Σάββατο 25 Νοεμβρίου 2023

Α.Γεωργιάδης για ασφαλιστικό νομοσχέδιο: «Ο εργαζόμενος συνταξιούχος θα κερδίζει 2.200 ευρώ τον χρόνο» «Από 24/9 θα ισχύει αναδρομικά το επίδομα μητρότητας» είπε 25.11.2023 | 09:37

 

Για το νέο ασφαλιστικό νομοσχέδιο μίλησε σε σημερινές δηλώσεις του σε τηλεοπτική εκπομπή ο υπουργός Εργασίας Άδωνις Γεωργιάδης.

«Είμαι περήφανος που με το νομοσχέδιο αυτό θα μπορώ να λήγω μία αδικία πολλών ετών, τη διαφορά στο επίδομα μητρότητας μεταξύ κατηγοριών εργαζομένων. Ήταν μία προεκλογική δέσμευση, την οποία έδωσε στον ελληνικό λαό ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Την εκπληρώνουμε σήμερα και καλύτερα απ’ ότι την είχαμε υποσχεθεί. Από 24/9 θα ισχύει αναδρομικά το επίδομα μητρότητας», ανέφερε χαρακτηριστικά.Αναφερόμενος στους εργαζόμενους με προβλήματα αναπηρίας, ο Α.Γεωργιάδης επισήμανε ότι δεν θα γίνεται «καμία παρακράτηση στη σύνταξη αναπηρίας», καθώς και «σε κάποιες άλλες κατηγορίες εργαζομένων, όπως π.χ. τους αγρότες»«Το νομοσχέδιο αυτό έχει πάρα πολύ έντονο κοινωνικό πρόσημο», τόνισε ο υπουργός Εργασίας.

«Το 6% εισφορά υπέρ υγείας είναι μία ρύθμιση που γενικεύτηκε επί ΣΥΡΙΖΑ. Είναι μία ρύθμιση που έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ για να καταργήσει το δικό μου πεντάευρω για το εισιτήριο σε νοσοκομείο. Πρόκειται περί μίας κοροϊδίας της αριστεράς, για να αποδειχθεί για άλλη μία φορά πώς αυτοί οι άνθρωποι που αποκαλούνται ευαίσθητοι και αριστεροί, απλώς κορόϊδευαν την κοινωνία», υπογράμμισε ο Α.Γεωργιάδης.Με αφορμή τη ρύθμιση που περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο για τους εργαζόμενους συνταξιούχους, ο υπουργός Εργασίας ξεκαθάρισε ότι «από τη ρύθμιση αυτή ο εργαζόμενος συνταξιούχος θα έχει όφελος 2.200 ευρώ το χρόνο», τονίζοντας ότι τα ένσημα που πληρώνει ένας εργαζόμενος συνταξιούχος θα αυξάνει το ποσοστό αναπλήρωσης της σύνταξης. «Όταν λήξεις και τη νέα σου δουλειά, θα αυξηθεί η σύνταξη που λαμβάνεις», δήλωσε ο Α.Γεωργιάδης.

«Είμαι σε επαφή με τον κ. Χατζηδάκη και θα υπάρξει ρητή εξαίρεση των εργαζόμενων συνταξιούχων από το τεκμαρτό εισόδημα», πρόσθεσε.

Με αφορμή τις δηλώσεις του υφυπουργού Εργασίας Πάνου Τσακλόγλου, ο Α.Γεωργιάδης είπε: «Έχει υπάρξει μία μεγάλη, δίκαιη αντίδραση του δικηγορικού κόσμου για μία ατυχεστάτη, πολύ λανθασμένη δήλωση του κ. Τσακλόγλου. Θέλω ως υπουργός Εργασίας, να ζητήσω συγγνώμη απ’ όλους τους δικηγόρους της χώρας και τους λέω, σε καμία περίπτωση, αυτό, εν είδει, τηλεοπτικής ελαφρότητας, ελέχθη εκείνη την ώρα. Αυτή η δήλωση, δεν εκφράζει ούτε το υπουργείο Εργασίας, ούτε την κυβέρνηση, ούτε και τον κ. Τσακλόγλου. 100% έχει άδικο στον τρόπο που το εξέφρασε ο κ. Τσακλόγλου».

«Δεν τίθεται κανένα θέμα αύξησης του ορίου ηλικίας συνταξιοδότησης», πρόσθεσε.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Ωστόσο, ο Α.Γεωργιάδης τόνισε ότι «οι εκκρεμείς επικουρικές συντάξεις θα μειωθούν κατά 15.000» , ενώ για τους εποχικούς εργαζόμενους «θεσπίζουμε να μπορεί να δουλεύει έως τρεις ημέρες την εβδομάδα χωρίς να χάνεται το εποχικό επίδομα».


Έπεσαν οι μάσκες: Μόνο η Ν.Δ. απέρριψε την πρόταση περί Προανακριτικής για τα Τέμπη

 ο Θάνος Πλεύρης και ο Κώστας Αχ. Καραμανλής

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ / EUROKINISSI


Απροκάλυπτα στον δρόμο της συγκάλυψης για το έγκλημα στα Τέμπη πορεύεται η Νέα Δημοκρατία. Λίγες ημέρες μετά την υπερψήφιση της πρότασης του ΚΚΕ για σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής, η Ν.Δ. μπλόκαρε τις προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και του ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής για σύσταση Προανακριτικής Επιτροπής για το δυστύχημα με τους τουλάχιστον 57 νεκρούς, που έλαβε χώρα το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου του 2023.

