Σάββατο 7 Απριλίου 2018

Γερμανία: Ημιφορτηγό έπεσε πάνω σε πλήθος - Τουλάχιστον 4 οι νεκροί, δεκάδες οι τραυματίες

Ακριβώς ένα χρόνο από την επίθεση της Στοκχόλμης, όπου φορτηγό έπεσε πάνω σε πλήθος σκοτώνοντας πέντε ανθρώπους, ο τρόμος επέστρεψε στη Γηραιά Ήπειρο. 


Ημιφορτηγό έπεσε πάνω σε πλήθος, σε πεζόδρομο της παλιάς πόλης του Μύνστερ, σκοτώνοντας τουλάχιστον τέσσερις ανθρώπους(συμπεριλαμβανομένου του οδηγού) σύμφωνα με το υπουργείο Εσωτερικών της Γερμανίας και τραυματίζοντας άλλους τριάντα, σύμφωνα με κάποιες πηγές, πενήντα κατά άλλες - εκ των οποίων οι 6 μεταφέρθηκαν σε κρίσιμη κατάσταση στο νοσοκομείο.
Πολλοί εκφράζουν φόβους, ωστόσο, πως ο αριθμός των θυμάτων θα είναι μεγαλύτερος, καθώς το σημείο αποτελούσε δημοφιλή τουριστικό προορισμό.


Παρά τις συγκεχυμένες αρχικές πληροφορίες πως ο οδηγός του οχήματος είχε πέσει νεκρός από τα πυρά των αστυνομικών, η γερμανική αστυνομία επιβεβαίωσε πως ο άνθρωπος που βρισκόταν πίσω από το τιμόνι, αυτοκτόνησε. Μέχρι στιγμής, πάντως, οι γερμανικές αρχές δεν έχουν επιβεβαιώσει πως πρόκειται για τρομοκρατική ενέργεια. 
Η αστυνομία έχει αποκλείσει όλο το ιστορικό κέντρο της πόλης, με τη συνδρομή ελικοπτέρων, σε μία προσπάθεια να αποκλειστεί το ενδεχόμενο εμπλοκής άλλων δραστών ή ύπαρξης εκρηκτικών - στην περίπτωση που επιβεβαιωθεί η εκδοχή της τρομοκρατίας.
Επισήμως, πάντως, και παρά τη διακίνηση της πληροφορίας πως αναζητούντο άλλοι δύο άνθρωποι εμπλεκόμενοι στο συμβάν, η αστυνομία έχει ανακοινώσει πως, μετά την αυτοκτονία του οδηγού, δεν αναζητά άλλους.
Οι εικόνες που κάνουν το γύρο του κόσμου, καταγράφουν σκηνές χάους, με σκόρπιες καρέκλες πεσμένες στον αποκλεισμένο πεζόδρομο.
Η γερμανική αστυνομία, μέσω Tweet, κάνει έκκληση στους πολίτες να μη διακινούν εικόνες από το σημείο ή ανακρίβειες, καθώς, όπως γράφει χαρακτηριστικά, «οι φήμες και οι εικασίες δεν βοηθούν κανέναν».

 Καλεί δε, τους πολίτες να απομακρυνθούν από το κέντρο της πόλης.
«Ολόκληρο το Μύνστερ θρηνεί γι’αυτό το τραγικό συμβάν. Εκφράζουμε τη συμπάθειά μας στους συγγενείς των θυμάτων. Ευχόμαστε ταχεία ανάρρωση στους τραυματίες», τόνισε στους δημοσιογράφους ο δήμαρχος του Μύνστερ, Μάρκους Λέβε, δηλώνοντας «σοκαρισμένος» και ευχαριστώντας τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης για τα αντανακλαστικά και το έργο τους.

