Παρασκευή 15 Φεβρουαρίου 2019

Το σενάριο των «τριών Κυριακών»: Πότε «κλειδώνουν» οι εθνικές και πότε οι αυτοδιοικητικές εκλογές

Το σενάριο των «τριών Κυριακών»: Πότε «κλειδώνουν» οι εθνικές και πότε οι αυτοδιοικητικές εκλογές

Εκλογές στις 26 Μαϊου και αλλαγή στην ημερομηνία διεξαγωγής των αυτοδιοικητικών εκλογών είναι πλέον η πιθανότερη επιλογή για τον Α.Τσίπρα.
Αν και δεν έχει αποφασίσει ακόμα, ο Πρωθυπουργός έχει ζητήσει από όλους να επισπεύσουν το κυβερνητικό έργο αλλά και να λυθούν όλα τα τεχνικά προβλήματα που πιθανώς να προκύψουν από τη ταυτόχρονη διεξαγωγή πολλαπλών εκλογικών αναμετρήσεων.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες το πρόβλημα των ετεροδημοτών είναι δύσκολο να ξεπεραστεί και για αυτό το λόγο ο Αλέξης Τσίπρας προσανατολίζεται στο σενάριο των «τριών Κυριακών»: 19 και 26 Μαϊου να γίνουν οι αυτοδιοικητικές και οι ευρωεκλογές και την πρώτη Κυριακή του Ιουνίου οι εθνικές εκλογές.
Μία παραλλαγή αυτού του σεναρίου είναι να πάει ο πρώτο γύρος των αυτοδιοικητικών στις 12 Μαϊου, ο δεύτερος στις 19 και να στηθούν ταυτόχρονα οι κάλπες για ευρωεκλογές και εθνικές στις 26 Μαϊου. Το τελευταίο σενάριο ενισχύει και η βούληση της κυβέρνησης να αποδοθεί ισχυρή πολιτική σημασία στην κάλπη των ευρωεκλογών, κάτι που στο Μέγαρο Μαξίμου εκτιμούν ότι θα ενισχύσει τη συσπείρωση του ΣΥΡΙΖΑ στις εθνικές
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται ο κυβερνητικός σχεδιασμός καθώς μετά την κύρωση της Συμφωνίας των Πρεσπών, την ψήφιση του κατώτατου μισθού και την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της; Συνταγματικής Αναθεώρησης, ο Αλέξης Τσίπρας έχει σχεδόν έτοιμα τα ονόματα του τελευταίου ανασχηματισμού της κυβέρνησής του προκειμένου να μπορεί με άνεση να αποφασίσει την ημερομηνία των εκλογών.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες ο ανασχηματισμός θα ανακοινωθεί το αργότερο μέχρι της Δευτέρα και θα περιλαμβάνει τις αναγκαίες αντικαταστάσεις των Ηλιόπουλου και Νοτοπούλου, την πλήρωση της θέσης του υπουργού Εξωτερικών (ο κ. Κατρούγκαλος θεωρείται βέβαιος) αλλά και των θέσεων που έμειναν κενές μετά την αποχώρηση των υπουργών των ΑΝΕΛ.
Ο ανασχηματισμός θα περιλαμβάνει, πιθανότατα, και πρόσωπο από τον χώρο της κεντροαριστεράς προκειμένου να σηματοδοτηθεί εκ νέου το άνοιγμα του ΣΥΡΙΖΑ αλλά και η «συνάντηση» των δύο χώρων μετά τη Συμφωνία των Πρεσπών. Αν και το πρόσωπο δεν έχει κλείσει ακόμα, ο Αλέξης Τσίπρας έχει ήδη κάνει τα πρώτα του τηλεφωνήματα σε συγκεκριμένα στελέχη του «εκσυγχρονιστικού μπλοκ» που βρίσκονται σε ανοικτό διάλογο με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.
Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!
Το κλίμα αυτό, αποτυπώθηκε, άλλωστε, και στη χθεσινή συνεδρίαση της Πολιτικής Γραμματείας του ΣΥΡΙΖΑ όπου το κεντρικό μήνυμα ήταν ότι  «Οι Πρέσπες ανοίγουν το δρόμο για ενιαίο προοδευτικό μέτωπο». Σύμφωνα με κομματικές πηγές στο επίκεντρο της συνεδρίασης που διήρκησε 4 ώρες βρέθηκαν ο διάλογος με τις αριστερές και τις προοδευτικές δυνάμεις στη βάση προγραμματικών συγκλίσεων. Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές στη συνεδρίαση επισημάνθηκε πως η Συμφωνία των Πρεσπών λειτούργησε ως καταλύτης ανάμεσα στις αριστερές και προοδευτικές δυνάμεις της χώρας, ανοίγοντας τον δρόμο για έναν ουσιαστικό και συντεταγμένο διάλογο με στόχο τη δημιουργία ενός ενιαίου προοδευτικού μετώπου.
pro news

