ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ
ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΓΙΑ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
ΑΡΘΡΟ 19 Καθένας έχει το δικαίωμα της ελευθερίας της γνώμης και της έκφρασης
Ο Αμερικανός πρόεδρος μίλησε για ενδεχόμενες κυρώσεις, για τον αρνητικό ρόλο του Τ.Μπάιντεν αλλά και για τη «φαρμακερή» θέση της ΕΕ
Κατά τη διάρκεια της συνομιλίας τους, ο Ερντογάν δήλωσε ότι η Τουρκία θα συνεχίσει να λαμβάνει μέτρα για την προώθηση της συνεργασίας με τις ΗΠΑ σε πολλούς τομείς, ιδίως στην αμυντική βιομηχανία.Ο Τούρκος πρόεδρος δήλωσε ότι υποστηρίζει την προσέγγιση του Προέδρου των ΗΠΑ για τον τερματισμό των πολέμων και ότι εκτιμά τη διαδικασία διαπραγματεύσεων με το Ιράν και τις προσπάθειες που καταβάλλονται για τον τερματισμό του πολέμου Ρωσίας-Ουκρανίας.
Ο Ερντογάν δήλωσε, επίσης, ότι η ανθρωπιστική κρίση στη Γάζα έχει λάβει σοβαρές διαστάσεις και ότι η Τουρκία είναι έτοιμη να συνεργαστεί και να παράσχει κάθε είδους υποστήριξη για την εγκαθίδρυση εκεχειρίας και τη διασφάλιση διαρκούς ειρήνης.
Σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο Ντόναλντ Τραμπ, έκανε λόγο για μια «πολύ καλή και παραγωγική» τηλεφωνική συνομιλία.νομιλία με τον Τούρκο ομόλογό του, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν. Όπως αναφέρει, οι δύο ηγέτες συζήτησαν μια σειρά από κρίσιμα ζητήματα, όπως ο πόλεμος στην Ουκρανία, οι εξελίξεις στη Συρία, η κατάσταση στη Γάζα και άλλα θέματα περιφερειακού και διεθνούς ενδιαφέροντος.
Σύμφωνα με τον Τραμπ, ο πρόεδρος της Τουρκίας τον προσκάλεσε να επισκεφθεί τη χώρα του «σε μελλοντική ημερομηνία», ενώ και ο ίδιος πρόκειται να υποδεχτεί τον Ερντογάν στην Ουάσιγκτον. Ο Αμερικανός πρόεδρος επανέφερε στη μνήμη την περίοδο της πρώτης προεδρίας του, λέγοντας ότι οι σχέσεις του με τον Τούρκο πρόεδρο ήταν «εξαιρετικές», επισημαίνοντας ότι συνεργάστηκαν στενά σε πληθώρα θεμάτων.
Ολοκληρώνοντας την ανάρτησή του, ο Τραμπ υπογράμμισε την πρόθεσή του να συνεργαστεί με τον Τούρκο πρόεδρο για να τερματιστεί «άμεσα» – όπως ανέφερε χαρακτηριστικά – ο «γελοίος αλλά θανατηφόρος πόλεμος» μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας.
Ακυρώθηκε η επίσκεψη του Ισραηλινού πρωθυπουργού στο Αζερμπαϊτζάν
Σύμφωνα με ισραηλινές πηγές που επικαλείται η ΕΡΤ, ο κύριος λόγος για την ακύρωση ήταν ότι η Άγκυρα δεν επέτρεψε στο αεροσκάφος του πρωθυπουργού να περάσει από το έδαφός της και δεν βρέθηκαν εναλλακτικές διαδρομές πτήσης που να μην διέρχονταν από τον εναέριο χώρο της.Οι σχέσεις Ισραήλ και Τουρκίας έχουν επιδεινωθεί επικίνδυνα.
Το Μπακού, όπου επρόκειτο να μεταβεί ο Μ.Νετανιάχου, προσπαθεί να διαδραματίσει ρόλο στην διαμεσολάβηση και τον περασμένο μήνα φιλοξένησε συνάντηση εκπροσώπων του Ισραήλ και της Τουρκίας, με στόχο την αποτροπή της κλιμάκωσης της κρίσης.
Σύμφωνα με δήλωση του γραφείου του Μ.Νετανιάχου, το Ισραήλ κατέστησε σαφές ότι οποιαδήποτε αλλαγή στην ανάπτυξη ξένων δυνάμεων στην Συρία και η δημιουργία τουρκικών βάσεων στην περιοχή της Παλμύρας, θα συνιστούσε υπέρβαση των ορίων και θα θεωρούνταν παραβίαση της εμπιστοσύνης.Ο Μ.Νετανιάχου ήταν προσκεκλημένος του Αζέρου προέδρου Ιλχάμ Αλίεφ. Το γραφείο του Ισραηλινού πρωθυπουργού ανακοίνωσε:«Υπό το φως των εξελίξεων στην Λωρίδα της Γάζας και τη Συρία, και λόγω του σφιχτού πολιτικού και ασφαλείας προγράμματος», αποφάσισε να αναβάλει την επίσκεψη για άλλη ημερομηνία.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα των τουρκικών ΜΜΕ, ο εκπρόσωπος του τουρκικού Υπουργείου Εξωτερικών, Ονκό Κετσίλι, αρνήθηκε ότι το αεροσκάφος του Μ.Νετανιάχου έλαβε άδεια να πετάξει στον τουρκικό εναέριο χώρο.
«Οι ισχυρισμοί ότι το αεροσκάφος του Ισραηλινού πρωθυπουργού έλαβε άδεια να πετάξει στον τουρκικό εναέριο χώρο είναι εντελώς αναληθείς. Δεν μας έχει διαβιβαστεί κανένα τέτοιο αίτημα»ανέφερε στην δήλωσή του| email: info@pronews.gr
Ενώ η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αποδυναμώνεται όλο και περισσότερο, η κινεζική βρίσκεται σε πλήρη άνθηση. Η έξοδος από την κρίση δείχνει δύσκολη και πιθανόν να απαιτεί αλλαγή της γερμανικής κοινωνίας στο σύνολό της...
«Ολα καλά, όλα υπέροχα», λέει ένας άνδρας με γκρι γένια, κρατώντας ένα λουκάνικο στο ένα χέρι και μπίρα στο άλλο, αναφερόμενος στο κλίμα στη Volkswagen. Εργάζεται στο εργοστάσιο της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας της Γερμανίας, λίγες εκατοντάδες μέτρα μακριά, και φοράει ένα χιλιομπαλωμένο τζιν γιλέκο της Βόλφσμπουργκ, της ομάδας που ανήκει εξ ολοκλήρου στη Volkswagen, η οποία προετοιμάζεται για τον αγώνα με την Μπάγερν Λεβερκούζεν στο πλαίσιο της Bundesliga. Ολα είναι «υπέροχα» και στη VfL, λέει ειρωνικά, κάπως κακόκεφος. Ο σύλλογος αυτή τη στιγμή βρίσκεται στη δωδέκατη θέση του πίνακα κατάταξης, σε ελεύθερη πτώση. Μόνο η γυναικεία ομάδα σημειώνει επιτυχίες τον τελευταίο καιρό. «Η σύνταξη είναι κοντά», αναθαρρεί.
