Κυριακή 13 Νοεμβρίου 2022

Σε εξέλιξη ο 39ος Αυθεντικός Μαραθώνιος Αθήνας

 


Ο Μαραθώνιος αποτελεί ίσως τη μεγαλύτερη πρόκληση για κάθε δρομέα. Η επιτυχής διέλευση αυτής της ιστορικής απόστασης των 42.195 μέτρων, προσελκύει το ενδιαφέρον όλων των αθλητών του κόσμου, ανεξάρτητα από την ταχύτητα και τον χρόνο που θα το καταφέρουν, αφού στην σημαντική πλειονότητα των δρομέων προέχει ο τερματισμός. Ιδιαίτερα μάλιστα όταν το τρέξιμο αφορά στην κοπιαστική απόσταση από τον Μαραθώνα στο Καλλιμάρμαρο, αφού για πολλούς δρομεις από ολόκληρο τον κόσμο η συμμετοχή αποτελεί όνειρο ζωής.

Η γέννηση του αγωνίσματος οφείλεται σε μια ιδέα του Γάλλου γλωσσολόγου και ελληνιστή Μισέλ Μπρεάλ για τους 1ους σύγχρονους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1896 στην Αθήνα, την οποία υποστήριξε ο Πιέρ ντε Κουμπερτέν, σε ανάμνηση της διαδρομής που κάλυψε ο Αθηναίος οπλίτης για να μεταφέρει την είδηση της νίκης επί των Περσών το 490 π.Χ. 

Διαβάστε επίσης: ΘΕΜΑ: Ευκλής, ένας... αδικημένος από την Ιστορία

Ο πρώτος αγώνας Μαραθωνίου που καταγράφεται στην Ιστορία, είναι οι Πανελλήνιοι προκριματικοί αγώνες στις 10 Μαρτίου του 1896 για την επιλογή των Ελλήνων αθλητών που θα ελάμβαναν μέρος στους Ολυμπιακούς της ίδιας χρονιάς, με νικητή τον Χαρίλαο Βασιλάκο που τερμάτισε σε 3 ώρες και 18 πρώτα λεπτά.

Από τότε μέχρι σήμερα το αγώνισμα έχει πάρει εκρηκτικές διαστάσεις αφού εξαπλώθηκε σαν κύμα σε όλο τον κόσμο και κυριολεκτικά δεν υπάρχει σημείο του πλανήτη όπου δεν διεξάγεται Μαραθώνιος αγώνας. Από τα παραλιακά και πεδινά σημεία της Ευρώπης, μέχρι τον Βόρειο Πόλο και το Έβερεστ. Οι επίσημοι αγώνες στην απόσταση των 42.195μ ξεπερνούν τους 800 κάθε χρόνο με τη συμμετοχή δεκάδων χιλιάδων δρομέων.     

Κορυφαίοι αγώνες θεωρούνται αυτοί της Νέας Υόρκης, της Βοστώνης και του Σικάγου στις ΗΠΑ, του Λονδίνου στη Βρετανία, του Παρισιού στη Γαλλία, του Βερολίνου στη Γερμανία όπου παραδοσιακά τα τελευταία χρόνια καταρρίπτεται το παγκόσμιο ρεκόρ στους άνδρες, του Άμστερνταμ και του Ρότερνταμ, στην Ολλανδία, της Στοκχόλμης στη Σουηδία, του Τόκιο στην Ιαπωνία και φυσικά της Αθήνας, λόγω της ιστορικότητάς του με την αυθεντική διαδρομή αλλά και τη μεγάλη συμμετοχή των τελευταίων ετών.  

 

39ος Μαραθώνιος - ΑΜΑ

Η καρδιά του 39ου ΑΜΑ θα χτυπήσει σήμερα (13/11) από τον Μαραθώνα μέχρι το Παναθηναϊκό Στάδιο, εκεί όπου θα τερματίσουν περίπου 16.000 δρομείς μετά τα 42 χιλιόμετρα και 195 μέτρα, που θα έχουν διανύσει στην πιο απαιτητική διαδρομή του κόσμου.

Ο Κώστας Γκελαούζος (ΠΑΟ) λίγες μόλις εβδομάδες από την εμφάνιση στο Μαραθώνιο του Βερολίνου, όπου πέτυχε 2.14.55, θα κάτσει στη γραμμή εκκίνησης του ιστορικού μαραθώνιο, προκειμένου να προσθέσει μία ακόμη καλή παρουσία στο ενεργητικό του.

Ο νικητής στις τέσσερις προηγούμενες διοργανώσεις, με 2.16.49 στον αγώνα του 2021 επίδοση που ήταν ρεκόρ διαδρομής από Έλληνα αθλητή, είναι σε καλή κατάσταση και είναι το μεγάλο φαβορί και στον εφετινό αγώνα.

Ενδιαφέρον θα έχει και η παρουσία του Παναγιώτη Καραΐσκου (ΠΓΣ), που το 2021 στάθηκε άτυχος, αφού νόσησε από covid-19 και δεν κατάφερε να αγωνιστεί. Ο δεύτερος του περσινού αγώνα Παναγιώτης Μπουρίκας (ΠΑΟ) επιστρέφει με στόχο μια επίδοση καλύτερη από το περσινό του 2.22.33, ενώ με προσδοκίες θα συμμετάσχει και ο τρίτος του περσινού αγώνα Χαράλαμπος Πιτσώλης (ΓΑΣ Ιλισσός). Ντεμπούτο στην απόσταση θα κάνει ο Κώστας Σταμούλης (ΓΑΣ Αγρινίου), που έτρεξε πριν λίγες εβδομάδες στον ημιμαραθώνιο της Πάτρας και πέτυχε 1.06.36. Ο Μιχάλης Παρμάκης (ΓΣ Γλυφάδας) επιστρέφει στην αυθεντική διαδρομή, στην οποία έχει στεφθεί νικητής στο παρελθόν.

Στις γυναίκες η απουσία της περσινής νικήτριας Γκλόριας Πριβιλέτζιο (ΓΣ Γλυφάδας) αφήνει «ανοιχτό» το αγώνισμα ως προς την επικράτηση της πρώτης θέσης. Η Κατερίνα Ασημακοπούλου (ΑΟ Μυκόνου) ήταν δεύτερη στον περσινό αγώνα, ενώ και φέτος αναμένεται να είναι ανάμεσα στις αθλήτριες όπου θα διεκδικήσουν μετάλλιο. Στην αυθεντική διαδρομή επιστρέφει και η Ράνια Ρεμπούλη (ΑΓΕΣ Κάμειρος 2009), που ήταν νικήτρια πριν λίγες εβδομάδες στο 10ο της Καλλιθέας. Η Στεφανία Λεοντιάδου (ΜΕΑΣ Τρίτων), η Ανδριάνα Βασιλάτου (Παμμηλίακος ΑΣ), αλλά και η τρίτη στον περσινό αγώνα, Βασιλική Κωνσταντινοπούλου (ΑΠΚ Νεάπολης) θα διεκδικήσουν το καλύτερο δυνατό. Σε ένα ακόμη πανελλήνιο πρωτάθλημα μαραθωνίου θα συμμετάσχει η πολύπειρη Ντενίζ Δημάκη (ΓΑΣ Ιλισσός), ενώ έχει δηλωθεί και η πρωταθλήτρια του αγωνίσματος Σόνια Τσεκίνη (ΜΕΑΣ Τρίτων).

Συνολικά έχουν δηλωθεί να συμμετάσχουν 117 Άνδρες και 52 Γυναίκες.