Τέλος η κυβέρνηση Σάντσεθ – Πρόωρες εκλογές στην Ισπανία

Τέλος η κυβέρνηση Σάντσεθ – Πρόωρες εκλογές στην Ισπανία

Στις 28 Απριλίου θα διεξαχθούν οι πρόωρες εθνικές εκλογές στην Ισπανία, όπως ανακοίνωσε ο απερχόμενος πρωθυπουργός Πέδρο Σάντσεθ σε συνέντευξη Τύπου. Η κυβέρνηση του σοσιαλιστή πρωθυπουργού «έπεσε» μετά την καταψήφιση του προϋπολογισμού από το Κοινοβούλιο.
Αυτές θα είναι οι τρίτες εθνικές εκλογές στην Ισπανία μέσα σε λιγότερο από τέσσερα χρόνια, γεγονός που επιβεβαιώνει την παρατεταμένη πολιτική κρίση στη χώρα με το ζήτημα της Καταλονίας να παραμένει στο επίκεντρο της αντιπαράθεσης.
Η κυβέρνηση του Πέδρο Σάντσεθ «έπεσε» καθώς δεν ψηφίστηκε ο προϋπολογισμός από το ισπανικό Κοινοβούλιο, όπου τα κόμματα υπέρ της ανεξαρτησίας της Καταλονίας ακολούθησαν τη γραμμή της αντιπολίτευσης και καταψήφισαν.
Ο ίδιος ο απερχόμενος πρωθυπουργός εμφανίστηκε στη συνέντευξη Τύπου αισιόδοξος για τις εκλογικές επιδόσεις του Σοσιαλιστικού κόμματος, ενώ υπεραμύνθηκε του έργου της κυβέρνησής του, η οποία άντεξε κάτι λιγότερο από εννέα μήνες.
«Ανάμεσα στο να μην κάνουμε τίποτε και να συνεχίσουμε χωρίς προϋπολογισμό και στο να δώσουμε τον λόγο στους Ισπανούς, επιλέγω το δεύτερο. Η Ισπανία χρειάζεται να συνεχίσει να προχωρεί, να προοδεύει με ανεκτικότητα, σεβασμό, μετριοπάθεια και κοινή λογική», δήλωσε ο Ισπανός πρωθυπουργός κατά την διάρκεια τηλεοπτικού διαγγέλματος μετά την ολοκλήρωση της έκτακτης συνεδρίασης του υπουργικού συμβουλίου. «Πρότεινα την διάλυση της Βουλής και την προκήρυξη εκλογών για την 28η Απριλίου», είπε.
Οι εκλογές θα πραγματοποιηθούν στις 28 Απριλίου, ενώ στις 26 Μάη στη χώρα είναι προγραμματισμένες τριπλές κάλπες: δημοτικές εκλογές, περιφερειακές και ευρωεκλογές.
Μετά από αυτές τις εξελίξεις η ισπανική ακροδεξιά είναι εκείνη που «τρίβει τα χέρια» της, καθώς το κόμμα Vox συγκεντρώνει όλο και πιο υψηλά ποσοστά στις δημοσκοπήσεις, ενώ ήδη συμμετέχει στην τοπική κυβέρνηση της Ανδαλουσίας.
Οι Σοσιαλιστές προηγούνται μεν στις δημοσκοπήσεις με ποσοστά κοντά στο 30%, όμως το Λαϊκό Κόμμα και οι Ciudadanos μαζί συγκεντρώνουν περισσότερο από 30%, ενώ στην Ανδαλουσία δεν δίστασαν να συνεργαστούν με την Ακροδεξιά για να πάρουν την εξουσία.

«Εκλέξαμε τους λαϊκιστές και δεν κάνουν καλή δουλειά»

«Εκλέξαμε τους λαϊκιστές και δεν κάνουν καλή δουλειά»

