Τρίτη 6 Δεκεμβρίου 2016

Τοποθέτηση Πολιτευτή Α Αθηνών ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Αγγελου Παπαλεξόπουλου σχετικά με την άρνηση των κομμάτων της αντιπολίτευσης να συμμετάσχουν στην Επιτροπή της Βουλής για θέματα Άμυνας.


Τοποθέτηση Πολιτευτή Α Αθηνών ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Αγγέλου Παπαλεξόπουλου σχετικά με την άρνηση των κομμάτων της αντιπολίτευσης να συμμετάσχουν στην Επιτροπή της Βουλής για θέματα Άμυνας.


Την ίδια στιγμή που ολόκληρη σχεδόν η αντιπολίτευση αρνήθηκε την συμμετοχή των αρμοδίων βουλευτών της στην επιτροπή της Βουλής για θέματα εθνικής πολιτικής και άμυνας, που με πρωτοβουλία του Υπουργού Εθνικής Άμυνας έγινε στο ακριτικό Καστελόριζο,η Τουρκία με τις κινήσεις που επιχειρεί προς την Ρωσία και το σύμφωνο της Σανγκάης, προκαλεί τεχνηέντως κατασκευασμένες λεκτικές κρίσεις με την Ελλάδα.Η Τουρκία στριμωγμένη πλέον με κάθε τρόπο κάνει κινήσεις που μπορεί να προκαλέσουν κρίση στην Ανατολική Πτέρυγα του ΝΑΤΟ. Πέραν αυτών προσπαθεί να δημιουργήσει ανησυχία στη Δύση, σε βαθμό που θα οδηγήσει την νέα Αμερικανική Κυβέρνηση να αναθεωρήσει τη στρατηγική της στο Κουρδικό ζήτημα Οι Τούρκοι δεν
ξεχνούν πως από το 1991 οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής επεξεργάζονται και στοχεύουν στην ίδρυση του αυτόνομου κουρδικού κράτους στο Βόρειο Ιράκ. Ο Τούρκος Πρωθυπουργός έχοντας υποστεί τέσσερις διαδοχικές ήττες στο εσωτερικό αλλά και εξωτερικό μέτωπο επιχειρεί να δημιουργήσει το κατάλληλο εσωτερικό κλίμα για την ενίσχυση της δημοφιλίας του μετά το πρόσφατο πραξικόπημα.Για το λόγο αυτό οι Ελληνικές Αρχές πρέπει να επιδείξουν απόλυτη ενότητα και αποτελεσματικότητα στους χειρισμούς τους.

Τοποθέτηση Πολιτευτή Α Αθηνών ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Αγγέλου Παπαλεξόπουλου

