Σάββατο 15 Απριλίου 2017

«Η Αθήνα παραπλανά τους δανειστές» Η FAZ επιρρίπτει τόσο στη νυν όσο και στις προηγούμενες ελληνικές κυβερνήσεις συστηματική άρνηση να εφαρμόσουν μεταρρυθμίσεις. Πολλές αναφορές του γερμανικού τύπου στην Documenta της Αθήνας.

Επισκόπηση τύπου

«Η Αθήνα παραπλανά τους δανειστές»

Η FAZ επιρρίπτει τόσο στη νυν όσο και στις προηγούμενες ελληνικές κυβερνήσεις συστηματική άρνηση να εφαρμόσουν μεταρρυθμίσεις. Πολλές αναφορές του γερμανικού τύπου στην Documenta της Αθήνας.
EU-Gipfel auf Malta | Gruppenbild (Reuters/Y. Herman)
Δριμεία κριτική στην ελληνική κυβέρνηση ασκεί με εκτενές της σχόλιό της για την πορεία των μεταρρυθμίσεων στην Ελλάδα η Frankfurter Allgemeine Zeitung. Σε άρθρο της με τίτλο «η Αθήνα παραπλανά τους δανειστές» η εφημερίδα της Φραγκφούρτης εκτιμά ότι «επειδή η κυβέρνηση στην Ελλάδα αναβάλλει τις εδώ και καιρό υπεσχημένες μεταρρυθμίσεις, υπάρχει ο κίνδυνος ανώμαλης προσγείωσης. Διότι το τρίτο πρόγραμμα διάσωσης και δανεισμού για την Ελλάδα εκπνέει το 2018. Η χώρα απέχει ακόμη πολύ από έναν ελάχιστο βαθμό οικονομικής εξυγίανσης», σημειώνει η FAZ, εκτιμώντας ότι σήμερα είναι αμφίβολο ότι το ελληνικό κράτος θα μπορεί να αναλάβει ξανά την πλήρη διαχείριση της οικονομίας μετά το τέλος του τρέχοντος προγράμματος. «Διότι γι' αυτό θα έπρεπε η κυβέρνηση να έχει ανανεώσει ριζικά τον κρατικό μηχανισμό και να έχει ενισχύσει τις αναπτυξιακές δυνάμεις της ιδιωτικής οικονομίας». Αυτές οι δύο δράσεις, τονίζει η γερμανική εφημερίδα, προβλέφθηκαν με λεπτομέρεια στο πλαίσιο των προγραμμάτων διάσωσης και αποτελούν δέσμευση των ελληνικών κυβερνήσεων. Ωστόσο, οι διαρθρωτικές αλλαγές «δεν έχουν γίνει ακόμα», παρατηρεί η FAZ και σχολιάζει: «Από εθνικιστικό πείσμα και λαϊκισμό, κυρίως όμως εξαιτίας των δεσμεύσεων απέναντι στις πελατειακές ομάδες τους ούτε η συντηρητική κυβέρνηση του Αντώνη Σαμαρά ούτε το ακροαριστερό υπουργικό συμβούλιο του Αλέξη Τσίπρα ταυτίστηκαν με τους μεταρρυθμιστικούς όρους».
Παρόλα αυτά, όπως εκτιμά η FAZ, «κανείς ευρωπαίος πολιτικός δεν επιθυμεί φέτος ένα νέο δράμα γύρω από την Ελλάδα, ούτε καν ο Αλέξης Τσίπρας. Ως εκ τούτου οι εταίροι θα αρκεστούν σε μερικές συμβολικές μεταρρυθμιστικές δράσεις και κατά τα άλλα θα επικεντρωθούν σε δημοσιονομική αριθμητική», εκτιμά ο σχολιαστής, τονίζοντας ότι «σύντομα θα είναι πολύ αργά για να αναπληρωθούν διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις που έχουν παραμεληθεί», ενώ επιρρίπτει στον έλληνα πρωθυπουργό και στους κομματικούς του συντρόφους ότι «εξακολουθούν να κάνουν τα πάντα προκειμένου να παρεμποδίσουν τις διαθέσεις ανάκαμψης και τις επενδύσεις».
Γκάμπριελ και Σουλτς αλλάζουν ρόλους
Ο Ζίγκμαρ Γκάμπριελ «εμφανίζεται τώρα ως φίλος των Ελλήνων και γενναιόδωρος Ευρωπαίος», σχολιάζει η SZ
Ο Ζίγκμαρ Γκάμπριελ «εμφανίζεται τώρα ως φίλος των Ελλήνων και γενναιόδωρος Ευρωπαίος», σχολιάζει η SZ
Για αλλαγή ρόλων μεταξύ του σοσιαλδημοκράτη γερμανού υπουργού Εξωτερικών Ζίγκμαρ Γκάμπριελ και του υποψήφιου καγκελαρίου των Σοσιαλδημοκρατών Μάρτιν Σουλτς σε ό,τι αφορά τη στάση τους απέναντι στην Ελλάδα κάνει λόγο η Süddeutsche Zeitung, παρατηρώντας ότι «σε αντίθεση με τον Ζίγκμαρ Γκάμπριελ, ο Μάρτιν Σουλτς στηρίζει τώρα την πολιτική της Μέρκελ για την Ελλάδα». Η εφημερίδα του Μονάχου αναφέρεται σε χθεσινές δηλώσεις του Μάρτιν Σουλτς στο πλαίσιο συνέντευξης που παραχώρησε σε μέλη της Ένωσης Ξένων Ανταποκριτών στο Βερολίνο, όπου άφησε να εννοηθεί ότι σε περίπτωση εκλογής του «θα άλλαζε λίγα πράγματα σε σχέση με την πολιτική της καγκελαρίου Μέρκελ». Όπως σχολιάζει η SZ, «ενώ ο Γκάμπριελ ήθελε κάποια στιγμή να πετάξει την Ελλάδα έξω από το ευρώ (…) εμφανίζεται τώρα ως φίλος των Ελλήνων και γενναιόδωρος Ευρωπαίος. Απεναντίας ο Σουλτς, ο οποίος ως πρόεδρος του Ευρωκοινοβουλίου επέκρινε επί σειρά ετών την πολιτική της Μέρκελ για τη διάσωση του ευρώ, τώρα υποστηρίζει σθεναρά την πολιτική εκείνης της γερμανικής κυβέρνησης, στην οποία του είναι τόσο σημαντικό να μην ανήκει ως υπουργός».
