Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου 2017

O οίκος Rothschild αναλαμβάνει σύμβουλος για το ελληνικό χρέος

O οίκος Rothschild αναλαμβάνει σύμβουλος για το ελληνικό χρέος

Στα χέρια της Rothschild, της επενδυτικής τράπεζας, που παρέχει και συμβουλευτικές υπηρεσίες περνά το ελληνικό χρέος, τουλάχιστον όπως αποκάλυψε η βρετανική εφημερίδα Financial Times. Οι FT επικαλούνται πηγές που δεν κατονομάζουν, ωστόσο, το δημοσίευμα ενδεχομένως να συνδέεται και με το πρόσφατο ταξίδι του πρωθυπουργού στο Παρίσι και τη συνάντησή του με τους επικεφαλής της Rothschild, που αρχικά είχε κρατηθεί μυστική.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η Rothschild, για τον διορισμό της οποίας θα απαιτηθεί υπουργική έγκριση, θα αντικαταστήσει την αμερικανική επενδυτική τράπεζα Lazard, η οποία συμβούλευσε τη χώρα κατά το αρχικό πρόγραμμα διάσωσης το 2012. Η Lazard είναι αυτή στιγμή οικονομικός σύμβουλος του ελληνικού υπουργείου Ενέργειας, αναφέρει η βρετανική εφημερίδα, σημειώνοντας ότι το ελληνικό υπουργείο Οικονομικών και η Rothschild αρνήθηκαν να κάνουν κάποιο σχόλιο. Στο δημοσίευμα προστίθεται ότι κυβερνητικοί αξιωματούχοι ελπίζουν να οριστικοποιήσουν αυτόν τον διορισμό της Rothschild πριν από το Eurogroup στις 20 Φεβρουαρίου.
Η Rothschild θα συμβουλεύσει τη χώρα σε όλους τους τομείς που συνδέονται με το χρέος της, συμπεριλαμβανομένων των διαπραγματεύσεων με τους πιστωτές, την πιθανή ένταξη στο πρόγραμμα μηνιαίων αγορών ομολόγων της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και την επανέναρξη έκδοσης ελληνικών κρατικών ομολόγων, δήλωσαν δύο άτομα με άμεση γνώση του θέματος σύμφωνα με το δημοσίευμα. Aναμένεται να λάβει μπόνους όταν η Ελλάδα ανακτήσει την πρόσβαση στις παγκόσμιες αγορές ομολόγων, πρόσθεσαν οι πηγές, σύμφωνα με τους Financial Times.
Προφανώς η ελληνική κυβέρνηση θέλει τον ειδικό στο χρέος, διεθνή οίκο, προκειμένου να προετοιμάσει και την έξοδο της χώρας στις αγορές, αν και κάτι τέτοιο προς το παρόν φαντάζει μακρινό. Στην Ελλάδα η οικογένεια Rothschild έχει παρουσία εδώ και πολλές δεκαετίες. H N.M. Rothschild&Sons υπήρξε σύμβουλος του ελληνικού κράτους για την ιδιωτικοποίηση της ΔEH και της Δημόσιας Eπιχείρησης Aερίου, σύμβουλος της Cosmote, των EΛΠE, της Tράπεζας Eγνατία, της Γενικής Tράπεζας, της Mυτιληναίου, της Eurobank και δεκάδων άλλων τραπεζών και εταιρειών στην Eλλάδα.
Είχε αναλάβει το έργο του συμβούλου για ιδιωτικοποιήσεις όπως της ΔΕΗ και της ΔΕΠΑ, καθώς και για το ΤΑΙΠΕΔ για την πώληση της Proton Bank και του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου. Επιπλέον, ήταν από τους βασικούς συμβούλους στο PSI, στην αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους το 2012.
Η Rothschild επίσης υπήρξε σύμβουλος στο Ελληνικό Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας για την ανακεφαλαιοποίηση ύψους 14,4 δισ. ευρώ των τεσσάρων συστημικών τραπεζών το φθινόπωρο του 2015.
H οικογένεια Rothschild έχει τη μεγαλύτερη παράδοση στον κόσμο στο εμπόριο χρέους έχοντας χρηματοδοτήσει δεκάδες κράτη για περισσότερα από 200 χρόνια, ενώ αποτελεί τη μεγαλύτερη τραπεζική δυναστεία διεθνώς με ανυπολόγιστη περιουσία και αμέτρητες «εμπλοκές» σε χρηματιστηριακές και χρηματοπιστωτικές κρίσεις.
Ο οίκος των Rothschild θεωρείται ευρέως ως η πλουσιότερη οικογένεια του κόσμου, με περιουσία να κυμαίνεται από 500 δισεκατομμύρια δολάρια ακίνητης περιουσίας έως 100 τρισεκατομμύρια χρηματοοικονομικών επενδύσεων.
Financial Times

ΘΕΛΟΥΝ Η ΧΩΡΑ ΝΑ ΕΛΕΓΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΚΥΡΑ Οι Γερμανοί λένε «nein» στον επανεξοπλισμό της Ελλάδας

ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ
ΘΕΛΟΥΝ Η ΧΩΡΑ ΝΑ ΕΛΕΓΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΚΥΡΑ
Translate this page: EN FR DE ES RU AR
του Θεόφραστου Ανδρεόπουλου
Oι Γερμανοί μας θέλουν άοπλους και ελεγχόμενους από την Άγκυρα με τα γερμανικά ΜΜΕ να κτυπούν την Αθήνα για την απόφαση επανεξοπλισμού της χώρας απέναντι στην τουρκική απειλή αλλά το χειρότερο είναι ότι ούτε η Αξιωματική Αντιπολίτευση δείχνει να καταλαβαίνει την άμεση αυτή ανάγκη.
 
Σκοπίμως τα γερμανικά ΜΜΕ δεν αναφέρουν πουθενά την τουρκική απειλή και εμφανίζουν την χώρα «ως ξαφνικά αποτρελαθείσα» να θέλει να κάνει υπέρογκους εξοπλισμούς χωρίς κανένα λόγο.
 
Επιδιώκουν την εξόντωση του Ελληνισμού και την υπουδούλωσή του και εμείς τους υπομένουμε. Παραδοσιακά και ιστορικά οι Γερμανοί υποστηρίζουν τα τουρκικά συμφέροντα. Άλλωστε πριν κάποιες χιλιάδες χρόνια οι πρόγονοί τους συμβίωναν στις ίδιες κοιλάδες στην αχανή σημερινή ρωσική ενδοχώρα. Για όσους δεν γνωρίζουν υπάρχει ακόμα ισχυρή γερμανική μειονόητα στο Καζακστάν οι οποίοι ονομάζονται «Γερμανοί του Βόλγα».
 
Αυτό πουπροκάλεσε όμως μεγάλη εντύπωση είναι το γεγονός ότι ο αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης Κ.Μητοστάκης δεν έκανε καμία δήλωση που να καταδικάζει τα εμετικά δημοσιεύματα της Bild και των υπολοίπων κατά του επανεξοπλισμού της χώρας, ενώ βρισκεται στην Γερμανία και συναντήθηκε με την Γερμανίδα καγκελάριο Α.Μέρκελ.
 
Αρα συμφωνεί με αυτούς και με τον... Ν.Φίλη; Γνωρίζουν όλοι αυτοί ότι το τελευταίο εξοπλιστικό πρόγραμμα της χώρας έγινε το 2005 και αφορούσε τα 30 F-16 Adv. που αγοράστηκαν από την τότε κυβέρνηση Κ.Καραμανλή;
 
Να θυμίσουμε ότι ο πρώην υπουργός Παιδείας Ν.Φίλης είπε: «Είναι δυνατό να καταπίνουμε την κάμηλο; Ο Kαμμένος είπε για εξοπλιστικό προγραμμα δύο δις. Πως θα ταιριάξει με τα μέτρα κοινωνικής πολιτικής; Πως θα τα δώσουμε τα δύο δις, όταν δίνουνε μάχη για τα πεντακόσια εκατομμύρια της Φωτίου; Αυτό που συζητήθηκε; Που βρήκε πολιτική νομιμοποίηση;Με τον Καμμένο κάναμε κυβέρνηση Δεν έχει καμία νομιμοποιητικη βάση αυτή η κυβέρνηση».  
 
