Παρασκευή 31 Ιανουαρίου 2020

31 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 1996 ΙΜΙΑΊμια: 24 χρόνια μετά την κρίση - Το χρονικό


ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Λήψη σύντομου url
Από
0 0 0
Βρείτε μας
Στην κρίση των Ιμίων έχασαν τη ζωή τους οι υποπλοίαρχοι Χριστόδουλος Καραθανάσης και Παναγιώτης Βλαχάκος καθώς και ο αρχικελευστής Έκτορας Γιαλοψός.
Ήταν 31 Ιανουαρίου του 1996 όταν σημειώθηκε η μεγαλύτερη τουρκική πρόκληση κατά της Ελλάδας που στοίχισε την ζωή τριών αξιωματικών του Πολεμικού Ναυτικού και έμεινε γνωστή ως η κρίση των Ιμίων. Οι υποπλοίαρχοι Χριστόδουλος Καραθανάσης και Παναγιώτης Βλαχάκος καθώς και ο αρχικελευστής Έκτορας Γιαλοψός έδωσαν τη ζωή τους σε ένα συμβάν που χαρακτηρίστηκε ατύχημα λόγω κακών καιρικών συνθηκών.
Η 31η Ιανουαρίου ήταν η μέρα της κορύφωσης μίας κρίσης που επί της ουσίας είχε ξεκινήσει από τα Χριστούγεννα του 1995.

Χριστούγεννα του 1995 έγινε η αρχή

Το τουρκικό φορτηγό πλοίο Φιγκέν Ακάτ προσαράζει στις 25 Δεκεμβρίου σε αβαθή ύδατα κοντά στη Μικρή Ίμια και εκπέμπει σήμα κινδύνου. Το πλησιέστερο λιμεναρχείο είναι αυτό της Καλύμνου που διαθέτει ρυμουλκό για την αποκόλληση του πλοίο, ωστόσο, ο πλοίαρχος αρνείται αναφέροντας ότι βρίσκεται σε τουρκική περιοχή και βοήθεια πρέπει να προσφέρουν οι τουρκικές αρχές.
Στις 26 Δεκεμβρίου το λιμεναρχείο ενημερώνει το υπουργείο Εξωτερικών που ειδοποιεί τον γραμματέα της Διεύθυνσης Ελληνικών Υποθέσεων του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών Τσινάρ Εγκίν ότι το τουρκικό πλοίο κινδύνευε χωρίς παρέμβαση του ρυμουλκού.
Στις 27 Δεκεμβρίου το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών ενημερώνει την ελληνική πρεσβεία ότι υπάρχει γενικότερα θέμα με τα Ίμια, ανεξάρτητα από τη διάσωση του πλοίου.
Στις 28 Δεκεμβρίου δύο ελληνικά ρυμουλκά αποκόλλησαν το τουρκικό φορτηγό και το οδήγησαν στο λιμάνι Κιουλούκ της Τουρκίας.
Στις 29 Δεκεμβρίου το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών επιδίδει διακοίνωση στο αντίστοιχο ελληνικό, όπου αναφέρεται ότι οι βραχονησίδες Ίμια είναι καταχωρημένες στο κτηματολόγιο Μουγκλά του νομού Μπόντρουμ (Αλικαρνασσού) και ανήκουν στην Τουρκία.
Το γεγονός στάθηκε αφορμή να τεθεί από την Τουρκία θέμα ιδιοκτησίας των νησιών.

