Πέμπτη 6 Ιουλίου 2017

Γ.Βαρουφάκης: «Παράλληλο σύστημα πληρωμών» το Σχέδιο Β

Γ.Βαρουφάκης: «Παράλληλο σύστημα πληρωμών» το Σχέδιο Β



Γ.Βαρουφάκης: «Παράλληλο σύστημα πληρωμών» το Σχέδιο Β
Ο πρώην υπουργός στη Βουλή   (Φωτογραφία:  Eurokinissi )
  • 2
Αθήνα
Με ένα μακροσκελέστατο κείμενο στο προσωπικό του blog, ο πρώην υπουργός Οικονομικών Γ.Βαρουφάκης επανέρχεται στο ζήτημα που προέκυψε με τις αποκαλύψεις της εφημερίδας Καθημερινή για το «παράλληλο νόμισμα».

«Επέτειος του μεγαλειώδους δημοψηφίσματος σήμερα και η τρόικα εσωτερικού κάνει, άλλη μια φορά, ό,τι μπορεί να αμαυρώσει την θύμηση εκείνης της γιορτής της δημοκρατίας νομιμοποιώντας τον παραγκωνισμό του 62% του ελληνικού λαού που τόλμησε να πει ΟΧΙ» αναφέρει και ασκεί δριμύτατη κριτική στην εφημερίδα για τα όσα αναφέρει.

Μάλιστα, σημειώνει ότι το σχέδιό του αφορούσε «παράλληλο σύστημα πληρωμών και όχι «παράλληλο νόμισμα».
Newsroom ΔΟΛ

Τετάρτη 5 Ιουλίου 2017

ΕΥΡΩΠΗ Πραξικόπημα σε σκηνοθεσία Ερντογάν;

Πραξικόπημα σε σκηνοθεσία Ερντογάν;

erdogan-praxikopima.jpg

Έρευνα Τούρκων δημοσιογράφων στη Σουηδία υποστηρίζει ότι ο Τούρκος πρόεδρος βρίσκεται πίσω από τα όσα συνέβησαν τον Ιούλιο του 2016 | (Presidency Press Service via AP, Pool)
Το αποτυχημένο πραξικόπημα στην Τουρκία δεν ήταν τίποτε περισσότερο από μια ενορχηστρωμένη προσπάθεια του Ταγίπ Ερντογάν και των συμμάχων του για να ξεκινήσουν μια μεγάλη εκστρατεία διωγμού των επικριτών του υποστητίζει ηοργάνωση Stockholm Center for Freedom, η οποία παραθέτει τα αποτελέσματα έρευνας που διεξήγαγε.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η SCF, με βάση τα δημόσια διαθέσιμα στοιχεία, τις κατηγορίες για τους πραξικοπηματίες, τις καταθέσεις στις δίκες, αλλά και συνεντεύξεις, γνώμες στρατιωτικών ειδικών και άλλα στοιχεία, η απόπειρα του περασμένου Ιουλίου δεν μπορεί καν να χαρακτηριστεί ως πραξικόπημα.
Η μη κυβερνητική οργάνωση επισημαίνει ότι ο μικρός αριθμός στρατιωτικής κινητοποίησης, ο περιορισμός των επιχειρήσεων σε λίγες πόλεις, η κακή διαχείριση και η μη τήρηση των «παραδοσιακών» πρακτικών δείχνουν ότι δεν ήταν πραξικόπημα.
Αντιθέτως, ο πρόεδρος της μη κυβερνητικής οργάνωσης, Αμπτουλάν Μποζκούρτ, τονίζει ότι ο Ερντογάν  βασίστηκε στις συνεχόμενες φήμες περί πραξικοπήματος στην Τουρκία και σκηνοθέτησε ένα δικό του σόου για να καταδιώξει την αντιπολίτευση.
Η έρευνα δημοσιεύθηκε αρχικά στα τουρκικά (μπορείτε να τη διαβάσετε ΕΔΩ) και σύντομα θα δημοσιευθεί και στα αγγλικά.
Σε αυτό το σημείο να σημειωθεί ότι η μη κυβερνητική οργάνωση Stockholm Center for Freedom (SCF) είναι ένας οργανισμός που έχει συσταθεί από δημοσιογράφους οι οποίοι έφυγαν από την Τουρκία και ζουν σε αυτοεξορία στη Σουηδία. Οι ίδιοι αναφέρουν ότι σκοπός τους είναι η υπεράσπιση των δικαιωμάτων του ανθρώπου και της ελευθερίας του λόγου και επικεντρώνονται στην χώρα καταγωγής τους.
