Δευτέρα 8 Ιανουαρίου 2018

Δεκτή η προσφυγή Μουζάλα «Παγώνει» η χορήγηση ασύλου στον τούρκο αξιωματικό

Δεκτή η προσφυγή Μουζάλα

«Παγώνει» η χορήγηση ασύλου στον τούρκο αξιωματικό

«Παγώνει» η χορήγηση ασύλου στον τούρκο αξιωματικό
Η αίτηση ακύρωσης της παροχής ασύλου του Γιάννη Μουζάλα αφορά τον έναν από τους οκτώ τούρκους στρατιωτικούς που κατέφυγαν στην Αλεξανδρούπολη μετά την απόπειρα πραξικοπήματος κατά του Ταγίπ Ερντογάν τον Ιούλιο του 2016
(Φωτογραφία: Eurokinissi)


Αναστέλεται προσωρινά η χορήγηση ασύλου στον τούρκο αξιωματικό μετά από την προσφυγή του υπουργού Μεταναστευτικής Πολιτικής Γιάννη Μουζάλα, η οποία έγινε δεκτή.

Ως εκ τούτου ο τούρκος αξιωματικός είναι και πάλι κρατούμενος.

Η ακρόαση για το αίτημα ακύρωσης της απόφασης της 3ης Ανεξάρτητης Δευτεροβάθμιας Επιτροπής Ασύλου, με την οποία παρασχέθηκε άσυλο στον τούρκο συγκυβερνήτη του ελικοπτέρου, ο οποίος μαζί με άλλους επτά στρατιωτικούς κατέφυγε στην Αλεξανδρούπολη μετά την απόπειρα πραξικοπήματος κατά του Ταγίπ Ερντογάν στις 15 Ιουλίου 2016, ολοκληρώθηκε στο Διοικητικό Εφετείο Αθηνών την Παρασκευή.

Σήμερα, Δευτέρα, η πρόεδρος του Θ' Τμήματος του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών Ευγενία Μυλωνοπούλου έκανε δεκτό το αίτημα του ελληνικού Δημοσίου για χορήγηση προσωρινής διαταγής και αναστέλλει προσωρινά τη χορήγηση ασύλου στον Τούρκο συγκυβερνήτη του ελικοπτέρου.

Όπως αναφέρεται στην απόφαση το αίτημα γίνεται δεκτό για λόγους δημοσίου συμφέροντος, αλλά και για το συμφέρον του ίδιου του αξιωματικού.

Παράλληλα, η προσωρινή διαταγή αναφέρει ότι η διοίκηση (κράτος) θα απέχει από κάθε ενέργεια που στοχεύει στην αναχώρηση του Τούρκου από την Ελλάδα.

Μετά την εν λόγω εξέλιξη, ο τούρκος στρατιωτικός θα οδηγηθεί και πάλι στο Αστυνομικό Τμήμα του Ολυμπιακού Χωρίου, ως διοικητικά κρατούμενος.

Η αίτηση ακύρωσης του ασύλου θα συζητηθεί στις 15 Φεβρουαρίου.

Υπενθυμίζεται ότι ο υπουργός Μεταναστευτικής Πολιτικής Γιάννης Μουζάλας κατέθεσε στο Διοικητικό Εφετείο αίτηση έκδοσης προσωρινής διαταγής, προκειμένου να «παγώσει» η απόφαση χορήγησης ασύλου του τούρκου συγκυβερνήτη του ελικοπτέρου, ενώ κατέθεσε και αίτηση αναστολής.

Σε κάθε περίπτωση, τον τελευταίο λόγο αναμένεται να έχει το ΣτΕ, καθώς ο τούρκος στρατιωτικός έχει το δικαίωμα άσκησης έφεσης επί της απόφασης που εξέδωσε το Διοικητικό Εφετείο

Τι κρύβεται πίσω από την δήθεν «αυθόρμητη» εξέγερση του Ιράν;

Γιατί γίνεται η «εξέγερση» στο Ιράν: Η μόνη δημοκρατία του Κόλπου ενώ τα απολυταρχικά καθεστώτα μένουν στο απυρόβλητο

Γράφει: Θεόφραστος Ανδρεόπουλος ΠΗΓΗ PRO NEWS


Τι κρύβεται πίσω από την δήθεν «αυθόρμητη» εξέγερση του Ιράν; Μα φυσικά τα δυτικά συμφέροντα εναντίον της Ρωσίας και του σιιτικού-αλεβιτικού-ορθόδοξου μπλοκ το οποίο νίκησε και κυριάρχησε στην Συρία και πλέον το «βαθύ αμερικανικό» κράτος συνειδητοποίησε ότι πρέπει να κτυπήσει έναν εκ των κύριων αντιπάλων του κατά μέτωπο και όχι με «αντιπρόσωπους».
Στην Μέση Ανατολή έχουμε μια σειρά από παράδοξα. Είτε αρέσει είτε όχι, είναι η μόνη θεμελιωμένη δημοκρατία με τακτικές και συνταγματικά κατοχυρωμένες εκλογές από το 1979 που έγινε η επανάσταση μέχρι σήμερα.
Είναι η μόνη δημοκρατική χώρα στον Κόλπο (όπως ορίζεται η δημοκρατία με βάση την αντιπροσώπευση και την εκλογή των αντιπροσώπων το ότι η μορφή της έχει θρησκευτικό πρόσημο καμία σημασία δεν έχει)

