Κυριακή 3 Μαρτίου 2024

Αναφορές για πτήση πάνω από την Ουκρανία τριών μαχητικών του ΝΑΤΟ

 


Προσομοίωση επίθεσης στο στόλο της Μαύρης θάλασσας

Αναφορές για πτήση πάνω από την Ουκρανία τριών μαχητικών του ΝΑΤΟ

Πληροφορίες που δεν έχουν  επιβεβαιωθεί μιλούν για απαο9τλή τριών μαχητικών αεροσκαφών του ΝΑΤΟ σε αποστολή εντός του εναέριου χώρου της Ουκρανίας.

Όπως αναφέρεται τα αεροσκάφη,  δύο F-16 και ένα F-35, που δεν διευκρινίζεται σε ποια χώρα ανήκαν πέταξαν εντός του ουκρανικού εναέριου χώρου προσομοιώνοντας επίθεση από την περιοχή του Μικολάιβ κατά ρωσικών στόχων στην Κριμαία και το στόλο της Μαύρης Θάλασσας.

Ad 
 
Unmute

Η παρουσία των αεροσκαφών του ΝΑΤΟ εντός του ουκρανικού εναέριου χώρου είχε διάρκεια 32 λεπτών.

Επιπρόσθετα το F-35 μέσω του συστήματος αυτοπροστασίας AN/ASQ-239 Barracuda προσπάθησε  να καταγράψει συχνότητες ρωσικών ραντάρ.

Δεν είναι η πρώτη φορά πάντως που F-35 επιχειρούν να καταγράψουν συχνότητες των ραντάρ των ρωσικών α/α συστημάτων  πετώντας όμως εκτός του εναέριου χώρου της Ουκρανίας.

Ήδη οι πρώτες πληροφορίες για εμπλοκή των F-35  στην Ουκρανία με στόχο να εντοπίσουν και να καταγράψουν τις εκπομπές των ρωσικών ραντάρ αεράμυνας είναι γνωστό τουλάχιστον από το Νοέμβριο του 2023.

Τότε τα F-35  πραγματοποίησαν αποστολές πετώντας από γειτονικές στην Ουκρανία χώρες (Λιθουανία, Εσθονία, Ρουμανία) είχαν επιχειρήσει να καταγράψουν τις συχνότητες των ραντάρ των ρωσικών συστημάτων S-300.

Πετώντας σε πλήρη διαμόρφωση stealth (χωρίς ανακλαστήρες) τα F-35  που έχουν την έδρα  τους στην Γερμανία και στις Πτέρυγες Μάχης 388 και 419 είχαν πραγματοποιήσει  αλλεπάλληλες εξόδους με στόχο την καταγραφή των συχνοτήτων των ραντάρ των S-300 που στάθμευαν τόσο στο Καλίνινγκραντ όσο και στην ανατολική Ουκρανία ή και τη Ρωσία.

Το F-35 διαθέτει μια σειρά αισθητήρων για να πραγματοποιεί τέτοιου είδους αποστολές με πρωτεύοντα αισθητήρα το σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου   AN/ASQ-239 Barracuda.

Το σύστημα διαθέτει 10 συνολικά κεραίες περιμετρικά του αεροσκάφους οι οποίες ανήκουν στον εξοπλισμό ESM και μέσω αυτών εντοπίζονται οι εκπομπές των εχθρικών ραντάρ και γίνεται ο γεωεντοπισμός τους. Οι συντεταγμένες μετά μεταδίδονται μέσω ασφαλών δικτύων σε άλλες πλατφόρμες ή το έδαφος.

Τότε όμως δεν είχαν καταφέρει να καταγράψουν τις συχνότητές των ραντάρ των S-300.

Όπως ανέφερε ένας πιλότος F-35:

«Βλέπαμε  το σύστημα SA-20 (ονομασία του ΝΑΤΟ για το S-300).

Γνωρίζαμε  ότι είναι ένα σύστημα SA-20 και  οι υπηρεσίες μας είχαν πει  επίσης ότι υπάρχει ένα σύστημα SA-20 που λειτουργεί στην περιοχή, αλλά το αεροσκάφος μου δεν μπορούσε  να το αναγνωρίσει επειδή το ρωσικό σύστημα μπορεί να λειτουργούσε  σε μια κατάσταση αποθεματικών συχνοτήτων για πόλεμο.  Αυτό δεν έχει συμβεί ποτέ πριν».

Η αποτυχία του F-35 συνίσταται στο γεγονός ότι ναι μεν το ESM του κατέγραψε τα σήματα του ραντάρ, αλλά αυτά δεν υπήρχαν σε καμία βιβλιοθήκη απειλών και έτσι το σύστημα δεν μπορούσε να καταγράψει και να ταυτοποιήσει την πηγή.