ΕΥΡΩΠΗ SZ: Μέρκελ μη ρίξεις τον Τσίπρα

SZ: Μέρκελ μη ρίξεις τον Τσίπρα

merkel-tsipras-630.jpg

Άνγκελα Μέρκελ, Αλέξης ΤσίπραςΕUROKINISSI
«Για τον Αλέξη Τσίπρα μπορεί κανείς να έχει όποια γνώμη θέλει, αλλά το ότι ο αριστερός πολιτικός προσφέρει στη σωτηρία της Ελλάδας από την κρίση δεν μπορεί κανείς να το αμφισβητήσει», σχολιάζει δημοσίευμα της γερμανικής «Sueddeutsche Zeitung».
Όπως εξηγεί η εφημερίδα, όταν ο Έλληνας πρωθυπουργός έκανε πρόσφατα ανασχηματισμό τo έκανε ακριβώς για να δείξει καλή διάθεση στις Βρυξέλλες. Όποιος ήταν αντίθετος με την εφαρμογή των μεταρρυθμιστικών μέτρων απομακρύνθηκε από την πρώτη γραμμή της κυβέρνησής του.
«Είναι η ειρωνεία της Ιστορίας το γεγονός ότι οι διεθνείς πιστωτές δεν ήθελαν να τον δουν στην εξουσία και τώρα πρέπει να παραδεχτούν ότι δεν θα υπήρχε καλύτερος», υπογραμμίζεται.
Παράλληλα, το δημοσίευμα επικρίνει τη γερμανική κυβέρνηση ότι αρνούμενη την ελάφρυνση του ελληνικού χρέους προκαλεί την πιθανή πτώση του Τσίπρα και «σε αυτήν την περίπτωση η κρίση θα επιτρέψει στην ευρωπαϊκή ατζέντα ταχύτερα και με πιο έντονο τρόπο, από ό,τι θα ανέμεναν όλοι».
Τώρα βρισκόμαστε μπροστά στο τέλος της αξιολόγησης των μεταρρυθμίσεων. Οι Ευρωπαίοι δεν είναι ικανοποιημένοι, αλλά το τρίτο πακέτο στερεί το οξυγόνο για να αναπνεύσουν οι Έλληνες, σημειώνει η εφημερίδα του Μονάχου και προσθέτει:
«Όποιος επενδυτής κοιτά προς τη μεριά αυτής της χώρας μπορεί μόνο να τρομοκρατηθεί με το πόσο μικρό περιθώριο δίνεται στην Ελλάδα για να ανακάμψει οικονομικά. Το καλοκαίρι της κρίσης, το 2015, επρόκειτο λιγότερο για τη μακροπρόθεσμη σωτηρία της χώρας και περισσότερο για τη συμφωνία να εξασφαλιστούν τα δισεκατομμύρια της βοήθειας από τις χώρες-δανειστές. Επρόκειτο εμφανώς περί του αφηγήματος ότι η Ελλάδα πρέπει να ματώσει. Και αυτό γίνεται μέχρι σήμερα.
Από την Αθήνα απαιτούνται περισσότερα από ό,τι μπορεί να δώσει. Η επιβληθείσα πολιτική περικοπών οδηγεί τους πολίτες στη φοροααποφυγή και τη μαύρη οικονομία. Δεν υπάρχει πλέον κανένα κίνητρο να κάνει κάποιος μια επιχείρηση στην Ελλάδα διότι οι επιβαρύνσεις είναι παράλογα υψηλές. Τα καλά μυαλά φεύγουν επίσης από τη χώρα. Έτσι δεν μπορεί όμως να ανακάμψει η οικονομία.
Όποιος θέλει να βοηθήσει τη χώρα δεν πρέπει να αφήνει να πλανάται το θέμα της αξιόλογης ελάφρυνσης του χρέους της.
Δυστυχώς, όμως, η γερμανική κυβέρνηση πράττει το ακριβώς αντίθετο και προκαλεί με αυτόν τον τρόπο την πιθανή πτώση του Τσίπρα. Όλες αυτές τις επώδυνες μεταρρυθμίσεις o Έλληνας πρωθυπουργός κατάφερε να τις εφαρμόσει υποσχόμενος στους πολίτες ότι στο τέλος το χρέος θα μειωθεί και η χώρα θα αποκτήσει μια προοπτική χωρίς προγράμματα βοήθειας. Αν οι δανειστές αρνηθούν τότε αποδέχονται τις συνέπειες της αποτυχίας της ελληνικής κυβέρνησης στο εσωτερικό, δεδομένου ότι ήδη γίνεται λόγος για νέες εκλογές.
Σε αυτήν την περίπτωση όμως η κρίση θα επιτρέψει στην ευρωπαϊκή ατζέντα ταχύτερα και με πιο έντονο τρόπο από ό,τι θα ανέμεναν όλοι. Κάτι τέτοιο όμως δεν μπορεί κανείς να το αντέξει» καταλήγει το δημοσίευμα.

ΑΠΟΨΕΙΣ Θέλουν λύση του Κυπριακού;

Θέλουν λύση του Κυπριακού;