Κι όμως αντί να έχουμε εξέγερση πραγματική στις σουνιτικές χώρες του Κόλπου, οι οποίες κυβερνούνται από διεφθαρμένα απολυταρχικά καθεστώτα που καμία ελευθερία δεν προσφέρουν στους πολίτες τους, έχουμε «εξέγερση» στο Ιράν.
Σημειώνεται ότι ο βασικός λόγος που τα καθεστώτα του Κόλπου μισούν κυριολεκτικά το Ιράν είναι ακριβώς το γεγονός ότι αυτό έχει δημοκρατικό καθεστώς πέραν του γεγονότος του ότι η χώρα είναι σιιτική
Άλλωστε επί Σάχη οι Πέρσες-Ιρανοί πάλι Σιίτες ήταν αλλά τότε καμία χώρα του Κόλπου δεν ήταν εχθρική απέναντί της διότι απλούστατα όλες οι μοναρχίες ήταν δεμένες στο αμερικανικό «άρμα»
Τώρα το Ριάντ με 20% σιιτικό πληθυσμό ανησυχεί ιδιαίτερα.
Άλλους εννέα νεκρούς κατέγραψαν οι ιρανικές αρχές το βράδυ της Δευτέρας προς Τρίτη ανεβάζοντας στους 22 συνολικά τον αριθμό των θυμάτων από τις διαδηλώσεις των τελευταίων 24ωρων.
Όπως ανακοίνωσε η ιρανική κρατική τηλεόραση ορισμένοι εκ των νεκρών επιχείρησαν να κάνουν έφοδο σε αστυνομικό τμήμα προκειμένου να κλέψουν όπλα.
Συγκεκριμένα έξι διαδηλωτές επιτέθηκαν στο αστυνομικό τμήμα της πόλης Καχνταριτζάν για να αρπάξουν, συμφωνα με την ιρανική κρατική τηλεόραση, όπλα. 
Ένα 11χρονο αγόρι και ένας 20χρονος έπεσαν νεκροί στην πόλη Χομεϊνισάρ ενώ ένα μέλος της Επαναστατικής Φρουράς σκοτώθηκε στην πόλη Νατζαφαμπάντ. Πληροφορίες αναφέρουν ότι και οι τρεις έπεσαν νεκροί από κυνηγετική καραμπίνα, η χρήση της οποίας είναι διαδεδομένη στις ιρανικές επαρχίες.
Σημειώνεται ότι και οι τρεις πόλεις βρίσκονται στην κεντρική επαρχία Ισφαχάν, περίπου 350 χλμ. νότια της Τεχεράνης.
Σημειώνεται ότι πρόεδρος της χώρας είναι ο Χασάν Ροχανί ο οποίος και θεωρείται μετριοπαθής και καμία σχέση δεν έχει η προεδρία του με αυτήν του σκληροπυρηνικού (αλλά πολύ μεγάλου ηγέτη) Μαχμούντ Αχμαντινετζάντ.
Για πάνω από 4 δεκαετίες που το Ιράν πέρασε τα δύσκολα χρόνια του εμπάργκο τέτοιες βίαιες φιλόδοξες διαδηλώσεις δεν είχαν ξεσπάσει και γίνονται τώρα που η χώρα έχει αρχίσει να αποκτά πρόσβαση στις διεθνείς αγορές και επιχειρεί να κερδίσει από την συμφωνία που είχε συνάψει ο πρώην Αμερικανός πρόεδρος Μ.Ομπάμα.
Μια συμφωνία την οποία επιχειρεί να ακυρώσει τώρα ο νυν πρόεδρος Ν.Τραμπ.
Για να γίνει αυτό χρειάζεται μια μεγάλη αφορμή. Μια βίαιη (αναγκαστική) καταστολή των δήθεν δυνάμεων της «δημοκρατικής αντιπολίτευσης» ή των «μαχητών της ελευθερίας» (κάποιων ποιητικό τίτλο θα βρει η Ουάσιγκτον να προσδώσει) θα είναι το ιδανικό για να χρησιμοποιηθεί για αυτόν τον σκοπό.
Και έτσι εκ νέου εμπάργκο, εκ νέου κυρώσεις με τελικό στόχο μια αμερικανική στρατιωτική επέμβαση κατά του Ιράν ώστε να εκπέσει το αντιαμερικανικό status quo αν και το Ιράν είναι ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ακόμα και για τις ΗΠΑ.
Μία τέτοια επέμβαση θα ήταν πάρα πολύ φιλόδοξη. Σίγουρα την ζητάει το Ισραήλ το οποίο μόνο την Τεχεράνη φοβάται στην περιοχή. Το Ισραήλ πολύ θα ήθελε μια αλλαγή καθεστώτος στην Τεχεράνη και μια άμεση αποδυνάμωση του Ιράν αλλά αυτό είναι περισσότερο ευκταίο για το Τελ Αβίβ παρά εφικτό.
Άλλωστε η Ρωσία δεν θα άφηνε το Ιράν στην τύχη του για πολλούς λόγους.
Πρώτα απ΄όλα υπήρξαν σύμμαχοι στην Συρία και μαζί ακύρωσαν τους αμερικανικούς σχεδιασμούς.
Δεύτερον η Rosneft εκμεταλλεύεται και πουλάει το ιρανικό πετρέλαιο για λογαρισμό της Τεχεράνης
Τρίτον όμως και πολύ σπουδαιότερο: Το Ιράν προστατεύει εκ του νότου την ρωσική επικράτεια, αποτελεί ανάχωμα και δεν επιτρέπει την ολική της περικύκλωση από τις δυνάμεις του «νυν κακού» στην σημερινή εποχή του νέου Ψυχρού Πολέμου όπου οι όροι έχουν αντιστραφεί.
Στον πρώτο Ψυχρό Πόλεμο είχαμε την χριστιανική Δύση εναντίον της άθεης, κομμουνιστική Σοβ.Ένωσης.
Τώρα όμως έχουμε την άθεη και παντελώς ανήθικη πλέον Δύση, με υπό συνειδησιακή κατάρρευση κοινωνίες, να στρέφεται εναντόν της ορθόδοξης Ρωσίας και όσων μαζί της αντιστέκονται στην λαίλαπα αυτού που ονομάζεται ως Νέα Τάξη Πραγμάτων.
Συνεπώς η Μόσχα δεν μπορεί και δεν δύναται να αφήσει το Ιράν στην μοίρα του.
Οι δε «Φρουροί της Επανάστασης» είναι πάρα πολύ ισχυροί για να μην καταστείλουν την «εξέγερση» αυτή.
Μια «εξέγερση» η οποία λαμβάνει χώρα σε μια εποχή που οικονομικά είναι πολύ καλύτερη από πριν.
Να θυμίσουμε επίσης ότι το Ιράν είναι η μόνη από τις μουσουλμανικές χώρες της περιοχής το οποίο έχει ΣΕ ΠΟΛΥ ΥΨΗΛΗ ΘΕΣΗ την γυναίκα. Η γυναίκα στο Ιράν  καταλαμβάνει όλα τα δημόσια αξιώματα, όπως και αυτό του υπουργού, ενώ θεωρτικά, εάν το επιλέξει αυτό ο ιρανικός λαός, μπορεί να γίνει και πρόεδρος της χώρας.
Φυσικά υπάρχει αυστηρός ενδυματολογικός κώδικας, αλλά παρόλα αυτά είναι από τις πιο χειραφετημένες μουσουλμάνες γυναίκες και χαίρει σεβασμού και προστασίας από τους ιρανικούς νόμους.
Κι όμως η «εξέγερση» λαμβάνει χώρα εκεί και όχι σε άλλες χώρες όπως κάποιος απόλυτα φυσιολογικά θα περίμενε.
Αλλά το ίδιο δεν έγινε και στην Συρία; Μια πλούσια χώρα, με θρησκευτική ελευθερία, με απόλυτα χειραφετημένες γυναίκες (όπου ντύνονταν όπως ήθελαν) με μεσαία τάξη, με οικονομική άνεση κατέληξε να γίνει ένα ρημαδιό.
Γιατί; Διότι οι λόγοι των μεγάλων σφαγών της Ιστορίας δεν είναι ποτέ οικονομικοί, είναι γεωπολιτικοί και επιβάλλονται ΠΑΝΤΑ από αυτούς που δουλεύουν καλύτερα στο παρασκήνιο.
Όπως έλεγε και ο Ψευτοθόδωρος στην θρυλική ταινία «Ζητείται Ψεύτης» (που τον υποδύονταν ο αείμνηστος Ντίνος Ηλιόπουλος) «οι πολιτικοί είναι για να μιλάνε και οι ψηφοφόροι για να τους χειροκροτάνε» που σημαίνει ότι πάντα είναι εύκολο κάποιοι να ξεσηκωθούν αρκεί να υπάρξουν οι κατάλληλες «ατάκες». Άλλωστε παρόμοια κατάσταση ζήσαμε και εδώ με την κυβέρνηση Κ.Καραμανλή του Νεώτερου. Ά και αυτός είχε επιχειρήσει να συνεργαστεί με κάποια... Μόσχα...
Τυχαίο;

