Τετάρτη 18 Ιανουαρίου 2017

O Nτόναλντ μας δείχνει το δρόμο

O Nτόναλντ μας δείχνει το δρόμο

Με φθηνό νόμισμα μέσα σε 3-4 χρόνια θα έχουμε εκατό εκατομμύρια τουρίστες το χρόνο!..
ΜΕΓΑΛΩΣΑΜΕ ακούγοντας τους πατεράδες μας, παρά τη σημαντική οικονομική βοήθεια που μας είχαν δώσει οι Αμερικανοί μετά τον πόλεμο, να τους «βρίζουν», γιατί στόχος τους ήταν – έτσι έλεγαν – να ακολουθούμε τις οδηγίες τους, να έχουμε φίλους μόνο τα φιλικά τους κράτη και εχθρούς μας τους εχθρούς τους…
ΚΑΙ από πάνω είχαμε και τους πουλημένους και ξενόδουλους πολιτικούς δεξιούς, κεντρώους και «δημοκρατικούς», που έλεγαν… υπομονή, το συμφέρον της χώρας μας είναι να είμαστε με την Αμερική…
ΚΑΙ δώστου ο Ελληνικός στρατός να πηγαίνει, να πολεμάει στου διαόλου τη μάνα, πότε στην Κορέα, πότε στο Βιετνάμ και πότε στο Αφγανιστάν για να… προστατέψουμε τη Δημοκρατία!!!
ΚΑΙ ρωτούσαν οι Έλληνες δημοκράτες, «ρε παιδιά γιατί κινδυνεύει η Δημοκρατία μας από την… Κορέα; Και μας απαντούσαν οι υποτακτικοί των Αμερικανών. Σκάσε και πολέμα… Και τρέχαμε και πολεμούσαμε και σκοτώναμε στου διαόλου τη μάνα, τους ανθρώπους, που ούτε είχαμε δει ποτέ και ούτε ποτέ μας είχαν πειράξει στη ζωή μας.
ΚΑΙ να φέρετρα των Ελλήνων στρατιωτών, γιατί ναι μεν σκοτώναμε Κορεάτες αλλά και οι Κορεάτες σκότωναν εμάς.
ΕΙΧΕ γεμίσει τότε η Ελλάδα από φέρετρα και ήρωες! Και όλα αυτά για χάρη της Δημοκρατίας!
ΕΚΤΟΤΕ, επί χρόνια μας έλεγαν οι πολιτικοί μας όλων των αποχρώσεων. Τους Αμερικανούς και τα μάτια σας!
ΜΕΧΡΙ νόμο τους είχαμε φτιάξει τότε, που ξέρετε τι έλεγε; Ότι οι Αμερικανοί μπορούσαν να τραυμάτιζαν ή να σκότωναν όποιον άνθρωπο ήθελαν, ή από λάθος ή εξεπίτηδες, αλλά κανένας τους ποτέ δεν περνούσε από δίκη. Χάρις στον αποικιακό νόμο, που είχαμε εμείς τότε φτιάξει, «περί ετεροδικίας!..».
ΤΩΡΑ όμως τελευταία με τον… «τρελό» τον Ντόναλντ Τραμπ, που μπλέξαμε έχουμε μπερδευτεί λιγάκι…
ΘΥΜΑΣΤΕ, εδώ και ένα μήνα είχε έλθει στη χώρα μας ο κύριος Ομπάμα και μας είπε. Προσέξτε να είστε καλά παιδιά και να ακούτε την Μέρκελ και τον Σόιμπλε κα προσοχή «μην το κουνήσετε από την Ευρωπαϊκή Ένωση»…
ΚΑΙ έρχεται χθες ο «τρελός» Ντόναλντ, ο νέος Πρόεδρος της Αμερικής, που μόνο τρελός δεν είναι ο άνθρωπος και δηλώνει σε δύο μεγάλες εφημερίδες, τους TIMES του Λονδίνου και την BILD της Γερμανίας… «Έκαναν θαυμάσια οι Άγγλοι που έφυγαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση».
ΕΙΔΑΜΕ πως μόλις μειώθηκε η αξία της λίρας πόσο αυξήθηκαν οι Αγγλικές εξαγωγές… Σε λίγο, συνέχισε ο νέος Πρόεδρος της Αμερικής, θα φύγουν και άλλες χώρες από την Ευρωπαϊκή Ένωση…
ΠΕΣΤΕ μας τώρα φίλοι αναγνώστες, τι πρέπει να γράφουμε και τι πρέπει να κάνουμε εμείς οι Έλληνες. Τον Ομπάμα που ΦΕΥΓΕΙ, να ακούσουμε που μας έλεγε «προχθές» να κάτσουμε ήσυχοι και να μας… πηδάνε οι Γερμανοί με τη λιτότητά τους και την Χιτλερική Δημοσιονομική πειθαρχία, με την οποίαν μας έχουν εξοντώσει, ή να ακολουθήσουμε την ΕΝΤΟΛΗ, που εμμέσως μας δίνει ο ΝΕΟΣ Αμερικανός Πρόεδρος, που ΕΡΧΕΤΑΙ και μας δείχνει το δρόμο, τονίζοντάς μας ότι από τότε που η Αγγλία έφυγε από την Ευρωπαϊκή Ένωση και η λίρα έγινε φθηνότερη, μεγάλωσαν οι εξαγωγές τους και η οικονομία της πάει μια χαρά.
ΞΕΡΕΤΕ ουσιαστικά τι μας λέει ο Τραμπ; Ρε κορόιδα Έλληνες τι κάθεστε και σας εκμεταλλεύονται οι Γερμανοί που σας πίνουν το αίμα. Σηκωθείτε και φύγετε και γυρίστε στη φθηνή δραχμή, για να πνιγείτε, από τον Τουρισμό. Μέσα σε 3-4 χρόνια θα έρχονται στην Ελλάδα πάνω από εκατό εκατομμύρια τουρίστες και θα γλιτώσετε μόνοι σας, χωρίς δάνεια και αφεντικά.
ΣΤΟ Θεό σας, πείτε μας τι να γράφουμε και τι πρέπει να κάνουν οι Έλληνες;
ΜΗΠΩΣ ο «τρελός» δεν είναι τρελός και τα έχει ΤΕΤΡΑΚΟΣΙΑ; Απόδειξη ότι τα έβαλε με το παγκόσμιο κατεστημένο και κέρδισε…
«Κ»

ΚΑΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟ ΤΩΝ ΗΤΤΗΜΕΝΩΝ; Liberation: «ΗΠΑ, Ρωσία και Βρετανία θα διαλύσουν την ΕΕ»

ΔΙΕΘΝΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΑΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟ ΤΩΝ ΗΤΤΗΜΕΝΩΝ;
12:32
18/01/2017
Translate this page: EN FR DE ES RU AR
Το τέλος της ΕΕ βλέπει ο έμπειρος δημοσιογράφος της Liberation Ζαν Κατρεμέρ, μετά την εκλογή Ν,Τραμπ με τις «Ρωσία, ΗΠΑ και Βρετανία» κυριoλεκτικά να την διαλύουν
Ο τίτλος του άρθρου του είναι «Η Ευρώπη σε τανάλια»
«Ανάμεσα σε ένα επιθετικό Κρεμλίνο, έναν Λευκό Οίκο που εύχεται να διαλυθεί η ΕΕ και το Brexit που έρχεται «σκληρό», οι Ευρωπαίοι αντιμετωπίζουν ένα ιστορικό στοίχημα. Και θα πρέπει να ανταπεξέλθουν αν θέλουν να επιβιώσουν.
Θα αντισταθεί η ΕΕ στα χτυπήματα της Ουάσινγκτον, του Λονδίνου και της Μόσχας; Εβδομήντα χρόνια μετά το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, η Ευρώπη βρίσκεται αντιμέτωπη με μια πρωτοφανή κατάσταση που δημιουργεί μεγάλες αγωνίες και είναι στριμωγμένη σε μια τανάλια μεταξύ δύο μπλοκ που εύχονται την εξαφάνισή της.
Στα Ανατολικά, έχει μια Ρωσία η οποία επανήλθε στην επιθετικότητα της Σοβιετικής εποχής, όπως αποδεικνύουν οι διενέξεις που συντηρεί στις πόρτες της ΕΕ αλλά και οι σχέσεις της με τα δημαγωγικά κόμματα της ακροδεξιάς και της ακροαριστεράς στην Ευρώπη που είναι και τα δύο ευρωφοβικά.
Στα Δυτικά, αυτοί που υπήρξαν από μισό σχεδόν αιώνα οι πιστοί της σύμμαχοι, οι Ηνωμένες Πολιτείες και το Ηνωμένο Βασίλειο, στοιχηματίζουν στη διάλυσή της. Η βρετανή πρωθυπουργός Τερέζα Μέη δεν το λέει ανοιχτά, αντίθετα με τον Ντόναλντ Τραμπ.
Αυτά τα δύο μπλοκ δείχνουν αποφασισμένα να ενωθούν. Η Ευρωπαϊκή Ενωση, η οποία στηρίζτηκε πάνω σε μια ειρηνική διευθέτηση των διενέξεων και λειτούργησε σε έναν κόσμο χωρίς εχθρούς, βρίσκεται σήμερα επικίνδυνα γυμνή για να αντιμετωπίσει μια καταιγίδα που δεν είχε προβλέψει.»
«Στον κόσμο όπως ήταν πριν, οι Αμερικανοί, οι Βρετανοί και οι Ρώσοι ήταν προβλεπόμενοι. Σήμερα, οι Ηνωμένες Πολιτείες έγιναν απρόσβλεπτες, οι Βρετανοί δεν ξέρουν τι θέλουν και οι Ρώσοι είναι ικανοί να δράσουν εναντίον των συμφερόντων τους», δηλώνει ένας στενός συνεργάτης του Φρανσουά Ολάντ.
«Πρέπει να αντιληφθούμε αυτό που συμβαίνει: για πρώτη φορά από το 1945 οι Ηνωμένες Πολιτείες βρίσκονται απέναντι στην ΕΕ και ο Τραμπ στοιχηματίζει στη διάλυσή της. Θέλει να διαλύσει όλους τους μηχανισμούς διεθνούς συνεργασίας», προσθέτει ένας ευρωπαίος διπλωμάτης.
«Ακόμη χειρότερα! Ο Τραμπ είναι έτοιμος να ξεκινήσει έναν οικονομικό και εμπορικό πόλεμο εναντίον της Ενωσης», προειδοποιεί ο Ντανιέλ Κον Μπεντίτ, πρώην πρόεδρος των Πρασίνων στο ευρωκοινοβούλιο.
Αυτή η ιστορική αλλαγή θέτει ένα αναμφίβολο στοίχημα στους Ευρωπαίους: θα είναι ικανοί να κάνουν μπλοκ απέναντι σε αυτά τα νέα παγκόσμια δεδομένα ή ο καθένας θα προσπαθήσει να σώσει το σπίτι του, μόνος του, άλλος παίζοντας με την Ουάσινγκτον, άλλος με το Λονδίνο, άλλος με τη Μόσχα;
«Πρέπει να ελπίσουμε ότι οι Ευρωπαίοι δεν θα αποφασίσουν να παροπλιστούν», λέει στέλεχος του γραφείου Ολάντ.
Τόσο στο Παρίσι όσο και στο Βερολίνο εκτιμούν ότι το μέλλον της Ενωσης παίζεται καταρχήν από την συμμαχία των δύο χωρών. «Τα ζητήματα είναι τόσο μεγάλα που το γαλλο-γερμανικό ζευγάρι θα αντέξει», προσθέτει ο ίδιος. Και γύρω από αυτό το ζευγάρι θα οργανωθεί η αντίσταση.
Η αλήθεια είναι πολύ απλή. Η ΕΕ είναι μια παρωχημένη υπερθνική οργάνωση που εξυπηρετεί τα γερμανικά συμφέροντα. Ρωσία και ΗΠΑ του Ν.Τραμπ οικονομικά μπορούν να την εξαφανίσουν και αυτό θα συμβεί. Το ερώτημα είναι τι θα κάνουμε στην Ελλάδα; Θα είμαστε με τους ηττημένους οι οποίοι μας έχουν ισοπεδώσει τόσα χρόνια;

ΕΤΣΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΕΝΑ ΕΘΝΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΕΥΗΜΕΡΙΑ ΣΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΟΥ Όλα αλλάζουν λόγω Ν.Τραμπ:

ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΕΤΣΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΕΝΑ ΕΘΝΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΕΥΗΜΕΡΙΑ ΣΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΟΥ



του Θεόφραστου Ανδρεόπουλου
Ήδη δίχως να έχει αναλάβει ακόμα επίσημα τα καθήκοντά του ο Ν.Τραμπ πέτυχε την αύξηση των επενδύσεων και των θέσεων εργασίας στις ΗΠΑ καθώς μεγάλες επενδύσεις ύψους 3,1 δισ. και 1 δισ. ανακοίνωσαν η Hyundai Μotor και η General Motors αντίστοιχα, για την βελτίωση των υποδομών τους στην αμερικανική επικράτεια μόλις προειδοποίηθηκαν  από τον Donald Trump για δασμολογικές επιβαρύνσεις στις εισαγωγές αυτοκινήτων.
 
Η General Motors ανακοίνωσε πως μέσω του επενδυτικού πλάνου της, θα δημιουργηθούν ή θα διατηρηθούν 1.500 θέσεις εργασίας.
 
Βέβαια η εταιρεία διαψεύδει ότι έκανε την επένδυση λόγω των προειδοποιήσεω του νεοεκλεγέντα προέδρου αλλα αυτό δεν ισχύει καθώς χρονικά το ανακοίνωσε αμέσως μετά την γνωστοποίηση των προθέσεών του. 
 
Η εταιρία το αναφέρει ως την καλύτερη επένδυση και φυσικά δημιουργείται το ερώτημα τότε γιατί δεν την έκανε τόσα χρόνια επί κυβερνήσεων Ομπάμα;
 
«Το γενικό πλάνο της εταιρίας είναι να κατασκευάζει εκεί που πουλάει» είπε ο γενικός διευθυντής, της GM, η οποία διαθέτει 40 κατασκευαστικά σημεία στη χώρα. «Είμαστε μια παγκόσμια εταιρία και θα συνεχίσουμε με αυτή τη λογική».
 
Ο Ν.Τραπμ εδώ και 15 ημέρες έχει μιλήσει για την πρόθεσή του για ένα μεγάλο «διασυνορικαό φόρο» καθώς η GM κατασκευάζει το μοντέλο Chevrolet Cruze στο Μεξικό όπου και βρίσκει πολύ φθηνά εργατικά χέρια
 
Το παράδειγμα της General Motors ακολουθεί και η Hyundai, η οποία ανακοίνωσε ότι «πρέπει να επικεντρωθούμε στην αμερικανική αγορά, η οποία είναι στρατηγικής σημασίας για τη παγκόσμια επιτυχία της εταιρίας μας».
 
«Η πενταετής επένδυση θα αυξήσει κατά 50% τις συνολικές επενδύσεις της στις ΗΠΑ, ενώ παράλληλα θα εκσυγχρονίσουμε τις υποδομές των υπαρχόντων εργοστασίων στην Τζόρτζια και την Αλαμπάμα και ίσως να εγκαινιάσουμε και ένα καινούργιο, κάτι που θα εξαρτηθεί από τη ζήτηση των προϊόντων».
 