Ισως είναι η επικείμενη συνταξιοδότηση που του ανεβάζει τη διάθεση και θολώνει τη διαύγειά του. Ή ίσως απλά δεν είχε όρεξη να μιλήσει σε δημοσιογράφο της αυστριακής Der Standard. Αλλά ένα πράγμα είναι ξεκάθαρο: δεν είναι όλα καλά, και σίγουρα δεν είναι όλα υπέροχα. Ούτε στο Βόλφσμπουργκ ούτε στη Γερμανία συνολικά, στη χώρα του αυτοκινήτου. Το αντίθετο.
Οι Κινέζοι έρχονται
Αποψη του εργοστασίου της Volkswagen στο Βόλφσμπουργκ
Στη VW θα περικοπούν 25.000 θέσεις εργασίας μέχρι το 2030, επίκειται μηδενική αύξηση και η παραγωγή θα μεταφερθεί εν μέρει σε φθηνότερες χώρες του εξωτερικού. Ανθρωποι όπως ο Jannik, ο οποίος πριν από τον αγώνα κάνει βόλτα στην αυτοκινητούπολη, το μουσείο αυτοκινήτων και το κέντρο παράδοσης της VW στο κανάλι Mittellandkanal μεταξύ του κέντρου του Wolfsburg και του εργοστασίου της VW, αναφέρονται στην επερχόμενη κρίση. «Ολοι εδώ γνωρίζουν κάποιον που έχει σχέση με τα εργοστάσια, είτε πρόκειται για προμηθευτές είτε για εργαζόμενους», λέει. Ο φίλος του είναι η μοναδική πηγή εισοδήματος στην οικογένειά του και μπορεί να επηρεαστεί από τις περικοπές θέσεων εργασίας. Τα σκέφτονται ήδη αυτά.
Περίπου οι μισοί από τους περισσότερους από 120.000 κατοίκους του Βόλφσμπουργκ εργάζονται με κάποιον τρόπο για τη VW. Ο Sven, ένας κτηματομεσίτης από το Braunschweig, απόστασης 30 χιλιομέτρων μακριά, λέει ότι η ενοικίαση και πώληση διαμερισμάτων σε νέους υπαλλήλους της VW έχει μειωθεί σημαντικά.
Το Βόλφσμπουργκ δεν είναι η μόνη πόλη στην οποία υπάρχει έντονος προβληματισμός. Το μεγάλης σημασίας κινεζικό παράρτημα της Porsche, θυγατρικής της VW, έχει αποδυναμωθεί και στα μέσα Φεβρουαρίου ανακοινώθηκε ότι θα περικοπούν 1.900 θέσεις εργασίας. Μετά την πτώση των κερδών, η Mercedes-Benz αναγκάζεται να εξοικονομήσει πέντε δισεκατομμύρια ευρώ μέχρι το 2027. Η BMW ανακοίνωσε μείωση του κύκλου εργασιών κατά σχεδόν 16% και πτώση των κερδών κατά σχεδόν 84% το τρίτο τρίμηνο του 2024. Το ίδιο τρίμηνο, τα αποτελέσματα χρήσης της Audi, η οποία ανήκει στη μητρική εταιρεία VW, δείχνουν επίσης ραγδαία μείωση κατά 91%.
Πριν από λίγες εβδομάδες ο διευθύνων σύμβουλος της VW, Oliver Blume, παρουσίασε την ετήσια έκθεση του ομίλου για το 2024. Τελικά η VW εξασφάλισε και πάλι κέρδος 12,4 δισεκατομμύρια ευρώ το 2024. Αλλά τα κέρδη του ομίλου μειώθηκαν κατά σχεδόν 31%. Αυτό οφείλεται και στο γεγονός ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων της Γερμανίας έχουν αποδυναμωθεί αισθητά στη σημαντική αγορά της Κίνας.
Από την άλλη πλευρά, η κινεζική αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων γνωρίζει μεγάλη άνθηση. Η BYD σχεδιάζει να πενταπλασιάσει τις περίπου 24 εκθέσεις της στη Γερμανία, κάνοντάς τες περισσότερες από 120 μέχρι το τέλος του έτους. Σύμφωνα με μια έρευνα της ADAC (Γενική Γερμανική Λέσχη Αυτοκινήτου), στα τέλη του περασμένου έτους, 59% των Γερμανών –υψηλό ποσοστό– δήλωσε ότι θα μπορούσε να φανταστεί να αγοράζει ένα κινεζικό αυτοκίνητο τα επόμενα τρία χρόνια, κυρίως λόγω των χαμηλότερων τιμών αλλά και του καινοτόμου λογισμικού.
«Οι Γερμανοί συνήθιζαν να μην εμπιστεύονται τις κινεζικές τηλεοράσεις και τα κινητά τηλέφωνα. Τώρα η έλλειψη εμπιστοσύνης για τα κινεζικά αυτοκίνητα μειώνεται, όπως για όλα», λέει ένας νεαρός πωλητής της BYD. Για πολλά χρόνια τούς περιφρονούσαν, τώρα οι Κινέζοι είναι απλά καλύτεροι σε πολλούς τομείς.
Διεθνή και γερμανικά κλασικά μοντέλα εκτίθενται στην «Αυτοκινητούπολη» του Βόλφσμπουργκ
Η Ε.Ε. αντέδρασε στην αυξανόμενη πίεση από την Απω Ανατολή με δασμούς για αντίποινα, οι οποίοι κυμαίνονται μεταξύ 7,8% και 35,3%, ανάλογα με τον κατασκευαστή, και τείνουν να μην είναι δημοφιλείς στον κλάδο. Στις αρχές Μαρτίου έγινε επίσης σαφές ότι οι Βρυξέλλες επισπεύδουν για φέτος την επανεξέταση της σταδιακής κατάργησης των κινητήρων εσωτερικής καύσης που είχε προγραμματιστεί για το 2026. Σύμφωνα με την πρόεδρο της Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, η «πλήρης τεχνολογική ουδετερότητα» θα αποτελέσει βασική αρχή αυτής της επανεξέτασης. Επιπλέον, ένα σχέδιο δράσης επιχειρεί να διασώσει την πληγείσα αυτοκινητοβιομηχανία. Προτεραιότητα θα δοθεί στην ψηφιοποίηση, την προστασία του κλίματος, την ανταγωνιστικότητα, στους εργαζόμενους και στη διεθνή διάσταση της βιομηχανίας, αναφέρει το σχέδιο.