Η κρίση στα Ίμια

Οι αξιώσεις αυτές της Τουρκίας επί των δύο βραχονησίδων των Ιμίων οδηγεί τον τότε δήμαρχο Καλύμνου Δημήτρη Διακομιχάλη στις 25 Ιανουαρίου του 1996 να υψώσει την ελληνική σημαία στη μία εκ των δύο βραχονησίδων, τη Μικρή Ίμια. Συνοδευόταν από τον αστυνομικό διευθυντή του νησιού Γιώργο Ριόλα και δύο κατοίκους.
Στις 26 Ιανουαρίου η ελληνική σημαία υψώθηκε και στην άλλη βραχονησίδα. Τις εικόνες με την ελληνική σημαία στα Ίμια μεταδίδουν τουρκικά τηλεοπτικά δίκτυα προκαλώντας αναστάτωση στην τουρκική κοινή γνώμη.
Κρίση στα Ίμια
© Φωτογραφία : mixanitouxronou.gr
Το σήμα του Αντιναύαρχου Ιωάννη Στάγκα προς όλες τις μονάδες του Στόλου: «Είμαι απόλυτα βέβαιος ότι αν χρειαστεί όλοι σας θα φανείτε αντάξιοι της ενδόξου ιστορίας του ΠΝ. Καλή τύχη και ο Θεός Μαζί σας»
Στις 27 Ιανουαρίου, δύο δημοσιογράφοι που εργάζονταν για την εφημερίδα Hurriyet στα γραφεία της Σμύρνης μετακινήθηκαν με ελικόπτερο στη Μικρή Ίμια και κατέβασαν την ελληνική σημαία υψώνοντας στη θέση της μία τουρκική. Την επιχείρηση αυτή τη βιντεοσκοπούν και την προβάλουν στο τηλεοπτικό δίκτυο της εφημερίδας.
Η κίνηση αυτή και η προβολή του βίντεο ήταν το λάδι στη φωτιά.
Το πρωί της Κυριακής 28 Ιανουαρίου 1996 το περιπολικό «Αντωνίου» του Πολεμικού Ναυτικού κατεβάζει την τουρκική σημαία και υψώνει και πάλι την ελληνική παραβιάζοντας την πολιτική εντολή που είχε και ήταν μόνο η υποστολή της τουρκικής σημαίας.
Το βράδυ της ίδιας ημέρας βατραχάνθρωποι αποβιβάζονται από το περιπολικό «Πυρπολητής» στη Μικρή Ίμια για να φυλάξουν την ελληνική σημαία και να επιστρέψουν πριν την ανατολή του ηλίου.
Το μεσημέρι της Δευτέρας 29 Ιανουαρίου αποφασίζεται η συνεχής φύλαξη της σημαίας και οι βατραχάνθρωποι επιστρέφουν στην βραχονησίδα.
Το απόγευμα της Δευτέρας 29 Ιανουαρίου ο πρωθυπουργός Κώστας Σημίτης, που είχε μόλις αναλάβει καθήκοντα λόγω ασθένειας του Ανδρέα Παπανδρέου, στέλνει στις προγραμματικές δηλώσεις στη Βουλή μήνυμα στην Τουρκία ότι η Ελλάδα θα αντιδράσει δυναμικά και άμεσα σε όποια πρόκληση.
Την Τρίτη 30 Ιανουαρίου, η πρωθυπουργός της Τουρκίας Τανσού Τσιλέρ μιλάει στη Βουλή και προαναγγέλλει ότι ελληνική σημαία και ελληνικός στρατός θα απομακρυνθούν από τα Ίμια.
Στις 31 Ιανουαρίου, στις 01:40 τουρκικές ειδικές δυνάμεις αποβιβάζονται στη βραχονησίδα Μεγάλη Ίμια. Στις 05:30 ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού «σηκώνεται» από τη φρεγάτα «Ναυαρίνο» για να ελέγξει την πληροφορία για παρουσία Τούρκων στην βραχονησίδα. Στην επιστροφή του στη φρεγάτα καταπέφτει και τα τρία μέλη πληρώματος, ο υποπλοίαρχος Χριστόδουλος Καραθανάσης, ο υποπλοίαρχος Παναγιώτης Βλαχάκος και ο αρχικελευστής Έκτορας Γιαλοψός, σκοτώνονται.
Παρά τις θεωρίες για τα αίτια της πτώσης του ελικοπτέρου, το Πολεμικό Ναυτικό αναφέρει επίσημα ότι το ελικόπτερο έπεσε εξαιτίας των κακών καιρικών συνθηκών που οδήγησαν σε απώλεια προσανατολισμού του πιλότου.

