Σάββατο 16 Νοεμβρίου 2024

Η Ρωσία προελαύνει για όσο προλαβαίνει

 Oukraniko_1020

AP Photo/Vadim Ghirda


Οι Ρώσοι κατέλαβαν άλλα δύο χωριά στην περιοχή του Ντονέτσκ, στο πλαίσιο της επανεκλογής Τραμπ και της ενδεχόμενης λήξης του ουκρανικού.

Ενώ η επανεκλογή Τραμπ στον Λευκό Οίκο προκάλεσε μια μεγάλη κινητοποίηση, όπως την εσπευσμένη επίσκεψη Μπλίνκεν στις Βρυξέλλες για να συναντήσει τους ηγέτες της Ευρώπης ή την τηλεφωνική επικοινωνία Σόλτς- Πούτιν, υπό το φόβο της άρσης της υποστήριξης των ΗΠΑ στην Ουκρανία, η Ρωσία προελαύνει στα ουκρανικά εδάφη.

Όπως μετέδωσε το ρωσικό υπουργείο Άμυνας, ρωσικές δυνάμεις κατέλαβαν τα χωριά Μακαρίφκα και Χριχορίφκα στην ουκρανική περιφέρεια του Ντονέτσκ.Η Μακαρίφκα βρίσκεται νότια της Βελίκα Νοβοσίλκα, ενώ η Χριχορίφκα, την οποία η Μόσχα αποκαλεί με το προηγούμενο όνομά της Λενίνσκογε, βρίσκεται δυτικά της πόλης Σελίντοβε, την οποία κατέλαβε η Ρωσία τον περασμένο μήνα.

Υπενθυμίζεται πως ο Τραμπ είχε δεσμευτεί προεκλογικά να τερματίσει τον ουκρανικό πόλεμο σε ένα 24ωρο ενώ ένας στρατηγικός σύμβουλος του αποκάλυψε στο BBC ότι η διεκδίκηση της Κριμαίας είναι μια θέση την οποία δεν υποστηρίζει η νέα κυβέρνηση των ΗΠΑ τονίζοντας χαρακτηριστικά πως «η Κριμαία έχει χαθεί».

Ν.Τραμπ: Aνέθεσε στην 27χρονη Κάρολαϊν Λέβιτ τον ρόλο της εκπροσώπου Τύπου του Λευκού Οίκου


«Η Κάρολαϊν είναι έξυπνη, ακλόνητη κι έχει αποδειχθεί πολύ αποτελεσματική στην επικοινωνία», σχολίασε ο εκλεγμένος πρόεδρος σε ανακοίνωσή του

Σε 14 ημέρες από σήμερα, στις 30/11, η Θεσσαλονίκη θα έχει επιτέλους μετρό (βίντεο)

 


Θέμα λίγων εκατοντάδων ωρών είναι πλέον μετά από πολλά χρόνια αναμονής η λειτουργία της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης και σε 14 ημέρες από σήμερα, στις 30/11, η πόλη θα έχει επιτέλους μετρό. Το ΑΠΕ-ΜΠΕ επιβιβάστηκε σε έναν από τους 18 υπερσύγχρονους συρμούς που θα διασχίζουν υπογείως την πόλη της Θεσσαλονίκης, ανέβηκε και κατέβηκε τις φωτιζόμενες κυλιόμενες σκάλες κάποιων από τους 13 σταθμούς του και διαπίστωσε ότι οι πυρετώδεις ετοιμασίες που γίνονται, αφορούν σε ...φινιρίσματα και το γυάλισμα των υποδομών.

   Κάρλο Μπιάνκο:Είστε απόλυτα ασφαλείς-Απολαύστε το υπερσύγχρονο μετρό

         «Να αισθάνεστε απόλυτα ασφαλείς», επισήμανε απευθυνόμενος στο επιβατικό κοινό του μετρό Θεσσαλονίκης ο διευθύνων σύμβουλος της κοινοπραξίας Thema, Κάρλο Μπιάνκο και υπογραμμίζοντας εμφατικά ότι η πιθανότητα αστοχίας του συστήματος σηματοδότησης είναι μία στα 100.000 χρόνια, σημειώνει ότι αυτή του η δήλωση δεν αφορά σε μια εικασία που ο ίδιος κάνει, αλλά πρόκειται για τα αποτελέσματα υπολογισμών που έχουν γίνει με βάση τα Ευρωπαϊκά Πρότυπα ΕΝ 50128 και ΕΝ 50129.

