Κυριακή 14 Νοεμβρίου 2021

Η πρώτη συστημική δημοσκόπηση (Metron Analysis) που δείχνει κατάρρευση της «μητσοτακικής» ΝΔ στο 28%!





 Δημοσκοπική κατάρρευση της ΝΔ υπό την ηγεσία του Κ.Μητσοτάκη, αναγνωρίζουν πλέον ακόμα και οι εταιρείες που έδιναν ποσοστά της τάξεως του 34% στο κυβερνών κόμμα τον Ιούλιο, ως απόρροια της οικονομικής, κοινωνικής κατάρρευσης και των μέτρων κατά της πανδημίας.

Συγκεκριμένα σε δημοσκόπηση της Metron Analysis που δημοσιεύεται στο Βήμα της Κυριακής η Νέα Δημοκρατία συγκεντρώνει 28%, ο ΣΥΡΙΖΑ 18,3%, το Κίνημα Αλλαγής 9,8%, το ΚΚΕ 5,1%, η Ελληνική Λύση 4,3% και το ΜέΡΑ25 4%.Η διαφορά ανάμεσα στη Νέα Δημοκρατία και τον ΣΥΡΙΖΑ πέφτει στο 9,7% και φαίνεται ότι το ΚΙΝΑΛ πλέον διεμβολίζει και τα δύο μεγάλα κόμματα.

Αν διατηρηθεί η τάση πάμε σε ένα σκηνικό τύπου «Γερμανίας» με τρικομματικό πολιτικό σχηματισμό, αμέσως μετά τις εκλογέςΣτην πρόθεση ψήφου, λοιπόν, σύμφωνα με τη δημοσκόπηση, η Νέα Δημοκρατία συγκεντρώνει 28%, ο ΣΥΡΙΖΑ 18,3%, το Κίνημα Αλλαγής 9,8%, το ΚΚΕ 5,1%, η Ελληνική Λύση 4,3% και το ΜέΡΑ25 4%

Η Νέα Δημοκρατία σε συστημική δημοσκόπηση πέφτει για πρώτη φορά κάτω από το 30%. Το ποσοστό των αναποφάσιστων είναι στο 10,5 %.

Η διαφορά ανάμεσα στη Νέα Δημοκρατία και τον ΣΥΡΙΖΑ πέφτει στο 9,7% και φαίνεται ότι το ΚΙΝΑΛ πλέον διεμβολίζει και τα δύο μεγάλα κόμματαΗ αλήθεια βέβαια, είναι ακόμα χειρότερη για τη ΝΔ του Κ.Μητσοτάκη: Το κόμμα δεν υφίσταται σε ποσοστά πάνω από 20% ακόμα και με αναγωγή επί των αναποφάσιστων, σε μια μεγάλη περιοχή που ξεκινά από τα Τέμπη και φτάνει μέχρι το Νέστο και αυτή η περιοχή είναι η προδομένη, από κάθε άποψη, Μακεδονία, ενώ σε ηλικίες 18-35 πανελλαδικά, είναι δεύτερο κόμμα κάτω από τον ΣΥΡΙΖΑ!Η γενική παρουσία του ΣΥΡΙΖΑ πανελλαδικά υπολείπεται κατά πολύ του 31,5% των εκλογών του 2019, αλλά δεν υποχωρεί τόσο πολύ όπως εμφανίζει η δημοσκόπηση, Η διαφορά υπέρ ΝΔ (η οποία σε καμία περίπτωση και σε καμία σοβαρή δημοσκόπηση δεν ξεπερνά το 23-25%, είναι 3-4 μονάδες, δηλαδή ο ΣΥΡΙΖΑ κινείται μεταξύ 19 και 22%.

Η πλαγιοκόπηση από το ΚΙΝΑΛ δεν είναι τόσο έντονη, όσο έντονη είναι η διαρροή της ΝΔ προς τα δεξιά της: Τα κεντροδεξιά και δεξιά κόμματα λαμβάνουν συνολικά το 15% των ψήφων με την Ελληνική Λύση να διπλασιάζει σχεδόν τις δυνάμεις της περί το 7%.Αύριο θα υπάρξει ολοκληρωμένη ανάλυση της δυναμικής της δεξιάς ψήφου στην Ελλάδα σήμερα, από το pronews.gr.