Σοβαρή κατάσταση
«Η κατάσταση είναι εξαιρετικά κρίσιμη», λέει ο Ferdinand Dudenhöffer, οικονομολόγος, διευθυντής του Ινστιτούτου CAR στο Μπόχουμ, γνωστός ως ο «πάπας του αυτοκινήτου». Σε συνέντευξή του στην Der Standard, σκιαγραφεί μια ζοφερή εικόνα για τη Γερμανία σε επίπεδο οικονομίας και βιομηχανίας. «Οδεύουμε προς την αποβιομηχάνιση, στην πραγματικότητα βρισκόμαστε ήδη εν μέσω αυτής». Τα 25 από τα 80 εκατομμύρια αυτοκίνητα που πωλήθηκαν παγκοσμίως το 2024 προέρχονταν από την Κίνα, εξηγεί, και η τάση είναι έντονα αυξητική. Ενώ οι Γερμανοί κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν να αντιμετωπίσουν μια σημαντική πτώση των πωλήσεων, οι Κινέζοι κατασκευαστές έχουν σημειώσει τριψήφια αύξηση.
Ο Stefan Bratzel, διευθυντής του κέντρου διαχείρισης αυτοκινήτων Centre for Automotive Management (CAM), κάνει επίσης λόγο για «πολυεπίπεδη κρίση». Για πολύ καιρό, «δεν έχει υπάρξει βελτίωση σε πολλούς τομείς» και η αυτοκινητοβιομηχανία έχει στηριχτεί σε μεγάλο βαθμό στο σήμα ποιότητας «Made in Germany».
Ο Dudenhöffer αποδίδει την κινεζική άνθηση σε τρεις αιτίες: το λογισμικό τους είναι καλύτερο, η τεχνολογία παραγωγής τους είναι πιο οικονομική και η παραγωγή μπαταριών είναι απλώς πιο προηγμένη. Και έπειτα υπάρχει η πίεση των τιμών! Ο Dudenhöffer θεωρεί ότι το SU7 της Xiaomi, για παράδειγμα, είναι συγκρίσιμο με το Taycan της Porsche. Η μόνη διαφορά είναι ότι η τιμή του πρώτου ξεκινά από 30.000 δολάρια ΗΠΑ, ενώ του Taycan ξεκινά από 125.000 δολάρια. Ο Bratzel λέει επίσης ότι πλέον όλα έχουν να κάνουν με «την τεχνολογία με βάση μπαταρίες, αλλά και τη συνδεσιμότητα».
Ο Dudenhöffer δεν δέχεται το επιχείρημα ότι το κινεζικό κράτος στρεβλώνει τον ανταγωνισμό μέσω αθέμιτων επιδοτήσεων, άλλωστε και οι Γερμανοί πολιτικοί διοχετεύουν επανειλημμένα εκατομμύρια ευρώ στην εγχώρια βιομηχανία. Στην BMW, για παράδειγμα, είχε δοθεί αρχικά υπόσχεση για επενδυτική ένεση ύψους 45 εκατομμυρίων ευρώ για το εργοστάσιό της στη Λιψία, προτού η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τη μειώσει σε περίπου 17 εκατομμύρια.
Το κόστος παραγωγής
Στο χείλος του γκρεμού η κραταιά γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία
Σε ένα έγγραφο θέσεων πριν από τις γερμανικές βουλευτικές εκλογές, το IG Metall, το μεγαλύτερο συνδικάτο στον κόσμο, με 2,14 εκατομμύρια οργανωμένα μέλη, επέκρινε το γεγονός ότι η εταιρεία «δεν κατάφερε να συμβαδίσει λόγω μιας σειράς λανθασμένων αποφάσεων». Για αυτόν ακριβώς τον λόγο είναι σημαντικό, όπως λέει, «να διορθωθούν γρήγορα τα λάθη και να ενταθούν οι προσπάθειες για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης». Για παράδειγμα, το IG Metall ζητά φορολογικά κίνητρα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, την επέκταση του δικτύου φόρτισης και ένα καλύτερο σύστημα υποστήριξης.
Η παραγωγή ενός αυτοκινήτου χαμηλού κόστους «είναι δύσκολη στην Ευρώπη και ακόμα πιο δύσκολη στη Γερμανία», λέει ο Dudenhöffer. Μπορεί ακόμα να γίνει αλλού, όπως για παράδειγμα στην Τσεχία, αν και ορισμένοι Γερμανοί κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν ήδη επιλέξει την Κίνα για την παραγωγή τους. Αντίθετα, η BYD κατασκευάζει επί του παρόντος ένα εργοστάσιο στην Ουγγαρία.
Ωστόσο, κάποιος θα μπορούσε να επιχειρηματολογήσει ότι αν θέλει μια χώρα να είναι χώρα αυτοκινήτων, πρέπει να κατασκευάζει αυτοκίνητα εντός των συνόρων της. Γι’ αυτό και το κεντρικό εργοστάσιο της BMW στη βαυαρική πρωτεύουσα συνεχίζει τη λειτουργία του, και έτσι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης, τα ηλεκτρικά και τα υβριδικά αυτοκίνητα συνεχίζουν να παράγονται εναλλάξ αυτήν την περίοδο. «Ετσι ανταποκρινόμαστε στη ζήτηση της αγοράς και στις επιθυμίες των πελατών», λέει ο εκπρόσωπος του εργοστασίου, Jochen Diernberger, καθώς μας ξεναγεί στην ιστορική τοποθεσία του στο κέντρο της πόλης – 620.000 τετραγωνικά μέτρα περιοχή παραγωγής σε μια έκταση 500.000 τετραγωνικών μέτρων. Περιβάλλεται από κτίρια κατοικιών, γραφεία και δρόμους. Σε πολλούς ορόφους εργάζονται άνθρωποι και ακόμη περισσότερα μηχανήματα, πολλά από αυτά αυτόνομα.
Πολιτική έναντι βιομηχανίας
«Τελικά ο πελάτης είναι αυτός που αποφασίζει για τη μορφή της κίνησης», λέει ο Diernberger. Πού είναι το πρόβλημα με αυτό; «Αν ο πελάτης νιώθει ανασφάλεια, θα αγοράσει αυτό που ξέρει, και αυτό είναι ο κινητήρας εσωτερικής καύσης», λέει ο ειδικός σε θέματα αυτοκινήτων, Dudenhöffer. Η αβεβαιότητα σχετίζεται με την πολιτική. Το IG Metall έχει παρόμοια θεώρηση: «Τώρα δεν χρειαζόμαστε πολιτικές κωλοτούμπες από πολιτικούς! Οι κατασκευαστές και οι προμηθευτές έχουν επενδύσει δισεκατομμύρια. Οι ηλεκτροκίνητες μονάδες είναι το μέλλον». Και η Mercedes συμφωνεί: «Χρειαζόμαστε μια αξιόπιστη απόφαση ως αποτέλεσμα της προγραμματισμένης αναθεώρησης των στόχων CO2 της Ε.Ε. για τον στόλο», αναφέρει σε γραπτή απάντηση προς την Der Standard.