Ο Νίκος Πολιάς στους άνδρες και η Γεωργία Αμπατζίδου στις γυναίκες είναι οι κυρίαρχοι της διοργάνωσης αφού έχουν από επτά νίκες. 
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ:

Άνδρες
1896 Χ. Βασιλάκος (Ανεξάρτητος) 3.17.00.0
1906 Α. Κουτουλάκης (Εθνικός ΓΣ) 3.04.29.3,
1909 Χ. Μηλίγγος (Εθνικός ΓΣ) 3.07.23.1
1910 Σ. Πλιάκος (Πανελλήνιος ΓΣ) 3.03.35.0
1911 Χ. Μηλίγγος (ΑΟ Διαγόρας) 3.07.14.4
1924 Δ. Κάντζας (Πειραϊκός Σύνδεσμος) 3.05.47.4
1926 Σ. Μανωλόπουλος (ΟΝ Καλαμών) 3.35.42.4
1927 Α. Λουκάς (ΓΣ Ηρακλής) 3.42.06.0
1928 Α. Μπεκιάρης (Αναγέννηση Σερρών) 3.15.44.2
1929 Χρ. Σάρρας (Παναθηναϊκός) 3.12.31.1
1931 Χρ. Σάρρας (Παναθηναϊκός) 3.11.20.3
1932 Χρ. Σάρρας (Παναθηναϊκός) 3.06.35.0
1933 Στ. Κυριακίδης (ΓΣ Ολύμπια) 3.03.05.0
1934 Στ. Κυριακίδης (ΓΣ Ολύμπια) 2.49.42.0
1936 Στ. Κυριακίδης (ΓΣ Ολύμπια) 3.06.30.0
1937 Στ. Στεφάνου (ΑΕΚ) 2.56.00.0
1938 Β. Κουσίδης (ΑΕΚ) 3.24.04.0
1939 Στ. Κυριακίδης (ΓΣ Ολύμπια) 2.52.07.0
1948 Χρ.Βαρτζάκης (Πειραϊκός Σύνδεσμος) 3.01.58.0
1949 Δ. Δερβένης (Εθνικός ΓΣ) 2.57.17.0
1950 Θ. Ραγάζος (ΓΣ Αλμυρού) 2.59.18.0
1951 Δ. Δερβένης (Εθνικός ΓΣ) 2.55.38.0
1952 Δ. Δερβένης (Εθνικός ΓΣ) 3.11.29.6
1953 Χρ.Βαρτζάκης (Πειραϊκός Σύνδεσμος) 3.13.15.0
1954 Δ. Δερβένης (Εθνικός ΓΣ) 2.55.38.0
1955 Χ. Κλαψινάκης (Κεραυνός Ρεθύμνου) 3.14.43.6
1956 Ι. Χασομέρης (Παναθηναϊκός) 3.10.18.0
1957 Ι. Γλέζος (ΑΕΚ) 3.00.01.0
1958 Δ. Δερβένης (Εθνικός ΓΣ) 3.15.48.0
1959 Ι. Χριστόπουλος (ΠΑΟΚ) 3.16.37.0
1960 Δ. Δερβένης (Παναθηναϊκός) 3.08.54.0
1961 Π. Μπεθάνης (Παναθηναϊκός) 2.51.52.4
1962 Δ. Μοσχονάς (Παναθηναϊκός) 2.49.17.0
1963 Κ. Πονήρης (Εθνικός ΓΣ) 2.46.17.0
1964 Αθ. Μαρτάκης (Πανελλήνιος) 3.06.15.2
1965 Δ. Βούρος (Παναθηναϊκός) 2.59.58.6
1966 Δ. Βούρος (Παναθηναϊκός) 3.08.10.0
1967 Γ. Φακιολάς (Παναθηναϊκός) 3.05.28.6
1968 Δ. Βούρος (Παναθηναϊκός) 2.29.09.4
1969 Δ. Βούρος (Παναθηναϊκός) 2.23.33.8
1970 Ν. Αυλακιώτης (Πανελλήνιος) 2.35.10.8
1971 Ν. Αυλακιώτης (Πανελλήνιος) 2.41.17.4
1972 Χρ. Μήτσικας (ΓΣ Λάρισας) 2.32.53.0
1973 Ι. Βιρβίλης (ΑΕΚ) 2.22.53.0
1974 Φ. Τσιμιγκάτος (Παναχαϊκή ΓΕ) 2.24.48.0
1975 Π. Μακρίδης (ΑΓΣ Ιωαννίνων) 2.36.33.0
1976 Ν. Αργυρόπουλος (Παναχαϊκή ΓΕ) 2.31.41.8
1977 Φ. Τσιμιγκάτος (Παναχαική ΓΕ) 2.39.36.4
1978 Φ. Τσιμιγκάτος (Παναχαϊκή ΓΕ) 2.27.44.0
1979 Σπ. Νάκος (ΣΕΦ Αρκαδικός) 2.33.40.8
1980 Φ. Τσιμιγκάτος (Παναχαϊκή ΓΕ) 2.25.24.0
1981 Φ. Τσιμιγκάτος (Παναχαϊκή ΓΕ) 2.25.55.0
1982 Στ. Καρακατσάνης (Πανελλήνιος) 2.19.20.0
1983 Τ. Ψαθάς (ΠΑΟΚ) 2.17.12.0
1984 Μ. Κούσης (ΓΕ Αγρινίου) 2.16.40.0
1985 Μ. Κούσης (ΓΕ Αγρινίου) 2.22.50.0
1986 Τ. Ψαθάς (ΠΑΟΚ) 2.17.12.0
1987 Γ. Αφορδακός (ΟΦΗ) 2.20.58.0
1988 Γ. Αφορδακός (ΟΦΗ) 2.17.08.0
1989 Χρ. Παπαχρήστος (Πανελλήνιος) 2.24.19.0
1990 Γ. Μάλλιαρης (Παναθηναϊκός) 2.30.40.0
1991 Θ. Φωτόπουλος (ΓΣ Κηφισιάς) 2.28.18.0
1992 Χρ. Σωτηρόπουλος (ΑΣ Αρης) 2.16.26.0
1993 Ν. Πολιάς (Πειραϊκός Σύνδεσμος) 2.28.12.0
1994 Σπ. Ανδριόπουλος (ΑΠΣ Πάτραι) 2.17.07.0
1995 Ν. Πολιάς (Πειραϊκός Σύνδεσμος) 2.27.27.0
1996 Ν. Πόλιας (Πειραϊκός Σύνδεσμος) 2.19.14.0
1997 Σπ. Ανδριόπουλος (ΑΠΣ Πάτραι) 2.13.15.0
1998 Ν. Μαρκάκης (ΟΣΦΠ) 2.26.52.0
1999 N. Πολιάς (ΟΣΦΠ) 2.18.38.0
2000 Νίκος Πολιάς (ΟΣΦΠ) 2.20.50
2001 Νίκος Πολιάς (ΟΣΦΠ) 2.23.58
2002 Βασίλης Ζαμπέλης (ΓΣ Ελ Βενιζέλος) 2.20.36
2003 Νίκος Πολιάς (ΟΣΦΠ) 2.23.16
2004 Κώστας Γουγούσης (ΓΑΣ Κορησού) 2.27.05
2005 Γεράσιμος Κόκοτος (ΠΓΣ) 2.24.52
2006 Γιάννης Κανελλόπουλος (ΠΓΣ) 2.24.21
2007 Γιώργος Καραβίδας (ΑΕΚ) 2.23.21
2008 Γιώργος Καραβίδας (ΑΕΚ) 2.22.18
2009 Δημήτρης Θεοδωρακάκος (ΟΣΦΠ) 2.26.27
2010 Μιχάλης Παρμάκης (ΠΓΣ) 2.20.48
2011 Δημήτρης Θεοδωρακάκος (Ολυμπιακός) 2:24:10
2012 Μιχάλης Παρμάκης (Τρίτων Χαλκίδας) 2:21:56
2013 Χριστόφορος Μερούσης (ΦΟ Βροντάδων)2:23:59
2014 Χριστόφορος Μερούσης (ΦΟ Βροντάδων)2:25:15
2015 Χριστόφορος Μερούσης (ΦΟ Βροντάδων)2:21:22
2016 Χριστόφορος Μερούσης (ΦΟ Βροντάδων)2.24.58
2017 Κώστας Γκελαουζος (ΠΑΟ) 2.27.21
2018 Κώστας Γκελαούζος (ΠΑΟ) 2.21.54
2019 Κώστας Γκελαούζος (ΠΑΟ) 2.19.02
2020 ΔΕΝ ΔΙΕΞΗΧΘΗ ΛΟΓΩ COVID-19
2021 Κώστας Γκελαούζος (ΠΑΟ) 2.16.49


