Πέμπτη 9 Ιανουαρίου 2020

Ανακύκλωση ρεκόρ στο δήμο Χαλανδρίου

Ανακύκλωση ρεκόρ στο δήμο Χαλανδρίου

O Σίμος Ρούσσος
O Σίμος Ρούσσος EUROKINISSI

Εξαιρετικές επιδόσεις κατέγραψε στον τομέα της ανακακύκλωσης ο Δήμος Χαλανδρίου όπως απέδειξε σχετική έρευνα.

Σημαντική υποψηφιότητα σε εθνικό επίπεδο στον τομέα της ανακύκλωσης βάζει ο δήμος Χαλανδρίου, με το ποσοστό της να ανέρχεται στο 80%, βάσει έρευνας που έγινε στα μέσα Δεκεμβρίου στο σύστημα μπλε-κίτρινου-πράσινου κάδου.
Η έρευνα διενεργήθηκε στον Ασπρόπυργο, από εξειδικευμένη εταιρεία η οποία έκανε εξονυχιστική καταγραφή όλων των απορριμμάτων των κάδων που είχαν δειγματοληπτικά ληφθεί από 8 σημεία της πόλης, για μια εβδομάδα. Δηλαδή από τους περίπου 2,21 τόνους που συλλέχθηκαν το 20,4% προέρχεται από τον μπλε κάδο και 15,6% από τον κίτρινο κάδο (ανακύκλωση χαρτιού-χαρτονιού). Το πιο σημαντικό είναι ότι από το 64% των απορριμμάτων που κατέληξαν στον πράσινο κάδο μόνο το 13% είναι ανακυκλώσιμο υλικό και το 9,3% είναι χαρτί υγείας. Το 60,5% είναι υπολείμματα τροφών.
«Το όραμα πίσω από τις στρατηγικές αυτές επιλογές είναι, να καταστεί ο Δήμος πρότυπο για όλη την επικράτεια στη διαχείριση των απορριμμάτων». εξηγεί ο δήμαρχος Χαλανδρίου Σίμος Ρούσσος και προσθέτει: «Τα εντυπωσιακά στοιχεία από την ανακύκλωση στην πόλη αλλά και την πιλοτική εφαρμογή του καφέ κάδου δείχνουν ξεκάθαρα ότι οι πολίτες, όταν ενημερωθούν διεξοδικά, ανταποκρίνονται πλήρως, με εντυπωσιακά αποτελέσματα. Στηρίζουμε τους πολίτες, στηριζόμαστε στους πολίτες για να κάνουμε το Δήμο Χαλανδρίου υπόδειγμα "πράσινου" Δήμου", καταλήγει ο δήμαρχος Χαλανδρίου.
Από την πλευρά του ο εντεταλμένος σύμβουλος στη διαχείριση ανακυκλώσιμων Γεράσιμος Λυμπεράτος, επισημαίνει ότι η προσεχής εγκατάσταση των καφέ κάδων για τη συλλογή των υπολειμμάτων τροφών σε όλο το Δήμο θα έχει σχεδόν εξαφανίσει τον πράσινο κάδο».
Επισημαίνει ότι οι κάτοικοι είναι σε θέση πλέον να ανακυκλώνουν σε ποσοστό σχεδόν 80%. Από τα 878 κιλά ανακυκλώσιμα που συλλέχθηκαν από όλους τους κάδους, το 79% ανακυκλώθηκε στον μπλε ή στον κίτρινο κάδο», εξηγεί ο κ. Λυμπεράτος και καταλήγει: «Πέρα από αυτό το εντυπωσιακό αποτέλεσμα, κρατάμε ότι απαιτείται περαιτέρω ευαισθητοποίηση των πολιτών ως προς την διάκριση του μπλε και του κίτρινου κάδου, δεδομένου ότι κατά τη δειγματοληψία προέκυψε ότι στον μπλε κάδο καταλήγει ένα ποσοστό 54% χαρτιού και χαρτονιού που θα έπρεπε κανονικά να καταλήγει στον κίτρινο κάδο».
Σημειώνεται ότι με βάση το τοπικό σχέδιο διαχείρισης απορριμμάτων που εφαρμόζει ο Δήμος Χαλανδρίου από το 2015, έχει ανατραπεί πλήρως ο συσχετισμός πράσινων και μπλε κάδων. Οι πρώτοι έχουν μειωθεί σε 3.000 από 4.500 ενώ οι δεύτεροι έχουν αυξηθεί στους 2.500 από 1500 και έχουν προστεθεί 1.000 κίτρινοι κάδοι. Ο Δήμος Χαλανδρίου είναι ο μοναδικός σε όλη την Ελλάδα που εφαρμόζει ξεχωριστό ρεύμα διαχείρισης χαρτιού και χαρτονιού σε όλο τον Δήμο.
Πηγή:  ΑΠΕ-ΜΠΕ

Συνάντηση Μητσοτάκη-Τσίπρα σε φορτισμένη ατμόσφαιρα

 