Τα 2 δισ. όμως που αναφέρει ο πρώην υπουργός δεν υφίστανται, γιατί κανείς δεν γνωρίζει το χρηματοδοτικό πακέτο. Τα περισσότερα από αυτά θα είναι δωρεά των ΗΠΑ, όπως είχε πει ο Π.Καμμένος σε συνέντευξή του στο PRONEWS, στο τεύχος Νοεμβρίου. Δεν γνωρίζει ο κ. Φίλης ότι ζούμε σε επικίνδυνους καιρούς και η Τουρκία καθημερινά ανοίγει νέα μέτωπα με την Ελλάδα ακούγοντας τέτοιες δηλώσεις;
 
Και καλά αυτός ούτε ο Κ.Μητσοτάκης το γνωρίζει που υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να είναι μελλοντικός πρωθυπουργός;
 
 Aπό τότε η Τουρκία μας έχει αφήσει "μίλια πίσω" σε στρατιωτική ισχύ και έχει αυξηθεί κατακόρυφα η παραγωγική δυνατότητα της πολεμικής βιομηχανίας της.
 
Αν δεν μεσολαβούσε το πραξικόπημα το οποίο έχει διαλύσει τις τουρκικές ΕΔ (ΠΡΟΣΩΡΙΝΑ ΒΕΒΑΙΩΣ) τα πράγματα θα ήταν πολύ άσχημα για την Ελλάδα.
 
Τα γερμανικά ΜΜΕ έχουν αναλάβει εργολαβικά την υπεράσπιση των συμφερόντων της Άγκυρας παρά την ενόχληση του Βερολίνου απέναντι στις πολιτικές του Ρ.Τ.Ερντογάν ο οποίος άλλωστε έχει στήσει δίκτυο κατασκοπείς εντός Γερμανίας και κάνει κυριολεκτικά ότι θέλει.
 
Στην Γερμανία βέβαια σκέφτονται ότι δεν θα μείνει για πάντα στην εξουσία το σύστημα Ερντογάν
 
 
Οι δαπάνες της «υπερχρεωμένης Ελλάδας» για στρατιωτικούς εξοπλισμούς είναι από τις υψηλότερες στην Ευρώπη, διαβάζουμε στη Welt, ενώ η Ηandelsblatt υπογραμμίζει ότι η ελληνική κρίση χτυπά ξανά σε ακατάλληλη στιγμή.
 
«Κατά ειρωνικό τρόπο η Ελλάδα διαθέτει τα περισσότερα χρήματα για τεθωρακισμένα» είναι ο τίτλος άρθρου στην ιστοσελίδα της Welt, στο οποίο ο αρθρογράφος σχολιάζει τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το Διεθνές Ινστιτούτο Στρατηγικών Μελετών του Λονδίνου (IISS) αναφορικά με τις κρατικές δαπάνες για στρατιωτικά εξοπλιστικά συστήματα ευρωπαϊκών χωρών που είναι μέλη του ΝΑΤΟ. 
 
Η εφημερίδα σημειώνει: «Ο νέος πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ζήτησε από τους Eυρωπαίους να κάνουν περισσότερα για να ενισχύσουν την εσωτερική τους ασφάλεια. Ωστόσο ισχύει ακριβώς το αντίθετο. Σύμφωνα με ανάλυση του IISS oι δαπάνες των Ευρωπαίων για στρατιωτικούς εξοπλισμούς μειώθηκαν κατά το περασμένο έτος σε σχέση με την αυξανόμενη οικονομική τους δύναμη».
 
Όπως επισημαίνεται όμως στη συνέχεια «μόνο δύο χώρες στην Ευρώπη, βάσει ανάλυσης Βρετανών ερευνητών, δαπανούν πάνω από το προβλεπόμενο 2% του ΑΕΠ τους για εξοπλιστικά συστήματα.». 
 
Πρόκειται για την Εσθονία και την Ελλάδα. «Η Εσθονία και η υπερχρεωμένη Ελλάδα δαπάνησαν αντιστοίχως 2,2% και 2,4% του ΑΕΠ τους για τον στρατό τους». Όπως επισημαίνεται στο άρθρο, οι αρχηγοί κρατών και κυβερνήσεων των χωρών του ΝΑΤΟ έχουν επανειλημμένα συμφωνήσει στον στόχο του 2% για τις στρατιωτικές δαπάνες. Ωστόσο χώρες με μεγάλη στρατιωτική ισχύ όπως η Μεγάλη Βρετανία, η Γερμανία και η Πολωνία δαπανούν πολύ λιγότερα σε σχέση με την Ελλάδα, μάλιστα κάτω από το απαιτούμενο 2%.
 
Και μετά απ'ολα αυτά σύσσωμος ο γερμανικός Τύπος «πλέκει» το εγκώμιο στον Κ.Μητσοτάκη με αφορμή τις συναντήσεις του με την Άγκελα Μέρκελ και τον Βόλφγκανγκ Σόιμπλε στο Βερολίνο.
 
Η Frankfurter Allgemeine Zeitung περιγράφει σε άρθρο της τον αρχηγό της ΝΔ ως «έναν μεταρρυθμιστή της Ελλάδας σε θέση αναμονής». 
 
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, αναφέρει η εφημερίδα, «ελπίζει στη μεγάλη ανάκαμψη, ωστόσο προς το παρόν εκπροσωπεί την αντιπολίτευση». Παρά τον αέρα νίκης που του δίνουν οι τελευταίες δημοσκοπήσεις στην Ελλάδα, με ποσοστά που αγγίζουν το 33%, η FAZ εκτιμά ότι η προσφυγή στις κάλπες θα αργήσει, μιας και όλοι οι βουλευτές του νυν κυβερνητικού συνασπισμού ΣΥΡΙΖΑ-ANEΛ γνωρίζουν ότι μια ψήφος δυσπιστίας κατά του Τσίπρα θα σήμαινε γι αυτούς το τέλος της καριέρας τους. 
 
Για το λόγο αυτό όλοι συσπειρώνονται, θέλοντας να κρατηθούν «μέχρι το επόμενο προγραμματισμένο εκλογικό ραντεβού του 2019».
 
Τέλος, η Tagesspiegel παρουσιάζει επίσης πορτρέτο του Κ. Μητσοτάκη με τίτλο «Εναλλακτική από την Αθήνα», σημειώνοντας ότι ο συντηρητικός επικεφαλής της αντιπολίτευσης παρουσιάζεται ως εκείνος που θα ξαναφέρει την ελπίδα στη χώρα. 
 
Ωστόσο, όπως σχολιάζει η εφημερίδα, θα πρέπει να αποδείξει ότι μπορεί να μεταρρυθμίσει όχι μόνο τη χώρα αλλά πρώτα-πρώτα το κόμμα του, το οποίο  κατηγορήθηκε πολλές φορές στο παρελθόν ότι στήριξε το πελατειακό κράτος.
 
Με άλλα λόγια να αγαπιόμαστε.
 