Σύμφωνα με τον Dudenhöffer, η Πράσινη Συμφωνία θα μετατραπεί σε «Μαύρη Συμφωνία» μόλις αμφισβητηθεί σοβαρά η σταδιακή κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης. «Οι πολιτικοί καταστρέφουν συστηματικά τη βιομηχανία μας προς άγρα μερικών ψήφων», λέει επικριτικά. Χρειάζεται αξιοπιστία ότι μόλις ληφθεί μια απόφαση θα εφαρμοστεί. Μαζί με τη μείωση της γραφειοκρατίας και των κανονισμών, αυτή η αξιοπιστία είναι το πιο συχνό αίτημα των βιομηχάνων και των εργαζομένων».
Το γεγονός ότι η BMW βρίσκεται σήμερα σε λίγο καλύτερη θέση από ορισμένους ανταγωνιστές της οφείλεται και στο ότι οι Βαυαροί βασίστηκαν στην ασυνέπεια των πολιτικών «και προς το παρόν κέρδισαν αυτό το στοίχημα», καθώς δεν επικεντρώθηκαν νωρίτερα αποκλειστικά στα ηλεκτρικά οχήματα, υποστηρίζει ο Dudenhöffer. Ωστόσο, ο ειδικός σε θέματα αυτοκινήτων θεωρεί ότι μόλις ξεκινήσει να κινείται οριστικά προς την κατεύθυνση της αποκλειστικής παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η παραγωγή θα είναι και πάλι πολύ ακριβή. Σε κάθε περίπτωση, η BMW διοχετεύει αυτή τη στιγμή 650 εκατομμύρια ευρώ στην καλούμενη αναβάθμιση του κεντρικού εργοστασίου στο Μόναχο.
Οργή για τους πολιτικούς
Συγκεκριμένα, αυτό σημαίνει ότι ανακατασκευάζονται οι εγκαταστάσεις παραγωγής και αναβαθμίζεται η τεχνολογία στο εσωτερικό τους, έτσι ώστε από το τέλος του 2027 να παράγεται μόνο η αμιγώς ηλεκτρική κατηγορία. Με τον αυξανόμενο εξηλεκτρισμό του χαρτοφυλακίου προϊόντων, αλλάζει και ο κόσμος των εργοστασίων. Το εργοστάσιο στο Μόναχο θα είναι η δεύτερη μονάδα παραγωγής που θα σχεδιαστεί αποκλειστικά για την παραγωγή αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων.
Ο Diernberger κάνει λόγο για μια «ευέλικτη μονάδα στο παγκόσμιο δίκτυο παραγωγής των 30 εργοστασίων». Η αναβάθμιση διενεργείται σε συνεχή βάση, χωρίς να παράγονται λιγότερα αυτοκίνητα ως αποτέλεσμα, υποστηρίζει.
Από το 2027, το εργοστάσιο του Μονάχου θα παράγει αποκλειστικά πλήρως ηλεκτρικά οχήματα
Στο Μόναχο κατασκευάζονται περίπου 1.000 αυτοκίνητα ημερησίως. Το εσωτερικό ανακατασκευάζεται, ακόμη και αν δεν είναι πάντα άμεσα ορατό στο εξωτερικό. Κατά κανόνα αυτό το εργοστάσιο είναι πιο «έξυπνο» σε σχέση με ένα νέο εργοστάσιο ηλεκτροκίνησης που θα μπορούσε να κατασκευαστεί αλλού, διότι στο Μόναχο υπάρχει ήδη υποδομή που μπορεί να αξιοποιηθεί, αλλά κυρίως ανθρώπινο δυναμικό στο οποίο μπορεί να βασιστεί.
«Εδώ στο εργοστάσιο του Μονάχου προετοιμαζόμαστε για το μέλλον και θα είμαστε έτοιμοι», δείχνει πεπεισμένος ο Diernberger. Ωστόσο, επειδή η «ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης δεν είναι γραμμική, αλλά προχωρά με διαφορετικές ταχύτητες», η BMW συνεχίζει να βασίζεται σε «ευέλικτα εργοστάσια» εκτός Μονάχου και Debrecen.
Οπου οι πολιτικοί εξακολουθούν να διστάζουν, ο κλάδος έχει ήδη δώσει τις κατευθύνσεις ή βρίσκεται σε αυτή τη διαδικασία. Είναι ανοησία να ισχυρίζεται κανείς ότι η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση έχει ξεχαστεί. «Εξάλλου, η VW έθεσε σε λειτουργία το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό εργοστάσιο στο Zwickau», λέει ο Dudenhöffer. Ωστόσο, ο Dudenhöffer επικρίνει τον Γερμανό υπουργό Οικονομικών, Robert Habeck, από το κόμμα των Πρασίνων, λέγοντας ότι η αγορά έχει καταρρεύσει λόγω της κατάργησης της επιδότησης για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ο ίδιος έχει εν μέρει ήδη μετανιώσει για αυτό. Η Ευρώπη δεν έχει το στρατηγικό όραμα που έχουν οι Κινέζοι, λέει ο Dudenhöffer. «Εχουμε ένα χαοτικό μοντέλο και ενεργούμε αυθαίρετα», υποστηρίζει, επικρίνοντας την αστάθεια στα ενεργειακά ζητήματα.
Αγανάκτηση
Η οργή για τους πολιτικούς γίνεται παντού αισθητή. Ωστόσο, το αποτέλεσμα των εκλογών στο Wolfsburg δεν αποτελεί σημαντική εξαίρεση στην τάση της Δυτικής Γερμανίας. Το CDU πέτυχε ποσοστό 27%. Το SPD έχασε σχεδόν δώδεκα ποσοστιαίες μονάδες και έφτασε στο 23,5%, ενώ το AfD πέτυχε 21%. Ενας μακροχρόνια εργαζόμενος της VW, ο οποίος λέει ότι «στηρίζει απόλυτα τον όμιλο», πιστεύει επίσης ότι «όλα θα ήταν καλύτερα για τη VW χωρίς τις Βρυξέλλες και το Βερολίνο».