Βέβαια οι «πολεμικές αυτές συχνότητες» του S-300 που ανέφερε ο αξιωματικός της USAF θα καταγράφηκαν τότε αλλά και πάλι κανείς δεν ξέρει εάν αυτές ήταν οι πραγματικές ή όχι.

Το γεγονός ότι ο πιλότος της USAF ανέφερε ότι έβλεπε το σύστημα είναι μάλλον κυριολεκτικό αφού θα χρησιμοποιούσε τόσο τους ηλεκτροπτικούς αισθητήρες του AN/AAQ-37 DAS όσο και αυτούς του AN/AAQ-40 EOTS. Θα είχε δηλαδή την εικόνα του συστήματος στις οθόνες του αλλά όχι την συχνότητα εκπομπής, την οποία αν είχε θα μπορούσε να την δώσει στους Ουκρανούς προκειμένου αυτοί να τροποποιούσαν ανάλογα τους HARM.

Το γεγονός ότι το S-300 διαθέτει εφεδρικές συχνότητες εκπομπής σε περίοδο πολέμου αφορά και την ΠΑ και τις προσπάθειες των Τούρκων να καταγράψουν τα συστήματα.

Ιδιωτικά Πανεπιστήμια: Οι φοιτητές της Ευρώπης γκρεμίζουν τον μύθο Μητσοτάκη

 


Ιδιωτικά Πανεπιστήμια: Οι φοιτητές της Ευρώπης γκρεμίζουν τον μύθο Μητσοτάκη

Ελληνες και αλλοδαποί που σπουδάζουν σε ευρωπαϊκές χώρες δίνουν μια τελείως διαφορετική εικόνα σε σχέση με αυτήν που έντεχνα καλλιεργεί η κυβέρνηση

Ορισμό της παραπλάνησης συνιστά το νομοσχέδιο της κυβέρνησης με τον τίτλο «Ελεύθερο πανεπιστήμιο», το οποίο νομιμοποιεί τα ιδιωτικά πανεπιστήμια και απαξιώνει πλήρως το δημόσιο μέσω της υποχρηματοδότησης. Στην πραγματικότητα το νομοσχέδιο δεν συνιστά μεταρρύθμιση αλλά αναχρονισμό και οπισθοδρόμηση. Γιατί δεν ωφελεί τους πολλούς αλλά τους λίγους και εκλεκτούς της ολιγαρχίας του πλούτου για την οποία εργάζεται μεθοδικά η κυβέρνηση Μητσοτάκη, στερώντας το δικαίωμα της ισότιμης πρόσβασης στο κοινωνικό αγαθό της παιδείας. Με το θέμα των ιδιωτικών πανεπιστημίων να αποτελεί την… καυτή πατάτα της κυβέρνησης εγείρονται ερωτήματα κατά πόσο τα πολυδιαφημισμένα μη κρατικά πανεπιστημιακά ιδρύματα του εξωτερικού που έρχονται συχνά στο προσκήνιο ως παραδείγματα είναι πράγματι πρότυπο εκπαίδευσης και λειτουργίας.

Το Documento συνομίλησε με Ελληνες και αλλοδαπούς που σπουδάζουν σε ευρωπαϊκές χώρες, οι οποίοι μας έδωσαν τελείως διαφορετική εικόνα της ιδιωτικής ανώτατης εκπαίδευσης σε σχέση με την εντύπωση που η κυβέρνηση εντέχνως θέλει να καλλιεργήσει με επικοινωνιακά τεχνάσματα. Ας δούμε τους μύθους και τις αλήθειες των ιδιωτικών πανεπιστημίων της Ευρώπης μέσα από την προσωπική εμπειρία έξι φοιτητών και φοιτητριών.

«Στο Βέλγιο δεν αφήνουν περιθώρια»

Η Ενι Μέτκο που σπούδασε στο Βέλγιο εξηγεί μιλώντας στο Documento τους λόγους για τους οποίους στη χώρα της βορειοδυτικής Ευρώπης με τα πολύ υψηλά πρότυπα ζωής τα ιδιωτικά πανεπιστήμια παραμένουν στα… αζήτητα:

