδεών από τον εθνικισμό και τον λαϊκισμό, που υποστηρίζεται ενθέρμως από την εκτελεστική εξουσία και το δεκανίκι της, τον κάθε κραταιό καταχραστή της λειτουργίας του τύπου.

Ο Μπεκαρία, υποστηρικτής της Θεωρίας του Κοινωνικού Συμβολαίου, είχε αποτυπώσει στο έργο του Περί Εγκλημάτων και Ποινών (1764), ότι σκοπός της ποινής δεν είναι η εκδίκηση, αλλά ο σωφρονισμός αυτού που διέπραξε το αδίκημα και ο παραδειγματισμός των άλλων. Στην πράξη, οι λαϊκιστές συχνά επικαλούνται την αρχή της λαϊκής κυριαρχίας για να επικρίνουν τους θεσμούς που επιδιώκουν να προστατεύσουν τα θεμελιώδη δικαιώματα που είναι εγγενή στο φιλελεύθερο μοντέλο δημοκρατίας. Κύριος στόχος τους είναι η Δικαιοσύνη και τα μέσα ενημέρωσης.

Η φωνή του θεσμού όμως και το γράμμα του νόμου είναι ισχυρότερα. Δεν μπορεί να αφήσει η σημερινή ελληνική δημοκρατία έναν απεργό πείνας να πεθάνει. Γυρίζοντας την πλάτη στη φωνή αυτή θα κοιτάξει προς την άβυσσο της κατάργησης της δικαιοκρατικής αρχής με δυσμενείς συνέπειες. Δεν υπάρχει κανένας που να διαφωνεί ότι η Δημοκρατία δεν εκβιάζεται. Το σφάλμα του επιχειρήματος έγκειται στο ότι ο απεργός πείνας δεν εκβιάζει. Εκδηλώνει με τον πιο πανηγυρικό τρόπο ένα παράπονο για τη μη εφαρμογή του νόμου. Δεν μπορεί να απαντήσει κανείς στο παράπονο αυτό του απεργού πείνας, ότι δεν σεβάστηκε το νόμο, διότι με το συλλογισμό αυτόν καταργείται η ίδια η εφαρμογή του νόμου. Παραμερίζει στο συλλογισμό αυτό που συνέβη, και εντάσσει στην προτεραιότητα αυτό που πρόκειται να συμβεί, δηλαδή ο εξανθρωπισμός, η κοινωνική επανένταξη, ο σεβασμός στο – μόνο – αξιακό σύστημα της Δημοκρατίας. Η Δημοκρατία είναι η ζωή των ανθρώπων, τα έννομα αγαθά και η προστασία τους. Η βασική αποστολή της είναι να δείξει ευαισθησία, μέριμνα και επιείκεια. Γράψαμε στο προηγούμενο γράμμα μας ότι αυτό οφείλουμε ακόμα και στον αμετανόητο. Διότι δεν τελειώνει η προσπάθεια της ηθικοκοινωνικής στροφής, παρά μόνον όταν την καταργήσει κανείς. Και εάν την καταργήσει, τότε καμία απεργία πείνας δεν μπορεί να εκδηλώσει νόημα, αφού δεν θα στοχεύει κάπου. Θα έλεγε κανείς, ότι ο απεργός πείνας που επιδιώκει την εφαρμογή του νόμου, είναι ο πρώτος που εκδηλώνει τη νοηματοδότηση της ηθικοκοινωνικής στροφής του, καθώς επιθυμεί την εφαγμογή του νόμου, γι΄αυτό και παραπονείται.