Jantina: Εντοπίστηκε μετά από 80 χρόνια το κουφάρι του Ιταλικού υποβρυχίου – Η μάχη με το βρετανικό Torbay στα ανοιχτά της Μυκόνου


Επί 80 χρόνια το ναυάγιο κειτόταν στον βυθό του Αιγαίου χωρίς να γνωρίζει κανείς την ακριβή του θέση. Αλλά η επιθεώρηση ενός υποβρύχιου καλωδίου οπτικών ινών από την ομάδα του Κώστα Θωκταρίδη, έφερε στο φως ακόμη έναν «θησαυρό»: αυτό του ιταλικού υποβρυχίου Jantina, το οποίο είχε βυθιστεί στις 5 Ιουλίου του 1941 από τις τορπίλες του βρετανικού υποβρυχίου ΗMS Torbay.

«Εντοπίσαμε το Jantina σε βάθος 103 μέτρων, ανοικτά της Μυκόνου» λέει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο Κώστας Θωκταρίδης. «Ξέραμε πως βρισκόταν σε αυτή εδώ την περιοχή, αλλά δεν γνωρίζαμε πού ακριβώς» συμπληρώνει. Ο εντοπισμός έγινε δυνατός χάρις στα υποβρύχια τηλεκατευθυνόμενα οχήματα που διαθέτει η εταιρία του κ.Θωκταρίδη στο πλαίσιο των επιθεωρήσεων υποβρυχίων έργων, όπως είναι αγωγοί και καλώδια.

Περισσότερο από «υποβρύχιος επιθεωρητής», ωστόσο, ο κ. Θωκταρίδης είναι ένας λάτρης της ναυτικής ιστορίας – πάθος που δεν τον έχει εγκαταλείψει από τα είκοσί του χρόνια. Σχεδόν τρεις δεκαετίες μετά, ο Κώστας Θωκταρίδης μετρά τον εντοπισμό τεσσάρων σύγχρονων ναυαγίων. Το πιο πρόσφατο, το οποίο εντοπίστηκε σε συνεργασία με το Πολεμικό Ναυτικό, ήταν το υποβρύχιο Κατσώνης.

Ο Κώστας Θωκταρίδης κάνει, απ’ όλες τις απόψεις, μια σπάνια δουλειά. Διαθέτει εννέα υποβρύχια τηλεκατευθυνόμενα οχήματα, τα λεγόμενα ROV, τα οποία μπορούν να φτάσουν σε βάθος 1000 μέτρων για να συλλέξουν εικόνες και πληροφορίες.

Το ιταλικό υποβρύχιο καθελκύσθηκε το 1932 στην La Spezia Ιταλίας και ήταν κλάσης Argonauta. Το μήκος του ήταν 61,5 μέτρα, το πλάτος 5,65 μέτρα και το εν καταδύσει εκτόπισμά του ήταν 810 τόνοι. Στην επιφάνεια είχε ικανότητα μέγιστης ταχύτητας πλεύσης 14 κόμβους, ενώ σε κατάδυση 8. Το μέγιστο επιχειρησιακό του βάθος ήταν τα 80 μέτρα. Ο οπλισμός του αποτελείτο από 4 τορπιλοσωλήνες στην πλώρη και 2 στην πρύμνη. Επίσης διέθετε ναυτικό πυροβόλο καταστρώματος 102/35.

Στο τελευταίο του ταξίδι είχε αποπλεύσει από την Λέρο. Στο υποβρύχιο επέβαιναν 48 άτομα. Το απόγευμα της 5 ης Ιουλίου 1941 έπλεε στην επιφάνεια, νότια της Μυκόνου με κατεύθυνση δυτικά. Στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή βρισκόταν το βρετανικό υποβρύχιο HMS Tοrbay, το οποίο είχε αποπλεύσει από την Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου και εκτελούσε την 3 η επιθετική του περιπολία στο Αιγαίο.