«Σπούδασα παιδαγωγική στο Πανεπιστήμιο της Λιέγης και πήρα πτυχίο πριν από δύο χρόνια. Η τριτοβάθμια εκπαίδευση στο Βέλγιο χωρίζεται στη βαλονική και τη φλαμανδική κοινότητα. Ωστόσο το βασικό χαρακτηριστικό του εκπαιδευτικού συστήματος είναι η διευκόλυνση όλων των φοιτητών, ασχέτως καταγωγής. Επίσης, η εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση γίνεται μέσω των βαθμών του λυκείου χωρίς να υπάρχει αυτό το άγχος που έχουν οι μαθητές στην Ελλάδα με τις πανελλήνιες. Τα πανεπιστήμια χρηματοδοτούνται από το κράτος, επομένως η κυβέρνηση ορίζει ετησίως ένα ειδικό τέλος εγγραφής, το ύψος του οποίου ποικίλλει ανάλογα με το πανεπιστήμιο. Για Βέλγους και Ευρωπαίους το ποσό αυτό είναι περίπου 900 ευρώ ετησίως. Βέβαια, υπάρχουν πάρα πολλές υποτροφίες και για τους φοιτητές με χαμηλό εισόδημα και υπάρχει οικονομική βοήθεια από το κράτος. Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια στο Βέλγιο έχουν τη μορφή ιδιωτικών σχολών και πηγαίνουν μόνο όσοι έχουν πολύ χαμηλές σχολικές επιδόσεις. Γενικότερα, το εκπαιδευτικό σύστημα στο Βέλγιο είναι τόσο ορθά δομημένο που δεν αφήνει σε κάποιον τα περιθώρια να στραφεί σε ιδιωτική σχολή».

«Κανείς δεν τα θυμάται»

Η Ιλιάνα Τσαχπίνη σπουδάζει στο Ελεύθερο Πανεπιστήμιο Βερολίνου. «Στη Γερμανία» λέει στο Documento «περίπου το 3% των εγγεγραμμένων φοιτητών σπουδάζει σε ιδιωτικές ανώτατες σχολές. Δεν υπάρχει αυτός ο ανταγωνισμός μεταξύ ιδιωτικών και δημόσιων πανεπιστημίων αλλά συνύπαρξη. Βέβαια το πρόγραμμα σπουδών στα δημόσια είναι ανώτερο. Στα ιδιωτικά πάνε οι μαθητές που δεν τα πήγαιναν καλά στο σχολείο. Η δημόσια πανεπιστημιακή εκπαίδευση στα πανεπιστήμια της Γερμανίας είναι εντελώς δωρεάν, ανεξαρτήτως αν οι φοιτητές είναι Ευρωπαίοι πολίτες ή όχι, εκτός από ένα μικρό τέλος εξαμήνου της φοιτητικής ένωσης, το οποίο καλύπτει ανάγκες όπως οι πανεπιστημιακές υπηρεσίες και πάσο περιφερειακών μετακινήσεων με δημόσια συγκοινωνία. Το κράτος ενδιαφέρεται για τους φοιτητές δίνοντάς τους υποτροφίες για όλη την περίοδο σπουδών. Για να είμαι ειλικρινής, σχεδόν κανείς δεν θυμάται ποια ακριβώς είναι τα ιδιωτικά πανεπιστήμια».

«Η Αυστρία δεν εξαιρεί κανέναν»

Η Σιντορέλα Μπέμπρι σπούδασε στη Βιέννη, από πανεπιστήμιο της οποίας πήρε πτυχίο νοσηλευτικής πριν από ένα χρόνο. «Στην Αυστρία» δηλώνει στο Documento «τα ιδιωτικά πανεπιστήμια αναγνωρίστηκαν μόλις πριν από 15 χρόνια και παραμένουν πολύ λίγα, μικρά και πολύ χαμηλής και κακής ποιότητας. Συνεπώς, σχεδόν κανείς δεν τα επιλέγει. Το αυστριακό εκπαιδευτικό σύστημα δεν εξαιρεί κανέναν από το δημόσιο πανεπιστήμιο. Γιατί λοιπόν να επιλέξεις ένα ιδιωτικό πανεπιστήμιο που σχεδόν κανείς δεν το θεωρεί αξιόπιστο και επιστημονικά καταρτισμένο; Ακόμη και για τους ξένους φοιτητές υπάρχουν πολλές διευκολύνσεις δίνοντάς τους υποτροφίες».

«Η παιδεία δεν εμπορευματοποιείται»

Η Στέλλα Γκ. που σπουδάζει βιολογία στο Πανεπιστήμιο της Μαδρίτης μάς αναφέρει ότι «υπάρχουν αρκετά ιδιωτικά πανεπιστήμια στην Ισπανία, τα οποία ωστόσο έχουν σοβαρή πορεία χρόνων. Δεν είναι κερδοσκοπικά και ελέγχονται από επιτροπές με κριτήρια όχι ιδιωτικοοικονομικά».

