Τετάρτη 8 Μαρτίου 2023

Ατέλειωτο ποτάμι η οργή, παρά την καταστολή

 



Απεργιακό «τσουνάμι» σε όλη τη χώρα ● Πρωτοφανείς για την τελευταία δεκαετία διαδηλώσεις ● «Περίσσεψαν» πάλι τα χημικά

Xιλιάδες πολίτες στους δρόμους περίπου 80 πόλεων της χώρας για το σιδηροδρομικό έγκλημα στα Τέμπη ζητούν Δικαιοσύνη και να αποδοθούν στο ακέραιο οι ευθύνες χωρίς καμία συγκάλυψη. 

«Οι ζωές μας μετράνε, να μην υπάρξει καμία συγκάλυψη» ένα από τα κεντρικά συνθήματα όσων συμμετέχουν στις απεργιακές κινητοποιήσεις, που έχουν προκηρύξει Ομοσπονδίες, Εργατοϋπαλληλικά Κέντρα και πρωτοβάθμια σωματεία και που επιχειρήθηκε να αμαυρωθούν με ένα νέο «όργιο χημείας».

Οι σημερινές διαδηλώσεις οργής και πένθους συμπίπτουν με την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, με τις φεμινιστικές οργανώσεις να δίνουν βροντερό «παρών» στις συγκεντρώσεις.

Τα ΜΑΤ στην πόρτα της «Εφ.Συν.»

Βίντεο από τη διμοιρία των ΜΑΤ που έφθασε μέχρι την πόρτα της «Εφημερίδας των Συντακτών» καταδιώκοντας ανεξέλεγκτα διαδηλωτές. 

 

Κόσμος παραμένει στο Σύνταγμα

Δεν πτοούνται οι χιλιάδες των διαδηλωτών που διατράνωσαν την οργή τους για το προδιαγεγραμμένο έγκλημα στα Τέμπη και για τα «επιτεύγματα» του επιτελικού κράτους κατά τη διακυβέρνηση Μητσοτάκη. 

Ήταν τέτοιο το πλήθος του κόσμου που συμμετείχε στη σημερινή κινητοποίηση, που η πορεία για το μεγαλύτερο διάστημα ήταν ακινητοποιημένη .

Για να μπορέσει μάλιστα να κινηθεί, η κεφαλή έκανε τον γύρο της πλατείας Ομονοίας, συνέχιζε μέσω Σωκράτους και από εκεί έβγαινε Πειραιώς για να ανέβει από την Ομόνοια και να κατευθυνθεί μέσω Σταδίου στο Σύνταγμα. 

Εκεί, λίγο αργότερα δέχθηκαν αιφνίδια επίθεση από τις ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις που έπνιξαν πολίτες κάθε ηλικίας, από μαθητές μέχρι συνταξιούχους, στα χημικά. 

Έπνιξαν με χημικά την Πρυτανεία του ΕΚΠΑ

Φοιτητικοί σύλλογοι του ΕΚΠΑ που πραγματοποιούν κατάληψη στην Πρυτανεία του Πανεπιστημίου, εγκλωβίστηκαν από ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις που επιχείρησαν να εισβάλλουν και έριξαν χημικά και κρότου λάμψης στα Προπύλαια, προκαλώντας αποπνικτική ατμόσφαιρα.

Επεισόδια και πάλι στο κέντρο με χημικά και φωτοβολίδες

ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ/Eurokinissi

Σοβαρά επεισόδια επιχειρούν να αμαυρώσουν για άλλη μία φορά μια πρωτοφανή σε μαζικότητα κινητοποίηση σωματείων, συλλόγων και άλλων φορέων που επί τρεισίμισι ώρες διαδήλωναν στο κέντρο της Αθήνας.

Αστυνομοκρατούμενη η περιοχή, αυτήν την ώρα, με παρατεταγμένες διμοιρίες στη Φιλελλήνων, στο ύψος της Ρωσικής Εκκλησίας, όπου τελεί αν αναμονή και η αύρα, καθώς και σε άλλα σημεία του κέντρου (Καραγεώργη Σερβίας και Νίκης, καθώς και επί της Κολοκοτρώνη) αναμένεται ότι θα επιχειρήσουν να ανακόψουν το ποτάμι των διαδηλωτών που παραμένει σε ετοιμότητα ακόμα, πέριξ της Ομόνοιας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο όγκος κι ο παλμός του μεγάλου παλλαϊκού συλλαλητηρίου σήμερα, θυμίζει τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις της περιόδου 2010 - 2012, ενώ σε πολλούς ξύπνησε μνήμες από το μεγάλο συλλαλητήριο του 2002 που είχε συνέπεια την απόσυρση του ασφαλιστικού νομοσχεδίου Γιαννίτση.

Στελέχη του ΠΑΣΟΚ - ΚΙΝ.ΑΛΛ. στο παλλαϊκό συλλαλητήριο

Στις σημερινές απεργιακές κινητοποιήσεις συμμετείχε ο γραμματέας της ΚΠΕ ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Ανδρέας Σπυρόπουλος, μαζί με βουλευτές, στελέχη και νέους του κόμματος. Διαδήλωσαν με κεντρικό αίτημα να αναδειχθούν και να αποδοθούν οι ευθύνες για το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Κατά την προσυγκέντρωση στην πλατεία Συντάγματος, ο κ. Σπυρόπουλος δήλωσε πώς ο ελληνικός λαός ζητά να έρθουν όλα στο φως για την τραγωδία στα Τέμπη. «Να υπάρξει δικαιοσύνη και κυρίως ένα κράτος που να εγγυάται την ασφάλεια προς όλους τους πολίτες και ιδιαίτερα στη νέα γενιά του τόπου, που θέλει να δει ότι κάτι πραγματικά αλλάζει».

Νέα διαδήλωση το απόγευμα στη Θεσσαλονίκη

Νέα διαδήλωση το απόγευμα στις 6 μ.μ. και από τους φοιτητικούς συλλόγους της Θεσσαλονίκης.