Όπως σχολιάζει κλείνοντας η εφημερίδα του Μονάχου, «μάλλον τουλάχιστον μερικοί Έλληνες θα προτιμούσαν στο μεταξύ ως καγκελάριο τον Γκάμπριελ».
Η πολιτική Documenta της Αθήνας
«H Documenta δεν ήταν ποτέ ένα πεδίο όπου ένιωθαν άνετα οι πολιτικοί», δήλωσε ο γερμανός πρόεδρος Σταϊνμάιερ στα εγκαίνια της έκθεσης στην Αθήνα
«H Documenta δεν ήταν ποτέ ένα πεδίο όπου ένιωθαν άνετα οι πολιτικοί», δήλωσε ο γερμανός πρόεδρος Σταϊνμάιερ στα εγκαίνια της έκθεσης στην Αθήνα
Εντυπώσεις από τη φετινή έκθεση Documenta, που εγκαινιάστηκε το περασμένο Σάββατο στην Αθήνα, μεταφέρει ο γερμανικός Τύπος. Πολλοί αρθρογράφοι εστιάζουν στον έντονα πολιτικό χαρακτήρα της κορυφαίας έκθεσης τέχνης. Όπως σημειώνει η Frankfurter Rundschau στην ηλεκτρονική της έκδοση, «είναι ένα πείραμα: Για πρώτη φορά η Documenta δεν διεξάγεται μόνο στο Κάσελ (σ.σ. τη φυσική της έδρα), αλλά αρχικά στην Αθήνα. Η αρχή ήταν ήδη γεμάτη με περφόρμανς». Η εφημερίδα της Φραγκφούρτης σχολιάζει ότι «το Κάσελ κάνει διακοπές στον Νότο» και αναφέρεται μεταξύ άλλων στα εγκαίνια της έκθεσης παρουσία του Γερμανού προέδρου Φρανκ-Βάλτερ Σταϊνμάιερ, ο οποίος δήλωσε ότι «η Documenta δεν ήταν ποτέ ένα πεδίο όπου ένιωθαν άνετα οι πολιτικοί. (…) Αυτό το χαρακτηριστικό επιδιώκεται να διατηρηθεί και υπό τον καλλιτεχνικό διευθυντή ( σ.σ. Άνταμ Σίμτσικ) της σημερινής έκθεσης», σημειώνεται.
«Τέχνη και πολιτική: η Documenta 14 ανανεώνει αυτό το σχήμα», γράφει σε σχόλιό της η Neue Osnabrücker Zeitung. Όπως επισημαίνει μεταξύ άλλων, ο Άνταμ Σίμτσικ «ανανεώνει με τη δική του οργανωτική δομή για την Documenta στην Αθήνα και το ερώτημα περί πολιτικής σημασίας της τέχνης. Οι συμμαχίες της με την πολιτική δεν ήταν πάντα ευτυχείς επειδή οδήγησαν σε υπερβολικές απαιτήσεις. Ωστόσο, συναρπάζει η ιδέα μέσω της μεταφοράς της έκθεσης στο εξωτερικό να αλλάξει ο τρόπος που η κοινή γνώμη βλέπει την Ευρώπη».
«Αντικαπιταλιστική ματιά»
Η προσφυγική κρίση είναι και αυτή σημείο αναφοράς στην Documenta της Αθήνας, όπως μαρτυρά αυτή η μαρμάρινη σκηνή
Η προσφυγική κρίση είναι και αυτή σημείο αναφοράς στην Documenta της Αθήνας, όπως μαρτυρά αυτή η μαρμάρινη σκηνή
Η Berliner Zeitung αναφέρει ότι «η Documenta 14 έχει ανοίξει και μαζί με αυτήν άνοιξε και η συζήτηση για μια τέχνη που μεταλλάσσεται ολοένα περισσότερο σε πολιτικό ισχυρισμό. Θέση αντί για θέαση, τύποι αντί για φόρμες», σχολιάζει η εφημερίδα του Βερολίνου, επισημαίνοντας την «αντικαπιταλιστική ματιά» της έκθεσης στην Αθήνα. Όπως σημειώνει μεταξύ άλλων, «η Documenta είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα πολιτικής κρατικών επιχορηγήσεων που προέκυψε από τη σκέψη ότι ειδικά η σύγχρονη τέχνη μπορεί να συνεισφέρει το μερίδιό της για τη σταθεροποίηση μιας εύθραυστης δημοκρατίας, κάτι που αναμφίβολα ήταν η Γερμανία το 1955, έτος ίδρυσης της Documenta. Δεν είναι η εκτίμηση αυτή ειδικά σήμερα και πάλι άκρως επίκαιρη;» διερωτάται η Berliner Zeitung.
Σε ανταπόκρισή της από την Αθήνα, η ηλεκτρονική έκδοση της Hannoversche Allgemeine Zeitungκαταθέτει τη δική της άποψη: «Αυτή η Documenta είναι ιδιαίτερα πολιτική. Μαρτυρά το τέλος της άνεσης και μια σκληρή πραγματικότητα που δεν νοιάζεται για συνοριακές γραμμές. Φυγή και εκτοπισμός είναι τα κεντρικά θέματα της έκθεσης, ενώ εξετάζονται ζητήματα όπως η ταυτότητα και το ανήκειν (σ.σ. π.χ. σε μια κοινότητα). Επίσης εξετάζονται κρίσεις, πόλεμοι και οι απαρχές τους, τις οποίες οι δημιουργοί εντοπίζουν στον ‘νεοαποικισμό' και τον ‘νεοφιλελευθερισμό'. Πολλοί Έλληνες πάντως καθιστούν υπεύθυνο για την φτωχοποίησή τους τον Γερμανό Βόλφγκανγκ Σόιμπλε και τη γερμανική ευρωπαϊκή πολιτική», σημειώνει η εφημερίδα του Ανοβέρου.
Άρης Καλτιριμτζής