Γράφει: Θεόφραστος Ανδρεόπουλος ΠΗΓΗ PRO NEWS

Κυριακή 7 Ιανουαρίου 2018

Επτά χρόνια διεκδικήσεων της Τουρκίας στην ΑΟΖ (έγγραφο)

Επτά χρόνια διεκδικήσεων της Τουρκίας στην ΑΟΖ (έγγραφο)

Από το 2011, εδώ και επτά χρόνια, η Τουρκία καταθέτειγραπτώς ενώπιον της ΕΕ συντεταγμένες, διά των οποίων προβάλλει διεκδικήσεις στα χωρικά ύδατα της Κυπριακής Δημοκρατίας, κράτους-μέλους της ΕΕ. Στα δυτικά του γεωγραφικού μήκους 32 ° 16’18”E, απέναντι από τον Ακάμα, πλησίον της Πάφου, όπου ισχυρίζεται ότι έχει «νόμιμα δικαιώματα και συμφέροντα».

Έγγραφο του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών, το οποίο κατέχει ο «Φ» (βλέπε φωτοτυπία), καταδεικνύει ότι η Άγκυρα υποβάλλει γραπτώς τις εν λόγω διεκδικήσεις από τις 19 Απριλίου 2011, στο πλαίσιο των Συμβουλίων Σύνδεσης ΕΕ – Τουρκίας, όπου συμμετέχουν όλα τα κράτη-μέλη, περιλαμβανομένης και της Κυπριακής Δημοκρατίας. Χωρίς μάλιστα να υποστεί καμιά απολύτως συνέπεια. Όπως είμαστε μάλιστα σε θέση να γνωρίζουμε, στη διάρκεια των επτά ετών που έχουν διαρρεύσει από το 2011 μέχρι σήμερα, η Λευκωσία ουδέποτε ζήτησε ή επεδίωξε την επιβολή ευρωπαϊκών κυρώσεων κατά της Άγκυρας για τις εν λόγω διεκδικήσεις της. Κυρώσεις που, εάν και εφόσον επιθυμούσε η Κύπρος, θα μπορούσε να επιβάλει και μονομερώς κατά της Τουρκίας, χωρίς να αναμένει κοινοτική απόφαση... 
Λίγους μήνες μετά την πρώτη γραπτή κατάθεση των διεκδικήσεων της Τουρκίας προς την ΕΕ, τον Σεπτέμβριο του 2011, ο τότε Πρόεδρος Δημήτρης Χριστόφιας προέβαινε σε «ανοίγματα» από το βήμα της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ, καθιστώντας σαφές ότι «και πριν τη λύση» ενδεχόμενα κέρδη από την εκμετάλλευση φυσικού αερίου θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για το καλό και των δύο κοινοτήτων.
Ουσιαστική αντίδραση της Κυπριακής Κυβέρνησης επιχειρήθηκε μόνο όταν ο κόμπος έφτασε στο χτένι. Αφού μεσολάβησαν τρία χρόνια διεκδικήσεων εκ μέρους της Τουρκίας και αφού οι διεκδικήσεις έγιναν πράξη, το 2014, με την έκδοση Navtex και την εισβολή του «Μπαρμπαρός Χαϊρεντίν Πασά» και της συνοδείας του στην κυπριακή ΑΟΖ. Και πάλι όμως, η κυπριακή αντίδραση ήταν ανεπαρκής και περιορίστηκε στην εξασφάλιση κάποιων φραστικών υποδείξεων από την ΕΕ προς την Άγκυρα για σεβασμό της κυριαρχίας και των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Αν και η αξία των εν λόγω υποδείξεων της ΕΕ καταγράφεται και είναι σημαντική σε διπλωματικό επίπεδο, τα δεδομένα δεν διαφοροποιήθηκαν ποσώς σε πολιτικό-πρακτικό επίπεδο. Η Άγκυρα συνέχισε να διεκδικεί και η Λευκωσία συνέχισε να οχυρώνεται πίσω από τις φραστικές υποδείξεις της ΕΕ, χωρίς να τις αξιοποιεί για να πειθαναγκάσει την Τουρκία να συμμορφωθεί. Δημιουργώντας την εντύπωση ότι η τουρκική εισβολή στην κυπριακή ΑΟΖ ήταν απλώς επικοινωνιακό ζήτημα που θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί με δηλώσεις και φραστικές υποδείξεις, και όχι θέμα ουσίας που απαιτεί πράξεις και ουσιαστικές αποφάσεις από την Ε.Ε. 
Σημειώνεται ότι οι διπλωματικές υπηρεσίες του ΥΠΕΞ δίνουν μάχη και κατορθώνουν να συντηρούν τις φραστικές υποδείξεις της ΕΕ προς την Τουρκία σε όλα τα κοινοτικά έγγραφα που εκδίδονται. Υποδείξεις όμως που έχουν μείνει στα χαρτιά και ουδέποτε αξιοποιήθηκαν, όπως προαναφέραμε, στην πολιτική σκακιέρα. 
Αντίθετα, η πρόσφατη δήλωση του Προέδρου Αναστασιάδη καθιστά σαφές ότι το κυπριακό κράτος συνεχίζει να τηρεί, αν μη τι άλλο, μια περίεργη στάση έναντι των τουρκικών διεκδικήσεων. Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας ανέφερε ότι εάν οι Τούρκοι επιλέγουν να προστατεύσουν τα δικαιώματα των Τουρκοκυπρίων σε μια ξεχωριστή οντότητα «τότε θα πρέπει να περιοριστούν εις όσα αναλογούν στην Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη της εν λόγω παρανόμου οντότητας. Και συνεπώς δεν έχουν λόγο να αμφισβητούν τα κυριαρχικά δικαιώματα της Κυπριακής Δημοκρατίας».