Μερικά από τα στοιχεία της 191 σελίδων έκθεσης η οποία, κατά τη γνώμη τους, αποδεικνύει πως το πραξικόπημα ήταν σκηνοθετημένο.
  • Υπάρχουν μεγάλα κενά μεταξύ των γεγονότων και του αφηγήματος της κυβέρνησης για το πραξικόπημα, παρά τις έντονες προσπάθειες του Ερντογάν μέσω λογοκρισίας, προπαγάνδας, πίεσης, απειλών, ακόμη και βασανιστηρίων. Οι καταθέσεις των κατηγορουμένων ενισχύουν την άποψη πως το η απόπειρα πραξικοπήματος ήταν στημένη.
  • Οι αντικρουόμενες δημόσιες τοποθετήσεις του Ερντογάν για τη σειρά των γεγονότων την ημέρα της απόπειρας. Οι μνήμες του διαφέρουν ακόμη και από τα κατηγορητήρια που εκδόθηκαν.
  • Το γεγονός ότι ο επικεφαλής της MIT, Χακάν Φιντάν, είχε ενημερωθεί για το πραξικόπημα, όπως ο ίδιος έχει δηλώσει, αλλά δεν ενημέρωσε ούτε τον πρωθυπουργό ούτε τον πρόεδρο της Δημοκρατίας.
  • Το γεγονός ότι ο Χακάν Φιντάν είχε πολύωρη συνάντηση με υψηλόβαθμους στρατιωτικούς αξιωματούχους μια ημέρα πριν από το πραξικόπημα, αλλά και την ίδια ημέρα, παρά το γεγονός ότι τον είχαν προειδοποιήσει για τις κινήσεις αυτές. Το γεγονός ότι έφυγε από το αρχηγείο του στρατού χωρίς να τον παρενοχλήσει κανένας δεν έχει εξηγηθεί πειστικά μέχρι σήμερα.
  • Είναι εξαιρετικά ασυνήθιστο και περίεργο του γεγονός ότι υψηλόβαθμοι αξιωματούχοι συνέχιζαν την καθημερινότητά τους (πήγαιναν ακόμη και σε γάμους) σε στιγμές όπου υπήρχε πιστευτή πληροφόρηση πως επίκειται απόπειρα πραξικοπήματος.
  • Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία 8.651 αξιωματούχοι έλαβαν μέρος στο πραξικόπημα και ο αριθμός αυτός αντιστοιχεί στο 1,5% του τουρκικού στρατιωτικού προσωπικού. Από αυτούς 1.761 ήταν φαντάροι, 1.214 φοιτητές στρατιωτικών σχολών και 5.761 ήταν αξιωματούχου. Αλλά ακόμη και αυτοί οι αριθμοί δεν αντικατοπτρίζουν την πραγματική κινητοποίηση. Με βάση το γεγονός ότι 168 στρατηγοί και χιλιάδες αξιωματούχοι κατηγορούνται για διασύνδεση με την απόπειρα πραξικοπήματος.  Οι στρατηγοί αυτοί, όμως είχαν υπό τις διαταγές τους περίπου 200.000 στρατιώτες.
  • Τα περίεργα γεγονότα όπως το κλείσιμο του ενός ρεύματος της γέφυρας στο Βόσπορο, οι επιθέσεις κατά στόχων που δεν εξυπηρετούσαν κανένα σκοπό για τους πραξικοπηματίες, αλλά και το γεγονός ότι δεν σκότωσαν πολιτικούς που θα ήταν ο πρώτος στόχος, αλλά και το ότι έγινε προσπάθεια να καταληφθούν κεντρικοί στόχοι με λίγους μόλις φαντάρους. Οι επιχειρήσεις πραγματοποιήθηκαν μόνο σε μερικές πόλεις, ενώ οι στρατιώτες που εστάλησαν να συλλάβουν τον Ερντογάν έφτασαν στο ξενοδοχείο του αρκετές ώρες αφού ο πρόεδρος της Τουρκίας είχε φύγει.
  • Ακόμη και έναν χρόνο μετά από το αποτυχημένο πραξικόπημα η τουρκική κυβέρνηση δεν έχει παρουσιάσει κάποιο ατράνταχτο στοιχείο πως το κίνημα του Φετουλάχ Γκιουλέν βρίσκεται πίσω από την προσπάθεια πραξικοπήματος.

