Σάββατο 13 Ιανουαρίου 2018

Κώστας Μπακογιάννης: Με το Σκοπιανό χτίζονται πολιτικές καριέρες κι ας γκρεμίζεται η χώρα

Κώστας Μπακογιάννης: Με το Σκοπιανό χτίζονται πολιτικές καριέρες κι ας γκρεμίζεται η χώρα
Πηγή: EUROKINISSI/ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
Με τη γραμμή που χάραξε η κυβέρνηση Καραμανλή για το Σκοπιανό συντάσσεται ο περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Κώστας Μπακογιάννης.

Διαβάστε επίσης

«Σήμερα την προσυπογράφουν όλοι, τουλάχιστον δημόσια, πλην του κ. Καμμένου, ο οποίος, αν και την ψήφισε τότε, τώρα πετάει... χαρταετό», λέει σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Νέα Σελίδα». Ωστόσο, αφήνει αιχμές εναντίον όσων επένδυσαν και συνεχίζουν να επενδύουν πολιτικά πάνω στο εθνικό ζήτημα, λέγοντας μεταξύ άλλων χαρακτηριστικά «με το Σκοπιανό χτίζονται πολιτικές καριέρες, κι ας γκρεμίζεται η εικόνα της χώρας στο εξωτερικό».
Ο Κώστας Μπακογιάννης εκτιμά ότι οι ακραίες φωνές που υπάρχουν στη Νέα Δημοκρατία δεν απειλούν τη φυσιογνωμία του κόμματος. «Η Νέα Δημοκρατία είναι ένα μεγάλο κόμμα. Και σε ιστορία και σε πολιτικό εύρος. Όλες οι φωνές μπορούν να βρουν τη θέση τους, χωρίς κανείς να ενοχλείται και χωρίς κανείς να στριμώχνεται. Η φυσιογνωμία της ΝΔ δεν απειλείται. Αλώστε, τη γραμμή του κόμματος την ορίζουν ο πρόεδρος και τα συλλογικά όργανα», αναφέρει.
Ερωτηθείς για το αν ότι υπάρχουν περιθώρια να υπάρξει μεταξύ των πολιτικών δυνάμεων μια κοινή γραμμή σε βασικά ζητήματα ο κ. Μπακογιάννης σημειώνει μεταξύ άλλων: «Επιμένω ότι, αν δεν υπάρξει συνεννόηση και σύνθεση δυνάμεων, δεν έχουμε καμία ελπίδα. Οι μικροκομματικές στρατηγικές και οι μεγάλοι πολιτικοί εγωισμοί μας ρίχνουν εδώ και χρόνια στα βράχια. Και συνεννόηση δεν σημαίνει κατ’ ανάγκην κυβερνητικές συνεργασίες, αλλά κοινωνικές συμμαχίες και ad hoc συγκλίσεις έστω στα αυτονόητα. Το αντίθετο για εμένα συνιστά πολιτική υπανάπτυξη». «Σας διαβεβαιώ», συνεχίζει, «ότι, αν θέλουμε, γίνεται. Εμείς τουλάχιστον εδώ, στον μικρόκοσμο της περιφέρειάς μας, το έχουμε καταφέρει. Με διάλογο, με πειθώ αλλά και αντιπαραθέσεις, οι οποίες όμως είναι γόνιμες. Χώρος για σύγκρουση θα υπάρχει πάντα. Το πρόβλημα είναι ότι η κυβέρνηση, που εξ ορισμού έχει την πρωτοβουλία, χάνει τη μια ευκαιρία μετά την άλλη και ρίχνει διαρκώς νερό στον μύλο της διχόνοιας και του διχασμού».
Για το αν, μετά τις εξελίξεις στην Κεντροαριστερά, πιστεύει ότι υπάρχουν περιθώρια μετεκλογικής συνεργασίας με τη ΝΔ ο κ. Μπακογιάννης τονίζει: «Αν χρειαστεί, απολύτως. Να συμφωνήσουμε καταρχάς ότι χρειαζόμαστε μια ισχυρή Κεντροαριστερά. Μόνο να προσφέρει έχει. Μιλάμε, άλλωστε, για έναν χώρο με εξαιρετικά ικανά στελέχη. Όχι μόνο στην κεντρική πολιτική σκηνή, αλλά και στην κοινωνία, όπως, π.χ., στην Αυτοδιοίκηση. Τους γνωρίζω καλά, γιατί στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας έχουμε κάνει πράξη τη συμπόρευση». Αρκεί, προσθέτει, η όποια συνεργασία να γίνει με προγραμματικούς όρους, στη βάση αρχών και θέσεων, και «όχι με παρωχημένες λογικές μοιράσματος θέσεων».