Μπ. Μπόζνταγ: «Ανίκανοι Έλληνες πολιτικοί προσπαθούν να χαλάσουν τις ελληνοτουρκικές σχέσεις - Μάρτυρας η ιστορία»

Μπ. Μπόζνταγ: «Ανίκανοι Έλληνες πολιτικοί προσπαθούν να χαλάσουν τις ελληνοτουρκικές σχέσεις - Μάρτυρας η ιστορία»
Ο Τούρκος αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και κυβερνητικός εκπρόσωπος Μπεκίρ Μπόζνταγ απαντώντας στις δηλώσεις των Ελλήνων υπουργών για την Τουρκία και τους δύο Έλληνες στρατιωτικούς που κρατούνται στην Αδριανούπολη προχωρά σε νέους λεονταρισμούς υποστηρίζοντας ότι ορισμένοι «ανίκανοι» πολιτικοί προσπαθούν να τορπιλίσουν τις σχέσεις ανάμεσα στις δύο χώρες.
Σε μήνυμά του στο Twitter o Μπεκίρ Μποζντάγ, που είναι και εκπρόσωπος της τουρκικής κυβέρνησης, έγραψε: 
«Ορισμένες άδικες και προκλητικές δηλώσεις κάποιων Ελλήνων υπουργών για την Τουρκία δεν είναι προς όφελος της Ελλάδας. Εκλαμβάνοντας ως αδύναμη τη στάση της Τουρκίας δεν αποτελεί έξυπνη άποψη, που θα μας πάει μπροστά.
Όλοι πρέπει να γνωρίζουν ότι ουδείς μπορεί να συμπεριφέρεται άδικα απέναντι στην Τουρκία, ότι η Τουρκία δεν παραβιάζει τα δικαιώματα κανενός αλλά ούτε και δίνει σε κανέναν άλλον το δικαίωμα να παραβιάζει τα δικαιώματά της και να της συμπεριφέρεται άδικα. Μάρτυράς μας η ιστορία.
Δεν είναι προς όφελος κανενός να δοκιμάζει συνέχεια την Τουρκία».
Ο Μποζντάγ υποστήριξε ότι είναι είναι υπέρμαχος των καλών σχέσεων με την Ελλάδα, για την ενίσχυση των οποίων έχουν γίνει αρκετά θετικά βήματα.
Στο μεταξύ, σε δηλώσεις του στο «Έθνος της Κυριακής» ο Δημήτρης Τζανακόπουλος καλεί την Τουρκία να επιστρέψει στον δρόμο της λογικής.
«Η κυβέρνηση αναμένει από την Τουρκία να επιστρέψει σύντομα στον δρόμο της λογικής και της σύνεσης καθώς η στρατηγική της όξυνσης που έχει επιλέξει δεν είναι επωφελής ούτε για την ίδια την Τουρκία ούτε για την ευρύτερη περιοχή μας», τόνισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος και εξέφρασε την εκτίμηση ότι αργά ή γρήγορα θα το κατανοήσουν αυτό οι γείτονές μας.
Σε ό,τι αφορά το ζήτημα των δύο Ελλήνων στρατιωτικών, ανέφερε ότι η ελληνική κυβέρνηση εργάζεται και πιέζει διπλωματικά και πολιτικά, για την ταχύτερη διευθέτηση του ζητήματος.
Αναφορά στην υπόθεση έκανε και ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Καμμένος, στο μήνυμά του προς το προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων.
«Οι σκέψεις όλων μας, ιδιαίτερα αυτές τις μέρες, είναι κοντά στα δύο στελέχη μας που βρίσκονται μακριά από τις οικογένειες τους, εξαιτίας της ομηρίας που τους επέβαλλε χωρίς δίκη και κατά παράβαση κάθε συνθήκης, λογικής και εθιμικού δικαίου για τέτοιες περιπτώσεις, το τουρκικό καθεστώς. Καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια, για να είναι σύντομα κοντά μας», αναφέρει ο υπουργός Αμυνας.