Πρωτοβουλία Αναστασιάδη για άρση του αδιεξόδου

Πρωτοβουλία Αναστασιάδη για άρση του αδιεξόδου UPD

nikos-anastasiadis.jpg

Νίκος ΑναστασιάδηςAP Photo/Craig Ruttle
Πρωτοβουλία αναλαμβάνει ο Νίκος Αναστασιάδης για την άρση των αδιεξόδων που υπάρχουν στη διαπραγμάτευση για το Κυπριακό στο Κραν Μοντανά της Ελβετίας. Νωρίτερα, τηλεφωνική επικοινωνία με την Τερέζα Μέι είχε ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, ενώ δόθηκε στη δημοσιότητα το πλαίσιο συμπερασμάτων του γενικού γραμματέα του ΟΗΕ, Αντόνιο Γκουτέρες.

[Αποστολή Ελβετία: Άκης Φάντης]

Όπως ανακοίνωσε ο πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας, εν όψει του αδιεξόδου που παρατηρείται τις τελευταίες οκτώ μέρες και «εις ένδειξη για ακόμη μία φορά της πραγματικής επιθυμίας μας για επίτευξη μιας λύσης που δεν θα εκφεύγει των αρχών, αξιών, αλλά και των παραμέτρων που έχει καθορίσει το Εθνικό Συμβούλιο και των θέσεων που κατά καιρούς έχουμε υποβάλει, ανέλαβα την πρωτοβουλία να υποβάλουμε προτάσεις, προκειμένου να ξεπεραστούν τα αδιέξοδα».
Ο Νίκος Αναστασιάδης επισήμανε ότι αναμένει πως «και η άλλη πλευρά θα επιδείξει την ίδια καλή βούληση προκειμένου να προχωρήσουμε ξεπερνώντας αδιέξοδα που έχουν δημιουργηθεί και εμμονές που έχουν καλλιεργηθεί».
Μάλιστα, απευθύνθηκε και στον κυπριακό λαό, καλώντας τον να κωφεύσει «σε όσα είτε κάποιοι εσκεμμένα κακοβούλως διαδίδουν περί τάχα υποχωρήσεων της ελληνοκυπριακής πλευράς, είτε και των άλλων οι οποίοι τείνουν ευήκοον ους εις όσους καλλιεργούν ένα κλίμα υπεραισιοδοξίας».
Όπως τόνισε, «με σοβαρότητα θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε τα όσα διαδραματίζονται προκειμένου να δούμε επιτέλους ακτίνα φωτός, ακτίνα ελπίδας, προοπτική για το μέλλον».

Επιστροφή Γκουτέρες

Αργά το βράδυ της Τετάρτης ο Στεφάν Ντουρατζίτς, εκπρόσωπος του γενικού γραμματέα Αντόνιο Γκουτέρες, επιβεβαίωσε την επιστροφή του στην Ελβετία στη Διάσκεψη για το Κυπριακό.
Όπως ανέφερε, «ο γενικός γραμματέας αισθάνεται ότι η παρουσία του στις συνομιλίες θα είναι ενδεδειγμένη αύριο. Υπήρξαν επίσης μια σειρά εκκλήσεων απ' όλες τις πλευρές για να επιστρέψει».