«Συνεπώς» τονίζει «προσφέρουν επιστημονική κατάρτιση η οποία είναι σοβαρά σχεδιασμένη. Δεν είναι όπως στην Ελλάδα που ανοίγουν με ευκολία ιδιωτικά κολέγια ως δήθεν παραρτήματα ξένων πανεπιστημίων. Βέβαια και στην Ισπανία παιδιά ευκατάστατων οικογενειών θα επιλέξουν τα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Εννοείται πως τα δημόσια πανεπιστήμια είναι καλύτερα. Δεν υπάρχει αυτή η εξίσωση ιδιωτικών και δημόσιων πανεπιστημίων. Στην Ισπανία η παιδεία δεν εμπορευματοποιείται όπως στην Ελλάδα».

«Λίγα και όχι αξιόλογα»

Ο Ρεφάτ Αγκόλι σπουδάζει διεθνές δίκαιο στο Πανεπιστήμιο του Αμστερνταμ. Στην Ολλανδία, όπως μας επισημαίνει, «τα κρατικά πανεπιστήμια κυριαρχούν και τα ιδιωτικά είναι λίγα και όχι αξιόλογα. Η συντριπτική πλειονότητα, άνω του 95% των εγγεγραμμένων φοιτητών πλήρους φοίτησης σε προγράμματα σπουδών επιπέδου Bachelor ή ισοδύναμου, φοιτά σε δημόσια πανεπιστήμια. Για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Ολλανδία γίνονται γραπτές κεντρικές εξετάσεις και σχολικές εξετάσεις. Η τελική βαθμολογία προκύπτει από τον μέσο όρο της βαθμολογίας των σχολικών εξετάσεων και της βαθμολογίας των εθνικών εξετάσεων. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως είναι λίγοι οι μαθητές που θα μπουν στο πανεπιστήμιο. Αντιθέτως. Μπορεί απλώς να περάσουν σε κάποιο πανεπιστήμιο το οποίο είναι μακριά από τον τόπο κατοικίας τους. Αν συμβεί κάτι τέτοιο, τότε το κράτος προσφέρει επιπρόσθετη οικονομική βοήθεια. Οι φοιτητές πληρώνουν κάποια δίδακτρα, τα οποία βέβαια είναι πολύ χαμηλά σε σχέση με τον βασικό μισθό και τις υποτροφίες που προσφέρει το κράτος, ενώ υπάρχουν πολλές ευκαιρίες υποτροφιών για διεθνείς φοιτητές. Ορισμένα από τα διαθέσιμα προγράμματα προσφέρονται απευθείας από τα πανεπιστήμια, ενώ άλλα από οργανισμούς όπως η Nuffic».

«Στη Γαλλία η παιδεία είναι δημόσια»

Η Μ.Σ. σπουδάζει γαλλική φιλολογία στο Université de Sorbonne Nouvelle στη Γαλλία και μεταφέρει στο Documento την εικόνα για τα… περίφημα ιδιωτικά πανεπιστήμια και το δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης της χώρας στην οποία φοιτά: «Κάθε χρόνο ο φοιτητής στη Γαλλία θα πρέπει να πληρώνει ένα ποσό της τάξης των 200-250 ευρώ για το ακαδημαϊκό έτος. Από εκεί και πέρα είναι όλα δωρεάν. Ακόμη και η εισαγωγή στο πανεπιστήμιο γίνεται χωρίς παράλληλη φοίτηση σε κάποιο φροντιστήριο. Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια είναι ελάχιστα και αφορούν κατά βάση τις σχολές καλών τεχνών και κάποια κολέγια διοίκησης επιχειρήσεων. Συνεπώς στη Γαλλία δεν υπάρχουν ιδιωτικά πανεπιστήμια με τη στενή έννοια του όρου, αλλά ιδιωτικές σχολές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Λίγοι είναι εκείνοι οι οποίοι θα φοιτήσουν σε ιδιωτικές σχολές – όχι μόνο επειδή τα δίδακτρα είναι υψηλά αλλά και γιατί κανείς δεν τα λαμβάνει και τόσο σοβαρά υπόψη. Οι ιδιωτικές σχολές δεν έχουν επιστημονική έρευνα στη Γαλλία και περιορίζονται στην προετοιμασία των φοιτητών για το επάγγελμα που επέλεξαν, χωρίς το πρόγραμμα σπουδών να έχει ακαδημαϊκό βάθος. Για τη Γαλλία η παιδεία είναι αδιαπραγμάτευτο δικαίωμα και δεν μπορεί παρά να είναι δημόσια».