Η ΤΟΥΡΚΙΑ «ΣΤΕΓΝΩΣΕ» ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΑΠΟ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΚΔΡΟΜΕΙΣ

Η ΤΟΥΡΚΙΑ «ΣΤΕΓΝΩΣΕ» ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΑΠΟ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΚΔΡΟΜΕΙΣ

     5/5 (1)
Κάθε χρόνο κυριολεκτικά χιλιάδες Έλληνες διάλεγαν για τις διακοπές του Πάσχα να πάνε στην Τουρκία. Φέτος όμως ; Ήδη άρχισαν οι «γκρίνιες» από τους Τούρκους ταξιδιωτικούς πράκτορες
Το διπλωματικό θρίλερ μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, που είναι σε εξέλιξη από την πρώτη Μαρτίου έχει «ρίξει βαριά τη σκιά του» και στις τουριστικές σχέσεις των δύο χωρών.
Οι εικόνες με τους σιδεροδέσμιους Έλληνες στρατιωτικούς να συνοδεύονται, με καλυμμένα τα κεφάλια τους, από Τούρκους στρατιώτες, έχει «παγώσει» τους πολίτες, οι οποίοι επιλέγουν να ματαιώσουν τα ταξίδια τους στη γειτονική χώρα. Ενδεικτικό της βαριάς ατμόσφαιρας που επικρατεί είναι το ότι όλες οι εκδρομές που είχαν προγραμματιστεί για την Αδριανούπολη για το Πάσχα, ακυρώθηκαν.
Πολυήμερες εκδρομές για Πόντο, τετραήμερα στην Αδριανούπολη και εκδρομές για Σμύρνη ακυρώθηκαν. Τα ταξιδιωτικά κάτω από το βάρος των εξελίξεων με τις συλλήψεις των Ελλήνων στρατιωτικών στα σύνορα και την επιθετική πολιτική της Τουρκίας σε Αιγαίο και Κύπρο ακύρωσαν όλες τις εκδρομές καθώς και ο κόσμος φοβάται να επισκεφθεί τη γειτονική χώρα. Κάθε εβδομάδα μετακινούνται από τη Μαγνησία για Αδριανούπολη μέσω των περίπου 30 ταξιδιωτικών γραφείων του Νομού κατά μέσο όρο 50 άτομα.
Οι εκδρομές για να δει κανείς τη μικρή Αγιά -Σοφία σταμάτησαν και ακυρώθηκαν ήδη δέκα εκδρομές που ήταν προγραμματισμένες για Πάσχα.
«Είναι ο φόβος που δεν αφήνει κανέναν να μετακινηθεί. Στην Αδριανούπολη «κλαίνε» οι παράγοντες του τουρισμού. Είναι απογοητευμένοι οι ίδιοι με όσα συμβαίνουν», τόνισε ο κ. Βούτσινος.
Ο τουρισμός έχτισε επί πολλά χρόνια σχέσεις με τους γείτονες.
«Η Κωνσταντινούπολη μετά τα τρομοκρατικά χτυπήματα «έκλεισε». Χιλιάδες άνθρωποι θέλουν να πάνε στην Πόλη, αλλά ποιος να το διακινδυνέψει… Θέλουμε να κάνουμε ταξίδια και δεν μπορούμε. Η Αδριανούπολη ήταν η εναλλακτική με τον κόσμο να δείχνει ενδιαφέρον μεγάλο. Κλείνει και αυτή μετά τα γεγονότα. Και εκεί οι άνθρωποι του τουρισμού είναι σε απόγνωση», τόνισε.
Δεν ακυρώνονται μόνο τα τετραήμερα , αλλά και πολυήμερα ταξίδια για Πόντο και Σμύρνη, που ήταν προγραμματισμένα για το Πάσχα και τον Μάιο.
ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
www.nikosxeiladakis.gr