Διερωτώμαι, πώς είναι δυνατόν να μην είναι σε θέση μια αστική δημοκρατία να μην επιλύει ένα τέτοιο (απλό) ζήτημα και να αφήνει, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, να πεθάνει ένας απεργός πείνας; Πολιτικά άπολις, σας δηλώνω με την απαιτούμενη πολιτική νηφαλιότητα ότι είμαι και θα παραμείνω αντίθετος στην απαθή στάση σας, έναντι του απεργού πείνας, και θα διακηρύξω πανηγυρικά τη βασιμότητα του αιτήματός του, όσο και εάν απαντάτε με τις πράξεις για τις οποίες καταδικάσθηκε. Διότι η Δημοκρατία έχει ανάγκη στηριγμάτων πέραν και έξω οποιουδήποτε πολιτικού ή κοινωνικού φάσματος. Δεν μπορεί να υπάρξει καμία ιστορία του παρελθόντος, παρά μόνον ιστορικές ερμηνείες, και καμία από αυτές δεν θα είναι τελειωτική (Popper, The open society and its enemies, II, 396).

Ο ιστορικιστής δεν αναγνωρίζει το γεγονός ότι είμαστε εμείς αυτοί που επιλέγουμε να δομούμε τα γεγονότα της ιστορίας, παρά πιστεύει ότι η ίδια η ιστορία ή η ιστορία της ανθρωπότητας καθορίζει μέσω των εγγενών νόμων της, εμάς τους ίδιους, τα προβλήματά μας, το μέλλον μας και την οπτική μας. Ο ιστορικισμός αναζητά να βρει το δρόμο πάνω στον οποίον είναι προορισμένη να βαδίσει η ανθρωπότητα, ψάχνει να ανακαλύψει το κλειδί της ιστορίας, το οποίο όμως δεν υπάρχει. Υπάρχουν αρχές και ιδέες. Εθνικές βασικές αξίες, όπως τις ονομάζει ο Jared Diamond (Έθνη σε αναταραχή, Διόπτρα, 2019, 414), οι οποίες είναι το υπόβαθρο του ηθικού κώδικα ενός ατόμου, ενώ οι βασικές αξίες είναι στενά συνδεδεμένες με τις εθνικές ταυτότητες. Αυτές οι βασικές εθνικές αξίες ενός κράτους μπορούν να το διευκολύνουν να υιοθετήσει αλλαγές. Και αυτές παραβιάζονται με την απαθή στάση της εκτελεστικής εξουσίας απέναντι στο δίκαιο αίτημα ενός απεργού πείνας.

Θεμιστοκλής Ι. Σοφός, Δ.Ν.-Δικηγόρος, Γεν. Γραμματέας του Ινστιτούτου Ευρωπαϊκού και Διεθνούς Ποινικού Δικαίου – Μέλος Δ.Σ. του Δ.Σ.Α.

Λινού: Το lockdown είναι μη αποδοτικό - Χρειάζονται παρεμβάσεις σε ΜΜΜ και χώρους εργασίας

 

ΕΛΛΑΔΑ
Λήψη σύντομου url
Lockdown (1565)
Βρείτε μας

«Πολύ πιθανό» θεωρεί η καθηγήτρια επιδημιολογίας, Αθηνά Λινού να παραταθεί και μετά τις 8 Μαρτίου το αυστηρό lockdown στην Αττική, ζητώντας παρεμβάσεις για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και τους χώρους εργασίας, όπου η διασπορά του ιού είναι μεγάλη.

Την εκτίμηση ότι το αυστηρό lockdown στην Αττική μπορεί να παραταθεί και μετά τις 8 Μαρτίου εξέφρασε η καθηγήτρια επιδημιολογίας, Αθηνά Λινού, τονίζοντας ότι χρειάζονται παρεμβάσεις για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και τους χώρους εργασίας.

«Να μην επικεντρωνόμαστε στον απόλυτο αριθμό των κρουσμάτων αλλά στο πηλίκο των θετικών κρουσμάτων στο σύνολο τω τεστ που έγιναν Τις τελευταίες 8-10 μέρες το πηλίκο αυτό είναι σταθερό, αλλά είναι σταθερά υψηλό» επεσήμανε.

«Το lockdown είναι ουσιαστικά μη αποδοτικό, εκτός αν έχουμε μεγάλη διασπορά των νέων στελεχών και επομένως η μάχη με τον κορονοϊό είναι πολύ άνιση» επεσήμανε, θεωρώντας «πολύ πιθανό» να υπάρξει παράταση του lockdown.