Γυναίκες
1982 Αλ. Φίλη (ΑΟΠ Φαλήρου) 3.02.12
1983 Δ. Σφακιανάκη (Εφηβος Χίου) 3.27.10
1984 Γ. Παπαναστασίου (Πανιώνιος) 2.58.25
1985 Γ. Παπαναστασίου (Πανιώνιος) 3.12.25
1986 Γ. Παπαναστασίου (Πανιώνιος) 3.04.04
1987 Μ. Πουλημένου (ΓΣ Αμαρουσίου) 2.55.43
1988 Μ. Πολύζου (Εσπερος Πατρών) 2.44.15
1989 Δ. Παπασπύρου (ΓΑΣ Ιλισός) 2.54.15
1990 Σ. Σωτηριάδου (ΓΣ Ηρακλής) 3.04.21
1991 Σ. Σωτηριάδου (ΓΣ Ηρακλής) 2.59.29
1992 Π. Καστρίτη (Πανελλήνιος) 2.48.19
1993 Π. Πετροπούλου (Πέλωψ Πατρών) 3.15.56
1994 Μ. Πολύζου (Πανελλήνιος) 2.39.43
1995 Π. Νικολακοπούλου (Πέλωψ Πατρών) 2.59.45
1996 Π. Νικολακοπούλου (Πέλωψ Πατρών) 2.45.53
1997 Π. Νικολακοπούλου (Πέλωψ Πατρών) 2.44.24
1998 Π. Νικολακοπούλου (Πέλωψ Πατρών) 2.56.07
1999 Π. Νικολακοπούλου (Πέλωψ Πατρών) 3.09.13
2000 Βασιλική Συκοπέτη (Μ. Αλ. Γιαννιτσών) 3.04.04
2001 Γεωργία Αμπατζίδου (ΧΑΝΘ) 2.48.37
2002 Γεωργία Αμπατζίδου (ΧΑΝΘ) 2.47.22
2003 Γεωργία Αμπατζίδου (ΧΑΝΘ) 2.46.47
2004 Γεωργία Αμπατζίδου (ΧΑΝΘ) 2.45.27
2005 Γεωργία Αμπατζίδου (ΧΑΝΘ) 2.42.50
2006 Ελένη Δοντά (ΓΣ Ηρακλής) 2.44.43
2007 Μάγδα Γαζέα (ΑΓΕ Ζακύνθου) 2.41.31
2008 Γεωργία Αμπατζίδου (Βεργίνα) 2.40.53
2009 Γεωργία Αμπατζίδου (Βεργίνα) 2.44.23
2010 Τίνα Κεφαλά (ΑΕΚ) 2.40.36
2011 Σοφία Ρήγα (ΓΣ Ελ. Βενιζέλος) 2.45.43
2012 Μάγδα Γαζέα (ΑΓΕ Ζακύνθου) 2:44:42
2013 Μάγδα Γαζέα (ΑΓΕ Ζακύνθου) 2:46:04
2014 Σοφία Ρήγα (ΓΣ Ελευθ. Βενιζέλος) 2:45.38
2015 Ράνια Ρεμπούλη (ΓΣ Νέων Λέρου) 2:54.32
2016 Ράνια Ρεμπούλη (ΓΣ Νέων Λέρου) 2.49.23
2017 Ράνια Ρεμπούλη (ΑΓΕ Κάμειρος) 2.49.06 
2018 Ελευθερία Πετρουλάκη (ΑΟ Μυκόνου) 2.46.09
2019 Ελευθερία Πετρουλάκη (ΑΟ Μυκόνου) 2.45.50
2020 ΔΕΝ ΔΙΕΞΗΧΘΗ ΛΟΓΩ COVID-19
2021 Γκλόρια Πριβιλέτζιο (ΓΣ Γλυφάδας) 2.41.30

 

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις

Τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για τον 39ο Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας, για σήμερα Κυριακή 13 Νοεμβρίου, ανακοίνωσε η ΕΛΑΣ.

Αναλυτικά οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, σύμφωνα με την ΕΛΑΣ, έχουν ως εξής:

Την Κυριακή 13.11.2022 θα διεξαχθεί ο 39ος Αυθεντικός Μαραθώνιος Αθηνών κατά τις ώρες 09.00΄ έως 17.30΄, κατά μήκος της διαδρομής:

Μαραθώνας - Λ. Μαραθώνος - είσοδος στον Τύμβο (αριστερό ρεύμα) - έξοδος από Τύμβο (δεξίο ρεύμα) - Λ. Μαραθώνος - ανισόπεδος κόμβος Σταυρού - Λ. Μεσογείων - Μιχαλακοπούλου -Φειδιππίδου - κόμβος Κηφισίας/Αλεξάνδρας - Λ. Βασ. Σοφίας - Ηρώδου Αττικού - Παναθηναϊκό Στάδιο

Παράλληλα, την ίδια ημέρα (13.11.2022) και κατά τις ώρες:

08.30΄- 10.00΄, θα διεξαχθεί Αγώνας Δρόμου 5 χλμ. από Λ. Βασ. Αμαλίας (Σύνταγμα) προς Παναθηναϊκό Στάδιο, κατά μήκος της διαδρομής:

Λ. Βασ. Αμαλίας - Ελ. Βενιζέλου (Πανεπιστημίου) - Ρήγα Φεραίου - Ακαδημίας - Λ. Βασ. Σοφίας - αναστροφή Λ. Βασ. Σοφίας (ΝΙΜΙΤΣ) - Λ. Βασ. Σοφίας - Ηρ. Αττικού - Παναθηναϊκό Στάδιο

10:15΄- 10.30΄, θα διεξαχθεί Αγώνας Δρόμου 1.200 μέτρων Παιδιών κατά μήκος της διαδρομής : Λ. Βασ. Σοφίας - Ηρ. Αττικού - Παναθηναϊκό Στάδιο.

Λόγω των αναφερόμενων αγώνων, μέχρι και την Κυριακή 13.11.2022 θα πραγματοποιηθούν οι παρακάτω ΠΡΟΣΩΡΙΝΕΣ και ΣΤΑΔΙΑΚΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ κατά μήκος της Μαραθώνιας διαδρομής, περιοχής των Δήμων Μαραθώνος, Ραφήνας-Πικερμίου, Παλλήνης-Γέρακα, Παιανίας-Γλυκών Νερών, Αγίας Παρασκευής, Παπάγου- Χολαργού, Χαλανδρίου, Φιλοθέης-Ψυχικού και Αθηναίων, ως εξής:

I. Καθορισμός κατεύθυνσης κυκλοφορίας - ορίου ταχύτητας για την Κυριακή 13.11.2022:

Λ. Μαραθώνος, στο τμήμα της μεταξύ της οδού Μαραθωνομάχων και της Λ. Κάτω Σουλίου, κατά τις ώρες 05:00΄ - 08:00΄:

Καθορισμός της αριστερής λωρίδας κυκλοφορίας του ρεύματος προς Αθήνα, ως λωρίδας αντίθετης ροής (αντιδρόμηση), για τα λεωφορεία μεταφοράς των αθλητών,

Καθορισμός της δεξιάς λωρίδας κυκλοφορίας του ρεύματος προς Αθήνα, ως λωρίδας αποκλειστικής κυκλοφορίας οχημάτων διοργανωτών, διαπιστευμένων οχημάτων και οχημάτων εκτάκτου ανάγκης.

Καθορισμός ανωτάτου ορίου ταχύτητας 30 χλμ/ώρα και στις δύο κατευθύνσεις κυκλοφορίας.

Καθορισμός και των δύο (2) λωρίδων κυκλοφορίας του ρεύματος προς Λ. Μαραθώνος της Λ. Κάτω Σουλίου, ως αντιθέτου ροής με κατεύθυνση από Λ. Μαραθώνος προς και μέχρι την οδό Αγ. Μαρίνας, για τα λεωφορεία μεταφοράς των αθλητών, κατά τις ώρες 05:00΄ - 08:00΄.

Καθορισμός της οδού Αγίας Παρασκευής στο τμήμα της μεταξύ των οδών Αρχίας και Αγ. Παντελεήμονα, ως αντιθέτου ροής με κατεύθυνση προς την οδό Αγ. Παντελεήμονα.

Κατά τη διάρκεια των ανωτέρω κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, η κίνηση των λεωφορείων και των Ι.Χ.Ε. οχημάτων μεταφοράς των αθλητών, θα πραγματοποιείται μέσω των κάτωθι οδικών διαδρομών:

- ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ:

Λ. Μαραθώνος - είσοδος στην αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας του ρεύματος προς Αθήνα της Λ. Μαραθώνος - δεξιά Λ. Κάτω Σουλίου στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Λ. Μαραθώνος - ΑΠΟΒΙΒΑΣΗ - συνέχεια Λ. Κάτω Σουλίου (στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Λ. Μαραθώνος) - δεξιά Αγ. Μαρίνας - δεξιά Αρχίας - αριστερά Αγ. Παρασκευής (αντίθετη κίνηση) - αριστερά Αγ. Παντελεήμονα - δεξιά Φειδιππίδου - αριστερά Λ. Μαραθώνος.