Η επένδυση θα εστιάσει σε μελλοντικές τεχνολογίες όπως στα αυτοκινούμενα αμάξια και στη βελτίωση της τεχνητής νοημοσύνης των ηλεκτρονικών συστημάτων.
 
Το θέμα είναι ότι ανακοινώσεις για επενδύσεις έκανε την προηγούμενη εβδομάδα, η ιαπωνική Toyota η οποία ανακοίνωσε πενταετή επένδυση ύψους 10δισ. στις ΗΠΑ, ενώ η Fiat Chrysler Automobiles ανακοίνωσε επενδύσεις εκσυγχρονισμού των μονάδων της τις μεσοδυτικές πολιτείες, δημιουργώντας 2.000 θέσεις εργασίας. Η Ford νωρίτερα μέσα στο μήνα ακύρωσε επένδυση 1,6 δισ. στο Μεξικό και προτίμησε την επένδυση 700 εκατομμυρίων σε μονάδα της στο Mίσιγκαν.
 
Αν όλα αυτά έγιναν μόνο με την ανακοίνωση προθέσεων τότε όντως οι Αμερικανοί έχουν να περιμένουν πολλά από το νέο πρόεδρο τους. Ο Ν.Τραμπ απλά επιστρέφει την συζήτηση στην απλή λογική. Ένας έθνος και οι πολίτες του ευημερούν όταν έχουν εθνική οικονομική πολιτκή.
 
Στην Παγκοσμιοποίηση ευημερούν μονάχα οι Ελίτ,ουδείς άλλος. Για αυτό και φοβούνται το Ν.Τραμπ διότι έχει δημιουργήσει ρεύμα επιστροφής στο έθνος-κράτος. Εάν το πείραμά του πετύχει θα αναγκαστούν να αλλάξουν όλοι.

Τρίτη 17 Ιανουαρίου 2017

ΚΥΚΛΩΠΑΣ: ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ ΝΑ ΤΟ ΔΟΥΝ ΑΠΑΝΤΕΣ ΠΡΙΝ ΤΟ ΔΙΑΓΡΑΨΟΥΝ…...

ΚΥΚΛΩΠΑΣ: ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ ΝΑ ΤΟ ΔΟΥΝ ΑΠΑΝΤΕΣ ΠΡΙΝ ΤΟ ΔΙΑΓΡΑΨΟΥΝ…...: Όπως είπαμε είναι ένα από τα καλύτερα βίντεο που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο.

Άγιος Αθανάσιος – 18 Ιανουαρίου: Δείτε το έργο του

Άγιος Αθανάσιος – 18 Ιανουαρίου: Δείτε το έργο του
 Ιανουάριος 17, 2017 στις 8:53 πμ