Νυν υπέρ πάντων ο αγών! Η ανακοίνωση ότι θα υπάρξουν νέες συνομιλίες για το Κυπριακό τον Γενάρη προκάλεσε τις έντονες αντιδράσεις των «απορριπτικών» Ελλάδας και Κύπρου. Βεβαιώνουν οι εμφανιζόμενοι και ως ειδικοί ότι από τον διακοινοτικό διάλογο, στον οποίον είχαν αντιταχθεί εξαρχής, δεν μπορεί να υπάρξει λύση.
Στον πυρήνα της άποψής τους βρίσκεται η άρνηση της πολιτικής ισότητας των δύο εθνικών κοινοτήτων και της ομοσπονδίας.
Αρνούνται, έτσι, χαρακτηριστικά της Κυπριακής Δημοκρατίας από την ίδρυσή της ως ανεξάρτητου κράτους, όταν η Τουρκοκυπριακή Κοινότητα αναγνωρίστηκε ως συνιδρυτικό μέρος, με τον εξ αυτής προερχόμενο αντιπρόεδρο του κράτους να έχει δικαίωμα βέτο σε σειρά ζητημάτων, στη δε Βουλή των Αντιπροσώπων οι Τουρκοκύπριοι να έχουν εκπροσώπηση 30%.
Ξεχνούν επίσης ότι προτού να γίνει πρόβλημα εισβολής και κατοχής, το 1974 (και όλοι ξέρουμε ποιοι άνοιξαν την κερκόπορτα), το Κυπριακό απασχολούσε τη διεθνή κοινότητα ως διακοινοτικό πρόβλημα από τα Χριστούγεννα του 1963, που ξέσπασαν διακοινοτικές συγκρούσεις στο νησί. Γι’ αυτό και από το 1964 στάλθηκε ειρηνευτική δύναμη του ΟΗΕ στην Κύπρο, όπου και παραμένει.
Επειδή αρχικά διακοινοτικό ήταν το πρόβλημα, ο Πρόεδρος Μακάριος έκανε συνομιλίες με τον ηγέτη των Τουρκοκυπρίων Ραούφ Ντενκτάς, αντιμετωπίζοντας σφοδρές επιθέσεις από τους Κύπριους και Ελλαδίτες εθνικιστές ότι ήταν ενδοτικός, ενώ κάποιοι τον χαρακτήριζαν και προδότη.
Βρέθηκαν έτσι οι «κομμουνιστοφάγοι» της Κύπρου, που θεωρούσαν τον Μακάριο συνοδοιπόρο του ΑΚΕΛ και της Σοβιετικής Ενωσης, στην ίδια πλευρά με τους ιμπεριαλιστές των ΗΠΑ και της Βρετανίας, που χαρακτήριζαν τον Μακάριο «Κάστρο της Μεσογείου». Αυτά για το παρελθόν.
Μετά το 1974, υπήρξαν πολλά σχέδια λύσης στο πλαίσιο του ΟΗΕ, τα οποία δεν καρποφόρησαν. Τότε είχαμε την «πολυτέλεια» να λέμε ότι κύριο εμπόδιο για τη λύση ήταν ο Ντενκτάς που διεκδικούσε αναγνώριση του ψευδοκράτους, ενώ η θέση της Αγκυρας ήταν εκείνη του πρωθυπουργού της εισβολής, Μπουλέντ Ετσεβίτ, ότι «το Κυπριακό λύθηκε το 1974».
Πάντοτε η ελληνική πλευρά ήταν η επισπεύδουσα για λύση, θεωρώντας ως αφετηρία και βάση τη συμφωνία Υψηλού Επιπέδου Μακάριου – Ντενκτάς του 1977, η οποία επαναλήφθηκε το 1979 από τους Κυπριανού – Ντενκτάς.
Ολοι οι μετέπειτα Κύπριοι Πρόεδροι στη βάση αυτή διαπραγματεύτηκαν, συμπεριλαμβανομένων των Τάσσου Παπαδόπουλου και Δημήτρη Χριστόφια. Το ίδιο κάνει και ο Νίκος Αναστασιάδης από το 2013, έχοντας επιτύχει καλή βάση συνομιλιών αξιοποιώντας το κεκτημένο των συγκλίσεων Χριστόφια – Ταλάτ και ιδιαίτερα ότι η νέα ομοσπονδιακή Κύπρος θα έχει μία ιθαγένεια, μία κυριαρχία και μία διεθνή προσωπικότητα.
Κάποιοι και στην Ελλάδα αντιδρούν στις τωρινές συγκλίσεις που έχουν επιτευχθεί ως προς την εσωτερική πτυχή του Κυπριακού. Λένε, π.χ., ότι θα πρόκειται περί δύο κρατών, μεταφράζοντας ετσιθελικά τον όρο «states» που σημαίνει πολιτείες. Αναρωτιέμαι, τι είδους ομοσπονδία θέλουν. Σαν την αμερικανική, την ισπανική, τη βελγική;
Σε όλες αυτές -και άλλες περιπτώσεις- οι συνιστώσες πολιτείες έχουν ευρεία αυτονομία και δικά τους νομοθετικά σώματα.
Στη Βρετανία, η Αγγλία, η Σκοτία, η Ουαλία και η Β. Ιρλανδία έχουν και δικές τους σημαίες και ύμνο, ενώ λαμβάνουν αυτοτελώς μέρος σε διεθνείς διοργανώσεις σαν το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου. Η Βαλονία του Βελγίου πρόσφατα, σχεδόν εμπόδισε τη συμφωνία CETA μεταξύ Ε.Ε. και Καναδά.
Στη Σκοτία δόθηκε και το δικαίωμα δημοψηφίσματος για αποχώρηση από το Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ δικαίωμα απόσχισης είχαν και οι πρώην σοβιετικές Δημοκρατίες, καθώς και οι πρώην γιουγκοσλαβικές Δημοκρατίες. Επί Σοβιετικής Ενωσης, στον ΟΗΕ συμμετείχαν αυτοτελώς ως χώρες-μέλη η Ουκρανία και η Λευκορωσία, αλλά δεν ήταν αυτός ο λόγος διάλυσής της.
Συμπεραίνω, λοιπόν, ότι δεν είναι η ομοσπονδία που αντιμάχονται, αλλά το δικαίωμα στους Τουρκοκύπριους να έχουν δική τους πολιτική οντότητα, τους θέλουν μειονότητα σε ενιαίο κράτος. Προσέγγιση που απέχει παρασάγγας από τις δημοκρατικές κατακτήσεις του 20ού αιώνα.
Καταλήγω με το ερώτημα: Αν αποτύχει και η τελευταία διαπραγμάτευση ποια θα είναι η επόμενη ημέρα; Πιθανότατα, η οριστική διχοτόμηση του νησιού με πιθανό επόμενο βήμα την προσάρτηση των κατεχόμενων στην Τουρκία.
Είναι «μακριά νυχτωμένοι» κάποιοι στην Κύπρο, κυρίως μεγαλοεπιχειρηματίες, αν θεωρούν ότι σε περίπτωση μη λύσης θα παραμείνουν μόνοι ιδιοκτήτες της Κυπριακής Δημοκρατίας, απολαμβάνοντας και τα προνόμια της ένταξης στην Ε.Ε. Μήπως, όμως, θα λυθούν τα χέρια της Ε.Ε. να αναγνωρίσει και να εντάξει το σήμερα αποκαλούμενο ψευδοκράτος, αν και για όσο χρόνο αυτό δεν προσαρτηθεί στην Τουρκία;
* Μέλος της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ

Δεν αφήνονται ελεύθεροι Έφεση για την μη έκδοση των τριών τούρκων αξιωματικών

Δεν αφήνονται ελεύθεροι

Έφεση για την μη έκδοση των τριών τούρκων αξιωματικών

Έφεση για την μη έκδοση των τριών τούρκων αξιωματικών
  • 0
Αθήνα
Έφεση κατά του βουλεύματος του Συμβουλίου Εφετών, σύμφωνα με το οποίο οι τρεις Τούρκοι που είχαν αιτηθεί ασύλου δεν έπρεπε να εκδοθούν στη γείτονα, άσκησε ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Εφετών Αθηνών Αντώνης Λιόγας.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Βήματος, ο εισαγγελέας επικαλείται λόγους σπουδαιότητας της υπόθεσης, οι οποίοι επιβάλουν να κριθεί σε ανώτερο βαθμό. Έπειτα από αυτή την εξέλιξη οι τρεις Τούρκοι δεν αφήνονται ελεύθεροι, όπως διέταξε χτες Δευτέρα το Εφετείο, αλλά θα κριθούν από το ποινικό συμβούλιο του Αρείου Πάγου.

Στο μεταξύ, διαφοροποιημένη ήταν η σημερινή απόφαση για του άλλους τρεις Τούρκους, η οποία δόθηκε το μεσημέρι της Τρίτης από το Συμβούλιο Εφετών.

Απορρίφθηκε το αίτημα της τουρκικής πλευράς για έκδοσή τους λόγω απόπειρας δολοφονίας κατά του Ερντογάν, αλλά έγινε δεκτό ως προς τις άλλες τρεις κατηγορίες.

Έτσι, το Συμβούλιο δέχτηκε ότι έγινε απόπειρα κατάλυσης του πολιτεύματος, απόπειρα παρακώλυσης της λειτουργίας του Κοινοβουλίου και αρπαγή του ελικοπτέρου με το οποίο έφθασαν, στις 15 Ιουλίου, στην Αλεξανδρούπολη.

Εκκρεμεί η απόφαση για άλλους δύο Τούρκους αξιωματικούς.

Μετά τις εξελίξεις αυτές ο δικηγόρος των τούρκων αξιωματικών καθηγητής κ. Χρήστος Μυλωνόπουλος δήλωσε ότι θα προσφύγει στα ευρωπαϊκά δικαστήρια.