Κοροϊδία τα «μη κρατικά»

Το συμπέρασμα που προκύπτει και από τις μαρτυρίες των φοιτητών του εξωτερικού είναι ότι σε καμία χώρα δεν υπάρχει εξίσωση ιδιωτικών και δημόσιων πανεπιστημίων όπως θέλει να επιτύχει η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Πορτογαλία, όπου το εγχείρημα του ιδιωτικού πανεπιστημίου υπήρξε τεράστια αποτυχία, καθώς τη δεκαετία του 1980 ιδρύθηκαν εκατοντάδες ιδιωτικά πανεπιστήμια τα οποία έκλεισαν μέσα σε μια πενταετία λόγω της ιδιαίτερα χαμηλής ποιότητας αλλά και της έλλειψης φοιτητών. Στην Ευρώπη τα ιδιωτικά πανεπιστήμια υποβάλλονται σε συνεχή και αυστηρό έλεγχο από το κράτος, ενώ χρηματοδοτούνται σε πολύ μεγάλο βαθμό από το ίδιο. Η έρευνα και η επιστημονική δραστηριότητά τους ουσιαστικά χρηματοδοτούνται κατά τεράστιο ποσοστό από αυτό.

Εφόσον τα ιδιωτικά πανεπιστήμια στην Ελλάδα χρηματοδοτούνται από funds δεν μπορεί να υπάρχει η έννοια των μη κερδοσκοπικών ιδρυμάτων. Κανένας επιχειρηματίας δεν επενδύει χωρίς να περιμένει κέρδος. Αφού, λοιπόν, υπάρχουν επιχειρηματίες που θέλουν να γίνουν χορηγοί στην ανώτατη εκπαίδευση, γιατί δεν επενδύουν τόσα χρόνια στην εκπαίδευση και την ακαδημαϊκή έρευνα των δημόσιων πανεπιστημίων;

Ουραγός η Ελλάδα στη χρηματοδότηση της παιδείας

Τα δημόσια πανεπιστήμια της Ελλάδας βρίσκονται τελευταία στη λίστα των ευρωπαϊκών ανώτατων ιδρυμάτων αναφορικά με τη χρηματοδότηση ως προς τη στελέχωση και ως προς τις υποδομές. Με βάση την έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Παιδεία στην Ευρωπαϊκή Ενωση για το 2023, για κάθε φοιτητή σε ευρωπαϊκή χώρα αντιστοιχούν περίπου 11.500 ευρώ.

Στην Ελλάδα, όμως, το ποσό αυτό είναι μόλις 2.300 ευρώ. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με την επιτροπή CULT του Ευρωκοινοβουλίου, η οποία ειδικεύεται στα ζητήματα παιδείας και πολιτισμού, σε γενικές γραμμές περίπου το 9,6% του ετήσιου προϋπολογισμού μιας ευρωπαϊκής χώρας κατευθύνεται στην παιδεία. Στην Ελλάδα, όμως, μόλις το 7,1% του ΑΕΠ διατίθεται για την παιδεία. Απόδειξη συνιστά το γεγονός πως στην Ελλάδα ένας καθηγητής πανεπιστημίου αντιστοιχεί σε 47 φοιτητές, ενώ σε χώρες της κεντρικής Ευρώπης σε 13 φοιτητές.

Ως εκ τούτου, καμία συσχέτιση δεν μπορεί να υπάρξει με την υπόλοιπη Ευρώπη η οποία στηρίζει τη δημόσια παιδεία ως βασικό μέλημά της.
Στην Ελλάδα, λοιπόν, τα δημόσια πανεπιστήμια συρρικνώνονται, υποχρηματοδοτούνται και υποβαθμίζονται με σκοπό να αναδειχθεί η άμεση ανάγκη ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων.

Μάλιστα η χρηματοδότηση της Ελλάδας είναι πιο χαμηλή και από αυτή της Βουλγαρίας. Η αλήθεια, λοιπόν, είναι ότι η Ελλάδα είναι από τις λίγες χώρες στον κόσμο που υποβαθμίζουν τα δημόσια πανεπιστήμια για να ανοίξουν με ευκολία τον δρόμο στα ιδιωτικά, κάτι που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί «μεταρρύθμιση»




http://dlvr.it/T3YbWl

«Είναι ο δράστης στη φυλακή;» - Η πρώτη ερώτηση του θύματος της επίθεσης στην Ερμού

 επίθεση-Ερμού

Αστυνομικοί συνομιλούν ύστερα από τη σύλληψη δράστη που μαχαίρωσε γυναίκα, στο κέντρο της Αθήνας την Παρασκευή 1 Μαρτίου 2024. | ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΟΡΕΣΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ


Στην εντατική του νοσοκομείου Ευαγγελισμός νοσηλεύεται η 22χρονη φοιτήτρια, μετά την με μαχαίρι από 42χρονο άνδρα στην Ερμού, το μεσημέρι της Παρασκευής. Πλέον, βρίσκεται εκτός κινδύνου, δεν είναι διασωληνωμένη και έχει επικοινωνία με το περιβάλλον.