«Eφ.Συν.» / Απόστολος Λυκεσάς

 

Από τις πιο μαζικές διαδηλώσεις εδώ και 20 χρόνια στη Λαμία

Μία ιδιαίτερα μεγάλη συγκέντρωση διαμαρτυρίας οργάνωσαν οι φοιτητικοί σύλλογοι στη Λαμία και πάνω από 2.000 άνθρωποι κατέκλυσαν το κέντρο της πόλης. «Στέρεψαν τα δάκρυα και έγιναν οργή, η νέα γενιά δεν σας συγχωρεί» ήταν το κεντρικό σύνθημα ενώ παράλληλα πανό και συνθήματα απαιτούσαν να μην υπάρξει συγκάλυψη ευθυνών για τις ανθρώπινες ζωές που χάθηκαν άδικα. Πρόκειται για την τρίτη κινητοποίηση τις τελευταίες μέρες και από τις πλέον μαζικές της τελευταίας 20ετίας στην περιοχή.

Το παρών έδωσαν φοιτητές, μαθητές, εκπαιδευτικοί, εργαζόμενοι, σιδηροδρομικοί ενέργεια αλλά και συνταξιούχοι, όπως επίσης και φορείς των εργαζομένων και τα δύο Εργατικά Κέντρα. «Μέσα σε αυτό το τρένο ήταν συμφοιτητές μας, συμμαθητές μας, ήταν γονείς μας. Θα μπορούσε ο καθένας από μας να είναι στη θέση τους. Εμείς θα συνεχίσουμε να βγαίνουμε στο δρόμο. Δεν πρόκειται να αφήσουμε αυτό το έγκλημα να ξανασυμβεί» υπογράμμισαν οι εκπρόσωποι των φοιτητών κατά τη διάρκεια των ομιλιών στην κεντρική Πλατεία της Λαμίας.

Οι μαθητές τη Λαμίας οργανώνουν νέα συγκέντρωση στην ίδια πλατεία στις 6 το απόγευμα.

Τους «δολοφόνους» καταγγέλλουν οι φοιτητές

«Eφ.Συν.» / Μιχαήλ Άγγελος Κωνσταντόπουλος

«Δολοφόνοι» έγραψαν με κόκκινα γράμματα φοιτητικοί σύλλογοι στην άσφαλτο έξω από τη Βουλή, όπου έχει φτάσει μεγάλος όγκος των απεργιακών συγκεντρώσεων που πραγματοποιήθηκαν από το πρωί στο κέντρο της Αθήνας.

«Ιδιωτικοποιήσεις, φτώχεια, νεκροί, αυτή είναι της κυβέρνησης η πολιτική» καταγγέλλει το μπλοκ του ΜΕΡΑ25.

«Eφ.Συν.» / Μιχαήλ Άγγελος Κωνσταντόπουλος

Μαζί με τους πρόσφυγες έξω από τη Βουλή

 

«Πλημμύρα» περικύκλωσε το υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης

Δεν κατάφεραν οι αστυνομικές δυνάμεις να διαλύσουν με δακρυγόνα την παλλαϊκή πορεία στη Θεσσαλονίκη, που έφτασε από τους γύρω δρόμους στο υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης, το οποίο για πρώτη φορά στα ελληνικά χρονικά περικυκλώθηκε από διαδηλωτές. 

«Η ιδιωτικοποίησή σας σκοτώνει», «κρατικοποίηση τώρα», «ζούμε από τύχη», «Δεν πωλείται» γράφουν, μεταξύ άλλων τα πανό.

«Eφ.Συν.» / Απόστολος Λυκεσάς
«Εφ.Συν.» / Απόστολος Λυκεσάς

Η πορεία προς το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό της Θεσσαλονίκης στη μνήμη των 57 νεκρών έγινε παρά την ρίψη χημικών από την ΕΛ.ΑΣ, με αίτημα να μην επαναληφθεί ανάλογη τραγωδία αλλά και να αποδοθούν ευθύνες σε όλους τους υπαίτιους.

Βροντερό «παρών» φώναξαν φοιτητές, σπουδαστές και μαθητές της πόλης, γυναίκες και μέλη φεμινιστικών συλλόγων, εργαζόμενοι στη ΒΙΟΜΕ και άτομα του ευρύτερου αντιεξουσιαστικού χώρου. Κάποιοι κρατούσαν μαύρα μπαλόνια σε ένδειξη πένθους και κάποιοι άλλοι πλακάτ με συνθήματα μέσω των οποίων ζητούσαν να δικαιωθεί η μνήμη των νεκρών. 

Αφού ο κύριος όγκος είχε φτάσει στο υπουργείο λίγα άτομα έριξε τρεις κάδους, χωρίς να σημειωθεί ένταση.

«Εφ.Συν.» / Απόστολος Λυκεσάς

 

«Δεν ήταν ατύχημα, ήταν δολοφονία, κάτω η Νέα Δημοκρατία»

«Δεν ήταν ατύχημα, ήταν δολοφονία, κάτω η Νέα Δημοκρατία», «Ο λαός δεν ξεχνά, Μητσοτάκη κάθαρμα» φωνάζει τώρα ο κόσμος έξω από τη Βουλή. 

 

Τεράστια η διαδήλωση της Αθήνας από ανθρώπους κάθε ηλικίας

Ο Αχιλλέας και η Ηλέκτρα δίνουν το «παρών» μαζί με τον πατέρα τους στο Σύνταγμα. Διαδηλωτής με αναπηρικό αμαξίδιο κατέβηκε στην πορεία της Αθήνας, ενώ στη Θεσσαλονίκη δεν δίστασε να συμμετάσχει πολίτης με οξυγόνο.

«Εφ.Συν.» / Μάνος Τσαλδάρης
«Εφ.Συν.» / Μάνος Τσαλδάρης
«Eφ.Συν.» /

 

 «Ο λαός σε όλη την Ελλάδα ανταποκρίθηκε κι έδωσε απάντηση στις κυβερνητικές ευθύνες για το σιδηροδρομικό έγκλημα» δηλώνει ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία και πρώην υπουργός, Νίκος Φίλης.

Δ. Κουτσούμπας: Δεν φταίει η κακιά η χώρα, φταίνε οι κυβερνήσεις

«Δεν φταίει η κακιά η ώρα, ούτε η κακιά η χώρα, φταίνε το καπιταλιστικό κέρδος και όσοι κυβέρνησαν και κυβερνάνε αυτή τη χώρα. Αυτό το σύνθημα αντηχεί σήμερα απ' άκρη σ' άκρη σε όλη την Ελλάδα, σε όλη τη χώρα» δήλωσε ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας.

«Είναι μεγάλες, αισιόδοξες, μεγαλειώδεις οι απεργιακές συγκεντρώσεις, τα συλλαλητήρια των εργατικών συνδικάτων, των φοιτητικών συλλόγων, των μαθητικών κοινοτήτων, άλλων λαϊκών οργανώσεων, μαζικών οργανώσεων και φορέων του λαού μας. Συνεχίζουμε!» τόνισε.

