Τρίτη 12 Ιουλίου 2022

Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι από την διολίσθηση του ευρώ έναντι του δολαρίου


Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι από την διολίσθηση του ευρώ έναντι του δολαρίου
Οφέλη για εξαγωγές, τουρισμό και επενδύσεις και νέες εστίες ανάφλεξης της ακρίβειας (AP Photo/Michael Probst, File)

Κέρδη αλλά και ζημιές προκαλεί η υποχώρηση του ευρώ έναντι του δολαρίου με τους αναλυτές να θεωρούν ως βασική αιτία το κλίμα αβεβαιότητας και τα οικονομικά ρίσκα από το πόλεμο στην Ουκρανία και την ενεργειακή κρίση.

Η χαμηλή πτήση του ευρώ ευνοεί τις ελληνικές εξαγωγές προς τις χώρες που χρησιμοποιούν το δολάριο ή νομίσματα συνδεδεμένα κυρίως με το δολάριο, καθώς καθιστά φθηνότερα τα προϊόντα, πράγμα που οδηγεί σε τόνωση της ζήτησης με θετικές επιπτώσεις στην παραγωγή και την απασχόληση.

Επίσης η διολίσθηση της ισοτιμίας του ευρώ έναντι του δολαρίου καθιστά πιο φθηνές τις διακοπές για τους τουρίστες από τις ΗΠΑ, τη Μέση Ανατολή και τη Κίνα σε μία περίοδο που το ρεύμα κυρίως των Αμερικανών τουριστών ενισχύεται με ραγδαίους ρυθμούς

Οι αναλυτές εκτιμούν ότι συνολικά η ευρωπαϊκή τουριστική βιομηχανία ενδέχεται να είναι ο μεγάλος κερδισμένος από την υποτίμηση του ευρώ προβλέποντας ότι φέτος η Ευρώπη θα προσελκύσει μεγάλο αριθμό τουριστών από άλλες ηπείρους και ιδιαίτερα από τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη Μέση Ανατολή.

Θετικές είναι οι συνέπειες και στο μέτωπο των επενδύσεων καθώς ελληνικά περιουσιακά στοιχεία, όπως ακίνητα, επιχειρήσεις, αλλά και άυλοι τίτλοι, όπως μετοχές ή ομόλογα, καθίστανται ελκυστικότερα για επενδυτές που χρησιμοποιούν το δολάριο.

Η άνοδος των εξαγωγών, του τουρισμού και των επενδύσεων θα έχει σημαντικά οφέλη στο ισοζύγιο των εξωτερικών συναλλαγών.

Ωστόσο, η χαμηλή πτήση του ευρώ δημιουργεί ντόμινο παρενεργειών στην οικονομία με βασικότερη την ένταση των πληθωριστικών πιέσεων.

Η ενέργεια και οι πρώτες ύλες γίνονται ακριβότερες αφού διαπραγματεύονται διεθνώς σε δολάρια ενώ παράλληλα προκαλείται νέα ανάφλεξη ακρίβειας στα υγρά καύσιμα που τιμολογούνται σε δολάρια.

Ο συνδυασμός αυτός επιδεινώνει την ενεργειακή κρίση, εντείνοντας τα πλήγματα στα εισοδήματα των νοικοκυριών σε μία κρίσιμη χρονική περίοδο όπου τα νοικοκυριά δοκιμάζονται από την οικονομική στενότητα.

Την ίδια ώρα, η υποχώρηση του ευρώ φέρνει μαζικό κύμα ανατιμήσεων στα εισαγόμενα προϊόντα από χώρες της ζώνης του δολαρίου όπως τρόφιμα, ποτά και διαρκή καταναλωτικά αγαθά.

Η αποδυνάμωση του ευρώ έναντι του δολαρίου δημιουργεί έντονες ανησυχίες στην ΕΚΤ καθώς υπονομεύει το στόχο για την σταθερότητα των τιμών και την επαναφορά του πληθωρισμού στο 2%.