Η ίδια παρατήρησε ότι δεν λήφθηκαν μέτρα προτού επιβληθεί ένα αυστηρό lockdown, όπως είναι οι παρεμβάσεις στα μέσα μεταφοράς. 

«Προχωρήσαμε στο τελευταίο στάδιο μέτρων χωρίς να έχουν προηγηθεί μέτρα που θα μπορούσαν να έχουν μειώσει τη διασπορά όπως μέτρα για τη μείωση της διασποράς στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ)» είπε μεταξύ άλλων, τονίζοντας παράλληλα ότι πρέπει να υπάρξουν παρεμβάσεις και στους χώρους εργασίας, όπως είναι η ενίσχυση της τηλεργασίας

Πέτσας: «Ορόσημο» η 15η Μαρτίου για άνοιγμα του λιανεμπορίου

Ως ένα «πολύ σημαντικό χρονικό ορόσημο» για το άνοιγμα του λιανεμπορίου χαρακτήρισε την 15η Μαρτίου ο αναπληρωτής υπουργός αρμόδιος για θέματα αυτοδιοίκησης Στέλιος Πέτσας.

Ο ίδιος, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, τόνισε ότι οι επόμενες 10 με 15 ημέρες είναι βασικές για τις αποφάσεις σχετικά με το άνοιγμα του λιανεμπορίου, σημειώνοντας ωστόσο ότι η κυβέρνηση δεν προτίθεται να θέσει σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία για ένα «βιαστικό άνοιγμα».

Ξεκαθάρισε, συγκεκριμένα, ότι η αγορά δεν πρόκειται να ανοίξει χωρίς τα απαραίτητα μέτρα προστασίας. 

Πάντως, ο Στέλιος Πέτσας εξέφρασε την εκτίμηση ότι ο Απρίλιος αναμένεται να είναι μήνας μαζικών εμβολιασμών, σημειώνοντας ότι το φετινό Πάσχα θα είναι καλύτερο από το περυσινό. 

Λινού: Το lockdown είναι μη αποδοτικό - Χρειάζονται παρεμβάσεις σε ΜΜΜ και χώρους εργασίας

 

ΕΛΛΑΔΑ
Λήψη σύντομου url
Lockdown (1565)
Βρείτε μας

«Πολύ πιθανό» θεωρεί η καθηγήτρια επιδημιολογίας, Αθηνά Λινού να παραταθεί και μετά τις 8 Μαρτίου το αυστηρό lockdown στην Αττική, ζητώντας παρεμβάσεις για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και τους χώρους εργασίας, όπου η διασπορά του ιού είναι μεγάλη.

Την εκτίμηση ότι το αυστηρό lockdown στην Αττική μπορεί να παραταθεί και μετά τις 8 Μαρτίου εξέφρασε η καθηγήτρια επιδημιολογίας, Αθηνά Λινού, τονίζοντας ότι χρειάζονται παρεμβάσεις για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και τους χώρους εργασίας.

«Να μην επικεντρωνόμαστε στον απόλυτο αριθμό των κρουσμάτων αλλά στο πηλίκο των θετικών κρουσμάτων στο σύνολο τω τεστ που έγιναν Τις τελευταίες 8-10 μέρες το πηλίκο αυτό είναι σταθερό, αλλά είναι σταθερά υψηλό» επεσήμανε.

«Το lockdown είναι ουσιαστικά μη αποδοτικό, εκτός αν έχουμε μεγάλη διασπορά των νέων στελεχών και επομένως η μάχη με τον κορονοϊό είναι πολύ άνιση» επεσήμανε, θεωρώντας «πολύ πιθανό» να υπάρξει παράταση του lockdown.

Η ίδια παρατήρησε ότι δεν λήφθηκαν μέτρα προτού επιβληθεί ένα αυστηρό lockdown, όπως είναι οι παρεμβάσεις στα μέσα μεταφοράς. 