Τηλεφώνημα Τσίπρα-Μέι

Το πρωί της Τετάρτης, ο Αλέξης Τσίπρας είχε τηλεφωνική επικοινωνία με την Τερέζα Μέι, με αντικείμενο την εν εξελίξει διάσκεψη για το Κυπριακό.
Οι δύο πρωθυπουργοί συμφώνησαν στη σταθερή στήριξη των συνομιλιών για δίκαιη και βιώσιμη λύση του Κυπριακού στη βάση των αποφάσεων του ΟΗΕ, καθώς και στη σημασία επίτευξης ουσιαστικής προόδου στην υφιστάμενη φάση τους, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του Γραφείου του πρωθυπουργού.
Στο μεταξύ από την Ελβετία έγινε γνωστό το πλαίσιο συμπερασμάτων του γενικού γραμματέα του ΟΗΕ για το Κυπριακό. Επιγραμματικά αναφέρονται έξι σημεία «κλειδιά»:

Ασφάλεια - Εγγυήσεις

  • Θα πρέπει να αρχίσουμε να αναγνωρίζουμε, ότι χρειαζόμαστε ένα νέο σύστημα ασφάλειας και όχι συνέχιση του υφιστάμενου.
  • Θα πρέπει να τερματιστεί το σύστημα παρέμβασης, καθώς επίσης και η συνθήκη εγγυήσεων.
  • Το νέο σύστημα θα πρέπει να «κάνει όλους τους κύπριους να νιώθουν ασφαλείς»
  • Χρειαζόμαστε ένα γρήγορο μηχανισμό εφαρμογής ο οποίος να περιλαμβάνει εξωτερικά από την Κύπρο χαρακτηριστικά, π.χ. τα Η.Ε.
  • Οι σημερινοί εγγυητές, δεν μπορούν να εφαρμόζουν και να ελέγχουν τους εαυτούς τους.

Αντόνιο ΓκουτέρεςAP Photo/Khalil Senosi

Αναφορικά με τα στρατεύματα

  • Πρέπει να υπάρξει ραγδαία μείωση από την πρώτη μέρα, σε επίπεδα που προσομοιάζουν με τους αριθμούς που υπήρχαν στην παλιά συνθήκη συμμαχίας.
  • Υπάρχει μια διαφωνία στα μέρη, αν δηλαδή είναι ρήτρα επανεξέτασης ή τερματισμού. Αυτό θα πρέπει να συζητηθεί σε υψηλότερο επίπεδο.
  • Θα πρέπει να συζητηθούν οι λεπτομέρειες,  για το θέμα του οπλισμού.

Εδαφικό

  • Η τ/κ πλευρά θα πρέπει να εφαρμόσει το χάρτη που κατατέθηκε, να αντιμετωπίζει κάποιες ανησυχίες από την ε/κ κοινότητα (αναφορά στη Μόρφου). Διπλωματικές πηγές αναφέρουν ότι  σε αυτό το σημείο δεν συμφωνεί η ε/κ πλευρά, η οποία θεωρεί ότι το περιουσιακό δεν είναι μόνο η περιοχή της Μόρφου.

Περιουσιακό

Στο περιουσιακό θα πρέπει να υπάρχουν δύο αρχές:
  • To καθεστώς που θα διέπει τις περιουσίες υπό εδαφική αναπροσαρμογή- Οι περιουσίες που θα επιστραφούν υπό ε/κ διοίκηση και οι περιουσίες οι οποίες θα παραμείνουν υπό ε/κ διοίκηση.

Ισότιμη μεταχείριση

  • Όσον αφορά την παραμονή των Τούρκων υπηκόων στην Κύπρο, θα πρέπει να υπάρχει μια αναλογία  που να είναι «ακριβοδίκαιο»- Αυτή η «ιδέα» αφορά τη μετά τη λύση εποχή και στους Τούρκους υπηκόους, που θέλουν να ζήσουν μόνιμα στην Κύπρο.

Αποτελεσματική συμμετοχή-εκ περιτροπής προεδρία

  • Το θέμα της αποτελεσματικής συμμετοχής, χρειάζεται να συζητηθεί περαιτέρω σε σχέση με το αίτημα των Τ/Κ για θετική ψήφο, καθώς επίσης και άλλα στοιχεία του κεφαλαίου της διακυβέρνησης, όπως και το αίτημα για εκ περιτροπής προεδρία της τ/κ κοινότητας, είναι θέματα τα οποία θα πρέπει να συζητηθούν.
Με τις διαπραγματεύσεις να βρίσκονται στην κορύφωσή τους, αναμένεται να επιστρέψει στην Ελβετία ο γενικός γραμματέας του ΟΗΕ, Αντόνιο Γκουτέρες, για να συμβάλει στη συνέχιση των συνομιλιών.  

Αναρμόδια η Βουλή, στη δικαιοσύνη ο Γιάννος Παπαντωνίου

Αναρμόδια η Βουλή, στη δικαιοσύνη ο Γιάννος Παπαντωνίου

voyli.jpg

Ψηφοφορία στη Βουλή για την παραπομπή του Γιάννου ΠαπαντωνίουEUROKINISSI / ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΤΟΛΗΣ
Έπειτα από μυστική ψηφοφορία, η Βουλή αποφάσισε την παραπομπή του Γιάννου Παπαντωνίου στην τακτική δικαιοσύνη για το αδίκημα της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες, για το οποίο η Βουλή δηλώνει αναρμόδια. Ωστόσο, η Ολομέλεια αποφάσισε ότι το αδίκημα της απιστίας έχει παραγραφεί.
Ειδικότερα, λόγω της παραγραφής του αδικήματος της απιστίας, η Ολομέλεια ψήφισε «όχι» στην άσκηση δίωξης κατά του πρώην υπουργού.
Επίσης ψήφισε «όχι» και στην άσκηση δίωξης για το αδίκημα της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες, λόγω αναρμοδιότητας της Βουλής.
Συνεπώς, η Βουλή παραπέμπει με τη σημερινή της απόφαση τον Γιάννο Παπαντωνίου στην τακτική Δικαιοσύνη για έξι υποθέσεις και τις συναφείς δικογραφίες, ώστε να ελεγχθεί ο πρώην υπουργός για το παραπάνω αδίκημα.