Συνάντηση Μητσοτάκη-Τσίπρα σε φορτισμένη ατμόσφαιρα

ΣΤΑΥΡΟΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ
ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Σε τροχιά σύγκρουσης με φόντο τη συνάντηση Μητσοτάκη με τον Ντόναλντ Τραμπ μπήκαν κυβέρνηση και αξιωματική αντιπολίτευση, κάτι που προσδίδει νέο ενδιαφέρον στο επικείμενο τετ α τετ του πρωθυπουργού με τον Αλέξη Τσίπρα, το οποίο έχει οριστεί για αύριο Παρασκευή στις 12 το μεσημέρι. Ο ΣΥΡΙΖΑ, αργά το βράδυ της Τρίτης, σπάζοντας το «εμπάργκο» μιας ήπιας αντιπολιτευτικής τακτικής στα εθνικά θέματα που είχε καθιερώσει τελευταία, έκανε μια πολύ σκληρή επίθεση στον κ. Μητσοτάκη μιλώντας για «συνάντηση-φιάσκο». Η κυβέρνηση απάντησε άμεσα μέσω «κύκλων», κάνοντας λόγο για «κρεσέντο μικροψυχίας» και ζητώντας από τον ΣΥΡΙΖΑ να επιδείξει μεγαλύτερη «σοβαρότητα» στα εθνικά θέματα. Μετά τις αρχικές τοποθετήσεις, στον «χορό» της αντιπαράθεσης μπήκαν πολλά στελέχη των δύο κομμάτων, δίνοντας μια εικόνα γενικευμένης σύγκρουσης και για τα εθνικά θέματα, τα οποία μέχρι τώρα είχαν μείνει εκτός του κάδρου της πολιτικής αντιπαράθεσης.
Ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά. Οπως προειπώθηκε, αμέσως μετά τη συνάντηση του Ελληνα πρωθυπουργού με τον πρόεδρο των ΗΠΑ ο ΣΥΡΙΖΑ προχώρησε σε ένα πρώτο σχόλιο για το τετ α τετ Μητσοτάκη - Τραμπ σημειώνοντας πως «όχι μόνο δεν πρόσφερε κάτι στη χώρα», αλλά «κατέληξε σε πρωτοφανές φιάσκο». Η αξιωματική αντιπολίτευση κατηγόρησε τον κ. Μητσοτάκη πως «παρακολουθούσε» τον πρόεδρο Τραμπ να παραχωρεί για περίπου είκοσι λεπτά συνέντευξη Τύπου, χαρακτηρίζοντάς το «προσβλητικό» για την ελληνική πλευρά και καταλήγοντας στο συμπέρασμα πως επρόκειτο για «διπλωματική αποτυχία». Το Μαξίμου απάντησε σε εξίσου ιδιαίτερα υψηλούς τόνους κατηγορώντας τον ΣΥΡΙΖΑ πως επιδόθηκε σε ένα «κρεσέντο μικροψυχίας» με επίκεντρο τα ευαίσθητα εθνικά θέματα. Συγκεκριμένα, πηγές της κυβέρνησης τόνιζαν πως «όταν ο πρωθυπουργός αγωνίζεται για την προάσπιση των εθνικών θεμάτων, σε μια κρίσιμη συγκυρία, απαιτείται σοβαρότητα». Οι ίδιες πηγές πρόσθεταν πως «αντί για αυτό, είδαμε ξανά τον παλιό καλό ΣΥΡΙΖΑ των συνθημάτων και της ανευθυνότητας. Απόψε ολοκληρώθηκε η στροφή των 360 μοιρών που είχε υποσχεθεί ο κ. Τσίπρας. Του ευχόμαστε “good success” στη νέα, αλλά τόσο αραχνιασμένη αντιπολιτευτική τακτική του».
Ο ΣΥΡΙΖΑ, πάντως, δεν είχε πρόθεση να ρίξει τους τόνους, καθώς σε άτυπη ενημέρωση που ακολούθησε την επίσημη ανακοίνωση επικέντρωσε την κριτική του σε τέσσερις άξονες: στην κατάθεση νομοσχεδίου για την αναβάθμιση της διμερούς αμυντικής συνεργασίας που προηγήθηκε του ταξιδιού και δεν έδωσε επιπλέον «όπλα» στην ελληνική πλευρά, στην υποστήριξη των ενεργειών των ΗΠΑ σε σχέση με την εκτέλεση του Ιρανού στρατηγού στο Ιράκ, στην προθυμία για την αγορά F-35, «όταν είναι γνωστό ότι η χώρα δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να υποστηρίξει ένα τέτοιο, επιθετικό μάλιστα όπλο», αλλά και στα μηνύματα για αναστολή των κινεζικών επενδύσεων για δίκτυα 5G. Τα παραπάνω πυροδότησαν ένα ευρύτερο κλίμα αντιπαράθεσης μεταξύ των στελεχών των δύο κομμάτων. Ενδεικτικά είναι τα όσα συνέβησαν στην επιτροπή Αμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής. Από το γαλάζιο στρατόπεδο τον λόγο έλαβε ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης δηλώνοντας πως ο πρωθυπουργός σε μια δύσκολη περίοδο έδειξε με τη στάση του ότι έχει «λόγο και ρόλο». Από την πλευρά της η κ. Γιαννάκου ζήτησε αυτοσυγκράτηση, καθώς δεν είναι σκόπιμο «πριν ενημερωθούν οι πολιτικές ηγεσίες να παριστάνουμε τους παρατηρητές οι οποίοι κάνουν σχόλια για μια επίσκεψη».
Από τον ΣΥΡΙΖΑ η κριτική ανέβηκε στα ύψη. Ο κ. Κατρούγκαλος σημείωσε πως ο πρωθυπουργός «προχώρησε σε σημαντικές παραχωρήσεις προς την άλλη πλευρά», χωρίς όμως «να πάρει τίποτα από αυτά τα οποία ζητούσαμε, ούτε υποστήριξη σε ελληνικές θέσεις σε σχέση με τις τουρκικές προκλήσεις ούτε υποστήριξη σε σχέση με το βασικό επίτευγμα της διπλωματίας της προηγούμενης τετραετίας, τον αγωγό EastMed». Η Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου σημείωσε πως «η χθεσινή εικόνα ήταν κατώτερη και των προσδοκιών», ενώ η Σία Αναγνωστοπούλου απέκρουσε τη σημασία της καλής γνώσης των αγγλικών από τον πρωθυπουργό λέγοντας πως «η εξωτερική πολιτική δεν είναι θέμα γλωσσομάθειας, γιατί σε αυτή την περίπτωση ο Ταγίπ Ερντογάν δεν έπρεπε να επικοινωνεί με κανέναν». Σε αυτό το συγκρουσιακό κλίμα θα γίνει η συνάντηση του κ. Μητσοτάκη με τον κ. Τσίπρα, ενώ θα ακολουθήσει εκείνη με την κ. Γεννηματά στις 13.00, στις 17.00 με τον πρόεδρο της Ελληνικής Λύσης, Κυριάκο Βελόπουλο, και στις 18.00 με τον γραμματέα του ΜέΡΑ25, Γιάνη Βαρουφάκη. Η συνάντηση με τον γραμματέα της Κ.Ε. του ΚΚΕ, Δημήτρη Κουτσούμπα, θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα στις 11.00.
Έντυπη

Ιράν και ΗΠΑ: Μπορεί να βρεθεί η Ελλάδα στο στόχαστρο;

Οι Φρουροί της Επανάστασης του Ιράν

Ιράν και ΗΠΑ: Μπορεί να βρεθεί η Ελλάδα στο στόχαστρο;

© AFP 2019 / Iranian Presidency
AΜΥΝΑ
Λήψη σύντομου url
Από
Ιράν: Δολοφονία Κασέμ Σολεϊμανί (138)
0 0 0
Βρείτε μας
Απειλείται η Ελλάδα από την κρίση Ιράν – ΗΠΑ; Ποιος είναι ο ρόλος του πετρελαίου και των επικείμενων αμερικανικών εκλογών της φετινής χρονιάς. Οδηγούμαστε σε περαιτέρω κλιμάκωση; Αναλυτές απαντούν στο Sputnik.
Κρίσιμη παραμένει η κατάσταση στη Μέση Ανατολή και παγκόσμια είναι η ανησυχία για την κλιμάκωσή της.
Το Ιράν επιτέθηκε με πυραύλους κατά αμερικανικών στόχων στο Ιράκ, εφαρμόζοντας αντίποινα για τη δολοφονία του Ιρανού στρατηγού Κασέμ Σολεϊμανί από αεροπορικό χτύπημα των ΗΠΑ, ενώ ανώτατος αξιωματούχος των Φρουρών της Επανάστασης προειδοποίησε τις ΗΠΑ για την «πιο σκληρή εκδίκηση».
Οι ΗΠΑ, δια μέσου του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ, απάντησαν ότι βρίσκονται σε ετοιμότητα για όλα τα ενδεχόμενα, ενώ τόνισαν ότι θα ζητηθεί από το ΝΑΤΟ να εμπλακεί περαιτέρω στις υποθέσεις της Μέσης Ανατολής.