Έπειτα από συνεδρίαση 15 και πλέον ωρών στην Ολομέλεια της Βουλής, το κόμμα της Ν.Δ. ήταν το μόνο που καταψήφισε τις σχετικές προτάσεις, τη στιγμή που σύσσωμα τα κόμματα της αντιπολίτευσης τάχθηκαν υπέρ. Με τον τρόπο αυτό, η κυβέρνηση σφράγισε ερμητικά την πόρτα στο ενδεχόμενο διερεύνησης τυχόν ποινικών ευθυνών τεσσάρων πρώην υπουργών, μεταξύ των οποίων και του Κώστα Αχ. Καραμανλή που ήταν υπουργός Υποδομών και Μεταφορών όταν συνέβη το έγκλημα στα Τέμπη. Οι άλλοι τρεις ήταν οι Κωστής Χατζηδάκης, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και Χρήστος Σπίρτζης. 

Το κυβερνητικό αφήγημα

Στις ομιλίες τους, κυβερνητικά στελέχη επιχείρησαν να πείσουν πως η Εξεταστική Επιτροπή είναι αρκετή προκειμένου να προσδιοριστούν οι αιτίες του τραγικού δυστυχήματος, πως η πολύνεκρη τραγωδία δεν συνδέεται με την αμαρτωλή σύμβαση 717 για την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου και πως δεν προκύπτουν ποινικές ευθύνες υπουργών. 

Μάλιστα, υπουργοί πέρασαν και στην αντεπίθεση, κατηγορώντας ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ πως προσπαθούν να αλλάξουν την ατζέντα από το πραγματικό διακύβευμα και πως επιχειρούν πολιτική εκμετάλλευση της τραγωδίας. 

Χαρακτηριστική ήταν η τοποθέτηση του υπουργού Επικρατείας Μάκη Βορίδη, που απέρριψε τις προτάσεις των δύο κομμάτων, υποστηρίζοντας ότι δεν εδράζονται σε νομικά επιχειρήματα με ποινικό έρεισμα. Υποστήριξε ότι «ο κατάλληλος χώρος για να γίνει η συζήτηση είναι η Εξεταστική Επιτροπή, ώστε εκεί να προκύψει αν τυχόν υπάρχει ανάγκη για έλεγχο των ποινικών ευθυνών». 

Νωρίτερα, ο εισηγητής της Ν.Δ., Κώστας Καραγκούνης, είπε απευθυνόμενος σε ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ πως «προσπαθείτε να στρέψετε αλλού την έρευνα και όχι στην πραγματική διάσταση που επιβάλλεται» και υποστηρίζοντας πως «το κατηγορητήριο είναι σαθρό, καθώς εύκολα και αναντίρρητα με όσα αναγράφονται σε αυτό προκύπτει ότι δεν τίθεται ζήτημα ποινικού ελέγχου υπουργού». 

Όσο για τον Κ. Αχ. Καραμανλή, αυτός εμφανίστηκε για άλλη μια φορά προκλητικός στη Βουλή, βαδίζοντας σταθερά στη γραμμή της αποποίησης ευθυνών και αναλαμβάνοντας μόνο την «αντικειμενική πολιτική ευθύνη».

Κατά τα άλλα, οι βουλευτές της Ν.Δ. συνέχισαν το αφήγημα πως επιζητούν να χυθεί άπλετο φως στην τραγωδία.

Πυρ ομαδόν από την αντιπολίτευση

Απέναντι στην κυβέρνηση, τάχθηκαν τα κόμματα της αντιπολίτευσης, μιλώντας ξεκάθαρα για προσπάθεια συγκάλυψης των αιτιών της τραγωδίας.

Ενδεικτικά: 

Το γεγονός ότι έρχεται η κυβέρνηση και προκαταβάλει και καταψηφίζει την προκαταρκτική, «δεν είναι μόνο ότι προσβάλλετε τη δικαιοσύνη, είναι ότι παραδέχεστε ότι υπάρχει ενοχή» τόνισε ο πρόεδρος της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Σωκράτης Φάμελλος.

Για πολιτική συμπαιγνία κατηγόρησε ο Νίκος Ανδρουλάκης τη Νέα Δημοκρατία και το ΚΚΕ. «Έχοντας ήδη προκαταλάβει το αποτέλεσμα της εξεταστικής επιτροπής και λέγοντας ότι δε θα καταλήξει σε προανακριτική, αποκαλύψατε ότι στην εξεταστική δεν πάτε για να διερευνήσετε, αλλά για να συγκαλύψετε», ανέφερε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝ.ΑΛΛ.

«Αν δεν υπήρχε η πρόταση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ για συγκρότηση Εξεταστικής Επιτροπής για τα Τέμπη, καμία συζήτηση, καμία διερεύνηση τελικά δεν θα γινόταν. Ούτε για τις πολιτικές αιτίες και ευθύνες, ούτε για τις ποινικές ευθύνες οι οποίες αφορούν στο έγκλημα αυτό» υπογράμμισε ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας.