Η υποκρισία της Ανάστασης

Η υποκρισία της Ανάστασης

NURPHOTO VIA GETTY IMAGES
«Όσο υπάρχουν άνθρωποι που αδικούνται και βασανίζονται ο Χριστός ξανασταυρώνεται». Έτσι έγραφε η αφίσα μας, που με σπουδή κνίτη ξεκολλούσαν οι θρησκευόμενοι της γειτονιάς, οι οποίοι, προφανώς, πιστεύουν ότι η ανάσταση του Κυρίου έγινε για να ανταλλάσσουμε ψοφοδεείς ευχές και να βαρυστομαχιάζουμε κάθε άνοιξη.
Ας είμαστε έντιμοι ετούτες τις ημέρες. Μια αργία κοντά στις άλλες είναι και το παραθεωρημένο Πάσχα μας, αφού οι περισσότεροι είμαστε αμέτοχοι στο αναστάσιμο, στο χαροποιόν πένθος του. Επετειακά λιβανισμένοι κι ανυποψίαστα δυστυχισμένοι, ξοδεύουμε αστόχαστα τις ανάλατες ημέρες μας με έγνοιες του συρμού και του διασυρμού, παντελώς άσχετες με τον εθελούσιο θάνατο του Θεού.
Σε αντίθεση όμως μ’ εμάς που πανηγυρίζουμε με κροτίδες τους μικρούς καθημερινούς θανάτους μας, θυμάμαι την ολιγογράμματη γιαγιά μου, άνθρωπο απονήρευτο, που νήστευε όλη τη Σαρακοστή. Νηστεία αληθινή. Όχι faux. Ελιά και παξιμάδι. Έπιανε το στασίδι της στην εκκλησιά, στόλιζε τον επιτάφιο με λουλούδια από τον μικρό της κήπο κι έκλαιγε τον Εσταυρωμένο, τον «πρωτότοκο των νεκρών», με μια ειλικρινή, ολόκαρδη και διόλου γλυκανάλατη θλίψη. Μια θλίψη που την επλάτυνε τόσο όσο η ανυπόκριτος συντριβή της να χωράει όλη την απελπισία του κόσμου. Με όλες τις σκοτούρες που είχε η χαροκαμένη ζωή της, βλαστήμια δεν την άκουσα ποτέ να ξεστομίζει. «Έχει ο Θεός», έλεγε. Κι είχε –τουλάχιστον για όποιον, σαν εκείνη, καταδεχόταν τα πλούτη της εντίμου πενίας του.
Πολύ φοβούμαι πως σήμερα αυτά που «έχει ο Θεός» δεν τα θέλουμε. Προτιμούμε το σφαχτό από το σφάγιο! Όσο για την «Εκκλησία του Χριστού» αυτή μάλλον δεν πολυλογαριάζει τη συντριβή των γιαγιάδων μας κι αναπαύεται στην βολική αυταπάτη της «επικρατούσης θρησκείας». Μιας θρησκείας που σκιάζεται το μικρό ποίμνιο γραιών και χάνεται μες στην πολύ συνάφεια της εκάστοτε πολιτείας. Κοντολογίς αφήνει τα μαρμαρένια αλώνια και διασύρεται στα σαλόνια. Όμως μια εκκλησία που δεν μαρτυρά, μάλλον, εκκλησία δεν είναι.
Η πόρνη κι ο ληστής συγχωρέθηκαν. Οι υποκριτές πολύ φοβάμαι όχι.Κι απ’ αυτούς τους άσωτους, δεν εξαιρώ ούτε την μεγαλόστομη αφεντιά μου –εκτός κι αν αξιωθούμε μιαν Ανάσταση χωρίς εκπτώσεις και κυρίως χωρίς εισαγωγικά. Μιαν Ανάσταση δηλαδή χωρίς αδικημένους και βασανισμένους.
Ω γλυκύ μου έαρ
γλυκύτατόν μου τέκνον
πού έδυ σου το κάλλος;