Καμία αναφορά στα εξοπλιστικά, καμία αναφορά στις προκλήσεις της Τουρκίας και φυσικά καμία αναφορά στο φλέγον ερώτημα: Εάν η ΝΔ έρχονταν τώρα στην εξουσία, θα έπαιρνε κι αυτή τα σκληρά (προληπτικά προς ώρας) μέτρα που ζητούν οι δανειστέ; Θα τα διαπραγματεύονταν; Ποια θα ήταν η ουσιώδης διαφορά με την σημερινή συγκυβέρνηση;
 
Και εν πάσει περιπτώση τι θα έπραττε απέναντι στον τουρκικό κίνδυνο και τι θα έκανε για να αποκαταστήσει την εξολιστική ανισορροπία των τελευταίων δέκα ετών;

Τρίτη 14 Φεβρουαρίου 2017

Βρετανικός Τύπoς: «Η Ελλάδα είναι έτοιμη να ταπεινώσει τις Βρυξέλλες και να "δεθεί" με το δολάριο»

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΥΚΝΩΝΟΥΝ ΟΙ ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ ΓΙΑ «ΜΕΤΩΠΙΚΗ» ΑΘΗΝΑΣ- ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ



Η Ελλάδα μπορεί να είναι έτοιμη να ταπεινώσει τις Βρυξέλες εγκαταλείποντας το ευρώ και αντι αυτού να προτιμήσει να συνδέσει το νόμισμά της με το δολάριο. Την εντυπωσιακή αυτή είδηση αναφέρει ο βρετανικός Τύπος επικαλούμενος δηλώσεις του υποψήφιου πρεσβευτή των ΗΠΑ στην Ε.Ε. Τεντ Μάλοξ.
Ο Μάλοξ αποκάλυψε πως Έλληνες ανώτατοι αξιωματούχοι έχουν ερευνήσει την πιθανότητα να υιοθετήσουν το δολάριο σε περίπτωση που η χώρα καταρρεύσει και φύγει και αναγκαστεί να φύγει από το ευρώ.
Σύμφωνα με τα ίδια δημοσιεύματα ο Μάλοξ διαβεβαίωσε πως η Αθήνα βρίσκεται σε τόσο δύσκολη κατάσταση που είναι έτοιμη να δεχθεί να συνδεθεί με το δολάριο με τον ίδιο τρόπο που το έχει κάνει και το Πουέρτο Ρίκο υό την προϋπόθεση βέβαια να εγκαταλείψει την €ζώνη.
Ο ίδιος πρόσθεσε πως στο άκουσμα ενός τέτοιου σεναρίου ευρωπαίοι ηγέτες κυρίως η Άνγκελα Μέρκελ έχουν «φρικάρει» από την πιθανότητα να ταπεινωθούν απέναντι στο ανταγωνιστικό νόμισμα του δολαρίου χάνοντας την Ελλάδα από το κλαμπ της €ζώνης.
Συνδέοντας το νέο εθνικό νόμισμα με το δολάριο η Αθήνα ελπίζει να αντιμετωπίσει τις πιέσεις που θα προκύψουν. Υπάρχουν όμως και άλλοι, όπως σημειώνει η βρετανική Express που λένε πως η Ελλάδα απλά επιλέγει τη φυγή από ένα νόμισμα που δεν έχει κανένα έλεγχο επιλέγοντας ένα άλλο που επίσης δεν έχει κανένα έλεγχο.  
Όπως είπε ο Μάλοξ σε συνέντευξη του: «Γνωρίζω κάποιους οικονομολόγους που ήρθαν σε επαφή με ιδρύματα στις ΗΠΑ φέρνοντας προς συζήτηση το θέμα της δολαροποίησης», για να συμπληρώσει:
«Τέτοια θέματα βέβαια αναστατώνουν τους Γερμανούς οι οποίοι δεν θέλουν να ακούν τέτοιες ιδέες. Η  Ελλάδα θα πρέπει να διακόψει τους δεσμούς της με το ευρώ. Θέλει αναδιάρθρωση του χρέους, θέλει αμομείωσή του και γνωρίζω πως κανείς στην Ευρώπη δε θέλει να ακούει για αυτό».
Ακόμη ο Μάλοξ συμπλήρωσε: «Πρέπει η Ελλάδα να μειώσει το χρέος της και αυτό είναι κάτι που οι περισσότεροι στην Γερμανία δεν θέλουν καν να ακούσουν.
Αυτό σημαίνει κούρεμα του χρέους που βρίσκεται στις γερμανικές τράπεζες και κατά τη γνώμη μου επιστροφή στη Δραχμή. Άρα το ερώτημα είναι: Ποιος θα αναλάβει αυτή τη μετάβαση και την αποφυγή χάους στην πορεία αυτή».

ΕΜΕΙΣ ΣΤΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΤΟ ΕΧΟΥΜΕ ΓΡΑΨΕΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΜΕΡΕΣ !!!

Ο Ντάισελμπλουμ βάζει τέλος στα «όνειρα» για λύση τώρα!…

Πάγο στα σενάρια για συμφωνία και αξιολόγηση στο Eurogroup της 20ης Φεβρουαρίου έβαλε ο Ολλανδός πολιτικός

tsakalotosΠάγο τα όνειρα όσων πίστευαν ότι θα κλείσει η αξιολόγηση στο Eurogroup της 20ης Φεβρουαρίου έβαλε και τυπικά σήμερα ο Ντάισελμπλουμ. Η αξιολόγηση του προγράμματος της Ελλάδας δεν θα έχει ολοκληρωθεί έγκαιρα για το προσεχές Eurogroup στις Βρυξέλλες της 20ής Φεβρουαρίου, δήλωσε ο Γερούν Ντάισελμπλουμ, όπως μεταδίδει το πρακτορείο ειδήσεων Ρόιτερς. Η εμπλοκή του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου είναι απαραίτητη για να συνεχιστεί το ελληνικό πρόγραμμα δήλωσε πριν από λίγη ώρα ο πρόεδρος του Eurogroup Γερούν Νταϊσελμπλουμ, όπως μεταδίδει το πρακτορείο Reuters. Προσέθεσε πως η Ελλάδα δεν βρίσκεται σε καθεστώς βαθιάς κρίσης, ουσιαστικά διαμηνύοντας πως οι εταίροι δεν θα βιαστούν για την επίτευξη λύσης στις διαπραγματεύσεις. Επιβεβαίωσε δε ότι δεν υπάρχουν οι προϋποθέσεις για να υπάρξει συμφωνία στο Eurogroup της ερχόμενη Δευτέρας. Η αξιολόγηση του προγράμματος της Ελλάδας δεν θα έχει ολοκληρωθεί έγκαιρα για το προσεχές Eurogroup στις Βρυξέλλες, τόνισε.
Επομένως η όποια λύση στη διένεξη με τους δανειστές θα μετατεθεί για τον Μάρτιο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ελληνική οικονομία. Είναι προφανές ότι το κλείσιμο της αξιολόγησης θα γίνει σε ένα άλλο Eurogroup που εάν όλα πάνε καλά θα μπορούσε να συγκληθεί εκτάκτως και πάντως πριν τις Ολλανδικές εκλογές της 15ης Μαρτίου. Σε όλες πάντως τις περιπτώσεις όλα θα ξεκαθαρίσουν τις αμέσως προσεχείς ημέρες. Είτε η αξιολόγηση κλείσει θετικά είτε αρνητικά.

Die Welt: Το αβέβαιο μέλλον της Ευρώπης και η επαπειλούμενη έξαρση της ελληνικής κρίσης

Εν τω μεταξύ, για πρώτη φορά εδώ και δέκα χρόνια όλες οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν να επιδείξουν ξανά ανάπτυξη της οικονομίας τους. Το κλίμα όμως στην Ευρώπη είναι ομιχλώδες. Οι κίνδυνοι είναι μεγάλοι, ιδίως για τη γερμανική οικονομία, αναφέρει σε άρθρο της η εφημερίδα Die Welt.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μιλά για «ταραγμένα νερά» σε σχέση με τη οικονομική κατάσταση στην Ευρώπη. Η ήπειρος βαδίζει οικονομικά προς ένα αβέβαιο μέλλον. Η Κομισιόν δεν επέλεξε τυχαία αυτήν την έκφραση ως τίτλο της χειμερινής πρόγνωσης για την ευρωπαϊκή οικονομία, όπως σημειώνει η συντηρητική γερμανική εφημερίδα. Διότι οι κίνδυνοι, παρά τις θετικές προβλέψεις, υπερτερούν: Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ έχει δηλώσει ότι θα δίνει μεγαλύτερη έμφαση στα αμερικανικά συμφέροντα. Στην Ευρώπη, οι λαϊκιστές από τα δεξιά και τα αριστερά καταλαμβάνουν την εξουσία. Γίνεται και πάλι λόγος για την έξοδο της Ελλάδας από την ευρωζώνη. Οι Βρετανοί θέλουν να βγουν από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Με δύο λόγια, υφίστανται τεράστιοι κίνδυνοι για την εξέλιξη της ευρωπαϊκής οικονομίας.
Γι’ αυτό και τίθεται το ερώτημα σε ποιο θεμέλιο μπορεί να βασιστεί η ευρωπαϊκή οικονομική ανάπτυξη.
Η εφημερίδα κάνει μια εκτενή αναφορά στην οικονομική κατάσταση της Ιταλίας και της Γαλλίας και αναφερόμενη στην Ελλάδα γράφει: «επίσης επαπειλείται και μια νέα έξαρση της ελληνικής κρίσης. Δεδομένης της διαμάχης μεταξύ Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου και των Ευρωπαίων για περαιτέρω μέτρα λιτότητας και ελάφρυνση του χρέους υφίσταται η πιθανότητα να βγουν οι Έλληνες από την Ευρωζώνη. Τυχόν Grexit όμως θα μπορούσε να έχει τεράστιες συνέπειες στην Ευρωζώνη».
Ασαφές είναι ποιες θα είναι οι συνέπειες στην Ευρώπη από μια πιθανή πολιτική προστατευτισμού από την ΗΠΑ. Ιδίως τη Γερμανία θα επηρέαζε πολύ μια τέτοια πολιτική, ως εξαγωγικό έθνος. Το επιβεβαιώνουν και οι Βρυξέλλες: Οι εμπορικοί φραγμοί συνιστούν «σοβαρό καθοδικό κίνδυνο» για τη γερμανική οικονομία.