·  


Ο άγιος Αθανάσιος, τον οποίο η Εκκλησίαπροσονόμασε «Μέγαν» για την ξεχωριστή αρετή του, τον αδαμάντινο χαρακτήρα του και τους σθεναρούς αγώνες που διεξήγαγε προς αντιμετώπιση του κινδύνου της Ορθοδοξίας από την αίρεση του αντίχριστου Αρείου, υπήρξε μεγάλη ιστορική μορφή μιας από τις πλέον σημαντικές περιόδους της ανθρωπότητας. Τότε δηλαδή που η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία, διαπιστώνοντας την αδυναμία της να καταπνίξει τον Χριστιανισμό με βάρβαρους διωγμούς, αναγκάστηκε να τον αναγνωρίσει και να στηρίξει σ’ αυτόν την παράταση της ζωής της.
Οι λεπτομέρειες της ζωής και του έργου του αγίου Αθανασίου δίνουν μια πολύ παραστατική εικόνα της ταραχώδους εκείνης εποχής, κατά την οποία έπνεε τα λοίσθια η αρχαία θρησκεία, η ειδωλολατρία, και θέτονταν τα θεμέλια του κράτους σε νέα θρησκευτική βάση, στη χριστιανική θρησκεία• και επιπλέον διεξάγονταν συζητήσεις και συγκαλούνταν τοπικές και οικουμενικές Σύνοδοι για τη διατύπωση των δογμάτων και τη ρύθμιση θεμάτων αφορώντων στην οργάνωση και διοίκηση της Εκκλησίας.
β.’ Καταγωγή και μόρφωση του Μ. Αθανασίου
Ο Μέγας Αθανάσιος γεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια το 295 μ.Χ. από Έλληνες χριστιανούς γονείς, οι οποίοι τον γαλούχησαν και τον ανέθρεψαν με τα νάματα της χριστιανικής και ελληνικής παιδείας. Ο Αθανάσιος διακρινόταν, από τη μικρή του ηλικία, για τη μεγάλη ευφυΐα του, την ολόψυχη αγάπη του προς την Εκκλησία και την έφεση για μάθηση. Μετά τα εγκύκλια γράμματα, πραγματοποίησε ανώτερες θεολογικές και φιλοσοφικές σπουδές στις ακμάζουσες τότε σχολές της Αλεξάνδρειας και μελέτησε εις βάθος την Αγία Γραφή, τους προ αυτού Πατέρες και εκκλησιαστικούς συγγραφείς, καθώς επίσης και τους αρχαίους Έλληνες ποιητές, φιλόσοφους, ρήτορες και ιστορικούς, κυρίως δε τον Όμηρο, τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη. Έτσι κατέστη βαθύς γνώστης της χριστιανικής και της θύραθεν (αρχαιοελληνικής) παιδείας και φιλοσοφίας.
Παράλληλα προς τη γνώση, ο Αθανάσιος καλλιεργούσε και τον ενάρετο βίο και την αγάπη και προσήλωση στον Χριστό, στην Εκκλησία και στην Ορθοδοξία, προς χάριν της οποίας υπέστη ανήκουστους κατατρεγμούς, διώξεις και εξορίες. Η απεριόριστη αγάπη του προς τον Χριστό και την Εκκλησία πιστοποιείται και από τον εξής θρύλο: Κάποτε, κατά την παιδική του ηλικία, παίζοντας κοντά στη θάλασσα, βάφτισε μερικά παιδιά ειδωλολατρών και, επειδή τήρησε όλους τους κανόνες της σχετικής εκκλησιαστικής τελετής, ο πατριάρχης Αλεξανδρείας Αλέξανδρος Α’ (313-328) αναγνώρισε ως έγκυρες τις βαπτίσεις αυτές του νεαρού Αθανασίου και τον ανέλαβε υπό την προστασία του, ενδιαφερθείς πολύ για τη μόρφωσή του.
Εν συνεχεία ο πατριάρχης Αλέξανδρος, εκτιμώντας την αρετή, τη μόρφωση και τα διαλεχτά προσόντα του Αθανασίου, τον προσέλαβε στο Πατριαρχείο ως γραμματέα και του απένειμε τον ιερατικό τίτλο του «αναγνώστη». Ακολούθως, σε ηλικία είκοσι τεσσάρων ετών, τον χειροτόνησε διάκονο. Νεαρός δε ακόμη στην ηλικία ο Αθανάσιος, γνωρίστηκε με τον περίφημο ασκητή της ερήμου, τον Μέγα Αντώνιο (250-355 μ.Χ), έμεινε κοντά του κάμποσο χρονικό διάστημα και έδρεψε από αυτόν εύχυμους πνευματικούς καρπούς. Σεβόταν μάλιστα και εκτιμούσε τόσο πολύ ο Μέγας Αθανάσιος τον Μέγα Αντώνιο, ώστε αργότερα συνέγραψε μια περισπούδαστη βιογραφία του μεγάλου ασκητή της ερήμου.
γ.’ Αγώνες για την Ορθοδοξία, κατατρεγμοί και εξορίες
Κατά το έτος 318 μ.Χ., όταν ο Αθανάσιος ήταν είκοσι τριών ετών, έκαμε τη θορυβώδη εμφάνισή της στην Αλεξάνδρεια η αίρεση του Αρείου, ο οποίος διακήρυττε με τα κηρύγματά του και τις συγγραφές του ότι ο Χριστός δεν είναι Θεός αλλά κτίσμα του Θεού. Μετά από τρία χρόνια η αίρεση αυτή εμφανιζόταν και υπό φιλοσοφικό μανδύα και άρχισε να βρίσκει πολλούς οπαδούς και να κλονίζει τα θεμέλια της ευαγγελικής Πίστεως. Για το θέμα αυτό κρίθηκε αναγκαίο να συγκληθεί Σύνοδος στην Αλεξάνδρεια, η οποία και συνήλθε, πράγματι, το έτος 321 μ.Χ. Κατά τη Σύνοδο αυτή ο Αθανάσιος, με τη θεολογική και φιλοσοφική του κατάρτιση, βοήθησε πάρα πολύ τον πατριάρχη Αλέξανδρο να αντικρούσει τις κακοδοξίες του Αρείου.
Η μεγάλη μάχη όμως της Ορθοδόξου Πίστεως προς την αρειανική αίρεση δόθηκε λίγα χρόνια αργότερα, στην Α’ Οικουμενική Σύνοδο, η οποία συνήλθε το 325 μ.Χ. στη Νίκαια της Βιθυνίας. Στη Σύνοδο πήρε μέρος και ο νεαρός τότε ιεροδιάκονος Αθανάσιος, συνοδεύοντας τον γηραιό πατριάρχη Αλεξανδρείας Αλέξανδρο και «του χορού των διακόνων ηγούμενος (Σωκρατ. Εκκλ. Ιστ. I 25). Εκεί ο Αθανάσιος, χάρη στη μόρφωσή του και προπαντός τη θερμουργό πίστη του, αναδείχθηκε ο πιο θαρραλέος και ακαταμάχητος αγωνιστής της Ορθοδόξου πίστεως κατά της αφέσεως του αντιχρίστου Αρείου». Αυτός κυρίως κατατρόπωσε τη νόσο του αρειανισμού, υποστηρίζοντας, με τη θεολογική και φιλοσοφική κατάρτιση που διέθετε και με τη ρητορική του δεινότητα, τον όρο «ομοούσιος» (τω Πατρί) για το δεύτερο πρόσωπο της Αγίας Τριάδος, τον Ιησού Χριστό. Στη διδασκαλία βασικά του Αθανασίου στηρίχτηκε η Σύνοδος αυτή και συνέταξε τα εφτά πρώτα άρθρα του Συμβόλου της Πίστεως, του κοινώς ονομαζόμενου «Πιστεύω». (Τα υπόλοιπα πέντε άρθρα του Συμβόλου της Πίστεως τα συνέταξε η Β’ Οικουμενική Σύνοδος, η οποία συνήλθε στην Κωνσταντινούπολη το 381 μ.Χ). Τοιουτοτρόπως το όνομα του Αθανασίου κατέστη τότε σύμβολο της Ορθοδοξίας στον αγώνα της προς αντίκρουση της γενικής επιθέσεως των αρειανών εναντίον της, πολλοί από τους οποίους κατείχαν υψηλές διοικητικές θέσεις.
Η προσωπικότητα και η φήμη του αγίου Αθανασίου εδραιώθηκε τόσο πολύ κατά την Α’ Οικουμενική Σύνοδο, ώστε μετά από τρία χρόνια, δηλαδή το 328 μ.Χ., όταν εξεδήμησε προς Κύριον ο γηραιός πατριάρχης Αλεξανδρείας Αλέξανδρος Α’ (313-328 μ.Χ.), ανήλθε στον πατριαρχικό θρόνο ο Αθανάσιος σε ηλικία τριάντα τριών ετών «ψήφω του λαού παντός», όπως χαρακτηριστικά γράφει ο Γρηγόριος ο Νανζιανζηνός στον εγκωμιαστικό λόγο του «Εις Αθανάσιον».
Ο Αθανάσιος διατέλεσε πατριάρχης Αλεξανδρείας σαράντα έξι χρόνια και κατά το διάστημα της μακράς αρχιερατείας του υπήρξε «ο στύλος της Εκκλησίας» και ο κατ’ εξοχήν «Πατήρ της Ορθοδοξίας». Αμέσως από της ανόδου του στον πατριαρχικό θρόνο της Αλεξανδρείας μερίμνησε δραστηρίως για την οργάνωση της Εκκλησίας του. Περιοδεύοντας την αρχιερατική του περιφέρεια, μετέβη στη Θηβάίδα, στην Πεντάπολη, στην όαση του Αμμών και στην Κάτω Αίγυπτο, για να μελετήσει επιτοπίως τις ανάγκες του ποιμνίου του, το οποίο και τον υποδεχόταν παντού με απερίγραπτο ενθουσιασμό και αγάπη. Στις πόλεις που επισκεπτόταν εγκαθιστούσε άξιους επισκόπους, μεταξύ των οποίων και τον Φρουμέντιο, μια ξεχωριστή και με ένθεο ιεραποστολικό ζήλο προσωπικότητα. Αυτόν τον χειροτόνησε επίσκοπο Αξώμης και του παρείχε κάθε βοήθεια και υποστήριξη στην προσπάθειά του για τη διάδοση του χριστιανισμού στην Αβησσυνία.
Ο Άρειος όμως, καίτοι καθαιρέθηκε από την Α’ Οικουμενική Σύνοδο, και οι οπαδοί του δημιουργούσαν μεγάλα προβλήματα στον Αθανάσιο και δεν έπαυαν να συνταράσσουν την Εκκλησία. Η μεγάλη δραστηριότητα του Αθανασίου για την τακτοποίηση των εκκλησιαστικών ζητημάτων της πολύ εκτεταμένης περιφέρειας του, το μεγάλο του ενδιαφέρον για τη διάδοση του χριστιανισμού στην Αβησσυνία, η άρτια θεολογική, φιλολογική και φιλοσοφική του κατάρτιση και παιδεία, η ισχυρή προσωπικότητά του, ο αδαμάντινος χαρακτήρας του και η απεριόριστη αποδοχή από το ποίμνιο του καταθορύβησαν τον αιρεσιάρχη Άρειο και τους ομόφρονές του. Αυτοί λοιπόν σχημάτισαν τη γνώμη ότι ο Αθανάσιος, παραμένοντας στον πατριαρχικό θρόνο της Αλεξάνδρειας, θα μπορούσε να επιφέρει θανάσιμα πλήγματα στην αίρεσή τους. Για τον λόγο αυτό οι αντίχριστοι αρειανοί άρχισαν να κατασυκοφαντούν τον Άγιο και να επιδιώκουν με ραδιουργίες και σκευωρίες να τον απομακρύνουν από τον πατριαρχικό του θρόνο. Εκείνος όμως, με σταθερές και εδραίες τις πεποιθήσεις του και με ακλόνητη την πίστη στη θεότητα του Ιησού Χριστού, υπέμεινε με ασυνήθιστο ηρωισμό τις αδυσώπητες διώξεις εκ μέρους των αντιπάλων του και τις ανίερες εις βάρος του συκοφαντίες και ραδιουργίες τους.
Οι αρειανοί, οι οποίοι επηρέαζαν ακόμη και τον αυτοκράτορα, ήταν επιτήδειοι στο να εφευρίσκουν μύριες όσες συκοφαντίες, των οποίων το ψεύδος, της μιας μετά την άλλη, αποκαλυπτόταν, και έτσι γίνονταν καταγέλαστοι εκείνοι που τις εξύφαιναν. Οι συκοφαντίες όμως αυτές είχαν ως αποτέλεσμα την απομάκρυνση του Αγίου από τον πατριαρχικό του θρόνο πέντε φορές και από τα σαράντα έξι της πατριαρχίας του τα δεκαέξι να τα περάσει στην εξορία.
Αφορμή για την αδυσώπητη πολεμική των αρειανών κατά του αγίου Αθανασίου στάθηκε το γεγονός ότι ο Άγιος αρνήθηκε να δεχτεί σε εκκλησιαστική κοινωνία τον Άρειο, παρά την ομολογία πίστεως που αυτός υπέβαλε το 330 ή 331 μ.Χ. στον Μέγα Κωνσταντίνο, στην οποία βέβαια ο παμπόνηρος αιρεσιάρχης απέφευγε επιμελώς να αναφέρει τις αιρετικές και κακόδοξες εκφράσεις για το πρόσωπο του Ιησού Χριστού. Ο Μέγας Κωνσταντίνος, καίτοι εκτιμούσε και θαύμαζε πολύ τον Μέγα Αθανάσιο για το αδαμάντινο ήθος του, τη μόρφωσή του και το θάρρος του, παρασύρθηκε από τις κατά του Αγίου μηχανορραφίες των αρειανών και διέταξε τη σύγκληση Συνόδου στην Καισάρεια της Παλαιστίνης το 335 μ.Χ. προς εξέταση των κατά του Αθανασίου κατηγοριών. Τελικά η Σύνοδος συνήλθε στην Τύρο της Φοινίκης.
Ενώπιον της Συνόδου αυτής οι αρειανοί προσέθεσαν και άλλες κατηγορίες κατά του αγίου Αθανασίου. Συγκεκριμένα: κατηγόρησαν τον Άγιο ότι σκότωσε κάποιον επίσκοπο, ονόματι Αρσένιο, και, αφού του έκοψε το δεξιό χέρι, το μεταχειριζόταν σε διάφορες μαγικές ενέργειες. Ο Μέγας Κωνσταντίνος διέταξε σχετικές ανακρίσεις και έρευνες, ύστερα από τις οποίες διαπιστώθηκε ότι ο Αρσένιος ήταν ζωντανός και τον έκρυβαν οι αρειανοί σε κάποιο μέρος. Μόλις λοιπόν βρήκαν τον επίσκοπο εκείνο, τον οδήγησαν αμέσως ενώπιον της Συνόδου. Δείχνοντας δε ο Αθανάσιος και τα δύο χέρια του Αρσενίου, ο οποίος έγινε όργανο της σκευωρίας των αρειανών, είπε: «Άλλην χείρα ζητείτω μηδείς• δύο γαρ ανθρώπων έκαστος παρά του ποιητού των όλων εδέξατο χείρας». Οι εχθροί όμως του Αθανασίου αποδείχτηκαν άφθαστοι στο να κατασκευάζουν συκοφαντίες εναντίον του. Έτσι λοιπόν, κατά τον εκκλησιαστικό συγγραφέα Ρουφίνο (345-410 μ.Χ.) και μετέπειτα ιστορικούς, παρουσίασαν ενώπιον της Συνόδου μια αναίσχυντη και κακοηθέστατη γυναίκα, η οποία, κατά συμβουλή τους, κραύγαζε λέγοντας πως ήταν παρθένα και τη διέφθειρε ο Αθανάσιος. Τότε ο Άγιος προσήλθε στη Σύνοδο, συνοδευόμενος από έναν φίλο του ιερέα, ονόματι Τιμόθεο. Ο ιερέας εκείνος, ενώ ο Αθανάσιος σιωπούσε, προσποιούμενος τον Αθανάσιο, τον οποίο δεν εγνώριζε ούτε εξ όψεως η αδιάντροπη αυτή γυναίκα, τη ρώτησε: «Εγώ σε συνάντησα ποτέ και εισήλθα ποτέ στην οικία σου;» Το γύναιο δε εκείνο, νομίζοντας ότι ο Τιμόθεος ήταν ο Αθανάσιος, κραύγαζε με μέγιστη αναίδεια και, κινώντας το δάκτυλο της, έλεγε προς τον Τιμόθεο: «Ναι, εσύ μου αφαίρεσες την παρθενία• εσύ μου στέρησες τη σωφροσύνη.» Αμέσως δε τότε οι σκηνοθέτες της σκευωρίας φυγάδευσαν το αναίσχυντο γύναιο, παρά τις διαμαρτυρίες του αγίου Αθανασίου, ο οποίος ζητούσε να γίνει ανάκριση, ώστε να αποκαλυφτούν εκείνοι που σκηνοθέτησαν την ανίερη εκείνη υπόθεση. Τοιουτοτρόπως οι αρειανοί έγιναν καταγέλαστοι για τις ραδιουργίες τους.
Παρά ταύτα όμως οι εχθροί της Αλήθειας και της Ορθής Πίστεως δεν σταμάτησαν να συκοφαντούν τον άγιο Αθανάσιο. Κατασκεύασαν λοιπόν εν συνεχεία δύο συκοφαντίες. Συγκεκριμένα: τον κατηγόρησαν στον Μέγα Κωνσταντίνο, τον αυτοκράτορα, πρώτον, ότι συνωμοτούσε εναντίον του και ότι έστειλε πολύ χρυσάφι σε έναν επαναστάτη και, δεύτερον, ότι παρεμπόδιζε την αποστολή σίτου από την Αλεξάνδρεια στην Κωνσταντινούπολη. Ο αυτοκράτορας, δυστυχώς, πείστηκε στους συκοφάντες και πρόσταξε να εξοριστεί ο Αθανάσιος στην πόλη Αυγούστα των Τρεβήρων της Γαλλίας. Πρόκειται για την πρώτη εξορία του Μεγάλου Αθανασίου (Ιούλιος 335 – Νοέμβριος 337). Φθάνοντας ο Άγιος στον τόπο της εξορίας του, έγινε δεκτός μετά πολλής χαράς και έτυχε μεγάλης περιποιήσεως από τον επίσκοπο Μαξιμίνο και τους άρχοντες του τόπου, αφού η φήμη του είχε φτάσει σε όλον τον χριστιανικό κόσμο. Κατά τον χρόνο της εξορίας αυτής του Αγίου έγιναν συντονισμένες ενέργειες για την εκκλησιαστική αποκατάσταση του αιρεσιάρχη Αρείου, η οποία όμως δεν έγινε, διότι τον πρόλαβε ο θάνατος (336 μ.Χ.). Σύνοδος από εκατό επισκόπους, που συνήλθε στην Αλεξάνδρεια, δικαίωσε τον Αθανάσιο και τον επανέφερε από την εξορία. Ο λαός της Αλεξάνδρειας υποδέχτηκε τον Ποιμενάρχη του με απερίγραπτο ενθουσιασμό και αγαλλίαση.