Για μη ανάληψη της πραγματικής ευθύνης για την τραγωδία των Τεμπών κατηγόρησε την κυβέρνηση η πρόεδρος της Πλεύσης Ελευθερίας, Ζωή Κωνσταντοπούλου. Τόνισε ότι αποτελεί «κακούργημα η κατά συρροή έκθεση σε κίνδυνο ζωής αθώων πολιτών» καθώς, όπως υποστήριξε, δεν ήξεραν αυτό που ήξερε η κυβέρνηση, «ότι οι σιδηρόδρομοι δεν είναι ασφαλείς».

 

Απορρίφθηκαν από την ολομέλεια της Βουλής, έπειτα από συνεδρίαση 15 και πλέον ωρών, οι προτάσεις του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής και του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για σύσταση προανακριτικής επιτροπής για την υπόθεση της σύμβασης «717» (ευθύνες υπουργών σχετικά με τη σύμβαση αναβάθμισης του συστήματος τηλεδιοίκησης του σιδηροδρομικού άξονα Αθηνών-Θεσσαλονίκης-Προμαχώνα).

Τα αποτελέσματα των μυστικών ψηφοφοριών

Σύμφωνα με τον Κανονισμό της Βουλής, δεν μετείχε στην ψηφοφορία (που τον αφορούσε) εκείνος εναντίον του οποίου στρεφόταν η πρόταση άσκησης δίωξης.

Για να ληφθεί απόφαση, απαιτείτο απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των βουλευτών.

1η ψηφοδόχος (Κώστας Αχ. Καραμανλής)

Ψήφισαν 298, έγκυρα 295, άκυρα 3

Επί της α’ πρότασης του ΠΑΣΟΚ, για τον πρώην υπουργό Κ. Αχ. Καραμανλή (απιστία, παράβαση καθήκοντος) ψήφισαν:

Ναι: 129

Όχι: 157

Παρών: 9

Επί της β΄ πρότασης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για τον πρώην υπουργό Κ. Αχ. Καραμανλή (απιστία, παράβαση καθήκοντος) ψήφισαν:

Ναι: 136

Όχι: 157

Παρών: 2

2η ψηφοδόχος (Χρήστος Σπίρτζης)

Ψήφισαν 299, έγκυρα 287, άκυρα 11, λευκά 1

Επί της α’ πρότασης του ΠΑΣΟΚ για τον πρώην υπουργό Χρ. Σπίρτζη (παράβαση καθήκοντος) ψήφισαν:

Ναι: 127

Όχι: 152

Παρών: 8

Επί της β’ πρότασης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για τον πρώην υπουργό Χρ. Σπίρτζη (παράβαση καθήκοντος) ψήφισαν:

Ναι: 133

Όχι: 152

Παρών: 2

3η ψηφοδόχος (Κωστής Χατζηδάκης)

Ψήφισαν 298, έγκυρα 291, άκυρα 7

Επί της πρότασης του ΣΥΡΙΖΑ για τον πρώην υπουργό Κ. Χατζηδάκη (παράβαση καθήκοντος) ψήφισαν:

Ναι: 104

Όχι: 155

Παρών: 32

4η ψηφοδόχος (Μιχάλης Χρυσοχοΐδης)

Ψήφισαν 298, έγκυρα 292, άκυρα 6

Επί της πρότασης του ΣΥΡΙΖΑ για τον πρώην υπουργό Μ. Χρυσοχοΐδη (παράβαση καθήκοντος) ψήφισαν:

Ναι: 102

Όχι: 157

Παρών: 33

Σήμερα 25 Νοεμβρίου τιμάται η Αγία Αικατερίνη – Ο βίος και το μαρτύριό της Καταγόταν από οικογένεια ευγενών της Αλεξάνδρειας

 





Η Αγία Αικατερίνη, τη μνήμη της οποίας τιμά στις 25 Νοεμβρίου εκάστου έτους η Εκκλησία, καταγόταν από οικογένεια ευγενών της Αλεξάνδρειας, «θυγάτηρ βασιλίσκου τινός ονομαζομένου Kώνστου», και μαρτύρησε στις αρχές του 4ου αιώνα μ.Χ. (304 μ.Χ.) Ήταν ευφυέστατη και φιλομαθής.