Πώς εκτονώθηκε η κρίση

Στο αποκορύφωμα της κρίσης οι ΗΠΑ ασκούν πιέσεις για να λήξει το επεισόδιο, με τον τότε πρόεδρο Μπιλ Κλίντον να ενημερώνεται από την Τανσού Τσιλέρ ότι Ελλάδα και Τουρκία οδηγούνται σε πόλεμο «επειδή δύο Τούρκοι δημοσιογράφοι και κάποιοι Έλληνες βαρκάρηδες συνεπλάκησαν σε έναν βράχο που κατοικούσε μία κατσίκα».
Ο διπλωμάτης Ρίτσαρντ Χόλμπρουκ, ενημερωμένος από τον Αμερικανό πρόεδρο, επικοινώνησε τηλεφωνικά με τους δύο πρωθυπουργούς που δεσμεύτηκαν να αποσύρουν τις δυνάμεις τους και να υποστείλουν τις σημαίες.
Τα πολεμικά σκάφη και οι καταδρομείς των δύο χωρών αποχώρησαν από τις βραχονησίδες το πρωί της 31ης Ιανουαρίου 1996 υπό την επίβλεψη αεροσκαφών του 6ου αμερικανικού στόλου της Μεσογείου.

«Θέλω να ευχαριστήσω την κυβέρνηση των ΗΠΑ»

Την 1η Φεβρουαρίου του 1996 ο πρωθυπουργός Κώστας Σημίτης αναφέρει από το βήμα της Βουλής: «Θέλω να ευχαριστήσω την κυβέρνηση των Ηνωμένων Πολιτειών για την πρωτοβουλία και τη βοήθειά τους». Η κίνηση αυτή του τότε πρωθυπουργού προκαλεί έντονες αντιδράσεις μέσα στην αίθουσα, ενδεικτικές του τεταμένου κλίματος στην εσωτερική πολιτική σκηνή.
Το κλίμα επιδεινώνεται όταν λίγες ημέρες μετά δημοσιοποιούνται απόρρητα έγγραφα Στέιτ Ντιπάρτμεντ, σύμφωνα με τα οποία ο Θεόδωρος Πάγκαλος συνομιλώντας με τον Αμερικανό ομόλογό του Γουόρεν Κρίστοφερ του απάντησε ότι το ελληνικό κράτος θα αποσύρει την ελληνική σημαία και ότι δεν θα αντικατασταθεί, καθώς «στην περιοχή θα πνέουν δυνατοί άνεμοι».
Παρόμοια καταγγελία είχε κάνει και ο ναύαρχος Χρήστος Λυμπέρης, ο οποίος είχε υποστηρίξει πως τις πρωινές ώρες της 31ης Ιανουαρίου άκουσε την ίδια ακριβώς φράση από τον κ. Πάγκαλο, στο γραφείο του Κώστα Σημίτη.
Σημειώνεται ότι, την εποχή της κρίσης των Ιμίων υπουργός Εξωτερικών ήταν ο Θεόδωρος Πάγκαλος, υπουργός Εθνικής Άμυνας ο Γεράσιμος Αρσένης και αρχηγός ΓΕΕΘΑ ο ναύαρχος Χρήστος Λυμπέρης. Στην Τουρκία,

Αρχική ΑΜΥΝΑ Που βρίσκεται το Oruc Reis και που η φρεγάτα Νικηφόρος Φωκάς-Χάρτης

Στο χάρτη που έφτιαξε ο Νίκος Τριάντης φαίνεται το στίγμα του τουρκικού ερευνητικού σκάφους Oruc Reis και αυτό της ελληνικής φρεγάτας ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΦΩΚΑΣ που το παρακολουθεί. Το τουρκικό ερευνητικό βρίσκεται εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας.