mitsotakis.jpg

Κυριάκος ΜητσοτάκηςEUROKINISSI/ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ
Από τη Γερμανία όπου βρίσκεται για την Ευρωπαϊκή Διάσκεψη του Μονάχου ο Κυριάκος Μητσοτάκης εξαπέλυσε επίθεση κατά της κυβέρνησης λέγοντας ότι «εκλέξαμε τους λαϊκιστές στην εξουσία και πιστέψτε με, δεν κάνουν καλή δουλειά. Έτσι, αν θέλετε το εγχείρημα να πάει προς αυτή την κατεύθυνση, να έχετε την ελληνική ατζέντα στο νου. Και το πραγματικό ερώτημα είναι τι ακολουθεί μετά το λαϊκισμό. Και θεωρώ ότι αυτό που θα δούμε πραγματικά στην Ελλάδα, είναι αυτό που αποκαλώ πολιτικά, ως «μετα-λαϊκισμό».
«Το εκκρεμές δείχνει προς την ανάγκη για μετριοπάθεια, λόγο, επάρκεια, αξίες, όλες αυτές τις αξίες που ήταν στο κέντρο της μεγάλης ευρωπαϊκής πολιτικής οικογένειάς μας, του ευρωπαϊκού λαϊκού κόμματος, που αποτελούν επίσης και τον πυρήνα των ευρωπαϊκών αξιών, που θα δοκιμαστούν στις επικείμενες εκλογές», τόνισε επισημαίνοντας πως είναι η ώρα να επαναδιατυπωθεί το πολιτικό αφήγημα, τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη.
Στην ομιλία του στο δείπνο αναφέρθηκε στο γεγονός ότι η Ελλάδα βρέθηκε στο επίκεντρο της κρίσης χρέους αλλά και στο επίκεντρο της μεταναστευτικής κρίσης, η οποία προκάλεσε επίσης τριγμούς στο εσωτερικό της Ε.Ε., επεσήμανε πως η Ελλάδα ήταν επίσης η πρώτη χώρα που «εξέλεξε στην εξουσία μια λαϊκίστικο κυβέρνηση, το 2015, που προερχόταν από τα αριστερά και σχημάτισε μια κυβέρνηση συνεργασίας, με ένα άλλο λαϊκίστικο κόμμα, που προερχόταν από τα δεξιά.
»Και δυστυχώς τα περασμένα τρία χρόνια δεν έγινε αρκετή πρόοδος στην Ελλάδα, παρόλο που η δυναμική μιας τεράστιας ανάπτυξης, είναι ξεκάθαρα εκεί, δυστυχώς δεν έγινε πλήρως κατανοητή. Η οικονομία έχει χαμηλή απόδοση, η ανάπτυξη είναι αναιμική, τα επενδυτικά επίπεδα είναι εξαιρετικά χαμηλά, οι τράπεζες έχουν ακόμη πολλά μη εξυπηρετούμενα δάνεια, και η πλήρης πρόσβαση στις αγορές, μετά το τέλος του προγράμματος δεν έχει αποκατασταθεί», τόνισε εκφράζοντας όμως την εκτίμηση πως το 2019 θα μπορούσε να είναι καταλύτης για τη χώρα.
«Μια μεγάλη πολιτική αλλαγή θα μπορούσε να στείλει ένα καθαρό σήμα ότι είναι έτοιμη να αλλάξει και να "ξεκλειδώσει" τις πραγματικές αναπτυξιακές δυναμικές της. Έχω πολύ ξεκάθαρα σχέδια σε ό,τι αφορά στο μέλλον της χώρας μας. Η Ελλάδα είναι μια χώρα που έχει συγκεκριμένα συγκριτικά πλεονεκτήματα. Είναι μια χώρα που υπέφερε πολύ στα τελευταία δέκα χρόνια. Έχασε το 25% του ΑΕΠ, 500 χιλιάδες Έλληνες άφησαν τη χώρα» πρόσθεσε.
Στη συνέχεια σημείωσε ότι «αυτό που χρειάζεται η Ελλάδα είναι μια επενδυτική ανάπτυξη. Και αυτό μπορεί να έρθει μόνο αν παραμείνει πιστή στους δημοσιονομικούς στόχους της, και την ίδια ώρα προχωρήσει σε πραγματικές διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις για να προσελκύσει ξένες επενδύσεις. Επίσης να ξεκλειδώσει τις δυνατότητες για τοπικές επενδύσεις», τόνισε ο Κυρ. Μητσοτάκης. Μάλιστα δεσμεύτηκε πως θα προχωρήσει σε ένα επιθετικό πακέτο μεταρρυθμίσεων, που θα κάνει ξανά την Ελλάδα ένα ελκυστικό επενδυτικό προορισμό, σε μια περίοδο που το διεθνές οικονομικό περιβάλλον δεν μοιάζει τόσο αρνητικό όσο ήταν.
Αναφερόμενος στη σχέση μεταξύ Ελλάδας - Γερμανίας τόνισε πως είναι σημαντικό να αλλάξει το αφήγημα. «Δεν θα πρέπει να είναι πια μια συζήτηση μεταξύ δανειζόμενων - δανειστών, για το πόσα χρήματα χρωστάμε στη Γερμανία, θα πρέπει να είναι μια συζήτηση για το μέλλον, για επενδυτικές ευκαιρίες, για το τι μπορούμε να κάνουμε μαζί, για το πως η Ελλάδα μπορεί να συμμετέχει στα κοινά ευρωπαϊκά σχέδια, σε περιοχές κοινού ενδιαφέροντος, όπως η άμυνα και η μετανάστευση. Αυτά τα θέματα είναι ιδιαίτερα σημαντικά, όχι μόνο για την Ελλάδα, αλλά και για τις προσεχείς ευρωπαϊκές εκλογές» είπε χαρακτηριστικά.

Σειρά συναντήσεων

Στο περιθώριο της Διάσκεψης ο πρόεδρος της αξιωματικής αντιπολίτευσης είχε συνάντηση με τη νέα πρόεδρο των Χριστιανοδημοκρατών, Ανεγκρετ Κραμπ-Καρενμπάουερ, τη γενική διευθύντρια του ΔΝΤ, Κριστίν Λαγκάρντ, τον πρωθυπουργό της Βαυαρίας, Μάρκους Σόντερ και τον επικεφαλής του ESM, Κλάους Ρέγκλινγκ.
Κατά τις συνομιλίες του με την πρώτη ο αρχηγός της Ν.Δ. αναφέρθηκε στο γεγονός ότι το 2019 θα είναι εκλογική χρονιά, τόσο σε εθνικό όσο και ευρωπαϊκό επίπεδο επισημαίνοντας πως τα σημαντικότερα ζητήματα είναι η ανάπτυξη, η δημιουργία θέσεων εργασίας αλλά και η Ασφάλεια, και συγκεκριμένα η προστασία των συνόρων.
«Στην Ελλάδα, τα σύνορά μας είναι ταυτόχρονα και τα εξωτερικά σύνορα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Μας ενδιαφέρει, λοιπόν, ιδιαίτερα να προωθήσουμε μια αποτελεσματική ατζέντα για τη ζώνη του Σένγκεν και να εξασφαλίσουμε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση επωμίζεται το βάρος που της αναλογεί στην προστασία των κοινών συνόρων μας. Και η Ελλάδα θέλει να συμμετέχει σε αυτή τη προσπάθεια στο μέγιστο των δυνατοτήτων της», ανέφερε ο αρχηγός της Ν.Δ.
Από την πλευρά της η κ. Κραμπ - Καρενμπάουερ τόνισε πως συμφωνεί απόλυτα με την ανάγκη να βρεθεί μια κοινή απάντηση στο ζήτημα της ασφάλειας και του μεταναστευτικού. «Η Ελλάδα, μια χώρα που αποτελεί τα εξωτερικά σύνορα της Ευρώπης, δεν πρέπει να μείνει μόνη της. Είναι ζήτημα αλληλεγγύης, όπως επίσης ζήτημα αλληλεγγύης είναι και το να στηρίξουμε την Ελλάδα μετά από τα πολύ δύσκολα χρόνια που πέρασε, να κανει τα επόμενα βήματα.
»Το επισημάνατε και ο ίδιος -σημείωσε απευθυνόμενη στον κ. Μητσοτάκη- πόσο σημαντικό είναι να δημιουργήσετε οικονομική ανάπτυξη και νέες θέσεις εργασίας, ώστε να μπορούν να γυρίσουν όσοι έχουν φύγει από τη χώρα. Χρειάζεται μια θαρραλέα μεταρρυθμιστική ατζέντα, κάτι που επιζητούμε και στο ΕΛΚ στις επερχόμενες ευρωεκλογές», είπε η διάδοχος της Μέρκελ.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου 2019