Οι αντίπαλοι όμως του αγίου Αθανασίου δεν ησύχασαν• συνέχισαν τις ραδιουργίες και πέτυχαν και πάλι την καθαίρεση του Αγίου και την εξορία του στη Ρώμη δεύτερη εξορία του Μεγάλου Αθανασίου (Μάρτιος 340 – Οκτώβριος 346). Στη Ρώμη ο Αθανάσιος έτυχε μεγάλης περιποιήσεως από τον πάπα Ιούλιο (337-352). Όντας δε ο Άγιος εξόριστος στη Ρώμη, συνέβαλε πάρα πολύ στη διάδοση του μοναχισμού στη Δύση, προβάλλοντας ως υπόδειγμα την αρετή και τον τρόπο ασκήσεως του Μεγάλου Αντωνίου. Επιστρέφοντας από την εξορία ο Άγιος, έμεινε στον πατριαρχικό του θρόνο συνεχώς επί μία δεκαετία, ήτοι από το 346 μέχρι το 356. Οι εχθροί του όμως άρχισαν και πάλι να κινούνται εναντίον του και πέτυχαν να τον απομακρύνουν για τρίτη φορά από τον θρόνο του (Φεβρουάριος 356 – Φεβρουάριος 362). Τη φορά αυτή ο Άγιος εξορίστηκε στην έρημο της Αιγύπτου. Εκεί βρήκε πολλούς ασκητές και έμενε μαζί τους, ακολουθώντας τον τρόπο της ζωής τους. Όντας δε ο Άγιος στην έρημο δεν έπαυσε ούτε για μια στιγμή να ενδιαφέρεται και να προσεύχεται για το ποίμνιο που του είχε εμπιστευτεί ο Θεός, το οποίο και τον υπεραγαπούσε και τον λάτρευε και λαχταρούσε να τον ιδεί να αποκαθίσταται στον πατριαρχικό του θρόνο. Ακολούθησαν και δύο άλλες εξορίες του μεγάλου Αθανασίου: μία από τον Οκτώβριο του 362 μέχρι τον Σεπτέμβριο του 363 και μία άλλη η 5η κατά σειρά από τον Οκτώβριο του 365 μέχρι τον Ιανουάριο του 366.
Ο Αθανάσιος όμως, παρ’ όλες τις συκοφαντίες, τις σκευωρίες, τους κατατρεγμούς και τις εξορίες, έμεινε βράχος ακλόνητος, πιστός στις πεποιθήσεις του και στα πιστεύματά του και πρόθυμος να υποστεί τα πάντα χάριν αυτών.
Τελικώς στους κατατρεγμούς, στις διώξεις και στις εξορίες του Μεγάλου Αθανασίου έθεσε τέρμα ο Ουάλης, αυτοκράτωρ της Κωνσταντινουπόλεως (364-378). Ο Ουάλης, αν και ήταν φιλοαρειανός, φοβούμενος μήπως η εξορία του αγίου Αθανασίου γίνει αιτία να διασαλευτεί η τάξη, ένεκα της μεγάλης αγάπης που έτρεφε ο λαός προς τον Άγιο, αναγκάστηκε να τον επαναφέρει στον πατριαρχικό του θρόνο τον Φεβρουάριο του 366 μ.Χ. Έτσι τέθηκε τέρμα οριστικό στις μεγάλες περιπέτειες του υπέροχου αυτού ανδρός. Επανελθών στον θρόνο του ο Μέγας Αθανάσιος, πηδαλιούχησε θεοφιλώς την πατριαρχική του περιφέρεια μέχρι της προς Κύριον εκδημίας του, ήτοι μέχρι τις 2 Μαίου του έτους 373 μ.Χ. Έφυγε δε ο Άγιος από την παρούσα ζωή με την ικανοποίηση ότι είδε εξασφαλιζόμενη την Ορθοδοξία, για την οποία αγωνίστηκε, χωρίς να υποκύψει ποτέ στην κτηνώδη βία που χρησιμοποιούσαν οι εχθροί της Ορθής Πίστεως.
δ.’ Το συγγραφικό έργο του Μ. Αθανασίου
Παρά τις μεγάλες περιπέτειες και αντιξοότητες της ζωής του, ο Μέγας Αθανάσιος έβρισκε χρόνο να διαθέτει για συγγραφική δράση. Το συγγραφικό έργο του Αγίου είναι πλουσιότατο από απόψεως και ποιού και ποσού. Και πράγματι, ο Μέγας Αθανάσιος δέσποζε ως εκκλησιαστική μορφή της εποχής του όχι μόνο ως μαχητής της Ορθοδοξίας, αλλά και ως δοκιμότατος συγγραφέας αξιολογότατων έργων.
Τα συγγράματα του αγίου Αθανασίου κατατάσσονται σε πέντε κατηγορίες, ήτοι σε: α) απολογητικά υπέρ του χριστιανισμού και της Ορθοδοξίας, β) έργα κατά αρειανών, γ) ερμηνευτικά της Αγίας Γραφής, δ) ασκητικά και ε) επιστολές, τα οποία και είναι δημοσιευμένα σε τέσσερις τόμους της «Ελληνικής Πατρολογίας» του Migne, και συγκεκριμένα στους τόμους 25 μέχρι και 28. Πρέπει να σημειώσουμε εδώ ότι ο Μέγας Αθανάσιος μέσα από τα συγγράματά του και τα κηρύγματά του έθεσε τη σφραγίδα της διδασκαλίας του όχι μόνο στους σύγχρονούς του, αλλά και στη χριστιανική σκέψη πολλών γενεών μετά από αυτόν. Και αυτοί ακόμη οι μεγάλοι φωστήρες της Εκκλησίας, όπως ο Μέγας Βασίλειος και ο Γρηγόριος ο Ναζιανζηνός, αντλούσαν «ώσπερ από πηγής» από τα συγγράματα του Μεγάλου Αθανασίου, όπως εύστοχα σημειώνει ο σοφός πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Φώτιος (820-893 μ.Χ).
ε.’ Χαρακτηρισμός του Μεγάλου Αθανασίου