Γιάννα Παπαδάκου

ΕΚΤΑΚΤΟ Εκδίδονται στην Τουρκία οι 3 από τους 8 που ήρθαν με το ελικόπτερο


Εκδίδονται στην Τουρκία οι 3 από τους 8 που ήρθαν με το ελικόπτερο

Η απόφαση

14:42 | 21 Σεπ. 2016
Τελευταία ανανέωση 15:56 | 21 Σεπ. 2016
Την έκδοση στην Τουρκία αποφάσισε η ελληνική Υπηρεσία Ασύλου για τους 3 από τους 8 Τούρκους στρατιωτικούς, οι οποίοι μετά το αποτυχημένο πραξικόπημα της 15ης Ιουλίου επιβιβάστηκαν σε ελικόπτερο και προσγειώθηκαν στο αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης.
Οι άλλοι 5 Τούρκοι στρατιωτικοί αναμένεται να περάσουν από επαναληπτικές συνεντεύξεις την επόμενη εβδομάδα.
Η Τουρκία είχε ζητήσει την έκδοσή τους από την πρώτη στιγμή ενώ για το θέμα είχαν υπάρξει τηλεφωνικές επικοινωνίες του Νίκου Κοτζιά με τον Μεβλούτ Τσαβούσογλου αλλά και του Αλέξη Τσίπρα με τον Ταγίπ Ερντογάν.
Οι 8 βαρύνονται με κατηγορίες για παράνομη είσοδο στη χώρα και ηθική αυτουργία και εκτέλεση παράνομης πτήσης στον ελληνικό χώρο.
Οι ίδιοι στις αιτήσεις τους είχαν υποστηρίξει ότι απειλείται η ζωή τους σε περίπτωση έκδοσης τους στην Τουρκία και είχαν υποστηρίξει ότι δεν είχαν καμία ανάμειξη στην επιχείρηση ανατροπής του Ταγίπ Ερντογάν.
Η Τουρκία από την πλευρά της είχε υποστηρίξει ότι οι 8 στρατιωτικοί μετείχαν στην απόπειρα δολοφονίας του Τούρκου προέδρου στο ξενοδοχείο όπου παραθέριζε στη Μαρμαρίδα.
«Ποτέ δεν βρεθήκαμε στη Μαρμαρίδα για να επιτεθούμε στον Πρόεδρο. Ποτέ δεν ανοίξαμε πυρ. Αυτό μπορεί να αποδειχθεί αφού το ελικόπτερο δεν ήταν οπλισμένο, ενώ φαίνεται και η πορεία μας. Μεταφέραμε μονάχα τραυματίες. Εμείς δεχτήκαμε πυρά και γι’αυτό φύγαμε για Ελλάδα» είχαν καταθέσει οι στρατιωτικοί στις Ελληνικές Αρχές.
Σημειώνεται ότι όσοι υποβάλουν αίτημα χορήγησης ασύλου και απορρίπτεται έχουν δικαίωμα προσφυγής σε δευτεροβάθμια επιτροπή και στα πολιτικά δικαστήρια.
Εν τω μεταξύ, όπως έγινε σήμερα γνωστό, συνελήφθησαν χθες το μεσημέρι στη δημοτική ενότητα Αρχαγγέλου Ρόδου από αστυνομικούς, 10 άτομα τουρκικής καταγωγής (2 άνδρες και 2 γυναίκες που συνόδευαν 6 παιδιά), για παράνομη είσοδο στη χώρα με σκάφος, από τα απέναντι τουρκικά παράλια. Στους αστυνομικούς που τους συνέλαβαν δήλωσαν ότι αιτούνται πολιτικό άσυλο, διότι διώκονται από την κυβέρνηση Ερντογάν για τα πολιτικά τους φρονήματα.

ΕΥΡΩΠΗ Και έκτακτη... λιτότητα για την Ιταλία

Και έκτακτη... λιτότητα για την Ιταλία

renzi-dimopsifisma-.jpg

Το Eurogroup θα ζητήσει νέα μέτρα στον προϋπολογισμό του 2017 | (AP Photo/Gregorio Borgia)
Την λήψη έκτακτων μέτρων αναμένεται να ζητήσει και επίσημα από την Ιταλία το Eurogroup, καθώς, όπως μεταδίδει ο ιταλικός τύπος οι υπουργοί Οικονομικών της Ευρωζώνης ζήτησαν έξτρα... λιτότητα στον προϋπολογισμό του 2017.
Η εφημερίδα Il Messaggero επισημαίνει ότι στο Eurogroup η Ευρωζώνη ζήτησε να συμπεριληφθούν έκτακτα μέτρα στον προϋπολογισμό του 2017, ωστόσο, εξαιτίας της πολιτικής κατάστασης θα δώσουν μια πίστωση χρόνου στην ιταλική κυβέρνηση.
Οι υπουργοί οικονομικών της ζώνης του Ευρώ, τονίζει όμως η Il Messaggero, διαπίστωσαν ότι «οι προσπάθειες που καταβάλλονται στο πλαίσιο του ιταλικού προϋπολογισμού για το 2017» θα είναι σαφώς πιο περιορισμένες από τους στόχους που θέτει το Σύμφωνο. Με επιδείνωση που αντιστοιχεί στο 0,5 του ΑΕΠ, αντί για την βελτίωση της τάξης του 0,6% που προέβλεπαν οι κανόνες.
Η διαπίστωση αυτή, αναφέρει ο ιταλικός Τύπος, δεν αλλάζει ακόμη κι αν ληφθούν υπόψη οι δαπάνες της Ιταλίας για το προσφυγικό και το μεταναστευτικό. Σύμφωνα με ανεπίσημες πηγές, μπορεί να ζητηθεί από την Ιταλία εξοικονόμηση πόρων και περικοπή δαπανών της τάξης των πέντε δισεκατομμυρίων ευρώ.