         Τα ατυχή περιστατικά που έχουν συμβεί στην ιστορία του σιδηροδρόμου, ήταν στην πλειονότητά τους λόγω των ανθρώπινων λαθών, εξηγεί ο κ. Μπιάνκο απευθυνόμενος κυρίως σε όλους αυτούς που ακόμη και σήμερα ανησυχούν και προβληματίζονται με το γεγονός ότι οι συρμοί του μετρό Θεσσαλονίκης...δεν έχουν οδηγό.

         Στο πλαίσιο αυτό, τους επισημαίνει: «Τώρα λοιπόν, αφαιρέσαμε τους οδηγούς και τους αντικαταστήσαμε με το σύστημα σηματοδότησης που έχει σχεδιαστεί με το κορυφαίο επίπεδο ασφάλειας. Είναι αυτό, που στην περίπτωση του μετρό Θεσσαλονίκης υποκαθιστά τον μηχανοδηγό του τρένου και για αυτό το λόγο, λόγω του σχεδιασμού και της λειτουργίας του, η πιθανότητα να συμβεί ένα περιστατικό είναι σχεδόν ανύπαρκτο».

         «Είστε απόλυτα ασφαλείς, απολαύστε το ταξίδι με το υπερσύγχρονο μετρό Θεσσαλονίκης», σημειώνει ο ίδιος και συνεχίζοντας να επιχειρηματολογεί επί της θέσης του τονίζει: «Λειτουργούμε σήμερα έξι γραμμές χωρίς οδηγό σε Μιλάνο και Κοπεγχάγη και δεν είχαμε ποτέ, κανένα θέμα ασφάλειας. Η ιστορία του μετρό χωρίς οδηγό μετρά 40 χρόνια και μέχρι σήμερα δεν έχει καταγραφεί απολύτως κανένα περιστατικό».

         Υπενθυμίζεται ότι η κοινοπραξία της THEMA, στην οποία συμμετέχει η ΑΤΜ που λειτουργεί και το μετρό του Μιλάνου (που έκλεισε 60 χρόνια λειτουργίας) και της Κοπεγχάγης, έχει αναλάβει τη λειτουργία και συντήρηση του μετρό Θεσσαλονίκης για 11 χρόνια. 

   «Αυτό που λέμε ...έγινε», η βασική γραμμή του μετρό σε λειτουργίας στις 30/11

         «Αυτό που λέμε... έγινε και η βασική γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης στις 30/11 θα παραδοθεί προς χρήση στους πολίτες και επισκέπτες της πόλης», επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό ΑΕ, Νίκος Κουρέτας.

         Λέγοντας ότι σε 14 ημέρες το μετρό θα μπει στη ζωή της Θεσσαλονίκης και οι πολίτες θα μπορούν να επιβιβαστούν και να βιώσουν μία διαφορετική προσέγγιση στον τρόπο μεταφοράς τους από και προς τον κέντρο της πόλης, ο κ. Κουρέτας υπενθύμισε ότι η βασική γραμμή του είναι μήκους 9,8 χλμ, αφορά σε 13 σταθμούς : Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Δημοκρατίας, Βενιζέλου, Αγίας Σοφίας, Σιντριβάνι, Πανεπιστήμιο, Παπάφη, Ευκλείδης, Φλέμινγκ, Ανάληψη, 25ης Μαρτίου, Βούλγαρη και Νέα Ελβετία και Αμαξοστάσιο 50. 000 τ.μ., το οποίο περιλαμβάνει το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας, επισκευαστική βάση και γραφειακούς χώρους.

         Ειδικά για το κέντρο ελέγχου στην Πυλαία, χαρακτηρίζοντάς το ως την «καρδιά» του υπερσύγχρονου συστήματος του μετρό, εξήγησε ότι από αυτό, οι ειδικοί και οι επιστήμονες θα ελέγχουν καθημερινά και επί 24ωρου βάσεως, όλα τα συστήματα του μετρό, τις υποδομές και τους συρμούς. «Πρόκειται για ένα από τα πιο σύγχρονα κέντρα ελέγχου παγκοσμίως και υπάρχει και ένα εφεδρικό για παν ενδεχόμενο», τόνισε.