Σε περίπτωση που η υποχώρηση της αξίας του ευρώ συνεχιστεί θα ενισχυθεί ακόμα περισσότερο ο ήδη υψηλός πληθωρισμός, ασκώντας πιέσεις στην ΕΚΤ για αυξήσεις επιτοκίων πράγμα που θα όξυνε τα προβλήματα στην οικονομία της Ευρωζώνης την ώρα που διεθνείς οίκοι και αναλυτές κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για διολίσθηση σε ύφεση

 

Κατακρημνίζεται το ευρώ: Σε χαμηλά 20 ετών - Προς απόλυτη ισοτιμία με το δολάριο


Κατακρημνίζεται το ευρώ: Σε χαμηλά 20 ετών - Προς απόλυτη ισοτιμία με το δολάριο
Pixabay

Για πρώτη φορά από την εισαγωγή του ευρώ, η συναλλαγματική ισοτιμία μεταξύ του ευρώ και του δολαρίου ΗΠΑ είναι σχεδόν η ίδια. Στις σημερινές συναλλαγές η αξία του ευρώ κυμαίνεται στα 1,005 δολάρια, με το ενιαίο νόμισμα να καταγράφει πτώση περίπου 12% από την αρχή του έτους.

Γιατί συμβαίνει αυτό; Οφείλεται κυρίως στη διαφορά φάσης στην οποία βρίσκονται η Ομοσπονδιακή Κεντρική Τράπεζα των ΗΠΑ και η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Με την πρώτη να έχει αυξήσει επανειλημμένα τα επιτόκια του δολαρίου και τη δεύτερη να προχωρεί στην πρώτη αύξηση επιτοκίων εντός του Ιουλίου.

Αλλά οι λόγοι που το ευρώ έχει αποδυναμωθεί έναντι του δολαρίου είναι αρκετοί. Οι φόβοι για ύφεση στην Ευρώπη αφθονούν, υποκινούμενοι από τον υψηλό πληθωρισμό και την αβεβαιότητα στον ενεργειακό εφοδιασμό που προκλήθηκε από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία λάμβανε περίπου το 40% του φυσικού της αερίου μέσω ρωσικών αγωγών πριν από τον πόλεμο, προσπαθεί να μειώσει την εξάρτησή της από το ρωσικό πετρέλαιο και φυσικό αέριο. Η διαταραχή προσφοράς και ζήτησης στον ενεργειακό κλάδο έχει εκτοξεύσει τις τιμές και τον πληθωρισμό. Η ενεργειακή κρίση με τη σειρά της οδηγεί σε επιβράδυνση όλη την μεταποίηση της ΕΕ.

Η περίπλοκη αυτή κατάσταση έχει δημιουργήσει αμφιβολίες για το εάν η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα θέλει και μπορεί να συσφίξει την νομισματική της πολιτική για να μειώσει τον πληθωρισμό. Ήδη έχει διαφανεί πως η ΕΚΤ έχει καθυστερήσει να αντιμετωπίσει τον πληθωρισμό, με το αδύναμο ευρώ να λειτουργεί ως τροφοδότης της ακρίβειας.

Την ίδια λοιπόν στιγμή που η επιβράδυνσης της οικονομίας της ευρωζώνης είναι αναπόφευκτη, στις ΗΠΑ η Fed έχει προχωρήσει σε επιθετικές αυξήσεις επιτοκίων, οδηγώντας τους επενδυτές προς το δολάριο ΗΠΑ, το οποίο θεωρείται πιο ασφαλές καταφύγιο σε σχέση με το ευρώ. Η Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ είναι πολύ μπροστά από την Ευρώπη όσον αφορά τη σύσφιξη της νομισματικής της πολιτικής, έχοντας αυξήσει τα επιτόκια κατά 75 μονάδες βάσης, ενώ δείχνει ότι θα υπάρξουν περισσότερες αυξήσεις επιτοκίων προσεχώς.

Το ισχυρό δολάριο συνεπάγεται καλά νέα για τους Αμερικανούς που σχεδιάζουν να επισκεφθούν την Ευρώπη αυτό το καλοκαίρι, αλλά άσχημα νέα για όλους τους άλλους, και ειδικά για τις αναδυόμενες και αναπτυσσόμενες οικονομίες, τα νομίσματα των οποίων είναι συνδεδεμένα με το δολάριο, καθώς η ανατίμηση των νομισμάτων τους τις καθιστά λιγότερο ανταγωνιστικές.