«Προχωρήσαμε στο τελευταίο στάδιο μέτρων χωρίς να έχουν προηγηθεί μέτρα που θα μπορούσαν να έχουν μειώσει τη διασπορά όπως μέτρα για τη μείωση της διασποράς στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ)» είπε μεταξύ άλλων, τονίζοντας παράλληλα ότι πρέπει να υπάρξουν παρεμβάσεις και στους χώρους εργασίας, όπως είναι η ενίσχυση της τηλεργασίας

Πέτσας: «Ορόσημο» η 15η Μαρτίου για άνοιγμα του λιανεμπορίου

Ως ένα «πολύ σημαντικό χρονικό ορόσημο» για το άνοιγμα του λιανεμπορίου χαρακτήρισε την 15η Μαρτίου ο αναπληρωτής υπουργός αρμόδιος για θέματα αυτοδιοίκησης Στέλιος Πέτσας.

Ο ίδιος, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, τόνισε ότι οι επόμενες 10 με 15 ημέρες είναι βασικές για τις αποφάσεις σχετικά με το άνοιγμα του λιανεμπορίου, σημειώνοντας ωστόσο ότι η κυβέρνηση δεν προτίθεται να θέσει σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία για ένα «βιαστικό άνοιγμα».

Ξεκαθάρισε, συγκεκριμένα, ότι η αγορά δεν πρόκειται να ανοίξει χωρίς τα απαραίτητα μέτρα προστασίας. 

Πάντως, ο Στέλιος Πέτσας εξέφρασε την εκτίμηση ότι ο Απρίλιος αναμένεται να είναι μήνας μαζικών εμβολιασμών, σημειώνοντας ότι το φετινό Πάσχα θα είναι καλύτερο από το περυσινό. 

Πέτσας: Μέσα Μαρτίου θα μπορέσει να ανοίξει η αγορά

 


Πέτσας: Μέσα Μαρτίου θα μπορέσει να ανοίξει η αγορά
ΠΑΠΑΝΙΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ / INTIME

Στα μέσα Μαρτίου θα μπορέσει να ανοίξει η αγορά, όπως εκτίμησε ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών, Στέλιος Πέτσας.

Μιλώντας στον ΣΚΑΪ, ο κ. Πέτσας ανέφερε:

«Είμαστε κοντά στο τέλος ενός πρωτοφανούς δράματος. Νομίζω ότι αν προχωρήσουμε όπως είναι το πρόγραμμά μας για τους εμβολιασμούς, οι οποίοι επιταχύνονται πολύ από τις 15 Μαρτίου και μετά και ο Απρίλιος θα είναι ένας μήνας μαζικών εμβολιασμών, το Πάσχα θα είναι πολύ καλύτερο. Το πόσο κανονικό θα είναι, θα το δούμε στην πορεία, αλλά σίγουρα δε θα έχει καμία σχέση με την κλειστή κατάσταση που βιώσαμε πέρσι».

Ερωτηθείς για τη φημολογία που θέλει τον πρωθυπουργό να είναι αποφασισμένος να ανοίξει η αγορά στις 16 Μαρτίου, ο κ. Πέτσας τόνισε πως ο Κυριάκος Μητσοτάκης είναι μεν πολύ κοντά στην αγορά αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα ανοίξει χωρίς μέτρα ασφαλείας.

«Ακόμα και τώρα βλέπουμε μια πολύ υψηλή κίνηση, ενώ η αγορά είναι κλειστή. Οι επόμενες δύο εβδομάδες είναι πολύ κρίσιμες για να μπορέσουμε να ρίξουμε το επιδημιολογικό φορτίο για να ανοίξει η αγορά. Πιστεύω ότι οι επόμενες 10 μέρες δεδομένου ότι αρκετές περιοχές πλέον έχουν αρκετά κρούσματα θα δημιουργήσουν ένα κλίμα που θα είναι αντίθετο στον εφησυχασμό που είδαμε το προηγούμενο διάστημα και θα μαζευτούν τα κρούσματα. Άρα τα μέσα Μαρτίου είναι ένα χρονικό ορόσημο πολύ σημαντικό και δεν πρέπει να το χάσουμε. Εκτιμάμε πως μέσα Μαρτίου θα μπορέσει να ανοίξει η αγορά», τόνισε ο κ. Πέτσας.