   17 λεπτά ο χρόνος διασδρομής Ν.Σ. Σταθμός-Ν.Ελβετία

         Το ...υπόγειο ταξίδι με έναν συρμό του μετρό Θεσσαλονίκης, από τη μία άκρη της πόλης στην άλλη, δηλαδή από τη Νέα Ελβετία μέχρι και τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, είναι διάρκειας «17 λεπτών μαζί με τις στάσεις», διευκρίνισε ο κ. Κουρέτας, γεγονός που όπως εξήγησε σημαίνει, ότι «η μέση ωριαία ταχύτητα του κάθε συρμού θα είναι 40 χλμ/ώρα και η μέγιστη τα 80 χλμ/ώρα. 'Αρα καταλαβαίνουμε ότι ο κάθε επιβάτης θα χρειάζεται μόλις 40 δευτερόλεπτα για να μεταβεί από τον έναν σταθμό στον άλλο».

         Η αναμενόμενη ημερήσια επιβατική κίνηση στο μετρό Θεσσαλονίκης θα ανέρχεται σε 254.000 επιβάτες, με μεταφορική ικανότητα 18.000 επιβατών ανά ώρα και ανά κατεύθυνση και σύμφωνα με τον κ. Κουρέτα, με την ενσωμάτωση της επέκτασης της Καλαμαριάς θα προστεθούν άλλοι 78.000 με 80.000 επιβάτες/ημερησίως.

         Η χρονοαπόσταση μεταξύ των 18 συρμών που θα κινούνται στη βασική γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης, θα είναι αρχικά σύμφωνα με τον ίδιο στα 3,5 λεπτά και σιγά -σιγά, με την ενσωμάτωση και των άλλων 15 νέων συρμών που θα εξυπηρετούν την επέκταση της Καλαμαριάς με πέντε σταθμούς, αυτή θα μειωθεί στο 1,5 λεπτό, όπως γνωστοποίησε ο ίδιος. Μάλιστα, τόνισε ότι σε κάθε έναν από τους 18 συρμούς της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό, θα μπορούν να επιβιβάζονται 465 άτομα (καθήμενοι και όρθιοι), ενώ στο σύνολό τους αυτοί είναι κατά 92% κατασκευασμένοι από ανακυκλώσιμα υλικά.

         Πέραν της ταχύτητας με την οποία θα μπορεί κάποιος να διασχίσει υπογείως την πόλη της Θεσσαλονίκης, με τη λειτουργία του μετρό στην πόλη υπολογίζεται θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 57.000 ιδιωτικής χρήσης οχήματα λιγότερα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων CO2, κατά 212 τόνους ημερησίως.

         Το κόστος του εισιτηρίου στο μετρό Θεσσαλονίκης, υπενθύμισε ότι ανέρχεται στα 0,60 ευρώ και ο κάθε επιβάτης μπορεί να το προμηθεύεται από τα 104 μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων που βρίσκονται στους σταθμούς, όπως και από τα εκδοτήρια, από τα οποία θα μπορεί κάποιος να εξασφαλίσει τη δική του προσωποποιημένη κάρτα. Οι ειδικές κατηγορίες ανθρώπων, όπως αυτοί με τα κινητικά προβλήματα, θα μετακινούνται δωρεάν.

         Το μετρό Θεσσαλονίκης είναι «φιλικό» για ποδηλάτες και γονείς κατοικίδιων. Οπως είπε, με υπουργική απόφαση που δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ «οι επιβάτες με ποδήλατα θα μπορούν να μπαίνουν σε αυτό-επιτρέπονται δύο ποδήλατα στο πίσω μέρος κάθε βαγονιού- και οι γονείς κατοικίδιων μαζί με τα ζώα τους, υπό την προϋπόθεση ότι τα μεταφέρουν στα σπίτια/τσάντες που διατίθενται στο εμπόριο», τόνισε.

   Στις 30/11 και ο σταθμός Νέα Ελβετία-Οκτώβριο ή Νοέμβριο 2025 έτοιμη η Καλαμαριά

         Με ρυθμούς Ολυμπιακών Αγώνων...τρέχει το έργο στην Νέα Ελβετία, επισήμανε ο κ. Κουρέτας, και καθημερινά πολλά συνεργεία εργάζονται με πυρετώδεις ρυθμούς, ώστε να έχουν ολοκληρώσει έως τις 30/11 όλη τη διάνοιξη της οδού Μιχαήλ Ψελλού καθώς και τον σύγχρονο σταθμό μετεπιβίβασης. Για την επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά, γνωστοποίησε ότι τον Οκτώβριο ή Νοέμβριο του 2025, θα παραδοθεί προς χρήση με τους πέντε σταθμούς ολοκληρωμένους και με τους 15 νέους συρμούς στις ράγες, οι οποίοι και θα καταλήγουν στην Μίκρα.