Μπορεί αυτή η ένταση να βλάψει την Ελλάδα;

Την άποψη ότι η Ελλάδα δεν είναι ασφαλής και μπορεί να αποτελέσει στόχο αντιποίνων προς τις ΗΠΑ και το ΝΑΤΟ, εκφράζει στο Sputnik, o Δημήτρης Πατέλης, αναπληρωτής καθηγητής φιλοσοφίας στο Πολυτεχνείο Κρήτης, διδάκτωρ φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Λομονόσοφ της Μόσχας και μέλος της Διεθνούς Ερευνητικής Ομάδας «Η Λογική της Ιστορίας».
«Έχουμε πόλεμο και η Ελλάδα εμπλέκεται άμεσα. Είναι αφελές να πιστεύει κανείς ότι γίνονται επιχειρήσεις στην Εγγύς και στη Μέση Ανατολή, χωρίς την εμπλοκή του δικτύου βάσεων και υποδομών των αμερικανοΝΑΤΟΪΚΩΝ στη χώρα μας. Η Ελλάδα, αλλά και χώρες μέχρι την κεντρική Ευρώπη, γίνονται εν δυνάμει στόχοι, καθότι περιλαμβάνονται στο βεληνεκές των διαθέσιμων όπλων των κρατών που δέχονται την επίθεση. Άρα, όλες οι άθλιες διακηρύξεις περί ασφάλειας, λόγω πρόσδεσης της χώρας στον ευρωατλαντικό άξονα, είναι αποδεδειγμένη απάτη», αναφέρει, μεταξύ άλλων, ο καθηγητής.
«Στην περιοχή του Ιράν και του Ιράκ η κατάσταση είναι εξαιρετικά τεταμένη, και έχουμε κλιμάκωση του εν εξελίξει πολέμου, με άμεση πολεμική σύρραξη. Βλέπουμε τις επιθετικές και δολοφονικές ενέργειες εκ μέρους των ΗΠΑ και το πιο τραγικό ήταν ότι ο άνθρωπος που δολοφονήθηκε, βρισκόταν σε διπλωματική αποστολή στο Ιράκ. Αυτό το γνώριζαν οι Αμερικανοί. Εδώ μιλάμε για πρωτοφανή δολιότητα, πέρα από το ότι η επίθεση αυτή ήταν εντελώς άνανδρη. Μόνο δειλοί δολοφόνοι κάνουν τέτοιες επιθέσεις. Σαν κοινοί μαφιόζοι της παγκόσμιας πολιτικής και του πολέμου προέβησαν σε μία πράξη με ιδιαίτερη σημειολογία, που έχει πολλαπλούς αποδέκτες».
Την ίδια στιγμή, εκτιμά ότι ο ευρωατλαντικός άξονας αποδυναμώνεται και η Ελλάδα δεν πρέπει να προσδεθεί σε αυτόν.
«Το τελευταίο δολοφονικό χτύπημα κατά του στρατηγού Σολεϊμανί και μετά από την αντίστοιχη απόφαση του κοινοβουλίου του Ιράκ για την απομάκρυνση των αμερικανικών στρατευμάτων καταδεικνύει ότι, σε αυτή τη φάση του πολέμου, ο ευρωατλαντικός άξονας με επικεφαλής τις ΗΠΑ δείχνει εξαιρετικά αποδυναμωμένος. Αυτός είναι και ένας ακόμα λόγος για τον οποίο η Ελλάδα δεν πρέπει να προσκολληθεί δουλικά πάνω του».
Παράλληλα, μιλά για μετατόπιση της ισχύος στην περιοχή:
«Το Ιράν έχει μεγαλύτερη επιρροή στο Ιράκ σήμερα από ότι οι ΗΠΑ και οι σύμμαχοί τους. Το γεγονός ότι παίρνουν την απόφαση να εκδιώξουν τα αμερικανικά στρατεύματα είναι ενδεικτικό της μετατόπισης ισχύος. Να υπενθυμίσω ότι η εισβολή στο Ιράκ, οι δύο πόλεμοι στο Ιράκ έγιναν ουσιαστικά για την εδραίωση της κυριαρχίας των ΗΠΑ και των συμμάχων τους. Εφάρμοσαν την πολιτική του ελεγχόμενου χάους για την καταπολέμηση της τρομοκρατίας. Οι ΗΠΑ εξολόθρευσαν πάνω από 500.000 ανθρώπους, κατέστρεψαν τη χώρα και εγκατέστησαν δεκάδες βάσεις, σαν σε κατεχόμενη χώρα. Ακόμα και σήμερα, γεννιούνται παιδιά με φρικτές παθήσεις, τερατογενέσεις εξαιτίας του απεμπλουτισμένου ουρανίου, από τις βόμβες που έριξαν».
Και καταλήγει:
«Δεν νομίζω ότι οι Ιρανοί θα περιοριστούν στα μέχρι τώρα χτυπήματα. Και αυτό είναι χαρακτηριστικό της κλιμάκωσης».
Από την πλευρά της, η αναλύτρια Κατερίνα Πάντα, επισημαίνει ότι «όποια κίνηση αντεκδίκησης κι αν κάνει το Ιράν, που είναι περικυκλωμένο από πλειάδα Αμερικανικών βάσεων, οι ΗΠΑ θα χτυπάνε περισσότερο και δυνατότερα».
Την ίδια στιγμή, εκφράζει την άποψη ότι είναι πολύ δύσκολο οι ΗΠΑ να αποχωρήσουν από τη Μέση Ανατολή λόγω των οικονομικών δεσμών τους:
«Πάντα άλλοι την πληρώνουν. Σκεφτήκαμε, όμως, ότι ίσως αυτό ήθελε το βαθύ κράτος των ΗΠΑ, με την εκτέλεση του Σολεϊμανί, με την τεράστια υπεροπλία, για να προχωρήσει στα περαιτέρω; Οι ΗΠΑ δεν μπορούν να αποσυρθούν από τη Μέση Ανατολή, καθότι θέλουν να ελέγχουν τη δύναμη του πετροδολαρίου και τους αγωγούς. Ούτε μπορούν να αφήσουν ακάλυπτους του συμμάχους τους, της Σαουδικής Αραβίας και του Ισραήλ που στηρίζουν την παρουσία τους εκεί. Αυτό θα σήμαινε το τέλος του ελέγχου της ενέργειας και κατάρρευση του ενεργειακού αποθεματικού του δολαρίου παγκοσμίως και δεν το αντέχουν».
Και προσθέτει:
«Ήδη σημείωσαν πολλές ήττες με την διαχρονική αλλοπρόσαλλη πολιτική τους στη Μέση Ανατολή, που κορυφώθηκε επί Ομπάμα-Κλίντον, για να κάνουν και σε αυτό πίσω.
Και, ίσως τελικά, θα τις πληρώσει όλες το Ιράν. Και μπορούν να το μετατρέψουν σε κρανίου τόπο εντός ωρών, αν θελήσουν. Το μέγεθος θα εξαρτηθεί από τις περαιτέρω αντιδράσεις του.
Αναφορικά με το ενδεχόμενο περαιτέρω κλιμάκωσης, η ίδια θεωρεί ότι όλα είναι ανοιχτά. «Πιθανώς, θέλω να πιστεύω, ότι το θέμα θα κλείσει εδώ ή να έχουμε ακόμη 1-2 επιθέσεις για το θεαθήναι χωρίς νεκρούς, ώστε να αποφευχθεί ο δραματικός κύκλος κλιμάκωσης», καταλήγει.