Koρυφώνεται η ένταση λίγο πριν το τουρκικό δημοψήφισμα

Koρυφώνεται η ένταση λίγο πριν το τουρκικό δημοψήφισμα

Ανεβαίνουν οι τόνοι λιγότερο από 48 ώρες πριν από το τουρκικό δημοψήφισμα με τη συμμαχία του «ναι» να εμφανίζεται κάθε άλλο παρά ενωμένη. Στο μεταξύ οι τελευταίες δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι το αποτέλεσμα είναι αμφίρροπο.
default
Τελευταία δύο εικοσιτετράωρα πριν από το δημοψήφισμα της Κυριακής με την ένταση και την αγωνία στην Τουρκία να κορυφώνονται. Ο πρόεδρος Ερντογάν, σε δημόσιες ομιλίες του χθες στις πόλεις Ορντού και Κερασούντα ζήτησε από το λαό να ψηφίσει «ναι» για να καταπολεμηθεί η τρομοκρατία πιο αποτελεσματικά και κατηγόρησε την αντιπολίτευση ότι υποστηρίζει τους τρομοκράτες.
«Ναι» για να καταπολεμηθεί η τρομοκρατία, διαμηνύει ο Ερντογάν
«Ναι» για να καταπολεμηθεί η τρομοκρατία, διαμηνύει ο Ερντογάν
«Έχουμε αρχίσει τον μεγάλο αγώνα για να εξαλείψουμε τις τρομοκρατικές οργανώσεις όπως το ΡΚΚ, την οργάνωση του Γκιουλέν, το DHKPC. Εξουδετερώσαμε 11.000 τρομοκράτες μέχρι τώρα. Θα τους εξολοθρεύσουμε τελείως. Θα τους θάψουμε στα χαντάκια που έσκαψαν οι ίδιοι στη ΝΑ Τουρκία. Με τη βοήθεια του Θεού, την Κυριακή το βράδυ η Ευρώπη θα ακούσει τη φωνή μας. Τότε θα πουν ότι η Τουρκία είναι μια χώρα με την οποία δεν μπορούν να παίζουν παιχνίδια», ανέφερε χαρακτηριστικά ο τούρκος πρόεδρος. Σήμερα ο πρόεδρος Ερντογάν αναμενόταν να μιλήσει σε μεγάλη συγκέντρωση στο Ικόνιο της κεντρικής Τουρκίας, αλλά ματαίωσε την ομιλία του.
Την τελευταία στιγμή πάντως προβλήματα φαίνεται να ανακύπτουν μεταξύ του ΑΚP και του ακροδεξιού κόμματος Εθνικιστικής Δράσης του Ντεβλέτ Μπαχτσελί. Τα δυο κόμματα έχουν συνάψει συμμαχία υπέρ του «ναι» στο δημοψήφισμα, όμως η συνεργασία του ακροδεξιού εθνικιστή Μπαχτσελί με τους Ισλαμιστές του Ερντογάν και του Γιλντιρίμ, έχει προκαλέσει έντονο προβληματισμό και διχόνοια στο κόμμα των Γκρίζων Λύκων, με αποτέλεσμα αρκετοί βουλευτές του ΜΗΡ να έχουν διαγραφεί. Δύο ημέρες πριν από την ψηφοφορία ο Μπαχτσελί εμφανίζεται έντονα δυσαρεστημένος επειδή σύμβουλοι του προέδρου Ερντογάν δήλωσαν ότι μπορεί ο τούρκος πρόεδρος να αλλάξει τη δομή της Τουρκίας ώστε να υιοθετηθεί το ομοσπονδιακό σύστημα με διαφορετικές αυτόνομες περιοχές, στο πρότυπο των πολιτειών των ΗΠΑ.
Στα όρια του στατιστικού λάθος η διαφορά του «ναι» από το «όχι»
Μέχρι στιγμής η διαφορά μεταξύ του «ναι» και το «όχι» διαγράφεται οριακή
Μέχρι στιγμής η διαφορά μεταξύ του «ναι» και το «όχι» διαγράφεται οριακή
Στο μεταξύ ο Μπαχτσελί από χθες ζητά διευκρινίσεις από την κυβέρνηση και τον πρόεδρο Ερντογάν λέγοντας ότι διαφωνεί έντονα στην αλλαγή του «ενιαίου» χαρακτήρα του τουρκικού κράτους. «Έχουμε ενιαία κρατική δομή, ενός κράτους, ενός έθνους, μιας σημαίας και μιας χώρας. Αυτές είναι οι τέσσερις αμετάκλητες αρχές μας. Η ευαισθησία μας για τον ενιαίο χαρακτήρα του κράτος δεν είναι λιγότερη από ό, τι των εθνικιστών αδελφών μας», δήλωσε ωστόσο σήμερα ο τούρκος πρωθυπουργός Μπιναλί Γιλντιρίμ σε δημόσια ομιλία του προσπαθώντας να ξεπεράσει την κρίση.
Από την πλευρά του το ΡΛΚ της αξιωματικής αντιπολίτευσης, διατηρώντας ως τώρα ήπιους τόνους, επιμένει ότι η κυβέρνηση δεν έχει δώσει ικανοποιητικές απαντήσεις στο λαό για τους λόγους που χρειάστηκε να γίνει το δημοψήφισμα. Σε συνάντησή του σήμερα με εκπροσώπους των τουρκικών μέσων ενημέρωσης στην Άγκυρα ο αρχηγός του κόμματος Κεμάλ Κιλιτζντάρογλου δήλωσε ότι «εφόσον δεν έχουμε πάρει απάντηση γιατί έπρεπε να γίνουν αυτές οι 18 τροποποιήσεις του Συντάγματος, θα γράψουμε ένας έπος δημοκρατίας λέγοντας όλοι μαζί ένα “όχι” .Καλώ όλους τους πολίτες μας, ας προστατέψουμε την τουρκική δημοκρατία. Ας μην αφήσουμε να χαθεί η ισότητα ευκαιριών και η ισότητα απέναντι στο νόμο», ανέφερε ο Κ. Κιλιντζάρογλου χαρακτηριστικά.
Οι τελευταίες δημοσκοπήσεις επιβεβαιώνουν ότι η διαφορά μεταξύ του «ναι» και του «όχι» κυμαίνεται στα όρια του στατιτιστικού λάθους και με το ποσοστό αναποφάσιστων να βρίσκεται γύρω στο 8%. Δυο δημοσκοπήσεις χθες έδειχναν ελαφρά υπερίσχυση του «ναι» ωστόσο σημερινή δημοσκόπηση που δημοσιεύεται στην αντιπολίτευόμενη εφημερίδα Τζουμχουριέτ δείχνει σημαντική διαφορά υπέρ του «όχι» με 53,9 % ενώ το «ναι» να περιορίζεται στο 46,1%”.
 Αριάνα Φερεντίνου, Κων/πολη

Μετ’ εμποδίων η εκστρατεία του «όχι» Σοβαρές αμφιβολίες για το αδιάβλητο του επικείμενου δημοψηφίσματος στην Τουρκία

Πολιτική

Μετ’ εμποδίων η εκστρατεία του «όχι»

Σοβαρές αμφιβολίες για το αδιάβλητο του επικείμενου δημοψηφίσματος στην Τουρκία για τη συνταγματική αναθεώρηση εκφράζει ο επικεφαλής της αποστολής των παρατηρητών του ΟΑΣΕ στην Τουρκία Μίχαελ Λινκ.
Türkei vor dem Referendum Hayir Unterstützer in Ankara (DW/D. Cupolo)
Όπως είπε σε συνέντευξή του προς τη Γερμανική Ραδιοφωνία Deutschlandfunk: «Αυτό που είναι προβληματικό -και το έχουμε συγκρατήσει στην ενδιάμεση έκθεσή μας- είναι για παράδειγμα το γεγονός ότι οι υποστηρικτές του 'όχι' αντιμετώπισαν τις τελευταίες εβδομάδες προβλήματα όταν ήθελαν να πραγματοποιήσουν δημόσιες συγκεντρώσεις. Ή -σε αντίθεση με την εκστρατεία του 'ναι'- έζησαν συχνά τις επεμβάσεις της αστυνομίας. Επίσης υπήρξαν βίαια επεισόδια και προσπάθειες εκφοβισμού αλλά και μια μονομερής κάλυψη εκ μέρους των ΜΜΕ. Όλα αυτά έχουν καταγραφεί στο πλαίσιο της αποστολής μας».
Όσον αφορά την κατάσταση της ελευθερίας του τύπου στην Τουρκία, τα προσωρινά πορίσματα των ειδικών του ΟΑΣΕ είναι τραγικά: «Διαπιστώσαμε, και το έχουμε καταγράψει, ότι από τον περασμένο Ιούλιο έκλεισαν συνολικά 158 μέσα ενημέρωσης, εφημερίδες ή διαδικτυακές πύλες. Την ίδια ώρα χιλιάδες υπάλληλοι και δημοσιογράφοι είναι σήμερα άνεργοι ή έγκλειστοι».
Η αποστολή του Οργανισμού για την Ασφάλεια και τη Συνεργασία στην Ευρώπη (ΟΑΣΕ) στην Τουρκία αριθμεί συνολικά 12 ομάδες που αποτελούνται από δύο άτομα, 20 ειδικοί έχουν αποσταλεί μόνον στην Άγκυρα ενώ «ενισχύσεις» θα υπάρξουν την ημέρα του δημοψηφίσματος.
Πώς ψήφισαν οι Τούρκοι του εξωτερικού;
Από το εκλογικό τμήμα που υπήρχε στο τουρκικό προξενείο στην Κολωνία
Από το εκλογικό τμήμα που υπήρχε στο τουρκικό προξενείο στην Κολωνία
Στο μεταξύ οι Τούρκοι του εξωτερικού έχουν ψηφίσει. Στη Γερμανία από τα 1,4 εκατομμύρια των εγγεγραμμένων ψηφοφόρων προσήλθαν στις κάλπες, περίπου 700.000 πολίτες.
«Θα είχε ενδιαφέρον να είχαμε παρακολουθήσει και αυτή τη διαδικασία», λέει ο Μίχαελ Λινκ, «και μόνον για το λόγο ότι ο τουρκικός εκλογικός νόμος απαγορεύει τον προεκλογικό αγώνα στο εξωτερικό. Η εκλογική διαδικασία στα προξενεία είχε εξαιρετικό ενδιαφέρον. Δυστυχώς όμως δεν μπορούμε να την παρακολουθήσουμε. Η αποστολή μας αφορά πάντα τις εκλογές στην ίδια τη χώρα. Είναι ένα σημείο που θα πρέπει να ξαναδούμε στο μέλλον».
Ο ειδικός δεν θέλησε να σχολιάσει την εκλογική διαδικασία στη Γερμανία, επισημαίνοντας ότι «ο χρυσός κανόνας των παρατηρητών είναι να σχολιάζουν μόνον όταν είναι επί τόπου οι ίδιοι».
Συνολικά 2,9 εκατομμύρια Τούρκοι του εξωτερικού μπορούσαν να τοποθετηθούν μέχρι την περασμένη Παρασκευή επί της διαφιλονικούμενης συνταγματικής αναθεώρησης σχετικά με την εγκαθίδρυση προεδρικού συστήματος. Σε 59 χώρες είχαν στηθεί 120 εκλογικά τμήματα. Στη Γερμανία συμμετείχαν 695.000 πολίτες, ήτοι το 48,6% των εγγεγραμμένων ψηφοφόρων.
DLF / Κώστας Συμεωνίδης