«Η αναμέτρηση δύο υποβρυχίων είναι σπάνιο ναυτικό γεγονός» λέει ακόμη ο κ. Θωκταρίδης. Το HMS Torbay, σύμφωνα με το πολεμικό ημερολόγιο που συνέταξε ο κυβερνήτης του αμέσως μετά την επίθεση, εντόπισε το Jantina από απόσταση 4 ναυτικών μιλίων, σήμανε συναγερμό και όντας σε περισκοπικό βάθος πήρε θέση επίθεσης.

Στις 20:16 εξαπέλυσε τορπιλική επίθεση με μια δέσμη 6 τορπιλών από απόσταση 1500 γιαρδών. Όταν ο ιδιαίτερος και συνάμα οξύς ήχος των τορπιλών που τρέχουν μέσα στο νερό έγινε αντιληπτός από το πλήρωμα του Jantina ήταν ήδη πολύ αργά.

Οι δυο πρώτες τορπίλες πέρασαν μπροστά από το ιταλικό υποβρύχιο χωρίς να βρουν στόχο. Στις 20:17 όμως η δεύτερη ομάδα τορπιλών βρήκε στόχο και δημιούργησε πολύ ισχυρή έκρηξη. Το αποτέλεσμα ήταν η τάχιστη βύθιση του ιταλικού υποβρυχίου. Από το πλήρωμα του JANTINA τελικά μόνο έξι άτομα κατάφεραν να διασωθούν κολυμπώντας κάτω από δύσκολες συνθήκες μέχρι τη Δήλο.

Το όχημα που εντόπισε το ιταλικό υποβρύχιο λέγεται Super Achille. Όπως διαπιστώθηκε, το υποβρύχιο κείτεται στον βυθό με την αριστερή πλευρά, και διακρίνεται ο πυργίσκος και το πυροβόλο καταστρώματος 102 χιλιοστών. Τα περισκόπια είναι κατεβασμένα και η ανθρωποθυρίδα του πυργίσκου είναι ανοιχτή. Τμήμα της πλώρης έχει αποκοπεί από το υπόλοιπο υποβρύχιο.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Σε εξέλιξη ο Αυθεντικός Μαραθώνιος της Αθήνας – Kυκλοφοριακές ρυθμίσεις


Μετά από δυο χρόνια «απουσίας» λόγω της πανδημίας, ο Αυθεντικός Μαραθώνιος της Αθήνας «επέστρεψε» σήμερα και 9.800 δρομείς βρέθηκαν στις 9 το πρωί στην αφετηρία του, στον Μαραθώνα για να ξεκινήσουν την προσπάθειά τους στην ιστορική διαδρομή. Η εκκίνηση δόθηκε σε δυο γκρουπ, με το πρώτο να ξεκινά στις 9 και το δεύτερο 45 λεπτά αργότερα.

Όσο θα εξελίσσεται ο Μαραθώνιος θα ισχύσουν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Αθήνα. Ειδικότερα, σύμφωνα με την ΕΛΑΣ, οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις έχουν ως εξής:

Διακοπή της κυκλοφορίας και απαγόρευση της στάθμευσης των οχημάτων

Λ. Μαραθώνος, στο τμήμα της μεταξύ της αφετηρίας και της Λ. Κάτω Σουλίου (Αγία Μαρίνα) και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας, κατά τις ώρες 05.00΄- 12.00΄.

Αγ. Παρασκευής (πρώην Μαραθωνομάχων), στο τμήμα της μεταξύ του Τύμβου Μαραθώνα και της Λ. Μαραθώνος και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας, κατά τις ώρες 05.00΄- 12.00΄.

Δημοκρατίας, και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας από τη συμβολή της με τη Λ. Μαραθώνος (γέφυρα Δημοκρατίας) έως τη συμβολή της με την οδό Οίου Ραφήνας/Μιλτιάδου κατά τις ώρες 05:00΄ - 12:00΄.

Δημοκρατίας, στο ρεύμα κυκλοφορίας προς κέντρο Μαραθώνα από τη συμβολή της με την οδό Λόφου έως τη συμβολή της με την οδό Οίου Ραφήνας/Μιλτιάδου κατά τις ώρες 05:00΄ -12:00΄.

Χρ. Σμύρνης, και στις δύο κατευθύνσεις από τη συμβολή της με την ανώνυμη οδό (μετά την οδό Παγκόσμιας Φιλίας) έως τη συμβολή της με την οδό Μιλήτου κατά τις ώρες 05:00΄ - 12:00΄.