ΑΠΟΨΕΙΣ Το Μακεδονικό (ξανά)

Το Μακεδονικό (ξανά)

Την πρώτη περίοδο της Μεταπολίτευσης δεν την έζησα στην Ελλάδα. Οι περιστάσεις με κράτησαν μακριά και οι μόνες εντυπώσεις μου ήταν οι εικόνες που αποκόμιζα κάθε φορά που επέστρεφα για λίγο στα πάτρια. Εικόνες ασυνέχειας και επανάληψης: από τη μια, η απότομη κατάρρευση του μετεμφυλιακού κράτους, η διάχυτη ηγεμονία του αριστερού λόγου, η μάλλον αφελής –όπως αποδείχθηκε– αισιοδοξία για το μέλλον. Κι από την άλλη, οι αντιδικίες της εποχής δεν εγκαινίασαν το εντελώς διαφορετικό· ήταν μάλλον προεκτάσεις σε νέα συμφραζόμενα απόψεων που είχαν ήδη απασχολήσει την Αριστερά στο παρελθόν.
Στις αρχές της δεκαετίας του ’90, όταν ήρθα στην Αθήνα για μερικούς μήνες, όλα αυτά είχαν αλλάξει. Ακόμα θυμάμαι τη δυσάρεστη έκπληξή μου όταν άκουσα από ανθρώπους που γνώριζα επί χρόνια ότι το πρόβλημα της χώρας δεν ήταν πολιτικό ή κοινωνικό, όπως πιστεύαμε μέχρι τότε, αλλά είχε να κάνει με μια πρωτόγνωρη και θανάσιμη απειλή κατά του Ελληνισμού, μια συνωμοσία σκοτεινών κύκλων και απειλητικών τόξων με απώτερο στόχο να αμφισβητηθεί η ελληνικότητα της Μακεδονίας μας.
Το διαλαλούσαν οι τηλεοράσεις και τα ραδιόφωνα, το κατάγγελλαν τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων, το συζητούσαν εμμονικά οι παρέες στις καφετέριες και τις ταβέρνες, το έγραφαν οι τοίχοι και οι επιγραφές σε σταθμούς, λιμάνια και αεροδρόμια. Κι από κοντά, με ελάχιστες τιμητικές εξαιρέσεις, η πνευματική και καλλιτεχνική ηγεσία του τόπου είχε ριχτεί και αυτή στον υπέρτατο αγώνα υπέρ βωμών, εστιών και ονομάτων. «Το όνομά μας είναι η ψυχή μας», δήλωσε ο νομπελίστας Οδυσσέας Ελύτης, ξεχνώντας ότι το δικό του όνομα δεν ήταν το οικογενειακό του – ο ίδιος το διάλεξε.
Με την πάροδο του χρόνου και την εθνική παράκρουση εκτός ελέγχου, η υστερία για το Μακεδονικό, από συγκυριακό συμβάν, το οποίο έφερε στην επιφάνεια τον χειρότερο νεοελληνικό εαυτό μας, αναδείχθηκε σε δομικό ιδεολογικό χαρακτηριστικό του ψυχισμού μας. Εκ των υστέρων διαπιστώθηκε ότι ήταν η πρώτη βίδα του νεοελληνικού θυμικού που λάσκαρε.
Τι να πρωτοθυμηθεί κανείς από τον κατήφορο που ακολούθησε; Την πλήρη ταύτιση με «τ' αδέρφια μας του Σέρβους»; Τους Αριστεροελληνάρες που εμπλούτισαν τη μαρξιστική σκέψη με την έννοια του «πιο αριστερός»; Την άρνηση επί χρόνια να παραδεχτούν τη σφαγή στη Σρεμπρένιτσα; Ή, σε μια νέα παραλλαγή του ίδιου θέματος, τις λαοσυνάξεις του Χριστόδουλου να μη νοθευτεί το ελληνοχριστιανικό μας φρόνημα διατηρώντας την αναγραφή του θρησκεύματος στις ταυτότητες;