Πρωθυπουργός μέχρι το Σαββατοκύριακο

Την ίδια στιγμή, ο Ματέο Ρέντσι θα παραμείνει πρωθυπουργός μέχρι το τέλος της εβδομάδας, δηλαδή μέχρι να δοθεί από το κοινοβούλιο το οριστικό «πράσινο φως» στον κρατικό προϋπολογισμό για το 2017.
Στη Βουλή και στη Γερουσία συνεχίζει ούτως ή άλλως να υφίσταται κοινοβουλευτική πλειοψηφία του Δημοκρατικού Κόμματος και της Νέας Κεντροδεξιάς, αλλά ο πρόεδρος της Δημοκρατίας Ματαρέλα ζήτησε από τον Ρέντσι να παραμείνει για λίγες ημέρες ώστε να είναι βέβαιος ότι δεν θα υπάρξει καμία «απρόβλεπτη έκπληξη» σε ό,τι αφορά την πορεία του προϋπολογισμού.
Σχετικά με την μετέπειτα πορεία, όλες οι μέχρι τώρα δηλώσεις των πολιτικών αρχηγών δείχνουν ότι θα πρέπει να προκηρυχθούν πρόωρες εκλογές, αφού πρώτα αλλάξει το εκλογικό σύστημα. Τα Πέντε Αστέρια και η Λέγκα θεωρούν ότι μπορούν να εκμεταλλευθούν το κλίμα δυσαρέσκειας και απογοήτευσης που προέκυψε από την μεγάλη επικράτηση του «όχι» στο δημοψήφισμα, ενώ η Φόρτσα Ιτάλια του Μπερλουσκόνι κατά βάθος θα ήθελε περισσότερο χρόνο για να μπορέσει να αναδιοργανωθεί. Όσο για την κεντροαριστερά, ο Ματέο Ρέντσι δεν σκοπεύει σε καμία περίπτωση να συνεχίσει να φθείρεται.
Στενοί του συνεργάτες αφήνουν να διαρρεύσει ότι, παρά τις δυσκολίες, θα επιλέξει την οδό των πρόωρων εκλογών και θα προσπαθήσει να προβάλει με έμφαση τα θετικά σημεία του κυβερνητικού του έργου, που διήρκεσε σχεδόν τρία χρόνια. Πολλά θα εξαρτηθούν, βέβαια, από το κλίμα στο εσωτερικό του Δημοκρατικού Κόμματος, όπου η εσωτερική, αριστερή αντιπολίτευση, ετοιμάζεται να δώσει σκληρή μάχη κατά του Ιταλού πρωθυπουργού, κατηγορώντας τον ότι δεν έδωσε την πρέπουσα προσοχή στα κοινωνικά προβλήματα της χώρας.