Δαπάνες : «Φρένο» σε φως, νερό, τηλέφωνο στα υπουργεία

Δαπάνες : «Φρένο» σε φως, νερό, τηλέφωνο στα υπουργεία

Ελέγχους στις δαπάνες και στις προσλήψεις όλων των κρατικών φορέων βάζει το υπουργείο Οικονομικών. 
Δαπάνες : «Φρένο» σε φως, νερό, τηλέφωνο στα υπουργεία | in.gr
Ελέγχους στις δαπάνες και στις προσλήψεις όλων των κρατικών φορέων βάζει το υπουργείο Οικονομικών.
Όπως σημειώνεται σε εγκύκλιο εκτέλεσης του προϋπολογισμού του 2020, ο υφυπουργός Οικονομικών Θεόδωρος Σκυλακάκης ζητά να μπει φρένο στις υπερωρίες και στα εκτός έδρας και σημειώνει ότι δεν υπάρχουν περιθώρια για υπερβάσεις δαπανών.
Καλεί τα υπουργεία και τους φορείς γενικής κυβέρνησης να σεβαστούν τα δημοσιονομικά όρια, να τηρούν τις οδηγίες των Γενικών Οικονομικών Διευθυντών που ελέγχουν κάθε υπουργείο και να αποδίδουν στοιχεία ανά τρίμηνο για τις επιδόσεις τους.
Στόχος είναι όχι μόνο να μη δαπανώνται παραπάνω χρήματα από τα όρια που επιτρέπουν οι συνθήκες και ο προϋπολογισμός, αλλά να πιάνουν περισσότερο τόπο και όσα ξοδεύονται.
Στο πρώτο δεκαήμερο κάθε μήνα θα γίνονται έλεγχοι στους προϋπολογισμούς όλων των υπουργείων, ώστε να διαπιστώνονται εγκαίρως τυχόν υπερβάσεις και να λαμβάνονται οι απαραίτητες αποφάσεις.
Τα υπουργεία θα αποδίδουν λογαριασμό στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους για τα λειτουργικά έξοδά τους (ρεύμα, νερό, τηλεφωνικές συνδιαλέξεις) και την πορεία των δαπανών μισθοδοσίας (υπερωρίες, εκτός έδρας κλπ).
Επίσης στην εγκύκλιο τονίζεται ότι πρέπει όλοι οι φορείς να τηρούν τον κανόνα 1 προς 5 στις προσλήψεις και θα ελέγχονται ανά τρίμηνο για αυτό.
Ο πρώτος έλεγχος για τις προσλήψεις και δαπάνες μισθοδοσίας θα γίνει στις 15 Απριλίου του 2020, ενώ για το δεύτερο και το τρίτο τρίμηνο στις 15 Ιουλίου και στις 10 Οκτωβρίου αντίστοιχα.
Συγκεκριμένα οι προϊστάμενοι των οικονομικών υπηρεσιών των φορέων της γενικής κυβέρνησης οφείλουν:
1. Να φροντίζουν για την άμεση αποπληρωμή των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων προς τρίτους από ίδιους πόρους, τόσο του ίδιου του φορέα της κεντρικής διοίκησης όσο και των εποπτευόμενων φορέων τους.
2. Να μεριμνούν για τη μη συσσώρευση νέων ληξιπρόθεσμων χρεών προς τρίτους.
3. Να εξετάσουν τους λόγους για τους οποίους δημιουργούνται καθυστερήσεις στις πληρωμές και συσσώρευση ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων.
4. Να φροντίσουν για την άμεση επίλυση τυχόν προβλημάτων, λαμβάνοντας τα απαραίτητα νομοθετικά, διοικητικά και λοιπά μέτρα για την αντιμετώπισή τους, υποβάλλοντας σχετικές προτάσεις στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους.
5. Οι φορείς της γενικής κυβέρνησης καλούνται να διερευνήσουν εάν στο χαρτοφυλάκιό τους υπάρχουν καταγεγραμμένες ληξιπρόθεσμες οφειλές, οι οποίες εμπίπτουν σε μία από τις παρακάτω κατηγορίες:
*Βρίσκονται υπό δικαστική διαμάχη.
*Αφορούν δαπάνες προς αποκατάσταση πάγιων προκαταβολών.
*Έχουν εξοφληθεί μέσω κατασχέσεων από το κράτος.
*Χρέη που δεν έχουν αποπληρωθεί λόγω εξωγενών παραγόντων, όπως η μη εμφάνιση δικαιούχου ή η μη προσκόμιση των απαραίτητων δικαιολογητικών