Ρίψεις χημικών από την ΕΛ.ΑΣ. στον ΟΣΕ Θεσσαλονίκης

Ενοχλήθηκε φαίνεται η ΕΛ.ΑΣ. από την άνευ προηγούμενου διαδήλωση στη Θεσσαλονίκη κι αποφάσισε να την «πνίξει» στα χημικά.

«Ελλάς Ελλήνων Αστυνομικών, ρουφιάνων δολοφόνων και βασανιστών» απαντούν διαδηλωτές. Βίντεο από την ανταποκριτή της «Εφ.Συν.», Απόστολου Λυκεσά. 

15 προσαγωγές στην Αθήνα

Πληροφορίες για 15 προσαγωγές από τις αστυνομικές δυνάμεις κατά τους ελέγχουν που έγιναν πριν το μεγαλειώδες συλλαλητήριο στην Αθήνα.

Μιχαήλ Άγγελος Κωνσταντόπουλος

 

Εurokinissi

 «Στέρεψαν τα δάκρυα και έγιναν οργή» και στη Χίο

Του Γιώργου Παγούδη

Εκατοντάδες κόσμου ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα της ΑΔΕΔΥ και του Εργατικού Κέντρου Χίου πλημμυρίζοντας την πλατεία Βουνακίου διαμαρτυρόμενοι για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη και τις βαθύτερες πολιτικές  αιτίες που το προκάλεσαν.

Ξεχωριστή ήταν η παρουσία της νεολαίας με πλήθος μαθητών και φοιτητών να δίνουν το παρών στη πρώτη γραμμή των κινητοποιήσεων. 

Την συγκέντρωση ακολούθησε πορεία διαμαρτυρίας στο λιμάνι και το κέντρο της πόλης. Σημαντικό και το γεγονός ότι αρκετά εμπορικά καταστήματα παρέμειναν κλειστά

 «Εφ.Συν.»/ Γιώργος Παγούδης

 

Συγκέντρωση και στον Πύργο Ηλείας

Πλήθος κόσμου στην Αλεξανδρούπολη

Του Αντώνη Τελόπουλου

Πλήθος κόσμου, συγκεντρώθηκε στο κέντρο της Αλεξανδρούπολης στο δημαρχείο της πόλης και μετέτρεψε το πένθος από την εγκληματική τραγωδία των Τεμπών σε οργή.

Μπροστάρηδες σε αυτήν την διαμαρτυρία οι μαθητές και οι φοιτητές της Αλεξανδρούπολης, οι οποίοι φώναξαν ενάντια στη συγκάλυψη. Κανένας νεκρός στο βωμό του κέρδους , ενώ κυριάρχησαν συνθήματα όπως «στείλε όταν φτάσεις δεν έφτασες ποτε εκδίκηση θα πάρουμε για σενανε μικρέ» 

«Το νερό είναι κοινωνικό αγαθό, δεν ιδιωτικοποιείται» 

Πολίτες στη Θεσσαλονίκη εκφράζουν την κάθετη αντίθεσή και στην προσπάθεια της κυβέρνησης για ίδρυση Ρυθμιστικής Αρχής Υδάτων στην οποία περνά ο έλεγχος ύδρευσης και αποχέτευσης κατά παράκαμψη των επιταγών του Συντάγματος και αλλεπάλληλων αποφάσεων του ΣτΕ

«Eφ.Συν.» / Απόστολος Λυκεσάς

«Όλων των νεκρών θα γίνουμε φωνή»

«Όλων των νεκρών θα γίνουμε φωνή», «Η οργή να γίνει ανατροπή, το έγκλημα αυτό δε θα ξεχαστεί», «Εσείς μετράτε κέρδη και ζωές, εμείς μιλάμε για ανθρώπινες ζωές», «ο πάμε κι όπου βγει δεν βγαίνει πουθενά, μόνο τραγωδίες το σύστημα γεννά» φωνάζουν δυναμικά στη Θεσσαλονίκη.

Bίντεο του ανταποκριτή μας, Απόστολου Λυκεσά

 

 

Επιστροφή σε εποχές των Αγανακτισμένων

Λαοθάλασσα στην Αθήνα θυμίζει τη μαζικότητα από την περίοδο των πρωτοφανών διαμαρτυριών ενάντια στα μνημόνια τη διετία 2010 - 2012.

Σύμφωνα με νέα ενημέρωση από την ΓΑΔΑ να κάνει λόγο για 30.000 διαδηλωτές (25.000 σε Σύνταγμα και Πανεπιστημίου κι ακόμα 5.000 στην Κλαυθμώνος) αλλά διαδηλωτές να εκτιμούν ότι διπλάσιος αριθμός ανθρώπων έχει βγει στο δρόμο.

«EΦ.Συν.» / Μιχάλη Άγγελος Κωνσταντόπουλος

Βίντεο με το ποτάμι μαθητών στην πρωτεύουσα

Πλήρης αποποίηση ευθυνών και αρκετά «θα»

Στο μεταξύ ο μεταβατικός υπουργός Μεταφορών και στενός συνεργάτης του πρωθυπουργού έδωσε, σε δεινή θέση, συνέντευξη κατά την οποία επιχείρησε με βγάλει πλήρως από το κάδρο την κυβέρνηση Μητσοτάκη. Περιορίστηκε σε προεκλογικού τύπου υποσχέσεις και ανακοινώσεις και προσπάθησε με υπόνοιες να πετάξει πολλές από τις ευθύνες στην προηγούμενη κυβέρνηση. 

Μαζική διαδήλωση στο Ηράκλειο - Λευκά μπαλόνια στον ουρανό των Χανίων 

Μαζικά διαδηλώνουν οι κάτοικοι όλων των ηλικιών στο Ηράκλειο. Έχουν κατακλύσει την πλατεία Ελευθερίας ζητώντας να αποδοθούν ευθύνες για το τραγικό δυστύχημα. 

Στις κινητοποιήσεις συμμετέχουν οι Ενώσεις Συλλόγων Γονέων όλων των δήμων του νησιού, μαθητές, φοιτητές, συνταξιούχοι, εργατικά σωματεία και φορείς, τα συνδικάτα οικοδόμων, εμπορικές παρατάξεις, αλλά και ενώσεις από τον ιδιωτικό τομέα.