Η Χριστιανική Αγάπη και ο Ελληνικός Έρωτας

Φωτογραφία του Spyros Stalias.Η Χριστιανική Αγάπη και ο Ελληνικός Έρωτας
Σπύρος Στάλιας, Οικονομολόγος Ph.D
Ας αφήσουμε τα οικονομικά και ας θεολογήσουμε για λίγο, μέρες που είναι, πηγαίνοντας προς τι ρίζες μας, γιατί πολύ φοβάμαι ότι ότι μας συμβαίνει, έχει να κάνει με την αποκοπή μας από αυτές.
Οι δυο αυτές έννοιες, της αγάπης και του έρωτα, επίκαιρες όσο ποτέ, θα μας βοηθήσουν προς αυτό τον σκοπό.
Ο Ελληνισμός αποκορυφώνεται μέσω του Έρωτα και ο Χριστιανισμός μέσω της Αγάπης. Βλέποντας λοιπόν τους δρόμους του Έρωτα και της Αγάπης ουσιαστικά θα κατανοήσουμε το πώς σηματοδοτούνται δυο πορείες σωτηρίας του ανθρωπινού γένους.
Η Χριστιανική Αγάπη κατ αρχήν, θα πρέπει να σημειωθεί, δεν έχει καμία σχέση με τις αισθήσεις γενικά, και ειδικότερα με το σωματικό κάλλος. Η Αγάπη επιβάλει ευθύς εξ αρχής να αγνοήσουμε το σωματικό κάλλος γιατί κάθε προσήλωση προς αυτό, συνιστά παραστράτημα στην πορεία μας προς τον ουρανό. Έτσι κάθε αισθητική αξία πρέπει από την αρχή να παραμερίζεται.
Η προϋπόθεση που στηρίζεται η Χριστιανική Αγάπη ανάγεται σε ένα Ον που είναι πέραν αυτού του κόσμου, τον Θεό. Αυτός αγαπά πρωταρχικά τον άνθρωπο. Η αγάπη του είναι τόσο μεγάλη ώστε να φθάνει στα όρια της έσχατης ταπείνωσης και της έσχατης αυταπάρνησης.
Ο Θεός ως τέλειο Ον αγαπά τον άνθρωπο και συνεπώς η αγάπη του δεν έχει κάποια προσωπική σκοπιμότητα. Έτσι η αγάπη του έχει τεράστια αξία, γιατί δεν έχει κανένα λόγο πέραν της σωτηρίας του ανθρώπου που είναι κατώτερο ον.
Κατά συνέπεια τον Θεό ως αντίληψη, δεν μπορούμε παρά να τον συλλάβουμε μέσω της αγάπης και ποτέ χωρίς αυτή.
Η αγάπη είναι θεμελιώδης ιδιότης του Θεού.
Η επίγνωση της αγάπης του Θεού από τους ανθρώπους γίνεται μέσω της πίστεως και ποτέ μέσω της λογικής. Λόγω του προπατορικού αμαρτήματος η λογική του ανθρώπου είναι αδύνατον να κατανοήσει. Και δεν μπορεί να γίνει αλλιώς, γιατί δεν είναι δυνατόν η ενέργεια του Θεού που είναι κυρίως αγάπη, να τεθεί στην κρίση της λογικής ενός κατωτέρου όντος, που είναι ο άνθρωπος.
Αποδεχόμενος ο άνθρωπος την πίστη στην αγάπη του Θεού ουσιαστικά και αυτός ταπεινώνεται και αναγνωρίζει την μηδαμινή του φύση, που για να σωθεί ταπεινώνεται και ο ίδιος ο Θεός και φθάνει στην σταύρωση. Δηλαδή και η πίστη στο Θεό μετά από αυτό το γεγονός δεν είναι τίποτα άλλο παρά δωρεά του Θεού στον άνθρωπο.
Πιστή λοιπόν και αγάπη αποτελούν τις δυο όψεις του ίδιου νομίσματος.
Επειδή ο Θεός κατήλθε προς ημάς, η αγάπη μας προς τον Θεό αποτελεί και αυτή ενέργεια του Θεού και όχι αυτόνομη δράση της ανθρώπινης ψυχής. Είναι απόδειξη ότι ο Θεός μας γνώρισε και έτσι η σωτηρία μας έχει χαρακτήρα ετεροσωτηριακό.
Η Αγάπη προς τον πλησίον με την σειρά της είναι μίμηση της αγάπης του Θεού προς τον άνθρωπο. Όσο η ανθρωπινή αγάπη προς τον πλησίον είναι μεγάλη, τόσο πιο πολύ είναι μίμηση της αγάπης του Θεού. Όπως η αγάπη του Θεού είναι για τον κάθε εκπεσόντα άνθρωπο μεγάλη, τόσο μεγάλη και χωρίς νόημα θα πρέπει να είναι η αγάπη του ανθρώπου προς τον πλησίον. Θα έχει μεγαλύτερη σημασία όταν στρέφεται στους δυστυχείς στους αμαρτωλούς, στις πόρνες, στους ασθενείς, στους ελεεινούς, στα μικρά παιδιά, στους αβοήθητους. Είναι κένωση αγάπης για την δική τους σωτηρία.
Το αγαπώ να αγαπώ του Αγίου Αυγουστίνου συνιστά την πεμπτουσία αυτής της αγάπης που φυσικά δεν έχει τέλος. Αφού η αγάπη του Θεού είναι ανεξάντλητη είναι δυνατόν η αγάπη του ανθρώπου να έχει τέλος; Ποτέ!!!
Η χριστιανική Αγάπη είναι μια οδός εκ των άνω προς τα κάτω, και όχι το αντίθετο. Μόνο ταπεινωμένος ο άνθρωπος και αγαπόντας οτιδήποτε βρίσκεται κάτω από αυτόν, πρόσωπο πάντα, μπορεί να ελπίζει στην σωτηρία του.
Άλλη βέβαια είναι η αντίληψη των Ελλήνων. Κατ αρχήν προς άρση πολλών παρεξηγήσεων η λέξη Έρως (εράν) σημαίνει ένδεια, φτώχεια, αναζήτηση αυτού που μου λείπει. Αγαπώ, σημαίνει στους Έλληνες, αρέσκομαι και είμαι ευτυχής με ότι κατέχω. Δηλαδή με το αγαπώ δηλώνεται μια στατική κατάσταση ενώ με τον Έρωτα δηλώνεται ένα δυναμικό φαινόμενο.
Για τους Έλληνες το αισθητό κάλλος αποτελεί την κατώτερη βαθμίδα από όπου αρχίζει μια πορεία προς το ιδεώδες. Οπωσδήποτε ο Έρως σχετίζεται με την γενετήσια έλξη στην αρχή. Στην αγάπη το στοιχείο αυτό λείπει παντελώς.
Βασική προϋπόθεση είναι η ύπαρξη των Ιδεών (στατική μορφή του Θείου), στις οποίες εκφράζεται με τον καθαρό τρόπο το Ον (η έσχατη πραγματικότης). Τις ιδέες τις γνωρίζουμε, ή ερχόμαστε σε πρώτη επαφή μαζί τους, μέσα από τα αισθητά πράγματα (από την φύση) και η δύναμη που δίνει η ψυχή στην νόηση να δει αυτές τις Ιδέες, στην καθαρότερη τους μορφή, ονομάζεται Έρως.