Χτύπησε πάλι ο μέγας κινδυνολόγος. Μόνο ότι θα μας βομβαρδίσουν δεν είπε. Ο διοικητής της γερμανοκρατούμενης Τραπέζης δηθεν της Ελλάδος εκλήθη να απαντήσει σε ερωτήσεις βουλευτών της επιτροπής για το Grexit, τη δραχμή αλλά και την εκτίμηση του ΔΝΤ ότι ενδεχομένως απαιτηθούν πρόσθετα κεφάλαια 10 δισ. για την ανακεφαλαιοποίηση του ελληνικού τραπεζικού συστήματος

Χτύπησε πάλι ο μέγας κινδυνολόγος. Μόνο ότι θα μας βομβαρδίσουν δεν είπε.
Ο διοικητής της γερμανοκρατούμενης Τραπέζης δηθεν της Ελλάδος εκλήθη να απαντήσει σε ερωτήσεις βουλευτών της επιτροπής για το Grexit, τη δραχμή αλλά και την εκτίμηση του ΔΝΤ ότι ενδεχομένως απαιτηθούν πρόσθετα κεφάλαια 10 δισ. για την ανακεφαλαιοποίηση του ελληνικού τραπεζικού συστήματος.
Η έξοδος από το ευρώ θα είναι η απόλυτη καταστροφή
Κάνουν λάθος όσοι επαναφέρουν θέμα δραχμής και Grexit. Το να φύγεις από το ευρώ δεν είναι απλή υποτίμηση. Είναι αλλαγή νομίσματος. Θα είναι η απόλυτη καταστροφή. Έχουμε υποχρεώσεις σε ευρώ και όλοι θα ζητάνε ευρώ. Θα συλλαμβανόμαστε στα σύνορα και δεν θα μπορούμε να ταξιδέψουμε. Όσοι λένε αυτές τις ανοησίες υποστηρίζοντας ότι δεν θα συμβεί και τίποτα αν φύγουμε από το ευρώ ας ταξιδέψουν στην Βόρειο Κορέα να καταλάβουν τι θα συνέβαινε. Για το αφορολόγητο όριο, ο κ. Στουρνάρας είπε: «Μπορεί να γίνει μείωση αφορολόγητου αρκεί να εξαιρέσουμε οικογένειες με παιδιά. Μπορεί να γίνει κλιμάκωση σε σχέση με τέκνα». Επίσης, υποστήριξε ότι «μπορούν να γίνουν μειώσεις κρατικών δαπανών με παράλληλη μείωση φορολογικών συντελεστών.
«Δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα άρσης των capital controls» ανέφερε απαντώντας σε σχετικό ερώτημα ,επισημαίνοντας παράλληλα πως «αν ολοκληρωθεί η αξιολόγηση και η ΕΚΤ μας βάλει στην ποσοτική χαλάρωση τότε θα είναι θέμα χρόνου να βγει χρονοδιάγραμμα άρσης».
Επανερχόμενος δε στις συνέπειες που θα έχει η καθυστέρηση στο κλείσιμο της αξιολόγησης, ο διοικητής της Τραπέζης της Ελλάδος είπε: «Το περιθώριο χρόνου είναι μικρό. Οι εταίροι θα κατεβάσουν τα μολύβια και θα επανέλθουν μετά τις εκλογές όταν πια θα είναι πολύ κοντά η αποπληρωμή ομολόγων. Ο εφιάλτης του πρώτου εξαμήνου 2015 θα επιστρέψει».
Με δραχμή, η Ελλάδα θα γίνει Βόρεια Κορέα.
Της Κορέας πάντως βλήμα με όλα τα κακά της , δεν τολμούν ούτε να αμφισβητήσουν τα νησιά και εδάφη της, αλλά ούτε να την πλημυρίσουν λάθρο αλλά και ούτε να της υφαρπάξουν όλη την εθνική περιουσία της.
http://ixnos.blogspot.gr/2017/02/blog-post_83.html

La Tribune: H παγίδα του Σόιμπλε με το ΔΝΤ για να οδηγήσει την Ελλάδα σε Grexit

La Tribune: H παγίδα του Σόιμπλε με το ΔΝΤ για να οδηγήσει την Ελλάδα σε Grexit

Τον Αύγουστο του 2013, ο γερμανός υπουργός Οικονομικών Βόλφγκανγκ Σόιμπλε είχε θέσει ως όρο για να δεχθεί τη στήριξη της Ελλάδας τη συμμετοχή σ’ αυτήν του ΔΝΤ στην αρωγή προς τη χώρα, γνωρίζοντας ωστόσο πολύ καλά πως η συμμετοχή αυτή δεν είναι στην πραγματικότητα δυνατή· στόχος του ήταν και είναι, μόλις αποκαλυφθεί αυτή η αλήθεια, να επαναφέρει το θέμα της συμμετοχής της Ελλάδας στην ευρωζώνη, που είχε κλείσει το 2015, γράφει ο Ρομαρίκ Γκοντέν στη γαλλική οικονομική εφημερίδα La Tribune υπό τον τίτλο «Ελλάδα: η παγίδα του Βόλφγκανγκ Σόιμπλε κλείνει».
Διότι, όπως επισημαίνει η εφημερίδα, αν το ΔΝΤ αρνιόταν να συμμετάσχει στο πρόγραμμα, καθώς οι απαιτήσεις του Ταμείου για μαζικές περικοπές στο χρέος με αντάλλαγμα ορισμένες στοχευμένες μεταρρυθίσεις είναι απαράδεκτες για τον Σόιμπλε, το πρόγραμμα θα καθίστατο άκυρο για το Βερολίνο, καθώς θα είχε καταπέσει μία από τις προϋποθέσεις του (η συμμετοχή του ΔΝΤ) και τότε ο Σόιμπλε θα μπορούσε να ανοίξει και πάλι το ζήτημα του Grexit. Ο γερμανός υπουργός Οικονομικών ήξερε συνεπώς πολύ καλά τι έκανε, αφού η συμμετοχή του ΔΝΤ στο πρόγραμμα στήριξης της Ελλάδας στην πραγματικότητα δεν ήταν εξαρχής δυνατή, τονίζεται στο δημοσίευμα της La Tribune.
Τον Ιούλιο του 2015, ο Σόιμπλε είχε προτείνει την έξοδο της Ελλάδας από την ευρωζώνη για «πέντε χρόνια». Την πρότασή του είχε τότε απορρίψει η καγκελάριος Άγγελα Μέρκελ, όμως ο υπουργός Οικονομικών δεν είχε πει την τελευταία λέξη του. Σύμφωνα με τον Ρομαρίκ Γκοντέν, ο Σόιμπλε έβαλε ένα σκουλήκι μέσα στο μνημόνιο, το ΔΝΤ, που στο τέλος το κατέφαγε και του επιτρέπει τώρα να επαναφέρει το θέμα. Διότι ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε προωθεί το δικό του σχέδιο για την οργάνωση της Ευρώπης, το σχέδιο της δημιουργίας ενός «σκληρού πυρήνα» της ευρωζώνης. Αυτό σημαίνει διόρθωση της σημερινής ευρωζώνης είτε με τον αποκλεισμό των «κακών μαθητών» είτε με μια ακόμη πιο αυστηρή διόρθωση με περισσότερες μεταρρυθμίσεις και περισσότερες προϋποθέσεις για πρωτογενή πλεονάσματα μετά το 2018. Ο κατά Βόλφγκανγκ Σόιμπλε νέος άγραφος κανόνας της ευρωζώνης είναι: προσαρμοστείτε μονομερώς ή βγείτε απ’ αυτή.
Στην Ελλάδα παίζεται συνεπώς το μέλλον, όχι μόνο της Ελλάδας, αλλά και της ευρωζώνης. Αν τα σχέδια του Βόλφγκανγκ Σόιμπλε εφαρμοστούν, θα σημάνει το τέλος των ονείρων για μια πιο ισορροπημένη και περισσότερο αλληλέγγυα ευρωζώνη, σημειώνει η La Tribune και θέτει ερωτήματα για την Άγκελα Μέρκελ: Θα καταφέρει άραγε να ελέγξει την κατάσταση, θα θελήσει να αποτελέσει το αντίβαρο στον πολύ δημοφιλή υπουργό της; Το μέλλον θα το δείξει.