Το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας

Σε σύνολο 240 ψηφοδελτίων, εκ των οποίων τα 236 έγκυρα:
- Για το αδίκημα της απιστίας, «όχι» στην άσκηση δίωξης, λόγω παραγραφής, δήλωσαν 205 βουλευτές, «ναι» στην άσκηση δίωξης δήλωσαν 27 βουλευτές, «παρών» στην άσκηση δίωξης δήλωσε ένας βουλευτής.
- Για το αδίκημα της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες, «όχι» στην άσκηση δίωξης λόγω αναρμοδιότητας της Βουλής δήλωσαν 202 βουλευτές, «ναι» δήλωσαν 32 βουλευτές. Σύμφωνα με την απόφαση αυτή, στον αρμόδιο εισαγγελέα παραπέμπονται οι έξι υποθέσεις και συναφείς δικογραφίες.

Η εισήγηση της επιτροπής

Η ειδική επιτροπή προκαταρκτικής εξέτασης είχε εισηγηθεί, με το πόρισμά της στην Ολομέλεια:
- Να μην ασκηθεί ποινική δίωξη σε βάρος του πρώην υπουργού Γιάννου Παπαντωνίου για το αδίκημα της απιστίας περί την υπηρεσία σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου με τις επιβαρυντικές περιπτώσεις του άρθρου 1 της παρ. 1 του Ν. 1608/1950, το οποίο φέρεται να τέλεσε από τον Οκτώβριο 2001 έως το Μάρτιο 2004 λόγω εξάλειψης του αξιόποινου (σ.σ. λόγω παραγραφής).
- Να μην ασκηθεί δίωξη και να παραπεμφθούν στον αρμόδιο εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών οι 6 υποθέσεις και οι σχετικές ποινικές δικογραφίες για το αδίκημα της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες, το οποίο φέρεται να τέλεσε ο πρώην υπουργός Γιάννος Παπαντωνίου, δεδομένου ότι η Βουλή δεν έχει αρμοδιότητα να ασκήσει εναντίον του ποινική δίωξη για το αδίκημα αυτό.

Το ΚΚΕ

Από την ψηφοφορία απουσίαζαν οι βουλευτές του ΚΚΕ, οι οποίοι τόνισαν σημειώνοντας ότι το κόμμα τους έχει καταθέσει ξεχωριστή από το πόρισμα δήλωση, με την οποία τοποθετείται συνολικά για την υπόθεση Παπαντωνίου και την ανάγκη περαιτέρω διερεύνησης από τη δικαιοσύνη και η οποία δήλωση αποτελεί ενιαίο σύνολο και δεν μπορεί να διασπαστεί.
Το Ποτάμι είχε ταχθεί υπέρ της συνέχισης των εργασιών της Επιτροπής και είχε προαναγγείλει ότι θα ψηφίσει «ναι» στην άσκηση δίωξης κατά του Γιάννου Παπαντωνίου και για τα δύο αδικήματα, διότι μόνο έτσι διασφαλίζεται ότι η δικαστική έρευνα της υπόθεσης θα συνεχιστεί.

Επίθεση Παπαντωνίου στον Παπαγγελόπουλο

Ο Γιάννος Παπαντωνίου, μετά την τοποθέτηση του αν. υπουργού Δικαιοσύνης Δημήτρη Παπαγγελόπουλου στη Βουλή, εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία καταγγέλλει τουν υπουργό για «πολιτική ανηθικότητα και εμπάθεια», αλλά και ψεύδη.
Στην ανακοίνωση που εστάλη στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Γιάννος Παπαντωνίου αναφέρει τα εξής:
«Ξεπέρασε τα όρια πολιτικής ανηθικότητας και εμπάθειας ο κ. Παπαγγελόπουλος στην σημερινή ομιλία του.
»Παρεμβαίνοντας απροκάλυπτα από τη θέση του υπουργού σε μια δικαστική διαδικασία που βρίσκεται σε εξέλιξη, με το πρόσχημα ότι ασχολήθηκε η Βουλή, παρέθεσε μια σειρά ψευδών ισχυρισμών και χαρακτηρισμών, με ένα μοναδικό στόχο: να προκαταλάβει την κρίση της δικαιοσύνης.
»Τα ψεύδη ή, τουλάχιστον οι αναπόδεικτοι ισχυρισμοί, είναι αναρίθμητοι. Οι καταλογισμοί των φορολογικών αρχών για δήθεν αδικαιολόγητα ποσά σε οικογενειακό καταπίστευμα στο εξωτερικό – δωρεά σε παιδιά – έχουν ακυρωθεί ήδη από τη διοικητική δικαιοσύνη και εκκρεμεί νέα κρίση σύντομα.
»Οι καταδίκες που επικαλείται για το πόθεν έσχες αφορούν τη μη ανανώριση από τα ελληνικά δικαστήρια ότι η κυριότητα των καταπιστευμάτων περιέρχεται από το δωρητή – την σύζυγό μου – στους δωρηθέντες. Γιαυτό έχω ήδη προσφύγει στο Ευρωπαικό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.
»Η απόκτηση των περιουσιακών μου στοιχείων είναι απόλυτα δικαιολογημένη, έχει ήδη ελεγχθεί από το ΣΔΟΕ χωρίς να αναδειχτεί κανένα πρόβλημα, και καλύπτεται από εκποιήσεις άλλων ακινήτων καθώς και από δάνεια.
»Οι “46 λογαριασμοί” καλύπτουν τις ενήλικες ζωές δύο προσώπων, με δύο γάμους και πέντε παιδιά, είναι στην τεράστια πλειοψηφία τους κλειστοί εδώ και πολλά χρόνια – αναγόμενοι και στην φοιτητική μου ζωή καθώς και σε κοινούς λογαριασμούς με την πρώτη μου σύζυγο που δεν βρίσκεται στη ζωή – και όσοι υπάρχουν σήμερα είναι κενοί.
»Είναι, εξάλλου, ψεύδος ότι έχει επιχειρηθεί από πλευράς μου το μπλοκάρισμα οποιουδήποτε λογαριασμού, ενώ όσα αναφέρει ο κ. Παπαγγελόπουλος περί «αμοιβής» 6,5 εκατ. μου είναι παντελώς άγνωστα και, σε κάθε περίπτωση, απολύτως ανυπόστατα.
»Παραμένει ανεξήγητο πως εν ενεργεία υπουργός Δικαιοσύνης και πρώην δικαστικός χρησιμοποιεί σε τέτοια έκταση ψεύδη και παραλογισμούς για να υπηρετήσει φαύλες κομματικές σκοπιμότητες».