- Ι.Χ.Ε. οχήματα:

Λ. Μαραθώνος - κίνηση στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Μαραθώνα - δεξιά Λ. Κάτω Σουλίου - δεξιά είσοδος στον χώρο στάθμευσης οχημάτων (parking) - ΑΠΟΒΙΒΑΣΗ - δεξιά Αγ. Μαρίνας - δεξιά Αρχίας - αριστερά Αγ. Παρασκευής (αντίθετη κίνηση) - αριστερά Αγ. Παντελεήμονα - δεξιά Φειδιππίδου - αριστερά Λ. Μαραθώνος.

II. Διακοπή της κυκλοφορίας και απαγόρευση της στάθμευσης των οχημάτων την Κυριακή 13.11.2022:

Λ. Μαραθώνος, στο τμήμα της μεταξύ της αφετηρίας και της Λ. Κάτω Σουλίου (Αγία Μαρίνα) και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας, κατά τις ώρες 05.00΄- 12.00΄.

Αγ. Παρασκευής (πρώην Μαραθωνομάχων), στο τμήμα της μεταξύ του Τύμβου Μαραθώνα και της Λ. Μαραθώνος και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας, κατά τις ώρες 05.00΄- 12.00΄.

Λ. Κάτω Σουλίου, στο τμήμα της μεταξύ της οδού Αγ. Αθανασίου και της Λ. Μαραθώνος, κατά τις ώρες 05.00΄- 09.00΄.

Λ. Μαραθώνος, στο τμήμα της μεταξύ των λεωφόρων Κάτω Σουλίου και Διονύσου και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας, κατά τις ώρες 07.30΄ - 13.30΄.

Λ. Μαραθώνος, στο τμήμα της μεταξύ των λεωφόρων Διονύσου και Λαυρίου - Κλεισθένους (Σταυρός Αγίας Παρασκευής) και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας, κατά τις ώρες 08.00΄ - 15.15΄.

Λ. Μεσογείων, στο τμήμα της μεταξύ των Λεωφόρων Λαυρίου - Κλεισθένους (Σταυρός Αγίας Παρασκευής) και Κατεχάκη και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας, κατά τις ώρες 08.30΄ - 17.05΄.

Κλάδος Εξόδου της Αττικής Οδού, προς Ραφήνα, κατά τις ώρες 07.00΄- 13.30΄.

Κλάδος Εξόδου της Αττικής Οδού, προς Παλλήνη, κατά τις ώρες 07.00΄- 15.00΄.

Έξοδος 15 Αττικής Οδού (Λ. Μαραθώνος) και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας, κατά τις ώρες 08.00΄-16.00΄.

Διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων από την 08.00΄ώρα της Παρασκευής 11.11.2022 έως την 21.00΄ ώρα της Κυριακής 13.11.2022:

Ηρώδου Αττικού, σε όλο το μήκος της και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

Βασ. Γεωργίου Β΄, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Ρηγίλλης και Ηρ. Αττικού και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

Διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων από την 21.00΄ ώρα της Παρασκευής 11.11.2022 έως την 21.00΄ ώρα της Κυριακής 13.11.2022:

Λ. Βασ. Κων/νου, στο τμήμα της μεταξύ της Λ. Βασ. Όλγας και της οδού Ερατοσθένους, στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Ευαγγελισμό.

Αρδηττού, στο τμήμα της μεταξύ των Λεωφόρων Βουλιαγμένης και Βασ. Όλγας, στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Ευαγγελισμό.

Μ. Μουσούρου, σε όλο το μήκος της και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

Διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων από την 14.00΄ έως την 21.00΄ ώρα του Σαββάτου 12.11.2022 και από την 05.00΄ έως την 17.30΄ ώρα της Κυριακής 13.11.2022:

Λ. Βασ. Κων/νου, σε όλο το μήκος της και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας, καθώς και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

Αρδηττού, σε όλο το μήκος της και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας, καθώς και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

Λ. Βασ. Όλγας, σε όλο το μήκος της, στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Λ. Αμαλίας.

Διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων από 14.00΄ έως 20.00΄ ώρα του Σαββάτου 12.11.2022 και από 07.00΄ έως 17.30΄ ώρα της Κυριακής 13.11.2022:

Λ. Μεσογείων, στο τμήμα της μεταξύ της Λ. Κατεχάκη και του Πύργου Αθηνών και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας, καθώς και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

Φειδιππίδου, στο τμήμα της μεταξύ της οδού Μιχαλακοπούλου και της Λ. Κηφισίας, καθώς και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

Θηβών, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Μ. Ασίας και Λεβαδείας, στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Λ. Μεσογείων.

Λ. Βασ. Σοφίας, στο τμήμα της μεταξύ των Λεωφόρων Κηφισίας και Βασ. Κων/νου και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας, καθώς και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

Μιχαλακοπούλου, στο τμήμα της μεταξύ της οδού Ιλισίων και της Λ. Μεσογείων.

Διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων από 14.00΄ έως 20.00΄ ώρα του Σαββάτου 12.11.2022 και από 05.00΄ έως 18.00΄ ώρα της Κυριακής 13.11.2022:

Λ. Βασ. Σοφίας, στο τμήμα της μεταξύ των Λεωφόρων Βασ. Κων/νου και Βασ. Αμαλίας και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

Ριζάρη, στο τμήμα της μεταξύ των Λεωφόρων Βασ. Σοφίας και Βασ. Κων/νου και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας.

Βασ. Γεωργίου Β΄, στο τμήμα της μεταξύ της Λ. Βασ. Κων/νου και της οδού Ρηγίλλης και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

Μελεάγρου, στο τμήμα της μεταξύ της Λ. Βασ. Κων/νου και της οδού Ησιόδου.

Κλεάνθους, στο τμήμα της μεταξύ της Λ. Βασ. Κων/νου και της οδού Βασ. Γεωργίου Β΄.

Διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων από 14.00΄ έως 20.00΄ ώρα του Σαββάτου 12.11.2022 και από 05.00΄ έως 13.00΄ ώρα της Κυριακής 13.11.2022:

Λ. Βασ. Αμαλίας, σε όλο το μήκος της και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας, καθώς και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

Λ. Συγγρού, στο τμήμα της μεταξύ της Λ. Βασ. Αμαλίας και της οδού Καλλιρόης και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας, καθώς και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

Αθ. Διάκου, σε όλο το μήκος της και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας, καθώς και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

Ηλιουπόλεως, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Υμηττού και Καρέα, καθώς και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

Καρέα, σε όλο το μήκος της και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας, καθώς και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

Φιλελλήνων, σε όλο το μήκος της και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

Σταδίου, σε όλο το μήκος της και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

Ελ. Βενιζέλου (Πανεπιστημίου), σε όλο το μήκος της και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

Ακαδημίας, σε όλο το μήκος της και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

Χαρ. Τρικούπη, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Ελ. Βενιζέλου (Πανεπιστημίου) και Ακαδημίας.

Ρήγα Φεραίου, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Ελ. Βενιζέλου (Πανεπιστημίου) και Ακαδημίας.

Διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων επί της Λ. Βασ. Γεωργίου Α΄, σε όλο το μήκος της, από 14.00΄ έως 20.00΄ ώρα του Σαββάτου 12.11.2022 και από 04.00΄ έως 13.00΄ ώρα της Κυριακής 13.11.2022.

Διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων επί της οδού Αρχιμήδους, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Π. Πλαστήρα έως Μουσούρου, από 08.00΄έως 20.00΄ ώρα του Σαββάτου 12.11.2022 και από 05.00΄ έως 17.30΄ ώρα της Κυριακής 13.11.2022.

III.Απαγόρευση της στάσης και στάθμευσης των οχημάτων:

Αρχιμήδους, στο τμήμα της μεταξύ της Πλ. Πλαστήρα και της οδού Μ. Μουσούρου, από 06.00΄ ώρα του Σαββάτου 12.11.2022 έως 17.30΄ της Κυριακής 13.11.2022.