Σύμφωνα με το MEGA, ο πατέρας της 22χρονης ανέφερε ότι η νεαρή είναι σε άσχημη ψυχολογική κατάσταση και φοβάται να μείνει μόνη της τα βράδια. Όπως αναφέρει η ίδια πηγή, τα πρώτα της λόγια φέρεται να ήταν εάν «ο δράστης είναι στη φυλακή;».

Μιλώντας στο MEGA, ξάδερφος της 22χρονης είπε ότι το μπουφάν της δεν είναι απλά σκισμένο, αλλά «διαμελισμένο στα δύο», τονίζοντας πως έχουν πειραχτεί βασικά της όργανα από την επίθεση. 

«Όχι απλά ένα χτύπημα, ο άνθρωπος έβαλε το μαχαίρι και το έστριψε προς τα κάτω, έχουν πειραχτεί ζωτικά όργανα πνεύμονας διάφραγμα έφτασε κοντά στο στομάχι. Είναι…είναι σφάξιμο. Με το που το κάνει αυτό μένει ακίνητος, το παίζει τρελός. Πώς έβαλε δικηγόρο και εμένα η ξαδέλφη μου τώρα είναι στην εντατική;» είπε ο ξάδελφος του θύματος.

Θεία της κοπέλας μίλησε για τυφλό χτύπημα λέγοντας: «Υπάρχουν μαρτυρίες ότι αυτός περιπλανιόταν, περιφερόταν από το Μοναστηράκι με το μαχαίρι καταλαβαίνετε; Είναι ένα τυφλό χτύπημα».

Η προθεσμία για απολογία και το συμβάν

Το πρωί του Σαββάτου ο 42χρονος δράστης της επίθεσης οδηγήθηκε στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών και σχηματίστηκε δικογραφία σε βάρος του, για απόπειρα ανθρωποκτονίας με δόλο σε συνδυασμό με την κατοχή και χρήση όπλου. Ο 42χρονος ζήτησε και έλαβε προθεσμία για να απολογηθεί την ερχόμενη Τρίτη.

Υπενθυμίζεται ότι το συμβάν έλαβε χώρα στην Ερμού γύρω στις 13:30 το μεσημέρι της Παρασκευής, την ώρα που η νεαρή κοπέλα κατευθυνόταν προς το κατάστημα ρούχων που εργάζεται. Τότε, ο 42χρονος της επιτέθηκε από πίσω και τη μαχαίρωσε δύο φορές στην ωμοπλάτη.

Σύμφωνα με πληροφορίες από την αστυνομία, ο δράστης ανέφερε πως «η κοπέλα ήταν κατάσκοπος και με παρακολουθούσε. Τη μαχαίρωσα για να την αποφύγω», υποστηρίζοντας ότι η 22χρονη είναι «πράκτορας των Γερμανών».

Αρχικά, οι αρχές εξέτασαν όλα τα ενδεχόμενα (απόπειρα ληστείας, προσωπικές διαφορές κ.α.), αλλά πλέον συνδέουν την «τυφλή», άγρια επίθεση και τον δράστη με σοβαρό ψυχιατρικό περιστατικό.

Προφυλακιστέοι οι κατηγορούμενοι για την «Σύμπραξη Εκδίκησης»

 Σύμπραξη Εκδίκησης

(ΚΩΣΤΑΣ ΤΖΟΥΜΑΣ / EUROKINISSI)


Κρίθηκαν προσωρινά κρατούμενοι οι έξι συλληφθέντες μετά τις απολογίες τους. Άλλοι τέσσερις είναι ήδη έγκλειστοι.

Την προφυλάκιση των έξι συλληφθέντων για συμμετοχή στην οργάνωση «Σύμπραξη Εκδίκησης» αποφάσισαν οι ανακριτικές αρχές, μετά τις σημερινές απολογίες τους.