Δηλαδή Έρως είναι η δύναμη της ψυχής να ανέλθει από το ορατό για να ενατενίσει το αόρατο που είναι μέρος αυτού του κόσμου. Με άλλα λόγια ο άνθρωπος νοιώθει την ατέλεια του, αλλά καίτοι ατελές ον μέσα του υπάρχει η δύναμη να εξέλθει από αυτή.
Ο Έρωτας είναι φυσικό φαινόμενο και έχει την αναγκαιότητα του φαινομένου. Εφ όσον ο άνθρωπος δει το ωραίο στο φυσικό κόσμο, είναι υποχρεωμένος από την φύση του, το ωραίο να το ποθήσει. Από εκεί αρχίζει μια διαδικασία κατάκτησης του αγαθού από τον άνθρωπο που αποκορυφώνεται με το τέλος του Έρωτα και την ενόραση του αγαθού (δικαιοσύνη, ωραίο, επιστήμη).
Όλη αυτή η διαδικασία είναι αποκλειστικά ανθρώπινη προσπάθεια, γιατί στους Έλληνες η υπόθεση περί αδυναμίας της λογικής του ανθρώπου να προσεγγίσει το Θείο, λόγω προπατορικού αμαρτήματος, δεν ισχύει. Βαθειά πεποίθηση των Ελλήνων ήταν ότι στην ψυχή των ανθρώπων δεν κατοικεί το κακό, όπως στους Χριστιανούς, αλλά το καλό, και κατά συνέπεια αρκεί η διαδικασία της γνώσης για την σύλληψη του απόλυτου.
Στους Χριστιανούς η γνώση είναι περιττή, αφού η αγάπη αίρει την αδυναμία της σοφίας των ανθρώπων. Αυτό βέβαια για τους Έλληνες ήταν μωρία.
Η σωτηρία του ανθρώπου στο Χριστιανισμό είναι μια οδός καθόδου με σαφώς ετεροσωτηρικό χαρακτήρα, ο Θεός σώζει τον άνθρωπο. ‘Εγώ ειμί η οδός και η αλήθεια και η ζωη’ ισχυρίστηκε ο ιδρυτής της χριστιανικής θρησκείας. Οι Έλληνες εκλήθησαν να το ερμηνεύσουν άπαξ δια παντώς, διατυπώνοντας με τις φιλοσοφικές τους έννοιες και κατηγορίες το Δόγμα της Πίστεως, που οι χριστιανοί όλου του κόσμου το προφέρουν χωρίς να γνωρίζουν, ότι είναι κομμάτι της Ελληνικής Φιλοσοφίας, που για να το διατυπώσει, δογμάτισε μια και τελευταία φορά, και έτσι πάντα ζει.
Στον Ελληνισμό η σωτηρία είναι ένα ανέβασμα από την ομορφιά του κόσμου, περνώντας από ένα όμορφο κορμί σε δυο, και μετά σε πολλά, έπειτα από εκεί στις όμορφες πράξεις, κατόπιν από την πράξη στην γνώση της επιστήμης, και από εκεί στην ομορφιά την καθαυτή, για να γεννά πράγματα αληθινά. Εδώ ο αγώνας είναι μοναχικός, αριστοκρατικός, είναι πραγματική αυτοσωτηρία.
Ο Αριστοτέλης, με πλατωνική έξαρση, θαυμάσια περιγράφει την έλξη της ψυχής από το Θειο, λέγοντας ότι ο Θεός ακίνητος μέσα στην ευδαιμονία του έλκει τον κόσμο ως ερώμενον. Έτσι και το αγαθό, θεϊκή ιδέα αμετάβλητη και ηρεμούσα έλκει την ψυχή ως ερώμενον από την ένδεια (φτώχεια) που αυτή αισθάνεται.
Τα παραπάνω διετυπώθησαν, και οι δυο απόψεις, από ένα κοσμοϊστορικό λαό, με την έννοια ότι ολόκληρη η οικούμενη δεν μπορεί να εννοηθεί χωρίς αυτόν τον λαό, όταν το δούναι αυτού του λαού είναι μείζον σε σχέση με το λαβείν από την οικούμενη. Πολλοί θα πουν ότι αυτό είναι σοβινιστικό. Δεν με πειράζει γιατί η ιστορία είναι αδέκαστος.
Στο κάτω εδώ ακούστηκε πρώτη φορά το έν αρχή ην ο λόγος, που δημιούργησε τις προϋποθέσεις, με βάση τις οποίες, οι πνευματικές συναλλαγές μέχρι σήμερα γίνονται, που ξεχώρισε για λογαριασμό όλης της ανθρωπότητας το ορισμένο από το αόριστο, το ασαφές από το σαφές, την γνώση από την αγνωσία. Μετά όλα απελευθερώθηκαν και το πνεύμα εκφράστηκε με το κάλλος της τέχνης, με την πολιτική, με την ελευθερία, με την επιστήμης, το σώμα του ανθρώπου και το πνεύμα του έγιναν το κέντρο του κόσμου.
Τα γραφώ αυτά σήμερα, γιατί έχουμε χάσει τις πήγες μας, απ όπου θα πρέπει ξανά να εμπνευστούμε για πορευτούμε στο μέλλον, όχι ως δούλοι, όπως μας θέλουν οι Ευρωπαίοι και μερικές φύσεις πονηρές αμόρφωτων Ελλήνων αλλά ως χαρίεντες Έλληνες.
Καλή Ανάσταση σε όλους! Καλή Ανάσταση στην Πατρίδα!
spyridonstalias@hotmail.com

Λαός υπό πτώχευση: Αυξάνονται τα νοικοκυριά που δηλώνουν μηδενικό εισόδημα

Ασφυκτικές επιβαρύνσεις και δυσανάλογη κατανομή

Λαός υπό πτώχευση: Αυξάνονται τα νοικοκυριά που δηλώνουν μηδενικό εισόδημα

Λαός υπό πτώχευση: Αυξάνονται τα νοικοκυριά που δηλώνουν μηδενικό εισόδημα

Δύο στους δέκα Έλληνες πληρώνουν το 80% των φόρων - Ταυτόχρονα, όμως, σημειώνεται αύξηση της φτώχειας: περισσότερα κατά 34.000 τα νοικοκυριά που δήλωσαν μηδενικό εισόδημα το 2015

Ασφυκτικές επιβαρύνσεις και δυσανάλογη κατανομή εναντίον των πάλαι ποτέ μεσαίων στρωμάτων αποκαλύπτουν τα στοιχεία για τις φορολογικές δηλώσεις των Ελλήνων που έφερε στο φως η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).

