Παρασκευή 16 Μαΐου 2025

Παρέμβαση εισαγγελέα για το χυδαίο διαφημιστικό σόου πάνω από την Ακρόπολη [βίντεο]

 Ακρόπολη διαφήμιση


Εντολή για διενέργεια έρευνας για το drone σόου που προκάλεσε σφοδρές αντιδράσεις και έγινε πολιτικό θέμα • Το αποκλειστικό βίντεο της efsyn.gr.

Οπροϊστάμενος της εισαγγελίας πρωτοδικών Αθηνών παρενέβη διατάσσοντας την διενέργεια έρευνας για το χυδαίο σόου εμπορευματοποίησης πάνω από τον ουρανό της Αθήνας και με επίκεντρο την Ακρόπλη και το Ζάππειο.

Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά ο προϊστάμενος Αριστείδης Κορέας, μετά τις σφοδρότατες αντιδράσεις, αλλά και τη μηνυτήρια αναφορά του υπουργείου Πολιτισμού έδωσε εντολή να διερευνηθεί εάν προκύπτουν παραβάσεις του νόμου περί αρχαιοτήτων και άλλες αξιόποινες πράξεις.

Την έρευνα θα διενεργήσει το Τμήμα Ασφαλείας Ακροπόλεως

Δείτε το αποκλειστικό βίντεο της efsyn.gr που αποκάλυψε το χυδαίο σόου.

 

Το χρονικό και η Μενδώνη

Η εταιρεία δεν φέρεται να έλαβε καμία άδεια για την εν λόγω διαφήμιση - επίδειξη ούτε από το υπουργείο Πολιτισμού αλλά και ούτε από την εφορεία αρχαιοτήτων, παρά μόνο από το Ζάππειο Μέγαρο. Άγνωστο παραμένει αν δόθηκε άδεια για την εν λόγω παρουσίαση από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.

Παρόλα αυτά, το υπουργείο Πολιτισμού, με ανακοίνωσή του αναφέρει ότι θα καταθέσει μηνύσεις κατά παντός υπευθύνου για παραβίαση της αρχαιολογικής νομοθεσίας.

Συγκεκριμένα αναφέρει ότι  «οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού καταθέτουν εντός της ημέρας μήνυση κατά παντός υπευθύνου για παραβίαση της αρχαιολογικής νομοθεσίας. Επιπλέον το Υπουργείο είναι σε επικοινωνία με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, προκειμένου να διερευνηθεί η τήρηση ή μη της διαδικασίας αδειοδότησης της υπερπτήσης drone, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία».

Σημειώνεται ότι η χρήση του Ζαππείου έχει παραχωρηθεί στην Επιτροπή Ολυμπίων και Κληροδοτημάτων, η οποία ανήκει στο υπουργείο Οικονομικών, ωστόσο, επειδή το Ζάππειο είναι χαρακτηρισμένο ως νεότερο μνημείο για τέτοιες δράσεις έχει λόγο και το υπουργείο Πολιτισμού.

Η απόφαση όπως δημοσιεύθηκε στη Διαύγεια. 

Η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, μιλώντας στον Ρ/Σ ΣΚΑΪ υποστήριξε πως δεν ακολουθήθηκε η νόμιμη διαδικασία για το σόου, κάνοντας λόγο για μια «πολύ δυσάρεστη εικόνα που είναι σαν το παπούτσι της Adidas να κλωτσάει την Ακρόπολη».

Σημείωσε πως τα drones δεν πέταξαν πάνω από την Ακρόπολη, όμως ο σκοπός της ενέργειας αυτής ήταν «ήταν να συνδεθεί η συγκεκριμένη διαφήμιση με την Ακρόπολη».

Σε άλλο σημείο της τοποθέτησής της σημείωσε «δηλαδή, εδώ έχουμε ένα θέμα με την Ακρόπολη. Μπορεί να πει κανείς ότι η εικόνα, η λήψη, η γωνία που τραβήχτηκε η φωτογραφία, είναι αυτή που δίνει την ψευδαίσθηση ότι, όλο αυτό, έχει γίνει πάνω από την Ακρόπολη. Εδώ, όμως έχουμε ένα άλλο μνημείο, νεότερο μνημείο, που είναι το Ζάππειο, που ει μη τι άλλο, η διοίκησή του, όφειλε πριν δώσει την άδεια, να ζητήσει έγκριση από το Υπουργείο Πολιτισμού. Έχουμε, δηλαδή, και εδώ παραβίαση του αρχαιολογικού νόμου. Εδώ,λοιπόν έχουμε στην ουσία μια διαφήμιση, η οποία αποσκοπεί στην εμπορική εκμετάλλευση των συγκεκριμένων Μνημείων: Ζάππειο και Ακρόπολη» .