Εμπορικά ελλείμματα

Το γεγονός ότι μια σειρά από βασικά προϊόντα και πρώτες ύλες είναι συνδεδεμένα με το δολάριο, καθιστά τις εισαγωγές τους ακριβότερες για τις οικονομίες της ευρωζώνης σε σχέση με το παρελθόν, όταν και το ευρώ ήταν πιο ισχυρό.

Είναι ενδεικτικό πως η Γερμανία κατέγραψε εμπορικό έλλειμμα για πρώτη φορά από το 1991, καθώς οι τιμές των καυσίμων και το γενικό χάος της αλυσίδας εφοδιασμού αύξησαν σημαντικά τις τιμές εισαγωγών. Και αυτό έχει ενδιαφέρον, καθώς θα υπέθετε κανείς πως το αδύναμο ευρώ θα ευνοούσε τις γερμανικές εξαγωγές. Αυτό όμως δεν συμβαίνει διότι αφενός οι εξαγωγές της Γερμανίας είναι ευαίσθητες στις τιμές των εμπορευμάτων, αφετέρου διότι μεγάλο μέρος των γερμανικών εξαγωγών οδεύει σε χώρες της ευρωζώνης, οι οποίες και αυτές βάλλονται από την ακρίβεια.

Στην ελληνική οικονομία η κατάσταση είναι παρόμοια. Το εμπορικό έλλειμμα εκτινάχθηκε τον Μάιο κατά 3 δισ. ευρώ, καθώς παρά τη σημαντική αύξηση των εξαγωγών οι εισαγωγές αυξήθηκαν πολύ περισσότερο, λόγω της μεγάλης ανατίμησης των ενεργειακών προϊόντων τα οποία η Ελλάδα εισάγει.

Και το γεγονός ότι αγοράζουμε πετρέλαιο σε δολάρια, με ένα αδύναμο ευρώ, σημαίνει πως πληρώνουμε περισσότερα ευρώ σε σχέση με το παρελθόν για τη μετατροπή του συναλλάγματος (σε μια χρονική συγκυρία που οι τιμές των καυσίμων είναι σε υψηλά ιστορικά επίπεδα). Σχηματικά λοιπόν, μέχρι να ενισχυθεί το ευρώ ή να πέσουν αισθητά οι τιμές των καυσίμων, το κόστος ενέργειας για τους Έλληνες θα παραμείνει υψηλό και το εμπορικό έλλειμμα θα διογκώνεται.

 

Διάρρηξη μυστήριο σε θησαυροφυλάκιο τράπεζας – Άνοιξαν πέντε θυρίδες


Διάρρηξη μυστήριο σε θησαυροφυλάκιο τράπεζας – Άνοιξαν πέντε θυρίδες
Μια μυστηριώδη διάρρηξη ερευνούν οι άνδρες της ΕΛ.ΑΣ. η οποία πραγματοποιήθηκε σε τράπεζα στην περιοχή της Νέας Σμύρνης, με τους δράστες να παραβιάζουν το θησαυροφυλάκιο και να ανοίγουν πέντε θυρίδες. 

Σύμφωνα με πληροφορίες του newsit.gr, υπάλληλοι της τράπεζας στη Νέα Σμύρνη ήταν εκείνοι που, πριν από μερικές μέρες, κατάλαβαν πως είχε γίνει διάρρηξη. Βρήκαν παραβιασμένη την είσοδο του θησαυροφυλακίου, ενώ στη συνέχεια είδαν πέντε θυρίδες να είναι ανοιχτές.NewsIT

 

Στην αντεπίθεση ο ΣΑΤΑ, ζητά έρευνα και στην Ελλάδα για την Uber


Εφθασαν και στη χώρα μας οι μετασεισμοί του σκανδάλου Uber με το συνδικάτο των οδηγών ταξί να ζητά έρευνα και να θέτει σοβαρά ερωτήματα προς την κυβέρνηση.

Την ώρα που στην κυβέρνηση τηρούν σιγή ιχθύος στον απόηχο των αποκαλύψεων για τις παράνομες πρακτικές της εταιρείας Uber διεθνώς, οι επαγγελματίες οδηγοί ζητούν απαντήσεις και άμεση έρευνα για το ποιοι προωθούσαν την εταιρεία στην Ελλάδα τα προηγούμενα χρόνια.