Ενδεικτικά, το 17,6% των νοικοκυριών, περίπου 1 εκατομμύριο πολίτες με εισοδήματα άνω των 20.000 ευρώ, πλήρωσαν το 77,13% των φόρων το 2016, σύμφωνα πάντα με τα επίσημα στοιχεία της ΑΑΔΕ. Την ίδια στιγμή το 2015 (δηλώσεις 2016) αυξήθηκαν κατά 34.000 τα νοικοκυριά που δήλωσαν ότι πέρασαν τη χρονιά με μηδενικό εισόδημα. Συνολικά 1 στους 10 δεν είχε ούτε ένα ευρώ εισόδημα, ενώ 1 ένα στα 5 νοικοκυριά στη χώρα μας δήλωσε πως το 2015 ζούσε με λιγότερα και από 1000 ευρώ το χρόνο.

Τρεις στους τέσσερις φορολογούμενους δήλωσαν το 2016 εισοδήματα ως 12.000 ευρώ. Γι' αυτά τα εισοδηματικά κλιμάκια, το αφορολόγητο το οποίο το 2015 παρέμενε ενιαίο στα 9.545 ευρώ (ανεξαρτήτως του αριθμού των παιδιών) περιόρισε στο ελάχιστο τις επιβαρύνσεις. Αυτό αλλάζει καθώς το μεγαλύτερο μέρος αυτών των νοικοκυριών θα μπει από φέτος στο κάδρο των επιβαρύνσεων μετά την μείωση του αφορολογήτου.

Ήδη στα φετινά εκκαθαριστικά που θα αφορούν στις δηλώσεις εισοδήματος του 2016, οι φορολογούμενοι με χαμηλά εισοδήματα θα πληρώσουν περισσότερα λόγω της περυσινής, πρώτης μείωσης του αφορολόγητου. Έτσι, ένας άγαμος με εισόδημα 700 ευρώ το μήνα θα πληρώσει το 2017 περίπου 200 ευρώ φόρο παραπάνω σε σύγκριση με το 2016 με βάση τις αλλαγές που ψηφίστηκαν πέρυσι για το κλείσιμο της πρώτης αξιολόγησης.

Από το 2020 (ή από το 2019 αν δεν επιτευχθεί ο δημοσιονομικός στόχος του 2018) το αφορολόγητο για τον άγαμο θα υποχωρήσει από τις 8.636 ευρώ στις 5.636 ευρώ. Η αλλαγή αυτή θα φέρει ετήσιες απώλειες από 650 ευρώ για όσους βγάζουν από μόλις 500 ευρώ το μήνα και πάνω. Ειδικά όμως για τους χαμηλοσυνταξιούχους η συνδυαστική απώλεια και από τη μείωση των συντάξεων ενδέχεται να ξεπεράσει για κάποιες κατηγορίες ακόμη και τα 1.200 ευρώ ετησίως.

Μηνιαίες αναλύσεις αντί για αποδείξεις

Για το χτίσιμο του αφορολόγητου το 2017 (δηλώσεις 2018) μισθωτοί, συνταξιούχοι και αγρότες θα πρέπει στο εξής να συγκεντρώνουν μηνιαίες αναλύσεις τραπεζών για τις δαπάνες που έκαναν και θα κάνουν είτε μέσω καρτών (πιστωτικών ή χρεωστικών) είτε μέσω ηλεκτρονικής τραπεζικής (e-banking).

Με απόφαση της ΑΑΔΕ δεν χρειάζεται πια να κρατάμε χάρτινες αποδείξεις για το 2017 στο πλαίσιο της προσπάθειας για την εξάπλωση της χρήσης του πλαστικού χρήματος. Αυτό σημαίνει ότι όσες αποδείξεις μάζεψαν από την αρχή του έτους μέχρι σήμερα οι φορολογούμενοι είναι άχρηστες για φορολογικούς λόγους.

Στις δαπάνες που θα χτίζουν το αφορολόγητο του 2017 μέσω πλαστικού χρήματος θα περιλαμβάνονται σχεδόν όλα τα έξοδα για αγορές αγαθών και για υπηρεσίες. Έτσι, στις δηλώσεις του 2018 (εισοδήματα 2017) οι φορολογούμενοι θα κληθούν πλέον να δικαιολογήσουν με τις μηνιαίες αναλύσεις των τραπεζών τα εξής ποσοστά:

- 10% του ετησίου εισοδήματος, για εισόδημα ως 10.000 ευρώ,


- 15% του κλιμακίου εισοδήματος από 10.001 έως και 30.000 ευρώ και


- 20% για το υπερβάλλον των 30.000 ευρώ εισόδημα

Παρασκευή 14 Απριλίου 2017

Σε ντέρμπι φαίνεται να εξελίσσεται το δημοψήφισμα στην Τουρκία

ΤΟΥΡΚΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Σε ντέρμπι φαίνεται να εξελίσσεται το δημοψήφισμα στην Τουρκία - Τί δείχνουν τα γκάλοπ
Η μεγάλη και κρίσιμη ημέρα για την γειτονική Τουρκία πλησιάζει.Τα περίπου 60 εκατομμύρια των Τούρκων ψηφοφόρων καλούνται στις κάλπες την Κυριακή του Πάσχα για να αποφανθούν με ένα «ναι» («evet») ή ένα «όχι» («hayir»), υπέρ ή κατά της αναθεώρησης του τουρκικού Συντάγματος και της μετάβασης προς μια εκτελεστική υπερπροεδρία υπό τον Ταγίπ Ερντογάν.
Οι πιο πρόσφατες δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι η μάχη της κάλπης θα είναι αμφίρροπη μέχρι τέλους. Και ο νικητής θα κριθεί στο φινάλε.
Το σίγουρο είναι ότι το αποτέλεσμα αυτού του δημοψηφίσματος θα επηρεάσει τις σχέσεις της χώρας με την Ευρωπαϊκή Ενωση, την αντιμετώπιση του κουρδικού ζητήματος και την εξέλιξη της τουρκικής κοινωνίας.
Οι τελευταίες δημοσκοπήσεις πάντως στην Τουρκία δεν βοηθούν για την εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων.
Μάλιστα, ακόμη και η τελευταία δημοσκόπηση που δημοσιεύεται στην αντιπολίτευόμενη εφημερίδα «Τζουμχουριέτ» δείχνει σημαντική διαφορά υπέρ του «όχι» με 53,9 % ενώ το «ναι» να περιορίζεται στο 46,1%. Δυο άλλες χθεσινές δημοσκοπήσεις έδειξαν μικρό προβάδισμα του «ναι» έναντι του «όχι» ενώ στην δεύτερη την νίκη του «όχι». 
Επίσης, η εταιρεία δημοσκοπήσεων Γκεζιτζί, σε έρευνα που διενήργησε μεταξύ 8-9 Απριλίου σε 10 από τους 51 νομούς της Τουρκίας, δείχνει ότι το "ναι" προηγείται οριακά κατά 51.3% έναντι του "όχι", που συγκεντρώνει το 48.7% των ψήφων.
Το 8% των αναποφάσιστων θα κρίνει τον νικητή
Οι τελευταίες δημοσκοπήσεις επιβεβαιώνουν το ποσοστό αναποφάσιστων γύρω στο 8%. Και με δεδομένη την πολύ μικρή διαφορά του «ναι» με το «όχι», αυτό το 8% θα κρίνει εν πολλοίς και τον νικητή την Κυριακή.