Ο Αθανάσιος ανήκει στις μεγάλες μορφές της Εκκλησίας, όχι τόσο για την εξαίρετη άλλωστε συγγραφική του δράση, όσο κυρίως για τον αδαμάντινο χαρακτήρα του, τη θερμουργό προς την Εκκλησία αγάπη του και την υπέροχη προσωπικότητάτου, όπως ορθά παρατηρεί άλλος μεγάλος πατήρ της Εκκλησίας, ο Γρηγόριος ο Ναζιανζηνός, γράφοντας: «Ο βίος του Αθανασίου κατέστη υπόδειγμα επισκόπου και η διδασκαλία του νόμος ορθοδοξίας, καθόσον ο μεν βίος του ήταν καθοδηγός της διδασκαλίας του, η δε διδασκαλία του ήταν επισφράγιση του βίου του». Το όνομα του Αθανασίου απέβη συνώνυμο της αρετής, όπως χαρακτηριστικά σημειώνει πάλι ο Γρηγόριος: «Αθανάσιον επαινών, αρετήν επαινέσομαι ταύτόν γαρ εκείνον τε ειπείν και αρετήν επαινέσαι» (Εγκώμ. τις Αθανάσιον I).
Με τους διαρκείς υπέρ της Ορθοδοξίας αγώνες του ο Αθανάσιος απέβη «Της του Θεού Εκκλησίας αληθής στύλος και θεμέλιον», όπως χαρακτηριστικά σημειώνει ο πατριάρχης Αλεξανδρείας Κύριλλος Α (412-444 μ.Χ.). Ο Αθανασίος κατέστησε τον βίο του, πράγματι, ζώσα έκφραση και ερμηνεία της Ορθής Πίστεως, της οποίας την υπεράσπιση έταξε ως σκοπό των αγώνων του. Όντας έξοχη ηθική και εκκλησιαστική προσωπικότητα, επιβαλλόταν με τα λόγια του και τα έργα του στην κοινή συνείδηση των χριστιανών. Το κύρος του «ως πατρός της Ορθοδοξίας» διατηρήθηκε ακέραιο και μετά την προς Κύριον εκδημία του, τα δε συγγράμματά του απέκτησαν οικουμενική διάσταση, ως περιέχοντα τη γνήσια και αυθεντική διδασκαλία της Εκκλησίας, και χρησιμοποιήθηκαν ευρύτατα από τους μετέπειτα εκκλησιαστικούς συγγραφείς και τις οικουμενικές Συνόδους προς διατύπωση των ορθόδοξων δογμάτων της Εκκλησίας μας.
Ο Μέγας Αθανάσιος, στους αγώνες του υπέρ της Ορθοδοξίας, αντιμετώπισε και τους πλέον ισχυρούς αντιπάλους και δεν κάμφθηκε ποτέ μπροστά στους κατατρεγμούς και στις εξορίες. Έτσι, δικαίως χαρακτηρίστηκε ως «ο ηρωικότερος των αγίων και ως ο αγιότερος των ηρώων».
Η Εκκλησία, εκτιμώντας τα κατορθώματά του, τον τοποθέτησε κοντά στους αποστόλους, στους ευαγγελιστές και στους μάρτυρες, στη χορεία των αγίων, και οι πιστοί του απέδιδαν και του αποδίδουν τιμές, τις οποίες αναγνώρισαν και καθιέρωσαν οι επερχόμενες γενεές μέχρι σήμερα. Δικαίως ο υμνωδός της Εκκλησίας μας, η οποία εορτάζει τη μνήμη του στις 18 Ιανουαρίου και στις 2 Μαίου, γράφει: «Αθανάσιον, και θανόντα, ζην λέγω• οι γαρ δίκαιοι ζώσι και τεθνηκότες», δηλαδή: τον Αθανάσιο, αν και πέθανε, τον θεωρώ ζωντανόν, διότι οι δίκαιοι ζουν και μετά τον θάνατο.
Φιλόλογος-Θεολόγος, τ. Λυκειάρχης Γεώργιος Δ. Παπαδημητρόπουλος