Η Αγία Αικατερίνη ήδη σε ηλικία δέκα οκτώ χρονών κατείχε τις γνώσεις της ελληνικής, ρωμαικής και λατινικής φιλολογίας και φιλοσοφίας, δηλαδή γνώριζε τα έργα του Oμήρου, του λατίνου ποιητή Bιργίλιου, του Aσκληπιού, του Iπποκράτη και Γαληνού των ιατρών, του Aριστοτέλη και του Πλάτωνα, του Φιλιστίωνα και του Eυσέβιου των φιλοσόφων, του Iαννή και Iαμβρή των μεγάλων μάγων, του Διονυσίου και της Σιβύλλης και άλλων. Ήταν όμως και άρτια καταρτισμένη στα δόγματα της χριστιανικής πίστης.Σύμφωνα με τους θρύλους (παράδοση) και τα Συναξάρια της Αγίας Αικατερίνης, όταν πληροφορήθηκε ο Αυτοκράτορας Μαξιμίνος όσα διαδίδονταν περί των ιδεών της και του τρόπου της ζωής της Αγίας, ανέθεσε σε περίφημους ρήτορες, να συζητήσουν μαζί της προκειμένου να της αποδείξουν το αβάσιμο και στρεβλό των ιδεών της.Το αποτέλεσμα όμως ήταν το ακριβώς αντίθετο. Η Αικατερίνη κατάφερε να τους κάνει να ασπασθούν τον Χριστιανισμό. Όταν ο Αυτοκράτορας έμαθε το αποτέλεσμα οργίσθηκε τόσο που διέταξε την θανατική καταδίκη όλων στη πυρά στο μέσον της πόλης, την δε Αικατερίνη την υπέβαλε σε μαρτύρια μέχρι θανάτου.Κατά την παράδοση το σώμα της Αγίας μεταφέρθηκε υπό «πτερύγων αγγέλων» στο όρος Σινά, όπου και κτίσθηκε η γνωστή ιερή Μονή της Αγίας Αικατερίνης του Σινά.

Σύμβολά της στην αγιογραφία είναι ο ακιδοφόρος τροχός και η αιμοσταγής μάχαιρα (όργανα του βασανισμού της), ο κλάδος φοίνικα, ο ιερός κάλαμος και βιβλία (σύμβολα της πνευματικότητάς της) και το όρος Σινά (ως μέρος της ταφής της).

Η Αγία Αικατερίνη είναι πολιούχος αγία της πόλης της Κατερίνης. Η πρωτεύουσα της Πιερίας ονομάστηκε αρχικά Αικατερίνη από το όνομα της αγίας.Τα Ιερά Λείψανα της Αγίας βρίσκονται αδιάφθορα στην Ιερά Μονή Σινά. Δάκτυλος της Αγίας βρίσκεται στη Συλλογή των Ανακτόρων του Μπάκινγχαμ Λονδίνου. Αποτμήματα του Ιερού Λειψάνου της Αγίας βρίσκονται στη Μονή Χιλανδαρίου Αγίου Όρους, στον ομώνυμο Ναό Ν. Λιοσίων Αττικής, στη Μονή Κύκκου Κύπρου και στη Λαύρα Αγίου Αλεξάνδρου Νέβσκι Αγίας Πετρουπόλεως.

Παρασκευή 24 Νοεμβρίου 2023

Ασυρματιστές. Οι λησμονημένοι ήρωες της θάλασσας – Γράφει ο Στέφανος Μίλεσης

 

Ασυρματιστές. Οι λησμονημένοι ήρωες της θάλασσας – Γράφει ο Στέφανος Μίλεσης
15 Απριλίου 2021




*«Από πέτρα και θάλασσα-Οδοιπορικό στην ιστορία του Πειραιά» κάθε Πέμπτη στην εφημερίδα Κοινωνική

Γράφει ο Στέφανος Μίλεσης*

 

Τον Απρίλιο του 1938 το ελληνικό φορτηγό ατμόπλοιο «Όρος Κυλλήνη» βυθίστηκε έξω από τις Αζόρες. Ωστόσο παρά τη μανιασμένη θάλασσα και τις απερίγραπτες καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν το μεγαλύτερο μέρος του πληρώματος κατάφερε να διασωθεί και να επιστρέψει σώο πίσω στον Πειραιά. Οι αφηγήσεις των διασωθέντων επί πορτογαλικού ακόμα εδάφους, έδειχναν ότι η σωτηρία τους δεν ήταν τυχαία, αλλά οφειλόταν στον ηρωισμό του ασυρματιστή του πλοίου, που συνέχιζε να εκπέμπει, παρά το γεγονός ότι το πλοίο βυθιζόταν. Ο ηρωικός τηλεγραφητής εξέπεμπε ακατάπαυστα το διεθνές σήμα κινδύνου S.O.S. (σώστε τις ψυχές μας), παρά το γεγονός ότι το πλοίο είχε κοπεί στη μέση κι εκείνος ευρισκόμενος στην καμπίνα του ασυρμάτου, δεν σκέφτηκε στιγμή να εγκαταλείψει την προσπάθεια επικοινωνίας με διερχόμενα πλοία. Το σήμα του πραγματικά έλαβαν τέσσερα ξένα εμπορικά πλοία που έσπευσαν προς βοήθειαΠρώτο πλησίασε ένα νορβηγικό ατμόπλοιο το οποίο κατέβασε μια λέμβο για να προσεγγίσει το κομμένο στα δύο ελληνικό καράβι. Τότε μόνο ο ηρωικός τηλεγραφητής εγκατέλειψε τον ασύρματό και εξήλθε στο κατάστρωμα για να πλησιάσει τη βάρκα των Νορβηγών. Όμως ένα τεράστιο κύμα τον άρπαξε και ο ασυρματιστής χάθηκε για πάντα. Τα υπόλοιπα μέλη του πληρώματος που είχαν ήδη επιβιβαστεί στις βάρκες του «Όρους Κυλλήνη», επιβιβάστηκαν  στα ξένα ατμόπλοιο κι έτσι διασώθηκαν. Αυτό όμως δεν θα συνέβαινε, εάν ο ασυρματιστής ακολουθούσε κι αυτός το πλήρωμα και επιβιβαζόταν μαζί τους στις βάρκες. Η προσπάθειά του να επικοινωνήσει με πλοία, ήταν που έσωσε τους υπόλοιπους που έφταναν τους 29 στον αριθμό. Οι περιγραφές των διασωθέντων Ελλήνων ναυτικών συντάραξαν τους ξένους δημοσιογράφους, ανάμεσα στους οποίου βρισκόταν και ένας Γάλλος της γνωστής εφημερίδας «Φιγκαρό» που την επομένη κιόλας μέρα είχε αναφορά στον ηρωισμό του Έλληνα ασυρματιστή, στο πρόσωπο του οποίου εκπροσωπείτο ο κλάδος των Ελλήνων ραδιοτηλεγραφητών του Εμπορικού μας Ναυτικού. Εκείνος ο ήρωας ασυρματιστής του ατμόπλοιου «Όρος Κυλλήνη» ήταν ο Κωνσταντίνος Παπαθεοδώρου, που τάφος του έγινε ο βυθός των Αζορών. Άλλωστε δεν ήταν ο μόνος.