Με μεγάλη συμμετοχή, κυρίως νέων, έγινε το συλλαλητήριο στα Χανιά με αφετηρία την πλατεία της Δημοτικής Αγοράς, όπου πραγματοποιήθηκαν ομιλίες, προς την πλατεία Ελευθερίας. Η πορεία πέρασε έξω από τα γραφεία της Αντιπεριφέρειας και κεντρικούς δρόμους της πόλης. Μαθητές ύψωσαν στον ουρανό λευκά μπαλόνια. 

«Νέκρωσε» το κέντρο της Λάρισας

Μεγάλη η συμμετοχή στην απεργία και στην Λάρισα, όπου εμπορικά καταστήματα, καφετέριες και τράπεζες κατέβασαν ρολά.
«Θλίψη και οργή», «Τα κέρδη τους οι νεκροί μας» «ποτέ ξανά» μερικά μόνο από τα συνθήματα στα πανό των χιλιάδων συγκεντρωμένων.
 

 

Ογκώδης η πορεία στην Πάτρα

Ογκώδης πορεία στους κεντρικούς δρόμους της Πάτρας στην οποία συμμετείχαν μαθητές, φοιτητές, εργαζόμενοι στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, εκπαιδευτικοί, εργαζόμενοι στον χώρο της υγείας και της αυτοδιοίκησης, φορείς, συλλογικότητες κ.ά., ενώ τα εμπορικά καταστήματα παρέμειναν κλειστά για δύο ώρες. Πληροφορίες κάνουν λόγο για 15.000 κόσμου.

Μετά τις ομιλίες εκπροσώπων συνδικάτων και συλλόγων ακολούθησε πορεία, στην κεφαλή της οποίας βρισκόταν μία μαύρη κατασκευή πάνω στην οποία αναγραφόταν το μήνυμα «μαμά έφτασα», καθώς και η μπάντα του Δήμου Πατρέων. Η πορεία πέρασε έξω από τον σιδηροδρομικό σταθμό της Πάτρας και κατέληξε στο Εργατικό Κέντρο, στην πλατεία Εθνικής Αντίστασης.

Συγκίνηση με Βάρναλη

Συγκίνηση αυτήν την ώρα στη Θεσσαλονίκη όπου από τα μεγάφωνα ακούγεται δυνατά Βάρναλης, σαν πένθιμο εμβατήριο. Κάνεις δεν μιλάει. Χιλιάδες κόσμος αμίλητος.

«Eφ.Συν.» / Απόστολος Λυκεσάς

Εντυπωσιακή προσέλευση στο κέντρο της Αθήνας

Συνεχώς καταφθάνει κόσμος στο κέντρο της πρωτεύουσας με τη συμμετοχή να είναι εντυπωσιακή, παρά τις κυβερνητικές μεθοδεύσεις με τους κλειστούς σταθμούς του μετρό.

«Eφ.Συν.» / Μιχαήλ Άγγελος Κωνσταντόπουλος

Φοιτητές κατέλαβαν Πρυτανεία του ΕΚΠΑ

 Νωρίτερα φοιτητές κατέλαβαν συμβολικά το κτίριο της πρυτανείας του Πανεπιστημίου Αθηνών στο πλαίσιο του κύματος καταλήψεων σε ακαδημαϊκές σχολές και σχολεία τις τελευταίες μέρες.

Επιτυχής η παμπειραϊκή απεργία - Πρόκληση τα περί εντατικών ελέγχων στα πλοία

Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου

Με απόλυτη επιτυχία εξελίσσεται η 24ωρη Παμπειραική απεργία που ξεκίνησε τα μεσάνυχτα, σε όλα τα πλοία στην γεωγραφική έκταση του Πειραιά, σύμφωνα με το ναυτεργατικό σωματείο ΠΕΝΕΝ. "Ναυτεργάτες, εργαζόμενοι-ες στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα δίνουν το αγωνιστικό τους παρόν στην 24ωρη απεργία που κήρυξαν Ομοσπονδίες, Εργατικά Κέντρα και εκατοντάδες σωματεία. Αυτή είναι η εργατική απάντηση στο έγκλημα που συντελέστηκε στα Τέμπη και είχε ως αποτέλεσμα την τραγική απώλεια 57 ανθρώπων" σημειώνει η ΠΕΝΕΝ και σχολιάζει τηΝ συνάντηση που είχε στο Μαξίμου χθες ο πρωθυπουργός με τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη και τον Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος Γιώργο Αλεξανδράκη.

Η διοίκηση του σωματείου χαρακτηρίζει "πρόκληση" την αναφορά του υπουργού Ναυτιλίας ότι διεξάγονται καθημερινοί- συστηματικοί έλεγχοι και εφαρμόζεται η υφιστάμενη νομοθεσία σε όλα τα καράβια, μεταξύ των οποίων και η ασφάλεια στα εργασιακά δικαιώματα. "Αυτό είναι μύθος και εξαπάτηση της κοινής γνώμης, αφού το υπ’ αριθμόν ένα πρόβλημα που είναι άρρηκτα συνυφασμένο με την ασφάλεια των πλοίων της επιβατηγού ναυτιλίας είναι  η υπερκόπωση και η εργασιακή εξουθένωση που έχουν ως αφετηρία το ίδιο το υπουργείο Ναυτιλίας το οποίο μέσω του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) εγκρίνει δρομολόγια που νομιμοποιούν πλήρως το καθεστώς της εργασιακής κόλασης με 14 – 15 έως 18 ώρες το 24ωρο" υποστηρίζει  και αναφέρει οτι παράλληλα "νομοθετεί μέτρα στο όνομα της ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας των εφοπλιστών υπονομεύοντας ευθέως την ασφάλεια των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών των επιβατών και των ναυτεργατών". Τέλος υπογραμμίζει οτι "ενα τέτοιο επικίνδυνο τερατούργημα αποτελεί ο νόμος 4150/2013 ο οποίος είναι κίνδυνος θάνατος για την ασφάλεια των ακτοπλοϊκών πλοίων (συμβατικά – ταχύπλοα και Ο/Γ)" και προειδοποιεί οτι "οι ευθύνες είναι και θα είναι βαρύτατες στην περίπτωση ναυτικού ατυχήματος".