«Στο ΔΝΤ να κάνει συστάσεις ο Σόιμπλε, όχι στο Μαξίμου»

«Στο ΔΝΤ να κάνει συστάσεις ο Σόιμπλε, όχι στο Μαξίμου»

tzanakopoulos-630.jpg

Δημήτρης ΤζανακόπουλοςΙΝΤΙΜΕ NEWS
Τη θέση του Μεγάρου Μαξίμου ότι δεν πρόκειται να δεχτεί τη νομοθέτηση νέων μέτρων επανέλαβε ο υπουργός Επικρατείας και κυβερνητικός εκπρόσωπος σε χθεσινοβραδινή συνέντευξή του («Kontra Channel»), κατά την οποία έθεσε πρώτο στόχο το κλείσιμο της αξιολόγησης και την ένταξη της χώρας στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ) εντός του πρώτου τριμήνου του 2017.
Ο Δημήτρης Τζανακόπουλος αναφέρθηκε στις ημερομηνίες σύγκλησης του Eurogroup στις 26 Ιανουαρίου και στις 20 Φεβρουαρίου και εκτίμησε ότι ο στόχος θα επιτευχθεί, προσθέτοντας ότι «αν από την άλλη πλευρά δεν υπάρξει διάθεση για συζήτηση και εποικοδομητική στάση, τότε θα ξανασυζητήσουμε με βάση τα νέα δεδομένα«.
Για όσα δήλωσε χθες σε συνέντευξή του ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών, σχολίασε ότι ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε δεν είπε τίποτα διαφορετικό από την προηγούμενη εβδομάδα, ενώ επισήμανε ότι τα περί ενδεχόμενης αποχώρησης του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου από το ελληνικό πρόγραμμα συνιστούν μια «προσεκτική πολιτική αλλαγή» του κ. Σόιμπλε.
Πρόσθεσε ότι αν ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών επιθυμεί να κάνει συστάσεις σε κάποιον, αυτός πρέπει να είναι το ΔΝΤ και όχι η ελληνική κυβέρνηση, καθώς «εμείς δεν είπαμε να φύγει το ΔΝΤ, εμείς είπαμε να μη ζητά παράλογα πράγματα και να ξεκαθαρίσει τη στάση του» (σ.σ. αν θα παραμείνει ή αν θα φύγει από το πρόγραμμα).
Ο κ. Τζανακόπουλος υπογράμμισε ότι η ελληνική κυβέρνηση τηρεί στο ακέραιο τα συμφωνηθέντα το 2015 και αυτό οφείλουν να πράξουν όλες οι πλευρές.
Τόνισε, επίσης, ότι «τα 4,5 δισ. που ζητά το ΔΝΤ δεν υπάρχει περίπτωση να γίνουν αποδεκτά» και επισήμανε ότι αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε σε σημείο της διαπραγμάτευσης που είναι κομβικό, αναφερόμενος στην ασυμφωνία μεταξύ των ευρωπαϊκών θεσμών και του ΔΝΤ για το πώς θα συνεχίσουμε από εδώ και πέρα.
Το Ταμείο επιμένει σε παράλογες απαιτήσεις για την περίοδο μετά τη λήξη του προγράμματος, είπε και σημείωσε ότι αυτό δεν είναι ζήτημα που λύνεται σε επίπεδο τεχνικών κλιμακίων, αλλά η συζήτηση πρέπει να εμπλέξει την κορυφή των εμπλεκόμενων μερών.
«Αυτό που επιδιώκουμε», σχολίασε, «είναι στο Eurogroup της 26ης Γενάρη να ληφθεί μια απόφαση που θα ανοίγει τον δρόμο για να κλείσει η αξιολόγηση όσο το δυνατόν συντομότερα, με κομβική ημερομηνία την συνεδρίαση του Δ.Σ. της ΕΚΤ στις 9 Μαρτίου».
Στο ερώτημα εάν ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών έχει εγκαταλείψει το σενάριο για Grexit, απάντησε ότι «γι' αυτό το ζήτημα πρέπει να ρωτήσετε τον κ. Σόιμπλε».
«Εγώ θεωρώ», συνέχισε, ότι «όλοι δουλεύουν έτσι ώστε να αποφευχθεί μια αναζωπύρωση της ελληνικής κρίσης, με δεδομένο μάλιστα ότι η ελληνική οικονομία αυτή τη στιγμή δεν έχει λόγο να μπει σε μια περίοδο τέτοιας κρίσης, καθώς τα μεγέθη είναι τέτοια που επιτρέπουν την με επιτυχία λήξη του προγράμματος. Από εκεί και πέρα όλα αυτά μένει να αποδειχθούν και από την πολιτική στάση του καθενός θα κριθούν».
Σύμφωνα με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, αυτή τη στιγμή η πολιτική αντίληψη που υπηρετεί η γερμανική κυβέρνηση έχει αρχίσει να αμφισβητείται από τους σοσιαλδημοκράτες τελευταία, «δειλά μεν αλλά εμπράκτως έχουν αρχίσει να το συνειδητοποιούν ότι δεν μπορεί να συνεχίσει έτσι να πορεύεται», ενώ αντίθετα -είπε- οι συντηρητικοί της Ευρώπης αδυνατούν ακόμα να το συνειδητοποιήσουν.
Σημείωσε, παράλληλα, ότι είναι ανοιχτή η συζήτηση για τα μεσοπρόθεσμα μέτρα για το χρέος, τα οποία εφόσον παρθούν, θα συμπαρασύρουν προς τα κάτω και τα πρωτογενή πλεονάσματα.
Όπως υπογράμμισε, προκύπτει και από τη συμφωνία του Αυγούστου 2015 και από τα συμφωνηθέντα στο Eurogroup ότι η Γερμανία αργά ή γρήγορα θα πρέπει να συμφωνήσει στα μεσοπρόθεσμα μέτρα για το χρέος. Μπορεί αυτή τη στιγμή για πολιτικούς λόγους να δυσκολεύεται ή να δημιουργεί μια κατάσταση ολιγωρίας σε ό,τι αφορά τη λήψη της απόφασης, «αλλά αυτή η απόφαση είναι μια απόφαση που σχεδόν έχει ληφθεί».
Κάλεσε τη Ν.Δ., που ζητά επίσπευση της αξιολόγησης, να πάρει πρώτα θέση και να πει στον ελληνικό λαό τι προτείνει: «Να αποδεχτούμε τις παράλογες απαιτήσεις του ΔΝΤ; Να αφήσουμε στην άκρη τις συλλογικές διαπραγματεύσεις για μετά το πρόγραμμα; Αν αυτή είναι η θέση της θα πρέπει να βγει να την πει στον ελληνικό λαό.»
Σε περίπτωση που γίνουν εκλογές και κερδίσει η Ν.Δ., είπε ότι αυτό που θα περιμένει τον λαό θα είναι κυριολεκτικά σοκ και δέος. Η Ν.Δ. δεν μπορεί να βρει τα περίφημα ισοδύναμα για τα οποία μιλά και πως τα ισοδύναμά της είναι μειώσεις μισθών, συντάξεων και απολύσεις.
Έκανε λόγο για «φαντασιοπληξία του success story» της Ν.Δ., τονίζοντας πως οι ρυθμοί ανάπτυξης που ευαγγελίζονταν δεν μπορούν να επιτευχθούν με τα τόσο υψηλά πρωτογενή πλεονάσματα που είχαν συμφωνήσει.
Χαρακτήρισε, παράλληλα, «προαναγγελθείσα εξέλιξη» την κινητικότητα στον χώρο της Κεντροαριστεράς, σημειώνοντας ότι η ευρωπαϊκή σοσιαλδημοκρατία αναστοχάζεται το παρελθόν της, χωρίς το ίδιο να συμβαίνει και με την ελληνική Κεντροαριστερά, ιδιαίτερα στα ζητήματα της διακυβέρνησης της χώρας στο διάστημα 2009-2014 και στη συγκυβέρνηση με την Νέα Δημοκρατία, αλλά και στα ζητήματα του PSI (τη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα στην αγορά ομολόγων της χώρας) και των συλλογικών διαπραγματεύσεων.
Υπογράμμισε ότι δεν είναι ζήτημα προσώπων, αλλά πολιτικών, και πρόσθεσε ότι αν και το ΠΑΣΟΚ υποστηρίζει ότι διεξάγει διμέτωπο αγώνα -κατά της Ν.Δ. και του ΣΥΡΙΖ - στην πράξη έχει μέτωπο κατά του ΣΥΡΙΖΑ.
«Καινούργιο ξεκίνημα με τα πρόσωπα που έφεραν ώς εδώ τη χώρα, δεν υπάρχει», σημείωσε και εξήγησε ότι ενώ το ΠΑΣΟΚ είχε την ευκαιρία να διαδραματίσει ρόλο στην πολιτική ζωή ψηφίζοντας την απλή αναλογική, επέλεξε να λειτουργήσει ως δεκανίκι της Ν.Δ.

«ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΝΙΑΙΑΣ ΑΓΟΡΑΣ ΚΑΙ ΘΑ ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΠΟΣΟΥΣ ΞΕΝΟΥΣ ΘΑ ΔΕΧΘΟΥΜΕ» «Κάντο όπως η Βρετανία»:

ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ
«ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΝΙΑΙΑΣ ΑΓΟΡΑΣ ΚΑΙ ΘΑ ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΠΟΣΟΥΣ ΞΕΝΟΥΣ ΘΑ ΔΕΧΘΟΥΜΕ»
14:33
17/01/2017
Translate this page: EN FR DE ES RU AR
του Πέτρου Αναστασίου
Εκτοξεύθηκε η βρετανική λίρα, ακολουθώντας γενικότερα την βρετανική οικονομία, μετά το διάγγελμα της Βρετανής πρωθυπουργού Τερέζας Μέι η οποία εξήγησε λεπτμερώς πώς θα βγει η χώρα από την Ευρωπαϊκή  Ενωση αλλά και να ανοικονώνει ότι η τελική συμφωνία θα τεθεί υπό την έγκριση του Κοινοβουλίου (και από τα δύο σώματα).
 
Η στερλίνα αυξήθηκε έναντι του δολαρίου κατά 1%  με την έναρξη της ομιλίας της ενώ και η εικόνα απέναντι στο ευρώ βελτιώθηκε μετά την πτώση που κατέγραφε νωρίτερα. 
 
Η Τερέζα Μέι τόνισε μάλιστα ότι η Βρετανία δεν θα επιδιώξει να παραμείνει μέλος της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς μετά την αποχώρησή της από την Ευρωπαϊκή Ένωση, κλείνοντας κατ'αυτό τον τρόπο τελείως την πόρτα στην ΕΕ.
 
Ο δομικός πληθωρισμός της Βρετανίας, ο οποίος εξαιρεί τα μεταβλητά στοιχεία, επίσης αυξήθηκε σε 1,6% τον Δεκέμβριο, δίνοντας περαιτέρω ώθηση σε μια αγορά που υπέφερε από τον αποπληθωρισμό. Πρόκειται για τον πιο γρήγορο ρυθμό από τον Αύγουστο του 2014, τόνισε η εθνική στατιστική υπηρεσία ONS
 
Παρουσιάζοντας τις προτεραιότητές της για την έξοδο του Λονδίνου από την ευρωπαϊκή οικογένεια, η πρωθυπουργός της Βρετανίας τόνισε ότι η χώρα της «κάτι θα δώσει και κάτι θα πάρει» από τις διαπραγματεύσεις με τους ευρωπαίους εταίρους, οι οποίες θα είναι δύσκολες. 
 
«Η Σκωτία, η Ουαλία και η Βόρεια Ιρλανδία θα πρέπει να εμπλακούν στην διαδικασία και στο σχέδιο προς αποχώρηση της χώρας από την ευρωπαϊκή οικογένεια, αλλά η απόφαση για έξοδο από την ΕΕ ήταν του βρετανικού λαού συνολικά και πρέπει να γίνει όχι απλώς σεβαστή, αλλά να επιταχύνουμε και την εφαρμογή της», τόνισε η Βρετανή πρωθυπουργός.  
 
«Η Βρετανία θα ελέγχει απόλυτα πλέον τον αριθμό και την ποιότητα των εισερχομένων στο έδαφός της. Δεν θα αποφασίζουν οι άλλοι για την εσωτερική πολιτική και ασφάλεια της Βρετανίας. Ούτε για το πόσους ξένους θα φιλοξενεί η χώρα» πρόσθεσε φωτογραφίζοντας την Γερμανία και την πολιτική της στο μεταναστευτικό.
 
Το ερώτημα είναι τι έχει κάνει η Βρετανία και αντί να γκρεμιστεί στα τάρταρα, όπως προέβλεπαν τα πλουσιοπάροχα αμοιβόμενα από την ΕΕ, ΜΜΕ, πριν το Brexit έχει παρουσιάσει εκρηκτική άνοδο εν εισήλθε στηνστην οικονομία της και μάλιστα πολύ ενωρίτερα απ'ότι θα περίμενε κανείς.
 
Ουδεμία σύγκριση φυσικά δεν υπάρχει με το «ελληνικό πρόβλημα», αφού μιλάμε για μία διαφορετική οικονομία που κατάφερε και δεν εισήλθε στον φαύλο κύκλο του γερμανικού ευρώ, έχοντας την σοφία των εμπειριών του Β'ΠΠ, αλλά και μία οικονομία που δεν έχει την ρηχότητα της ελληνικής, δηλαδή κανονικά όσο και ευεργετική να ήταν η απόφαση για την Βρετανία, κανονικά τα αποτελέσματα θα έπρεπε να αργήσουν να φανούν.
 
Φυσικά η Ελλάδα είναι εντός ευρωζώνης, είναι «δεμένη» με την ΕΚΤ και υπάρχουν τελείως διαφορετικές προσεγγίσεις από μια χώρα της οποίας η πολιτικη ελίτ έχει μάθει να «προσκυνάει» ή στην καλύτερη περίπτωση «να μην στεναχωρεί» τα «προϊστάμενα κράτη». Που, έτσι ή αλλιώς, την προστατεύουν...

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Σκέψεις για υποχρεωτικά καταφύγια στα κτήρια στη Νορβηγία λόγω της ρωσικής απειλής

  Newsroom   Παρασκευή, 10 Ιανουαρίου 2025 20:40 Καταφύγιο (ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ) AP Photo/Sergei Grits Υποχρεωτική θέλει να ξανακάνει την κατασκευή...