Κυριακή 3 Μαρτίου 2024

Αναφορές για πτήση πάνω από την Ουκρανία τριών μαχητικών του ΝΑΤΟ

 


Προσομοίωση επίθεσης στο στόλο της Μαύρης θάλασσας

Αναφορές για πτήση πάνω από την Ουκρανία τριών μαχητικών του ΝΑΤΟ

Πληροφορίες που δεν έχουν  επιβεβαιωθεί μιλούν για απαο9τλή τριών μαχητικών αεροσκαφών του ΝΑΤΟ σε αποστολή εντός του εναέριου χώρου της Ουκρανίας.

Όπως αναφέρεται τα αεροσκάφη,  δύο F-16 και ένα F-35, που δεν διευκρινίζεται σε ποια χώρα ανήκαν πέταξαν εντός του ουκρανικού εναέριου χώρου προσομοιώνοντας επίθεση από την περιοχή του Μικολάιβ κατά ρωσικών στόχων στην Κριμαία και το στόλο της Μαύρης Θάλασσας.

Ad 
 
Unmute

Η παρουσία των αεροσκαφών του ΝΑΤΟ εντός του ουκρανικού εναέριου χώρου είχε διάρκεια 32 λεπτών.

Επιπρόσθετα το F-35 μέσω του συστήματος αυτοπροστασίας AN/ASQ-239 Barracuda προσπάθησε  να καταγράψει συχνότητες ρωσικών ραντάρ.

Δεν είναι η πρώτη φορά πάντως που F-35 επιχειρούν να καταγράψουν συχνότητες των ραντάρ των ρωσικών α/α συστημάτων  πετώντας όμως εκτός του εναέριου χώρου της Ουκρανίας.

Ήδη οι πρώτες πληροφορίες για εμπλοκή των F-35  στην Ουκρανία με στόχο να εντοπίσουν και να καταγράψουν τις εκπομπές των ρωσικών ραντάρ αεράμυνας είναι γνωστό τουλάχιστον από το Νοέμβριο του 2023.

Τότε τα F-35  πραγματοποίησαν αποστολές πετώντας από γειτονικές στην Ουκρανία χώρες (Λιθουανία, Εσθονία, Ρουμανία) είχαν επιχειρήσει να καταγράψουν τις συχνότητες των ραντάρ των ρωσικών συστημάτων S-300.

Πετώντας σε πλήρη διαμόρφωση stealth (χωρίς ανακλαστήρες) τα F-35  που έχουν την έδρα  τους στην Γερμανία και στις Πτέρυγες Μάχης 388 και 419 είχαν πραγματοποιήσει  αλλεπάλληλες εξόδους με στόχο την καταγραφή των συχνοτήτων των ραντάρ των S-300 που στάθμευαν τόσο στο Καλίνινγκραντ όσο και στην ανατολική Ουκρανία ή και τη Ρωσία.

Το F-35 διαθέτει μια σειρά αισθητήρων για να πραγματοποιεί τέτοιου είδους αποστολές με πρωτεύοντα αισθητήρα το σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου   AN/ASQ-239 Barracuda.

Το σύστημα διαθέτει 10 συνολικά κεραίες περιμετρικά του αεροσκάφους οι οποίες ανήκουν στον εξοπλισμό ESM και μέσω αυτών εντοπίζονται οι εκπομπές των εχθρικών ραντάρ και γίνεται ο γεωεντοπισμός τους. Οι συντεταγμένες μετά μεταδίδονται μέσω ασφαλών δικτύων σε άλλες πλατφόρμες ή το έδαφος.

Τότε όμως δεν είχαν καταφέρει να καταγράψουν τις συχνότητές των ραντάρ των S-300.

Όπως ανέφερε ένας πιλότος F-35:

«Βλέπαμε  το σύστημα SA-20 (ονομασία του ΝΑΤΟ για το S-300).

Γνωρίζαμε  ότι είναι ένα σύστημα SA-20 και  οι υπηρεσίες μας είχαν πει  επίσης ότι υπάρχει ένα σύστημα SA-20 που λειτουργεί στην περιοχή, αλλά το αεροσκάφος μου δεν μπορούσε  να το αναγνωρίσει επειδή το ρωσικό σύστημα μπορεί να λειτουργούσε  σε μια κατάσταση αποθεματικών συχνοτήτων για πόλεμο.  Αυτό δεν έχει συμβεί ποτέ πριν».

Η αποτυχία του F-35 συνίσταται στο γεγονός ότι ναι μεν το ESM του κατέγραψε τα σήματα του ραντάρ, αλλά αυτά δεν υπήρχαν σε καμία βιβλιοθήκη απειλών και έτσι το σύστημα δεν μπορούσε να καταγράψει και να ταυτοποιήσει την πηγή.

Βέβαια οι «πολεμικές αυτές συχνότητες» του S-300 που ανέφερε ο αξιωματικός της USAF θα καταγράφηκαν τότε αλλά και πάλι κανείς δεν ξέρει εάν αυτές ήταν οι πραγματικές ή όχι.

Το γεγονός ότι ο πιλότος της USAF ανέφερε ότι έβλεπε το σύστημα είναι μάλλον κυριολεκτικό αφού θα χρησιμοποιούσε τόσο τους ηλεκτροπτικούς αισθητήρες του AN/AAQ-37 DAS όσο και αυτούς του AN/AAQ-40 EOTS. Θα είχε δηλαδή την εικόνα του συστήματος στις οθόνες του αλλά όχι την συχνότητα εκπομπής, την οποία αν είχε θα μπορούσε να την δώσει στους Ουκρανούς προκειμένου αυτοί να τροποποιούσαν ανάλογα τους HARM.

Το γεγονός ότι το S-300 διαθέτει εφεδρικές συχνότητες εκπομπής σε περίοδο πολέμου αφορά και την ΠΑ και τις προσπάθειες των Τούρκων να καταγράψουν τα συστήματα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Εκτός Ουκρανίας αλλά και εκτός Ελλάδας η εκπαίδευση Ουκρανών πιλότων F-16 από Έλληνες

  «Η Αθήνα υπέγραψε διμερή συμφωνία ασφαλείας με το Κίεβο και ανακοίνωσε ότι θα επιταχύνει την εκπαίδευση των F-16 για Ουκρανούς πιλότους κα...