«Οι Τούρκοι, ψηφίζουν με τον παρά τους, ή άλλως με το πορτοφόλι τους» είναι μια από τις εκφράσεις που κυκλοφορούν στη Γαλλία, από όσους θεωρούν ότι γνωρίζουν καλά τον τουρκικό λαό.
Το σίγουρο είναι ότι οι εκλογικές επιτυχίες του AKP, του κόμματος του Ερντογάν, στηρίχθηκαν στις πολύ καλές οικονομικές επιδόσεις της χώρας, μετά τον ερχομό στην εξουσία το 2002, των συντηρητικών μουσουλμάνων.
Επιδόσεις, που αναγνωρισμένα οφείλονται στις μεταρρυθμίσεις των προκατόχων, του κεντροδεξιού συνασπισμού με την ώθηση του υπουργού οικονομίας Κεμάλ Ντερβίς, τις οποίες είχε την εξυπνάδα να διατηρήσει και από τις οποίες επωφελήθηκε ο Ερντογάν.
Τελευταία όμως, η κατάσταση δεν είναι ρόδινη: ο πληθωρισμός έφθασε σε διψήφιο νούμερο, η ανεργία στο 10,9% (κατά μέσο όρο το 2016), τα έσοδα του τουρισμού έχουν συρρικνωθεί, η τουρκική λίρα υποτιμηθεί και η ανάπτυξη παρ' ότι ακόμα θετική (2,1%), έχει επιβραδυνθεί σε σύγκριση με παλιότερους ρυθμούς 4,8% κατ' έτος.
Το ερώτημα των Γάλλων παρατηρητών είναι, εάν αυτά τα δεδομένα θα συμβάλουν ώστε να χάσει ψήφους το «Ναι» και να επηρεασθεί το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος. Για να μην αφήσει τίποτα στην τύχη ο Ερντογάν, υπήρξε προβλεπτικός: έκλεισε στις φυλακές όσους θα είχαν τη δυνατότητα να οργανώσουν την εκστρατεία του «όχι», έχει το μονοπώλιο στα μέσα ενημέρωσης, χρησιμοποιεί τις κρατικές διευκολύνσεις για την εκστρατεία του και με τα κρατικά αεροπλάνα στέλνει ακόμα και υπουργούς στο εξωτερικό για συγκεντρώσεις, πράγμα απαράδεκτο για άλλη δημοκρατική χώρα», συνόψισε  ο 45χρονος Τανσού, κουρδικής καταγωγής που ζει στο Στρασβούργο και που παρακολούθησε και τη «συγκέντρωση-προπαγάνδα» στις 12 Μαρτίου, στην κοντινή πόλη Μέτζ με τον υπουργό Μεβλούτ Τσαβούσογλου.


Τουρκική Διασπορά και ψήφος

Οι Τούρκοι ψηφοφόροι που ζουν έξω από τη χώρα, υπολογίζονται στα τρία εκατομμύρια, που ισοδυναμούν με το 5-6 % του εκλογικού σώματος.
Η ψήφος των Τούρκων της διασποράς θα μπορούσε επομένως να ανατρέψει τις ισορροπίες υπέρ του «ναί», πράγμα που φαίνεται να έχει κατανοήσει το ΑΚΠ προσφέροντας ένα μάξιμουμ διευκολύνσεων για την ψηφοφορία.

Με βάση τα στοιχεία του τουρκικού προξενείου στο Παρίσι, οι Τούρκοι ψηφοφόροι στη Γαλλία υπολογίζονται στις 325.000.
Από τις αρχές Απριλίου, ήτοι δύο εβδομάδες πριν από την 16η, έχουν τεθεί στη διάθεσή τους εκλογικά κέντρα στα έξι γενικά προξενεία των πόλεων Παρίσι, Στρασβούργο, Μασσαλία, Λιόν, Νάντη και Μπορντώ.
Θα μπορούν δε να ψηφίσουν, έως τις 21.00 ώρα Γαλλίας, την Κυριακή το βράδυ... «δεν πρέπει να χαθεί ούτε ψήφος» ειρωνεύεται ο Χουσεΐν, κουρδικής καταγωγής υπάλληλος στο τουρκικό μπακάλικο σε λαϊκή γειτονιά των Παρισίων.
Για τον Χουσεϊν, «ότι και να βγει, ο Ερντογάν θα βρει τρόπους για κάνει το δικό του, όπως το 2015. Επειδή δεν του άρεσε το αποτέλεσμα του Ιουνίου για τις βουλευτικές, έκανε νέες εκλογές το Νοέμβριο» τόνισε με απαισιοδοξία.
Παντρεμένη με Τούρκο, η Μισέλ, το «χρυσό ψαλίδι» της γειτονιάς, επιδιορθώσεις ρούχων, όπου εργάζεται με τον σύζυγό της, δεν κρύβει τον θαυμασμό της για τον Ερντογάν. 
«Εχει κάνει πολλά για τη χώρα, δεν υπάρχει φτώχεια όπως πριν, είναι δυνατός και ο λαός τον θέλει δυνατό, πιστεύω ότι η μεγάλη πλειοψηφία των Τούρκων στη Γαλλία θα ψηφίσει υπέρ του «ναι» δήλωσε με ενθουσιώδη αυτοπεποίθηση.
Η ατμόσφαιρα είναι εντελώς διαφορετική στις συνοικίες των πόλεων όπου υπάρχει μεγάλος αριθμός Αρμενίων. Η Αλφροντβίλ θεωρείται η «μικρή Αρμενία». Η Κναρίγκ δουλεύει σε λογιστικό γραφείο, δεν θέλει να ακούει για Τουρκία και για έναν Ερντογάν «αρχισουλτάνο», εξαιτίας « των εγκλημάτων που έχει κάνει και που θα συνεχίσει να κάνει ακόμα και στη Συρία, γιατί έχω ρίζες και από εκεί» ξέσπασε.