   Το καθημερινό...αφρόλουτρο των συρμών-οι καινοτομίες, ο σταθμός Πανεπιστημίου και άλλα

         Με τη λήξη της...βάρδιας τους, λίγα μέτρα προτού «πέσουν για ύπνο» στο Αμαξοστάσιο στην Πυλαία, οι υπερσύγχρονοι συρμοί της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης θα κάνουν καθημερινά το ...αφρόλουτρο τους. «Όλα τα τρένα θα περνούν μέσα από το πλυντήριο που είναι εξοπλισμένο με όλες τις κατάλληλες ..βούρτσες, ώστε να πλένονται, μετά θα καθαρίζονται από μέσα από ειδικά συνεργεία και θα πηγαίνουν για στάθμευση», επισήμανε ο υποδιευθυντής του μετρό Θεσσαλονίκης, Νικόλαος Δένης. Έτσι, «καθαρά και γυαλισμένα, από έξω και από μέσα, θα ξεκινούν την επόμενη ημέρα το υπόγειο ταξίδι τους», διευκρίνισε.

         Μιλώντας για τις τέσσερις καινοτομίες του μετρό Θεσσαλονίκης, ο κ. Δένης ανέφερε ότι αυτές αφορούν στο ότι δεν έχει οδηγό, διαθέτει πόρτες ασφαλείας δεξιά και αριστερά στην αποβάθρα, έχει δύο ξεχωριστές σήραγγες μονές και μια τρίτη γραμμή που απομονώνει το ρεύμα.

         Για τις διαφορές με το μετρό των Αθηνών, ο ίδιος είπε ότι στο μεν πρώτο υπάρχει μια μεγάλη σήραγγα με δύο γραμμές στη μέση και δεξιά και αριστερά είναι οι αποβάθρες, ενώ «στο μετρό της Θεσσαλονίκης τα πράγματα είναι εντελώς ανάποδα. Έχουμε δύο μικρές σήραγγες με μονή γραμμή, που σημαίνει ότι δεν πρόκειται ποτέ να βρεθούν δύο τρένα δίπλα-δίπλα και οι αποβάθρες είναι πάντα στο κέντρο».

         Αναφερόμενος σε θέματα ασφάλειας, ο κ. Δένης τόνισε ότι τόσο εντός των συρμών, όσο και στους σταθμούς, δεν υπάρχει κανέναν τυφλό σημείο, όλα και όλοι παρακολουθούνται από το κέντρο ελέγχου, ενώ οι ιθύνοντες, έχουν φροντίσει για το φρενάρισμα και το σπινιάρισμα των συρμών. Οπως είπε «σε κάθε βαγόνι, είναι τοποθετημένες στο δάπεδο δύο τάπες, από τις οποίες και ψεκάζεται άμμος πάνω στις γραμμές κάθε φορά που οι συρμοί ξεκινούν και σταματούν, για νε επιτευχθεί καλύτερη πρόσφυση».

         Μεταξύ άλλων, ανέφερε ότι ο σταθμός Πανεπιστημίου είναι ο πιο βαθύς έναντι όλων των άλλων, σε 37-40 μέτρα, και ο μοναδικός με τρεις εξόδους και εισόδους, ενώ απευθυνόμενος στους πολίτες σημείωσε: «Στον σταθμό της Αγίας Σοφίας, και στις δύο εισόδους, έχουμε αποτυπώσει τα επίπεδα που κτίστηκε η Θεσσαλονίκη, η οποία και στην ίδρυση της, το 316 π.χ κατοικούταν σε πολλά μέτρα βαθύτερα, σε σχέση με σήμερα. Σε κάθε εποχή, από τους ελληνιστικούς, ρωμαϊκούς, βυζαντινούς και οθωμανικούς χρόνους, μέχρι και τους νεότερους με την απελευθέρωση της πόλης το 1912, η πόλη κατοικούταν ολοένα και πιο κοντά στο σημερινό επίπεδο που εμείς σήμερα ζούμε».