Η ερμηνεία της εικόνας της Ανάστασης

Η ερμηνεία της εικόνας της Ανάστασης




Η εικόνα της Αναστάσεως στην ορθόδοξη Εκκλησία έχει δύο τύπους:
Ο ένας είναι η κάθοδος του Χριστού στον Άδη, ο δεύτερος εικονογραφικός τύπος είναι εκείνος που εικονίζει άλλοτε τον Πέτρο και τον Ιωάννη στο κενό Μνημείο και άλλοτε τον άγγελο που «επί τον λίθο καθήμενος» εμφανίστηκε στις Μυροφόρες.
Αργότερα η εικόνα της Αναστάσεως του τύπου αυτού πλουτίστηκε με τις σκηνές της εμφάνισης του Χριστού στη Μαρία Μαγδαληνή (το «Μη μου άπτου») και στις δύο Μαρίες (το «Χαίρε των Μυροφόρων»).
Ο Λεωνίδας Ουσπένσκη γράφει σχετικά:
«Οι δύο αυτές συνθέσεις χρησιμοποιούνται στην Ορθόδοξη Εκκλησία ως εικόνες της Αναστάσεως. Στην παραδοσιακή ορθόδοξη αγιογραφία η πραγματική στιγμή της Ανάστασης του Χριστού ουδέποτε απεικονίστηκε. Τόσο τα Ευαγγέλια, όσο και η Παράδοση της Εκκλησίας, σιγούν για τη στιγμή αυτή και δε λένε πως ο Χριστός αναστήθηκε, πράγμα που δεν κάνουν για την Έγερση του Λαζάρου. Ούτε η εικόνα δείχνει αυτό.

»Η σιγή αυτή εκφράζει καθαρά τη διαφορά που υπάρχει μεταξύ των δύο γεγονότων. Η Έγερση του Λαζάρου ήταν ένα θαύμα, το οποίο μπορούσαν όλοι να κατανοήσουν, ενώ η Ανάσταση του Χριστού ήταν απρόσιτη σε οποιαδήποτε αντίληψη... Ο ανεξιχνίαστος χαρακτήρας του γεγονότος αυτού για τον ανθρώπινο νου και συνεπώς το αδύνατο της απεικόνισής του είναι ο λόγος που απουσιάζουν εικόνες αυτής ταύτης της Αναστάσεως. Γι’ αυτό στην Ορθόδοξη εικονογραφία υπάρχουν δύο εικόνες, που αντιστοιχούν στη σημασία του γεγονότος αυτού και που συμπληρώνουν η μία την άλλη. Η μία είναι συμβολική παράσταση. Απεικονίζει τη στιγμή που προηγήθηκε της θεόσωμης Ανάστασης του Χριστού – την Κάθοδο στον Άδη, η άλλη τη στιγμή που ακολούθησε την Ανάσταση του Σώματος του Χριστού, την ιστορική επίσκεψη των Μυροφόρων στον Τάφο του Χριστού».
Τα παραπάνω συμφωνούν και με τα αναστάσιμα τροπάρια της Εκκλησίας μας, που υπογραμμίζουν το ανεξιχνίαστο μυστήριο της Αναστάσεως και το παραλληλίζουν με τη Γέννηση του Κυρίου από την Παρθένο και την εμφάνισή του στους μαθητές μετά την Ανάσταση («Προήλθες εκ του μνήματος, καθώς ετέχθης εκ της Θεοτόκου». «Ώσπερ εξήλθες εσφραγισμένου του τάφου, ούτως εισήλθες και των θυρών κεκλεισμένων προς τους μαθητάς σου»).
Εκτός από τους παραπάνω δύο τύπους της Αναστάσεως, συναντάμε στους ναούς μας κι άλλο τύπο: αυτόν που δείχνει το Χριστό γυμνό, μ’ ένα μανδύα ριγμένο, πάνω του να βγαίνει από τον Τάφο κρατώντας κόκκινη σημαία. Η εικόνα αυτή δεν είναι ορθόδοξη, αλλά δυτικήΕπικράτησε στην Ανατολή, όταν η ορθόδοξη αγιογραφία αποκόπηκε από τις ρίζες της, τη βυζαντινή παράδοση, λόγω της επικράτησης της ζωγραφικής της Αναγέννησης. Υποστηρίχθηκε πως «η μεγάλη προτίμηση για την δυτικότροπη απόδοση της Αναστάσεως οφείλεται, μεταξύ των άλλων, και στην επίδραση των προσκυνητών των Αγίων Τόπων, γιατί πάνω από την είσοδο του Παναγίου Τάφου βρισκόταν παρόμοια (δυτικότροπη) εικόνα της Αναστάσεως, που, αντιγραφόμενη στα διάφορα ενθύμια των προσκυνητών, έγινε υπόδειγμα για πολλούς ζωγράφους. Ώστε μπορούμε να πούμε πως, ο συγκεκριμένος εικονογραφικός τύπος, διαδόθηκε τόσο από τη δυτική τέχνη, όσο και απ’ τους Αγίους Τόπους» (Εικόνες της κρητικής τέχνης... σ. 357).
Παρακάτω θα παρουσιάσουμε και θα αναλύσουμε την εικόνα της Αναστάσεως, που λέγεται και «Η εις Άδου Κάθοδος, γιατί είναι η γνήσια εικών της Αναστάσεως, ην παρέδωσαν ημίν οι παλαιοί αγιογράφοι, σύμφωνος με την υμνωδίαν της Εκκλησίας μας. Εκφράζει δε δια της ζωγραφικής όσα ιερά και συμβολικά νοήματα εκφράζει ιδία το πασίγνωστον και υπό πάντων ψαλλόμενον, από παίδων έως γερόντων, τροπάριον, «Χριστός ανέστη εκ νεκρών, θανάτω θάνατον πατήσας και τοις εν τοις μνήμασι ζωήν χαρισάμενος» (Φ. Κόντογλου).