Οι δέκα λόγοι που καθιστούν το χρέος παράνομο και καταχρηστικό (επικαιροποιημένο)

Οι δέκα λόγοι που καθιστούν το χρέος παράνομο και καταχρηστικό (επικαιροποιημένο)

του Όθωνα Κουμαρέλλα

Σήμερα, με την έναρξη λειτουργίας στο Κοινοβούλιο της Επιτροπής Λογιστικού Ελέγχου του χρέους (ΕΛΕ), είναι χρήσιμο, να «φρεσκάρουμε» λίγο τη μνήμη μας, και να καταθέσουμε τη δική μας καθαρή θέση για άρνηση αναγνώρισης του χρέους και τη μονομερή από την πλευρά μας διαγραφή του, όπως κατά καιρούς έχει αυτή εκφραστεί και αιτιολογηθεί πλήρως στα επίσημα κείμενα του Ενιαίου Παλλαϊκού Μετώπου.

Πολλοί και μόνο στο άκουσμα της φράσης περί μονομερούς διαγραφής του χρέους εξανίστανται, αφού θεωρούν ότι με την άρνηση αναγνώρισης και παύσης της αποπληρωμής του χρέους από την πλευρά της Ελλάδας, θα προχωρήσουμε σε μια παράνομη και επί της ουσίας «ανήθικη» πράξη απέναντι σε αυτούς που μας δάνειζαν. Μια παράνομη κι ανήθικη πράξη άρνησης ανταπόκρισης στις υποχρεώσεις μας, που θα μας οδηγήσει στη διεθνή κατακραυγή, στην απομόνωση και τελικά σε μεγαλύτερα δεινά.

Άλλοι, πάλι, θεωρούν μια τέτοια εξέλιξη, αναγκαία μεν, αλλά αδύνατη κάτω από τις διαμορφωμένες συνθήκες.

Όσοι βέβαια ισχυρίζονται κάτι τέτοιο, πέραν από τους κυβερνητικούς που έχουν τους ιδιοτελείς λόγους τους, είτε δεν γνωρίζουν τα πράγματα και αντιδρούν αυθόρμητα, είτε παρασυρόμενοι από τον συρμό...
και την ασύστολη προπαγάνδα, αδυνατούν να κατανοήσουν τι πραγματικά συμβαίνει με το ελληνικό χρέος.

Η συσκότιση των πάντων γύρω από τη δημιουργία του χρέους και του τρόπου που αυτό εξελίχθηκε έχει ακριβώς αυτό το σκοπό. Τη δημιουργία σύγχυσης και την απονεύρωση οποιασδήποτε αντίδρασης στις ακολουθούμενες πολιτικές. Πολύ περισσότερο που στο «παιγνίδι» του ελληνικού χρέους εμπλέκονται είτε άμεσα, είτε έμμεσα Έλληνες μεγαλοεπιχειρηματίες, τραπεζίτες και πολιτικοί.

Στη πράξη, όπως αναφέρει σε αντίστοιχο άρθρο ο Κώστας Κούστας «Οι Ελληνικές κυβερνήσεις διέπραξαν εσχάτη προδοσία με βάση το ευρωπαϊκό και το διεθνές Δίκαιο ενώ τα όργανα της ΕΕ (Εurogroup - EΚΤ - συμβούλια ηγετών ΕΕ) παρανομούν με την συγκρότηση της τρόικας και την επιβολή των μνημονίων παραβιάζοντας την ιδρυτική συνθήκη της ΕΕ και την Χάρτα ανθρωπίνων δικαιωμάτων του ΟΗΕ!

Τα μνημόνια των «ελληνικών κυβερνήσεων» με την Τρόικα, είναι όχι απλά παράνομα, αλλά επί της ουσίας αυτοδίκαια άκυρα! Αυτό πρέπει να έχει η κυβέρνηση ως θέση συνεπικουρούμενη από το δικαίωμα αποζημίωσης για τη βλάβη που μας προκάλεσε η ΕΕ, η Τρόικα και οι υπάλληλοί τους».

Το χρέος, λοιπόν, είναι παράνομο και καταχρηστικό διότι:

Πρώτο: είναι προϊόν διαφθοράς. Παράνομο χρέος είναι αυτό το οποίο αυξήθηκε στην υπηρεσία ιδιωτικών συμφερόντων και όχι για την ευημερία των ανθρώπων. Ένας απλός έλεγχος όλων των συμβάσεων, όπως της Ζήμενς, των Ολυμπιακών αγώνων, των εξοπλισμών, των δανείων από τράπεζες όπως της Γκόλντμαν Σακς, των υποδείξεων τραπεζών και χρηματιστικών εταιρειών για δάνεια, για διευθετήσεις δανείων, τον έλεγχο για υπερτιμολογήσεις, τοκογλυφίες, μίζες κι όλα όσα γνωρίζουμε πολύ καλά ότι συνέβησαν, θα αποδείξει ότι ο δανεισμός υπήρξε όχι μόνον απεχθής αλλά επαχθής και  ειδεχθής για τον ελληνικό λαό, παράνομος, δόλιος και απόρροια προδοτικής συμπεριφοράς των ιθυνόντων. Ένας τέτοιος έλεγχος δεν χρειάζεται να προηγηθεί των όποιων μονομερών ενεργειών από μέρους μας.

Δεύτερο: Η Δανειακή Σύμβαση του Μαΐου του 2010, η οποία ούτε καν κυρώθηκε από το Ελληνικό Κοινοβούλιο, υπήρξε προϊόν εξαπάτησης και εκβιασμού. Οποιεσδήποτε άλλες δεσμεύσεις και αποτελέσματα υπήρξαν σε βάρος της χώρας μας και των Ελλήνων πολιτών, ως απόρροια της αρχικής αυτής σύμβασης, είναι το ίδιο προϊόντα καταναγκασμού και εκβίασης και δεν μπορούν να ισχύουν βάσειτων άρθρων 48-52 της Σύμβασης της Βιέννης του ΟΗΕ, αναφορικά με το Δίκαιο των Συνθηκών. Τα άρθρα αυτά προβλέπουν την ακύρωση μιας συνθήκης, εφ’ όσον χρησιμοποιήθηκε δόλος, υπήρξε σφάλμα, απειλή κατά εκπροσώπου του κράτους κλπ.