Θυμάμαι τους επώνυμους και καλλιτεχνίζοντες, που διέθεταν και Καγέν και πνευματικό «στο Ορος». Θυμάμαι έναν λαό φανατισμένο και ανερμάτιστο που άπαντες οι ξένοι τον φθονούν, τον επιβουλεύονται και του χρωστάνε. Ολα αυτά λίγο-πολύ ξεχάστηκαν με την κρίση αλλά δεν ξεπεράστηκαν. Τι διαφορετικό μάς λέει η περίπτωση Σώρρα με τα δισεκατομμύριά του που θα μας σώσουν χωρίς να αναγκαστούμε να αλλάξουμε;
Ξαφνικά όμως η συγκυρία μεταβλήθηκε άρδην, όπως συμβαίνει μερικές φορές στην πολιτική. Χωρίς εμείς να κάνουμε τίποτε, ο εξίσου γελοίος αλυτρωτικός εθνικισμός των Σλαβομακεδόνων που γέμισε τα Σκόπια με ανδριάντες του Μεγαλέξανδρου προσέκρουσε στον τοίχο της πραγματικότητας. Αναγκάστηκαν να ξυπνήσουν και να καταλάβουν ότι οι ιδεολογικοί μαξιμαλισμοί έχουν κόστος. Και, κατά τα φαινόμενα, ανέκρουσαν πρύμναν.
Δεν ξέρω αν αυτή η νεκρανάσταση της κοινής λογικής είναι αρκετά ισχυρή στη FYROM για να οδηγήσει σε μια ομαλότητα που στα κανονικά έθνη θεωρείται δεδομένη. Δεν ξέρω, επίσης, πόσο εμείς έχουμε ξεπεράσει τον συμπλεγματικό εθνικισμό μας. Ισως είναι πολύ νωρίς να πει κανείς με σιγουριά ότι το συγκεκριμένο καρκίνωμα θα αποδειχθεί τελικά ιάσιμο.
Πάντως, κάποιες μικροπολιτικές κινήσεις που αναπαράγουν τον άχαρο σκυλοκαβγά κυβέρνησης - αντιπολίτευσης, για το ποιος θα κερδίσει και ποιος θα χάσει πόντους από την όλη υπόθεση, μετριάζουν κάπως την αισιοδοξία. Πριν από μερικές δεκαετίες η εθνικιστική υστερία βραχυκύκλωσε την προφανή και εύλογη λύση του προβλήματος και μας έκανε περίγελο διεθνώς.
Σήμερα, για πρώτη φορά, το Μακεδονικό απέκτησε τις πραγματικές και επιλύσιμες διαστάσεις του. Θα ήταν πελώριο λάθος να αφήσουμε για άλλη μια φορά την ευκαιρία να πάει χαμένη. Οσο για την κόντρα ανάμεσα στην κυβέρνηση και την αντιπολίτευση, έχει πολύ μέλλον και θα συνεχιστεί αμείωτη. Επ’ αυτού δεν υπάρχει η παραμικρή αμφιβολία. Ας συμφωνήσουμε, λοιπόν, στο συγκεκριμένο κι ας προχωρήσουμε. Κι ας αναλογιστούμε επίσης την τεράστια συμβολική του σημασία.
Το Μακεδονικό ήταν το πρώτο κρούσμα μιας εθνικής παράνοιας που κακοφόρμισε. Η λύση του θα είναι μια πρώτη μικρή νίκη για όλους μας που τόσο τη χρειαζόμαστε. Κι ας διαμαρτύρονται ο ανεκδιήγητος υπουργός Αμυνας και ο μητροπολίτης Ανθιμος.
ΕΦ. ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ Συντάκτης: 