Μήνυμα στην κυβέρνηση να κλείσει τις εκκρεμότητες για να εκταμιευτεί η δόση, έστειλε ο ESM


Μας παρακαλάνε να τελειώνουμε για να πάρουμε τη… δόση!


Μήνυμα στην κυβέρνηση να κλείσει τις εκκρεμότητες για να εκταμιευτεί η δόση, έστειλε ο ESM


Αυτά που συμβαίνουν μεταξύ Αθήνας και Δανειστών πραγματικά δεν έχουν προηγούμενο. Στις εκκρεμότητες που σχετίζονται με την απαλλαγή των τριών συμβούλων του ΤΑΙΠΕΔ (σ.σ. για τους οποίους εκδόθηκε απαλλακτικό βούλευμα από τον Αρειο Πάγο) αλλά και την υπόθεση Γεωργίου της ΕΛΣΤΑΤ στέκεται η ανακοίνωση του Ταμείου, με την οποία γνωστοποιείται ότι εγκρίθηκε το αναθεωρημένο μνημόνιο μετά την ολοκλήρωση της β’ αξιολόγησης. Παράλληλα καλεί την κυβέρνηση να επιλύσει τις εκκρεμότητες που υπάρχουν με το ΔΝΤ.
Εχει τη σημασία του το γεγονός ότι ανακοινώθηκε πως η προγραμματισμένη για σήμερα τηλεδιάσκεψη του Διοικητικού Συμβουλίου, η οποία θα ασχολείτο με το θέμα της δόσης, μετατέθηκε για την Παρασκευή στις 7 Ιουλίου.
Τσακαλώτος: Θα εγκριθεί την Παρασκευή
«Είμαι 100% σίγουρος ότι θα εγκριθεί την Παρασκευή η εκταμίευση της δόσης. Δεν θα σας το έλεγα αυτό εάν δεν ήμουν σίγουρος 100%» δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών Ευκλ. Τσακαλώτος.
Ερωτηθείς για το ποια είναι τα προαπαιτούμενα που εκκρεμούν για την εκταμίευση της δόσης ανέφερε ότι «είναι δύο υπουργικές αποφάσεις και όχι πολιτικές αλλά με τεχνικά ζητήματα, τις οποίες κοιτάμε τώρα. Η μία αφορά στον εξωδικαστικό συμβιβασμό και η άλλη στους μηχανικούς (απελευθέρωση επαγγέλματος). Το θέμα των καταστημάτων τις Κυριακές έχει λυθεί και το θέμα του ΝΣΚ (σ.σ. βεβαίωση ότι δεν είναι αντισυνταγματικές οι περικοπές στις συντάξεις) δεν είναι για τώρα και δεν το ζητεί το ΔΝΤ».
Επίσης ανέφερε ότι σήμερα ή αύριο θα σταλεί πίσω στο ΔΝΤ το Μνημόνιο Συνεργασίας με το ΔΝΤ (MEFP ).
Το μήνυμα του ESM
Οπως ανακοίνωσε ο ESM, «το Συμβούλιο των Διοικητών (σ.σ. μετέχουν οι υπουργοί Οικονομικών) του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας (ESM) ενέκρινε σήμερα το Συμπληρωματικό Μνημόνιο Κατανόησης (Supplemental MoU) με την Ελλάδα, σε συνεδρίαση μέσω τηλεδιάσκεψης. Αυτό ακολουθεί την ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης του προγράμματος του ESM για την Ελλάδα. Το Συμπληρωματικό MoU είναι ένα έγγραφο το οποίο επικαιροποιεί τις μεταρρυθμιστικές δεσμεύσεις που έχει αναλάβει η ελληνική κυβέρνηση στο αρχικό MoU που υπεγράφη τον Αύγουστο του 2015.
Οι διοικητές του ESM συζήτησαν επίσης ορισμένα εκκρεμή ζητήματα που σχετίζονται με εκκρεμείς νομικές υποθέσεις που επηρεάζουν ειδικούς του ΤΑΙΠΕΔ και αξιωματούχους της ΕΛΣΤΑΤ, καθώς και την πορεία των prior actions του ΔΝΤ. Οι διοικητές ενθάρρυναν την ελληνική κυβέρνηση να επιλύσει γρήγορα τα εκκρεμή ζητήματα. Αυτό θα ανοίξει τον δρόμο για την έγκριση της τρίτης δόσης της οικονομικής βοήθειας του ESM προς την Ελλάδα, ύψους 8,5 δισ. ευρώ από το Διοικητικό Συμβούλιο του ESM.
Ο γενικός διευθυντής του ESM επαναπρογραμμάτισε τη σύσκεψη μέσω τηλεδιάσκεψης του Διοικητικού Συμβουλίου, που ήταν αρχικώς προγραμματισμένο για σήμερα, για την Παρασκευή 7 Ιουλίου».
Μέχρι στιγμής, ο ESM και ο EFSF μαζί έχουν εκταμιεύσει 173,5 δισ. ευρώ προς την Ελλάδα, καθιστώντας τα ταμεία διάσωσης μακράν τους μεγαλύτερους πιστωτές της χώρας, σημειώνει η ανακοίνωση.