Υποπλοίαρχος Χριστόδουλος Καραθανάσης, υποπλοίαρχος Παναγιώτης Βλαχάκος, αρχικελευστής Έκτορας Γιαλοψός… ΠΑΡΟΝΤΕΣ ΚΑΙ ΑΘΑΝΑΤΟΙ

Υποπλοίαρχος Χριστόδουλος Καραθανάσης, υποπλοίαρχος Παναγιώτης Βλαχάκος, αρχικελευστής Έκτορας Γιαλοψός… ΠΑΡΟΝΤΕΣ ΚΑΙ ΑΘΑΝΑΤΟΙ

Κρίση, θυσίες, προδοσία…
Η κρίση στα Ίμια άφησε πίσω της εθνική πίκρα, τρεις νεκρούς ήρωες και γκρίζες ζώνες στο Αιγαίο…


Στις 31 Ιανουαρίου 1996, κατά τη διάρκεια της κρίσης των Ιμίων, ο Παναγιώτης Βλαχάκος μετέβη ως συγκυβερνήτης στην περιοχή των βραχονησίδων με ελικόπτερο τύπου Agusta Bell 212 από την φρεγάτα «Ναυαρίνο», μαζί με τον ομόβαθμό του και κυβερνήτη του ελικοπτέρου, Χριστόδουλο Καραθανάση και τον χειριστή συσκευών, Αρχικελευστή Έκτορα Γιαλοψό, προκειμένου να επιβεβαιώσουν την κατάληψη της Μικρής Ίμιας από Τούρκους στρατιώτες.
Μετά την αναγνώριση και ενώ το ελικόπτερο ετοιμαζόταν να επιστρέψει στη βάση του, κατέπεσε, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν τόσο ο Βλαχάκος όσο και οι έτεροι επιβαίνοντες.
Στις 31 Ιανουαρίου και ώρα 01:40 Τουρκικές ειδικές δυνάμεις αποβιβάζονται στη Μεγάλη Ίμια (Δυτική). Στις 05:30 της ίδιας μέρας ελικόπτερο του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, που απονηώθηκε από τη φρεγάτα Ναυαρίνο για να διαπιστώσει την πληροφορία παρουσίας Τούρκων στη βραχονησίδα κατέπεσε κατά την επιστροφή του στη φρεγάτα και τα τρία μέλη του πληρώματος, ο υποπλοίαρχος Χριστόδουλος Καραθανάσης, ο υποπλοίαρχος Παναγιώτης Βλαχάκος και ο αρχικελευστής Έκτορας Γιαλοψός, σκοτώθηκαν.
Σχετικά με τις αιτίες πτώσης του ελικοπτέρου έχουν διατυπωθεί διάφορες απόψεις. Η επίσημη θέση του Πολεμικού Ναυτικού είναι ότι το ελικόπτερο κατέπεσε λόγω κακοκαιρίας και απώλειας προσανατολισμού του πιλότου (Vertigo). Την θέση αυτή υποστήριξε ο πρώην αρχηγός ΓΕΝ ναύαρχος Αντώνης Αντωνιάδης, αναφέροντας μάλιστα πως η τουρκική φρεγάτα Γιαβούζ προσφέρθηκε να βοηθήσει, αλλά πήρε άμεσα από τους πιλότους του ελικοπτέρου αρνητική απάντηση.
Μετά την ανάσυρση των σορών, διενεργήθηκε νεκροψία που κατέληξε στο πόρισμα πως ο θάνατος του Βλαχάκου ήταν ακαριαίος και επήλθε από κακώσεις οι οποίες δημιουργήθηκαν από την πρόσκρουση του ελικοπτέρου στη θάλασσα. Παράλληλα, τονίσθηκε πως στις σορούς των τριών αξιωματικών δεν βρέθηκαν κακώσεις από έκρηξη, από ωστικό κύμα, ή από φλόγα, ενώ δεν βρέθηκαν ίχνη από βολίδες πυροβόλου όπλου.
Ωστόσο, χωρίς να έχει τεκμηριωθεί μέχρι και σήμερα επίσημα, υπάρχει διαδεδομένη στην Ελλάδα η άποψη ότι το ελικόπτερο καταρρίφθηκε είτε από το Τουρκικό Ναυτικό είτε από τους Τούρκους καταδρομείς που υπήρχαν πάνω στο νησί και ότι η αληθινή αιτία της πτώσης αποκρύφτηκε προκειμένου να λήξει η κρίση και να μην οδηγηθούν οι δύο χώρες σε γενικευμένη σύρραξη ή ακόμα και σε πόλεμο