Ο ΣΑΤΑ με ανακοίνωσή του υπογραμμίζει ότι είχε καταγγείλει από το 2014 τις παράνομες πρακτικές της Uber, διατυπώνοντας, παράλληλα, σοβαρά ερωτήματα προς την κυβέρνηση

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, το Συνδικάτο ζητά τοποθέτηση όλων των κομμάτων και προαναγγέλλει ότι θα κινηθεί νομικά για να προστατεύσει τα δικαιώματα των οδηγών ταξί.

Η ανακοίνωση

Το ΣΑΤΑ ήταν το πρώτο που κατήγγειλε τις παράνομες πρακτικές της Uber, όταν η αμερικάνικη πολυεθνική μπήκε στην ελληνική αγορά το φθινόπωρο του 2014. 

Σήμερα η διαρροή 124.000 απόρρητων εσωτερικών εγγράφων της εταιρείας στη βρετανική εφημερίδα Guardian αποδεικνύει ότι έγιναν σωρεία παράνομων ενεργειών σε όλο τον κόσμο. Η συμμετοχή κυβερνητικών παραγόντων, δημοσιογράφων και άλλων στελεχών κυβερνητικών υπηρεσιών βοήθησαν την εταιρία στην παγκόσμια ανάπτυξή της πάντα εις βάρος των ταξί.

Αν και η δικαίωση (για την οποία δεν είχαμε την παραμικρή αμφιβολία) καθυστέρησε αρκετά χρόνια, περιμένουμε σήμερα μια πρωτοβουλία-έρευνα από τις αρμόδιες ελεγκτικές αρχές για το τι έγινε στο ίδιο διάστημα στην Ελλάδα, ποιος τους υποστήριξε, ποια μεταχείριση είχε η Uber από τα ελληνικά ΜΜΕ (γι αυτό περιμένουμε την επίσημη θέση της ΕΣΗΕΑ) , με ποιο τρόπο ποδοπατήθηκε το εισόδημα των οδηγών ταξί και αν έχασε έσοδα –και πόσα- το ελληνικό κράτος από την δραστηριότητα της εταιρίας.

Ζητάμε επίσημη δήλωση-τοποθέτηση όλων των κομμάτων που εκπροσωπούν τον ελληνικό λαό στο Κοινοβούλιο και φυσικά την άποψη της ελληνικής κυβέρνησης, είτε από τον ίδιο τον πρωθυπουργό είτε από τον αρμόδιο υπουργό Μεταφορών.

Σε κάθε περίπτωση το ΣΑΤΑ θα προβεί σε οποιαδήποτε νόμιμη ενέργεια προκειμένου να προστατέψει τα δικαιώματα των επαγγελματιών αυτοκινητιστών Ταξί και να ρίξει φως σε μια διαμάχη που κρατάει σχεδόν οχτώ χρόνια. Ωστόσο αναρωτιόμαστε :

-Γιατί δεν έχει εφαρμοστεί ακόμη ο νόμος του Υπουργείου Οικονομικών (Παπανάτσιου, Ν 4607/2019 άρθρο 75 ) που απαγορεύει την είσπραξη του κομίστρου από κάθε διαμεσολαβητική εταιρία;

- Πως συνδυάζονται οι δηλώσεις της UBER ‘’Ως μέρος της δέσμευσής μας να καταστούμε μια πλατφόρμα κινητικότητας μηδενικών εκπομπών ρύπων έως το 2040, επενδύουμε 800 εκατομμύρια δολάρια προκειμένου να βοηθήσουμε τους οδηγούς να στραφούν στα ηλεκτρικά οχήματα’’ με την υποχρεωτική μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση για τον κλάδο των ταξί (από το 2026 στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη, από το 2030 σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις) ;

- Με ποιόν τρόπο προστατεύεται ο δημόσιος χαρακτήρας των υπηρεσιών ταξί και γιατί υπάρχει τέτοια ανοχή και ελλιπή νομοθεσία για τις επιβατικές μεταφορές που πραγματοποιούν τα Ε.Ι.Χ ;

Σημείωση : Το κείμενο έχει αποσταλεί στην Κυβέρνηση, στα πολιτικά κόμματα και στην ΑΑΔΕ και θα συνοδεύεται από το αίτημα για άμεση συνάντηση με τον καθένα φορέα ξεχωριστά.