Οι δηλώσεις Αναστασιάδη προκάλεσαν έντονες αντιδράσεις και ο ίδιος ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας αισθάνθηκε την ανάγκη, 24 ώρες αργότερα, να διευκρινίσει ότι διατύπωσε την εν λόγω θέση για να αναδείξει την τουρκική αντιφατικότητα, προσθέτοντας ότι οι δηλώσεις του είχαν διαστρεβλωθεί και ότι τα όσα ανέφερε αποτελούν θέσεις της Άγκυρας και όχι δικές του θέσεις. Ωστόσο, οι δηλώσεις του κ. Αναστασιάδη δεν πέρασαν απαρατήρητες από σημαίνοντες κύκλους των Βρυξελλών και προκάλεσαν ερωτηματικά αναφορικά με την απόδοση Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης στο κατεχόμενο τμήμα της Κύπρου, έστω και για λόγους ανάδειξης της τουρκικής αντιφατικότητας. 
Σε κάθε δε περίπτωση, η θέση που εξέφρασε ο Πρόεδρος Αναστασιάδης δεν επιχειρεί να θέσει την Τουρκία προ των ευθυνών της, καθώς δεν εγείρει θέμα κυρώσεων κατά της Άγκυρας σε ευρωπαϊκό επίπεδο για τις έμπρακτες διεκδικήσεις της στην κυπριακή ΑΟΖ (είτε ομόφωνα από την Ε.Ε., είτε μονομερώς από την Κυπριακή Δημοκρατία). 
Σημειώνεται ότι οι τουρκικές διεκδικήσεις στη θαλάσσια περιοχή Κύπρου «διανθίστηκαν» το 2014 με την κατάθεση της θέσης ότι η Κυπριακή Δημοκρατία είναι δήθεν «εκλιπούσα» (defunct). Επίσης, στο πλαίσιο του Συμβουλίου Σύνδεσης Ε.Ε. – Τουρκίας, το τουρκικό έγγραφο, που είχαμε τότε αποκαλύψει, διανεμήθηκε σε όλα τα κράτη-μέλη, περιλαμβανομένης και της φερόμενης ως «εκλιπούσας».
Το εν λόγω έγγραφο του τουρκικού ΥΠΕΞ αναφέρει μεταξύ άλλων: «Δεδομένου ότι οι Ελληνοκύπριοι συνεχίζουν τις μονομερείς τους ενέργειες, παρά τις εποικοδομητικές προσπάθειες της τουρκοκυπριακής πλευράς, το ερευνητικό σκάφος Μπαρμπαρός Χαϊρεντίν Πασά διεξήγαγε ερευνητικές δραστηριότητες στις υπό δέσμευση περιοχές που δόθηκαν από την TPO και την ΤΔΒΚ, στα τέλη του 2013 και στις αρχές του 2014.
Η Τουρκία ενημέρωσε επίσης τον ΟΗΕ για τα εξωτερικά όρια της ηπειρωτικής υφαλοκρηπίδας που καθορίστηκε από τη συμφωνία διαχωρισμού της ηπειρωτικής υφαλοκρηπίδας, η οποία υπεγράφη μεταξύ της Τουρκίας και της «Τουρκικής Δημοκρατίας Βορείου Κύπρου» στις 21 Σεπτεμβρίου 2011 και απέστειλε επιστολή προς τον Γ.Γ.του ΟΗΕ απορρίπτοντας τους αβάσιμους ισχυρισμούς της ελληνοκυπριακής πλευράς». Η Άγκυρα καθιστά σαφές ότι θα συνεχίσει να διεκδικεί όχι μόνο μέρος της ΑΟΖ αλλά και τμήμα των χωρικών υδάτων της Κυπριακής Δημοκρατίας, προβάλλοντας «νόμιμα δικαιώματα και συμφέροντα»...
Αν ήμασταν άλλο κράτος…
Η Τουρκία εισέβαλε στην κυπριακή ΑΟΖ, αμφισβητώντας παράλληλα τα χωρικά ύδατα της Κυπριακής Δημοκρατίας, στη βάση των διεκδικήσεων που κατέθεσε γραπτώς προς την ΕΕ και τα κράτη-μέλη της το 2011. Η Τουρκία επαναλαμβάνει τις απαιτήσεις της με κάθε ευκαιρία, επίσης γραπτώς, ενώ η ΕΕ, που κλήθηκε από την Κυπριακή Δημοκρατία να αντιδράσει, έχει καταλήξει σε μια σειρά αναφορών που καλύπτουν σε φραστικό επίπεδο τη Λευκωσία.
Η Τουρκία καλείται από την Ε.Ε. να αποφύγει απειλές και ενέργειες κατά ενός κράτους-μέλους, ενώ της υποδεικνύεται ότι θα πρέπει να σέβεται την κυριαρχία της Κυπριακής Δημοκρατίας στα χωρικά της ύδατα και τα κυριαρχικά της δικαιώματα στην ΑΟΖ της. Οι φραστικές υποδείξεις της Ε.Ε. στερούνται μοχλού πίεσης και συνεπώς η Τουρκία δεν τις λαμβάνει υπόψη, αφού δεν συνεπάγονται πολιτικό ή οικονομικό κόστος. 
Εάν η Τουρκία αμφισβητούσε τα χωρικά ύδατα της Γερμανίας, ή της Ιταλίας ή της Ισπανίας, η απάντηση της Ε.Ε. θα ήταν απλώς μερικές φραστικές υποδείξεις; Προφανώς όχι. Ειδικά, αν αναλογιστούμε ότι η Ε.Ε. αποφάσισε ομόφωνα ότι δεν εξετάζεται άνοιγμα νέων τουρκικών διαπραγματευτικών κεφαλαίων, ενώ δεν προωθείται ούτε η αναβάθμιση της τελωνειακής ένωσης της Τουρκίας, κάτι που ζήτησε η Γερμανία γιατί το καθεστώς Ερντογάν έχει φυλακίσει αναίτια αριθμό Γερμανών πολιτών. Οι αποφάσεις αυτές, οι οποίες καλώς λήφθηκαν, αποτελούν επιπτώσεις για το καθεστώς Ερντογάν. Και δεν είναι απλές φραστικές υποδείξεις που αξιοποιούνται στον βωμό της εσωτερικής κατανάλωσης, όπως δυστυχώς συμβαίνει στην περίπτωση της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Άγκυρα καλεί Ε.Ε.