«Είμαστε εδώ γιατί σκότωσαν τα παιδιά μας»

«Είμαστε εδώ γιατί σκότωσαν τα παιδιά μας. Δεν είναι εδώ για να μιλήσουν. Είμαστε εμείς εδώ γι αυτά. Κι ας είμαι γέρος. Εδώ θα μείνω. Μέχρι να φύγουν αυτοί» δήλωσε από τη συμπρωτεύουσα ο Βασίλης, πρόεδρος συλλόγου συνταξιούχων, στη δημοσιογράφο της «Εφ.Συν.», Νόρα Ράλλη.

Ο Γιάννης, φοιτητής, μας είπε: «Έγινε ένα έγκλημα. Είμαι εδώ ως μια πράξη τιμωρίας, αγανάκτησης. Θέλω να φύγουν. Φυσικά θα ψηφίσω. Θέλω να φύγουν. Είναι έγκλημα. Είναι εγκληματίες».

«Η φόρτιση της νεολαίας έχει πάντα δίκιο. Φασίστες δεν είναι. Παλεύουν όπως το καταλαβαίνουν. Μαζί τους» σημειώνει  η Μάγια, κινηματογραφίστρια.

 

 

«Eφ.Συν.» / Απόστολος Λυκεσάς

Πρωτοφανής η συμμετοχή στη Θεσσαλονίκη

Πρωτοφανής η λαϊκή συμμετοχή και στη Θεσσαλονίκη. Γιατροί, εκπαιδευτικοί, συνταξιούχοι, μαθητές και φοιτητές ενώνουν τις φωνές τους ανταποκρινόμενοι στα κάλεσμα των σωματείων και των συλλόγων τους, κομμάτων και οργανώσεων της αριστεράς.

«Eφ.Συν.» / Απόστολος Λυκεσάς
«Eφ.Συν.» / Νόρα Ράλλη

 

Ήδη 5.000 πολίτες στα Προπύλαια

Σύμφωνα με την πρώτη εκτίμηση από την αστυνομία, στα Προπύλαια έχουν συγκεντρωθεί 5.000 διαδηλωτές και διαδηλώτριες 

«Όλων των νεκρών θα γίνουμε η φωνή, αυτό το έγκλημα δε θα ξεχαστεί»

«Όλων των νεκρών θα γίνουμε η φωνή, αυτό το έγκλημα δε θα ξεχαστεί» φωνάζουν διαδηλωτές στην Αθήνα. Φωτογραφία από την προσυγκέντρωση των εκπαιδευτικών 

Συνεχίζει να προκαλεί η ΕΛ.ΑΣ.

Σε επικοινωνία με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, ο αρχηγός της ΕΛ.ΑΣ. έσπευσε να ζητήσει από τους εμπόρους να είναι σε «απόλυτη συνεργασία με την αστυνομία, εφαρμόζοντας τις οδηγίες της. Αυτές, ίσως απαιτήσουν ακόμα και το προσωρινό κλείσιμο των καταστημάτων, εφόσον αυτό κριθεί απαραίτητο, καθώς και την αποκομιδή χαρτονιών και εύφλεκτων αντικειμένων από τις προσόψεις, με σκοπό την αποτελεσματικότερη προστασία επιχειρήσεων, εργαζόμενων και επισκεπτών της πόλης».

Ας ελπίσουμε ότι οι αστυνομικές δυνάμεις θα περιοριστούν αυτή τη φορά στο ρόλο τους, σε αντίθεση με το όργιο καταστολής στο οποίο επιδόθηκαν για να αμαυρώσουν τη μεγαλειώδη διαδήλωση της Κυριακής.

Σσσστ! Hσυχία, μην ξυπνάτε τη ΓΣΕΕ

Με μια αμήχανη ανακοίνωση στην οποία απέφυγε να κάνει την ελάχιστη αναφορά σε κυβερνητικές ευθύνες επιχείρησε η ΓΣΕΕ να δικαιολογήσει στο παραπέντε την απουσία της από τη σημερινή απεργία προκαλώντας από χθες μπαράζ επικρίσεων.
 

Ξεκίνησαν οι προσυγκεντρώσεις

Άρχισε η συγκέντρωση των πολιτών για το σημερινό απεργιακό «τσουνάμι». Τα καλέσματα:

  • Φοιτητικοί σύλλογοι και Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών: 12.00 Προπύλαια
  • ΜέΡΑ25: 12.00 πλατεία Κλαυθμώνος
  • Ενότητα Αντίστασης - Ανατροπής: 12.00 Χαυτεία
  • Πρωτοβάθμια σωματεία και συλλογικότητες: 12.00 Χαυτεία
  • ΠΑΜΕ: 12.30 Προπύλαια
  • ΑΔΕΔΥ: 12.30 πλατεία Κλαυθμώνος
  • Εργατικό Κέντρο Αθήνας (ΕΚΑ): 13.00 πλατεία Συντάγματος
  • Οργανώσεις της εξωκοινοβουλευτικής Αριστεράς: 13.00 πλατεία Κλαυθμώνος
  • Φεμινιστικές συλλογικότητες: 13.00 πλατεία Κλαυθμώνος και 18.30 πλατεία Συντάγματος

Οργή ΚΚΕ για το κλείσιμο του μετρό - Με νομικές ενέργειες προειδοποιεί το ΜέΡΑ25

Ξεχειλίζει ο θυμός από την προκλητική απόφαση κυβέρνησης και ΕΛ.ΑΣ. να καταστήσουν το κέντρο της Αθήνας αποκλεισμένη ζώνη προκειμένου να εμποδίσουν τη συμμετοχή των πολιτών στις μεγάλες κινητοποιήσεις.

Σε μια πρωτοφανή κίνηση, που καταδεικνύει τον πανικό του Μαξίμου για την έκρηξη οργής στη σκιά του εγκλήματος στα Τέμπη, η Ελληνική Αστυνομία αποφάσισε αυταρχικά το κλείσιμο των σταθμών (Σύνταγμα, Πανεπιστήμιο, Ομόνοια, Μοναστηράκι, Ευαγγελισμός) που θα εξυπηρετούσαν όσους ήθελαν να κατέβουν στη διαδήλωση. 

Πώς κινούνται τα μέσα μεταφοράς

Μετρό (γραμμές 2, 3) κινείται μεταξύ 12.00 - 16.00
Ηλεκτρικός (ΗΣΑΠ) κινείται μεταξύ 11.00 - 17.00
Τραμ κινείται μεταξύ 11.00 - 17.00
Λεωφορεία 24ωρη απεργία
Τρόλεϊ 24ωρη απεργία
ΟΣΕ και προαστιακός 48ωρη απεργία
Πλοία (ΠΝΟ – ΠΕΝΕΝ) 24ωρη απεργία

Η ΣΚΑΝΔΑΛΩΔΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗ ΜΕ ΤΗ HELLENIC TRAIN

 


.