Λ. Κάτω Σουλίου, στο τμήμα της μεταξύ της οδού Αγ. Αθανασίου και της Λ. Μαραθώνος, κατά τις ώρες 05.00΄- 09.00΄.

Λ. Μαραθώνος, στο τμήμα της μεταξύ των λεωφόρων Κάτω Σουλίου και Διονύσου και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας, κατά τις ώρες 07.30΄ - 13.30΄.

Λ. Μαραθώνος, στο τμήμα της μεταξύ των λεωφόρων Διονύσου και Λαυρίου - Κλεισθένους (Σταυρός Αγίας Παρασκευής) και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας, κατά τις ώρες 08.00΄ - 15.15΄.

Λ. Μεσογείων, στο τμήμα της μεταξύ των Λεωφόρων Λαυρίου - Κλεισθένους (Σταυρός Αγίας Παρασκευής) και Κατεχάκη και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας, κατά τις ώρες 08.30΄ - 17.05΄.

Κλάδος Εξόδου της Αττικής Οδού, προς Ραφήνα, κατά τις ώρες 07.00΄- 13.30΄.

Κλάδος Εξόδου της Αττικής Οδού, προς Παλλήνη, κατά τις ώρες 07.00΄- 15.00΄.

Λ. Συγγρού, στο τμήμα της μεταξύ της οδού Καλλιρόης και της Λ. Βασ. Αμαλίας, ρεύμα κυκλοφορίας προς Αθήνα, κατά τις ώρες 05.00΄- 07.00΄.

Διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων σήμερα έως τις 20.30:

Ηρώδου Αττικού, σε όλο το μήκος της και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

Βασ. Γεωργίου Β΄, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Ρηγίλλης και Ηρ. Αττικού και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

Λ. Βασ. Κων/νου, στο τμήμα της μεταξύ της Λ. Βασ. Όλγας και της οδού Ερατοσθένους, στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Ευαγγελισμό.

Αρδηττού, στο τμήμα της μεταξύ των Λεωφόρων Βουλιαγμένης και Βασ. Όλγας, στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Ευαγγελισμό.

Μ. Μουσούρου, σε όλο το μήκος της και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

Διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων έως τις 17.30:

Λ. Βασ. Κων/νου, σε όλο το μήκος της και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας, καθώς και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

Αρδηττού, σε όλο το μήκος της και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας, καθώς και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

Λ. Βασ. Όλγας, σε όλο το μήκος της, στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Λ. Αμαλίας.

Λ. Μεσογείων, στο τμήμα της μεταξύ της Λ. Κατεχάκη και του Πύργου Αθηνών και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας, καθώς και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

Φειδιππίδου, στο τμήμα της μεταξύ της οδού Μιχαλακοπούλου και της Λ. Κηφισίας, καθώς και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

Θηβών, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Μ. Ασίας και Λεβαδείας, στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Λ. Μεσογείων.

Λ. Βασ. Σοφίας, στο τμήμα της μεταξύ των Λεωφόρων Κηφισίας και Βασ. Κων/νου και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας, καθώς και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

Μιχαλακοπούλου, στο τμήμα της μεταξύ της οδού Ιλισίων και της Λ. Μεσογείων.

Διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων έως τις 18.00

Λ. Βασ. Σοφίας, στο τμήμα της μεταξύ των Λεωφόρων Βασ. Κων/νου και Βασ. Αμαλίας και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

Ριζάρη, στο τμήμα της μεταξύ των Λεωφόρων Βασ. Σοφίας και Βασ. Κων/νου και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας.

Βασ. Γεωργίου Β΄, στο τμήμα της μεταξύ της Λ. Βασ. Κων/νου και της οδού Ρηγίλλης και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

Μελεάγρου, στο τμήμα της μεταξύ της Λ. Βασ. Κων/νου και της οδού Ησιόδου.

Κλεάνθους, στο τμήμα της μεταξύ της Λ. Βασ. Κων/νου και της οδού Βασ. Γεωργίου Β΄.

Διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων έως τις 13.00:

Λ. Βασ. Αμαλίας, σε όλο το μήκος της και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας, καθώς και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

Λ. Συγγρού, στο τμήμα της μεταξύ της Λ. Βασ. Αμαλίας και της οδού Καλλιρόης και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας, καθώς και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

Αθ. Διάκου, σε όλο το μήκος της και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας, καθώς και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

Ηλιουπόλεως, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Υμηττού και Καρέα, καθώς και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

Καρέα, σε όλο το μήκος της και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας, καθώς και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

Φιλελλήνων, σε όλο το μήκος της και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

Σταδίου, σε όλο το μήκος της και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

Ελ. Βενιζέλου (Πανεπιστημίου), σε όλο το μήκος της και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

Ακαδημίας, σε όλο το μήκος της και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

Χαρ. Τρικούπη, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Ελ. Βενιζέλου (Πανεπιστημίου) και Ακαδημίας.

Ρήγα Φεραίου, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Ελ. Βενιζέλου (Πανεπιστημίου) και Ακαδημίας.

Διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων επί της Λ. Βασ. Γεωργίου Α΄, σε όλο το μήκος της έως τις 13.00

Διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων επί της οδού Αρχιμήδους, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Π. Πλαστήρα έως Μουσούρου, έως τις 17.30.

Απαγόρευση της στάσης και στάθμευσης των οχημάτων

Αρχιμήδους, στο τμήμα της μεταξύ της Πλ. Πλαστήρα και της οδού Μ. Μουσούρου, έως τις 17.30

Ηρ. Αττικού, σε όλο το μήκος της και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό έως τις 20.30

Λ. Βασ. Όλγας, στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Λ. Αμαλίας, έως τις 17.30

Πλ. Καραϊσκάκη ('Αγαλμα δισκοβόλου), έως τις 20.30

Απαγόρευση της στάσης και στάθμευσης των οχημάτων έως τις 17.30

Λ. Μεσογείων, σε όλο το μήκος της.

Λ. Βασ. Σοφίας, σε όλο το μήκος της.

Λ. Βασ. Κων/νου, σε όλο το μήκος της.

Αρδηττού, σε όλο το μήκος της.

Μιχαλακοπούλου, στο τμήμα της μεταξύ της Λ. Μεσογείων και της οδού Φειδιππίδου.

Φειδιππίδου, στο τμήμα της από τη Λ. Βασ. Σοφίας έως την οδό Μιχαλακοπούλου.

Πλ. Παναθηναϊκού Σταδίου.

Ευφορίωνος, σε όλο το μήκος της.

Ερατοσθένους, στο τμήμα της μεταξύ της Λ. Βασ. Κων/νου και της οδού Ευτυχίδου.

Λ. Συγγρού, στο τμήμα της μεταξύ της Λ. Βασ. Αμαλίας και της οδού Αμβρ. Φραντζή.

Αθανασίου Διάκου, σε όλο το μήκος της και στα -2- ρεύματα κυκλοφορίας.

Λ. Βασ. Σοφίας, στο τμήμα της μεταξύ των Λεωφόρων Βασ. Κων/νου και Βασ.Αμαλίας.

Ριζάρη, στο τμήμα της μεταξύ των Λεωφόρων Βασ. Κων/νου και Βασ. Σοφίας.

Λ. Βασ. Αμαλίας, σε όλο το μήκος της.

Ελ. Βενιζέλου (Πανεπιστημίου), σε όλο το μήκος της.

Ακαδημίας, σε όλο το μήκος της.

Χαριλάου Τρικούπη, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Ελ. Βενιζέλου (Πανεπιστημίου) και Ακαδημίας.

Ρήγα Φεραίου, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Ελ. Βενιζέλου (Πανεπιστημίου) και Ακαδημίας.

Απαγόρευση της κάθετης διέλευσης των οχημάτων στη Μαραθώνια διαδρομή κατά τις ώρες, που τα τμήματα αυτής θα είναι αποκλεισμένα από την κυκλοφορία των οχημάτων εκτός των παρακάτω ελεγχόμενων κόμβων κάθετης διέλευσης:

Λ. Μαραθώνος & Διονύσου (Δήμος Μαραθώνος-Ν. Μάκρης).