Το έγγραφο που κατέθεσε η Άγκυρα στις 19 Απριλίου 2011 στο Συμβούλιο Σύνδεσης με την Ε.Ε. αναφέρεται στην εξερεύνηση και εκμετάλλευση κοιτασμάτων από την «ελληνοκυπριακή πλευρά» (και όχι από την Κυπριακή Δημοκρατία) και ισχυρίζεται ότι η ενέργεια αυτή αποτελεί, αφενός, περιφρόνηση των δικαιωμάτων των Τουρκοκυπρίων και, αφετέρου, συνιστά διεκδίκηση περιοχών θαλάσσιας δικαιοδοσίας που ανήκουν στην Τουρκία! Παραθέτουμε λέξη προς λέξη το έγγραφο του τουρκικού ΥΠΕΞ: 
«Από το 2003, η «ελληνοκυπριακή διοίκηση» έχει επιδιώξει μια πολιτική στην ανατολική Μεσόγειο, μέσω σύναψης διμερών συμφωνιών θαλάσσιας οριοθέτησης, διεξάγοντας έρευνες πετρελαίου/φυσικού αερίου και εκδίδοντας άδειες για τέτοιες δραστηριότητες γύρω από το νησί. Οι ηπειρωτικές υφαλοκρηπίδες και οι αποκλειστικές οικονομικές ζώνες στη Μεσόγειο δεν έχουν ακόμη καθοριστεί και οριοθετηθεί. Αυτό απορρέει κυρίως από το γεγονός ότι υπάρχει ένα πλήθος περιπλοκών και διασυνδεδεμένων θεμάτων, αναφορικά με τις περιοχές θαλάσσιας δικαιοδοσίας. Η Τουρκία έχει τη γνώμη ότι οι οριοθετήσεις της ηπειρωτικής υφαλοκρηπίδας ή της αποκλειστικής οικονομικής ζώνης σε μια ημίκλειστη θάλασσα, όπως η Μεσόγειος, θα πρέπει να πραγματοποιούνται με συμφωνία και με σεβασμό στα δικαιώματα και τα συμφέροντα των ενδιαφερομένων τρίτων χωρών, σύμφωνα με τις βασικές αρχές του Διεθνούς Δικαίου.
Η «ελληνοκυπριακή διοίκηση» δεν αντιπροσωπεύει νομικά ή στην πράξη τους Τουρκοκυπρίους και την Κύπρο στο σύνολό της. Η «ελληνοκυπριακή διοίκηση» δεν έχει δικαίωμα να διαπραγματεύεται και να συνάπτει διεθνείς συμφωνίες, ούτε και να θεσπίζει νόμους σχετικά με την εκμετάλλευση των φυσικών πόρων για λογαριασμό ολόκληρου του νησιού.
 Ως εκ τούτου, αυτές οι ενέργειες της ελληνοκυπριακής πλευράς δεν μπορούν να θεωρηθούν κενές περιεχομένου, καθώς έχουν άμεση επίπτωση στα ευαίσθητα ζητήματα της κυριαρχίας και της διακυβέρνησης. Αυτές οι μονομερείς ενέργειες περιορίζουν και προδικάζουν τα υφιστάμενα και έμφυτα ίσα δικαιώματα των Τουρκοκυπρίων επί των θαλασσίων περιοχών του νησιού. Όντας ένα από τα ζητήματα που ρυθμίζονται από τις συνεχιζόμενες διαπραγματεύσεις για συνολική διευθέτηση, η υπεράκτια εξερεύνηση και εκμετάλλευση κοιτασμάτων υδρογονανθράκων θα ήταν καλύτερα να τίθετο προς απόφαση στο κοινό κοινοβούλιο της μελλοντικής συνεταιριστικής κυβέρνησης.
Είμαστε αποφασισμένοι, μαζί με τους Τουρκοκύπριους, να συνεχίσουμε να προβάλλουμε ενστάσεις κατά των μονομερών αυτών ενεργειών, μέσω διπλωματικών και πολιτικών καναλιών. Είναι σοβαρή μας προσδοκία, όλοι να ενεργήσουν με κοινή λογική αποφεύγοντας ένταση την οποία προκαλούν μονομερείς ενέργειες και να αγωνιστούν για να ενισχύουν την προοπτική για μια τελική και συνολική διευθέτηση του κυπριακού προβλήματος, ειδικά σε αυτή την κρίσιμη καμπή.
Οι ενέργειες των Ελληνοκυπρίων δεν περιφρονούν απλώς τα δικαιώματα των Τουρκοκυπρίων αλλά επίσης διεκδικούν τις περιοχές θαλάσσιας δικαιοδοσίας της Τουρκίας στην Ανατολική Μεσόγειο, στα δυτικά του νησιού. Η Τουρκία έχει νόμιμα δικαιώματα και συμφέροντα στην Ανατολική Μεσόγειο, ειδικά στα δυτικά του γεωγραφικού μήκους 32° 16’18”E. Η θέση αυτή είναι συνεπής με τους σχετικούς κανόνες του Διεθνούς Δικαίου και τις καθιερωμένες εθιμικές πρακτικές. Η Τουρκία προσδίδει σημασία στη διατήρηση της ειρήνης και σταθερότητας στην Ανατολική Μεσόγειο», ισχυρίζεται το τουρκικό έγγραφο.
  Παύλος Ξανθούλης    
 