Οι δέκα εμπλεκόμενοι αντιμετωπίζουν βαρύτατο κατηγορητήριο με έξι κακουργήματα και πέντε πλημμελήματα, ενώ οι έξι που απολογήθηκαν φέρονται να αρνήθηκαν τη συμμετοχή τους.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι τέσσερις αρνήθηκαν πλήρως το κατηγορητήριο, ενώ ο ένας πυροτεχνουργός τήρησε το δικαίωμα της σιωπής. Παράλληλα, από τους τέσσερις ένας 36χρονος αποδέχθηκε μια επιμέρους πράξη, πως ήταν ο οδηγός μοτοσικλέτας που χρησιμοποιήθηκε στην επίθεση στην τράπεζα στα Πετράλωνα. Η γυναίκα που εμπλέκεται στην υπόθεση, σύμφωνα με πληροφορίες, υποστήριξε ότι βρέθηκε με το αυτοκίνητό της στο σημείο της επίθεσης στα Πετράλωνα, αλλά δεν γνώριζε τι θα συνέβαινε. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι η υπόθεση της «Σύμπραξης Εκδίκησης» επιχειρήθηκε από την αρχή να παρουσιαστεί από την ΕΛ.ΑΣ. ως ένα χτύπημα στην εγχώρια τρομοκρατία, με τις πρώτες αναφορές να έκαναν λόγο για σύμπραξη αντιεξουσιαστών και ποινικών [βλ. Το «λαβράκι» της Αντιτρομοκρατικής ήταν στον Στρατό!]. Πάντως, μετά από τα στοιχεία που ήρθαν στο φως της δημοσιότητας, φαίνεται ότι η νέα υπόθεση «τρομοκρατίας» μοιάζει με περισσότερο με ένα δίκτυο ποινικές που πραγματοποιούσαν «εκδικητικές» πράξεις.

Το βαρύ κατηγορητήριο:

  • Διεύθυνση, ένταξη και συγκρότηση εγκληματικής οργάνωσης
  • Τρομοκρατική πράξη απόπειρας ανθρωποκτονίας
  • Τρομοκρατική πράξη έκρηξης κατ΄εξακολούθηση τετελεσμένης και σε απόπειρα
  • Τρομοκρατική πράξη κατασκευής, κατοχής και προμήθειας εκρηκτικών
  • Τρομοκρατική πράξη διακεκριμένης οπλοκατοχής και
  • Τρομοκρατική πράξη διακεκριμένης φθοράς

και τα πλημμελήματα της υποστήριξης τρομοκρατικής οργάνωσης, υποκίνησης σε τέλεση τρομοκρατικής πράξης, παράνομης βίας κατά δικαστικών λειτουργών, παράνομης οπλοκατοχής κυνηγετικού όπλου και παράνομης κατοχής ναρκωτικών ουσιών προς ίδιαν χρήση.

Σχετικά με τους δύο εν ενεργεία στρατιωτικούς με την ειδικότητα του πυροτεχνουργού, η Αντιτρομοκρατική αναφέρει ότι εντοπίστηκε DNA του ενός στον παγιδευμένο φάκελο με εκρηκτικό μηχανισμό που είχε ως παραλήπτρια την πρόεδρο Εφετών Θεσσαλονίκης. 

Ακόμη 4 κατηγορούμενοι είναι έγκλειστοι σε σωφρονιστικά ιδρύματα της χώρας, ανάμεσα στους οποίους ο φερόμενος ως αρχηγός της οργάνωσης Τ.Φ. που κρατείται στις φυλακές Δομοκού, γνωστός αντιεξουσιαστής με ποινικό παρελθόν.

ΠτΔ Κ.Σακελλαροπούλου: «Να δίνουμε αυτόματα την ελληνική ιθαγένεια στα παιδιά των αλλοδαπών που γεννιούνται στην Ελλάδα» «Για να μπορέσει να αυξηθεί ο... ελληνικός πληθυσμός»! 03.03.2024 | 18:0



 Έρχεται και η τελευταία πράξη της ολοκλήρωσης της διαδικασίας εθνολογικής αλλοίωσης της χώρας, όπως προανήγγειλε εμμέσως πλην σαφώς η ΠτΔ Κατερίνα Σακελλαροπούλου.

Η ΠτΔ μιλώντας στο συνέδριο «Μεταπολίτευση: 50 Χρόνια Μετά», τάχθηκε υπέρ της αλλαγής του Συντάγματος, έτσι ώστε όσοι αλλοδαποί τεκνοποιούν στην χώρα, τα παιδιά τους να παίρνουν αυτομάτως την ελληνική υπηκοότητα.

Ad 
 
Unmute

Είναι ένα μέτρο που εφαρμόζεται στις ΗΠΑ και τώρα φαίνεται πωσς σύτνομα θα έρθει και στην Ελλάδα, κάνοντας τη χώρα ακόμη πιο ελκυστικό προορισμό για τους άπαντες αλλοδαπούς από χώρες της κεντρικής Ασίας και της βόρειας Αφρικής, καθώς με την ελληνική υπηκοότητα εξασφαλίζουν ταυτόχρονα και ευρωπαϊκή.