Οριστικό τέλος η πτώση των κυβερνήσεων λόγω αδυναμίας εκλογής ΠτΔ - Αλλάζει το άρθρο του Συντάγματος

Οριστικό τέλος η πτώση των κυβερνήσεων λόγω αδυναμίας εκλογής ΠτΔ - Αλλάζει το άρθρο του Συντάγματος

Οριστικό τέλος στη πτώση κυβερνήσεων λόγω αδυναμίας εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας καθώς μπαίνει στα αναθεωρητέα άρθρα το άρθρο 32 παρ. 4 και 5 που αφορά στην αποσύνδεση της εκλογής ΠτΔ από τη διάλυση της Βουλής.
Πιο αναλυτικά, με μεγάλη πλειοψηφία 221 και 220 βουλευτών πέρασε στην πρώτη ψηφοφορία της Βουλής το άρθρο 32 παράγραφος τέσσερα και πέντε για την αποσύνδεση της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από την διάλυση της βουλής.
Η μεγάλη πλειοψηφία συγκεντρώθηκε από το άθροισμα των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ και της Νέας Δημοκρατίας ψήφισαν το συγκεκριμένο άρθρο.
Από τις προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ δεν συγκέντρωσαν 151 ψήφους  τρεις από τις έξι  διατάξεις που αφορούσαν την δυνατότητα εκλογής και από τον λαό σε περίπτωση αδυναμίας εκλογής του από την Βουλή. Παράλληλα και η σχετική πρόταση που είχε καταθέσει η ΝΔ έμεινε και αυτή κάτω από τους 151 ψήφους.
Όμως νέα δεδομένα προκύπτουν από την απόρριψη του άρθρου 30 παράγραφος 1 με 148 ψήφους που ήταν πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ. Το συγκεκριμένο άρθρο που απερρίφθη ανέφερε ότι ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας εκλέγεται από τη Βουλή ή από εκλογικό σώμα.
Η συγκεκριμένη διάταξη που απορρίφθηκε ανέφερε συγκεκριμένα:
«O Πρόεδρος της Δημοκρατίας είναι ρυθμιστής του Πολιτεύματος. Εκλέγεται από τη Βουλή ή το εκλογικό σώμα για περίοδο πέντε ετών, όπως ορίζεται στα άρθρα 32 και 33.
Συνεπώς, η επόμενη κυβέρνηση στην συντακτική Βουλή θα αποφασίσει με ερμηνευτική διάταξη για το πώς θα εκλέγεται ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας. "Θα υπάρξει ερμηνευτική εισήγηση" είπε και ο Πρόεδρος της Βουλής στους κοινοβουλευτικούς συντάκτες.
Ταυτόχρονα όμως το μήνυμα από το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας είναι ότι κάποιοι από τους βουλευτές που στήριξαν την αναθεώρηση του άρθρου 32 για αποσύνδεση της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής, δεν εγκρίνουν την απευθείας εκλογή του ανώτατου άρχοντα της χώρας από το λαό.
Τί αναφέρει το Γραφείο Τύπου του πρωθυπουργού
Οι προτάσεις της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ υπερψηφίστηκαν στο σύνολό τους, είτε από την απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των βουλευτών είτε ακόμα και από την αυξημένη πλειοψηφία περισσότερων από 180 βουλευτών μετά την ολοκλήρωση της πρώτης ψηφοφορίας στην Ολομέλεια της Βουλής επί των προτάσεων αναθεώρησης του Συντάγματος, σύμφωνα με τα άρθρα 110 του Συντάγματος και 119 του Κανονισμού της Βουλής.
Συγκεκριμένα:
Υπερψηφίστηκαν με συντριπτική πλειοψηφία, που υπερβαίνει κατά πολύ τους 180 βουλευτές, οι προτάσεις της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ για την αποσύνδεση της εκλογής του Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής (άρθρο 32), για τον περιορισμό της βουλευτικής ασυλίας (άρθρο 62), για τον περιορισμό των προνομιακών ρυθμίσεων περί ευθύνης υπουργών (άρθρο 86) και για τις ανεξάρτητες αρχές (άρθρο 101Α).
Υπερψηφίστηκαν με την απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των βουλευτών οι προτάσεις της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ για την κατοχύρωση της θρησκευτικής ουδετερότητας του κράτους (άρθρο 3), για την κατοχύρωση του πολιτικού όρκου (άρθρα 13, 33 και 59), για την κατοχύρωση κοινωνικών δικαιωμάτων και κοινωνικών αγαθών (άρθρο 21), για την κατοχύρωση εργασιακών και συλλογικών ελευθεριών (άρθρο 22), για την κύρωση διεθνών συνθηκών με δημοψήφισμα (άρθρο 28), για την υποχρεωτική βουλευτική ιδιότητα του πρωθυπουργού (άρθρο 37), για την καθιέρωση εποικοδομητικής ψήφου δυσπιστίας (άρθρο 84), για την καθιέρωση της λαϊκής νομοθετικής πρωτοβουλίας (άρθρο 73) και δημοψηφισμάτων με λαϊκή πρωτοβουλία (άρθρο 44), για την καθιέρωση αναλογικού εκλογικού συστήματος και βουλευτών απόδημου Ελληνισμού (άρθρο 54), για την καθιέρωση προσωρινού κωλύματος εκλογιμότητας μετά από τρεις βουλευτικές περιόδους (άρθρο 56) και για την καθιέρωση αναλογικού εκλογικού συστήματος και θεσμών άμεσης δημοκρατίας στην τοπική αυτοδιοίκηση (άρθρο 102).
Από τις συμπληρωματικές προτάσεις που υπέβαλαν ή υποστήριξαν βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ υπερψηφίστηκαν οι προτάσεις για την κατοχύρωση της απαγόρευσης διακρίσεων λόγω φύλου και σεξουαλικού προσανατολισμού (άρθρο 5), την εισαγωγή της αρχής της επιείκειας και την κατάργηση της διάταξης περί καταχρηστικής άσκησης δικαιώματος (άρθρο 25), την αναπλήρωση του πρωθυπουργού για λόγους υγείας (άρθρο 38), την επέκταση των εγγυήσεων δικαστικής ανεξαρτησίας στους στρατιωτικούς δικαστές (άρθρο 96), τον ορισμό του συστήματος περιφερειακής οργάνωσης και την προστασία των νησιωτικών και ορεινών περιοχών (άρθρο 101).