Αντιμέτωπος και με την αριστερή πτέρυγα

Στο εσωκομματικό πεδίο ο Ρέντσι έχει να αντιμετωπίσει και την αριστερή πτέρυγα του κόμματός του, η οποία θα προσπαθήσει να ανακτήσει τον έλεγχο του Δημοκρατικού Κόμματος.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει ο ειδικός αναλυτής της Il Manifesto, Αντρέα Φαμπότσι, στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η αριστερή πτέρυγα του Δημοκρατικού Κόμματος θα επιχειρήσει να ανακαταλάβει το κόμμα, διαχωρίζοντας την εμφανή «ευρω-σοσιαλδημοκρατική» μορφή που είχε υιοθετήσει ο Ματέο Ρέντσι.
Ήδη, στα μέσα του 2017, θα πραγματοποιηθεί κρίσιμο συνέδριο του κόμματος, ενώ το δημοψήφισμα δημιούργησε μια νέα κατάσταση στον χάρτη της Αριστεράς και στην ίδια τη χώρα. Οι μη εντεταγμένες στην κυβέρνηση δυνάμεις είχαν ταχθεί αναφανδόν υπέρ του «όχι».
Τώρα οι εκτός κι εντός κυβερνητικού κόμματος πτέρυγες καλούνται ν' ανασυνταχθούν κι ενδεχομένως σε ορισμένα σημεία να συμπλεύσουν ενόψει μελλοντικών ανακατατάξεων, υπογραμμίζει ο Φαμπότσι.
Προσθέτει, ακόμη, ότι η μελλοντική θέση της εκτός Δημοκρατικού Κόμματος Αριστεράς «αποτελεί μία δύσκολη εξίσωση. Διότι, είναι ορατός ένας κίνδυνος για αλυσσιδωτές διασπάσεις στους κόλπους της. Κατ' αρχάς, τίθεται το ζήτημα μίας πρώτης διάσπασης, ένθεν και ένθεν, κι η οποία ενδέχεται να είναι άμεση, όσον αφορά την πιθανότητα, μεγάλη, ή μικρή, να στηριχθεί μία μεταβατική κυβέρνηση μετά τις εξελίξεις που διαγράφονται στον ορίζοντα έπειτα από το δημοψήφισμα, ενώ σε μέλλοντα χρόνο, η διάσπαση μπορεί να αφορά εκείνους που θα θελήσουν να συστοιχηθούν με το PD κι εκείνους που θα προτιμήσουν μία αυτόνομη κάθοδο στην πολιτική κονίστρα».
Ωστόσο, ορατό παραμένει και το ενδεχόμενο πρόωρων εκλογών στον ορίζοντα κι η επίδοση της εκτός PD Αριστεράς, αποτελεί ένα αίνιγμα, προσθέτει ο ίδιος: «το ερώτημα για τη δύναμη που μπορεί να αποκομίσει η μη κυβερνητική αριστερά από τις εκλογές εξαρτάται κατά μέγα ποσοστό από τον εκλογικό νόμου που θα ισχύσει. Έναν νόμο που ακόμη δε γνωρίζουμε και που από την αναλογικοτητά του και τις διαφαινόμενες ποσοστόσεις και τα όρια εισόδου στο Κοινοβούλιο θα καθορισθεί εάν θα καθίσταται σχεδόν αναγκαίο να υπάρξουν εκλογικές συμμαχίες, ή όχι».
Το αίνιγμα για την μελλοντική επίδοση της εξωκυβερνητικής Αριστεράς είναι σήμερα ακόμη πιο περίπλοκο, καθώς ήδη μοιάζει συρρικνωμένη κι ένα μέρος της έχει απορροφηθεί ήδη από το κυβερνητικό κόμμα: «Σε κάθε περίπτωση, το πιο πρόσφατο και τελευταίο δεδομένο που έχουμε για να αξιολογήσουμε τη δύναμη μίας εκτός PD Αριστεράς είναι μόνον το αποτέλεσμα των Ευρωεκλογών του 2014, οπότε η Λίστα για μία Άλλη Ευρώπη με τον Τσίπρα, εμπνευσμένη από την τότε πορεία του Έλληνα πρωθυπουργού, κατόρθωσε να ξεπεράσει για λίγο το όριο του 4%, αποκομίζοντας περίπου ένα εκατομμύριο ψήφους. Ωστόσο, έκτοτε η Λίστα αυτή, που συσπείρωνε πολλές αριστερές οργανώσεις, προσωπικότητες και δυνάμεις, ήδη έχει διασπασθεί κι έχει επιμερισθεί σε πολλές κατευθύνσεις--ακόμη κι εντός του PD. Θα δούμε», καταλήγει ο δημοσιογράφος της Il Manifesto.