Περιγραφή της εικόνας

Στη βάση της εικόνας ανάμεσα σε απότομους βράχους, ανοίγεται μια σκοτεινή άβυσσος. Διακρίνουμε τις μαρμάρινες σαρκοφάγους, τις πύλες της κολάσεως με τις σκόρπιες κλειδαριές, καρφιά και κλείθρα, καθώς και τις μορφές του σατανά και του Άδη με τα φοβισμένα πρόσωπα και τα γυάλινα μάτια. Είναι τα «κατώτατα της γης», «τα ταμεία του Άδου», όπου κατέβηκε ο Κύριος για να κηρύξει τη σωτηρία«τοις απ’ αιώνος εκεί καθεύδουσι».

Πάνω από το σπήλαιο, στο κέντρο της εικόνας, προβάλλει ο νικητής του θανάτου, ο Χριστός. Ο φωτοστέφανος της κεφαλής του, τα χρυσοκόκκινα ιμάτιά του που ακτινοβολούν, και η θριαμβευτική όψη του προσώπου του εναρμονίζονται πλήρως με το δίστιχο της πασχαλινής ακολουθίας:

Χριστός κατελθών προς πάλην άδου μόνος,
Λαβών ανήλθε πολλά της νίκης σκύλα (=λάφυρα).
Ο Χριστός επιστρέφει τροπαιούχος από τη μάχη του με τον άδη κρατώντας τα πρώτα λάφυρα της νίκης. Είναι ο Αδάμ που τον κρατάει από το χέρι, ενώ εκείνος γονατιστός τον κοιτάζει ευχαριστιακά. Πίσω του η Εύα με κατακόκκινο μαφόριο και κοντά της οι δίκαιοι, που περίμεναν με πίστη την έλευση του Λυτρωτή. Ανάμεσά τους ο Άβελ που πρώτος γεύτηκε τον θάνατο. Στην αριστερή πλευρά εικονίζονται οι βασιλείς και οι προφήτες της Παλαιάς Διαθήκης Δαβίδ, Σολομών, Μωυσής, Πρόδρομος κ.ά. Όλοι αυτοί αναγνώρισαν το Λυτρωτή όταν κατέβηκε στον άδη και προετοίμασαν το κήρυγμά του, ώστε να βρει ανταπόκριση στις ψυχές των κεκοιμημένων.

Σε μερικές εικόνες η παράσταση του τροπαιούχου Κυρίου είναι πιο εκφραστική, γιατί σ’ αυτές ο Κύριος κρατάει στο χέρι του το ζωηφόρο Σταυρό, της ευσεβείας το «αήττητον τρόπαιον», με τον οποίο καταργήθηκε η δύναμη και το κράτος του θανάτου.