ΕΦ. ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ Πατριωτικό καθήκον η υπέρβαση του «Μακεδονικού»

Πατριωτικό καθήκον η υπέρβαση του «Μακεδονικού»

varoufakis-630.jpg

Γιάνης ΒαρουφάκηςΣύμφωνα με τον Γ. Βαρουφάκη, οι υπερπατριωτικές κορόνες για την ονομασία της γειτονικής χώρας αποτελούν το άκρον άωτον της υποκρισίας | AP Photo/Virginia Mayo
Αρχές του 2018 δεν δικαιούμαστε να επιτρέψουμε στον απόηχο του εικοσιπενταετούς σίριαλ του «Μακεδονικού» να στοιχειώσει τη νέα χρονιά. Ενα τέταρτο αιώνα έχει περάσει από 1991. Ενα τέταρτο αιώνα κατά τη διάρκεια του οποίου η Ελλάδα πέρασε από το ψεύδος της ευημερίας στο όνειδος της αυτοτροφοδοτούμενης λιτότητας, το οποίο έφερε την ουσιαστική απώλεια εθνικής κυριαρχίας.
Η χώρα μας σήμερα βρίσκεται γονατισμένη, σε κατάσταση μόνιμης κρίσης, υπό τα δεσμά μιας χρεοδουλοπαροικίας που μονιμοποιείται την ώρα που τρόικα και κυβέρνηση προσποιούνται ότι ήγγικεν το τέλος της. Τη στιγμή αυτή, τώρα που η πατρίδα ερημοποιείται –με τους νέους να μεταναστεύουν καθημερινά και τις επιχειρήσεις είτε να κλείνουν είτε να αποχωρούν–, οι υπερπατριωτικές κορόνες για την ονομασία της γειτονικής χώρας αποτελούν το άκρον άωτον της υποκρισίας.
Το 2018 ο αυθεντικός πατριωτισμός απαιτεί από εμάς να μην αποπροσανατολιστούμε από το μέγα ζητούμενο της εποχής μας: την απελευθέρωση της χώρας από τους δανειστές και την ιδιόμορφη αποικία χρέους στην όποια έχουν καταδικάσει (σε αγαστή συνεργασία με την εγχώρια ολιγαρχία) τη συντριπτική πλειονότητα των Ελλήνων.
Για να αποτραπεί αυτός ο αποπροσανατολισμός και να επανακτήσουμε την εθνική και λαϊκή κυριαρχία, που έχουμε τόσο τραγικά απολέσει, απαιτείται λογική, αρετή αλλά και τόλμη.
Πρώτα απ’ όλα απαιτείται ψύχραιμη αποτίμηση δύο ξεκάθαρων δεδομένων:
  • 1. Η αρχαία Μακεδονία, προφανώς, ήταν απολύτως και αποκλειστικά ελληνική – όσο ελληνικές ήταν κι η Σπάρτη, η Θήβα, η Αθήνα, η Εφεσος.
  • 2. Η γεωγραφική περιοχή της αρχαίας Μακεδονίας δεν είναι σήμερα ελληνική, αλλά μοιράζεται μεταξύ τουλάχιστον τριών κρατών (ένα εκ των οποίων η Ελλάδα).
Συνεπώς, ενώ το σύνθημα «Η αρχαία Μακεδονία ήταν ελληνική» είναι απολύτως ορθόν, το σύνθημα του 1991 «Η Μακεδονία ήταν και θα είναι ελληνική» είναι ανακριβές, εκτός κι αν εννοούμε ότι εθνικός μας στόχος είναι η βίαιη προσάρτηση περιοχών της Βαλκανικής που σήμερα ανήκουν σε άλλες χώρες – ένας παρανοϊκός και επικίνδυνος στόχος που κανείς σώφρων πατριώτης δεν ενστερνίζεται.
Περνάμε τώρα στο δεύτερο ζήτημα: Ποιος δικαιούται να παρουσιάζεται ως Μακεδόνας και ποιος όχι; Εδώ υπάρχουν δύο απόψεις.
Μία άποψη είναι ότι μόνον οι Ελληνες έχουμε το δικαίωμα να αυτοπροσδιοριζόμαστε ως Μακεδόνες, εφόσον βέβαια μεγαλώσαμε ή ζούμε στην περιοχή της αρχαίας Μακεδονίας – καθώς ένας Κρητικός που ζει στην Κρήτη ούτε θέλει, φαντάζομαι, ούτε έχει νόημα να αποκαλείται Μακεδόνας. Από την άλλη, γνωρίζω Κρητικούς που μετά μερικά χρόνια στη Μακεδονία θεωρούν τους εαυτούς τους, εύλογα, (και) Μακεδόνες.