Τρίτο: Γιατί το χρέος δημιουργήθηκε κατά παράβαση του ίδιου του Δικαίου επάνω στο οποίο στηρίζεται η δημιουργία της Ε.Ε.. Είναι αναντίρρητο, ότι για την περίπτωση του ελληνικού χρέους αφενός μεν δεν λειτούργησαν οι θεσμοί για την αποτροπή του παράνομου χρέους ενώ τα αρμόδια όργανα της Κοινότητας, δεν πολιτεύθηκαν στο πλαίσιο της αρχής της νομιμότητας. Συνεπώς είναι άμεση η ευθύνη των οργάνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την «ύπαρξη» και «αναπαραγωγή» του υπερβολικού χρέους του ελληνικού κράτους. Πρόβλημα όμως υπάρχει και ως προς το «νόμιμο του χρέους» με βάση το «κριτήριο της υπέρβασης». Το πρωτογενές Ενωσιακό Ευρωπαϊκό Δίκαιο θέτει όριο νομιμότητας με βάση τις διατάξεις: α) της παρ. 2β του άρθρου 126 ΣΛΕΕ και β) του άρθρου 1 του Πρωτοκόλλου 12, όπου το 60% είναι ο λόγος μεταξύ του δημοσίου χρέους και του ΑΕΠ σε τιμές αγοράς. Αυτό είναι το νόμιμο και αποδεκτό δημόσιο χρέος. Εφόσον η Επιτροπή και το Συμβούλιο επέτρεψαν την υπέρβαση του ελληνικού χρέους άνω του 60%, έχουν συμπράξει απολύτως στη δημιουργία παράνομου χρέους, με τα κριτήρια της Συνθήκης του Μάαστριχ, αλλά και της Συνθήκης της Λισσαβώνας.

Το κριτήριο του υπερβολικού ελλείμματος αφορά στην «υπέρβαση». Η υπέρβαση όμως ρυθμίζεται με κανόνες δικαίου, οι οποίοι όταν παραβιάζονται συνιστούν παρανομία.

Συνέπεια του υπερβολικού ελλείμματος, άρα και του παράνομου χρέους, ήταν η επιβολή μέτρων λιτότητας σε βάρος του ελληνικού λαού με σύμπραξη και πάλι των ενωσιακών οργάνων, καθόσον στην τρόικα, πέραν του ΔΝΤ, εκπροσωπούνται τόσο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή όσο και η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, παραβιάζοντας κατάφορα τόσο το Διεθνές Δίκαιο, όσο και τις ισχύουσες ευρωπαϊκές συνθήκες.

Οι παραβιάσεις αφορούν στη Συνθήκη της Λισσαβόνας και συγκεκριμένα τα άρθρα 2 και 3 που αναφέρουν ότι η Ένωση βασίζεται στις αξίες του σεβασμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, της ελευθερίας, της δημοκρατίας, της ισότητας, του κράτους δικαίου και του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Η Ένωση έχει σαν σκοπό να προάγει την ειρήνη, τις αξίες της και την ευημερία των λαών της. Επίσης, στα άρθρα 145-150 αναφορικά με την απασχόληση, 151-166 σχετικά με την κοινωνική πολιτική και τα άρθρα 165 και 166 για την ενίσχυση της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Παραβιάστηκε επίσης ο Χάρτης των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ε.Ε. που είναι ενσωματωμένος στην Συνθήκη της Λισσαβόνας. Εκεί έχουν παραβιασθεί το άρθρο 1 για την ανθρώπινη αξιοπρέπεια, τα άρθρα 11 για την ελευθερία έκφρασης και πληροφόρησης, και το άρθρο 12 για το δικαίωμα του συνέρχεσθαι και συνεταιρίζεσθαι. Παραβιάσεις έχουμε ακόμα στα άρθρα 14 για το δικαίωμα στην εκπαίδευση, 15 για το δικαίωμα στην εργασία, 17 το δικαίωμα στην ιδιοκτησία, 20 στην ισότητα μπροστά στο νόμο, 25 αναφορικά με τα δικαιώματα των ηλικιωμένων, 26 την ένταξη των αναπήρων, 28 το δικαίωμα διαπραγμάτευσης και συλλογικών δράσεων και πολλά άλλα.

Τέταρτο: Πράγματι, στις 14/3/2014 το ευρωκοινοβούλιο, (συνηγορούμενο από την Επιτροπή Συνταγματικών Υποθέσεων και την Επιτροπή Νομισματικών και Οικονομικών Υποθέσεων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου), με ψήφισμά του κήρυξε, επί της ουσίας, ολόκληρο τον ευρωπαϊκό μηχανισμό στήριξης των μνημονιακών πολιτικών ως παράνομο, γιατί παραβιάζει κατάφωρα το πρωτογενές δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δηλαδή τις συνθήκες ίδρυσής της. Δηλαδή, ό,τι συμβαίνει στην Ελλάδα (και στις υπόλοιπες χώρες με πρόγραμμα «διάσωσης»), με την τρόικα -και τις αντίστοιχες συμβάσεις που έχουν υπογραφεί- έχει χαρακτηριστεί παράνομο, ακόμη και με βάση το πρωτογενές δίκαιο της ΕΕ. Τότε γιατί θα πρέπει να πληρώσει η Ελλάδα τα δάνεια που αποτελούν προϊόν αυτού του παράνομου και καταχρηστικού με βάση το πρωτογενές δίκαιο της ΕΕ, μηχανισμού;

Σημειωτέον ότι το άρθρο 41.παρ.3 του Χάρτου Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ε.Ε. αναφέρει: "Κάθε πρόσωπο έχει δικαίωμα στην αποκατάσταση εκ μέρους της Ένωσης, της ζημίας που του προξένησαν τα θεσμικά όργανα ή οι υπάλληλοι της κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, σύμφωνα με τις γενικές αρχές που είναι κοινές στα δίκαια των Κρατών-Μελών".

Επίσης, η Έκθεση του Συμβουλίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του ΟΗΕ, που δημοσιεύτηκε στις 07/03/2014 στην ιστοσελίδα του, επικρίνει με τον πιο περιγραφικό τρόπο την Ελληνική κυβέρνηση για την μεθοδική καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, των ατομικών, πολιτικών, οικονομικών, κοινωνικών και πολιτιστικών δικαιωμάτων, συμπεριλαμβανομένου του δικαιώματος στην ανάπτυξη και την πρόοδο.

Ο διεθνής εμπειρογνώμονας του ΟΗΕ Cephas Lumina εξέφρασε τη λύπη του για την έλλειψη δέσμευσης από την Ελλάδα στην εντολή του Συμβουλίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων να αντιμετωπίσει τις προφανείς προκλήσεις στην προοδευτική υλοποίηση των οικονομικών, κοινωνικών και πολιτιστικών δικαιωμάτων των Ελλήνων πολιτών.

Ο ΟΗΕ επικρίνει τις ελληνικές κυβερνήσεις για την βάναυση καταπάτηση των συνταγματικών και διεθνών δεσμεύσεων όσον αφορά στα ανθρώπινα δικαιώματα.

Τέλος δεν θα πρέπει σε αυτή την ανάλυση να παραληφθεί η τελευταία έκθεση (18 Δεκεμβρίου 2014) της
FIDH δηλαδή της Διεθνούς Ομοσπονδίας για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, στην οποία καταγγέλλεται με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο η συρρίκνωση των θεμελιωδών ελευθεριών του ανθρώπου στην Ελλάδα

Πέμπτο: Η παραβίαση του δόγματος ΚΑΛΒΟ περί Εθνικής Κυριαρχίας. Πράγματι και σύμφωνα με την ανάλυση του Κώστα Κούστα, τόσο οι ελληνικές μνημονιακές κυβερνήσεις όσο και οι λεγόμενοι «θεσμοί» της ΕΕ και του ΔΝΤ «Έπραξαν εις γνώση τους και Ενάντια στο Διεθνές Δίκαιο με βάση το από το 1962 ενσωματωμένο Δόγμα Κάλβο, που ορίζει το δικαίωμα προστασίας της Εθνικής Κυριαρχίας και του Εθνικού Συμφέροντος:

"Το κάθε κράτος μπορεί νόμιμα –ως ελεύθερη και χωρίς προϋποθέσεις, εξωτερικές και εσωτερικές, έκφραση, πραγμάτωση και αυτοπροστασία της Εθνικής του Κυριαρχίας- να κατάσχει (σε περίπτωση παράνομων πράξεων), να απαλλοτριώσει, ή να εθνικοποιήσει, ημεδαπές και αλλοδαπές, κρατικές και ιδιωτικές, ιδιοκτησίες και επενδύσεις στην εδαφική του επικράτεια, με αναγκαστικά κύριο και πρωταρχικό σκοπό την διασφάλιση και προστασία της Εθνικής του Κυριαρχίας και γενικότερα του Δημοσίου του Συμφέροντος (νοουμένου εδώ και με την δευτερεύουσα οικονομική, αλλά κυρίως με την πρωταρχική έννοια του, ήτοι αυτή της Εθνικής του Κυριαρχίας), με ή χωρίς αποζημίωση των πρώην ιδιοκτητών (Συντ. 1,17,106)."