Μπαράζ χτυπημάτων από τον ΣΥΡΙΖΑ

Σημειώνεται ότι ήδη από χθες η αξιωματική αντιπολίτευση πραγματοποίησε ολομέτωπη επίθεση προς την κυβέρνηση με μπαράζ ανακοινώσεων, αλλά και ένα αποκαλυπτικό βίντεο στο οποίο καταγράφονται δηλώσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη, του Άδωνι Γεωργιάδη, του Κώστα Σκρέκα, της Ντόρας Μπακογιάννη, του Κωστή Χατζηδάκη, αλλά και του Κώστα Κυρανάκη.

Ευρισκόμενοι στην αντιπολίτευση τότε ξιφουλκούσαν κατά της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ για το ζήτημα της Uber. Από κοντά και κανάλια και δημοσιογράφοι που εκτόξευαν βολές, κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι βάζει εμπόδια στην εταιρεία και ότι εξυπηρετεί συντεχνίες και συμφέροντα.

Η ανακοίνωση Σπίρτζη

Η αλήθεια αποκαλύπτεται καθημερινά, για κάθε ζήτημα που ο κ. Μητσοτάκης, τα στελέχη της ΝΔ και οι συνοδοιπόροι τους, παραπληροφόρησαν τον ελληνικό λαό 

«Γιατί να το κρύψομεν άλλωστε;» 

Σας θυμίζει κάτι η εταιρεία Uber και οι πλατφόρμες διαμεσολάβησης; 

Παρά τις διεθνείς αποκαλύψεις για την εταιρεία Uber, που συγκλονίζουν Ευρώπη και Αμερική, στη χώρα μας, η ΝΔ και τα στελέχη της αλλά και πολλά συστημικά ΜΜΕ, που είχαν αναλάβει εργολαβικά την υπεράσπιση της, αλλά και την σπίλωση και κατασυκοφάντηση του ΣΥΡΙΖΑ, έχουν πιεί το αμίλητο νερό... 

Πώς να μιλήσουν άλλωστε όταν, ως αξιωματική αντιπολίτευση η ΝΔ, κορυφαία στελέχη της και στρατευμένα ΜΜΕ, στήριξαν δημόσια την εταιρεία Uber και άλλες ηλεκτρονικές πλατφόρμες, λειτουργώντας με τον τρόπο ακριβώς, που αποκαλύπτεται από διεθνή μέσα;  

Πώς να μιλήσουν σήμερα για την διαπλοκή πολιτικών σε όλη την Ευρώπη με την εταιρεία Uber και τους τρόπους που παρέμβαιναν, για τις αλλαγές στους Νόμους και την απορρύθμιση επαγγελμάτων, προς όφελος πολύ λίγων συγκεκριμένων εταιρειών, όταν λειτούργησαν με τον ίδιο τρόπο, λασπώνοντας και λοιδορώντας εμάς, σε προσωπικό και πολιτικό επίπεδο ; 

Κύριε Μητσοτάκη,  μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου της UBER από "θρασείς" δημοσιογράφους που λένε αλήθειες,  είστε υποχρεωμένος να μας απαντήσετε : 

  • Ποια στελέχη της ΝΔ είχαν συναντηθεί με την Uber και γιατί την υποστήριζαν με τόσο πάθος; 
  • Ποια στελέχη της ΝΔ είχαν συναντηθεί με άλλες εταιρείες διαμεσολάβησης, ιδιαίτερα μετά την απόφαση του Ευρωπαϊκού δικαστηρίου για την Uber και γιατί τις υποστηρίζατε με τόσο πάθος; 
  • Γιατί τρία χρόνια ακυρώσατε στην πράξη τον Ν.4530/18 για τις εταιρείες διαμεσολάβησης; 
  • Γιατί τρία χρόνια δεν ενεργοποιήσατε την ηλεκτρονική πλατφόρμα ελέγχου της ελάχιστης χρονοχρέωσης και δεν ελέγχετε τις εταιρείες διαμεσολάβησης, που ασκούν μεταφορικό έργο και τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό και τέλος 
  • Γιατί «διαμεσολαβήσατε» για να παραδοθεί το Συνδικαλιστικό κίνημα των ΤΑΞΙ σε αρεστούς της κυβέρνησης Μητσοτάκη; 