Ώρα... διαζυγίου για Ηνωμένο Βασίλειο και ΕΕ: Τι ισχύει για τους Έλληνες εργαζόμενους

ΕΥΡΩΠΗ
Λήψη σύντομου url
Brexit (74)
0 0 0
Βρείτε μας
Ώρα... Brexit πλέον στην Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία από τα μεσάνυχτα της Παρασκευής θα μετράει ένα κράτο - μέλος λιγότερο. Τι θα συμβεί με τους Έλληνες εργαζόμενους στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Αντίστροφα μετράει ο χρόνος για την υλοποίηση του Brexit – κάτι παραπάνω από 4,5 χρόνια μετά το δημοψήφισμα του 2015.
Από τα μεσάνυχτα της Παρασκευής, το Ηνωμένο Βασίλειο δεν θα ανήκει στην ευρωπαϊκή «οικογένεια», με τα μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης να μειώνονται – για πρώτη φορά – κατά ένα και να αριθμούν πλέον σε 27.

Μεταβατική περίοδος 11 μηνών

Από 1η Φεβρουαρίου του 2020, θα τεθεί σε ισχύ η μεταβατική περίοδος των 11 μηνών, κατά τη διάρκεια της οποίας δεν αναμένεται να αλλάξει κάτι ουσιώδες στις συναλλαγές μεταξύ Βρυξελλών και Λονδίνου.
Ωστόσο, οι δύο πλευρές, έως το τέλος του έτους, θα πρέπει να καταλήξουν σε οριστική συμφωνία για την επόμενη «ημέρα» των διμερών σχέσεων, κάτι το οποίο αποτελεί και το μεγάλο αγκάθι των διαπραγματεύσεων που έπονται.

Τι σημαίνει η αποχώρηση του Ηνωμένου Βασιλείου

  • 66 εκατομμύρια λιγότεροι κάτοικοι
  • Μείωση κατά 5,5% του εδάφους της Ευρωπαϊκής Ένωσης
  • Μείωση του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος της Ε.Ε. κατά 2,3 τρισεκατομμύρια ευρώ
  • Η σημαία του Ηνωμένου Βασιλείου θα υποσταλεί από τα κτίρια της Ε.Ε.
  • Οι έδρες των 73 ευρω-βουλευτών του Ηνωμένου Βασιλείου θα διανεμηθούν σε άλλες χώρες της Ε.Ε. (σ.σ. όχι όμως, στην Ελλάδα)
  • Καταργείται το δικαίωμα ύπαρξης Επιτρόπου, προερχόμενου από το Ηνωμένο Βασίλειο
  • Η βρετανική κυβέρνηση δεν θα συμμετέχει στις ευρωπαϊκές Συνόδους Κορυφής ή στις ευρωπαϊκές υπουργικές συνόδους
  • Οι πολίτες του Ηνωμένου Βασιλείου δεν θα μπορούν να εργάζονται στους ευρωπαϊκούς θεσμούς.
Ωστόσο, το Ηνωμένο Βασίλειο θα καταβάλλει κανονικά τις προβλεπόμενες οικονομικές συνεισφορές στην Ε.Ε. έως το τέλος της μεταβατικής περιόδου, δηλαδή έως τα τέλη του 2020.