Το ερώτημα όμως τίθεται: Ενας μη Ελληνας που ζει χρόνια πολλά στην περιοχή της Αρχαίας Μακεδονίας δεν μπορεί να αισθάνεται, να αυτοπροσδιορίζεται Μακεδόνας; Γνωρίζω, π.χ., ζευγάρι Αγγλων που ζουν στη Βόρεια Ελλάδα από το 1975, όπου μεγάλωσαν τρία παιδιά τα οποία (εύλογα) νιώθουν Ελληνες, Αγγλοι και Μακεδόνες. Θα αρνηθεί κανείς το δικαίωμα σε αυτά τα παιδιά να αυτοπροσδιορίζονται Μακεδόνες; Σε ποια βάση; Οτι μόνον οι Ελληνες έχουν το δικαίωμα να απονέμουν τον τίτλο του (επίτιμου;) Μακεδόνα σε όποιον ζει ή μεγάλωσε στην περιοχή της Αρχαίας Μακεδονίας;
Ετσι προκύπτει η δεύτερη άποψη: Το δικαίωμα (όχι βέβαια την υποχρέωση) στον αυτοπροσδιορισμό «Μακεδόνας» το έχουν όσοι ζουν ή μεγάλωσαν στην περιοχή της αρχαίας Μακεδονίας. Οπερ μεθερμηνευόμενον, και οι κάτοικοι των Σκοπίων, του Τετόβου, χωριών και πόλεων της Βουλγαρίας που εμπίπτουν στην περιοχή της αρχαίας Μακεδονίας.
Ερχόμαστε έτσι στο τρίτο ζήτημα: Ποια περιοχή, νομός ή κράτος έχει το δικαίωμα στη λέξη (ή παράγωγα της λέξης) «Μακεδονία»; Αν οι κάτοικοι μιας τοπικής κοινωνίας αισθάνονται Μακεδόνες, το να τους στερήσει κανείς το δικαίωμα της χρήσης παράγωγου της λέξης «Μακεδονία» ή «Μακεδονικού» στο τοπωνύμιό τους έχει βάση μόνον αν είτε
(α) κανένας νομός, πόλη, περιφέρεια ή κράτος δεν έχει το δικαίωμα στη λέξη αυτή είτε
(β) το μονοπώλιο της εν λόγω λέξης ανήκει σε άτομα ή κρατικούς θεσμούς με ελληνική ιθαγένεια.
Το να μην μπορεί κανένας νομός, πόλη ή κράτος στην ευρύτερη γεωγραφική περιοχή της αρχαίας Μακεδονίας να χρησιμοποιεί τη λέξη Μακεδονία ή παράγωγά της είναι αστείο και απορριπτέο (κατ’ αρχάς από τους Ελληνες Μακεδόνες). Το να απαιτείται ελληνική άδεια για τη χρήση του όρου Μακεδονία σε πόλεις και κρατικές οντότητες στη γεωγραφική περιοχή της αρχαίας Μακεδονίας όπου ζουν μη Ελληνες που όμως νιώθουν Μακεδόνες συγκρούεται με τη λογική και υπερβαίνει τα όρια του ρατσισμού.
Κάπως έτσι φτάνουμε στο τέταρτο και φλέγον ζήτημα: Δικαιούται κράτος επί της γεωγραφικής περιοχής της αρχαίας Μακεδονίας να αποκαλείται «Δημοκρατία της Μακεδονίας»; Η ένσταση σε μια τέτοια ονομασία όσων συμφωνούν με τα πιο πάνω επικεντρώνεται στο εξής σημείο: Αλλο το να δικαιούσαι να νιώθεις Μακεδόνας (ανεξαρτήτως εθνότητας, γλώσσας κ.λπ.) λόγω της σχέσης σου με τη γεωγραφική περιοχή της αρχαίας Μακεδονίας ή να ταυτίζεις τον τόπο σου με τη Μακεδονία, και άλλο να προσπαθείς να μονοπωλήσεις τον όρο Μακεδονία, αφήνοντας υπονοούμενα αλυτρωτισμού και καλλιεργώντας τον επεκτατισμό τής εν λόγω Δημοκρατίας εναντίον, π.χ., της ελληνικής Μακεδονίας.
Το συμπέρασμα είναι απλό: Ονομασία που κάνει χρήση της λέξης «Μακεδονία» ή παραγώγων της, είναι θεμιτή εφόσον δεν τη μονοπωλεί ο χρήστης της παραπέμποντας σε αλυτρωτισμό-επεκτατισμό. Τρόποι για να δηλωθεί ευθαρσώς (και με ισχύ στο Διεθνές Δίκαιο) η μη μονοπώληση και να εξορκιστεί ο αλυτρωτισμός-επεκτατισμός υπάρχουν πολλοί – εφόσον υπάρχει η πολιτική βούληση Σκοπίων και Αθηνών.
Επί προσωπικού