Η αλήθεια που σήμερα αποδεικνύεται είναι ότι δεν προτιμήσαμε να εξυπηρετήσουμε συγκεκριμένα συμφέροντα, παρά τις μεγάλες πιέσεις, σε βάρος του ελληνικού λαού, σε αντιδιαμετρικά αντίθετη  πολιτική από τον κ. Μητσοτάκη, την κυβέρνηση του και  τoυς συνοδοιπόρους του. 

Η αλήθεια αποκαλύπτεται καθημερινά, για κάθε ζήτημα που ο κ. Μητσοτάκης, τα στελέχη της ΝΔ και οι συνοδοιπόροι τους, μας λοιδόρησαν, μας συκοφάντησαν, μας στοχοποίησαν, παραπληροφορώντας τον ελληνικό λαό ... 

Να θυμίσουμε μερικά από όσα έλεγαν, γιατί δεν μένουν μόνο τα γραπτά.

 

Ομολογία αποτυχίας και παραπλάνησης

Dreamstime.com
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ομολογία αποτυχίας και παραπλάνησης

Χθες, πρώτη φορά από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, οι Ευρωπαίοι υπουργοί Οικονομικών προχώρησαν στην πολιτική παραδοχή του κινδύνου να μπει ξανά η Ευρώπη στη μέγγενη μιας νέας βαθιάς ύφεσης.

Ακόμα και με στρογγυλεμένο τον πολιτικό λόγο των Ευρωπαίων θεσμικών, ο επίτροπος Οικονομίας Πάολο Τζεντιλόνι δεν θέλησε να κρύψει τους φόβους του για το χειρότερο σενάριο. «Πλέουμε σε ταραγμένα νερά», παραδέχτηκε προσερχόμενος στη συνεδρίαση του Eurogroup, τονίζοντας: «Οι κίνδυνοι να πάμε προς το χειρότερο σενάριο αυξάνονται».

Για «εξελίξεις και κινδύνους που επηρεάζουν το σύνολο της οικονομίας της ευρωζώνης» και για κινδύνους «που παραμένουν αυξημένοι» μιλάει και το Eurogroup στην ανακοίνωση που εξέδωσε μετά τη συνεδρίασή του.

Στην πράξη πρόκειται για ομολογία αποτυχίας της πολιτικής παραπλάνησης των ευρωπαϊκών θεσμικών οργάνων που εδώ και μήνες μάς καθησύχαζαν ότι η ενεργειακή κρίση και η έξαρση του πληθωρισμού μπορούν να αντιμετωπιστούν με τις κλασικές πολιτικές, όταν όλοι οι διεθνείς οίκοι προειδοποιούσαν για τα σημάδια της ύφεσης. Αλλά ακόμη και χθες που υποτίθεται ότι οι υπουργοί Οικονομικών εξέφρασαν την έντονη ανησυχία τους, το Eurogroup δεν τόλμησε να πάρει σαφή θέση για πλαφόν στην τιμή του αερίου, παραπέμποντας τις όποιες αποφάσεις στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τις 20 Ιουλίου.

Δίπλα σε αυτό το έλλειμμα ενιαίας ευρωπαϊκής στρατηγικής για το ενεργειακό, έλλειμμα που γίνεται ακόμη πιο βαθύ και επικίνδυνο από την απουσία διπλωματικών διαδικασιών για τον τερματισμό του πολέμου, η κυβέρνηση Μητσοτάκη συνεχίζει τους πειραματισμούς.

Αναστέλλει τη ρήτρα αναπροσαρμογής και δημιουργεί νέο μηχανισμό αποζημίωσης των εταιρειών ενέργειας προκειμένου, υποτίθεται, να τιθασευτούν οι υπερβολικές διακυμάνσεις των τιμών, αλλά την ίδια στιγμή η ζημιά βαραίνει πάλι τους πολίτες, που θα κληθούν να πληρώσουν μέσω της φορολόγησης τις νέες αυξημένες επιδοτήσεις στις εταιρείες.