Ηρ. Αττικού, σε όλο το μήκος της και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό από 06.00΄ ώρα της Παρασκευής 11.11.2022 έως 21.00΄ της Κυριακής 13.11.2022.

Πλ. Καραϊσκάκη ('Αγαλμα δισκοβόλου), από 06.00΄ ώρα της Παρασκευής 11.11.2022 έως 21.00΄ της Κυριακής 13.11.2022.

Απαγόρευση της στάσης και στάθμευσης των οχημάτων από 09.00΄ ώρα του Σαββάτου 12.11.2022 έως 17.30΄ της Κυριακής 13.11.2022:

Λ. Μεσογείων, σε όλο το μήκος της.

Λ. Βασ. Σοφίας, σε όλο το μήκος της.

Λ. Βασ. Κων/νου, σε όλο το μήκος της.

Αρδηττού, σε όλο το μήκος της.

Μιχαλακοπούλου, στο τμήμα της μεταξύ της Λ. Μεσογείων και της οδού Φειδιππίδου.

Φειδιππίδου, στο τμήμα της από τη Λ. Βασ. Σοφίας έως την οδό Μιχαλακοπούλου.

Πλ. Παναθηναϊκού Σταδίου.

Ευφορίωνος, σε όλο το μήκος της.

Ερατοσθένους, στο τμήμα της μεταξύ της Λ. Βασ. Κων/νου και της οδού Ευτυχίδου.

Λ. Συγγρού, στο τμήμα της μεταξύ της Λ. Βασ. Αμαλίας και της οδού Αμβρ. Φραντζή.

Αθανασίου Διάκου, σε όλο το μήκος της και στα -2- ρεύματα κυκλοφορίας.

Ριζάρη, στο τμήμα της μεταξύ των Λεωφόρων Βασ. Κων/νου και Βασ. Σοφίας.

Λ. Βασ. Αμαλίας, σε όλο το μήκος της.

Ελ. Βενιζέλου (Πανεπιστημίου), σε όλο το μήκος της.

Ακαδημίας, σε όλο το μήκος της.

Χαριλάου Τρικούπη, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Ελ. Βενιζέλου (Πανεπιστημίου) και Ακαδημίας.

Ρήγα Φεραίου, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Ελ. Βενιζέλου (Πανεπιστημίου) και Ακαδημίας.

ΙV. Απαγόρευση της κάθετης διέλευσης των οχημάτων στη Μαραθώνια διαδρομή κατά τις ώρες, που τα τμήματα αυτής θα είναι αποκλεισμένα από την κυκλοφορία των οχημάτων εκτός των παρακάτω ελεγχόμενων κόμβων κάθετης διέλευσης:

Λ. Μαραθώνος & Διονύσου (Δήμος Μαραθώνος-Ν. Μάκρης).

Λ. Μαραθώνος - Αρτέμιδος - Φειδιππίδου (Δήμος Μαραθώνος-Ν. Μάκρης).

Λ. Μαραθώνος & Αγ. Μαρίνας (Δήμος Μαραθώνος-Ν. Μάκρης).

Λ. Μαραθώνος & Φλέμινγκ (Δήμος Ραφήνας - Πικερμίου).

Λ. Μαραθώνος & Πατριάρχου Γρηγορίου - Εθνικής Αντιστάσεως (Δήμος Παλλήνης - Γέρακα).

Λ. Μαραθώνος & Έξοδος Αττικής Οδού (Δήμος Παλλήνης-Γέρακα).

Λ. Μαραθώνος & Λ. Λαυρίου - Κλεισθένους - Κυκλάδων (Σταυρός Αγ. Παρασκευής - Δήμος Αγ. Παρασκευής).

Λ. Μεσογείων & Αγ. Ιωάννου - Ελπίδος - Χαλανδρίου (Δήμου Αγ. Παρασκευής).

Λ. Μεσογείων & 17ης Νοέμβρη - Ζωοδόχου Πηγής (Δήμων Χολαργού-Παπάγου & Χαλανδρίου).

Λ. Μεσογείων & Αγ. Ιωάννου Θεολόγου-Παρίτση (Δήμου Παπάγου-Χολαργού & Ν. Ψυχικού).

Λ. Μεσογείων & Λ. Δημοκρατίας (Δήμου Ν. Ψυχικού).

Λ. Μεσογείων & Λ. Κατεχάκη (Δήμος Αθηναίων).

Λ. Μεσογείων - Μιχαλακοπούλου - Φωκίδος (Δήμος Αθηναίων).

Λ. Βασ. Σοφίας - Παπαδιαμαντοπούλου (Δήμος Αθηναίων).

Λ. Βασ. Κων/νου & Βασ. Γεωργίου Β΄ (Δήμος Αθηναίων), μόνο για τα οχήματα του Πυροσβεστικού Σώματος.

ΠΕΖΟΙ, ΠΟΔΗΛΑΤΕΣ και οδηγοί Ε.Π.Η.Ο. (Ελαφριά Προσωπικά Ηλεκτρικά οχήματα, όπως πατίνια (e-scooters), τροχοπέδιλα (rollers), τροχοσανίδες (skateboards), αυτοεξισορροπούμενα προσωπικά οχήματα κ.λ.π.) ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ να διασχίζουν ή να κινούνται στο οδόστρωμα κατά μήκος της Μαραθώνιας διαδρομής, κατά τις ώρες που διεξάγεται ο αγώνας.

Επιπροσθέτως, τα οχήματα της διοργάνωσης υποχρεούνται να κινούνται με χαμηλή ταχύτητα.

Λόγω των περιορισμών στην κυκλοφορία οι οδηγοί μπορούν να ακολουθήσουν τα παρακάτω ενδεικτικά εναλλακτικά δρομολόγια:

-Από Κέντρο πόλεως Αθηνών προς Ζωγράφου - Παγκράτι - Καισαριανή - Βύρωνα:

Λ.Αλεξάνδρας - Πανόρμου - Λ.Κηφισίας - Κατεχάκη κ.λπ.

-Από Ζωγράφου - Παγκράτι - Καισαριανή - Βύρωνα προς Κέντρο πόλεως Αθηνών:

Ούλωφ Πάλμε - Κοκκινοπούλου - Κατεχάκη - Λ.Κηφισίας - Πανόρμου - Λ.Αλεξάνδρας κ.λπ.

-Από Κέντρο πόλεως Αθηνών προς Νότια Προάστια:

Πειραιώς - Χαμοστέρνας - Λ.Συγγρού - Λ.Ποσειδώνος κ.λπ. ή,

Περαιώς - Χαμοστέρνας - Καλλιρόης - Λ.Βουλιαγμένης κ.λπ.

-Από Λιμάνι Ραφήνας προς Αθήνα, μέσω Αρτέμιδος (Λούτσας):

Λιμάνι Ραφήνας - αριστερά Χρ. Σμύρνης - δεξιά Λ. Καραμανλή - Λ. Σπάτων - δεξιά περιφερειακός Δημάρχου Χρ. Μπέκα - δεξιά Λ. Σπάτων - αριστερά Θεοτοκοπούλου (Ολυμπιονικών) και στη συνέχεια:

Προς Χαλάνδρι, Βριλήσσια κ.λπ.:

Κόμβο Λεονταρίου - δεξιά Λ. Λαυρίου - κάθετη διέλευση Σταυρού - Κλεισθένους κ.λπ.

Προς Αγ. Παρασκευή, Χολαργό, Παπάγου, Ηλιούπολη κ.λπ.:

Δεξιά Λ. Λαυρίου - αριστερά Τρικάλων (πριν Κόμβο Σταυρού) - δεξιά Γραβιάς - δεξιά Αγ. Ιωάννου - αριστερά Τασσοπούλου κ.λπ.

Προς Νότια Προάστια:

Κόμβο Λεονταρίου - αριστερά Λ. Λαυρίου - δεξιά Λ. Κορωπίου / Βάρης κ.λπ.

Από Μαραθώνα προς Βόρεια Προάστια - Λιμάνι Πειραιά και Παναθηναϊκό Στάδιο:

Μέσω οδού Δημοκρατίας - αριστερά Λ. Λίμνης Μαραθώνος - δεξιά Χελμού - αριστερά Κρυονερίου - αριστερά Ν.Ε.Ο.Α.Λ.- συνέχεια Λ. Κηφισού κ.λπ.