   Ρεπορτάζ Έλ.Αλεξιάδου, Βίντεο Γιάννης Αγγελάκης, Φωτογραφίες Αχιλλέας Χήρας

Φίλες και φίλοι καλημέρα Καλό Σαββατοκύριακο Θανάσης

 

Φίλες και φίλοι καλημέρα

Άραγε τι να σκέφτονται οι αγωνιστές του Πολυτεχνείου, αυτή η κατασυκοφαντημένη γενιά, για την Ελλάδα 2.0 του Κυριάκου Μητσοτάκη; Θα σιχτιρίζουν την ώρα και τη στιγμή που έδωσαν τα καλύτερά τους χρόνια και τη ζωή τους για μια Ελλάδα ελεύθερη και δημοκρατική; Θα κάνουν δεύτερες σκέψεις που χαράμισαν προσωπικές στιγμές για να βγει φως από το τούνελ της χούντας; 

Η απριλιανή δικτατορία ήταν αναμφίβολα ό,τι επαχθέστερο είχε συμβεί στη χώρα μεταπολεμικά. Μια χώρα που ούτε που πρόλαβε να κάνει τα πρώτα της βήματα στην ανάπτυξη και της φόρεσαν χειροπέδες. Και τι χειροπέδες! Τα καλόπαιδια της χούντας ήταν βουτηγμένα στα σκάνδαλα. Πρώτη τους υπουργική πράξη ήταν να αυξήσουν τους μισθούς του υπουργικού συμβουλίου. Αμέσως έπιασαν στενές επαφές με τους μεγιστάνες και τους εφοπλιστές. Έκτοτε ουδέποτε φορολογήθηκαν. Διαβάζοντας εφημερίδες της εποχής ή αναμνήσεις σοβαρών δεξιών, όπως ο Τάκης Λαμπρίας, βλέπεις γόνους εφοπλιστικών οικογενειών να κομπάζουν ότι έρχεται πραξικόπημα για να «σώσει» τη χώρα…

Ποιος θυμάται το Τάμα του Έθνους; Σχεδόν μισό δισ. δραχμές έκαναν φτερά. Στις τσέπες των χουντανθρώπων φυσικά. Τολμούσε να βάλει χέρι άλλος; Ποιος θυμάται τα σκάνδαλα της Λίτον, του Πάπας, τα κρέατα του Μπαλόπουλου; Λαμόγια στο χακί. Ταιριαστός ο χαρακτηρισμός που έδωσε στο βιβλίο του ο πολύ καλός φίλος Διονύσης Ελευθεράτος (κυκλοφόρησε το καλοκαίρι και νέο, για τη μεταπολίτευση).

Ο μινώταυρος της διαφθοράς, της λαμογιάς και των σκανδάλων βρήκε την πορεία του μέχρι σήμερα. Στην εποχή του Μητσοτάκη του νεότερου θέριεψε καθώς ταΐζεται με απευθείας αναθέσεις και προστατεύεται με ακαταδίωκτα.

Θα διαβάσετε αύριο στο Documento πώς η ΑΑΔΕ του Γιώργου Πιτσιλή καταγγέλλεται ακόμη και από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Σε λίγο η κυβέρνηση θα το αντικαταστήσει για την αυθάδειά του.

Θα διαβάσετε ότι 50 χρόνια μετά μπήκε πάλι στη δημόσια σφαίρα η «μειοδοσία». Τότε ήταν η αδράνεια στον «Αττίλα» (δείτε και τα δελτία της ΚΥΠ που αποχαρακτηρίστηκαν), τώρα είναι η μυστική διπλωματία του καζάν-καζάν με τον Φιντάν, όπως καταγγέλλει ο α΄ γενικός διευθυντής, η «καρδιά» δηλαδή, του υπουργείου Εξωτερικών.

Θα διαβάσετε πώς καλύφθηκε η ευθύνη των ιατροδικαστών στα Τέμπη. Δεν έπραξαν ό,τι έγινε σε Μάτι το 2018 και Ηλεία το 2007, αν και είχαν πάλι μπροστά τους απανθρακωμένες σορούς με βέβαιη αιτία θανάτου. Ο εισαγγελέας δεν πείστηκε από την καταγγελία του τρις χαροκαμένου Νίκου Πλακιά και την αρχειοθέτησε. Μπάζωμα.

Θα διαβάσετε για το ρεγάλο των απογευματινών χειρουργείων. Δωρεάν για σας, αλλά με συνταγή πανδημίας θα κοστίζουν υπέρδιπλα και τα λεφτά του Ταμείου Ανάκαμψης θα πηγαίνουν στις φαρδιές τσέπες των κλινικαρχών.