Θα είναι μεγάλο λάθος η ονομασία «Νέα Μακεδονία» για την ΠΓΔΜ, λέει ο Ανδρουλάκης

Θα είναι μεγάλο λάθος η ονομασία «Νέα Μακεδονία» για την ΠΓΔΜ, λέει ο Ανδρουλάκης

Ο Ευρωβουλευτής, Νίκος Ανδρουλάκης.. ΑΠΕ ΜΠΕ, STR
Μεγάλο λάθος που δεν πρέπει να περάσει από την ελληνική Βουλή, χαρακτηρίζει το όνομα «Νέα Μακεδονία» για τα Σκόπια, ο ευρωβουλευτής της ΔΗΣΥ, Νίκος Ανδρουλάκης. Μιλώντας στο «κανάλι Ε» και στην εκπομπή «Τώρα ό,τι συμβαίνει» με τη Φαίη Μαυραγάνη, τάχθηκε υπέρ της σύνθετης ονομασίας με γεωγραφικό προσδιορισμό για όλες τις χρήσεις και σε συνθήκες καλής γειτονίας.
«Διαφωνώ κάθετα με την ονομασία «Νέα Μακεδονία». Πιστεύω ότι η θέση της χώρας μας πρέπει να είναι σύνθετη ονομασία με γεωγραφικό προσδιορισμό για όλες τις χρήσεις ώστε να μην υπάρχει κανένας αλυτρωτισμός, με σεβασμό στους κανόνες της καλής γειτονίας και της πραγματικής ιστορίας».
Ο κ. Ανδρουλάκης τόνισε ότι υπάρχει μια ιστορική ευκαιρία να βρεθεί λύση αλλά δε μπορεί την επόμενη ημέρα η FYROM να συνεχίζει να διατηρεί αλυτρωτικά βιβλία στα σχολεία».
Ο ευρωβουλευτής επιτέθηκε για το θέμα αυτό στην κυβέρνηση και ειδικά στον κ. Καμμένο για της στάση του.
«Δεν μπορούμε να ετεροπροσδιοριζόμαστε από έναν οπορτουνιστή όπως ο κ. Καμμένος που τη μία υπογράφει σύνθετη γεωγραφική ονομασία στην προγραμματική συμφωνία του 2015 και τώρα παίζει επικοινωνιακά παιχνίδια εις βάρος των εθνικών θεμάτων».
Ο Νίκος Ανδρουλάκης, αναφερόμενος στην Τουρκία και τους 8 αξιωματικούς που ήρθαν στην Ελλάδα τόνισε ότι σε καμιά ευρωπαϊκή χώρα όπου Τούρκοι ζήτησαν άσυλο δεν έκανε παρέμβαση η κυβέρνηση. «Αυτά είναι πρωτοφανή γεγονότα που εκθέτουν τη χώρα μας. Πρέπει να υπάρχει ενιαία γραμμή και είναι σωστό αυτό που είπε ο κ. Μακρόν, ότι δηλαδή αν το 2019 ο κ. Ερντογάν μετατρέψει τη χώρα του σε προεδρική δικτατορία τότε η Τουρκία δεν μπορεί να είναι χώρα υπό ένταξη στην ΕΕ. Η Τουρκία σήμερα υποβαθμίζει τα ανθρώπινα δικαιώματα, δεν υπάρχει κράτος δικαίου, άρα δεν μπορεί να είναι χώρα με προοπτική ένταξης της ΕΕ».
Στην ερώτηση για το αν στην Ευρώπη σκοπεύουν να αλλάξουν οικονομική πολιτική, ειδικά σε σχέση με την Ελλάδα, ο ευρωβουλευτής απάντησε: «Πρέπει να πάμε στην πολιτική ενοποίηση με οικονομικούς και πολιτικούς όρους. Η απάντηση είναι μια άλλη Ευρώπη με ενιαίους κανόνες δικαιοσύνης και αλληλεγγύης. Οχι, όμως, να δικαιώσουμε την ακροδεξιά και τον αντιευρωπαϊσμό. Είναι εγκληματικό να λένε κάποιοι ότι το μέλλον μας είναι η διάλυση της Ευρώπης. Κανείς δεν έχει τύχει να επιβιώσει μόνος του».
Τέλος, μιλώντας για το συνέδριο του «Κινήματος Αλλαγής», υποστήριξε ότι πρέπει να υπάρξει ξεκάθαρη θέση. «Αξιοκρατία παντού, τέλος του πελατειακού κράτους, σεβασμός στους θεσμούς και τη δημοκρατία».