Όλες οι θάλασσες του κόσμου είναι σπαρμένες με τα σώματα χαμένων Ελλήνων ναυτικών είτε σε καιρό ειρήνης, είτε πολέμου. Το «Όρος Κυλλήνη» στο τελευταίο του ταξίδι είχε φορτώσει κάρβουνο από την Πολωνία για το Άμστερνταμ. Από εκεί τράβηξε για το Μεξικό. Θα φόρτωνε με προορισμό την Ιαπωνία. Όμως έξω από τις Αζόρες έγινε τρομερή έκρηξη που χώρισε το φορτηγό στη μέση. Το πλήρωμα μπήκε γρήγορα στις βάρκες ακολουθώντας τις εντολές του καπετάνιου περί εγκατάλειψης του πλοίου. Ο Παπαθεοδώρου, δεν ακολούθησε, έμεινε δίπλα στο μηχάνημά του με τα ακουστικά στα αυτιά του, με το χειριστήριο στο χέρι. Παρά το γεγονός ότι απανωτές εκρήξεις δονούσαν όλο το κομμένο σκαρί, παρά του ότι τα νερά εισέρχονταν αφρισμένα και παγωμένα στο πλοίο, κατακλύζοντας όλα τα διαμερίσματα, κόντρα στα ανθρώπινα ένστικτα που φώναζαν «φύγε, τρέξε να σωθείς», εκείνος έμεινε ακλόνητος στη θέση του.Ψύχραιμος και αποφασιστικός τηλεγραφούσε συνεχώς, SOS, SOS, SOS…. δίνοντας και το στίγμα του πλοίου. Η μικρή ιστορία του Παπαθεοδώρου άνοιξε την εποχή εκείνη μια μεγάλη έρευνα στις εφημερίδες που έθεσαν ερωτήματα όπως τι είναι «τιμή», «αυτοθυσία», «ηρωισμός» κ.ο.κ. Μεγάλοι λογοτέχνες ασχολήθηκαν όπως ο Στρατής Μυριβήλης που έγραψε ότι η τιμή και ο ηρωισμός είναι προϊόντα (καρποί) του πνευματικού πολιτισμού, της ιστορίας που κουβαλάει πάνω του κάθε άνθρωπος από το σχολείο, την οικογένεια, τους προγόνους και όλα εκείνα που τον περιβάλλουν. Όμως η «φιλολογία» που προκλήθηκε από την ηρωική πράξη του Παπαθεοδώρου έφερε στην επιφάνεια κι ένα ακόμα πρόβλημα που μέχρι τότε δεν ήταν ορατό στους περισσότερους τουλάχιστον στεριανούς. Το ότι οι ασυρματιστές μέχρι τότε, βρίσκονταν στο περιθώριο της ναυτοσύνης. Είναι γνωστό ότι ο στενός κύκλος της έννοιας ναυτικού δεν περιλάμβανε ειδικότητες που δεν έρχονταν σε άμεση σχέση με την διακυβέρνηση του πλοίου, όπως ήταν ο καπετάνιος, οι αξιωματικοί γέφυρας, ο λοστρόμος και οι ναύτες. Κάποιες μεταγενέστερες ειδικότητες που η τεχνολογία και η εξέλιξη της ναυτικής τέχνης προσέθεσαν στις συνθέσεις των πληρωμάτων των εμπορικών πλοίων δεν αφομοιώθηκαν εύκολα στην έννοια του όρους «ναυτικός». Για πολλά χρόνια ειδικότητες όπως μηχανικοί, ηλεκτρολόγοι, οικονομικοί, τροφοδότες παρότι ζούσαν και εργάζονταν πάνω στα πλοία ήταν καταγεγραμμένοι ως «ναυτικοί» αλλά δεν θεωρούνταν ως τέτοιοι από τους ναυτικούς της γέφυρας που θεωρούσαν τους εαυτούς τους μοναδικούς «φορείς» και «εκπροσώπους» της ναυτοσύνης. Ανάμεσα στους αποκλεισμένους συγκαταλέγονταν φυσικά και οι ασυρματιστές. Ο τότε πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ραδιοτηλεγραφητών είχε αποστείλει μια επιστολή για το ότι ο Παπαθεοδώρου υπήρξε εκπρόσωπος όλων των Ελλήνων ασυρματιστών διότι «μέσα σε κάθε πλοίο υπήρχε κι ένας Παπαθεοδώρου». Και αυτή η δήλωση περιείχε μεγάλες αλήθειες, που δυστυχώς μόνο τότε άρχισαν να γίνονται γνωστές. Πίσω από κάθε διάσωση ελληνικού πλοίου, πίσω από την επιστροφή στον Πειραιά των ναυαγισμένων ναυτικών, πίσω από τη χαρά των μελών της οικογένειας ενός διασωθέντος ναυαγού, υπήρχε ένας ασυρματιστής που με αυταπάρνηση είχε στείλει το μήνυμα της σωτηρίας. Αποκαλύφθηκε ότι οι περισσότεροι ασυρματιστές ακολουθούσαν την πορεία του πλοίου προς τον βυθό! Πνίγονταν μένοντας ακλόνητοι στις θέσεις τους, μέσα στην καμπίνα του ασυρμάτου.