Λέει επίσης ότι ήταν «καταστροφή» το γεγονός ότι «δεν προχώρησε η κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης», αν και πιστεύει επίσης ότι δεν πρέπει να υπαγορεύουμε στον πελάτη τι να κάνει. Τέτοιες αντιφάσεις ακούμε ξανά και ξανά. Δεν λειτουργούν ακριβώς επιταχυντικά για την Ευρώπη. Ο εργαζόμενος θεωρεί επίσης ότι οι εμπορικές επωνυμίες χάνουν το μοναδικό τους πλεονέκτημα πώλησης όσον αφορά τον σχεδιασμό και ότι όλα γίνονται εξαιρετικά τυποποιημένα. Κυρίως, όμως, ο πληθωρισμός και το υψηλό ενεργειακό κόστος έχουν σημαντικό αντίκτυπο. Σε τέτοιο βαθμό που οι χαλυβουργίες που παράγουν οικολογικό χάλυβα με χρήση ηλεκτρικής ενέργειας μπορούν εν μέρει να παράγουν μόνο σε ώρες εκτός αιχμής, επειδή διαφορετικά το κόστος είναι πολύ υψηλό.
Αλλά τι θα γίνει από εδώ και έπειτα; Ποιες είναι οι λύσεις και ποιες οι απαιτήσεις; Ενώ οι καινοτομίες στην Κίνα οδηγούν σε αλματώδη πρόοδο και εντός των γερμανικών συνόρων προσπαθούν να προχωρήσουν σε σχετικές ρυθμίσεις και απαγορεύσεις το ταχύτερο δυνατόν, ο διευθυντής του Ινστιτούτου CAR, Dudenhöffer, εκφράζει έναν φόβο για το μέλλον της κοινωνίας συνολικά, είτε πρόκειται για την τεχνητή νοημοσύνη είτε για τα αυτοκίνητα. Για να υπερβούμε τον φόβο αυτόν, αναφέρει, απαιτείται πολιτική βούληση με στόχο τη μείωση της γραφειοκρατίας, αλλά και προσπάθεια από την κοινωνία συνολικά και περισσότερη τόλμη. Το τελευταίο, τουλάχιστον, φαίνεται πως είναι ιδιαίτερα δύσκολο.
Εν όψει της εκφοβιστικής συμπεριφοράς που επιδεικνύει ο Τραμπ, πρέπει να αναρωτηθούμε σε ποιον βαθμό η Κίνα θα μπορούσε τελικά να είναι στρατηγικός εταίρος για την Ευρώπη. Ο Dudenhöffer προβλέπει ότι ο Τραμπ θα κατασκευάσει στο μέλλον περισσότερες μηχανές εσωτερικής καύσης, θα συνεχίσει να βάζει υψηλούς δασμούς στις μη αμερικανικές εταιρείες και θα επιβραβεύει μόνο όσες εταιρείες παράγουν στις ΗΠΑ. Συνεπώς, στην Ευρώπη θα χαθούν θέσεις εργασίας που θα μεταφερθούν στις ΗΠΑ. Οι ΗΠΑ είναι «ο πιο επικίνδυνος φίλος μας», οπότε «δεν έχουμε πλέον εχθρό να φοβηθούμε», λέει.
Ο πωλητής της BYD επισημαίνει επίσης ότι «έρχονται καθημερινά από τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες και μας αναφέρουν ότι δεν καταλαβαίνουν γιατί δεν συνάπτουμε περισσότερες συνεργασίες, τουλάχιστον σε επίπεδο μπαταριών». Η Κίνα θα είναι σύντομα παγκόσμια ηγέτιδα στην τεχνολογία. Και θα διαμορφώσει τη βιομηχανία του μέλλοντος, λέει ο Dudenhöffer, γι’ αυτό αυτές οι συνεργασίες είναι τόσο σημαντικές. Ενώ παλαιότερα μεταφερόταν η παραγωγή στο εξωτερικό, σήμερα μεταφέρεται συχνά εκεί και η ανάπτυξη, όπως δείχνουν τα παραδείγματα της BMW και της Mercedes.
Ανάληψη ευθύνης
Μεταξύ των αιτημάτων της Mercedes είναι «η στοχευμένη προώθηση των μελλοντικών τεχνολογιών και της ψηφιοποίησης, η ταχύτερη επέκταση των υποδομών φόρτισης και των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, η ενίσχυση του επιχειρηματικού πεδίου, μια φιλική φορολογική πολιτική για τον κλάδο και η εξάλειψη των γραφειοκρατικών εμποδίων», σε συνδυασμό με «ένα πνεύμα θετικότητας και μια υγιή δόση αισιοδοξίας».
Προς το παρόν αυτό δεν είναι αισθητό. Ο Γερμανός πωλητής της BYD επικρίνεται επανειλημμένα στη χώρα του ότι συμβάλλει στην επιτάχυνση της κατάρρευσης της γερμανικής βιομηχανίας. «Αλλά πρέπει να πω ξεκάθαρα ότι η ίδια η Γερμανία είναι υπεύθυνη για αυτό» μας λέει. Υπήρξαμε «αδαείς και αλαζόνες», πιστεύαμε ότι οι Κινέζοι δεν θα μπορούσαν ποτέ να παραγάγουν ένα προϊόν τόσο καλό όσο το δικό μας. Τώρα όλοι απλά περιμένουν και φοβούνται, αλλά και αυτό δεν βοηθάει».
Ούτε οι επιθέσεις προς τους πολιτικούς βοηθάνε, λέει ο Dudenhöffer, «άλλωστε εμείς τους εκλέξαμε». Κατά την άποψή του, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί ακόμα να γυρίσει σελίδα, αν ληφθούν γρήγορα τα κατάλληλα μέτρα, υπογραμμίζει ωστόσο: «Δεν υπάρχει κανένας νόμος που να προβλέπει ότι τα κεντρικά γραφεία αυτών των παγκόσμιων εταιρειών πρέπει να βρίσκονται στη Γερμανία».
Σοβαρές καταγγελίες από την οργάνωση • Ο στρατός της Μάλτας απαγορεύει την πρόσβαση στο πλοίο • Καμία βοήθεια δεν έχει σταλεί προς τους επιβαίνοντες που παραμένουν εν πλω
Εφιάλτης εν πλω για το πλήρωμα του “Conscience”, του πλοίου που μετέφερε ανθρωπιστική βοήθεια προς τη Γάζα και χτυπήθηκε με drone την Παρασκευή στα ανοιχτά της Μάλτας.
Η οργάνωση Συμμαχία του Στόλου Ελευθερίας (The Freedom Frotilla Coalition) και όχι μόνο κατηγορούν ευθέως το Ισραήλ για την επίθεση, με το Τελ Αβίβ να μην παίρνει επισήμως θέση για τα όσα έχουν συμβεί.Σήμερα, όμως, ήρθε μια επείγουσα ανακοίνωση από την οργάνωση, η οποία περιγράφει με μελανά χρώματα την κατάσταση που επικρατεί σε διεθνή ύδατα, ανοιχτά της Μάλτας.