Τι συμβαίνει με τους Έλληνες εργαζόμενους στο Ηνωμένο Βασίλειο

Σύμφωνα με το κείμενο της τελικής συμφωνίας, όσοι Ευρωπαίοι - και Έλληνες - υπήκοοι εγκατασταθούν στο Ηνωμένο Βασίλειο έως το τέλος του 2020, θα διατηρήσουν το δικαίωμα εργασίας και διαβίωσης και μετά τη λήξη της μεταβατικής περιόδου.
Άλλωστε, η ελευθερία μετακίνησης από και προς τη Βρετανία θα τερματιστεί την 31η Δεκεμβρίου του 2020.
Το τι θα συμβεί από 1η Ιανουαρίου του 2021 δεν έχει καθοριστεί μέχρι στιγμής, καθώς θα βρεθεί στο επίκεντρο των διαπραγματεύσεων για τη Μελλοντική Σχέση Ηνωμένου Βασιλείου - Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Τουρκικό ερευνητικό σκάφος εντός ελληνικής υφαλοκρηπίδας – Παρακολουθείται από φρεγάτα

ΕΛΛΑΔΑ
Λήψη σύντομου url
0 0 0
Βρείτε μας
Το τουρκικό ερευνητικό σκάφος Oruc Reis βρίσκεται εντός ελληνικής υφαλοκρηπίδας και η παρακολουθείται από την φρεγάτα «Νικηφόρος Φωκάς» του Πολεμικού Ναυτικού.
Σε περιοχή της ελληνικής υφαλοκρηπίδας έχει εισέλθει το τουρκικό ερευνητικό σκάφος Oruc Reis που, σύμφωνα με πληροφορίες, παρακολουθείται από τη φρεγάτα του Πολεμικου Ναυτικού «Νικηφόρος Φωκάς».
Σύμφωνα με πληροφορίες που μετέδωσε ο ΑΝΤ1, δεν αποκλείεται το τουρκικό πλοίο να έχει παρασυρθεί λόγω των καιρικών συνθηκών που επικρατούν στην περιοχή, ενώ δεν έχει «ρίξει» καλώδια και δεν έχει ενεργοποιημένες συσκευές, γεγονός που σημαίνει ότι δεν έχει ξεκινήσει έρευνες.
Η θέση του τουρκικού σκάφους βρίσκεται 200χλμ. νότια του Καστελόριζου, ανατολικά της Κρήτης, δυτικά της Κύπρου, σε σημείο που εφάπτεται η ελληνική με την κυπριακή υφαλοκρηπίδα.
Η φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού διατάχθηκε να αποπλεύσει από την Κάρπαθο για να παρακολουθήσει τις κινήσεις του τουρκικού πλοίου, ενώ η κατάσταση σύμφωνα πάντα με τις πληροφορίες αντιμετωπίζεται με ψυχραιμία.
Όπως μετέδωσε ο ΑΝΤ1 επικαλούμενος πληροοφρίες από το υπουργείο Άμυνας, το Oruc Reis υποχρεώθηκε λόγω κακών καιρικών συνθηκών να κάνει ελιγμούς και παρασύρθηκε εντός ελληνικής υφαλοκρηπίδας, ενώ δεν υπάρχουν λόγοι ανησυχίας, καθώς όπως ανέφεραν από το υπουργείο Άμυνας δεν φαίνεται να είχε σκοπό να προβεί σε κάποια προκλητική ενέργεια. Το τουρκικό ερευνητικό, που δεν συνοδεύονταν από πολεμικά πλοία, κατευθύνονταν σε περιοχή που έχει προαναγγελθεί ότι θα γίνουν έρευνες και βρίσκεται στην κυπριακή ΑΟΖ, ωστόσο, θα επιστρέψει στην Κωνσταντινούπολη.
Υπενθυμίζεται ότι, η Τουρκία είχε προχωρήσει στην έκδοση NAVTEX νότια της Κρήτης, ζώνη που όπως είχε αναφέρει το militaire.gr, βρισκόταν στην «οδό» που άνοιξε η συμφωνία με τη Λιβύη για τις θαλάσσιες περιοχές.
Εξάλλου, σήμερα, 31 Ιανουαρίου συμπληρώνονται 24 χρόνια από το 1996, όταν η Τουρκία αποβίβασαε κομάντος στη μία από τις δύο βραχονησίδες των Ιμίων, εκμεταλλευόμενη την πολιτική συγκυρία στο εσωτερικό της Ελλάδας.