Θύελλα αντιδράσεων από την αντιπολίτευση

Έντονη είναι η ενόχληση των κομμάτων της αντιπολίτευσης για το ανεκδιήγητο θέαμα στο κέντρο της Αθήνας, με το ΠΑΣΟΚ και τον ΣΥΡΙΖΑ να κάνουν λόγο για εμπορευματοποίηση του πολιτισμού μας.

«Η εικόνα ενός γιγαντιαίου αθλητικού παπουτσιού να «πατά» την Ακρόπολη μέσω προβολής με drones, αποτελεί μια ακόμα θλιβερή υπενθύμιση της ανάγκης για ξεκάθαρα θεσμικά όρια και σεβασμό απέναντι στην πολιτιστική μας κληρονομιά», αναφέρει στην ανακοίνωσή του το ΠΑΣΟΚ και προσθέτει πως:

«Η Ακρόπολη, παγκόσμιο σύμβολο του πολιτισμού και της δημοκρατίας, δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως ουδέτερο φόντο για εμπορικές χρήσεις ή «έξυπνα» διαφημιστικά ευρήματα. Ειδικά όταν, σύμφωνα με τις πληροφορίες, η εν λόγω δράση είτε πραγματοποιήθηκε χωρίς άδεια είτε εκμεταλλεύτηκε θεσμικά κενά και ελλιπή εποπτεία, εγείρονται σοβαρά ερωτήματα για τον ρόλο και την ευθύνη του υπουργείου Πολιτισμού.

Η επιλογή του ΥΠΠΟ να αρνηθεί άδεια για τα γυρίσματα του διεθνώς καταξιωμένου σκηνοθέτη Γιώργου Λάνθιμου στον ίδιο αρχαιολογικό χώρο, καθιστά το ζήτημα ακόμα πιο επιτακτικό. Ποιο είναι τελικά το κριτήριο; Η εμπορική αξία του προϊόντος ή το πολιτιστικό αποτύπωμα του δημιουργού;

Ζητούμε:

  • Άμεση και σαφή ενημέρωση από το υπουργείο Πολιτισμού σχετικά με το αν δόθηκε άδεια για τη συγκεκριμένη δράση και από ποιον φορέα.
  • Τη θεσμική θωράκιση των αρχαιολογικών χώρων και μνημείων απέναντι στην άναρχη εμπορευματοποίησή τους.
  • Διαφανή, ενιαία και αξιοκρατικά κριτήρια στην αξιολόγηση αιτημάτων για χρήση πολιτιστικών χώρων – χωρίς εξαιρέσεις και σκοπιμότητες.

Ο πολιτισμός δεν είναι εργαλείο branding. Είναι ζήτημα ταυτότητας, μνήμης και δημοκρατίας».

Σφοδρή είναι η αντίδραση και του ΣΥΡΙΖΑ για την επίμαχη διαφήμιση, καθώς κάνει λόγο για μια προσβλητική εμπορευματοποίηση του πυρήνα της πολιτιστικής κληρονομίας, ενώ απευθύνει ερωτήσεις στο υπουργείο με ποια κριτήρια δόθηκε η άδεια για να πραγματοποιηθεί η παρουσίαση.

Συγκεκριμένα το γραφείο Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρει: «Η εικόνα μέσω σμήνους drones του αθλητικού παπουτσιού που «πατά» πάνω στην Ακρόπολη για διαφημιστικούς λόγους, αποτελεί προσβλητική εμπορευματοποίηση του πυρήνα της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Με ποιο κριτήριο έγινε η αποδοχή μίας τέτοιας πρότασης όταν τον περασμένο μήνα το Υπουργείο Πολιτισμού δεν έδωσε άδεια στον σκηνοθέτη Γιώργο Λάνθιμο για τα γυρίσματα της ταινίας του στον αρχαιολογικό χώρο;».

Ο ΣΥΡΙΖΑ επανήλθε με βίντεο - τοποθέτηση του Γιώργου Καραμέρου, ο οποίος σημειώνει «πέρα από την προσβολή της Ακρόπολης εγείρεται και σοβαρό ζήτημα ασφάλειας καθώς δεν διαφημίζουν παπούτσια όλα τα drones. Ας διαλέξουν ποιος υπουργός θα παραιτηθεί και ας μην κρυφτούν πάλι πίσω από ΕΔΕ και πορίσματα».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Κατατέθηκε η πρόταση ΣΥΡΙΖΑ για Τέμπη: Μητσοτάκης, Καραμανλης, Σπίρτζης και 3 υφυπουργοί

  Σφοδρά πυρά από τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ από το βήμα της Βουλής | (ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ/EUROKINISSI) ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ 31.05.25...