Όπως ενημερώνει η Συμμαχία το Σάββατο αντιπροσωπεία της με εθελοντές από 13 κράτη επιχείρησε να φτάσει στο πλοίο προκειμένου να δώσει βοήθεια στο πλήρωμα και τους επιβαίνοντες, όμως ο στρατός της Μάλτς, ο οποίος δεν έχει προσφέρει καμία βοήθεια μετά το χτύπημα στο πλοίο, εμπόδισε την προσέγγιση και διέταξε την αντιπροσωπεία να επιστρέψει στη Μάλτα, αλλά και να περάσει από το τελωνείο και τις υπηρεσίες μετανάστευσης υπό την απειλή της σύλληψης.
«Αυτή είναι η δεύτερη ημέρα που οι αρχές της Μάλτας έχουν μπλοκάρει την πρόσβαση στο πλοίο, το πλήρωμα και τους υπόλοιπους επιβαίνοντες» σημειώνει η οργάνωση και προσθέτει «όλοι τους αντιμετωπίζουν σοβαρές απειλές και τους στερείται σημαντική βοήθεια. Αφότου σβήστηκε η φωτιά που προκλήθηκε από την επίθεση ο καπετάνιος ξεκίνησε να οδηγεί το πλοίο εντός των υδάτων της Μάλτας, ενημερώνοντας τις αρχές της χώρας για τον φόβο του πληρώματος για νέα επίθεση. Παρά τα συνεχή SOS και την απευθείας επικοινωνία με τις αρχές, η Μάλτα έχει μπλοκάρει την είσοδο του πλοίου και εξακολουθεί να αρνείται την είσοδό του στα ύδατά της ή να επιτρέπει τον ελλιμενισμό».
Η Συμμαχία του Στόλου Ελευθερίας επισημαίνει πως τέσσερα άτομα πάνω στο “Conscience” υπέστησαν μικρά τραύματα από την επίθεση και απευθύνει έκκληση στη διεθνή κοινότητα και της ανθρωπιστικές οργανώσεις να «απαιτήσουν από την κυβέρνηση της Μάλτας να επιτρέψει στο “Conscience” ασφαλές πέρασμα και να προσφέρει την απαιτούμενη βοήθεια και προστασία για το πλοίο και όλους τους επιβαίνοντες. Το διεθνές δίκαιο επιβάλει να μην εμποδίζεται η παράδοση ανθρωπιστικής βοήθειας και τέτοιες προσπάθειες για τους πολίτες της Γάζας θα πρέπει να υποβοηθούνται».
ΠΟΛΙΤΙΚΉ /Κυριακή 4 Μαΐου 2025, 10:27:14 /Τελευταία Ενημέρωση: 11:54/ Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Η επιστροφή ενός ενοικίου στους ενοικιαστές, η εφαρμογή της ρήτρας διαφυγής για τις αμυντικές δαπάνες που θα προσφέρει μεγαλύτερο δημοσιονομικό χώρο, η στήριξη στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, η επιδότηση ρεύματος ύψους 50 εκ. ευρώ, η αναβάθμιση του επιπέδου ασφάλειας και ποιότητας των τρένων της χώρας, το πρόγραμμα «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ» για τον Καρδιαγγειακό Κίνδυνο και το πρόβλημα παχυσαρκίας και ο Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός ήταν μεταξύ των θεμάτων που έθιξε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στη σημερινή κυριακάτικη ανασκόπησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Ο κ. Μητσοτάκης αρχικά αναφέρθηκε στη διάθεση των νέων πόρων που προέκυψαν από τη θετική επίδοση της εθνικής οικονομίας.
"Τα πρόσθετα έσοδα, που ξεπέρασαν τις αρχικές μας προβλέψεις, τα κατευθύνουμε εκεί όπου ανήκουν, στην κοινωνία. Έτσι, ξεκινώντας από φέτος, κάθε Νοέμβριο η Πολιτεία θα επιστρέφει στους ενοικιαστές ένα πλήρες ενοίκιο. Επίσης από φέτος και κάθε χρόνο, 1,5 εκατομμύριο χαμηλοσυνταξιούχοι, ανασφάλιστοι υπερήλικες και άτομα με αναπηρία, θα λαμβάνουν 250 ευρώ καθαρά. Ενώ ταυτόχρονα αυξάνουμε κατά 500 εκατ. ετησίως το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, με στόχο να προχωρούν γρήγορα έργα που έχει ανάγκη η χώρα, να στηρίζονται δράσεις με κοινωνικό αποτύπωμα και να συνεχίσουν να δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας" είπε.
Τόνισε ότι στόχος της κυβέρνησης είναι η συλλογική πρόοδος να μετατρέπεται, σταδιακά, και σε ατομική προκοπή και όπως είπε "επειδή πολλά λέχθηκαν από την αντιπολίτευση για το «υπερπλεόνασμα», συνειδητά ή από άγνοια, διευκρινίζω και από εδώ ότι οι νέοι πόροι δεν προέκυψαν από την αύξηση των φορολογικών βαρών των πολιτών, αλλά από τη δυναμική ανάπτυξη, την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και από μια σειρά άλλων διαρθρωτικών μέτρων. Άλλωστε είναι γεγονός ότι η κυβέρνησή μας έχει μειώσει πάνω από 72 φόρους και εισφορές. Η λογική της οικονομικής μας πολιτικής είναι πρώτα να δημιουργούμε τον δημοσιονομικό χώρο και μετά να τον επιστρέφουμε στην κοινωνία, χωρίς να διακινδυνεύουμε τη σταθερότητα που με κόπο πετύχαμε".
Αμυντικές δαπάνες
Ιδιαίτερη μνεία έκανε για τη ρήτρα διαφυγής για τις αμυντικές δαπάνες -"μια ελληνική πρόταση που έγινε αποδεκτή", που όπως είπε θα δώσει μεγαλύτερο δημοσιονομικό χώρο. Ο πρωθυπουργός σημείωσε ότι ο υπουργός Οικονομικών υπέβαλε το αίτημα για την ενεργοποίησή της την Τρίτη και είμαστε μόλις η 2η χώρα μετά τη Γερμανία που σπεύσαμε να το ζητήσουμε. Εφόσον εγκριθεί το αίτημα, οι δαπάνες για την άμυνα δεν θα προσμετρώνται στους ευρωπαϊκούς στόχους καθαρών πρωτογενών δαπανών, κάτι που αναμένεται να δημιουργήσει δημοσιονομικό χώρο της τάξεως των 500 εκατ. ευρώ το 2026, επισήμανε ο κ. Μητσοτάκης.
"Όπως είπα και παραπάνω, ο δημοσιονομικός χώρος αναδιανέμεται στην κοινωνία και έτσι θα κάνουμε και σε αυτήν την περίπτωση. Καθώς θωρακίζουμε την άμυνα της πατρίδας μας, όσα περισσότερα χρήματα εξοικονομεί το κράτος, θα μεταφράζονται σε κινήσεις με ουσιαστικό, θετικό και άμεσο αντίκτυπο για την κοινωνία" τόνισε.