Η διαδικασία θα συνεχιστεί μετά από ένα μήνα, οπότε θα διεξαχθεί η δεύτερη ψηφοφορία στην Ολομέλεια της Βουλής, επί των διατάξεων που συγκέντρωσαν την απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των βουλευτών σ’ αυτή την πρώτη ψηφοφορία.
Σε ένα μήνα από σήμερα η 2η ψηφοφορία για τις αναθεωρητέες διατάξεις
H εθνική αντιπροσωπεία στις προτάσεις της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ για τις αναθεωρητέες διατάξεις τοποθετήθηκε ως εξής:
άρθρο 3 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης της θρησκευτικής ουδετερότητας του κράτους): 151 “ΝΑΙ”, 101 “ΟΧΙ”, 19 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 3 παρ.2 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης της θρησκευτικής ουδετερότητας του κράτους): 151 “ΝΑΙ”, 102 “ΟΧΙ”, 19 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 3 παρ. 3 (κατάργηση παραγράφου): 167 “ΝΑΙ”, 101 “ΟΧΙ”, 4 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 3 (εισαγωγή ερμηνευτικής δήλωσης) (προσθήκη ερμηνευτικής δήλωσης προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης της θρησκευτικής ουδετερότητας του κράτους): 153 “ΝΑΙ”, 115 “ΟΧΙ”, 4 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 13 παρ. 5 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης του πολιτικού όρκου): 151 “ΝΑΙ”, 101 “ΟΧΙ” , 20 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 21 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση αναγνώρισης κρατικής εγγύησης ενός αξιοπρεπούς επιπέδου διαβίωσης για όλους μέσα από καθολικές κοινωνικές υπηρεσίες και εισοδηματικές ενισχύσεις): 157 “ΝΑΙ”, 99 “ΟΧΙ” , 2 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 21 παρ. 3 (προς την κατεύθυνση αναγνώρισης κοινωνικού δικαιώματος στην υγεία και υποχρέωσης του κράτους να παρέχει καθολική πρόσβαση σε αποτελεσματικές παροχές υγείας μέσω του Εθνικού Συστήματος Υγείας): 157 “ΝΑΙ”, 113 “ΟΧΙ”, 3 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 21 (προσθήκη παραγράφου 7) (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης του δημόσιου ελέγχου των βασικών κοινωνικών αγαθών, όπως το νερό και η ηλεκτρική ενέργεια, ώστε τα δίκτυα διανομής τους να υπόκεινται σε καθεστώς δημόσιας υπηρεσίας και να τελούν σε δημόσιο έλεγχο και προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης των κοινών αγαθών): 154 “ΝΑΙ”, 115 “ΟΧΙ”, 3 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 22 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση αναγνώρισης ίσης αμοιβής και ίσης αξίας ανεξάρτητα από την ηλικία): 172 “ΝΑΙ”, 96 “ΟΧΙ”, 5 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 22 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση συνταγματικής κατοχύρωσης των συλλογικών διαπραγματεύσεων για τον καθορισμό του ελάχιστου μισθού και του δικαιώματος μονομερούς προσφυγής των κοινωνικών εταίρων στη διαιτησία): 115 “ΝΑΙ”, 112 “ΟΧΙ”, 5 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 22 παρ. 4 (προς την κατεύθυνση της αναγνώρισης ότι η επίταξη υπηρεσιών απαγορεύεται ως μέτρο αντιμετώπισης των συνεπειών απεργίας): 163 “ΝΑΙ”, 101 “ΟΧΙ”, 6 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 22 παρ. 5 (προς την κατεύθυνση αναγνώρισης του δικαιώματος στην κοινωνική ασφάλιση υπό την έννοια ότι το κράτος υποχρεώνεται να εξασφαλίζει αποτελεσματική προστασία έναντι όλων των ασφαλιστικών κινδύνων μέσω ενός ενιαίου συστήματος καθολικής κάλυψης, στο πλαίσιο δημόσιου αναδιανεμητικού συστήματος, που λειτουργεί βάσει των αρχών της αλληλεγγύης και της ανταποδοτικότητας): 155 “ΝΑΙ”, 112 “ΟΧΙ”, 4 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 28 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση της υποχρέωσης κύρωσης με δημοψήφισμα διεθνών συνθηκών που προβλέπουν μεταβίβαση κυριαρχικών αρμοδιοτήτων του κράτους): 154 “ΝΑΙ”, 117 “ΟΧΙ”, 1 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 30 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας): 148 “ΝΑΙ”, 120 “ΟΧΙ”, 3 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 32 παρ. 4 (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας): 221 “ΝΑΙ”, 46 “ΟΧΙ”, 3 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 32 παρ. 5 (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας): 220 “ΝΑΙ”, 47 “ΟΧΙ”, 3 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 33 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης του πολιτικού όρκου): 168 “ΝΑΙ”, 98 “ΟΧΙ”, 5 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 34 παρ. 1 εδ. Β΄ (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας): 147 “ΝΑΙ”, 121 “ΟΧΙ”, 2 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 35 παρ.2 περίπτ. γ΄(προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας): 150 “ΝΑΙ”, 118 “ΟΧΙ”, 2 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 37 παρ.2 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης υποχρεωτικής βουλευτικής ιδιότητας για τον πρωθυπουργό) : 153 “ΝΑΙ”, 101 “ΟΧΙ”, 16 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 38 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης της εποικοδομητικής ψήφου δυσπιστίας): 155 “ΝΑΙ”, 115 “ΟΧΙ”, “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 41 παρ. 5 (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας): 150 “ΝΑΙ”, 118 “ΟΧΙ”, 2 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 44 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης δημοψηφισμάτων με λαϊκή πρωτοβουλία): 152 “ΝΑΙ”, 102 “ΟΧΙ”, 15 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 54 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης αναλογικού εκλογικού συστήματος): 155 “ΝΑΙ” , 100″ΟΧΙ”, 15 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 54 παρ. 4 (προς την κατεύθυνση της δυνατότητας ορισμού από ενιαίο ψηφοδέλτιο έως πέντε (5) βουλευτών απόδημου Ελληνισμού): 158 “ΝΑΙ”, 97 “ΟΧΙ”, 16 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 54 (εισαγωγή ερμηνευτικής δήλωσης) (προς την κατεύθυνση διευκρίνισης ότι πάγιο αναλογικό εκλογικό σύστημα είναι αυτό το οποίο η αναλογία εδρών δεν αποκλίνει περισσότερο από 10% από την αναλογία ψήφων): 153 “ΝΑΙ”, 114 “ΟΧΙ”, 2 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 56 (προσθήκη παραγράφου 5) (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης προσωρινού κωλύματος εκλογιμότητας μετά από τρεις (3) βουλευτικές περιόδους): 158 “ΝΑΙ”, 111 “ΟΧΙ”, 2 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 59 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης του πολιτικού όρκου): 167 “ΝΑΙ”, 97 “ΟΧΙ”, 4 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 59 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης του πολιτικού όρκου): 168 “ΝΑΙ”, 97 “ΟΧΙ” , 4 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 62 (προς την κατεύθυνση περιορισμού της βουλευτικής ασυλίας αποκλειστικά στα αδικήματα που σχετίζονται με τη βουλευτική ιδιότητα εντός ή εκτός Βουλής): 237 “ΝΑΙ”, 33 “ΟΧΙ”, 1 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 73 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης της λαϊκής νομοθετικής πρωτοβουλίας): 168 “ΝΑΙ”, 97 “ΟΧΙ”, 3 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 84 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης της εποικοδομητικής ψήφου δυσπιστίας): 155 “ΝΑΙ”, 115 “ΟΧΙ”, “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 86 παρ. 3 (προς την κατεύθυνση περιορισμού των προνομιακών ρυθμίσεων περί ποινικής ευθύνης υπουργών, ιδίως μέσω της κατάργησης της αποσβεστικής προθεσμίας και της κατάργησης της δυνατότητας αναστολής της δίωξης της προδικασίας ή της κύριας διαδικασίας): 253 “ΝΑΙ”, 17 “ΟΧΙ”, “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 86 (εισαγωγή ερμηνευτικής δήλωσης) (προς την κατεύθυνση διευκρίνισης ότι το πεδίο ισχύος του άρθρου αναφέρεται αποκλειστικά στα αδικήματα που τελέστηκαν κατά την άσκηση και όχι επ’ ευκαιρία της άσκησης των υπουργικών καθηκόντων): 179 “ΝΑΙ”, 92 “ΟΧΙ”, “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 101 Α (προς την κατεύθυνση περιορισμού της δυνατότητας ίδρυσης ανεξάρτητων αρχών, της διευκόλυνσης του τρόπου επιλογής των μελών τους και της ενίσχυσης του κοινοβουλευτικού ελέγχου τους): 231 “ΝΑΙ”, 34 “ΟΧΙ”, “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 102 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης αναλογικού εκλογικού συστήματος στις εκλογές για τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και θέσπισης τοπικών λαϊκών συνελεύσεων, δημοψηφισμάτων και λαϊκών πρωτοβουλιών και αναγνώρισης δυνατότητας απονομής εκλογικού δικαιώματος σε αλλοδαπούς με μόνιμη εγκατάσταση στη χώρα): 168 “ΝΑΙ”, 101 “ΟΧΙ”, 1 “ΠΑΡΩΝ”.
Σύμφωνα με το αποτέλεσμα, δεν πάει σε 2η ψηφοφορία η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για:
το άρθρο 30 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας), γιατί έλαβε 148 “ΝΑΙ”, 120 “ΟΧΙ”, 3 “ΠΑΡΩΝ”.
το άρθρο 34 παρ. 1 εδάφιο Β (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας), γιατί έλαβε 147 “ΝΑΙ”, 121 “ΟΧΙ”, 2 “ΠΑΡΩΝ”.
το άρθρο 35 παρ. 2 περιπτ, γ΄(προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας) γιατί έλαβε 150 ΝΑΙ, 118 ΟΧΙ και 2 ΠΑΡΩΝ.
το άρθρο 41 παρ. 5 (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας), γιατί έλαβε 150 “ΝΑΙ”, 118 “ΟΧΙ”, 2 “ΠΑΡΩΝ”
Συνολικά ψήφισαν 274 βουλευτές. Από την ψηφοφορία απείχαν οι βουλευτές της ΔΗΣΥ, σύμφωνα με την εκπεφρασμένη στάση τους, και μετείχε μόνο ο εισηγητής Ανδρέας Λοβέρδος. Απείχε και η ΚΟ της Ένωσης Κεντρώων, που επίσης είχε προαναγγείλει ότι δεν θα πάρει μέρος στην ψηφοφορία, με εξαίρεση τον Ιωάννη Σαρίδη που ψήφισε. Απουσίαζαν επίσης ο Γ. Κασαπίδης (ΝΔ) και οι Πάνος Καμμένος και Αριστείδης Φωκάς από τους Ανεξάρτητους Έλληνες, και απουσίαζε επίσης ο Στάθης Παναγούλης.
Σε ένα μήνα από σήμερα θα γίνει η 2η ψηφοφορία στην οποία θα μπει προς ψήφιση το σύνολο των άρθρων και των διατάξεων των άρθρων τα οποία έχουν συγκεντρώσει από 151 ψήφους και άνω