Θα διαβάσετε τι γίνεται στις ΗΠΑ με τον Τραμπ. Ο καθηγητής Δημήτρης Αναστασίου έχει έναν πολύ κατατοπιστικό οδηγό που εξηγεί τι έγινε πριν από την κάλπη. Με το δικό του «σαραντατακατό» ο Τραμπ βάζει μπροστά να εκδικηθεί και να μπουρλοτιάσει ό,τι έχει απομείνει όρθιο.

Θα διαβάσετε και το ντιμπέιτ των τεσσάρων υποψηφίων προέδρων του ΣΥΡΙΖΑ μετά τον πόλεμο χωρίς φραγμούς και όρια του συνεδρίου. Μακάρι να κάνουν όσα υπόσχονται. Ο Κασσελάκης πάντως πανηγυρίζει ότι έχει πάρει τα δύο τρίτα των μελών και των ψηφοφόρων και κάθεται πάνω στις δημοσκοπήσεις που έχουν βγει.

Στις λαϊκές αγορές καταναλωτές και παραγωγοί αναστενάζουν, η ακρίβεια στέκεται στο ύψος της, το ρεύμα κάνει πάρτι στο πρώτο... κρύο. 

Κανονικότητα… Υπάρχει ελπίδα;

Καλό Σαββατοκύριακο

Θανάσης

Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2024

Πολεμικό Ναυτικό: Οι ΕΠΟΠ «αρρωσταίνουν» από τις συνθήκες εργασίας

 




Πολεμικό Ναυτικό: Οι ΕΠΟΠ «αρρωσταίνουν» από τις συνθήκες εργασίας και το εγκαταλείπουν – Το πρόβλημα σε αριθμούςΤο Πολεμικό Ναυτικό φαίνεται να πλέει σε ταραγμένα νερά, όχι μόνο λόγω των αυξημένων παραιτήσεων, αλλά και εξαιτίας της ανησυχητικής «τάσης» που παρατηρείται στις απολύσεις για λόγους υγείας. Τα στοιχεία που κατέθεσε η Ένωση Στρατιωτικών Νήσων Αττικής είναι αποκαλυπτικά: οι 44 από τους 59 ΕΠΟΠ που απολύθηκαν φέτος, μέχρι τον Σεπτέμβριο 2024 κρίθηκαν «ακατάλληλοι για υπηρεσία» λόγω αλλαγής σωματικής κατάστασης.

Και ενώ κάποιοι μπορεί να υποθέσουν ότι φταίει μια απρόσμενη… «επιδημία», η αλήθεια είναι πολύ πιο ανησυχητική: οι τοξικές συνθήκες εργασίας στις Ένοπλες Δυνάμεις , όπως έλεγε χαρακτηριστικά ο οργανωτικός γραμματέας της ΠΟΕΣ Χρήστος Μαρινέλης.Οι ΕΠΟΠ δεν αναζητούν πλάγια μέσα για να αποφύγουν τις ευθύνες τους, αλλά για να διαφύγουν από έναν χώρο όπου η πίεση, η απαξίωση και οι εξοντωτικές απαιτήσεις έχουν γίνει κανόνας. Το πρόβλημα δεν βρίσκεται στους ανθρώπους, αλλά στο σύστημα. Όταν οι εργασιακές συνθήκες θυμίζουν περισσότερο τιμωρία παρά υπηρεσία, η φυγή μοιάζει με τη μόνη διέξοδο.

Η ηγεσία, αντί να αντιμετωπίσει το φαινόμενο με ειλικρίνεια, φαίνεται να κλείνει τα μάτια. Αντί να διερευνήσει τους λόγους που σπρώχνουν τα στελέχη της στις ιατρικές επιτροπές, επιλέγει να συνεχίσει στον ίδιο δρόμο, χωρίς καμία ουσιαστική μέριμνα για βελτίωση των συνθηκών.

Αν το Πολεμικό Ναυτικό επιθυμεί πραγματικά να σταματήσει αυτό το κύμα φυγής, θα πρέπει να σταματήσει να βλέπει τα στελέχη του ως αριθμούς. Οι ΕΠΟΠ δεν «αρρωσταίνουν» τυχαία, ούτε επιδιώκουν να παρακάμψουν το σύστημα από ευκολία.

Οι τοξικές συνθήκες τους εξαναγκάζουν. Και σε αυτές τις συνθήκες, η ευθύνη δεν βαραίνει εκείνους που προσπαθούν να επιβιώσουν, αλλά εκείνους που διοικούν.