Από Νέα Μάκρη προς Βόρεια Προάστια:

Μέσω Λ. Διονύσου - Αγίου Πέτρου.

Περισσότερες διευκρινίσεις/πληροφορίες θα παρέχονται από το Κέντρο Επιχειρήσεων Μαραθωνίου στα τηλ. 210-8708237-238 & 239 κατά τις ώρες 07:00-23:00 από Πέμπτη έως Σάββατο και 06:00-22:00 την Κυριακή.

Παρακαλούνται οι οδηγοί των οχημάτων, για την ομαλή διεξαγωγή των αγώνων και την αποτροπή κυκλοφοριακών προβλημάτων, να αποφύγουν την κυκλοφορία και στάθμευση των οχημάτων τους στις ανωτέρω οδούς και λεωφόρους και να ακολουθήσουν τις υποδείξεις των τροχονόμων».

Βροχές σε κεντρικά και βόρεια ηπειρωτικά, άνεμοι έως 7 μποφόρ

 

Eurokinissi



Σήμερα αναμένονται τοπικές βροχές κυρίως σε τμήματα της Θεσσαλίας, της Δυτικής και Κεντρικής Μακεδονίας, της Ηπείρου, της Δυτικής Στερεάς, της Εύβοιας, της Βορειοδυτικής Πελοποννήσου και του Ιονίου. Τα φαινόμενα σταδιακά από τις μεσημβρινές ώρες θα εξασθενήσουν στις περισσότερες περιοχές, εκτός από την Ανατολική Θεσσαλία, την Εύβοια και το Ιόνιο όπου είναι πιθανό να διατηρηθούν οι τοπικές βροχές.

Η θερμοκρασία θα κυμανθεί στη Δυτική Μακεδονία από 1 έως 13-14 βαθμούς, στην υπόλοιπη Βόρεια Ελλάδα από 0 έως 16-18, στην Ήπειρο από 2 έως 20-21 βαθμούς, στη Θεσσαλία από 2 έως 16-17, στα υπόλοιπα ηπειρωτικά από 4 έως 19-20 βαθμούς, στα νησιά του Ιονίου από 11 έως 18-19 και στα νησιά του Αιγαίου και την Κρήτη από 7 έως 19-20 βαθμούς Κελσίου (τοπικά στη Ρόδο έως 22-23).

Οι άνεμοι στο Αιγαίο θα πνέουν στα 4-5 μποφόρ από βόρειες γενικά διευθύνσεις και στο Βόρειο Αιγαίο τοπικά έως 6 μποφόρ από βορειοανατολικές διευθύνσεις. Στο Ιόνιο οι άνεμοι θα πνέουν από νοτιοανατολικές γενικά διευθύνσεις εώς 6-7 μποφόρ.

Στην Αττική περιμένουμε παροδικές νεφώσεις. Οι άνεμοι θα πνέουν βόρειοι με εντάσεις εώς 2-3 μποφόρ και τα ανατολικά έως 4 μποφόρ. Η θερμοκρασία θα κυμανθεί από 13 έως 21 βαθμούς, αλλά στα ανατολικά και βόρεια η θερμοκρασία θα είναι 3-4 βαθμούς χαμηλότερη.

Στη Θεσσαλονίκη περιμένουμε νεφώσεις. Οι άνεμοι θα πνέουν από διάφορες διευθύνσεις με εντάσεις έως 2-3 μποφόρ. Η θερμοκρασία θα κυμανθεί από 10 έως 17 βαθμούς.

Πηγή: meteo.gr

Σάββατο 12 Νοεμβρίου 2022

Η ΑΠΑΤΗ ΤΗΣ ΑΙΟΛΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

 


.

Θα μπορούσε να αποδεχθεί κανείς τη θυσία της εγκατάστασης ανεμογεννητριών, εάν ως αντάλλαγμα υπήρχε πραγματικό όφελος για τον πλανήτη, για την κοινωνία και για την οικονομία – κάτι που όμως δεν συμβαίνει, αφού παρά τη  διαρκή αύξηση του ποσοστού συμμετοχής των ΑΠΕ στη συνολική παραγωγή ενέργειας τα τελευταία 20 χρόνια, οι εκπομπές των αερίων του θερμοκηπίου όχι μόνο δεν μειώθηκαν, αλλά αυξήθηκαν. Εκτός αυτού, ο μύθος του φθηνού ρεύματος με τη βοήθεια των ΑΠΕ έχει ήδη καταρρεύσει – αφού το ρεύμα είχε γίνει κατά πολύ ακριβότερο, πριν ακόμη τον πόλεμο. Εάν εδώ προσθέσουμε τις τεράστιες περιβαλλοντικές καταστροφές που προκαλούν, για να ωφελείται η μικρή μειοψηφία των κατασκευαστών τους που κάνουν τα πάντα για να αυξήσουν τα κέρδη τους, θα διαπιστώσουμε πολύ εύκολα πως πρόκειται για μία μεγάλη απάτη – με θύματα όλους εμάς.

.

Ανάλυση

Έχουμε αναφερθεί ήδη στην παγίδα των φωτοβολταϊκών (ανάλυση) και στην απάτη των ανεμογεννητριών (ανάλυση), χρησιμοποιώντας τις εμπειρίες της Καλιφόρνια – σημειώνοντας πως ενώ η Ελλάδα δρομολογεί με κατεπείγοντα νομοσχέδια την κατασκευή αιολικών πάρκων στην ξηρά, ακόμη και σε περιοχές NATURA, καθώς επίσης στις θάλασσες (υπεράκτια), έχει αναφερθεί από τη Γερμανία πως οι χειριστές πάρκων αιολικής ενέργειας μεταφέρουν χιλιάδες τόνους απορριμμάτων ανεμογεννητριών σε χώρες του τρίτου κόσμου, αφήνοντας πίσω στο έδαφος τις τεράστιες τσιμεντένιες βάσεις τους.

Εν τούτοις αυτές οι γιγαντιαίες βάσεις, οπλισμού σκυροδέματος των 3.000 τόνων, ορισμένες από τις οποίες φτάνουν σε βάθος 20 μέτρων και διεισδύουν σε πολλαπλά στρώματα εδάφους, οφείλουν να αφαιρούνται σύμφωνα με τους γερμανικούς νόμους – όπου όμως οι χειριστές των αιολικών πάρκων καταστρατηγούν τους νόμους, για να αποφύγουν αυτήν την τεράστια δαπάνη.

Ειδικότερα, αφαιρούν μόνο τα δύο πρώτα μέτρα της βάσης σκυροδέματος και χάλυβα, ενώ στη συνέχεια κρύβουν το υπόλοιπο με ένα στρώμα εδάφους – σύμφωνα με την ελβετική εφημερίδα Baseler Zeitung, σε άρθρο της από το 2018. Εάν αυτό συμβαίνει στη Γερμανία, τι θα συμβεί αλήθεια στην Ελλάδα, όπου οι Ολιγάρχες των ΑΠΕ είναι πανίσχυροι; Έχουν καμία σχέση όλα αυτά με την προστασία του περιβάλλοντος;

Σύμφωνα πάντως με αρκετές μελέτες, η αλλοίωση που προκαλούν οι ανεμογεννήτριες είναι τέτοια που μπορεί να διαταράξει το γεωλογικό υπόβαθρο – με συνέπειες ακόμη και στην κατείσδυση των υπογείων υδάτων. Εν προκειμένω κατείσδυση είναι η διαδικασία, κατά την οποία το νερό εισέρχεται στα επιφανειακά στρώματα του εδάφους και στη συνέχεια κινείται στα βαθύτερα στρώματα – έως ότου συναντήσει τον υδροφόρο ορίζοντα.

Όσον αφορά τώρα τη διασύνδεσή των ανεμογεννητριών, απαιτείται ένα πυκνό δίκτυο καλωδίωσης υψηλής τάσης και μετασχηματιστές – ενώ είναι αποδεδειγμένο πλέον το ότι, παρόμοιες εγκαταστάσεις έχουν προκαλέσει πολύ καταστροφικές πυρκαγιές, όταν οι συνθήκες το ευνοήσουν. Με σπινθήρες δηλαδή από καλώδια υψηλής τάσης – κατά τη διάρκεια καύσωνα, συνδυασμένου με ισχυρούς τοπικούς ανέμους.