Προς αναθεώρηση το άρθρο για σχέσεις Κράτους-Εκκλησίας

Προς αναθεώρηση το άρθρο για σχέσεις Κράτους-Εκκλησίας

6-voutsis.jpg

Νίκος ΒούτσηςΑναθεωρητέο κρίθηκε το άρθρο 3 του Συντάγματος | EUROKINISSI
Αναθεωρητέο κρίθηκε το άρθρο 3 του Συντάγματος, το οποίο αφορά στις σχέσεις Κράτους – Εκκλησίας. Ο πρόεδρος της Βουλής, Νίκος Βούτσης ανακοίνωσε πως το άρθρο έλαβε:
Παράγραφος (1): 151 ψήφους υπέρ, 101 ψήφους κατά, και 19 παρών. 
Παράγραφος (2): 151 ψήφους υπέρ, 102 κατά και 19 παρών. 
Παράγραφος (3): 167 υπέρ, 101 κατά και 4 παρών. 
H ερμηνευτική δήλωσε έλαβε 153 υπέρ, 115 κατά και 4 παρών.

ΤΕΛΙΚΑ ΠΟΙΟΣ ΔΟΥΛΕΥΕΙ ΠΟΙΟΝ?Γεννιά: «Δεν έχω διαφοροποιηθεί σε τίποτα»

Γεννιά: «Δεν έχω διαφοροποιηθεί σε τίποτα»

Με δήλωσή της στο documentonews.gr η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ διαψεύδει τα δημοσιεύματα σύμφωνα με τα οποία έχει διαφοροποιηθεί στην ψηφοφορία της Συνταγματικής Αναθεώρησης.
«Δεν έχω διαφοροποιηθεί σε τίποτα» δήλωσε η κα Γεννιά για τα ψευδή σενάρια περί καταψήφισης της διάταξης που αφορά την θρησκευτική ουδετερότητα του κράτους, συμπληρώνοντας: «Σεβάστηκα απολύτως αυτή τη διαδικασία υψηλής σημασίας και υπηρέτησα πλήρως τη δουλειά που έγινε από το κόμμα μου».
Παρότι δεν έχουν ανακοινωθεί τα επίσημα αποτελέσματα για την ψηφοφορία για τη Συνταγματική Αναθεώρηση από το προεδρείο της Βουλής, δημοσιεύματα διαδίδουν ψευδείς ειδήσεις αναφορικά με το ποιος βουλευτής ψήφισε τί κατά τη συγκεκριμένη διαδικασία.