Λ. Μαραθώνος - Αρτέμιδος - Φειδιππίδου (Δήμος Μαραθώνος-Ν. Μάκρης).

Λ. Μαραθώνος & Αγ. Μαρίνας (Δήμος Μαραθώνος-Ν. Μάκρης).

Λ. Μαραθώνος & Φλέμινγκ (Δήμος Ραφήνας - Πικερμίου).

Λ. Μαραθώνος & Πατριάρχου Γρηγορίου - Εθνικής Αντιστάσεως (Δήμος Παλλήνης - Γέρακα).

Λ. Μαραθώνος & Έξοδος Αττικής Οδού (Δήμος Παλλήνης-Γέρακα).

Λ. Μαραθώνος & Λ. Λαυρίου - Κλεισθένους - Κυκλάδων (Σταυρός Αγ. Παρασκευής - Δήμος Αγ. Παρασκευής).

Λ. Μεσογείων & Αγ. Ιωάννου - Ελπίδος - Χαλανδρίου (Δήμου Αγ. Παρασκευής).

Λ. Μεσογείων & 17ης Νοέμβρη - Ζωοδόχου Πηγής (Δήμων Χολαργού-Παπάγου & Χαλανδρίου).

Λ. Μεσογείων & Αγ. Ιωάννου Θεολόγου-Παρίτση (Δήμου Χολαργού -Παπάγου & Ν. Ψυχικού).

Λ. Μεσογείων & Λ. Δημοκρατίας (Δήμου Ν. Ψυχικού).

Λ. Μεσογείων & Λ. Κατεχάκη (Δήμος Αθηναίων).

Λ. Μεσογείων - Μιχαλακοπούλου - Φωκίδος (Δήμος Αθηναίων).

Λ. Βασ. Σοφίας - Παπαδιαμαντοπούλου (Δήμος Αθηναίων).

Λ. Βασ. Κων/νου & Βασ. Γεωργίου Β΄ (Δήμος Αθηναίων), μόνο για τα οχήματα του Πυροσβεστικού Σώματος.

 

Λόγω των περιορισμών στην κυκλοφορία οι οδηγοί μπορούν να ακολουθήσουν τα παρακάτω ενδεικτικά εναλλακτικά δρομολόγια :

Από Κέντρο Αθηνών προς Ζωγράφου - Παγκράτι - Καισαριανή - Βύρωνα:

Λ.Αλεξάνδρας - Πανόρμου - Λ.Κηφισίας - Κατεχάκη κ.λπ.

Από Ζωγράφου - Παγκράτι - Καισαριανή - Βύρωνα προς Κέντρο Αθηνών:

Ούλωφ Πάλμε - Κοκκινοπούλου - Κατεχάκη - Λ.Κηφισίας - Πανόρμου - Λ.Αλεξάνδρας κ.λπ.

Από Κέντρο πόλεως Αθηνών προς Νότια Προάστια:

Πειραιώς - Χαμοστέρνας - Λ.Συγγρού - Λ.Ποσειδώνος κ.λπ. ή,

Περαιώς - Χαμοστέρνας - Καλλιρόης - Λ.Βουλιαγμένης κ.λπ.

Από Λιμάνι Ραφήνας προς Αθήνα, μέσω Αρτέμιδος (Λούτσας):

Λιμάνι Ραφήνας - αριστερά Χρ. Σμύρνης - δεξιά Λ. Καραμανλή - Λ. Σπάτων - δεξιά περιφερειακός Δημάρχου Χρ. Μπέκα - δεξιά Λ. Σπάτων - αριστερά Θεοτοκοπούλου (Ολυμπιονικών) και στη συνέχεια:

Προς Χαλάνδρι, Βριλήσσια κ.λπ.:

Κόμβο Λεονταρίου - δεξιά Λ. Λαυρίου - κάθετη διέλευση Σταυρού - Κλεισθένους κ.λπ.

Προς Αγ. Παρασκευή, Χολαργό, Παπάγου, Ηλιούπολη κ.λπ.:

Δεξιά Λ. Λαυρίου - αριστερά Τρικάλων (πριν Κόμβο Σταυρού) - δεξιά Γραβιάς - δεξιά Αγ. Ιωάννου - αριστερά Τασσοπούλου κ.λπ.