Ως «επενδύσεις» εδώ νοούνται αδιακρίτως και ισότιμα, οι βιομηχανικές επενδύσεις, οι επενδύσεις εκμετάλλευσης ορυκτού πλούτου (concession agreements), αλλά και επενδύσεις (δανειακών) κεφαλαίων, ήτοι χρηματικά δάνεια με την μορφή ομολόγων, εντόκων γραμματίων κλπ. Τα δικαιώματα αυτά προστασίας της Εθνικής Κυριαρχίας και Εθνικού Συμφέροντος, έχουν ενσωματωθεί στο διεθνές δίκαιο τυπικά από το 1962 (βλ. βιβλ. Works in the UN Comission on Permanent Soevereignty over Natural Resources & Resolution 1804 (XVII) by the UN General Assembly on 14-12-1962) κι αποτελούν μια τροποποίηση του «δόγματος Calvo» (Calvo`s doctrine), το οποίο εισηγήθηκε ο Αργεντίνος δικαστής Calvo το 1868 (στον κολοφώνα της αποικιοκρατικής εκμετάλλευσης του τρίτου κόσμου από της ευρωπαϊκές κυρίως αποικιοκρατικές χώρες).

Σύμφωνα με το δόγμα αυτό, όταν μια ξένη επένδυση (βιομηχανική ή δανειακή-κεφαλαιακή με την μορφή δανείων και ομολόγων), διακρατική (με την μορφή διεθνών συνθηκών), η μεταξύ κράτους και ιδιωτών επενδυτών (με την μορφή συμβολαίων), δημιουργήσει, στην χώρα λειτουργίας της, συνθήκες άνισης και αήθους οικονομικής εκμετάλλευσης του ντόπιου πληθυσμού υπέρ της, ή του κράτους καταγωγής της -οδηγώντας αναγκαστικά και στην συνακόλουθη απώλεια της Εθνικής Κυριαρχίας της χώρας λειτουργίας της υπέρ του κράτους καταγωγής της, ή υπέρ της επένδυσης της ίδιας!- τότε το κράτος λειτουργίας της έχει το νόμιμο δικαίωμα να άρει την ανισότητα αυτή με οποιοδήποτε τρόπο, συμπεριλαμβανομένης και της εθνικοποιήσεώς της «επένδυσης» για λόγους «Εθνικού Συμφέροντος» (public utility), με την καταβολή (nationalization), ή όχι (expropriation) αποζημίωσης στον ιδιοκτήτη της επένδυσης.

Το «Εθνικό Συμφέρον» εδώ εννοιολογικά ταυτίζεται –σύμφωνα με όσα προείπαμε – κυρίως με την διασφάλιση, αλλά και την έκφραση της Εθνικής Κυριαρχίας του κράτους λειτουργίας της «επένδυσης».

Σε κάθε περίπτωση, το καταβλητέο και το ύψος της αποζημίωσης θα κριθεί και θα καθοριστεί αποκλειστικά από τα δικαστήρια του κράτους λειτουργίας της «επένδυσης» και με βάση τις οικονομικές συνθήκες και ανάγκες του ντόπιου πληθυσμού.

Η εφαρμογή (υλοποίηση) του δόγματος Calvo, συνιστά ταυτόχρονα, την έκφραση (άσκηση) και την αυτοπροστασία της Εθνικής Κυριαρχίας του κράτους λειτουργίας της επένδυσης.

Μάλιστα-σύμφωνα με το ίδιο αυτό «δόγμα» και όπως είπαμε ήδη- η δικαστική αρμοδιότητα για τα προκύπτοντα νομικά ζητήματα στην διαδικασία εθνικοποίησης της «επένδυσης», ανήκουν αποκλειστικά στον κράτος υποδοχής και λειτουργίας της επένδυσης, το κυρίαρχο νομικό πλαίσιο και τα δικαστήρια του οποίου θα καθορίσουν, κυρίαρχα, το περιεχόμενο, την αναγκαιότητα της εθνικοποίησης, την αντικειμενική αλήθεια του κινδύνου του Εθνικού Συμφέροντος του λαού από την λειτουργία της επένδυσης στην επικράτειά του και τελικά την νομιμότητα της εθνικοποίησης, καθώς και την καταβολή ή όχι αποζημίωσης στον πρώην ιδιοκτήτη της.

Η εκδίκαση της υπόθεσης της εθνικοποίησης στο δικαστήρια του αλλοδαπού κράτους-επενδυτή και σύμφωνα με το δικό του δίκαιο, αποκλείεται. Το «δόγμα Calvo» έτσι, στερεί τις ξένες (κρατικές και ιδιωτικές) επενδύσεις από την «διπλωματική ασυλία» και την «νόμιμη» στρατιωτική των προστασία από το ισχυρότερο κράτος-επενδυτή. Το «δόγμα Calvo» συνιστά συνεπώς μια μορφή «δικαστικού εθνικισμού».

Με τον τρόπο αυτό, εξασφαλίζεται και διασφαλίζεται διεθνώς, η δίκαιη κατανομή του πλούτου με όρους αμοιβαίου σεβασμού, ισότητας και δικαιοσύνης μεταξύ των κρατών και των λαών των και αποκλείεται η συνέχιση και επαναφορά της δουλείας -με άλλη μορφή- και της εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο.

Το «δόγμα» Calvo, ήταν η πρώτη αντίδραση του Δικαίου κατά της άγριας και απάνθρωπη εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο στις αποικιοκρατούμενες χώρες από τους ευρωπαίους δυνάστες αποικιοκράτες του 19ου αι.

Έκτοτε το δόγμα αυτό, συμπεριελήφθη σε όλα τα συντάγματα των κρατών της Ν. Αμερικής και κατέστη μέρος και του Διεθνούς Δικαίου από το 1962 με τις προαναφερόμενες συνθήκες: Works in the UN Comission on Permanent Soevereignty over Natural Resources & Resolution 1804 (XVII) by the UN General Assembly on 14-12-1962.

Οι αρχές του «δόγματος Calvo» ενσωματώθηκαν στο άρθρο 106, σε συνδυασμό με το άρθρο 28 παρ.1 του Ελληνικού Συντάγματος. Η αναγκαστική ισχύ των παραπάνω αρχών του «δόγματος Calvo» στα πλαίσια του Διεθνούς και Εθνικού Δικαίου για την ακύρωση των Διεθνών Συνθηκών και η δέσμευση των αντισυμβαλλομένων μερών της Δανειακής Σύμβασης της «ελληνικής κυβέρνησης και της Τρόικας», για τον σεβασμό και την εφαρμογή των σχετικών δικαστικών αποφάσεων, συνομολογείται στο άρθρο 6 παρ.6α,β, της Σύμβασης (του κεφ: Αποπληρωμή, Πρόωρη Αποπληρωμή, Υποχρεωτική Αποπληρωμή και Ακύρωση).

Στο «δόγμα Calvo» και στην συναφή παραπάνω συνθήκη του Διεθνούς Δικαίου στηρίχθηκαν οι 10άδες των νόμιμων εθνικοποιήσεων κατά διάφορων, ευρωπαϊκών κυρίως, αποικιοκρατικών εταιρειών και επιχειρήσεων που λειτουργούσαν σε αποικιοκρατούμενες χώρες του τρίτου κόσμου και οι οποίες λυμαίνονταν τον ντόπιο πλούτο σε συνθήκες ανθρώπινης δουλείας και εξευτελισμού του ντόπιου λαού.

Στο νομικό αυτό πλαίσιο στηρίχθηκε επίσης και η άρνηση αποπληρωμής των εξωτερικών δανείων από την κυβέρνηση του Ι. Μεταξά το 1934, η οποία δικαιώθηκε με την ιστορική απόφαση του διεθνούς δικαστηρίου αρ. 78/15-06-1934 καθώς και η άρνηση της Αργεντινής το 2003 της αποπληρωμής των εξωτερικών της χρεών και η οποία (Αργεντινή) δικαιώθηκε επίσης με την από 8 Μαΐου 2007 απόφαση του Γερμανικού Συνταγματικού Δικαστηρίου για το ίδιο θέμα.