Απερρίφθη η αναθεώρηση του Άρθρου 3 του Συντάγματος για τις σχέσεις κράτους - Εκκλησίας


Συζήτηση και ψηφοφορία στη Βουλή για τη Συνταγματική Αναθεώρηση

Απερρίφθη η αναθεώρηση του Άρθρου 3 του Συντάγματος για τις σχέσεις κράτους - Εκκλησίας

© Φωτογραφία : George Vitsaras / SOOC
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Λήψη σύντομου url
1 0  0
Εκτός των αναθεωρητέων διατάξεων μένει το Άρθρο 3 του Συντάγματος που αφορά τις σχέσεις Πολιτείας και Εκκλησίας, όπως προέκυψε από την ψηφοφορία στη Βουλή, καθώς δε συγκέντρωσε ις απαιτούμενες ψήφους.
Το άρθρο 3 του Συντάγματος για τις σχέσεις Πολιτείας και Εκκλησίας μένει εκτός των αναθεωρητέων διατάξεων, σύμφωνα με το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας στη Βουλή για τη Συνταγματική Αναθεώρηση.
Συγκεκριμένα, την αναθεώρηση του άρθρου ψήφισαν 150 βουλευτές, όπως μετέδωσε η «Καθημερινή», καθώς από τον ΣΥΡΙΖΑ δεν ψήφισαν την αναθεώρηση οι βουλευτές Νίνα Κασιμάτη, Γιάννης Μιχελογιαννάκης και Γεωργία Γεννιά.
Υπενθυμίζεται ότι κατά τη σημερινή, «μαραθώνια» και περίπλοκη διαδικασία, οι βουλευτές κλήθηκαν να τοποθετηθούν επί των προτάσεων του ΣΥΡΙΖΑ, της Νέας Δημοκρατίας και βουλευτών που συγκέντρωσαν 50 υπογραφές για το ποια άρθρα του Συντάγματος θα τροποποιηθούν από την επόμενη, αναθεωρητική Βουλή.
Όπως προβλέπεται, εφόσον άρθρο λάβει πάνω από 180 θετικές ψήφους, τότε στην επόμενη Βουλή η αναθεώρηση του συγκεκριμένου άρθρου απαιτεί απλή πλειοψηφία, δηλαδή 151 ψήφους. Αντίθετα, εφόσον ένα άρθρο λάβει από 151 έως 179 ψήφους, τότε για την ολοκλήρωση της αναθεώρησης απαιτούνται οι θετικές ψήφοι 180 βουλευτών της επόμενης Βουλής.
Τι αναφέρει το Άρθρο 3
Αναλυτικά, το Άρθρο 3 του Συντάγματος περιλαμβάνει τρεις παραγράφους οι οποίες είναι οι εξής:
1. Eπικρατούσα θρησκεία στην Eλλάδα είναι η θρησκεία της Aνατολικής Oρθόδοξης Eκκλησίας του Xριστού. H Oρθόδοξη Eκκλησία της Eλλάδας, που γνωρίζει κεφαλή της τον Kύριο ημών Iησού Xριστό, υπάρχει αναπόσπαστα ενωμένη δογματικά με τη Mεγάλη Eκκλησία της Kωνσταντινούπολης και με κάθε άλλη ομόδοξη Eκκλησία του Xριστού  τηρεί απαρασάλευτα, όπως εκείνες, τους ιερούς αποστολικούς και συνοδικούς κανόνες και τις ιερές παραδόσεις. Eίναι αυτοκέφαλη, διοικείται από την Iερά Σύνοδο των εν ενεργεία Aρχιερέων και από τη Διαρκή Iερά Σύνοδο που προέρχεται από αυτή και συγκροτείται όπως ορίζει ο Kαταστατικός Xάρτης της Eκκλησίας, με τήρηση των διατάξεων του Πατριαρχικού Tόμου της κθ΄ (29) Iουνίου 1850 και της Συνοδικής Πράξης της 4ης Σεπτεμβρίου 1928.
2. Tο εκκλησιαστικό καθεστώς που υπάρχει σε ορισμένες περιοχές του Kράτους δεν αντίκειται στις διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου.
3. Tο κείμενο της Aγίας Γραφής τηρείται αναλλοίωτο. H επίσημη μετάφρασή του σε άλλο γλωσσικό τύπο απαγορεύεται χωρίς την έγκριση της Aυτοκέφαλης Eκκλησίας της Eλλάδας και της Mεγάλης του Xριστού Eκκλησίας στην Kωνσταντινούπολη.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Απάνθρωπος...Ο Ζελένσκι καίει τα πτώματα των στρατιωτών του για να μην πληρώσουν αποζημιώσεις στις οικογένειές τους

  «Καίνε επίσης ξένους μισθοφόρους για να κρύψουν την παρουσία τους στην Ουκρανία» Το καθεστώς του Κιέβου καίει τα πτώματα των στρατιωτών τω...