Προς Νότια Προάστια:

Κόμβο Λεονταρίου - αριστερά Λ. Λαυρίου - δεξιά Λ. Κορωπίου / Βάρης κ.λπ.

Από Μαραθώνα προς Βόρεια Προάστια - Λιμάνι Πειραιά και Παναθηναϊκό Στάδιο:

Μέσω οδού Δημοκρατίας - αριστερά Λ. Λίμνης Μαραθώνος - δεξιά Χελμού - αριστερά Κρυονερίου - αριστερά Ν.Ε.Ο.Α.Λ.- συνέχεια Λ. Κηφισού κ.λπ.

Από Νέα Μάκρη προς Βόρεια Προάστια:

Μέσω Λ. Διονύσου - Αγίου Πέτρου.

Πεζοί και ποδηλάτες δεν επιτρέπεται να διασχίζουν ή να κινούνται στο οδόστρωμα κατά μήκος της Μαραθώνιας διαδρομής, κατά τις ώρες που διεξάγεται ο αγώνας.

Σημειώνεται, ότι το συγκεκριμένο διήμερο θα λειτουργεί τηλεφωνικό κέντρο στην ΕΛΑΣ, με αριθμούς κλήσης 210-8708237, 210-8708238 και 210-8708239, με τους οποίους θα μπορούν να επικοινωνούν οι πολίτες για να πληροφορούνται για τις επικρατούσες κυκλοφοριακές συνθήκες και για προτεινόμενες εναλλακτικές διαδρομές.

 

Επίθεση με βόμβες μολότοφ στο κτίριο της Τροχαίας Πειραιά


Επίθεση με βόμβες μολότοφ εξαπέλυσαν 4 άγνωστοι τα ξημερώματα στο κτίριο όπου στεγάζεται η Τροχαία Πειραιά, στην οδό Μυκάλης 74, με αποτέλεσμα να προκληθούν μικρές υλικές ζημιές σε δύο υπηρεσιακά οχήματα και στο κουβούκλιο της σκοπιάς.

Οι δράστες που πέταξαν τέσσερις βόμβες μολότοφ εξαφανίστηκαν στα γύρω στενά ενώ σε αναζητήσεις από τους αστυνομικούς έχουν προσαχθεί δύο άτομα από τη γύρω περιοχή και εξετάζεται τυχόν εμπλοκή τους στην επίθεση.

ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ

 

Γιουτζίν Ιλάι: Ο πρωτοπόρος αεροπόρος που «άνοιξε τον δρόμο» για τα αεροπλανοφόρα


Ο Γιουτζίν Ιλάι είναι μια από τις πιο ιστορικές μορφές στον τομέα της αεροπορίας, καθώς ήταν ο πρώτος αεροπόρος ο οποίος κατάφερε και «έγραψε ιστορία» πραγματοποιώντας την πρώτη απονήωση και προσνήωση αεροσκάφους σε πλοίο, ανοίγοντας τον δρόμο για την αεροναυτιλία και την δημιουργία αεροπλανοφόρων.

Η ιστορία του πραγματικά πρωτοπόρου αεροπόρου συγκλονίζει, όχι μόνο του θάρρους και της τόλμης που τον χαρακτήριζε, αλλά και για την τεράστια συμβολή του στην ανάπτυξη ενός τομέα με πολιτικές αλλά και στρατιωτικές διαστάσεις και προεκτάσεις.

Ο Γιουτζίν Μπέρτον Ιλάι (Eugene Burton Ely), γεννήθηκε στο Ουίλιαμσμπεργκ της Αϊόβα στις 21 Οκτωβρίου 1886 και σπούδασε μηχανικός στο Πολιτειακό Κολέγιο της Αϊόβα. Μετά την αποφοίτησή του εργάστηκε ως πωλητής αυτοκινήτων και οδηγός αγώνων στον Σαν Φρανσίσκο.