Είναι καιρός η ηγεσία να αναρωτηθεί: Θέλει να κυβερνά ένα πλοίο με ανθρώπους ή ένα άδειο σκάφος; Γιατί όσο η κουλτούρα της αδιαφορίας κυριαρχεί, τόσο περισσότεροι θα εγκαταλείπουν. Και τότε, οι ευθύνες θα είναι ξεκάθαρες – όχι στους ΕΠΟΠ, αλλά στην ηγεσία

Καιρός - Έρχεται ψυχρός ορυμαγδός: Χιονοκαταιγίδα ρίχνει τη θερμοκρασία από 20 σε μηδέν Καιρός: Το μέτωπο φτάνει το βράδυ της Τετάρτης με την μορφή παγερού Βαρδάρη έντασης 100+ χιλιομέτρων την ώρα στην Θεσσαλονίκη Newsbomb 15 Νοεμβρίου 2024 · 08:52

 

Πέπλο χειμώνα εξαπλώνεται σε όλη τη χώρα με το πρώτο δείγμα να γίνεται αισθητό από αύριο, ωστόσο έπεται και συνέχεια.

Ανάλυση μετεωρολογικών μοντέλων κάνει λόγο για κατακρήμνιση της θερμοκρασίας το επόμενο διάστημα.Συγκεκριμένα το Weather Analysis Greece αναφέρει:

Πρέπει να είναι ένα από τα εντυπωσιακότερα ψυχρά μέτωπα που έχω δει εδώ και πολλά χρόνια για την Βαλκανική. Σε αυτό το σενάριο, το Βελιγράδι, ξεκινάει το πρωινό της Τετάρτης με 15 βαθμούς και βροχή, το μεσημέρι πέφτει στους 0 με -1 εν μέσω χιονοκαταιγίδας.

Η χιονοκαταιγίδα φτάνει και τερματίζει Σκόπια και Βουλγαρία.

Το μέτωπο αυτό φτάνει το βράδυ της Τετάρτης με την μορφή παγερού Βαρδαρη έντασης 100+ χιλιομέτρων την ώρα στην Θεσσαλονίκη, φυσικά χωρίς φαινόμενα, ενώ το μεσημέρι Τετάρτης η θερμοκρασία θα βρίσκεται θεωρητικά στη Θεσσαλονίκη στους 19-20 βαθμούς, το ίδιο βράδυ θα πέσει στους 0 (!).

466138768_122169327800259917_1424988822251358370_n.jpg

Σε γενικές γραμμές ριζικά αλλάζει το καιρικό τοπίο στη χώρα με το κύμα κακοκαιρίας να βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη.

Ήχησε το 112 για την κακοκαιρία «Αλέξανδρος

 καιρός

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ/ EUROKINISSI


Tα πρώτα μηνύματα έφτασαν στους κατοίκους των περιοχών Θεσσαλίας, Φθιώτιδας, Εύβοιας και Σποράδων, ενημερώνοντάς τους για τα επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα.

Σε συναγερμό βρίσκονται πολλές περιοχές της χώρας, με αφορμή τη σφοδρή κακοκαιρία «Αλέξανδρος». Κύρια χαρακτηριστικά της, οι ισχυρές βροχές και καταιγίδες, υπό τη συνοδεία χαλαζοπτώσεων, κεραυνών, ενισχυμένων ανέμων και αισθητή πτώση της θερμοκρασίας στη βόρεια Ελλάδα. Τα φαινόμενα αναμένονται να είναι τοπικά επικίνδυνα, με διάρκεια 30 ωρών: από σήμερα, Παρασκευή, έως και το βράδυ του Σαββάτου (16 Νοεμβρίου)

Ήδη τα πρώτα μηνύματα –μέσω του 112– έχουν έρθει στους κατοίκους των περιοχών Θεσσαλίας, Φθιώτιδας, Εύβοιας και Σποράδων, ενημερώνοντάς τους για τα επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα και καλώντας τους να αποφύγουν τις μετακινήσεις και να ακολουθούν τις οδηγίες των αρχών. 