 

Χωρίς δεσμεύσεις για την ολοκλήρωση κρίσιμων έργων ασφάλειας από την πλευρά του δημοσίου και με κομμένες επενδύσεις από την πλευρά του παρόχου κυρώθηκε η σύμβαση ΥΔΥ του Ιουλίου.

.

Ξένη Δημοσίευση

Βαριά ερωτήματα, τόσο για την οικονομική απόδοση της ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ όσο κυρίως και για την υπονόμευση κανόνων ασφάλειας στο σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ, προκύπτουν από τις αλλαγές που περιλαμβάνει η οριστική σύμβαση Ανάθεσης Υποχρεώσεων Δημόσιας Υπηρεσίας μεταξύ της Hellenic Train και του ΥΠΟΜΕ.

Ο πάροχος που ανήκει στην ιταλική FS και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών επί υπουργίας Κ.Α. Καραμανλή προχώρησαν το 2019 σε Μνημόνιο Συναντίληψης, προκειμένου να θέσουν τους όρους διαπραγμάτευσης για τη σύμβαση ΥΔΥ, η οποία κατέληξε σε διεξοδικό draft το 2020, ωστόσο δεν έφτασε ποτέ στη Βουλή προς κύρωση. Αντιθέτως, οι δύο πλευρές συνέχισαν τη διαπραγμάτευση και υπέγραψαν τον Απρίλιο το οριστικό συμβατικό έγγραφο.

Από την επικυρωμένη σύμβαση, η οποία τελικώς ψηφίστηκε στη Βουλή τον Ιούλιο του 2022, προκύπτουν τόσο μειωμένες κεφαλαιουχικές δαπάνες για επενδύσεις εκ μέρους του παρόχου της υπηρεσίας, της Hellenic Train, όσο και «εξάλειψη» των αρχικών δεσμεύσεων για την ολοκλήρωση έργων ασφάλειας του σιδηρόδρομου. 

Εν ολίγοις, το μεν ελληνικό δημόσιο και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής ήρε τη δέσμευση έγκαιρης παράδοσης συγκεκριμένων έργων τηλεδιοίκησης και φωτοσήμανσης -που τραγικά διαπιστώθηκε ότι θα εξασφάλιζαν την αποτροπή του δυστυχήματος στα Τέμπη- προκειμένου να οριστικοποιηθεί η σύμβαση ΥΔΥ, ενώ η Hellenic Train κατά τεκμήριο αποδέχθηκε να συνεχίσει να επιχειρεί σ’ αυτό το πλαίσιο αλλά «κόβοντας» επενδύσεις 400 και πλέον εκατομμυρίων ευρώ, καταλήγοντας στα 163 εκατ. ευρώ.

Αναλυτικότερα, στον ισολογισμό 2021 της Hellenic Train αναφέρεται πως η εταιρεία είχε αποδεχθεί παράταση της ανοιχτής διαπραγμάτευσης με την ηγεσία του ΥΠΟΜΕ (έως το τέλος της χρονιάς) για την κατάρτιση της οριστικής σύμβασης, από την οποία θα απορρέει και το επενδυτικό της πρόγραμμα, χωρίς ωστόσο να αναφέρει ποιες και ποιου ύψους είναι αυτές.

Η αρχική περίμετρος της συμφωνίας για την κατάρτιση της σύμβασης ΥΔΥ προέβλεπε ωστόσο επενδύσεις της τάξης των 600-750 εκατ. ευρώ, κυρίως για υπερσύγχρονο τροχαίο υλικό (400-450 εκατ. ευρώ), επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες (100-150 εκατ. ευρώ) και επενδύσεις σε ακίνητα της πρώην ΕΕΣΣΤΥ (ΓΑΙΟΣΕ) ύψους 100-150 εκατ. ευρώ.

Ο πάροχος, δηλαδή η Hellenic Train, δεσμευόταν μάλιστα ότι το συνολικό ύψος του αναμενόμενου οφέλους για την εθνική οικονομία (συμπεριλαμβανομένου του επενδυτικού σχεδίου του παρόχου) θα ανέλθει σε τουλάχιστον 2,215 δισ. για τη διάρκεια της 15ετούς σύμβασης. 

Όλα τα παραπάνω ωστόσο προϋπόθεταν -ακόμη κι αν επρόκειτο για μια μαξιμαλιστική προσέγγιση απόδοσης της επένδυσης της Hellenic Train- την προηγούμενη ολοκλήρωση σημαντικών δημόσιων έργων στο δίκτυο του ΟΣΕ, και εν προκειμένω την τηλεδιοίκηση και φωτοσήμανση. 

Ειδικότερα, προκειμένου να προχωρήσει ο πάροχος σε επενδύσεις, το Ελληνικό Δημόσιο δεσμευόταν -με σαφές χρονοδιάγραμμα για την εκτέλεση έργων, όπως η ολοκλήρωση της σηματοδότησης στον άξονα Πειραιάς – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη (Σύμβαση 717 της ΕΡΓΟΣΕ) μέχρι το τέλος του 2021. Επίσης το ελληνικό δημόσιο δεσμευόταν να θέσει σε λειτουργία το ETCS στον άξονα Πειραιάς – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη (Σύμβαση 10005 της ΕΡΓΟΣΕ) μέχρι το τέλος του 2021. Ως γνωστόν, τα έργα δεν έχουν παραδοθεί από την κοινοπραξία Alstom-TOMH, με νέα ημερομηνία παράδοσης πιθανώς τον προσεχή Σεπτέμβριο, αν και η συμβατική εικόνα δεν φαίνεται να εξασφαλίζει το αποτέλεσμα.

Επίσης δεσμευόταν για την ολοκλήρωση της ηλεκτροδότησης Παλαιοφάρσαλου – Καλαμπάκας μέχρι το τέλος του 2022 (αφορά και αυτή ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση) έως το τέλος του 2022. Η σύμβαση με ανάδοχο την ΑΒΑΞ υπογράφηκε τελικώς τον Νοέμβριο του 2022.