Έμειναν αιώνια ναυτολογημένοι στα βυθισμένα πλοία. Ο Α. Παπιδάς το 1928 ακολούθησε στο βυθό το ατμόπλοιο «Μαργαρίτα», ο Π. Ανδρεόπουλος το 1931 με το «Γεώργιος Μ.», ο Θ. Κόσκορος το 1933 με το «Αντώνιος», ο Γ. Βαρβαρίτης το 1928 με το «Στενιές», ο Α. Συρίγος το 1937 με το «Σπύρος», ο Α. Πικούνης το 1937 με το «Τζένυ Χανδρή», ο Κ. Καλαφάτης με το «Λουκία» και άλλοι πολλαπλάσια περισσότεροι καθώς θα ακολουθήσει ο ανθρωποκτόνος δεύτερος παγκόσμιος πόλεμος. Από το 1928 που έγινε υποχρεωτικός ο ασύρματος στα πλοία, δεν υπήρχε περίπτωση εάν καταγραφόταν έστω κι ένας θάνατος σε ναυάγιο, να μην ήταν εκείνος του ασυρματιστή! Ήταν κι αυτός υποχρεωμένος, από τον ναυτικό κώδικα, όπως και ο Καπετάνιος να εγκαταλείψει το πλοίο τελευταίος. Όμως οι ασυρματιστές δεν παρέμεναν στις θέσεις τους από υποχρέωση νόμου, αλλά από υποχρέωση συνείδησης και τιμής. Ακόμα και σε ευνοϊκές συνθήκες ταξιδιού, η εργασία τους παρέμενε σκληρή κι αυτό δεν ήταν εύκολα αντιληπτό από τους υπόλοιπους. Το πλήρωμα «έβλεπε» στον ασυρματιστή πλεονεκτήματα όπως του ότι μπορούσε να επικοινωνήσει με τη στεριά, μάθαινε πρώτος τα νέα, εργαζόταν σε ήρεμο περιβάλλον, ήταν ο μοναχικός λύκος του πληρώματος. Δεν ήταν εκτεθειμένος στις καιρικές συνθήκες, στο κρύο και στη ζέστη.Όμως για τον ασυρματιστή τα πράγματα ήταν τελείως διαφορετικά. Επί οκτώ ώρες ήταν καρφωμένα ακίνητος σε μια καρέκλα, για να είναι έτοιμος ανά πάσα στιγμή να εκπέμψει ή να λάβει σήματα. Ακόμα και όταν κάποιο μέλος του πληρώματος ήταν άρρωστο, μέσω του ασυρματιστή λαμβάνονταν οι ιατρικές οδηγίες. Μέσω της τελείας και της παύλας μεταφέρονταν τα νέα από τον ασυρματιστή στο πλήρωμα. Ήταν τα μάτια και τα αυτιά του πλοίου περισσότερο και από εκείνους που είχαν την απόλυτη ορατότητα από τη γέφυρα διακυβέρνησης. Οι ασυρματιστές ζούσαν κι εργάζονταν μέσα στην απόλυτη αγωνία ακόμα κι όταν οι θάλασσες ήταν λάδι ή το πλήρωμα βρισκόταν σε χαλάρωση. Έπρεπε να είναι σίγουροι ότι ο ασύρματος θα λειτουργούσε κι αυτό δεν ήταν εύκολο. Διότι οι τεχνικές γνώσεις ήταν εξειδικευμένες και τα ανταλλακτικά σε περίπτωση βλάβης δυσεύρετα. Φανταστείτε στη μια και μοναδική περίπτωση ανάγκης να μη λειτουργεί ο ασύρματος! Αυτή η διαρκής αγωνία του ασυρματιστή οδηγούσε τους οργανισμούς τους σε εξάντληση. Οι ασυρματιστές που έβγαιναν στη σύνταξη έπασχαν από καρδιακά νοσήματα, ενώ οι περιπτώσεις παραφροσύνης και αυτοχειρίας ήταν συνηθισμένες.