07/01/2018 15:55
AΠΕ-ΜΠΕ
Αθήνα


http://mignatiou.com/2018/01/tha-ine-megalo-lathos-i-onomasia-nea-makedonia-gia-tin-pgdm-lei-o-androulakis/

Ρεαλιστής ο Ζάεφ: Να μας ενώσει ο Μεγαλέξανδρος για το όνομα

Ρεαλιστής ο Ζάεφ: Να μας ενώσει ο Μεγαλέξανδρος για το όνομα

Ο πρωθυπουργός των Σκοπίων σε συνέντευξη του στον Alpha, εμφανίζεται αισιόδοξος για λύση στο θέμα της ονομασίας ως τον Ιούνιο

Αισιόδοξος και διαλλακτικός εμφανίστηκε ο πρωθυπουργός της ΠΓΔΜ Ζόραν Ζάεφ, σε συνέντευξη του στον τηλεοπτικό σταθμό Alpha. Ο κ. Ζάεφ ξεκαθάρισε πως η χώρα του έχει κόκκινες γραμμές στο ζήτημα της ονομασίας των Σκοπίων, λέγοντας χαρακτηριστικά πως: «δεν χρησιμοποιώ κόκκινες γραμμές, γιατί αποτελούν εμπόδιο στην εξεύρεση μιας λύσης. Θα χρησιμοποιήσω άλλες μεθόδους, προκειμένοι οι όποιες κόκκινες γραμμές να γίνουν το φώς εκείνο που θα μας βγάλουν από το σκοτάδι του προβλήματος. Αν υπάρξουν «κόκκινες γραμμές», δεν θα φτάσουμε ποτέ στην επίλυση του ζητήματος. Είμαι αισιόδοξος πως το θέμα μπορεί να έχει λυθεί, μέχρι το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2018».
Το μήνυμα που θέλει να στείλει ο κ. Ζάεφ στην ελληνική κυβέρνηση, αλλά και την αντιπολίτευση είναι πως «πρέπει να υπάρχει καλό πνεύμα και καλή βούληση προκειμένου να αναπτυχθούν φιλικές διμερείς σχέσεις».
«Δήλωσα χωρίς προκαταλήψεις, όταν σχολίασε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας ότι αν η κυβέρνηση των Σκοπίων επιθυμεί να κάνει ένα βήμα παρά πάνω στην κατεύθυνση επίλυσης του προβλήματος, το πρώτο που πρέπει να κάνει είναι να αποποιηθεί ότι είναι η μοναδική κληρονόμος του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Εγώ το δήλωσα δημόσια επειδή πιστεύω περισσότερο στο μέλλον του δικού μας κράτους από το να είμαι περιχαρακωμένος από τις προκαταλήψεις του παρελθόντος, γιατί γνωρίζω ότι ο Μέγας Αλέξανδρος θα αποτελούσε το στοιχείο εκείνο που θα μας ενώσει και όχι το στοιχείο διαίρεσης. Έχοντας υπόψη ότι είναι πιο σημαντικό το μέλλον του κράτους μου και αυτό που λέω το κάνω και πράξη και δεν περιορίζομαι μόνο στα λόγια.
Ο πρωθυπουργός της ΠΓΔΜ τόνισε ότι είναι πρόθυμος να κάνει κάποιες αλλαγές όσον αφορά την ονομασία του αεροδρομίου των Σκοπίων ώστε να διατηρηθούν θερμές οι φιλικές σχέσεις της χώρας με την Ελλάδα: «Εγώ με κάθε τρόπο θέλω να επιδείξω φιλία με τους γείτονές μου, τους πολίτες της Ελλάδας και υπό αυτό το πνεύμα, αν είναι τόσο μεγάλης σημασίας για την Ελλάδα, είμαι έτοιμος να συνομιλήσω και γι’ αυτό το θέμα, γιατί αν οι πολίτες των δύο χωρών το αποδεχθούν, κατανοήσουν και αντιληφθούν το μέγεθος της σημασίας που έχει η συνεργασία των δυο χωρών και πόσο ακόμα μεγαλύτερη μπορεί να είναι. Για εμένα είναι πολύ σημαντικό να κατανοήσουν οι πολίτες της Ελλάδας όπως και οι πολιτικοί της χώρας, ότι αποτελούμε γι’ αυτούς φιλική χώρα και φιλικός λαός που επιθυμεί τη συνεργασία και εξ’ ονόματος αυτού πιστεύω ότι όλοι οι πολίτες της Ελλάδας πιστεύουν στη μελλοντική συνεργασία, που πρέπει και θέλουμε να υπάρξει μεταξύ των δύο λαών και των χωρών, αντί να μείνουμε εγκλωβισμένοι σε επικεφαλίδες για αναφορές σε ορισμένα τοπωνύμια που συνδέονται με την ιστορία».
Αναφερόμενος στους νέους ηγέτες της Ευρώπης, έπλεξε το εγκώμιο του Αλέξη Τσίπρα: «Όταν συναντώμαι με τους ηγέτες των κρατών των Βαλκανίων διακρίνω σε αυτούς ενθουσιασμό, σοφές σκέψεις και εποικοδομητικές πρωτοβουλίες. Εκπροσωπούν τις εθνικές πολιτικές των κρατών τους, και ταυτόχρονα αντιλαμβάνονται τις σοβαρές ευαισθησίες των γειτόνων τους και τις ευρωπαϊκές προοπτικές σε όλα τα Βαλκάνια. Αυτό δεν σχετίζεται με τις ηλικίες των ηγετών των Βαλκανίων, φερ ειπείν ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας στον οποίο βλέπω έναν ηγέτη, ο οποίος πιστεύει στις ίδιες αξίες που πιστεύω και εγώ, μπορεί να μην είναι ευγενικό εκ μέρους μου και να υπερθεματίζω, μοιραζόμαστε, όμως τις ίδιες ηγετικές αξίες και έχουμε γεννηθεί την ίδια χρονιά και απ’ ότι φαίνεται ο Θεός ήθελε να γεννηθούμε την ίδια χρονιά για να μπορέσουμε να λύσουμε ένα ευαίσθητο πρόβλημα που υφίσταται μεταξύ των δυο κρατών».
Αποκάλυψε επίσης ότι θέλει να συναντήσει τον Πάνο Καμμένο και τον Κυριάκο Μητσοτάκη: «Θα ήθελα να απευθύνω ένα μήνυμα, παρόλο που δεν είναι δόκιμο, και για την κυβέρνηση και για την αντιπολίτευση στην Ελλάδα και για το κράτος μου, πρέπει να υπάρχει καλό πνεύμα και βούληση ώστε οι δύο χώρες να δημιουργήσουν φιλικές σχέσεις και να είμαστε πραγματικά αφοσιωμένοι και στο εσωτερικό των χωρών μας να αντιμετωπίσουμε το θέμα για να λυθεί το πρόβλημα. Αυτό που δήλωσε πρόσφατα ο κ. Καμμένος ότι αν υπάρχει σύμφωνη γνώμη των πολιτικών φορέων των δύο χωρών, και αυτός θα συμφωνήσει για τη λύση, είναι μια θετική ελπίδα. Επιθυμώ να συναντηθώ και με τον κ. Καμμένο και με τον κ. Μητσοτάκη που είναι ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης αλλά φυσικά αφού συναντηθώ πρώτα με τον πρωθυπουργό με τον Αλέξη Τσίπρα, για να εξηγήσω σε ποιο βαθμό είναι δυνατή η επίλυση του προβλήματος και θα είναι θετική και για τις δύο χώρες. Είμαι πεπεισμένος ότι οι πολιτικοί θα επιβραβευτούν από τους πολίτες για την εξεύρεση λύσης και για το ότι είχαν το θάρρος να λειτουργήσουν προς τη κατεύθυνση αυτή με γνώμονα το συμφέρον και των δύο χωρών». fimotro.gr

ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑ Οι ΗΠΑ προχωρούν σε αναγνώριση κουρδικού κράτους στη Συρία με έκταση τρεις φορές αυτή του Λιβάνου!


Οι ΗΠΑ προχωρούν σε αναγνώριση κουρδικού κράτους στη Συρία με έκταση τρεις φορές αυτή του Λιβάνου!
Στην συγκρότηση ενός μελλοντικού κουρδικού κράτους στη βόρεια Συρία προχωρούν οι ΗΠΑ. Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας  Asharq Al-Awsat οι ΗΠΑ πρόκειται σύντομα να προχωρήσουν στην διπλωματική αναγνώριση της περιοχής που ελέγχουν οι συριακές Δημοκρατικές Δυνάμεις του SDF περιοχή η οποία έχει έκταση 28.000 τ. χλμ. και ισοδυναμεί με τρεις φορές την έκταση του Λιβάνου.
Η εφημερίδα επικαλείται Αμερικανό υψηλά ιστάμενο διπλωμάτη.
Πρόκειται για την περιοχή ανατολικά του Ευφράτη, για την οποία οι ΗΠΑ εδώ και μήνες έχουν επιβάλει μονομερώς Ζώνη Απαγόρευσης Πτήσεων κάτι που τους έχει φέρει σε αντιπαράθεση με την Ρωσία.
«Οι πρώτες  νύξεις για την αναγνώριση της  περιοχής έκτασης 28.000 τ.χλμ. που ελέγχεται από τις Δημοκρατικές δυνάμεις της Συρίας, μια οργάνωση που αποτελείται απ κουρδικές μικρότερες οργανώσεις συμπεριλαμβανομένου και του YPG, έγιναν από τον υπουργό Άμυνας των ΗΠΑ Jim Mattis ο οποίος υποσχέθηκε να στείλει εκεί διπλωματικό προσωπικό», είπε ο Αμερικανός αξιωματούχος.  
Σύμφωνα με τον ίδιο οι αμερικανικές πρωτοβουλίες για την δημιουργία του κουρδικού κράτους περιλαμβάνουν ενίσχυση των τοπικών συμβουλίων, δημιουργία τραπεζών, βοήθεια εκπαίδευσης σε κρατικούς υπαλλήλους, δημιουργία υποδομών και κρατικών υπηρεσιών, προστασία των περιοχών που ελέγχει το SDF πρωτοβουλίες που θα οδηγήσουν στην διπλωματική αναγνώριση του κράτους.
Την περασμένη εβδομάδα όπως αναφέρει το Sputnik έγιναν τα πρώτα βήματα για τη δημιουργία  του «Βόρειου Συριακού Στρατού» στον οποίο περιλαμβάνονται μονάδες του SDF κάτω από αμερικανική καθοδήγηση, προκειμένου να προστατευθούν τα «σύνορα» αλλά και για την τήρηση της εσωτερικής ασφάλειας.
Ταυτόχρονα Κούρδοι θα φρουρούν τα σύνορα του νέου «κράτους» με την Τουρκία.
Σημειώνεται πως οι κουρδικές δυνάμεις ελέγχουν την περιοχή από το 2013.
Η κίνηση αυτή των ΗΠΑ πρόκειται να δημιουργήσει αλυσιδωτές αντιδράσεις τόσο από την Τουρκία όσο και από τη Συρία.
Η Άγκυρα βλέπει την κίνηση αυτή ως προοίμιο μιας κουρδικής επέκτασης και στη Ν.Α. Τουρκία ενώ βέβαια θεωρεί τόσο το YPG όσο και το SDF ως τρομοκρατικές οργανώσεις.
Άλλωστε ο ίδιος ο Ρ.Τ.Ερντογάν έχει πει ότι σε καμιά περίπτωση δεν πρόκειται να δεχθεί τη δημιουργία ενός κουρδικού κράτους στη βόρεια Συρία.
Την ίδια ώρα η Δαμασκός βλέπει να ακρωτηριάζεται η επικράτειά της  καθώς πρόκειται αναμφισβήτητα για  μια πράξη που αντιβαίνει όλες τις διεθνείς συνθήκες.

 pro news

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Μόλις Τώρα: Χιλιάδες Ουκρανοί στρατιώτες περικυκλώνονται σε 3 διαφορετικ...

Το ρωσικό υπουργείο άμυνας δεν διευκρίνισε πού ακριβώς βρίσκονταν το ουκρανικό οχυρό που κατέλαβε σήμερα ο ρωσικός στρατός. Περικυκλώνονται ...