Αλλού έχουμε στο επάνω μέρος της εικόνας δύο αγγέλους που κρατούν στα χέρια τους τα σύμβολα του Πάθους και στο σπήλαιο το θάνατο να παριστάνεται με γέροντα αλυσοδεμένο. Είναι δεμένος από τους αγγέλους με τα ίδια δεσμά, με τα οποία είχε δέσμιο και υποχείριο το γένος των ανθρώπων.

Την παράσταση κλείνουν δύο γκρίζοι βράχοι με επίπεδους εξώστες και οι επιγραφές:

Η ΑΝΑΣΤΑΣΙΣ
ΙΣ ΧΣ

Ωραία παρατηρήθηκε, πως «η σύνθεση της εικόνας είναι βαθιά μελετημένη, ακόμα και στις μικρότερες λεπτομέρειές της. Όλα, από το σχήμα των βράχων στο δεύτερο επίπεδο ως και τις αναλογίες των χρωμάτων, περιέχουν ένα βαθύτερο νόημα και υπακούουν σ’ ένα γενικό σχέδιο. Η εικαστική απεικόνιση του απόκρυφου κειμένου αποκτά συμβολικό χαρακτήρα. Ταυτόχρονα, όμως, δεν χάνεται η σχέση με τα συγκεκριμένα επεισόδια του κειμένου» (Εικόνες της κρητικής τέχνης..., σ. 327).

Από το βιβλίο «Ο Μυστικός Κόσμος των Βυζαντινών Εικόνων» 
Χρήστου Γ. Γκότση (Εκδ. Αποστολική Διακονία)

Κάτω από τις συνθήκες που ζούμε η σιωπή δεν είναι «χρυσός»· είναι «λίβανος και σμύρνα».

Αποτέλεσμα εικόνας για εικονες φτωχειας στην ελλαδα
🤔Κάτω από τις συνθήκες που ζούμε η σιωπή δεν είναι «χρυσός»· είναι «λίβανος και σμύρνα». Διότι η σιωπή μπορεί να ερμηνευθεί σαν αποδοχή ή συναίνεση: «ο σιωπών δοκεί συναινείν», qui tacet consentire videtur κατά το ρωμαϊκό δίκαιο. Δεν έχω λοιπόν το δικαίωμα να σιωπήσω... ή ανεχόμενος τα όσα γίνονται. Υπάρχουν στη ζωή, την ατομική και την κοινωνική, στιγμές που πρέπει κανείς να πει το μεγάλο «ναι» ή το μεγάλο «όχι»..." Αριστόβουλος Μάνεσης
"Προδότης δεν είναι μόνο αυτός που φανερώνει τα μυστικά της πατρίδος στους εχθρούς, αλλά είναι και εκείνος που ενώ κατέχει δημόσιο αξίωμα, εν γνώση του δεν προβαίνει στις απαραίτητες ενέργειες για να βελτιώσει το βιοτικό επίπεδο των ανθρώπων πάνω στους οποίους άρχει..." - Θουκυδίδης (460-398 π.Χ.)
Η γνώση, η αλήθεια και οι αξίες είναι έννοιες σχετικές΄. Καλή Ανάσταση κυρίου αδέρφια, και όχι μόνο μην ξεχνάμε κοντά μας  υπάρχουν Άνθρωποι που έχουν την Ανάγκη μας 
 Ο Συντάκτης  Θ.Π       🕵️‍♀️


ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Φωτιά τώρα – Ωρωπός: Ώρες αγωνίας, πλησιάζουν τα πρώτα σπίτια στο Ασπροχώρι οι φλόγες (Live)

  09/07/25 21:35 Ενημέρωση   7 λεπτά πριν Σύνταξη Συντακτική ομάδα ertnews.gr (ΚΩΣΤΑΣ ΤΖΟΥΜΑΣ/EUROKINISSI) Μεγάλη πυρκαγιά  μαίνεται από τις...