Πώς κινείται η κακοκαιρίαΟ «Αλέξανδρος» βρίσκεται σε εξέλιξη, με καταιγίδες να πλήττουν ήδη την Αττική, την Πελοπόννησο και την Κρήτη, προκαλώντας τοπικά προβλήματα

Σήμερα το βράδυ και κατά τη διάρκεια της νύχτας αρκετά ισχυρά φαινόμενα θα εκδηλωθούν σε περιοχές της ανατολικής ηπειρωτικής χώρας και του Αιγαίου. Περισσότερο θα επηρεαστούν η κεντρική και βόρεια Εύβοια, οι Σποράδες, η Μαγνησία, και δευτερευόντως τμήματα της Φθιώτιδας, της Βοιωτίας, της νότιας Χαλκιδικής, των βόρειων Κυκλάδων και του ανατολικού Αιγαίου. Παροδικά έντονα φαινόμενα αναμένονται και στην Αττική.

Σύμφωνα με την κατηγοριοποίηση των επεισοδίων βροχόπτωσης (Regional Precipitation Index), η οποία εφαρμόζεται από τη μονάδα Meteo του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, το επεισόδιο βροχόπτωσης κατατάσσεται στην Κατηγορία 4 (Πολύ Σημαντική). 

Παράλληλα, στο Αιγαίο θα επικρατήσουν ενισχυμένοι άνεμοι βόρειων-βορειοανατολικών διευθύνσεων, με τις εντάσεις τους να φτάνουν τα 7 Μποφόρ και αύριο, κυρίως στις Σποράδες, τα 8 Μποφόρ. Η θερμοκρασία θα σημειώσει σημαντική πτώση, η οποία στα κεντρικά, ανατολικά και νότια ηπειρωτικά θα είναι της τάξης των 8-10 βαθμών.

Χιονοπτώσεις θα εκδηλωθούν στα κεντρικά και βόρεια ορεινά και αργά το βράδυ σε περιοχές της δυτικής Μακεδονίας με χαμηλότερο υψόμετρο.

Πιο αναλυτικά:

Α. Ισχυρές βροχές και καταιγίδες προβλέπονται:

Την Παρασκευή 15-11-2024

α. Από τις προμεσημβρινές ώρες στο Ιόνιο. Εξασθένηση των φαινομένων από αργά το βράδυ.

β. Από τις μεσημβρινές ώρες στην Ήπειρο, τη δυτική Στερεά και την δυτική και βόρειο Πελοπόννησο. Εξασθένηση των φαινομένων από αργά το βράδυ.

γ. Από αργά το απόγευμα (μετά τις 18:00 τοπική) στη δυτική Μακεδονία, τη Θεσσαλία, τις Σποράδες, την Εύβοια και την ανατολική Στερεά.

Το Σάββατο 16-11-2024

α. Μέχρι αργά το απόγευμα (18:00) στη Θεσσαλία, τις Σποράδες και την ανατολική Στερεά και μέχρι τις βραδινές ώρες (21:00) στην Εύβοια.

Τα φαινόμενα αναμένεται να είναι ιδιαίτερα έντονα στην ανατολική Θεσσαλία (ν. Λαρίσης, ν. Μαγνησίας) τις Σποράδες, την κεντρική και βόρεια Εύβοια και πρόσκαιρα στα βορειοανατολικά τμήματα της ανατολικής Στερεάς (ν. Φθιώτιδας, ν. Βοιωτίας).

β. Από τις πρωινές ώρες (02:00) μέχρι τις βραδινές ώρες (20:00) στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου και τα Δωδεκάνησα.

γ. Μέχρι τις πρωινές ώρες (05:00) στις Κυκλάδες.

δ. Από τις απογευματινές ώρες μέχρι τη νύχτα (18:00 - 24:00) στα δυτικά τμήματα της Κρήτης.

Β. Ενισχυμένοι βορειοανατολικοί άνεμοι εντάσεως 8 με ριπαίους 9 μποφόρ αναμένεται να επικρατήσουν στο βόρειο Αιγαίο από τις βραδινές ώρες της Παρασκευής (15-11-2024) μέχρι τη νύχτα του Σαββάτου (16-11-2024). Ισχυροί βόρειοι βορειοανατολικοί άνεμοι εντάσεως 8 μποφόρ θα πνέουν και στο κεντρικό Αιγαίο από τις μεσημβρινές ώρες του Σαββάτου (16-11-2024).

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Πυροσβεστική: 41 αγροτοδασικές πυρκαγιές σε 24 ώρες

  ΕΛΛΆΔΑ / Παρασκευή 11 Ιουλίου 2025, 20:48:09 / Τελευταία Ενημέρωση: 21:39 / Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ Σε 41 ανήλθαν οι αγροτοδασικές πυρκαγιές πο...