Μικρομεσαίες επιχειρήσεις
"Η στήριξή μας αφορά και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της οικονομίας μας. Με επιδότηση ρεύματος ύψους 50 εκατ. ευρώ, στηρίζουμε επαγγελματίες και μικρές επιχειρήσεις με κύκλο εργασιών έως 10 εκατ. ευρώ, προκειμένου να ελαφρυνθούν από το επιπλέον ενεργειακό κόστος με το οποίο επιβαρύνθηκαν τους μήνες Δεκέμβριο 2024, Ιανουάριο και Φεβρουάριο 2025" ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης. Παράλληλα σημείωσε ότι η επιδότηση αυτή θα δοθεί αναδρομικά, με ιδιαίτερη μέριμνα για τις πολύ μικρές επιχειρήσεις με τζίρο έως 1 εκατ. ευρώ, καθώς και για τις πιο ενεργοβόρες εξ' αυτών.
Διευκρίνισε πάντως, ότι "όπως είναι αυτονόητο, από την επιδότηση θα αποκλειστούν όσες επιχειρήσεις αποδεδειγμένα έχουν προβεί σε ρευματοκλοπή, με το μερίδιό τους να μοιράζεται στις υπόλοιπες επιχειρήσεις. Είναι ζήτημα δικαιοσύνης και ηθικής τάξης".
Ασφάλεια στα τρένα
"Η αναβάθμιση του επιπέδου ασφάλειας και ποιότητας των τρένων της χώρας είναι ύψιστη κυβερνητική προτεραιότητα. Μια διαδικασία που έχει ήδη ξεκινήσει, τώρα επιταχύνεται με τις παρεμβάσεις που προβλέπει το νομοσχέδιο που παρουσίασε ο Αναπληρωτής Υπουργός στο πρόσφατο Υπουργικό Συμβούλιο και σύντομα θα τεθεί σε διαβούλευση. Τα μέτρα αφορούν στην αναβάθμιση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων, στη βελτίωση των μηχανισμών ελέγχου και στην ενιαία εποπτεία του συνόλου του σιδηροδρομικού δικτύου" ανέφερε ο πρωθυπουργός.
Επισήμανε ότι στο πλαίσιο αυτό, η κυβέρνηση προχωρά στη δημιουργία του Ενιαίου Κέντρου Εποπτείας, το οποίο θα χρησιμοποιεί μια νέα μέθοδο για τον ακριβή γεωεντοπισμό των τρένων σε πραγματικό χρόνο με ακρίβεια εκατοστών, ενώ θα υπάρχει ψηφιακή καταγραφή εντολών και παραβάσεων. Παράλληλα -όπως είπε- μέσω της νέας πλατφόρμα railway.gov.gr, η οποία θα είναι σύντομα ανοιχτή, όλοι οι πολίτες θα μπορούν να παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο την πορεία των δρομολογίων. Ως προς το ανθρώπινο δυναμικό, είπε ότι επαναφέρεται ο προϊστάμενος αμαξοστοιχίας, και η αξιολόγηση θα βασίζεται σε πρότυπα και ψυχομετρικά τεστ στρατιωτικής εκπαίδευσης με τη συνδρομή των Ενόπλων Δυνάμεων, ενώ αναβαθμίζεται το Κέντρο Εκπαίδευσης, το οποίο εξοπλίζεται με σύγχρονους προσομοιωτές.
"Ταυτόχρονα, απαιτούμε από την Hellenic Train και τον μέτοχο της να επενδύσει δικά της κεφάλαια και να φέρει νέα, σύγχρονα τρένα που θα αναβαθμίσουν και την ποιότητα της υπηρεσίας. Μέσα στην εβδομάδα υπογράφηκαν και οι συμβάσεις για τα σιδηροδρομικά έργα αποκατάστασης των ζημιών από τη θεομηνία Daniel. O προϋπολογισμός των έργων ανέρχεται σε 450,12 εκατ. ευρώ με χρόνο ολοκλήρωσης τους 15 μήνες. Στόχος μας είναι ο ΟΣΕ να ακολουθήσει τον δρόμο του ουσιαστικού μετασχηματισμού, όπως συνέβη και με τη ΔΕΗ τα τελευταία χρόνια. Έχουμε το σχέδιο, τη βούληση και την αποφασιστικότητα να το πετύχουμε. Το οφείλουμε στη μνήμη όσων χάθηκαν στα Τέμπη, το οφείλουμε σε όλη την ελληνική κοινωνία" είπε ο κ. Μητσοτάκης.
Προτεραιότητα η δημόσια υγεία
"Περνώ τώρα σε δύο καλές ειδήσεις για τη δημόσια υγεία. Βάλαμε ψηλά στις προτεραιότητές μας την πρόληψη, και γι' αυτό έχουμε δημιουργήσει το πρώτο εθνικό πρόγραμμα δωρεάν προληπτικών εξετάσεων που είχε ποτέ η χώρα. Ήδη, χιλιάδες πολίτες το έχουν αξιοποιήσει. Και για αρκετούς από αυτούς, οι εξετάσεις αυτές αποδείχθηκαν καθοριστικές, γιατί εντόπισαν εγκαίρως κινδύνους για την υγεία τους και σώθηκαν ζωές" είπε ο πρωθυπουργός και συμπλήρωσε:
"Τώρα λοιπόν, μέσα από το πρόγραμμα «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ» τον Καρδιαγγειακό Κίνδυνο, δίνουμε ακόμα μια νέα δυνατότητα: όσοι πολίτες εντοπιστούν στο πλαίσιο των εξετάσεων αυτών με σοβαρό πρόβλημα παχυσαρκίας, θα μπορούν να επισκεφθούν δωρεάν ενδοκρινολόγο και να λάβουν, επίσης δωρεάν, φάρμακα για την παχυσαρκία. Απευθύνω μια ακόμα προσωπική έκκληση: μην αμελείτε τις προληπτικές εξετάσεις. Αξιοποιήστε το πρόγραμμα «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ»".
Η δεύτερη σημαντική είδηση αφορά τον θεσμό του Προσωπικού Γιατρού, ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης και παρέπεμψε σε δηλώσεις της Αναπληρώτριας Υπουργού Υγείας, σύμφωνα με τις οποίες μέσα σε 3 μήνες ο αριθμός των Προσωπικών Γιατρών έχει αυξηθεί κατά 2.000 και πλέον έχουμε 5.500 εγγεγραμμένους στο σύστημα. "Ταυτόχρονα, για πρώτη φορά έχουμε και τον θεσμό του Προσωπικού Παιδιάτρου, όπου ήδη 350.000 παιδιά έχουν πρόσβαση σε δωρεάν υπηρεσίες και στόχος μας είναι ο αριθμός αυτός να φτάσει τις 500.000 το επόμενο διάστημα. Θα το πετύχουμε" είπε ο κ. Μητσοτάκης.