Επιπλέον, το δημόσιο δεσμευόταν για την άρση βραδυποριών ΟΣΕ στο σύνολο του δικτύου και κυρίως στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη μέχρι το τέλος του 2022. Υπενθυμίζεται ότι αμαξοστοιχία, τη μοιραία νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου, ακινητοποιήθηκε από καλώδιο που πήρε φωτιά. Το Δημόσιο επίσης έπρεπε να εξασφαλίσει, μέσω του διαχειριστή υποδομής (ΟΣΕ), ότι η ταχύτητα για τα τρένα στο τμήμα Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα είναι τουλάχιστον στο ονομαστικό επίπεδο του σχεδιασμού (design speed) μετά την 31η Δεκεμβρίου 2023.

Επιπλέον, υπήρχε δέσμευση για την ολοκλήρωση της ηλεκτροδότησης Κιάτου – Ροδοδάφνης μέχρι το τέλος του 2022. Υπενθυμίζουμε ότι η σύμβαση του συγκεκριμένου έργου υπογράφηκε στις 6 Ιουλίου του 2022 με ανάδοχο την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – Mυτιληναίος Α.Ε με ορίζοντα ολοκλήρωσης 30 μηνών. Επίσης προβλεπόταν η oλοκλήρωση του υπόγειου διαδρόμου στα Σεπόλια μέχρι το τέλος του 2023, αλλά και την ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής υποδομής Ψαθόπυργου – Πάτρας  μέχρι το τέλος του 2024.

Το haircut στις επενδύσεις

Η ψηφισμένη τελικώς σύμβαση ΥΔΥ του Ιουλίου του 2022 προβλέπει ότι οι επενδύσεις της Hellenic Train περιορίζονται σε 163,5 εκατ. ευρώ και αφορούν την απόκτηση και δρομολόγηση πέντε τρένων ETR470 -τα περισσότερα από τα οποία έχουν ήδη παραληφθεί- και τη μίσθωση, μέχρι τα τέλη του 2027, δέκα νέων υδρογονοκίνητων και δέκα νέων ηλεκτροκίνητων τρένων μέχρι τα τέλη του 2027, συνολικής δαπάνης 101,5 εκατ. ευρώ. Επίσης, μέχρι να εκπνεύσει το 2024, η εταιρεία θα πρέπει να έχει επενδύσει 15 εκατ. ευρώ για να θέσει σε λειτουργία σύστημα πληροφόρησης επιβατών, νέα εμπορική πλατφόρμα, νέες περιστρεφόμενες θύρες και σύστημα διαχείρισης στόλου. Τέλος, μέχρι τα τέλη του 2029 η Hellenic Train θα πρέπει να έχει ολοκληρώσει την αναβάθμιση του μισθωμένου στόλου 15 τρένων, που αντιστοιχεί σε κεφαλαιουχική δαπάνη 15 εκατ. ευρώ.

Μάλιστα, η κεφαλαιακή επένδυση της Hellenic Train για τη μίσθωση-δρομολόγηση νέων τρένων υδρογόνου και ηλεκτρικών θα καταβληθεί ως συνολική προκαταβολή μισθώματος που θα αντιστοιχεί στο 40% της αγοραίας αξίας που θα καταβάλει η ΓΑΙΑΟΣΕ. Το υπολειπόμενο 60% θα καλύπτεται από τη χρηματοδοτική συμβολή του Ταμείου Ανάκαμψης προς τη ΓΑΙΑΟΣΕ. Άρα, επί της ουσίας, η εταιρεία υπόσχεται περιορισμένες επενδύσεις που να σχετίζονται με την ασφάλεια των δρομολογίων, ενώ και το τροχαίο υλικό σε μεγάλο μέρος θα χρηματοδοτηθεί από δημόσιους και ευρωπαϊκούς όρους.

Η επιδότηση για τις «άγονες γραμμές»

Παράλληλα, η εταιρεία συνεχίζει να επιδοτείται με 50 εκατ. ευρώ κατ’ έτος, ήτοι 750 εκατ. ευρώ στη 15ετία της σύμβασης (ποσό που λάμβανε και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πριν ιδιωτικοποιηθεί), και προβλέπεται από τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό για την εξυπηρέτηση των λεγόμενων «άγονων γραμμών». Σύμφωνα με πληροφορίες ωστόσο, το ύψος της εν λόγω αποζημίωσης ενδέχεται να συναρτάται με το συνολικό πλαίσιο επενδύσεων τόσο του παρόχου, δηλαδή της Hellenic Train, όσο και του κύριου της υποδομής, δηλαδή του ΟΣΕ και άρα του ελληνικού δημοσίου. Ως εκ τούτου, προκύπτουν ερωτήματα και για το «επιδοματικό» σκέλος της εν λόγω σύμβασης.

Πηγή: Euro2day

Στην Αθήνα σήμερα ο επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων και εμπειρογνώμονες της ΕΕ

 


Ο Εκτελεστικός Διευθυντής του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων (ERA), Γιόζεφ Ντοπελμπάουερ και ο Διευθυντής επίγειων μεταφορών της γενικής διεύθυνσης μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Κρίστιαν Σμιτ, μεταβαίνουν σήμερα Τετάρτη στην Αθήνα, προκειμένου να συναντηθούν με τις αρμόδιες ελληνικές αρχές, με θέμα την τεχνική υποστήριξη για τον εκσυγχρονισμό και τη βελτίωση της ασφάλειας των ελληνικών σιδηροδρόμων. 

Διαβάστε επίσης: Τα επόμενα βήματα της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων για το δυστύχημα στα Τέμπη - Τι αποφασίστηκε στην πρώτη συνεδρίαση

Την επίσκεψη των εμπειρογνωμόνων της Επιτροπής και της ERA, ανακοίνωσε η Πρόεδρος της Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, μετά την τηλεφωνική συνομιλία που είχε το πρωί της 6ης Μαρτίου με τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη.

Το πρόγραμμα των συναντήσεων των εμπειρογνωμόνων στην Αθήνα δεν έχει καθοριστεί, διευκρινίζει εκπρόσωπος της Επιτροπής. Από την πλευρά της Επιτροπής στην επίσκεψη στην Αθήνα θα μεταβεί και η Ελζμπιέτα Λουκανιούκ, αρμόδια για θέματα ασφάλειας σιδηροδρόμων στο γραφείου της Επιτρόπου Μεταφορών, Αντίνα Βάλεαν.