H KEΔΕ ζητά απαντήσεις σε 8 ερωτήματα από το υπ. Εσωτερικών -Για τους συμβασιούχους [λίστα]

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΒΡΕΘΟΥΝ ΧΩΡΙΣ ΔΟΥΛΕΙΑ»
H KEΔΕ ζητά απαντήσεις σε 8 ερωτήματα από το υπ. Εσωτερικών -Για τους συμβασιούχους [λίστα]

05|07|2017 20:24
Nα δοθούν συγκεκριμένες απαντήσεις σε οκτώ ερωτήματα «προκειμένου να μην βρεθούν εκατοντάδες συμβασιούχοι εργαζόμενοι στους Δήμους χωρίς δουλειά» όπως σημειώνει, ζητά η ΚΕΔΕ από το υπουργείο Εσωτερικών.
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης, συνεδρίασε σήμερα εκτάκτως και εξέτασε τα θέματα που έχουν προκύψει από την εφαρμογή της πρόσφατης νομοθετικής ρύθμισης.
Η ΚΕΔΕ καλεί το υπουργείο να απαντήσει εγγράφως και άμεσα στα ερωτήματα αυτά, προκειμένου, όπως είπε ο πρόεδρός της, Γιώργος Πατούλης, να αποφευχθούν νομικά λάθη και οι Δήμοι να γνωρίζουν το τι ακριβώς θα πράξουν.
Πέραν των πέντε ερωτημάτων που έχει υποβάλλει, από τη Δευτέρα, στο υπουργείο και για τα οποία, όπως ειπώθηκε, δεν έχουν λάβει καμία απάντηση, το ΔΣ της ΚΕΔΕ, μετά τη σημερινή συζήτηση, έθεσε κι άλλα τρία.
Αναλυτικά, τα ερωτήματα στο σύνολό τους, είναι τα εξής:
1) Με την διαδικασία της παραγ.2 του άρθρου 24 τα Δημοτικά Συμβούλια, (ΔΣ) υπό τις συγκεκριμένες προϋποθέσεις που θέτει νόμος, υποχρεούνται να προβούν σε απασχόληση του συνόλου των ήδη εργαζομένων με συμβάσεις έως 7/6/2017 ή μέρος αυτών, λαμβανομένου υπ' όψιν ότι με τις προηγούμενες νομοθετικές διατάξεις είχε δοθεί η δυνατότητα αριθμός των συμβάσεων αυτών να καλύπτεται και από άλλες πηγές εσόδων των Δήμων, πλην των ανταποδοτικών;
2) Στην περίπτωση κατά την οποία τα ΔΣ πρέπει να αποφασίσουν να αποδεχθούν το σύνολο των ήδη απασχολουμένων και μέχρι 31/3/2018, οπότε θα ολοκληρωθεί η διαδικασία πρόσληψης του τακτικού προσωπικού, από ποια έσοδα θα καλύπτονται οι συμβάσεις, το κόστος των οποίων υπερβαίνει το ύψος των ανταποδοτικών τελών;
3) Πριν τη σύναψη των συμβάσεων της παρ.2 υποχρεούνται οι Δήμοι να καταγγείλουν τις συμβάσεις που υφίστανται μέχρι 7/6/2017;
4) Στην περίπτωση που ο αριθμός των νέων θέσεων ή κενών οργανικών θέσεων των Οργανισμών Εσωτερικών Υπηρεσιών (ΟΕΥ) των Δήμων, που θα ζητηθούν από τους Δήμους να καλυφθούν, με την διαδικασία της παρ.1, είναι μικρότερος από τις ήδη υφιστάμενες συμβάσεις ανά Δήμο, θα πρέπει οι Δήμοι να προβούν σε καταγγελία των επιπλέον συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου μετά την ανάρτηση των προσωρινών πινάκων και πάντως μετά την 31/3/2018;
5) Οι συμβάσεις που θα συναφθούν σύμφωνα με την διαδικασία της παρ.2 θα έχουν αναδρομική ισχύ από 7/6/2017; Σε αντίθετη περίπτωση, με ποιο τρόπο θα καλυφθούν οι αποδοχές των εργαζομένων στο διάστημα από 7/6/2017 έως τη σύναψη της νέας σύμβασης της παρ. 2 του άρθρου 24 του ν.4479/2017;
6) Στη διάταξη του άρθρου 24 παρ 2 σχετικά με την αποδοχή της συνέχισης της εργασίας, συμπεριλαμβάνονται και όσοι συμβασιούχοι απασχολούνται και σε λοιπές ανταποδοτικές υπηρεσίες, εκτός του τομέα της καθαριότητας (πχ ηλεκτροφωτισμός, κοιμητήρια);
7) Πέραν των κατηγοριών ΔΕ και ΥΕ, υπάρχει προσωπικό ΤΕ που είχε διαδοχικές συμβάσεις και απασχολείτο στις ανταποδοτικές υπηρεσίες καθαριότητας και πριν την υπογραφή των νέων συμβάσεων. Το εν λόγω προσωπικό μπορεί περιλαμβάνεται στην τροποποίηση των Οργανισμών Εσωτερικής Υπηρεσίας;
8) Το Δημοτικό Συμβούλιο που θα αποφασίσει να αποδεχθεί την παροχή των υπηρεσιών του προσωπικού που υπηρετούσε έως τις 7.6 .2017, πριν την απόφαση του αυτή, θα πρέπει προηγουμένως να προχωρήσει σε διαπιστωτική πράξη του περί αυτοδίκαιης λύσης των προηγούμενων παραταθέντων δια νόμων συμβάσεων;
Ο κ. Πατούλης, κατά την εισήγησή του, επανέλαβε τη θέση της ΚΕΔΕ για μόνιμες και επαρκείς θέσεις εργασίας στις υπηρεσίες καθαριότητας των Δήμων, τόνισε ότι η Τοπική Αυτοδιοίκηση τάσσεται υπέρ της παραμονής των συμβασιούχων και ζήτησε από όλες τις δημοτικές αρχές να επιδείξουν «αυτοσυγκράτηση και συλλογικότητα» σε ό,τι αφορά τη λήψη των σχετικών αποφάσεων, εν αναμονή και των απαντήσεων του υπουργείου.
Ο επικεφαλής της παράταξης «Ριζοσπαστική Αυτοδιοικητική Πρωτοβουλία» και δήμαρχος Αιγάλεω, Δημήτρης Μπίρμπας, τόνισε ότι η νομοθετική ρύθμιση της κυβέρνησης κινείται στα όρια μιας θεσμικής πραγματικότητας υπέρ των εργαζομένων, κατήγγειλε «τρόικα εσωτερικού» που παρεμβαίνει για να μπλοκάρονται διαδικασίες, αλλά και «ακτιβιστές επιτρόπους».
Από το «Αυτοδιοικητικό Κίνημα» ο δήμαρχος Νεάπολης -Συκεών, Σίμος Δανιηλίδης, τόνισε ότι η ΚΕΔΕ δεν πρέπει να παρασύρεται από την υποσχεσιολογία και ψηφοθηρία της κυβέρνησης και χαρακτήρισε «μαχαιριά» στην αυτοτέλεια του θεσμού, τις κυβερνητικές αποφάσεις.
Η εκπρόσωπος της παράταξης «Λαϊκή Συσπείρωση» και δημοτική σύμβουλος Πειραιά, Ελπίδα Παντελάκη, κατήγγειλε ότι «στην πράξη πολλοί δήμαρχοι κάνουν πλάτη στην κυβέρνηση για απολύσεις» ενώ από τη ΛΑΕ, ο Νίκος Σακούτης, δημοτικός σύμβουλος Πετρούπολης, επισήμανε ότι η κυβέρνηση έχει πετάξει το «μπαλάκι» στην Αυτοδιοίκηση για τους συμβασιούχους.
Στην αρχή της συνεδρίασης, συμβασιούχοι του Δημοτικού Βρεφοκομείου Αθηνών, που χθες λύθηκαν οι συμβάσεις τους από την διοίκησή του, ζήτησαν την στήριξη της ΚΕΔΕ για την επαναπρόσληψή τους.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Είναι δημοκρατία το σημερινό πολίτευμα σύμφωνα με την αρχαία Ελληνική