Η συζήτηση έγινε  ανάμεσα στην, Κατερίνα Σακελλαροπούλου, την Εκτελεστική Διευθύντρια στο «Κέντρο Ευρωπαϊκών Σπουδών» του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ, Ελένη Παπούλια και τον δημοσιογράφο της «Καθημερινής», Μιχάλη Τσιντσίνη.

Αφού η  κ. Σακελλαροπούλου ανέφερε καταρχάς τα συνήθη χαρακτηρίζοντας   την Ελλάδα κράτος δικαίου με εδραιωμένους δημοκρατικούς θεσμούς, και ότι  «η Δημοκρατία είναι μια συνεχής διεκδίκηση», απάντησε σε  ερώτημα της κ. Παπούλια η οποία έθεσε το θέμα , αν η διεύρυνση των προϋποθέσεων για την απόδοση ιθαγένειας σε ανθρώπους που γεννιούνται στην Ελλάδα ή μετέχουν της ελληνικής παιδείας, θα έχει θετικό πρόσημο για την ελληνική κοινωνία.

«Βεβαίως» έσπευσε να απαντήσει η ΠτΔ αλλά υπάρχει ένα μικρό προβληματάκι:

 «Υπάρχει μια ειδική διάταξη στο Σύνταγμα, ελπίζω να λυθεί με τον χρόνο» απάντησε η κ. Σακελλαροπούλου.

Σύμφωνα με τον Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας, την ελληνική υπηκοότητα παίρνουν αυτομάτως τα τέκνα

«Ι. Αυτοδίκαια, με τη γέννηση

  1. Το τέκνο Έλληνα ή Ελληνίδας αποκτά από τη γέννησή του την Ελληνική Ιθαγένεια.
  2. Την Ελληνική Ιθαγένεια αποκτά από τη γέννησή του όποιος γεννιέται σε ελληνικό έδαφος, εφόσον:

α. ένας από τους γονείς του έχει γεννηθεί στην Ελλάδα και κατοικεί μόνιμα στη Χώρα από τη γέννησή του ή

β.  δεν  αποκτά  αλλοδαπή ιθαγένεια με  τη  γέννησή του  ούτε μπορεί  να αποκτήσει τέτοια  με  σχετική δήλωση των γονέων του στις οικείες αλλοδαπές αρχές, αν το δίκαιο της ιθαγένειας των γονέων του απαιτεί την υποβολή παρόμοιας δήλωσης, ή

γ. είναι άγνωστης ιθαγένειας, εφόσον η αδυναμία διαπίστωσης της τυχόν αποκτώμενης με τη γέννηση αλλοδαπής ιθαγένειας δεν οφείλεται σε άρνηση συνεργασίας γονέα.»

Σύμφωνα εξάλλου με το νόμο 3284/2004 του 2004 ελληνική ιθαγένεια αποκτά αυτόματα :

Ι. Με τη γέννηση.

  1. Το τέκνο Έλληνα ή Ελληνίδας αποκτά από τη γέννηση του την Ελληνική Ιθαγένεια.
  2. Την Ελληνική Ιθαγένεια αποκτά από τη γέννηση του και όποιος γεννιέται σε ελληνικό έδαφος, εφόσον δεν αποκτά με τη γέννηση του αλλοδαπή ιθαγένεια ή είναι άγνωστης ιθαγένειας.

Τώρα εάν λυθεί το προβληματάκι  αυτό με το Σύνταγμα που απαιτεί ο ένας εκ των γονέων να είναι Έλληνας ή να μην είναι αναγνώστου τόπου προέλευσης, όπως είναι το 99% των παρανόμως εισερχόμενων  αλλοδαπών στην Ελλάδα  η χώρα θα γίνει ένας τεράστιος πόλος έλξης για κάθε αλλοδαπή γυναίκα να γεννήσει στην Ελλάδα δίνοντας αυτομάτως ελληνική και ευρωπαϊκή ιθαγένεια στο τέκνο της,.

Έτσι θα βλέπουμε “στρατιές” εγκύων ρισκάροντας τη ζωή  τους να διασχίζουν το Αιγαίο  ή τον Έβρο για να πάρουν τα παιδιά τους ελληνική υπηκοότητα.pronews.gr




http://dlvr.it/T3YN5t

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Χριστούγεννα με βροχές και χιόνια - Η εξέλιξη της κακοκαιρίας

  (ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ/EUROKINISSI)  ΚΟΙΝΩΝΙΑ   25.12.24 08:47 efsyn.gr Α+ Α- Facebook Twitter E-mail Copy link Print Χειμωνιάτικο το σκηνικ...