Έτοιμος να «βάλει χέρι» στο ισλάμ Γαλλίας

Ο φόβος ενός πανίσχυρου Ερντογάν είναι αισθητός και σε ορισμένους κύκλους στη Γαλλία, ιδιαίτερα σε όσους προβληματίζονται για την αναδιοργάνωση «του ισλάμ Γαλλίας», μέσω του γαλλικού Συμβουλίου της μουσουλμανικής πίστης (CFCM) που δημιούργησε ο Νικολά Σαρκοζί το 2003.
Εκεί, τη θέση του αντιπροέδρου έχει ο Αχμέτ Ογκρας, που προτάθηκε από την πρεσβεία το 2012 και θεωρείται έμπιστος του Ερντογάν. Είναι 47 ετών, επιχειρηματίας, ιδιοκτήτης του τουριστικού πρακτορείου « Afra Voyages».
«Η θεολογική του νομιμοποίηση είναι μηδενική, αλλά κανείς δεν νοιάζεται», είχε δηλώσει κατά τον διορισμό του, ο Μπερνάρ Γκοντάρ, τότε αρμόδιος για το ισλάμ στο γαλλικό υπουργείο Εσωτερικών.
Λόγω της περιοδικότητας της προεδρίας ανά διετία, ο Α. Ογκρας αναμένεται να πάρει την προεδρία του Συμβουλίου την 1η Ιουλίου.
Οσο και εάν η ανάληψη της προεδρίας από τον Ογκρας γίνεται κάτω από νόμιμες διαδικασίες, ο ιστορικός Samim Akgönül του πανεπιστημίου του Στρασβούργου αναρωτιέται κατά πόσο θα είναι « ο Δούρειος Ιππος ενός καθεστώτος όλο και πιο αυταρχικού. Η 'Αγκυρα θα θεωρήσει σίγουρα ότι έχει ένα λόγο να πει για το ισλάμ στη Γαλλία. Μετά από μια νίκη του «ναι» θα πρέπει να περιμένουμε συνταρακτικές δηλώσεις του Ερντογάν» υπογράμμισε ο ιστορικός με δήλωσή του στο περιοδικό «L' Express».

 
«Το τρελό άλογο» η Γαλλία και η Ευρώπη

Να τεθεί εκ νέου η Τουρκία υπό το «καθεστώς παρακολούθησης» έχει ζητήσει η Επιτροπή Παρακολούθησης του Συμβουλίου της Ευρώπης ( Monitoring Committee).
Το αίτημα κατατέθηκε στο Συμβούλιο της Ευρώπης, στις 9 Μαρτίου, ύστερα από τη γνωμοδότηση της «Επιτροπής της Βενετίας» για τη συνταγματική τροποποίηση στην Τουρκία, μέσω του δημοψηφίσματος.
Οι εμπειρογνώμονες της «Επιτροπής της Βενετίας», αρμόδιας για συνταγματικά θέματα, κατέληξαν ότι « η συνταγματική τροποποίηση αποτελεί επικίνδυνη οπισθοδρόμηση για τη δημοκρατία» και «ενέχει τον κίνδυνο εκφυλισμού σε ένα αυταρχικό προεδρικό σύστημα».
Εκτός εκπλήξεων, η Ολομέλεια της Κοινοβουλευτικής Συνέλευσης στις 25 Απριλίου θα επικυρώσει την τοποθέτηση της Τουρκίας, «υπό monitoring».
«Είναι κάτι που ουδόλως συγκινεί τον Ερντογάν» δηλώνει  Τούρκος συνάδελφος Α. Κ. διατηρώντας την ανωνυμία του.
Κατά την άποψή του, ο Ερντογάν «έχει κλείσει το κεφάλαιο Ευρώπη και συγκεκριμένα αυτό της ευρωπαϊκής ένταξης».
Με ένα «ναι» νικηφόρο, «θα μετατραπεί σε τρελό άλογο, θα αναστατώσει την Ευρώπη και θα είναι ένα σενάριο καταστροφή για την Ένωση».
«Για κάθε θέμα, στοιχηματίζω», δήλωσε, «ότι θα κάνει διμερείς συμφωνίες με κάθε πρωτεύουσα και όχι με τις Βρυξέλλες.

Κάθε Μέρα Μ. Παρασκευή για τους περισσότερους στην χώρα

Παρασκευή, 14 Απριλίου 2017

Κάθε Μέρα Μ. Παρασκευή για τους περισσότερους στην χώρα

Του Σπύρου Γουδέβενου    

Μεγάλη Παρασκευή σήμερα, και χρόνια τώρα η μέρα για τους πιστούς και τους λιγότερο πιστούς ήταν μία μέρα θλίψης λόγω του επιταφίου του Ιησού..... Και στις καλές εποχές για εμάς, όπου η ανεργία ήταν χαμηλή, δουλειές υπήρχαν και χρέη ΔΕΝ υπήρχαν αυτή την μέρα μία κατάθλιψη σε κυνήγαγε!

Μεγάλη Παρασκευή του 2017 και μετά από επτά χρόνια μνημονίων η φετινή Μ. Παρασκευή δεν φαντάζει τόσο διαφορετική από την προχθεσινή μέρα ή την Παρασκευή της προηγούμενης εβδομάδας. Και δεν είναι ότι χάθηκε το "θρησκευτικό συναίσθημα"!

Η κατάθλιψη της Μ. Παρασκευής έχει γίνει καθημερινότητα για την πλειοψηφία των πολιτών αυτής της χώρας. Με την ανεργία και την απληρωσία στον ιδιωτικό τομέα να μαστίζει πάνω από το μισό ενεργό πληθυσμό αυτής της χώρας, με την ανέχεια που προκύπτει από το παραπάνω, με τα χρέη και τις συνέπειες τους να συνθλίβουν όποια θέληση για ζωή, και κυρίως με την έλλειψη προοπτικής για ένα καλύτερο αύριο αφού νέο Μνημόνιο μας φέρνει ο Τσίπρας, η μελαγχολία της Μ. Παρασκευής γενικεύτηκε.

Ο λαός προοπτική Ανάστασης δεν βλέπει, και σαν καταθλιπτικός δύσκολα ακούει προτάσεις που θα τον βγάλουν από την μιζέρια του. 

Οι πιο λαμπρές όμως για την ανθρωπότητα σελίδες της Ιστορίας γράφτηκαν από "φωτεινές" μειοψηφίες που αψήφησαν τις μαυρίλες των εποχών τους και άνοιξαν νέους δρόμους. Σε τέτοιες "μειοψηφίες" που θα δώσουν όραμα και προοπτική μένει να ελπίζουμε. Στο Κίνημα, στους ανθρώπους που ακόμα κατεβαίνουν στον δρόμο για να διατηρήσουν το "καντήλι" της αριστεράς και του κινήματος αναμμένο, που και αυτοί βέβαια πρέπει να υπερβούν τους εαυτούς τους, αυτά που "ήξεραν" και να συντάξουν νέες προτάσεις, νέα αφηγήματα που θα συγκινήσουν, θα εμπνεύσουν και θα δώσουν την τελική νίκη στις δυνάμεις της εργασίας αυτού του τόπου..

ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ!


Πηγή: http://anemosantistasis.blogspot.com/2017/04/blog-post_817.html#ixzz4eFVvz9i1

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Συναυλία Αλληλεγγύης | 18/01/25Κεντρικό αίτημα να γίνει επιτέλους η δίκη στο Ναυτοδικείο Πειραιά και να μπουν στη φυλακή οι υπεύθυνοι της τραγωδίας

Κεντρικό αίτημα να γίνει επιτέλους η δίκη στο Ναυτοδικείο Πειραιά και να μπουν στη φυλακή οι υπεύθυνοι της τραγωδίας. Σε εξέλιξη είναι η μεγ...