Το πετρέλαιο και το δολάριο ως κλειδιά της ιρανικής κρίσης

Ουσιαστικό διακύβευμα της κρίσης που δημιουργήθηκε, κατά τον συγγραφέα και γεωπολιτικό αναλυτή, Ιωάννη Φριτζαλά, είναι η συντήρηση της Διεθνούς πετρελαϊκής ολιγαρχίας.
«Πρέπει επιτέλους να αντιληφθούμε ότι όλα όσα συμβαίνουν με επίκεντρο το Ιράν, τη Βενεζουέλα και τη Λιβύη οφείλονται στο γεγονός ότι οι τρεις αυτές πετρελαιοπαραγωγές χώρες κρατούν τα κλειδιά της απεξάρτησης του πλανήτη από την διεθνή επικυριαρχία του δολαρίου. Δεν είναι τα κοιτάσματα πετρελαίου αυτά καθ’ αυτά, αλλά ένα κοινό χαρακτηριστικό τους που το αφήνω ως κίνητρο περαιτέρω διερεύνησης», επισημαίνει και προσθέτει:
«Η δολοφονία του Ιρανού Στρατηγού εντάσσεται ακριβώς σε αυτό το πλαίσιο. Η διεθνής πετρελαϊκή ολιγαρχία αντιλαμβάνεται, πως τα περιθώρια διάσωσης της ηγεμονίας του πετροδολαρίου έχουν περιοριστεί δραματικά. Προσωπικά, αναμένω πως οι εξουσιαστικές ελίτ που ελέγχουν την αμερικανική εξωτερική πολιτική θα ενθαρρύνουν, έτι περαιτέρω εντός του 2020, την κλιμάκωση των οικονομικών κυρώσεων, των false flag επιχειρήσεων και των επιθετικών ενεργειών εις βάρος των συνήθων υπόπτων (Ιράν και Βενεζουέλας), με σκοπό την εκμαίευση εκείνης της παρορμητικής αντίδρασης, που θα είναι ικανή να πυροδοτήσει μία εκτεταμένη κρίση προς διάσωση της ηγεμονίας του πετροδολαρίου.
Την ίδια στιγμή, το κλίμα τρομοκρατίας που προσπαθεί να καλλιεργήσει η πολιτική ηγεσία των ΗΠΑ, θα ωθήσουν και άλλες χώρες πετρελαιοπαραγωγούς στην αναθεώρηση των σχέσεων τους με τις ΗΠΑ».

Το προεκλογικό παιχνίδι του Τραμπ

Η στρατηγική των ΗΠΑ είναι κομμάτι του προεκλογικού παιχνιδιού του Ντόναλντ Τραμπ επισημαίνει από την πλευρά του, o αναλυτής Άκης Κοσώνας.
«Τον Νοέμβριο του 2020 έχουμε εκλογές στις ΗΠΑ. Η προεκλογική εκστρατεία ξεκινά σε λιγότερο από ένα μήνα. Και οι δημοκρατικοί και οι ρεπουμπλικάνοι κατεβάζουν τους υποψηφίους τους στη μάχη του χρίσματος. Είναι σίγουρο ότι ο Τραμπ θα αναμετρηθεί με άλλους δύο υποψηφίους λιγότερο σημαντικούς από αυτόν, καθότι είναι εν ενεργεία πρόεδρος. Ωστόσο σε λάθε περίπτωση θέλει να κερδίσει το παιχνίδι των εντυπώσεων».
«Ο Τραμπ είναι στριμωγμένος με την παραπομπή που του έγινε με στόχο την καθαίρεση. Ακόμα και αν αυτό δεν περάσει από τη Γερουσία (που είναι δύσκολο να περάσει, καθότι εκεί έχει πλειοψηφία το ρεπουμπλικανικό κόμμα) ο Τραμπ θέλει να δείξει ποιος είναι το αφεντικό, στη βάση μιας αμερικανικής λογικής, ξένης από την Ευρώπη».
«Τι σκέφτεται; Εσείς με παραπέμψατε, εγώ όμως έχω το λαό μαζί μου και προστατεύω και τις Ηνωμένες Πολιτείες. Πως τις προστατεύω; Κάνοντας επίθεση σε μία χώρα που έτσι και αλλιώς τη θεωρούμε εχθρική, εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Όλοι οι προηγούμενοι πρόεδροι μιλούν για τον "άξονα του κακού".  Αυτός ο περίφημος άξονας, περιλαμβάνει σταθερά δύο δυνάμεις, το Ιράν και τη Βόρεια Κορέα. Η τρίτη εναλλάσσεται, πότε είναι το Αφγανιστάν, πότε η Λιβύη και πάει λέγοντας.  Ο Τραμπ λοιπόν θέλοντας να δείξει ότι προστατεύει τη χώρα, εξοντώνει κάποιον που θεωρεί εξαιρετικά επικίνδυνο. Τον Κασέμ Σολεϊμανί. Όλο αυτό λοιπόν έχει μια χροιά προεκλογική. Και επειδή δεν είναι πολιτικός αλλά επιχειρηματίας, γνωρίζει πως θα εκμεταλλευτεί τις ισορροπίες για να βγάλει λεφτά. Στην προκειμένη περίπτωση στόχος δεν είναι το κέρδος, αλλά η νίκη στις εκλογές κάτι που είναι όμως και αυτό ένα είδος επιχείρησης. Αυτό που κάνει, εντάσσεται στο επικοινωνιακό του παιχνίδι. Είναι επικίνδυνο; Ασφαλώς. Τον Τραμπ δεν τον νοιάζει. Όπως και σε άλλη περίπτωση δεν ένοιαζε τον πατέρα κι τον υιό Τζορτζ Μπους.
Το ίδιο ίσχυε και για τον Κλίντον όταν διέλυε τη Γιουγκοσλαβία (δημοκρατικός πρόεδρος, γιατί αυτά τα κάνουν όλοι οι Αμερικανοί, όχι μόνο οι ρεπουμπλικανοί), εκδικούμενος μόνο τη Σερβία και δουλεύοντας για την υπεράσπιση των "καλών Κοσοβάρων", όπως τους αποκαλούσε.
Ποια είναι η διαφορά με το σήμερα; Ότι όλα αυτά δεν τα λέει ο Τραμπ γιατί είναι χάσιμο χρόνου για τον ίδιο. Απλώς προχωράει σε άμεσες ενέργειες».