 

Βρετανία: Οι Εργατικοί θα καταθέσουν σήμερα πρόταση μομφής


Το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης στη Βρετανία, το Εργατικό Κόμμα, θα καταθέσει σήμερα πρόταση μομφής εναντίον της κυβέρνησης του πρωθυπουργού Μπόρις Τζόνσον με την ψηφοφορία να αναμένεται να διεξαχθεί αύριο Τετάρτη, σύμφωνα με μια πηγή του κόμματος.

Η πρόταση μομφής σημαίνει ότι οι βουλευτές όλων των κομμάτων που εκπροσωπούνται στο κοινοβούλιο μπορούν να ψηφίσουν για το αν η κυβέρνηση, υπό τον Τζόνσον επί του παρόντος, μπορεί να συνεχίσει τη θητεία της.

Αν η κυβέρνηση ηττηθεί στην ψηφοφορία στη βουλή για την παροχή ψήφου εμπιστοσύνης, η χώρα πιθανόν να οδηγηθεί σε βουλευτικές εκλογές.

 

ΑΡΧΙΣΑΝ ΤΑ ΟΡΓΑΝΑ Υπ.Ανάπτυξης: Πλαφόν στο περιθώριο κέρδους για το «Αλλάζω Συσκευή»


Πλαφόν στο περιθώριο κέρδους για την πώληση των συσκευών (ψυγεία, καταψύκτες, κλιματιστικά) που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα "Αλλάζω Συσκευή" θέτει το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων με τροπολογία που κατατέθηκε σήμερα στο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών για τους Ειδικούς Φόρους Κατανάλωσης.

Σύμφωνα με την προτεινόμενη ρύθμιση, το μεικτό κέρδος για τις συσκευές αυτές δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει το αντίστοιχο κέρδος ανά μονάδα πριν τις 31 Δεκεμβρίου 2021.

Σύμφωνα με το ΥΠΑΝ στόχος της ρύθμισης είναι η αποτροπή φαινομένων αθέμιτης κερδοφορίας στην αγορά των προϊόντων των οποίων η αγορά επιδοτείται από το πρόγραμμα «Αλλάζω Συσκευή», η προστασία της αγοραστικής δύναμης του καταναλωτή αλλά και η μέγιστη αποτελεσματικότητα του προγράμματος επιδότησης μέσω της εξασφάλισης ότι το σύνολο του οφέλους της επιδότησης θα το καρπωθεί ο καταναλωτής, προκειμένου πράγματι να κινητοποιηθεί και να προμηθευθεί ηλεκτρικές συσκευές με χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας. Το πλαφόν θα ισχύσει μέχρι την ολοκλήρωση του προγράμματος «Αλλάζω Συσκευή».

Σε περίπτωση διαπίστωσης παραβάσεων οι καταγγελίες υποβάλλονται στην Γενική Γραμματεία Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, την Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙ.Μ.Ε.Α.), και τις αρμόδιες υπηρεσίες ελέγχου των Περιφερειών.

Οι κυρώσεις που προβλέπονται ξεκινούν από σύσταση με σκοπό την παύση της παράνομης πρακτικής και κλιμακώνονται σε πρόστιμο από 5.000 έως 1.000.000 ευρώ.

Με την ίδια τροπολογία παρατείνεται μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2022 η εφαρμογή του μέτρου δημοσιοποίησης της εμπορικής επωνυμίας επιχειρήσεων που παραβιάζουν τα μέτρα περιστολής φαινομένων αθέμιτης κερδοφορίας σε περιόδους κρίση

 

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Καιρός: Νέος χιονιάς προ των πυλών στη Μακεδονία - Αυτές είναι οι πόλεις που θα «ντυθούν» στα λευκά

Newsroom   Πέμπτη, 09 Ιανουαρίου 2025 20:39 Πολίτες απολαμβάνουν το χιόνι ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΛΕΣΙΔΗΣ Αντίστροφα μετράει το νέο κύμα  κακοκαιρ...