Από τη χρονιά του 1938 που η κοινή γνώμη συγκλονίστηκε από τον ηρωικό ασυρματιστή Παπαθεοδώρου αποφασίστηκε η καθιέρωση ετήσιας εορτής στον τότε νεοαναγειρόμενο ναό της Αγίας Αικατερίνης στην Πλατεία Αλεξάνδρας. Όμως εκείνος ο εορτασμός δεν διήρκεσε για πολλά χρόνια καθώς ακολούθησε ο πόλεμος. Στις 5 Σεπτεμβρίου του 1952 κατατέθηκε στον Πειραιά ο θεμέλιος λίθος του ιδιόκτητου μεγάρου του Συνδέσμου Ραδιοτηλεγραφητών του Εμπορικού Ναυτικού επί της λεωφόρου Βασιλέως Κωνσταντίνου (σημερινή Ηρώων Πολυτεχνείου).  Πρόεδρος του Συνδέσμου ήταν τότε ο Ηλίας Κροκιδάς και δήμαρχος Πειραιώς ο Γεώργιος Ανδριανόπουλος. Τα χρόνια άλλαξαν, η τεχνολογία που έφερε τον ασυρματιστή στα πλοία ήταν εκείνη που τον τράβηξε πάλι πίσω στη στεριά. Δόθηκαν κίνητρα για αλλαγή ειδικότητας στους τελευταίους ασυρματιστές που δεν αποτελούν πλέον πλήρωμα στα φορτηγά πλοία. Η ίδια τεχνολογία όμως είναι εκείνη που σύντομα θα αναδείξει ότι περισσότερο απαραίτητο στέλεχος στα πλοία θα είναι ο προγραμματιστής, ο ηλεκτρονικός, ο ειδικός στα μέσα τεχνολογίας. Όμως κάποιοι ασυρματιστές, όσο κι αν αλλάξουν οι εποχής, θα μείνουν για πάντα ναυτολογημένοι στα καράβια τους, όπως ο ήρωας Παπαθεοδώρου του ατμόπλοιου «Όρος Κυλλήνη».

 

*Ο Στέφανος Μίλεσης γεννήθηκε το 1964 στη Φρεαττύδα, στον Πειραιά όπου κατοικεί μέχρι και σήμερα. Είναι συγγραφέας, ιστορικός ερευνητής και ραδιοφωνικός παραγωγός. Το 2009 δημιούργησε το ιστολόγιο «Πειραιόραμα Ιστορίας και Πολιτισμού», με αποκλειστικό σκοπό την προβολή της ιστορίας του Πειραιά. Ραδιοφωνικός παραγωγός στην Δημοτική Ραδιοφωνία Πειραιά «Κανάλι Ένα» (90,4) και στον σταθμό «Πειραϊκή Εκκλησία» (91,2).

Έχει δώσει πλήθος ομιλιών και διαλέξεων με θέματα από την ναυτική και την τοπική ιστορία, σε σχολεία δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια, σε πολιτιστικούς συλλόγους και σε πνευματικά ιδρύματα. Διετέλεσε διδάσκων εισηγητής στο πρόγραμμα «Ενορία Εν Δράσει» της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς και είναι εισηγητής στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Ιδρύματος Λασκαρίδη, με τίτλο «Το μεγάλο λιμάνι σταυροδρόμι των εξελίξεων στην ελληνική ιστορία» που απευθύνεται σε μαθητές δημοτικών σχολείων και γυμνασίων.

Α.Χαρίτσης: «Ο Σ.Κασσελάκης αρέσκεται στην τοξικότητα» «Δεν θα τον αντιμετωπίσουμε όμως σαν εχθρό» 24.11.2023 | 19:43



«Για μένα δεν είναι πολιτική να πετάμε ένα σύνθημα, αλλά το περιεχόμενο και η ιδεολογική αντιπαράθεση με τους πολιτικούς μας αντιπάλους. Εκεί θέλουμε να στρέψουμε τη μάχη, απέναντι στη δεξιά που εμφανίζεται κυρίαρχη αλλά πλήττει τα συμφέροντα της πλειοψηφίας», επεσήμανε ακόμη ο άλλοτε βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ.Αναφερόμενος στα υπόλοιπα κόμματα της αριστεράς και της Κεντροαριστεράς υποστήριξε ότι «το ΠΑΣΟΚ πέταξε στον κάδο των αχρήστων τη μεγάλη ευκαιρία που υπήρχε με την απλή αναλογική. Από εδώ και πέρα θα πρέπει να υπάρξει μια στοιχειώδης συνεννόηση των δυνάμεων της Αριστεράς ώστε να υπάρχει μέτωπο απέναντι στη μονοκρατορία του Κυριάκου Μητσοτάκη».Κληθείς να απαντήσει για το εάν υπάρχει περίπτωση συνεργασίας με το μέχρι πρότινος κόμμα του, τον ΣΥΡΙΖΑ, δήλωσε χαρακτηριστικά ότι «δεν υπήρχαν όροι συμβίωσης με τον ΣΥΡΙΖΑ με τη μετάλλαξη που υπέστη αυτό το κόμμα. Δεν θα τον αντιμετωπίσουμε όμως σαν εχθρό. Έχουν παραμείνει πάντως σύντροφοι με τους οποίους θα μπορούσαμε στο μέλλον να συμπορευτούμε».