Αναφέρθηκε επίσης και σε μια πρωτοβουλία που αφορά τη μάχη για το brain gain, τον επαναπατρισμό Ελλήνων επιστημόνων που διαπρέπουν στο εξωτερικό. Με τροπολογία που θα ψηφίσει η κυβέρνηση το αμέσως επόμενο διάστημα, η ειδικότητα ή εξειδίκευση που έχει αποκτηθεί στις ΗΠΑ από Έλληνες γιατρούς θα αναγνωρίζεται αυτόματα στη χώρα μας, με την υποβολή απλής αίτησης στον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο και την προσκόμιση της σχετικής πιστοποίησης, είπε ο κ. Μητσοτάκης. Τόνισε ότι στην τηλε-συνάντηση που είχε προ ημερών με ομογενείς μας γιατρούς στις ΗΠΑ, διαπίστωσε ότι το μέτρο αυτό τους χαροποίησε.
"Θυμίζω, με την ευκαιρία, ότι όσοι αποφασίσουν να επιστρέψουν έχουν και σημαντικά φορολογικά κίνητρα, 50% μειωμένο φόρο εισοδήματος για 7 χρόνια" κατέληξε.
Καταργούνται δυο πιστοποιητικά
Ο πρωθυπουργός έκανε λόγο για μια ακόμα ουσιαστική αλλαγή στην καθημερινότητα των πολιτών, αφού καταργούνται δύο από τα πιο «δημοφιλή» πιστοποιητικά στις συναλλαγές των πολιτών με το Δημόσιο, το πιστοποιητικό γέννησης και το πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης. Στο εξής όπως είπε, όταν αυτές οι πληροφορίες χρειάζονται σε κάποια υπηρεσία, δεν θα ζητούν να τις προσκομίζονται από τους πολίτες, αλλά θα αντλούνται κατευθείαν από τις βάσεις δεδομένων του Δημοσίου με στόχο την ακόμα λιγότερη γραφειοκρατία στο Δημόσιο.
Ο κ.Μητσοτάκης αναφέρθηκε και στον δικαστικό χάρτη παρουσιάζοντας δεδομένα σύμφωνα με τα οποία στους τέσσερις πρώτους μήνες εφαρμογής του έχει καταγραφεί αύξηση στη διαχείριση εισερχόμενων υποθέσεων στα Πρωτοδικεία, από 68% σε 82%.
"Συγκεκριμένα, στο Πρωτοδικείο Αθηνών, το μεγαλύτερο της χώρας που διαχειρίζεται περίπου το 1/3 του συνόλου των υποθέσεων και πλέον διασπάστηκε σε ποινικό και πολιτικό τμήμα, η αύξηση συνολικά έφτασε στο 24%. Στο ποινικό του τμήμα μάλιστα, μετά την εφαρμογή του νέου Ποινικού Κώδικα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Παγκόσμιας Τράπεζας, καταγράφηκε αύξηση του αριθμού των υποθέσεων που εισήχθησαν απευθείας στο ακροατήριο κατά 47%! Στο τμήμα ασφαλιστικών μέτρων, ορίζεται πλέον δικάσιμος στις 2 ημέρες από 15 ημέρες που ήταν ο κανόνας! Ανάλογη είναι η βελτίωση και στο Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης, το δεύτερο μεγαλύτερο της χώρας, όπου ο μέσος όρος προσδιορισμού για κάθε διαδικασία δεν υπερβαίνει πλέον τους 6 μήνες, ενώ για την έκδοση οριστικής απόφασης, στις περισσότερες περιπτώσεις δεν απαιτείται περισσότερο από 1 έτος. Και όλα αυτά στους τέσσερις πρώτους μήνες εφαρμογής του δικαστικού χάρτη!" είπε.
Θαλάσσιος Χωροταξικός σχεδιασμός
Ο κ.Μητσοτάκης αναφέρθηκε και στον Θαλάσσιο Χωροταξικό σχεδιασμό που-όπως είπε- διευρύνει και ενισχύει το διπλωματικό αποτύπωμα της πατρίδας μας. Είπε ότι για πρώτη φορά αποκτά η Ελλάδα Θ.Χ.Σ. θέτοντας τους κανόνες για την οργάνωση του θαλάσσιου χώρου μας και εκπληρώνοντας παράλληλα την ευρωπαϊκή υποχρέωση που προβλέπει σχετική Οδηγία.
"Πρώτη φορά αποτυπώνονται σε επίσημο ρυθμιστικό κείμενο της ΕΕ τα όρια της ελληνικής υφαλοκρηπίδας, δηλαδή η πλήρης επήρεια της ηπειρωτικής χώρας και των νησιών. Η υλοποίηση του Θαλάσσιου Χωροταξικού Σχεδιασμού αποτέλεσε αντικείμενο μακράς διαβούλευσης με συναρμόδια Υπουργεία, φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης, καθώς και με τις τοπικές κοινωνίες. Αποκτά ακόμα μεγαλύτερη αξία, αν συνυπολογιστεί ότι η χώρα μας διαθέτει τη μεγαλύτερη ακτογραμμή στην Ευρωπαϊκή Ένωση και τα περισσότερα καταγεγραμμένα νησιά" είπε.
Κλείνοντας την ανάρτηση του ο κ.Μητσοτάκης υπενθύμισε ότι ξεκίνησε η αντιπυρική περίοδος για το 2025 και είπε ότι η επιστημονική έρευνα δείχνει πως κάθε χρόνο τα κλιματικά δεδομένα είναι όλο και χειρότερα.
"Τα δύσκολα είναι μπροστά μας. Φέτος, η Πυροσβεστική Υπηρεσία και η Πολιτική Προστασία διαθέτουν τον μεγαλύτερο αριθμό πυροσβεστών και εθελοντών, αλλά και περισσότερα εναέρια μέσα και μέσα επιτήρησης από ποτέ. Σε αυτήν την ασύμμετρη μάχη με την κλιματική κρίση, όμως, είναι απαραίτητη και η συνδρομή του κάθε πολίτη ξεχωριστά. Πέρυσι, 800.000 πολίτες καθάρισαν τα οικόπεδά τους. Φέτος, λόγω των ιδιαίτερων κλιματολογικών συνθηκών, δόθηκε μια παράταση έως τις 15 Ιουνίου για τους καθαρισμούς. Γι' αυτό απευθύνω και από εδώ έκκληση στους συμπολίτες μας να κάνουν αυτό που πρέπει. Δεν είναι ζήτημα επιβολής προστίμων ή κατασταλτικών μέτρων, είναι ζήτημα ευθύνης έναντι της κοινωνίας και της ζωής όλων μας", ανέφερε.