Πάνω από 30.000 ανεμογεννήτριες τώρα στη Γερμανία έχουν φτάσει στα ανώτατα όρια της λειτουργίας τους – ενώ ο Γερμανός υπουργός οικονομίας, ευρισκόμενος σε κατάσταση απελπισίας λόγω της μείωσης των ροών του φυσικού αερίου από τη Ρωσία, σχεδιάζει πλέον να τις διπλασιάσει έως το 2030 (πηγή). Δυστυχώς, παρά το ότι στο πρόσφατο παρελθόν η χώρα είχε περιορίσει σε μεγάλο βαθμό την παροχή αδειών – λόγω των αντιδράσεων των Πολιτών, εξαιτίας των περιβαλλοντικών και λοιπών προβλημάτων που δημιουργούσαν.

Μπορεί τώρα το ενεργειακό μίγμα της Γερμανίας, όσον αφορά την παραγωγή ηλεκτρισμού, να μην έχει μεγάλη εξάρτηση από το φυσικό αέριο (γράφημα), αλλά δεν συμβαίνει κάτι ανάλογο με τη θέρμανση και με τη βιομηχανία της χώρας – όπου η εξάρτηση από το φυσικό αέριο είναι πολύ μεγάλη. Αυτός είναι ο λόγος που συνολικά η Γερμανία εξαρτάται κατά 40% από τις ρωσικές εισαγωγές – ενώ η αναπλήρωση τους με αμερικανικό LNG, οι τιμές του οποίου είναι περί τις 8 φορές ακριβότερες από τις ΗΠΑ, μάλλον δεν αποτελεί λύση.

Η δήθεν ανανεώσιμη ενέργεια     

Περαιτέρω υπενθυμίζουμε πως αρκετοί πιστεύουν ότι, η εναλλακτική «πράσινη» ενέργεια, θα αντικαταστήσει τις περισσότερες ή όλες τις πηγές ενέργειας των υδρογονανθράκων – κάτι που όμως δεν είναι ρεαλιστικό, αφού όλες οι δήθεν ανανεώσιμες πηγές ενέργειας δεν υπερβαίνουν το 3% της συνολικής ενέργειας που καταναλώνεται, συν αυτήν από τα υδροηλεκτρικά (γράφημα). Δήθεν ανανεώσιμες, αφού ο σωστός όρος είναι αντικαταστάσιμες – με την έννοια πως κάθε 20 περίπου χρόνια όλα τα συστήματα ΑΠΕ και οι δομές τους πρέπει να αντικαθίστανται.

Μόνο ένα μικρό μέρος δε από τα υλικά που χρειάζονται για την εξόρυξη, κατασκευή και μεταφορά τους, μπορούν να πραγματοποιηθούν με την εναλλακτική ηλεκτρική ενέργεια που οι ίδιες παρέχουν – ενώ για το μεγαλύτερο απαιτούνται υδρογονάνθρακες και ειδικά πετρέλαιο. Υπάρχουν επί πλέον πολλές άλλες αντιξοότητες, όπως οι παρακάτω:

(1) Η αιολική και η ηλιακή ενέργεια δεν είναι συνεχείς και σταθερές – οπότε απαιτούν αλλαγές στην ανθρώπινη συμπεριφορά, όπως να μη χρησιμοποιούνται ηλεκτρικά μηχανήματα (πλυντήρια, φούρνοι κλπ.) το βράδυ ή όταν υπάρχει άπνοια. Ειδικά αφού η αποθήκευση τους σε μπαταρίες σε μεγάλη κλίμακα δεν είναι επαρκής ή/και πρακτική – όσον αφορά τα απαιτούμενα υλικά για την κατασκευή τους.

(2)  Ειδικά όσον αφορά τις μπαταρίες, είναι επίσης αντικαταστάσιμες και όχι ανανεώσιμες – ενώ δεν έχουν μεγάλη διάρκεια. Εκτός αυτού, το ποσοστό των ιόντων λιθίου που ανακυκλώνονται παγκοσμίως, είναι σχεδόν μηδενικό – με τελικό αποτέλεσμα να χρειάζεται ο δαπανηρός και τοξικός «ενταφιασμός» τους. Αναφορικά δε με τις τεχνολογίες των μπαταριών, είναι περιορισμένες σε σχέση με την αποθήκευση ενέργειας και με τα υλικά τους – ενώ η μεταφορά των νέων τεχνολογιών από τα εργαστήρια στην παγκόσμια παραγωγή, δεν είναι ασήμαντη από την πλευρά του κόστους.

Για παράδειγμα, η ετήσια παραγωγή του Gigafactory της Tesla, του μεγαλύτερου εργοστασίου μπαταριών στον κόσμο, θα μπορούσε να αποθηκεύσει την ετήσια ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας των Η.Π.Α. μόλις για τρία λεπτά. Θα χρειαζόταν 1.000 χρόνια παραγωγής, για να δημιουργηθούν αρκετές μπαταρίες για την αμερικανική ηλεκτρική ενέργεια δύο ημερών. Εν τω μεταξύ, 25-50 κιλά υλικών εξορύσσονται, μεταφέρονται και επεξεργάζονται, για κάθε κιλό μπαταρίας που παράγεται.

(3)  Τα υλικά και οι ενεργειακοί πόροι που απαιτούνται για την κατασκευή πηγών εναλλακτικής ενέργειας, οι οποίες θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν όλη την ενέργεια που παρέχεται από τους υδρογονάνθρακες, την «παλαιά ενέργεια» όπως αποκαλείται, υπερβαίνουν τα αποθέματα υλικών και ενέργειας που είναι διαθέσιμα στον πλανήτη μας – οπότε κάτι τέτοιο είναι αδύνατον, εκτός εάν χρησιμοποιηθούν άλλοι πλανήτες.

(4)  Το εξωτερικό κόστος της «παλαιάς ενέργειας», δεν συμπεριλαμβάνεται στο κόστος της «νέας ενέργειας», της εναλλακτικής – ενώ κανένας δεν προσθέτει το τεράστιο κόστος των περιβαλλοντικών ζημιών που προκαλούνται από τα ορυχεία λιθίου, στην τιμή των μπαταριών λιθίου.

Εάν συμπεριλαμβάνονταν όλα αυτά, τότε το κόστος της νέας ενέργειας δεν θα ήταν πλέον προσιτό – ενώ μπορεί να θεωρούν όσοι αγωνίζονται για το περιβάλλον πως οι αντικαταστάσιμες και όχι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας είναι προς όφελος του περιβάλλοντος, αλλά στην ουσία δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο. Απλά χρησιμοποιούνται ως πιόνια, από αυτούς που κερδίζουν τεράστια ποσά από τις «πράσινες business» – μέσω των επιδοτήσεων της πράσινης ενέργειας από τα κράτη, οπότε από τα φορολογικά υποζύγια τους.

(5)  Καμία από τις δήθεν ανανεώσιμες πηγές ενέργειας δεν έχει αντικαταστήσει τους υδρογονάνθρακες – αφού το μόνο που έχουν καταφέρει είναι η αύξηση της συνολικής κατανάλωσης ενέργειας. Εν προκειμένω, ισχύει το παράδοξο του Jevon στην οικονομία – σύμφωνα με το οποίο η τεχνολογική πρόοδος που επιτρέπει την πιο αποτελεσματική χρήση μίας πρώτης ύλης, οδηγεί τελικά στην αυξημένη χρήση αυτής της πρώτης ύλης, αντί στη μείωση της.

Ως παράδειγμα ο W.S.Jevon ανέφερε την αύξηση της κατανάλωσης του άνθρακα, μετά την εισαγωγή του κινητήρα ατμού με την καύση άνθρακα του J. Watt – η οποία ήταν πολύ πιο αποτελεσματική από την προηγούμενη, οπότε οδήγησε στην αυξανόμενη χρήση του άνθρακα ως μία πιο οικονομικά αποδοτική πηγή ενέργειας. Με ένα άλλο παράδειγμα, η κατασκευή ενός νέου αυτοκινητοδρόμου, δεν μειώνει στην πραγματικότητα την κίνηση στον παλαιό, αλλά ενθαρρύνει τους ανθρώπους να κυκλοφορούν περισσότερο – κάτι που συμβαίνει σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Σε κάθε περίπτωση, μια βιομηχανική ανεμογεννήτρια δεν θα παράγει ποτέ αρκετή ηλεκτρική ενέργεια σε ολόκληρη τη διάρκεια ζωής της, για να αντισταθμίσει το λεγόμενο «αποτύπωμα άνθρακα» που απαιτείται – για την κατασκευή, την εγκατάσταση και τη συντήρησή της.