Σ.Αναγνωστοπούλου κατά Σ.Κασσελάκη: «Πρέπει να έχεις έλλειψη αριστερής ευφυΐας για να κάνεις μια τέτοια ανάρτηση» «Θέλουμε να γίνει πράξη η σύγχρονη αριστερά» 24.11.2023 | 19:39

 

Η Σία Αναγνωστοπούλου σχολίασε την ανάρτηση του Στέφανου Κασσελάκη και υποστήριξε ότι «πρέπει να έχεις έλλειψη αριστερής ευφυΐας για να κάνεις μια τέτοια ανάρτηση».

«Θέλουμε να γίνει πράξη η σύγχρονη αριστερά. Ο αντίπαλός μας είναι δεξιά», εξήγησε η Σ.Αναγνωστοπούλου στην ΕΡΤΕμείς δεν θα είμαστε απέναντι στον ΣΥΡΙΖΑ ούτε στον Αλέξη Τσίπρα, τόνισε κ. Αναγνωστοπούλου, για την επόμενη μέρα από την αποχώρησή τους από το κόμμα, και πρόσθεσε: «Απέναντί μας θα είναι αυτή η κυβέρνηση και οι πολιτικές που ασκεί».χετικά με την κόντρα της με τον Παύλο Πολάκη, η ανεξάρτηση, πλέον, βουλευτής ανέφερε: «Εγω δεν έχω προσωπικές αντιπαραθέσεις, έχω όμως πολιτικές διαφωνίες. (…) Δεν πρόκειται απέναντι μου να είναι πολύ αγαπημένοι συντροφοι με τους οποίους έχουμε πορευτεί χρόνια γιατί δεν ξέρω αν σε αυτό το όραμα που έχουμε – να στήσουμε ξανά αυτό τον αριστερό προοδευτικό χώρο – χρειάζονται όλες αυτές οι επιθέσεις, που κι εμένα μου φαίνονται θράσους και έλλειψης στοιχειώδους ευφυΐας»pronews.gr

Χυδαιότητα Κασσελάκη, απαντά η ομάδα της Αχτσιόγλου

 Χαρίτσης, Αχτσιόγλου

Αλέξης Χαρίτσης, Έφη Αχτσιόγλου | ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ / EUROKINISSI


«Hχυδαιότητα της σημερινής ανάρτησης του κ. Κασσελάκη επιβεβαιώνει την ορθότητα της επιλογής μας να αποχωρήσουμε από το κόμμα Κασσελάκη» απαντούν μέσω διαρροής οι 9 αποχωρήσαντες βουλευτές απ' τον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.

Όπως αναφέρουν: «Δεν έχουμε καμία διάθεση να ακολουθήσουμε τον δρόμο που ο ίδιος έχει επιλέξει για τον εαυτό του. Για άλλη μια φορά απαντά στην πολιτική κριτική με προσωπικές επιθέσεις». 

«Αν θέλει να κατανοήσει και τους υπόλοιπους πολιτικούς λόγους των μαζικών αποχωρήσεων χιλιάδων αγωνιστών από το κόμμα του, τον παραπέμπουμε στη χθεσινή δήλωση των μελών της Κεντρικής Επιτροπής, αλλά και στα δεκάδες άλλα κείμενα αποχωρήσεων που έχουν κατατεθεί τις τελευταίες ημέρες, λαμβάνοντας υπόψη μας το σοβαρό ενδεχόμενο να νομίζει οτι είναι «πουμαρό».

Η δική μας υποχρέωση είναι η επιλογή της ευθύνης και της ελπίδας: η μαχητική αντιπολίτευση απέναντι στην επικίνδυνη κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη, κάτι που είναι φανερό ότι ο κ. Κασσελάκης αδυνατεί να υπηρετήσει», επισημαίνουν και καταλήγουν με το εξής υστερόγραφο: «Υ.Γ.  Σε κάθε περίπτωση χρειάζεται πολύ θράσος ένας άνθρωπος που δεν έχει υπάρξει στην Αριστερά παρά μόνο ως διεκδικητής ή κάτοχος καρέκλας να κάνει μαθήματα ανιδιοτέλειας σε ανθρώπους που έχουν δώσει πολιτικές και κοινωνικές μάχες επί πολλά χρόνια στα κινήματα και στο κόμμα χωρίς καμία απολύτως καρέκλα».

«Με το χέρι στην καρδιά, αν είχε έρθει προεκλογικά η Έφη Αχτσιόγλου και μου είχε πει «αυτή η καρέκλα είναι το όνειρό της ομάδας μου, ή βγαίνω πρόεδρος ή φεύγω», θα είχα κάνει πίσω. Θα είχα αποσύρει την υποψηφιότητά μου για χάρη της ενότητας» έγραψε νωρίτερα σε ανάρτησή του στα social media ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Συναυλία Αλληλεγγύης | 18/01/25Κεντρικό αίτημα να γίνει επιτέλους η δίκη στο Ναυτοδικείο Πειραιά και να μπουν στη φυλακή οι υπεύθυνοι της τραγωδίας

Κεντρικό αίτημα να γίνει επιτέλους η δίκη στο Ναυτοδικείο Πειραιά και να μπουν στη φυλακή οι υπεύθυνοι της τραγωδίας. Σε εξέλιξη είναι η μεγ...