«Κιμπάρης» ο Πατούλης: Έδωσε 20.000 για ένα γραφείο και δύο καρέκλες

Τετάρτη, 8 Ιανουαρίου 2020

«Κιμπάρης» ο Πατούλης: Έδωσε 20.000 για ένα γραφείο και δύο καρέκλες


Προκλητική» αγορά επίπλων από τον περιφερειάρχη Αττικής, Γιώργο Πατούλη, καταγγέλλει ο Σύλλογος Υπαλλήλων της Περιφέρειας.
Συγκεκριμένα ο σύλλογος αναφέρει ότι ο περιφερειάρχης διαθέτει 19.450 ευρώ - το όριο κάθε αγοράς με απευθείας ανάθεση είναι 20.000 - για την αγορά ενός γραφείου «χρώματος μαόνι», μια περιστρεφόμενη δερμάτινη καρέκλα και δύο πολυθρόνες για τον εξοπλισμό του χώρου υποδοχής πολιτών του κεντρικού κτιρίου της περιφέρειας.
Ακολουθεί ολόκληρη η ανακοίνωση: 
Αθήνα 7 – 1 -2020
Αρ. Πρωτ.: 2
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΕΠΙΠΛΩΝ
Δεκαεννιά χιλιάδες, τετρακόσια πενήντα ευρώ (19.450,00€) διαθέτει ο Περιφερειάρχης Αττικής για να αγοραστεί ένα γραφείο, μία καρέκλα γραφείου και δύο πολυθρόνες!!!, προκειμένου να επιπλώσει χώρο στο κτήριο, που στεγάζεται!!!
Και ίσως βέβαια να μην είναι αυτά τα μόνα χρήματα…, αφού επιλέγει να «σπάσει» τα ποσά (είκοσι χιλιάδες είναι το όριο κάθε αγορά με απευθείας ανάθεση) και να τα «μοιράσει» σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα!!!
Στη συγκεκριμένη απόφαση (ΑΔΑ:94Α47Λ7-ΗΑ2) με α.π.:870381/30-12-2019 που εκδόθηκε από την αρμόδια Δ/νση του Νότιου Τομέα Αθηνών αναφέρεται στην «ανάθεση κατά το άρθρο 118 του Ν.4412/2016 της προμήθειας επίπλων για τον εξοπλισμό του προς δημιουργία χώρου υποδοχής πολιτών, επισκεπτών, κοινού στο κεντρικό κτίριο της Περιφέρειας Αττικής (Λ. Συγγρού 15-17, Αθήνα) και συγκεκριμένα ενός γραφείου ξύλινου σκούρου χρώματος μαόνι, μίας καρέκλας γραφείου περιστρεφόμενης ενδεδυμένης με δέρμα μπλε χρώματος και δύο συνοδευτικών πολυθρόνων ενδεδυμένων με δέρμα μπλε χρώματος, στην εταιρεία με την επωνυμία ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΜΑΝΙΣΚΥ & ΣΙΑ Ε.Ε. (ΕΙΣΑΓΩΓΗ-ΕΜΠΟΡΙΑ ΕΠΙΠΛΟΥ)…, στην τιμή της οικονομικής της προσφοράς των 19.450,00€.».
Αποδεικνύεται και με αυτό τον τρόπο ότι η λιτότητα, οι μειώσεις σε μισθούς και συντάξεις, η ζυγαριά «κόστους – οφέλους» αφορούν μόνο τους εργαζόμενους και τις λαϊκές ανάγκες.
Αποδεικνύεται και πάλι ότι η επιλεκτική «γύμνια» και οι τραγικές ελλείψεις σε μέτρα και υποδομές προστασίας του λαού από φυσικά φαινόμενα, δεν συμβαδίζουν με τις προτεραιότητες της κυβέρνησης και τις ιεραρχήσεις Δημάρχων και Περιφερειαρχών, που είναι προκλητικές για το λαό.
Κοιν/ση
Παρατάξεις Περιφερειακού Συμβουλίου
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΠΑΝΟΥΤΣΑΚΟΥ ΒΕΤΑ
Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΚΑΖΑΚΟΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ

tvxs.gr

ΚΡΑΤΗΣΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΓΙΑ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΝΑ ΛΕΜΕ ΠΟΛΥ ΚΑΛΉ Η ΣΥΝΕΤΕΥΞΗ ΤΗΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥ Μηταράκης στο CNN Greece: Εντός 2020 τα αναδρομικά Κατρούγκαλου–Θα σεβασ...


Μηταράκης στο CNN Greece: Εντός 2020 τα αναδρομικά Κατρούγκαλου–Θα σεβαστούμε τις αποφάσεις του ΣτΕΑμαλία Κάτζου , CNN Greece 

 

Τα αναδρομικά που προκύπτουν από την κατάρρευση του νόμου Κατρούγκαλου θα αποδοθούν μέσα στο 2020 και αυτό θα συμπεριληφθεί στο ασφαλιστικό νομοσχέδιο και θα έχουν αναδρομική ισχύ από την απόφαση του ΣτΕ στις 4 Οκτωβρίου του 2019, ανέφερε σε συνέντευξη του στο CNN Greece, o υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, κ. Νότης Μηταράκης.
Για τα παλιά αναδρομικά ο κ. Μηταράκης τόνισε πως η κυβέρνηση μέσω της πιλοτικής δίκης ζήτησε από το ΣτΕ να υπάρξει μια οριστική δικαστική απόφαση για το τι οφείλει να πληρώσει το δημόσιο στους συνταξιούχους.
«Όταν θα υπάρξει η τελική απόφαση, τότε η κυβέρνηση θα αποφασίσει τον τρόπο που θα επιστρέψει τα χρήματα στους συνταξιούχους», υπογράμμισε ο υφυπουργός.
Αναφορικά με το νέο ασφαλιστικό ο κ. Μηταράκης τόνισε πως στηρίζει τους νέους επαγγελματίες και διευκολύνει όλους τους μη μισθωτούς που θα μπορούν βάσει της οικονομικής κατάστασης να επιλέξουν μία από τις έξι κατηγορίες εισφορών που θα δημιουργηθούν.
Για τις συντάξεις, ο υφυπουργός Εργασίας επεσήμανε πως το νέο ασφαλιστικό νομοσχέδιο, που θα έρθει άμεσα προς ψήφιση στη Βουλή θα αντιμετωπίσει τις ιδεοληψίες του νόμου Κατρούγκαλου, ο οποίος κατέρρευσε στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Αυτό το νομοσχέδιο θα φέρει αυξήσεις στις κύριες συντάξεις, θα άρει το πλαφόν στο άθροισμα κύριων και επικουρικών πάνω από τα 1.300 ευρώ, θα μειώσει τις εισφορές των μισθωτών και θα καθιερώσει ένα σύστημα ελεύθερων εισφορών για τους ελεύθερους επαγγελματίες.
Ο κ. Μηταράκης αναφέρθηκε επίσης στο νέο μοντέλο επικουρικής ασφάλισης, υπογραμμίζοντας πως η κύρια σύνταξη διατηρείται δημόσια, υποχρεωτική, διανεμητική και αναδιανεμητική, με βασικό πάροχο τον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ) ενώ πλέον η επικουρική διαφοροποιείται και θωρακίζεται από τους δύο βασικούς παράγοντες που, μέχρι τώρα, την καθιστούσαν επισφαλή- το δημοσιονομικό και το δημογραφικό κίνδυνο.
Αναλύοντας το νέο μοντέλο επικουρικής σύνταξης, ο υφυπουργός Εργασίας επισημαίνει ότι ο κάθε ασφαλισμένος θα έχει πλέον τη δυνατότητα της αποταμίευσης μέρους των εισφορών του σε ατομικό λογαριασμό του, ο οποίος με τα χρόνια προσαυξάνεται, αναλογικά με την επενδυτική στρατηγική την οποία ο ίδιος ο ασφαλισμένος έχει επιλέξει.
Για την προεδρική εκλογή τόνισε πως χρειάζεται ένα πρόσωπο ευρείας αποδοχής που θα εκλεγεί από τις πρώτες ψηφοφορίες, ένα πρόσωπο που να συσπειρώνει και να ενώνει τους Έλληνες, ενώ απέκλεισε κατηγορηματικά το ενδεχόμενο πρόωρων εκλογών

Άγκυρα για ανακοινωθέν Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ-Γαλλίας: «Βασίζεται σε ψεύδη - Νόμιμη η συμφωνία μας με την Λιβύη»