Γνωρίζοντας ότι θα στενοχωρήσω φίλους και θα χαροποιήσω αντιπάλους, νιώθω την ανάγκη να προχωρήσω πέραν της πιο πάνω ανάλυσης, αναφερόμενος στην προσωπική μου αντιμετώπιση του νεότερου «Μακεδονικού» ζητήματος.
Από το 1991 θεωρούσα ότι μπαίναμε σε περιπέτεια άνευ ουσιαστικού λόγου, εμφανίζοντας παγκοσμίως μια εικόνα που δεν μας τιμά. Τα καμώματα των «Σκοπιανών» (με τους Μεγάλους Αλεξάνδρους και τον χυδαίο αλυτρωτισμό τους) τα έβλεπα –και τα βλέπω– όπως έβλεπα, μικρό παιδί, τα άρματα και τους κίονες των συνταγματαρχών στο Καλλιμάρμαρο: με αποστροφή και ειρωνεία. Το ίδιο ακριβώς όμως ένιωθα βλέποντας τα δικά μας καμώματα και τις υστερίες.
Ευχόμουν να είμαστε, ως λαός, υπεράνω –να έχουμε το σθένος και την αρετή να αντιδράσουμε στους εθνικιστές της γείτονος με χιούμορ–, να λέμε: «Αν θέλετε να ονομάζεστε Κλίγκον (σ.σ.:οι εχθροί του Κάπτεν Κερκ στο... Σταρ Τρεκ), δεν έχουμε αντίρρηση. Αν θέλετε να δανειστείτε τον όρο “Δημοκρατία των Αθηνών ή της Σπάρτης” ή ό,τι άλλο, κοπιάστε».
Ευχόμουν ακόμα να μπορέσουμε να διακρίνουμε τη σημασία της αποφυγής ενός εμφύλιου πολέμου στα σύνορά μας μεταξύ Αλβανών και Σλάβων – ένας εμφύλιος που (αντίθετα με τη Βοσνία και το Κόσοβο) απεφεύχθη (τουλάχιστον έως σήμερα) σε μεγάλο βαθμό επειδή Σλάβοι και Αλβανοί βρήκαν μια δανεική ταυτότητα (τη «Μακεδονική») για να τους ενώνει.
Ευχόμουν να επικεντρωθούμε όχι στο όνομα αλλά στην αποφασιστικότητα με την οποία θα υπογραφούν συνθήκες και πρωτόκολλα που θα αποτρέπουν τον αλυτρωτισμό-επεκτατισμό.
Αυτές οι «ευχές» δεν ευοδώθηκαν. Ως αποτέλεσμα, χάσαμε ένα τέταρτο του αιώνα ενώ η «Δημοκρατία της Μακεδονίας» αναγνωριζόταν από την πλειονότητα των χωρών του πλανήτη και οι εθνικιστές (και από τις δύο πλευρές των συνόρων) ωφελούνταν από την αποξένωση/εχθρότητα μεταξύ ενός φτωχού σλαβο-αλβανικού λαού και του (υπό διαδικασία πτωχοποίησης) ελληνικού λαού.
Για τους Ινδιάνους...
Θα κλείσω με μήνυμα που έλαβα πρόσφατα από τον Τάκη Μίχα από τη Λατινική Αμερική – το οποίο συμπληρώνει πλήρως τα συναισθήματά μου:
Και, τώρα που ξαναρχίζει με αφορμή το Μακεδονικό η εθνικιστική υστερία, θυμάμαι με νοσταλγία τις εθνικές γιορτές στην Κουένκα των Ανδεων όπου ζούσα. Οι μαθητές, οι στρατιώτες και οι πολίτες παρήλαυναν χορεύοντας τοπικούς χορούς μπροστά από τους επίσημους, μεταξύ των οποίων την πιο περίοπτη θέση δεν είχε ούτε ο βουλευτής ούτε ο νομάρχης ούτε ο μητροπολίτης, αλλά η Βασίλισσα των Καλλιστείων της πόλης!
Ούτε άκουσα ιερωμένο της Καθολικής Εκκλησίας να προωθεί την αντίληψη μιας “εθνικής θρησκείας”. Και στις ομιλίες των επισήμων ποτέ δεν άκουσα κηρύγματα μίσους ή αλυτρωτισμού εναντίον “προαιώνιων” εχθρών, παρ’ όλο που φυσικά μπροστά στην Ισπανική κατοχή η Οθωμανική ήταν υπόδειγμα πολιτισμού. Και η ημέρα της εθνικής εορτής ήταν μια τεράστια φιέστα με κονσέρτα κλασικής και μοντέρνας μουσικής, εκθέσεις ζωγραφικής, επιδείξεις γαστρονομίας, χορούς στους δρόμους κ.λπ. με φυσικά έντονη την παρουσία των διάφορων φυλών Ινδιάνων τις οποίες η κυβέρνηση της χώρας αναγνωρίζει ως εθνότητες