Επικίνδυνοι χειρισμοί

Επικίνδυνοι χειρισμοί
© Brillianceeye | Dreamstime.com
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Επικίνδυνοι χειρισμοί


Οι τελευταίες εξελίξεις στο ποδόσφαιρο έχουν φέρει σε πολύ δύσκολη θέση την κυβέρνηση, γεγονός που αποδείχτηκε τόσο με την τροπολογία Αυγενάκη (δηλαδή Μητσοτάκη) όσο και με τη χθεσινή παρέμβαση του πρωθυπουργού στη Βουλή και όσα εξήγγειλε. Αναμφίβολα δεν πρόκειται για εύκολο πρόβλημα, καθώς το «νόσημα» είναι χρόνιο.
Με τον τρόπο, μάλιστα, που αφέθηκαν να πολιτεύονται οι ολιγάρχες του αθλήματος γίνεται και πολύ επικίνδυνο για τη συνοχή της ελληνικής κοινωνίας. Τη δυσκολία την αντιλαμβανόμαστε. Αλλά τον ερασιτεχνισμό με τον οποίο διαχειρίζεται το πρόβλημα η κυβέρνηση αδυνατούμε να τον κατανοήσουμε.
Πώς, για παράδειγμα, είναι δυνατόν να κατατίθεται στη Βουλή και να ψηφίζεται η τροπολογία Αυγενάκη όταν αυτή έρχεται σε ευθεία αντίθεση με το αυτοδιοίκητο του ποδοσφαίρου και τους κανονισμούς της διεθνούς και της ευρωπαϊκής ομοσπονδίας;
Πώς γίνεται ο πρωθυπουργός να εξαγγέλλει στη Βουλή μνημόνιο «ανάταξης και επανεκκίνησης» του ελληνικού ποδοσφαίρου με τη συνδρομή των FIFA και UEFA, όταν αυτό το μνημόνιο ήδη υπάρχει και εφαρμόζεται από το 2016, χωρίς όμως να εμποδίσει τη σημερινή κατάντια στον χώρο του αθλήματος;
Κανένας δεν μπορεί να πιστέψει πως σε αυτή την κυβέρνηση -και γύρω από αυτήν- δεν υπάρχουν γνώστες του αντικειμένου, που θα μπορούσαν να συμβουλέψουν τον πρωθυπουργό για το τι ισχύει στο ποδόσφαιρο και για τον τρόπο με τον οποίο θα μπορούσαν να υπάρξουν παρεμβάσεις. Συνεπώς κάτι άλλο συμβαίνει.
Το πιο πιθανό είναι ότι το πρόβλημα για την κυβέρνηση δεν βρίσκεται στην αντιμετώπιση της κρίσης στο ποδόσφαιρο, αλλά στην πολιτική διαχείρισή της. Πώς, δηλαδή, θα κουκουλωθεί το ζήτημα με το μικρότερο δυνατό πολιτικό κόστος για το κυβερνών κόμμα.
Στο πλαίσιο αυτό η τροπολογία Αυγενάκη ήρθε μόνο και μόνο για να ηρεμήσουν τα πολιτικά πνεύματα στη βόρεια Ελλάδα, που άρχισαν να παίρνουν σαφή αντικυβερνητική μορφή και περιεχόμενο. Και οι χθεσινές εξαγγελίες του πρωθυπουργού για μνημόνιο με FIFA και UEFA αποσκοπούν στη μετάθεση των ευθυνών στις διεθνείς ομοσπονδίες για όσα θα ακολουθήσουν.
Αλλά ένα τόσο σοβαρό πρόβλημα δεν λύνεται όταν αντιμετωπίζεται με όρους επικοινωνίας και μικροπολιτικού συμφέροντος. Γιγαντώνεται. Και το κόστος αργά ή γρήγορα θα το πληρώσουν η κοινωνία και το άθλημα.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Eπίθεση στο Μαγδεμβούργο: Ερωτηματικά για τους χειρισμούς των αρχών που διέθεταν πληροφορίες για τον Σαουδάραβα

  ΚΌΣΜΟΣ  / Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024, 15:26:05 /   Τελευταία Ενημέρωση: 16:03   / Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ Ποιες υπηρεσίες διέθεταν πληροφορίες για τ...