 Άγκυρα για ανακοινωθέν Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ-Γαλλίας: «Βασίζεται σε ψεύδη - Νόμιμη η συμφωνία μας με την Λιβύη»

Επιθετικά, απειλητικά και προκλητικά απάντησε το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών, μετά το κοινό ανακοινωθέν δέκα σημείων της Ελλάδας, της Κυπριακής Δημοκρατίας, της Αιγύπτου και της Γαλλίας, στο οποίο ξεκαθαρίζεται πως η συμφωνία μεταξύ Τουρκίας και Λιβύης για τις θαλάσσιες ζώνες, δεν είναι σύμφωνη με το διεθνές δίκαιο, δεν παράγει έννομες συνέπειες και παραβιάζει τα κυριαρχικά δικαιώματα κρατών της περιοχής.
Η Άγκυρα δηλώνει πως το ανακοινωθέν «βασίζεται σε ψευδή επιχειρήματα», προσθέτοντας ότι «τα μνημόνια κατανόησης με την κυβέρνηση της Τρίπολης είναι νόμιμα και πλήρως συμβατά με το διεθνές δίκαιο».
Πάντως άργησε να απαντήσει το τουρκικό ΥΠΕΞ αφού περασαν πάνω από 16 ώρες από την έκδοση του κοινού ανακοινωθέντος της χθεσινής τετραμερούς.
Αναλυτικά η ανακοίνωση του τουρκικού Υπουργείου Εξωτερικών αναφέρει:
«Το ανακοινωθέν σχετικά με τις εξελίξεις στην Ανατολική Μεσόγειο, μετά τη συνάντηση στο Κάιρο στις 8 Ιανουαρίου 2020 με τη συμμετοχή των υπουργών Εξωτερικών της Ελλάδας, της Γαλλίας, της Ελληνοκυπριακής Διοίκησης (GCA) και της Αιγύπτου, καθώς και της Ιταλίας, βασίζεται πλήρως σε ψευδή επιχειρήματα.
Τα δύο μνημόνια κατανόησης που υπογράψαμε με τη νόμιμη και διεθνώς αναγνωρισμένη κυβέρνηση της Λιβύης είναι νόμιμα και πλήρως συμβατά με το διεθνές δίκαιο.
Αυτά τα μνημόνια συμφωνίας αποτελούν απάντηση σε εκείνους που αποσκοπούν στην παραβίαση της παρουσίας της Τουρκίας και των Τουρκοκυπρίων στην Ανατολική Μεσόγειο. Το ανακοινωθέν της 8ης Ιανουαρίου αποκαλύπτει για άλλη μια φορά ότι τα μέτρα που έλαβε η Τουρκία στην Ανατολική Μεσόγειο είναι σωστά και κατάλληλα.
Η Τουρκία, με τη μεγαλύτερη ακτογραμμή στη Μεσόγειο, έχει το δικαίωμα να μιλήσει για οποιοδήποτε έργο αφορά την περιοχή. Για να μετατρέψουμε την Ανατολική Μεσόγειο σε μια περιοχή συνεργασίας παρά συγκρούσεων θα θέλαμε να επωφεληθούμε της ευκαιρίας για να εκφράσουμε εκ νέου την ετοιμότητά μας για συνεργασία με όλα τα μέρη, με εξαίρεση την Ελληνοκυπριακή Διοίκηση».
Σημειώνεται πως στη συνάντηση των υπουργών Εξωτερικών Ελλάδας, Αιγύπτου, Κύπρου και Γαλλίας στο Κάιρο, συμμετείχε και η Ιταλία, η οποία είχε ρόλο παρατηρητή στην συμφωνία για τις θαλάσσιες ζώνες.
Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!Έτσι, το κοινό ανακοινωθέν υπέγραψαν οι τέσσερις χώρες, εκτός των Ιταλών. Να πούμε επίσης ότι η Ρώμη έχει ζητήσει από τον στρατάρχη Χαλίφα Χάφταρ να σταματήσει την προέλασή του προς κατάληψη της Τρίπολης

Προκλητική επιστολή Τρίπολης στον ΟΗΕ: Οι φιλότουρκοι κατηγορούν την Ελλάδα για τον EastMed – Αμφισβητούν την ελληνικότητα νησιών του Αιγαίου


Την Ελλάδα κατηγορεί ο Μόνιμος Αντιπρόσωπος της Λιβύης στα Ηνωμένα Έθνη, Elmahdi S. Elmajerbi, σε επιστολή ημερομηνίας 26ης Δεκεμβρίου 2019 που έστειλε στον Γενικό Γραμματέα του ΟΗΕ, παραθέτοντας νομικά επιχειρήματα και εξηγώντας το παρασκήνιο της υπογραφής του μνημονίου οριοθέτησης με την Τουρκία που υπογράφηκε στις 27 Νοεμβρίου 2019 από την Κυβέρνηση Εθνικής Συμφωνίας.

Όπως μεταδίδει το sigmalive.com, ο Λίβυος αντιπρόσωπος κατηγορεί την Ελλάδα ότι «αγνόησε εντελώς τα δικαιώματα της Λιβύης και έσπευσε με τους συμμάχους της στην ίδρυση του Φόρουμ Φυσικού Αερίου της Ανατολικής Μεσογείου (East Med Gas Forum) να συνάψει συμφωνίες και να εκμεταλλευτεί τις περιφερειακές εντάσεις για να επιβάλει de facto μονοπώλιο στην παραγωγή, υγροποίηση και μεταφορά αερίου».
Είναι χαρακτηριστικό πως υιοθετεί και τη θέση της Τουρκίας ως προς το θέμα των νησιών αναφέροντας ότι το 2004 στις διαπραγματεύσεις με την Ελλάδα δεν υπήρξε αποτέλεσμα διότι η ελληνική πλευρά «επέμενε να καθορίσει τη θαλάσσια δικαιοδοσία της έναντι της Λιβύης με βάση τα εξαιρετικά μικρά ακατοίκητα νησιά χωρίς νομική σημασία».
Ακολουθεί ολόκληρη η επιστολή:

«Στόχος του παρόντος σημειώματος είναι να αποσαφηνίσει το μνημόνιο συμφωνίας που υπογράφηκε στις 27 Νοεμβρίου 2019 μεταξύ της Κυβέρνησης Εθνικής Συμφωνίας της Λιβύης και της κυβέρνησης της Δημοκρατίας της Τουρκίας σχετικά με την οριοθέτηση των περιοχών θαλάσσιας δικαιοδοσίας στη Μεσόγειο. Στόχος της είναι επίσης η αντιμετώπιση των ζητημάτων που εγείρονται από περιφερειακά και τοπικά μέρη μετά την υπογραφή και την ανακοίνωση του μνημονίου και την εξάλειψη κάθε σύγχυσης ή εσκεμμένης αμφισημίας εκ μέρους ορισμένων κρατών και μερών όσον αφορά στη συμμόρφωση της έκδοσης, υπογραφής και έγκρισης του μνημονίου με το διεθνές δίκαιο, την πολιτική συμφωνία της Λιβύης που υπεγράφη στις 17 Δεκεμβρίου 2015, τη συνταγματική δήλωση που εκδόθηκε το 2011 και την ισχύουσα εθνική νομοθεσία.
Μεταξύ των θεμελιωδών αποδεκτών αρχών τόσο του γραπτού όσο και του εθιμικού διεθνούς δικαίου είναι ότι ένα κράτος μπορεί να ασκεί την πλήρη κυριαρχία του επί της θαλάσσιας επικράτειάς του και του κυριαρχικού του δικαιώματος να καθορίζει την υφαλοκρηπίδα του και την αποκλειστική οικονομική ζώνη σύμφωνα με τις διατάξεις του διεθνούς δικαίου. Επιπλέον, είναι δικαίωμα το οποίο διασφαλίζεται από όλες τις διεθνείς συμφωνίες που αφορούν στη ρύθμιση των θαλάσσιων υποθέσεων και των θαλάσσιων συνόρων, εκ των οποίων η πιο πρόσφατη είναι η σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών του 1982 για το δίκαιο της θάλασσας. (Σημειώνουμε ότι η Λιβύη δεν είναι συμβαλλόμενο μέρος στο τελευταίο).
Οι διατάξεις του διεθνούς δικαίου της θάλασσας, τόσο εθιμικές όσο και γραπτές, καθώς και οι διατάξεις της σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών του 1982 για το δίκαιο της θάλασσας, υπαγορεύουν ότι η οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας μεταξύ κρατών με αντίθετες ή παρακείμενες ακτές πραγματοποιείται με συμφωνία βάσει του διεθνούς δικαίου, όπως αναφέρεται στο άρθρο 38 του καταστατικού του Διεθνούς Δικαστηρίου.
Η εθνική νομοθεσία που ισχύει στη Λιβύη παραχωρεί στην κυβέρνηση την αρμοδιότητα να συνάπτει και να εγκρίνει μνημόνια συμφωνίας με άλλα κράτη, καθώς και να εκδίδει κανονισμούς και αποφάσεις που οριοθετούν τη χωρική της θάλασσα. Η κυβέρνηση της Λιβύης έχει προηγουμένως εκδώσει ορισμένες αποφάσεις σχετικά με την οριοθέτηση των χωρικών της υδάτων, άλλες θαλάσσιες περιοχές της Λιβύης και προστατευόμενες αλιευτικές ζώνες. Αναφέρουμε τα ακόλουθα παραδείγματα:
• General People’s Committee (Cabinet) Decision No. 37 of A.J. 1373 (2005) declaring a Libyan fisheries protection zone in the Mediterranean Sea;
• General People’s Committee (Cabinet) Decision No. 104 of A.J. 1373 (2005) concerning straight baselines for measuring the territorial sea and maritime zones of Libya;
• General People’s Committee (Cabinet) Decision No. 105 of A.J. 1373 (2005) concerning the delimitation of the Libyan fisheries protection zone in the Mediterranean Sea.
Επιπλέον, η κυβέρνηση της Λιβύης έχει προηγουμένως δηλώσει ζώνη προστασίας της Λιβύης στην Μεσόγειο Θάλασσα, σύμφωνα με την απόφαση αριθ. 37 της Γενικής Λαϊκής Επιτροπής (Υπουργικό Συμβούλιο) του A.J. 1373 (2005) για την κήρυξη μιας λιβυκής ζώνης προστασίας της αλιείας στη Μεσόγειο Θάλασσα. Η δήλωση διευκρινίζει ότι η περιοχή που βρίσκεται βορείως των υδάτων της Λιβύης, επεκτείνεται προς την ακτή προς απόσταση 62 ° των ναυτικών μιλίων, που υπολογίζεται από τη γραμμή των θαλάσσιων εδαφών, είναι αλιευτική ζώνη που υπόκειται στην κυριαρχία και δικαιοδοσία της Λιβύης. Η δήλωση αυτή, που περιείχε όλες τις προαναφερθείσες αποφάσεις, απεστάλη στον Γενικό Γραμματέα με επιστολή της 29ης Μαρτίου 2005 του Chargé d’affaires της Μόνιμης Αποστολής της Λιβύης προς τα Ηνωμένα Έθνη που κυκλοφόρησε ως έγγραφο της Γενικής Συνέλευσης την 1η Απριλίου 2005 στο σημείο 76 (β) του πρώτου καταλόγου (Α / 60/68) της ημερήσιας διάταξης.
Η κυβέρνηση της Λιβύης κήρυξε επίσης την ΑΟΖ της Λιβύης σύμφωνα με την απόφαση αριθ. 260 (2009) της Γενικής Λαϊκής Επιτροπής (Υπουργικού Συμβουλίου) […]
Η δήλωση αυτή ορίζει ότι, αν είναι αναγκαίο, τα εξωτερικά όρια της ζώνης αυτής πρέπει να καθορίζονται από κοινού με τα γειτονικά κράτη σύμφωνα με πράξεις που συνάπτονται βάσει του διεθνούς δικαίου και ότι η Λιβύη έχει διεθνή δικαιοδοσία στη ζώνη αυτή.
Με βάση τα προηγούμενα, στις 27 Νοεμβρίου 2019, η Κυβέρνηση Εθνικής Συμφωνίας υπέγραψε μνημόνιο συμφωνίας με την κυβέρνηση της Δημοκρατίας της Τουρκίας σχετικά με την οριοθέτηση των περιοχών θαλάσσιας δικαιοδοσίας στη Μεσόγειο. 
Προς τούτο, ενήργησε σύμφωνα με την ισχύουσα εθνική νομοθεσία που εξουσιοδοτεί τις εκτελεστικές αρχές να συνάπτουν και να εγκρίνουν μνημόνια με άλλα κράτη. Επίσης, ενήργησε σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα, τις αρχές του διεθνούς δικαίου, τις διατάξεις του διεθνούς δικαίου της θάλασσας και τις σχετικές διεθνείς πράξεις. Οι ενέργειές της ήταν σύμφωνες με την Πολιτική Συμφωνία της Λιβύης που υπογράφηκε στις 17 Δεκεμβρίου 2015, η οποία εξουσιοδοτεί το Προεδρικό Συμβούλιο της κυβέρνησης να υπογράψει μνημόνια συμφωνίας ως ανώτατη εκτελεστική αρχή, τη συνταγματική δήλωση που εκδόθηκε το 2011 και την εθνική νομοθεσία που ρυθμίζει τη λειτουργία της κυβέρνησης. 