ΙΣΤΟΡΙΑ

Είναι δημοκρατία το σημερινό πολίτευμα σύμφωνα με την αρχαία Ελληνική κοσμοθέαση;Ο άνθρωπος είναι ζώον πολιτικόν”.
“Τον πολίτη που δεν ασχολείται με τα κοινά δεν τον θεωρούμε φιλήσυχο, αλλά άχρηστο”.
Η Αρχαία Ελληνική Θρησκεία είναι εντελώς αντίθετη με τη θέση την οποία υιοθετούν συνήθως οι θρησκείες, κηρύσσοντας ότι καμία σχέση δεν έχουν με την Πολιτική (ένας ισχυρισμός που δεν είναι αληθής, ούτως ή άλλως).
Ο Έλλην άνθρωπος είναι ένθεος και κατοικεί εντός του κόσμου, αλλά και εντός της κοινωνίας, της Πόλεως. Άρα, τον ενδιαφέρει η Πολιτική, αφού αυτή καθορίζει την ίδια τη ζωή του.
Ο Έλλην δεν είναι αναχωρητής, μετέχει ενεργά στα κοινά και δραστηριοποιείται διαρκώς στον κοινωνικό στίβο, ενισχύοντας τις αγαθές προσπάθειες για βελτίωση του Πολιτισμού και αγωνιζόμενος δυναμικά εναντίον των δυνάμεων του συντηρητισμού που εμποδίζουν την πρόοδο του ανθρώπου.
Άλλωστε, οι λέξεις: Πόλις – Πολιτισμός – Πολιτική είναι από την ίδια ρίζα και αποτελούν τις όψεις της συγκροτημένης σε κοινωνία ελλόγων όντων ανθρώπινης εξέλιξης.
Η ίδια η Αρχαία Ελληνική Θρησκεία, εξάλλου, επιτάσσει την ενασχόληση με την Πολιτική. Το συμβούλιο των Θεών αποφασίζει πάντα, κι όχι ένας Θεός – αφέντης μονάχος του.
Στους θείους κόσμους δεν υφίσταται αυταρχισμός, ούτε και διάκριση μεταξύ των δύο φύλων, και οι 12 Ολύμπιοι Θεοί είναι έξι Θεοί και έξι Θεές, ισότιμοι, αγαθοί και εναρμόνιοι άπαντες.
Γι’ αυτό η Αρχαία Ελληνική Θρησκεία, αντίθετα με το Μονοθεϊσμό που προκρίνει την “ελέω Θεού βασιλεία” και την κάθε άλλη «σωτηριολογία», είναι αλληλένδετη με τη Δημοκρατία. Και για να γίνουμε ακόμη πιο συγκεκριμένοι, η Αρχαία Ελληνική Θρησκεία είναι εκείνη που γέννησε και τρέφει εσσαεί τη Δημοκρατία!
Τι εστί Δημοκρατία…
“Αν η ελευθερία και η ισότητα γεννιούνται στη σκέψη κάποιου ανθρώπου, στην πράξη μπορούν να βρεθούν μόνο στη Δημοκρατία, όπου όλοι οι άνθρωποι έχουν την ίδια ευθύνη για τα κοινά”
Aυτά μας λέει ο Αριστοτέλης περί Δημοκρατίας, συνοψίζοντας την έννοιά της σε τρία κυρίως σημεία. Ότι Δημοκρατία εστί: ελευθερία, ισότητα και συνυπευθυνότητα – συναρχία στην εξουσία. Για να δούμε εν τάχει και με συνοπτικά παραδείγματα… ισχύουν αυτά στη σημερινή μας “δημοκρατία”;
Πώς εκφράζεται η “ελευθερία” μας, κατά πρώτον, όταν δεν έχουμε καμιά δυνατότητα να αποφασίσουμε για τον εαυτό μας και το μέλλον μας και αποφασίζουν άλλοι για μας;
Πόσο ελεύθερος, αλήθεια, μπορεί να είναι ένας πολίτης που πληρώνει διόδια ακόμη και για κοντινές αποστάσεις εντός της πόλης στην οποία ζει;
Και ποια αξία έχει η “ελευθερία” μας όταν για καθυστερήσεις χρεών προς το δημόσιο ή άλλες «υπηρεσίες κοινής ωφελείας» (π.χ. ασφαλιστικά ταμεία, τράπεζες κ.λ.π.) εμείς πληρώνουμε υπέρογκους τόκους και κινδυνεύουμε να καταλήξουμε στη φυλακή, ενώ όταν το κράτος, η επίσημη Πολιτεία μάς χρωστάει, όχι μόνο δεν τοκίζεται το χρέος, αλλά υπάρχουν πλέον πλείστες όσες περιπτώσεις που δεν πληρώνεται καν το ποσόν στον δικαιούχο;
Πού ανευρίσκεται εντός της “δημοκρατικής” κοινωνίας μας η έννοια της ισότητας, όταν δε δίδονται ίσες ευκαιρίες στην παιδεία, την υγεία ή την καριέρα και τα κριτήρια για τα μέσα προς την επιτυχία είναι κατά κύριο λόγο οικονομικά; Πώς μπορούμε να μιλήσουμε για ισότητα απέναντι στο Νόμο, όταν για να καταφύγεις στο δικαστήριο και να βρεις το δίκιο σου πρέπει να διαθέτεις γερό πορτοφόλι;
Πόσο συμμετέχουμε τέλος στα κοινά, όταν όλες οι αποφάσεις που μας αφορούν λαμβάνονται ερήμην μας, από ανθρώπους ξένους προς εμάς στις μέρες μας (τους «δήθεν» εταίρους μας), και εμείς καλούμαστε μόνο να “ψηφίσουμε” συγκεκριμένους «εγχώριους» υποψηφίους -που για να διεκδικήσουν την ψήφο μας, θα πρέπει να διαθέτουν οπωσδήποτε μεγάλη οικονομική επιφάνεια ή να ενισχύονται από μεγάλα οικονομικά κέντρα, άρα είναι εν δυνάμει δοτοί;
Όσο για τις επιλογές μας, αυτές περιορίζονται σε συγκεκριμένα κόμματα, αφού μόνο αυτά γνωρίζουμε, καθώς μόνο αυτά μπορούν να έχουν πρόσβαση στη “βιομηχανία της επικοινωνίας”.
Είναι δημοκρατικό το πολίτευμα το οποίο έχουμε, με βάση τα όσα αναφέρει ο Αριστοτέλης; Όχι, βέβαια! Είναι μια στυγνή Οικονομοκρατία! Γιατί όπως μας λέει ο Μοντεσκιέ: “Όταν στα πλαίσια ενός δημοκρατικού πολιτεύματος, ο λαός οργανώνεται και έχει την υπέρτατη εξουσία, αυτό είναι τότε πραγματική Δημοκρατία. Όταν όμως η υπέρτατη εξουσία βρίσκεται στα χέρια μιας μερίδας του λαού, τότε αυτό το πολίτευμα ονομάζεται αριστοκρατικό”.
Αριστοκρατία, λοιπόν, έχουμε κατ’ ουσίαν, κι ας έχει άλλη ονομασία το πολίτευμά μας επισήμως (σήμερα, μιλάμε για την κοινοβουλευτικού και αντιπροσωπευτικού τύπου Παγκοσμιοποίηση και την επικυρίαρχη οικονομική ελίτ που διευθύνει το σύστημα, εφόσον στον κόσμο μας αναγνωρίζεται μόνο η αριστοκρατία του… χρήματος, που, βέβαια, δε διαθέτει τίποτε το… αριστοκρατικό, ούτε και το άριστο!
Και επειδή ακριβώς δεν έχει πια νόημα να μιλάμε για αριστοκρατία, που ως όρος ανήκει στο παρελθόν, θα προτιμήσουμε έναν άλλον όρο, την ολιγαρχία. Και όπως μάς διαφωτίζει ο Πλάτων περί του θέματος: “Ολιγαρχία: (εστί) μια μορφή διακυβέρνησης που στηρίζεται στην αξία της ιδιοκτησίας, της οποίας ο πλούσιος διαθέτει τη δύναμη, ενώ ο φτωχός τη στερείται παντελώς”. Επιμέλεια Θ.Πιστικός Δημοσιογράφος συντάκτης αρθρογράφος Ε.Σ.Δ

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Κυρ. Μητσοτάκης : Είναι μία ακόμα προσπάθεια στο πλαίσιο της μεγάλης μεταρρύθμισης που αφορά στη λογοδοσία του ευρύτερου δημοσίου τομέα

  ΠΟΛΙΤΙΚΉ / Τρίτη 8 Ιουλίου 2025, 15:48:20 / / Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης προήδρευσε σήμερα σε σύσκεψη με την η...