Η παρέμβαση Καραμανλή και το παρασκήνιο για τις συναντήσεις Τσίπρα-Ζάεφ στο Νταβός με άλλους ηγέτες

Η παρέμβαση Καραμανλή και το παρασκήνιο για τις συναντήσεις Τσίπρα-Ζάεφ στο Νταβός με άλλους ηγέτες

EUROKINISSI
Για παρέμβαση του πρώην πρωθυπουργού, Κώστα Καραμανλή, για το Σκοπιανό, κάνει λόγο το πρωτοσέλιδο της Real News.
«Δεν υφίσταται μακεδονικό έθνος», φέρεται να δήλωσε ο πρώην πρωθυπουργός σε συνομιλητές του σύμφωνα με την εφημερίδα. Ο Κώστας Καραμανλής φέρεται επίσης να τόνισε σύμφωνα με το πρωτοσέλιδο της Real σχετικά με το ζήτημα της ονομασίας της πΓΔΜ ότι «αυτό πρέπει να γίνει καθαρό και επισήμως απολύτως αποδεκτό».
Συνάντηση Τσίπρα-Ζάεφ στο Νταβός στις 24 Ιανουαρίου
Σύμφωνα με τη Real, μετά τη συνάντηση των ΥΠΕΞ Ελλάδας και πΓΔΜ που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη, έπεται και συνάντηση μεταξύ των δύο πρωθυπουργών των δύο χωρών, στις 24 Ιανουαρίου στο Νταβός όπου από τις 23 έως τις 26 Ιανουαρίου θα διεξαχθεί το Παγκόσμιο Οικονομικό Συνέδριο.
Προηγουμένως και συγκεκριμένα στις 17 Ιανουαρίου, στη Νέα Υόρκη, ο Μάθιου Νίμιτς θα καταθέσει στο πλαίσιο των συζητήσεων για το ονοματολογικό νέα πρόταση. Ωστόσο όπως τονίζει το δημοσίευμα η συνάντηση Τσίπρα-Ζάεφ επιβεβαιώνει τις πληροφορίες ότι υπήρξε μεγάλη πρόοδος κατά τη συνάντηση Κοτζιά- Ντιμιτρόφ προχθές στη Θεσσαλονίκη. Επικαλούμενη διασταυρωμένες πληροφορίες η Real αναφέρει επίσης ότι την ίδια μέρα στο Νταβός θα παραβρεθούν και οι δύο ΥΠΕΞ.
Τέλος, το δημοσίευμα τονίζει ότι δεν πρέπει να περάσει απαρατήρητο το γεγονός ότι στο Νταβός θα συμμετάσχει τόσο η Άνγκελα Μέρκελ όσο και ο Ντόναλντ Τραμπ και η Κριστίν Λαγκάρντ, ωστόσο αναφέρει ότι φέρεται να έχει οριστικοποιηθεί συνάντηση του Αλέξη Τσίπρα με τον αντιπρόεδρο της Ρωσίας.
(Με πληροφορίες από real.gr)

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Κ.Τσουκαλάς: «Δεν θα ψηφίσουμε τον Κ.Τασούλα για Πρόεδρο της Δημοκρατίας – Θα προτείνουμε άλλον» Κατηγόρησε τον πρωθυπουργό ότι με την πρότασή του απέδειξε ότι δεν εννοεί τα περί συναίνεσης 15.01.2025 | 11:34

pronews.gr Ο εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ, Κώστας Τσουκαλάς, ξεκαθάρισε το πρωί της Τετάρτης (15/1) ότι το κόμμα του δεν θα ψηφίσει τον Κώστα ...