σημαίνει για την Ελλάδα η συμφωνία για το χρέος

Τι σημαίνει για την Ελλάδα η συμφωνία για το χρέος

Ο Ευρωπαϊκός Μηχανισμός Στήριξης ξεκινά να «τρέχει», μέσα στις επόμενες εβδομάδες, το πακέτο των βραχυπρόθεσμων μέτρων αναδιάρθρωσης του ελληνικού χρέους τα οποία «κλείδωσαν» στη χθεσινή συνεδρίαση του Eurogroup. Πρόκειται πρακτικά για τρία σετ παρεμβάσεων τα οποία μπορούν να μειώσουν το ελληνικό χρέος κατά 20% του ΑΕΠ έως το 2060, συνιστώντας ένα σημαντικό πρώτο βήμα για τη διασφάλιση της βιωσιμότητας του ελληνικού χρέους.
Όπως δε σχολιάζουν αναλυτές της αγοράς το μοντέλο των βραχυπρόθεσμων μέτρων θα αποτελέσει πλατφόρμα για την ευρύτερη αναδιάρθρωση του χρέους σε μεσομακροπρόθεσμη βάση, τα επόμενα χρόνια.
Κίνδυνος
Στην καρδιά των νέων μέτρων, τα οποία θα εφαρμοστούν σταδιακά έως τη λήξη του τρέχοντος προγράμματος στα μέσα του 2018 βρίσκεται η διαχείριση του επιτοκιακού κινδύνου, με τη μετατροπή μέρους του ελληνικού χρέους, ίσως και για 60 δισ. ευρώ χρέους, από κυμαινόμενο σε σταθερό επιτόκιο, σύμφωνα με πληροφορίες πέριξ της ζώνης του 1,5%. Ο επικεφαλής του ESM, Κλ. Ρέγκλινγκ διευκρίνισε χθες πως τα μέτρα θα ξεκινήσουν να εφαρμόζονται μέσα στις επόμενες εβδομάδες ενώ η συνολική υλοποίηση τους θα απαιτήσει κάποιο χρόνο. Ξεκαθαρίστηκε πάντως πως η εφαρμογή του προχωρά, ανεξαρτήτως με το εάν έχει ολοκληρωθεί ή όχι η δεύτερη αξιολόγηση.
Ο επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας επεσήμανε ότι το όποιο βραχυπρόθεσμο κόστος για την Ελλάδα, αντισταθμίζεται από τα μακροπρόθεσμα οφέλη για τη χώρα. Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν πως η πρώτη αυτή δέσμη μέτρων είναι θετική για το ελληνικό χρέος, αφού βελτιώνει το προφίλ αποπληρωμής του ενώ μπορεί να βοηθήσει τη διαδικασία σταδιακής επιστροφής της χώρας στις αγορές.
Πρέπει να σημειωθεί πως εδώ και μήνες οι τεχνοκράτες του ESM σε συνεργασία με τις ελληνικές αρχές επεξεργάζονται σειρά σεναρίων που θα ήταν κοντά στις παραμέτρους που έθετε εξαρχής το ΔΝΤ ώστε να διευκολυνθεί μια συμφωνία.
Με το σχήμα αυτό πρακτικά περιορίζεται η μεταβλητότητα της διακύμανσης των επιτοκίων για ένα μέρος του χρέους και καθίστανται έτσι πιο ομαλές οι μεταβλητές της ανάλυσης βιωσιμότητας του χρέους, από το ΔΝΤ και την ΕΚΤ.
Όπως σχολιάζει αξιωματούχος με το πακέτο των βραχυπρόθεσμων μέτρων δίνεται σήμα στις αγορές πως δημιουργείται σταδιακά ένα ακόμη πιο υγιές χαρτοφυλάκιο χρέους, και αποτελεί ένα πρώτο βήμα στη μακρά πορεία που θα απαιτηθεί για τη σταδιακή επανιδιωτικοποίηση του χρέους.
Το πακέτο των μέτρων, σύμφωνα με το χθεσινό ανακοινωθέν του Eurogroup, το οποίο ενέκρινε χθες τις σχετικές προτάσεις του ESM, περιλαμβάνει τις εξής παρεμβάσεις:
[1] Εξομάλυνση του προφίλ αποπληρωμής του EFSF βάσει των υφιστάμενων μέσων σταθμισμένων ωριμάνσεων που φθάνουν τα 32,5 έτη.
[2] Άρση της αύξησης του επιτοκιακού περιθωρίου κατά 200 μονάδες βάσης, που αφορά την εξαγορά χρέους του δεύτερου ελληνικού προγράμματος για το 2017.
[3] Χρήση της χρηματοδοτικής στρατηγικής του ESM ανάλογα με την κατάσταση που θα επικρατεί στις αγορές, προκειμένου να μειωθεί το επιτοκιακό ρίσκο, χωρίς να προκύψει πρόσθετο κόστος για τις χώρες της ευρωζώνης που συμμετείχαν στα προγράμματα. Η συγκεκριμένη παρέμβαση θα γίνει με τους εξής τρόπους:
• Ανταλλαγή τίτλων του ESM που χρησιμοποιήθηκαν για την τραπεζική ανακεφαλαιοποίηση στην Ελλάδα
• Διενέργεια swap επιτοκίων από τον ESM για να περιοριστεί ο κίνδυνος από την αύξηση των επιτοκίων
• Ανάλογο μοντέλο για μελλοντικές εκταμιεύσεις στην Ελλάδα υπό το τρέχον πρόγραμμα.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Ρεβεγιόν με λύματα στη λεωφόρο Ποσειδώνος

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ  Υπερχείλισε ο κεντρικό αγωγός αποχέτευσης που τρέχει κάτω από τον πολυσύχναστο δρόμο  ΚΟΙΝΩΝΙΑ   27.12.24 08:50 Άρης Χατζ...