Εκτός από τα φορολογικά δολάρια, η αιολική ενέργεια εξαρτάται επίσης απόλυτα από «συμβατικούς» σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής (άνθρακας, φυσικό αέριο, κλπ. – επειδή όταν ο άνεμος δεν φυσάει, το αιολικό πάρκο εξακολουθεί να «χρωστάει» στο ηλεκτρικό δίκτυο την ονομαστική δυναμικότητα παραγωγής (πηγή).

Συμπερασματικά λοιπόν, όλοι αυτοί που είναι ευαίσθητοι με το περιβάλλον και θεωρούν εξέλιξη, όσον αφορά την προστασία του, τις δήθεν ανανεώσιμες και στην ουσία αντικαταστάσιμες πηγές ενέργειας, προκαλούν τεράστιες περιβαλλοντικές ζημίες – χωρίς να μειώνεται η χρήση των υδρογονανθράκων που, αντίθετα, αυξάνεται. Ειδικά όσον αφορά τις ανεμογεννήτριες, είναι χαρακτηριστικό το εξής κείμενο που μας στάλθηκε – αν και ο πόλεμος έχει αλλάξει τις συνθήκες, προς όφελος των κατασκευαστών ΑΠΕ που θα συνεχίσουν πιθανότατα να επιδοτούνται με τα χρήματα των φορολογουμένων:

«…Καταποντίζεται η αγορά ανεμογεννητριών στη Γερμανία – στην οποία οι πωλήσεις ανεμογεννητριών έχουν πέσει κατά 80%, επειδή οι πολίτες και οι τοπικές κοινωνίες αντιδρούν σφοδρά βλέποντας να υποβαθμίζεται το φυσικό τους περιβάλλον.

Από την άλλη πλευρά, η κυβέρνηση της Νορβηγίας σταμάτησε τις εργασίες που αφορούν το εθνικό πλαίσιο αιολικής ενέργειας – μετά από τις μαζικές αντιδράσεις των Πολιτών, αλλά και τη γνωμοδότηση ειδικών. Σύμφωνα με αυτήν, το μέλλον των αιολικών κρίνεται πλέον αβέβαιο μετά το 2021, με την κατάργηση του προγράμματος επιδοτήσεων.

Γενικότερα δε χιλιάδες δήμοι και κοινότητες σε ολόκληρη την Ευρώπη γυρίζουν την πλάτη στις ανεμογεννήτριες – ενώ στις ΗΠΑ, μετά από 25 χρόνια και αφού οι ανεμογεννήτριες ολοκλήρωσαν τον κύκλο της ζωής τους, οι κατά τόπους αρχές ψάχνουν να βρουν τι θα κάνουν τα μεταλλικά κουφάρια που σκουριάζουν στις βουνοκορφές τους. Η «αποκαθήλωσή» τους είναι εξαιρετικά δαπανηρή και κανένας δεν θέλει να αναλάβει αυτό το κόστος.

Αντίθετα, στην Ελλάδα προσπαθούμε να τα ρημάξουμε όλα – εκποιώντας το σημαντικότερο εθνικό μας κεφάλαιο που δεν είναι άλλο από τον φυσικό μας πλούτο. Ο χάρτης του τρόμου αλλάζει την τοπιογραφία της Ελλάδας. Εάν ψάξουμε, θα δούμε με απόλυτη σαφήνεια πώς θα έχει διαμορφωθεί σε λίγα χρόνια η ελληνική τοπιογραφία – όταν δηλαδή θα έχουν εγκατασταθεί οι περίπου 20.000 ανεμογεννήτριες, στις πιο περήφανες οροσειρές μας, στα πιο γοητευτικά σημεία των κατοικημένων νησιών μας, στα γνωστά για την άγρια ομορφιά τους ακρωτήριά μας.

Τα υπερήφανα βουνά μας που στέκουν από την απαρχή του χρόνου αναλλοίωτα, ακλόνητα, αιώνια βάθρα, σήμερα αλλάζουν μορφή καθώς βαθμηδόν μετατρέπονται σε βιομηχανική ζώνη – ενώ αυτή τη νέα όψη θα έχουν πια για τους επόμενους αιώνες. Το γεγονός αποσιωπάται, αλλά η αλήθεια είναι πως τα φαραωνικά έργα των ΑΠΕ θα επισπεύσουν τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής!

Οι επιστήμονες ανά τον κόσμο επισημαίνουν πως τα υγιή οικοσυστήματα είναι αυτά που ρυθμίζουν το κλίμα και αποτελούν τη φυσική ασπίδα του κάθε τόπου απέναντι στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής.

Εμείς εδώ γράφουμε στα παλαιοτέρα των υποδημάτων μας αυτές τις επισημάνσεις, επιτρέποντας στις κατασκευαστικές εταιρείες και στα εργοτάξιά τους να στήνουν με ελλιπείς και ατεκμηρίωτες μελέτες τα αιολικά τους εργοστάσια όπου αυτές επιλέγουν – αφανίζοντας με αυτόν τον τρόπο, τον φυσικό πλούτο της πατρίδας μας!

Απ’ όπου και αν πέρασαν οι περίφημοι «πράσινοι επενδυτές» είναι σαν ένα γιγαντιαίο τσουνάμι να σάρωσε τον τόπο. Στην αρχή ξεκινούν οι μπουλντόζες θηρία, επειδή θα πρέπει να διανοιχθούν νέοι δρόμοι – καταστρέφοντας ορεινά λιβάδια, παρθένες ακτογραμμές, απάτητα δάση και ανέγγιχτες παραλίες. Συνήθης πρακτική των εργολάβων είναι τα μπάζα να πετάγονται στα παρακείμενα ρέματα ή να ρίχνονται στη θάλασσα δημιουργώντας έτσι επιπλέον προβλήματα.

Οι δρόμοι θα πρέπει να έχουν τόσο μεγάλες διαστάσεις, ώστε να μπορέσουν στη συνέχεια να περάσουν τα τεράστια σε μήκος φορτηγά που θα μεταφέρουν τα εξαρτήματα των μεταλλικών γιγάντων – ενώ μετά έρχονται οι εκσκαφείς που κυριολεκτικά κονταίνουν τα βουνά. Πλαταίνουν δε τα νησιά, σκάβοντας γιγαντιαίες τρύπες για να τις πακτώσουν με χιλιάδες κυβικά μέτρα τσιμέντο – έτσι ώστε να δημιουργηθούν οι βάσεις που θα κρατήσουν όρθια τα μεταλλικά θηρία των 200 μέτρων ύψους!

Το χειρότερο είναι πως όλες αυτές οι καταστροφικές ενέργειες γίνονται σε προστατευόμενες, ανέγγιχτες από ανθρώπινη δραστηριότητα περιοχές, ορεινές ή θαλάσσιες – τις οποίες η φύση μας παρέδωσε αυτούσιες μέχρι τις ημέρες μας…»

Σε κάθε περίπτωση, το πραγματικό κόστος της δήθεν ανανεώσιμης ενέργειας δεν έχει καθόλου υπολογισθεί – αφού δεν συμπεριλαμβάνει ούτε το εξωτερικό κόστος, ούτε το κόστος αντικατάστασης, ενώ το πλήρες κόστος ζωής της είναι πολύ υψηλότερο, από όσο ισχυρίζονται οι υποστηρικτές της.

Εάν σημειώσει δε κανείς εδώ πως κάθε ηλεκτρικό όχημα περιέχει μεγάλες ποσότητες πλαστικού, ενώ το πλαστικό συνεχίζει να παράγεται από πετρέλαιο και όχι από ηλεκτρισμό, τότε θα καταλάβει πως η ενεργειακή ωφέλεια είναι πολύ περιορισμένη, ουτοπική.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Φωτιά τώρα – Ωρωπός: Ώρες αγωνίας, πλησιάζουν τα πρώτα σπίτια στο Ασπροχώρι οι φλόγες (Live)

  09/07/25 21:35 Ενημέρωση   7 λεπτά πριν Σύνταξη Συντακτική ομάδα ertnews.gr (ΚΩΣΤΑΣ ΤΖΟΥΜΑΣ/EUROKINISSI) Μεγάλη πυρκαγιά  μαίνεται από τις...