Η ιστορία του

Στις αρχές του 1910 μετακόμισε βορειότερα στο Πόρτλαντ του Όρεγκον, αναζητώντας καλύτερη τύχη και έπιασε δουλειά στην έκθεση αυτοκινήτων του Χένρι Γουέμι. Λίγο μετά, το αφεντικό του αγόρασε ένα τετρακύλινδρο διπλάνο τύπου «Κέρτις» («Curtiss») και ο Ιλάι, έχοντας άγνοια κινδύνου, προσφέρθηκε να το πιλοτάρει με μόνο εφόδιο τη λατρεία του για την ταχύτητα και τη συμμετοχή του σε αγώνες αυτοκινήτου.

Φυσικό ήταν να τα κάνει θάλασσα και το αεροπλάνο να υποστεί σημαντικές ζημιές, όταν κατέπεσε στην παρθενική του πτήση.

Ο Γουέμι εξοργίστηκε για την απώλεια της επένδυσής του και τον απέλυσε. Αυτός δεν το έβαλε κάτω. Αγόρασε το σχεδόν κατεστραμμένο αεροπλάνο από το πρώην αφεντικό του και μέσα σε λίγους μήνες βάλθηκε, όχι μόνο να επισκευάσει το αεροπλάνο, αλλά και να μάθει να πετά.

Τον Ιούνιο του 1910 με το ανακαινισμένο «Κέρτις» πέταξε από το Πόρτλαντ ως τη Μινεσότα και συναντήθηκε με τον κατασκευαστή του Γκλεν Κέρτις. Αυτός εντυπωσιάστηκε από τις επιδόσεις του και τον προσέλαβε στην εταιρεία του.

Γράφοντας ιστορία

Τον Οκτώβριο του 1910, ο Ιλάι και ο Κέρτις συναντήθηκαν στην Ουάσιγκτον με στελέχη του Υπουργείου Ναυτικών, για να συζητήσουν τη δυνατότητα ίδρυσης Αεροπορίας του Ναυτικού. Πρώτα έπρεπε να επιλύσουν το πρόβλημα της προσνήωσης και απονήωσης ενός αεροπλάνου πάνω σε πλοίο. Μέσα σε σύντομο χρόνο πραγματοποίησαν δύο πειραματικές πτήσεις που αποδείχθηκαν επιτυχημένες.

Η πρώτη δοκιμή έγινε στις 10 Νοεμβρίου 1910. Ο Ιλάι με ένα διπλάνο «Κέρτις» απονηώθηκε από μια ξύλινη εξέδρα, που είχε κατασκευαστεί ειδικά στο κατάστρωμα του καταδρομικού «Μπέρμιγχαμ», το οποίο βρισκόταν εν στάσει στα ανοιχτά της Βιρτζίνια.

Γιουτζίν Ιλάι

Η διπλή επιτυχία

Δύο μήνες αργότερα, στις 18 Ιανουαρίου 1911, ο Ιλάι απογειώθηκε από το Σαν Φρανσίσκο και προσνηώθηκε σε μια ξύλινη εξέδρα στο πρυμναίο κατάστρωμα του θωρηκτού «Πενσυλβάνια», που ναυλοχούσε στον κόλπο του Σαν Φρανσίσκο.

Κατά την προσνήωσή του χρησιμοποίησε διάταξη αγκίστρωσης από συρματόσχοινα (όπως και τα σύγχρονα αεροπλάνα, που επιχειρούν από αεροπλανοφόρα), δεμένα σε σάκους γεμάτους άμμο. Στη συνέχεια, ο πρωτοπόρος αεροπόρος απονηώθηκε και επέστρεψε πάλι στην ξηρά.

Ο Γιουτζίν Ιλάι, μετά τη διπλή του επιτυχία, συνέχισε να πετά ως πιλότος επιδείξεων. Σε μια τέτοια επίδειξη στο Μέικον της Τζόρτζια (19 Οκτωβρίου 1911), το αεροπλάνο του συνετρίβη και ο Ιλάι βρήκε ακαριαίο θάνατο, σε ηλικία μόλις 25 ετών.

Πηγή και φωτογραφίες: San simera

 

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Σκέψεις για υποχρεωτικά καταφύγια στα κτήρια στη Νορβηγία λόγω της ρωσικής απειλής

  Newsroom   Παρασκευή, 10 Ιανουαρίου 2025 20:40 Καταφύγιο (ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ) AP Photo/Sergei Grits Υποχρεωτική θέλει να ξανακάνει την κατασκευή...