Σχολιάζοντας το πιστοποιητικό εμβολιασμού, ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών τόνισε πως βρισκόμαστε σε ένα στάδιο «που γίνεται αποδεκτή η πρόταση του πρωθυπουργού και γρήγορα θα έχουμε καλά αποτελέσματα».

Όπως εξήγησε, όταν ξεκίνησε πέρυσι η πανδημία, υπήρχε και τότε μια συζήτηση αν θα μπορεί κάποιος να έρχεται στη χώρα για τουριστικούς σκοπούς με κάποιο πιστοποιητικό, δηλαδή να έχει περάσει ένα τεστ και να είναι αρνητικός προσθέτοντας ότι τώρα είναι πολύ πιο ώριμα τα πράγματα στην Ε.Ε. να καθιερωθεί το πιστοποιητικό εμβολιασμού.

«Πάνω από 25 εκατ. Ευρωπαίοι πολίτες έχουν εμβολιαστεί και σε μερικούς μήνες θα έχουν φτάσει τα 50-60 εκατ. Γιατί να μην έχουμε μια τέτοια μεγάλη ομάδα ανθρώπων που με σχετική ασφάλεια μπορούν να ταξιδεύουν κι ένας χώρος σημαντικός όπως είναι του καταλύματος, της εστίασης και του τουρισμού να αρχίσει να αναπνέει τουλάχιστον από την άνοιξη και μετά; Να μπορέσει δηλαδή να υπάρξει μια κινητικότητα με ασφάλεια στην Ευρώπη και από αυτή να επωφεληθούν όλοι» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Πέτσας.

Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2021

Lockdown: Τι είπε για την Τσικνκοπέμπτη ο Νίκος Χαρδαλιάς

 


Lockdown: Τι είπε για την Τσικνκοπέμπτη ο Νίκος Χαρδαλιάς
Φωτογραφία αρχείουINTIME

Με τo σκληρό lockdown να παραμένει σε ισχύ ακόμη μια εβδομάδα σε Αττική, Αχαΐα, Εύβοια, Αρκαδία και πολλές ακόμη περιοχές να μπαίνουν από τα ξημερώματα του Σαββάτου σε αυστηρότερο καθεστώς μέτρων κατά της εξάπλωσης του κορωνοϊού, η Τσικνοπέμπτη δεν θα «εορταστεί» με τον παραδοσιακό τρόπο.

Όπως τόνισε και ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας Νίκος Χαρδαλιάς κατά την τακτική ενημέρωση από το υπουργείο Υγείας, για την Τσικνοπέμπτη θα ισχύσει ό,τι ισχύει και για τις υπόλοιπες ημέρες.

Δεδομένου ότι οι συναθροίσεις δεν επιτρέπονται και τα ψητοπωλεία που κάθε χρόνο είχαν την τιμητική τους σφύζοντας από κόσμο μπορούν να εξυπηρετούν μόνο με παράδοση κατ' οίκον, το καθιερωμένο τσίκνισμα θα γίνει είτε με delivery, είτε με την ψησταριά στο μπαλκόνι αλλά σε πολύ στενό οικογενειακό κύκλο

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Σήμερα 25 Νοεμβρίου τιμάται η Αγία Αικατερίνη: Μαρτύρησε στις αρχές του 4ου αιώνα μ.Χ. Κατά την παράδοση το σώμα της Αγίας μεταφέρθηκε υπό «πτερύγων αγγέλων» στο όρος Σινά 25.11.2025 | 08:23

  Σήμερα Τρίτη 25 Νοεμβρίου, η Εκκλησία μας τιμά την Αγία Αικατερίνη, η οποία καταγόταν από οικογένεια ευγενών της Αλεξάνδρειας, «θυγάτηρ βα...