Από την πλευρά του, ο ΕRA ενημέρωσε ότι η ελληνική ρυθμιστική αρχή ασφάλειας σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) ζήτησε στις 06/03/2023 τη βοήθειά του σε μέρος των εποπτικών δραστηριοτήτων της ΡΑΣ.

Αναφορικά με την διερεύνηση των αιτίων του δυστυχήματος ο ERA επισημαίνει: «Σύμφωνα με την Οδηγία για την Ασφάλεια (ΕΕ) 2016/798, η υποχρέωση διερεύνησης ατυχημάτων ανήκει στο κράτος μέλος (άρθρο 20.1): «Τα κράτη μέλη διασφαλίζουν ότι διενεργείται έρευνα από τον φορέα διερεύνησης που αναφέρεται στο άρθρο 22 μετά από οποιαδήποτε σοβαρό ατύχημα στο σιδηροδρομικό σύστημα της Ένωσης. Στόχος της έρευνας είναι η βελτίωση, όπου είναι δυνατόν, της σιδηροδρομικής ασφάλειας και της πρόληψης ατυχημάτων».

ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ

Γεραπετρίτης σε εντεταλμένη υπηρεσία με σοφιστείες και υποσχέσεις

 



Η πολιτική ευθύνη της κυβέρνησης έχει αναληφθεί με την παραίτηση του Κ. Καραμανλή δήλωσε ευθαρσώς ο μεταβατικός υπουργός Μεταφορών, προτού αρχίσει τις ασάφειες και τις προεκλογικού τύπου εξαγγελίες.

«Η κυβέρνηση τα είχε προγραμματίσει όλα, αλλά… δεν πρόλαβε». Με μια τέτοια φράση θα μπορούσε κάποιος να περιγράψει την μαραθώνια, αλλά προκλητική συνέντευξη Τύπου του υπουργού Μεταφορών.

Ο Γιώργος Γεραπετρίτης επιχείρησε με ιδιαίτερη θέρμη να βγάλει πλήρως από τα κάδρο των ευθυνών το Μαξίμου και την κυβέρνηση Μητσοτάκη, επαναλαμβάνοντας μονότονα αιχμές προς την προηγούμενη κυβέρνηση, παρά τα μεγάλα λόγια ότι δεν θέλει να κάνει πολιτική ομιλία.

Μάλιστα, ο στενός συνεργάτης του πρωθυπουργού έφτασε στο σημείο να δηλώσει δύο φορές ότι η κυβέρνηση έχει αναλάβει την πολιτική ευθύνη που της αναλογεί με την παραίτηση του Κώστα Καραμανλή και της ηγεσίας των ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ, παρά τη γενικόλογη προσθήκη πως εάν προκύψουν και άλλες πολιτικές ευθύνες, αυτές θα διερευνηθούν.

Σχετικά με την επόμενη ημέρα και την επανεκκίνηση του σιδηροδρομικού δικτύου ο κ. Γεραπετρίτης δεν έδωσε σαφείς απαντήσεις, λέγοντας ότι το πλάνο είναι να ξεκινήσουν τα δρομολόγια στα τέλη του μήνα, θέτοντας ως απαραίτητη προϋπόθεση να υπάρχουν ξεκάθαρες εγγυήσεις ασφάλειας. Η επανεκκίνηση θα γίνει με μειωμένα δρομολόγια, αλλά και σταθμούς.

«Θα αναβαθμίσουμε σημαντικά το επίπεδο ασφάλειας» και θα περιλαμβάνει υποχρεωτικώς δύο σταθμάρχες σε κάθε σταθμό, τόνισε ο κ. Γεραπετρίτης. Από την άλλη πλευρά, μπορεί να υπάρξει μείωση του μεταφορικού έργου, καθώς μόνο έτσι μπορεί να εξασφαλισθεί επαρκής αριθμός σταθμαρχών. Στο πλαίσιο των αλλαγών, πάντα στην πρώτη φάση, θα υπάρξει ένας καλύτερος συντονισμός στο πλαίσιο των σημερινών τεχνολογικών δυνατοτήτων, σύμφωνα με τον υπουργό.

Ανάμεσα σε άλλα έκανε γενικόλογες αναφορές στις πρωτοβουλίες που θα αναλάβει η κυβέρνηση και το κράτος, ενώ υποσχέθηκε προσλήψεις στον ΟΣΕ.

Η συγγνώμη και το ανθρώπινο λάθος

Ο μεταβατικός υπουργός Μεταφορών, αφού… προανήγγειλε ότι δεν θα μπορέσει να απαντήσει σε συγκεκριμένες ερωτήσεις επικαλούμενος τα προβλήματα αρμοδιοτήτων που προκύπτουν από το γεγονός ότι ανέλαβε πριν μερικές ημέρες, έσπευσε να ζητήσει συγγνώμη για την τραγωδία. 

Περνώντας στο παρασύνθημα και αφού τόνισε ότι δεν έχει διάθεση να ασχοληθεί με την απόδοση ευθυνών, περιέγραψε με τον δικό του τρόπο μια κατάσταση το βράδυ το δυστυχήματος που αποπνέει… μόνο ατομική ευθύνη.

Υποστήριξε ότι το τοπικό κέντρο τηλεδιοίκησης λειτουργούσε άριστα το μοιραίο βράδυ για να προσθέσει ότι σε ένα δεύτερο επίπεδο ασφάλειας θα μπορούσε να υπάρξει χειροκίνητη αλλαγή του κλειδιού κάτι που δεν έγινε και σε ένα τρίτο επίπεδο θα έπρεπε να υπάρχει παρακολούθηση και στον ηλεκτρονικό πίνακα ελέγχου, αλλά δεν υπήρξε αντίδραση ούτε από την πλευρά της αμαξοστοιχίας.

«Δεν τα λέω για να τονίσω το ζήτημα του ανθρώπινου λάθους, πιθανότατα υπήρξαν πλημμέλειες. Άσχετα με το ανθρώπινο λάθος εάν είχαμε ένα πλήρες σύστημα κατά πάσα πιθανότητα το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί» είπε σε άλλο σημείο.

Περισσότερα σε λίγο

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Θεσσαλονίκη: Τέσσερις συλλήψεις σε εγκληματική οργάνωση στη Βόρεια Ελλάδα για διαρρήξεις και κλοπές

  Επιμέλεια -  Γρηγόρης Αναγνώστου  - CNN Greece   Σάββατο, 22 Νοεμβρίου 2025 09:16 Όχημα της Ελληνικής Αστυνομίας ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ/EUR...