Ασκήθηκε το κυριαρχικό δικαίωμα των Κρατών να ορίσουν τα χωρικά τους ύδατα, αποκλειστικές οικονομικές ζώνες και υφαλοκρηπίδες σύμφωνα με τις διατάξεις του διεθνούς δικαίου της θάλασσας και των διεθνών κανόνων. Η υπογραφή του μνημονίου ακολούθησε εκτεταμένες εις βάθος διαπραγματεύσεις, αλληλογραφία και ανταλλαγές επισκέψεων μεταξύ των αντιπροσώπων των αρχών της Λιβύης και της Τουρκίας που ξεκίνησαν το 2007, αναστάλησαν το 2014 λόγω των εξαιρετικών περιστάσεων στη Λιβύη και στη συνέχεια επαναλήφθηκαν τον Ιούνιο του 2018 .
Το μνημόνιο αποτελείται από ένα προοίμιο, στο οποίο τα δύο μέρη επιβεβαιώνουν τη δέσμευσή τους για τους σκοπούς και τις αρχές των Ηνωμένων Εθνών και έξι άρθρα. Το άρθρο 1 ορίζει τα όρια της υφαλοκρηπίδας και της αποκλειστικής οικονομικής ζώνης μεταξύ των δύο κρατών σύμφωνα με τις ισχύουσες διεθνώς αναγνωρισμένες διατάξεις και πρότυπα. Το μνημόνιο έχει δύο παραρτήματα. Το παράρτημα 1 είναι ένας χάρτης που καταρτίζεται σύμφωνα με τα ισχύοντα διεθνή πρότυπα που δείχνουν τα θαλάσσια όρια μεταξύ των δύο χωρών, τα οποία είναι κράτη με απέναντι ακτές που μοιράζονται ένα κοινό θαλάσσιο όριο. Στο παράρτημα 2 παρατίθενται βασικές συντεταγμένες για την οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας και της αποκλειστικής οικονομικής ζώνης μεταξύ της Λιβύης και της Τουρκίας.
Υπενθυμίζεται ότι, από το 2004, η Λιβύη διεξήγαγε τέσσερις γύρους διαπραγματεύσεων με την Ελλάδα με τη συμμετοχή εμπειρογνωμόνων και από τις δύο χώρες. Οι διαπραγματεύσεις αυτές δεν επέφεραν κανένα αποτέλεσμα, διότι η Ελλάδα επέμενε να καθορίσει τη θαλάσσια δικαιοδοσία της έναντι της Λιβύης με βάση τα εξαιρετικά μικρά ακατοίκητα νησιά χωρίς νομική σημασία. Η Ελλάδα επέμενε να σχεδιάσει μια διάμεση γραμμή βασιζόμενη σε αυτές τις υπερβολές των νησιών και αρνήθηκε να εφαρμόσει την αρχή της αναλογικότητας που χρησιμοποιείται διεθνώς σε τέτοιες καταστάσεις. Η αλληλογραφία μεταξύ των δύο πλευρών συνεχίστηκε μέχρι το 2014. Δυστυχώς, η Ελλάδα αγνόησε εντελώς τα δικαιώματα της Λιβύης και έσπευσε με τους συμμάχους της στο Φόρουμ Φυσικού Αερίου της Ανατολικής Μεσογείου να συνάψει συμφωνίες και να εκμεταλλευτεί τις περιφερειακές εντάσεις για να επιβάλει de facto μονοπώλιο στην παραγωγή, υγροποίηση και μεταφορά αερίου. Αυτό θα είχε καταστροφικές επιπτώσεις στην εθνική μας οικονομία και το δικαίωμα των μελλοντικών μας γενεών στη χρήση των φυσικών τους πόρων.
Το υπουργείο Εξωτερικών της Λιβύης απέστειλε σημείωμα στο Υπουργείο Εξωτερικών της Ελλάδας διαμαρτυρόμενο για την υπογραφή συμβάσεων παραχώρησης και εξερεύνησης με διεθνείς και τοπικές εταιρείες σε περιοχές όπου η δικαιοδοσία δεν είχε συμφωνηθεί και οριστεί μεταξύ δύο χωρών σύμφωνα με τις διατάξεις του Διεθνούς Δικαίου. Η απάντηση του ελληνικού Υπουργείου Εξωτερικών ήταν αρνητική και απολύτως απορριπτική προς τις αξιώσεις και τα δικαιώματα της Λιβύης.
Η Κυβέρνηση Εθνικής Συμφωνίας απορρίπτει εντελώς κάθε παρέμβαση στις εσωτερικές της υποθέσεις. Επιβεβαιώνει τον πλήρη σεβασμό της για τα δικαιώματα και την κυριαρχία των γειτονικών χωρών, τόσο των απέναντι όσο και των διπλανών. Υπογραμμίζει επίσης ότι το μνημόνιο συμφωνίας δεν επηρεάζει τα κυριαρχικά δικαιώματα οποιασδήποτε από τις χώρες που γειτνιάζουν με τη Λιβύη ή που συνορεύουν με τη Μεσόγειο. Ενεργεί στη βάση της αρχής της καλής πίστης και είναι έτοιμη να συμμετάσχει σε διμερή διάλογο με οποιαδήποτε πλευρά πιστεύει ότι το μνημόνιο παραβιάζει οποιοδήποτε από τα κυριαρχικά της δικαιώματα.
Από την άποψη αυτή, η κυβέρνηση επιβεβαιώνει επίσης τη δέσμευσή της για το άρθρο 33 του Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών και τις αρχές του διεθνούς δικαίου. Αναγνωρίζει το δικαίωμα οποιουδήποτε κράτους να ισχυρίζεται ότι το μνημόνιο αυτό παραβιάζει τα εθνικά του σύνορα για να προσφύγει στο Διεθνές Δικαστήριο Δικαιοσύνης. Η Λιβύη έχει ικανοποιητικό ιστορικό συμμόρφωσης με τις αποφάσεις του εν λόγω Δικαστηρίου. Για παράδειγμα, συμφώνησε μία φορά με τη Δημοκρατία της Μάλτας και σε άλλη με τη Δημοκρατία της Τυνησίας να προσφεύγουν στο Διεθνές Δικαστήριο για να οριοθετήσουν τα όρια της ακτογραμμής τους.
Δεδομένου ότι οι αποφάσεις του Δικαστηρίου δεν είναι δεσμευτικές, η Λιβύη υπέγραψε συμφωνίες με τη Μάλτα στις 10 Νοεμβρίου 1986 και την Τυνησία στις 8 Αυγούστου 1988 για να οριοθετήσει τα όρια μεταξύ της ζώνης της ηπειρωτικής υφαλοκρηπίδας της Λιβύης και των ζωνών αυτών των δύο κρατών, σύμφωνα με την απόφαση του Δικαστηρίου.
Τέλος, ελπίζουμε ότι αυτή η επεξηγηματική σημείωση θα εξαλείψει κάθε ασάφεια ή σύγχυση σχετικά με τη νομιμότητα του μνημονίου κατανόησης. Επαναλαμβάνουμε ότι η Κυβέρνηση Εθνικής Συμφωνίας είναι έτοιμη να διευθετήσει οποιαδήποτε διαφορά με διπλωματικά μέσα με οποιοδήποτε μέρος που έχει ανησυχίες για το θέμα αυτό. Συνεχίζουμε να πιστεύουμε ακράδαντα ότι το δίκαιο είναι το θεμέλιο της δικαιοσύνης και ότι τα δικαστήρια είναι ο τελικός κριτής σε τέτοια θέματα».
Η κυβέρνηση της Λιβύης δηλώνει ακόμη ότι η συμφωνία με την Τουρκία είναι νόμιμη. Την αναφέρει όμως ως μνημόνιο αφού με βάσει την νομοθεσία της χώρας δεν μπορεί να υπογράψει συμφωνία χωρίς την έγκριση της Εθνοσυνέλευση, ο πρόεδρος της οποίας έχει καταγγείλει τους χειρισμούς του Αλ. Σαράτζ.
pentapostagma.gr

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Ο Τραμπ προετοιμάζει συνάντηση με Πούτιν για Ουκρανία

  newsroom  |  10/01/2025 10:20 Ο Ντόναλντ Τραμπ ανέφερε πως η ομάδα του έχει αρχίσει να προετοιμάζει συνάντηση με τον ρώσο πρόεδρο Βλαντίμι...