Και τέλος, στο νομικό αυτό καθεστώς στηρίχθηκε και η νομιμότητα της δημοψηφισματικής απόφασης του Ισλανδικού λαού να αρνηθεί την αποπληρωμή των εξωτερικών του χρεών το καλοκαίρι του 2009, χωρίς ουδεμία συνέπεια».

Έκτο: Από πότε ένας οφειλέτης και μάλιστα κράτος, δηλαδή λαός, είναι υπόχρεος για δάνεια που έχουν κριθεί παράνομα και καταχρηστικά; Τα οποία, μάλιστα, δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητα. Σύμφωνα με το πιο πρόσφατο Δελτίο του Δημόσιου Χρέους (Νο 74) οι οφειλές προς τον μηχανισμό στήριξης ανέρχονται σε 219,7 δις ευρώ, από σύνολο 322,4 δις ευρώ τον Ιούνιο του 2014. Δηλαδή αποτελούν πάνω από το 68% του συνολικού δημόσιου χρέους, το οποίο είναι προϊόν ενός παράνομου και καταχρηστικού μηχανισμού.

Όποιον ορισμό κι αν πάρει κανείς για το απεχθές (odious) χρέος, που υφίσταται στη διεθνή νομολογία, οι οφειλές από τις αποικιοκρατικές δανειακές συμβάσεις που επιβλήθηκαν στην Ελλάδα καταργώντας ασυλίες, εθνική κυριαρχία και θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα είναι παράνομες και καταχρηστικές.

Το υπόλοιπο δημόσιο χρέος, που δεν αφορά σε δάνεια από τον μηχανισμό στήριξης, ανέρχεται σε 102,7 δις ευρώ. Από αυτά γύρω στα 25 δις ευρώ είναι στο χαρτοφυλάκιο της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ) με μέση ληξιπρόθεσμη διάρκεια 3,4 χρόνια. Τα ομόλογα αυτά τα έχει αποκτήσει η ΕΚΤ αποκλειστικά από τη δευτερογενή αγορά και της αποφέρουν ετήσια κέρδη γύρω στο μισό δις ευρώ μόνο σε πληρωμές τόκων. Επίσης τα ομόλογα αυτά είναι αποκλειστικά σε εθνικό δίκαιο της Ελλάδας.

Τι κάνουμε μ’ αυτά; Γιατί δεν απαιτούμε να τα διαγράψει η ΕΚΤ; Το κάνει ήδη για ομόλογα με εμπράγματες εγγυήσεις χωρίς απόδοση για τις ιδιωτικές τράπεζες. Γιατί να μην απαιτήσουμε να το κάνει και για την Ελλάδα; Γιατί αυτά τα δύο μέτρα και τα δύο σταθμά;

Γιατί ενώ η ΕΚΤ κερδοσκοπεί με τα ελληνικά ομόλογα, συμμετέχει στον στραγγαλισμό του ελληνικού λαού μέσω της τρόικα;

Ένα άλλο μέρος του δημόσιου χρέους γύρω στα 26 δις ευρώ το κατέχουν οι εγχώριες συστημικές τράπεζες. Με δανεικά χρήματα που επιβαρύνθηκε ο ελληνικός λαός έγινε η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών. Με βάση ποια λογική δεν «σβήνονται» αυτά τα ομόλογα, ώστε να ξεχρεώσουν οι ίδιες οι τράπεζες ένα μέρος των ανακεφαλαιοποιήσεων που έγιναν με δημόσιο χρήμα; Γιατί το κράτος, αντί να παίρνει μετοχές δίχως αντίκρισμα για το χρήμα των φορολογουμένων που δίνει στις τράπεζες, να μην απαιτήσει το ισοφάρισμα με διαγραφή των ομολόγων που κατέχουν από πριν;

Το υπόλοιπο μέρος του δημόσιου χρέους περί τα 51 δις ευρώ διακινείται κυρίως από επαγγελματίες κερδοσκόπους, διαχειριστές κεφαλαίων, hedge funds, που συνδέονται και με τα κομματικά ταμεία των κυβερνώντων. Αν ανοίξουμε τα κιτάπια τους, είναι σίγουρο ότι θα βρούμε εικονικούς λογαριασμούς και πρόσωπα απ’ όπου ξεπλένεται χρήμα πολιτικό, επιχειρηματικό και οργανωμένου εγκλήματος.

Οι τρεις πτυχές αυτές του χρήματος, πολιτικό, επιχειρηματικό και εγκλήματος, είναι τόσο ταυτόσημες στις κορυφές της πολιτικής και της οικονομίας στην Ελλάδα, όσο σε λίγες χώρες στον κόσμο. Όταν βγουν όλα στην επιφάνεια θα διαπιστώσουμε, ότι οι μεγαλοεργολάβοι, μεγαλοπολιτικοί και μεγαλοεπιχειρηματίες είναι ταυτόχρονα και τα μεγαλύτερα αφεντικά στον κόσμο του εγκλήματος. Έτσι συνέβαινε πάντα σ’ αυτόν τον τόπο, αλλά ποτέ όσο σήμερα[1].

Έβδομο: Αλλά ακόμη και με το «περίφημο» αγγλικό δίκαιο να πάνε κάποιοι, δεν πρόκειται να στοιχειοθετήσουν νομιμότητα στο ελληνικό χρέος όπως αυτό διαμορφώθηκε μετά το 2010. Το αγγλικό εμπορικό δίκαιο του 1976, που ισχύει ακόμη και σήμερα στην Βρετανία, ορίζει τι σημαίνει ληστρικό χρέοςΌταν ένας δανειστής οδηγεί τον οφειλέτη του στη χρεοκοπία απαιτώντας να πληρωθούν με δυσβάσταχτο τρόπο όροι και συνθήκες και δεσμεύσεις υπέρ του, τότε αυτό το χρέος είναι ληστρικό και καταγγέλλεται.

Όγδοο: Πολλά κράτη ήδη έχουν καταγγείλει ανάλογα χρέη ως ληστρικά. Από τα τελευταία κράτη που το έχουν κάνει είναι η Ισλανδία και μάλιστα μέσω τραπεζών, δεν ήταν καν δημόσιο χρέος. Είναι ακόμα χειρότερο, γιατί εκεί επρόκειτο για ιδιώτες οι οποίοι χρωστάνε σε ιδιώτες. Πως παρεμβαίνει το κράτος να διαγράψει χρέη ιδιωτών; Εκεί υπήρχε και το πάτημα εκ μέρους της Βρετανίας και της Ολλανδίας που είπαν κοιτάξτε να δείτε εγώ δεν ζητάω από το κράτος, ζητάω από τις τράπεζες. Εφόσον το κράτος εγγυάται τις τράπεζες, να λύσει το πρόβλημα το κράτος. Εγώ σαν Βρετανός ή Ολλανδός απλά θέλω να αποζημιωθώ.  Πήγαν, λοιπόν, στο Διεθνές δικαστήριο των 7, της Διεθνούς Ζώνης Εμπορίου όπου ανήκει και η Ισλανδία αλλά και η Βρετανία και η Ολλανδία και το διεθνές δικαστήριο τον Γενάρη του 2013 έβγαλε κατευθείαν απόφαση. Ακόμα και αν ήταν δεσμευμένη η Ισλανδία με σύμβαση να αποζημιώσει τους Βρετανούς και τους Ολλανδούς, καλά έκανε και δεν τους αποζημίωσε, γιατί προέχει η ευνομία, η τάξη και τα δικαιώματα μιας χώρας που έχει τεθεί σε διαδικασία παγκόσμιας κρίσης. Λόγω της απειλής της παγκόσμιας κρίσης η κυβέρνηση έπρεπε πρώτα να φροντίσει το λαό της και την οικονομία της. Αυτό είπε το δικαστήριο και αυτό είναι βασική αρχή στο Διεθνές δίκαιο. Η δέσμευση που έχει μια κυβέρνηση απέναντι στον λαό της υπερτερεί έναντι οποιασδήποτε άλλης δέσμευσης, δανειστών ή οποιουδήποτε άλλου κράτους.

Ένατο: Το χρέος δεν είναι εξυπηρετήσιμο και προκειμένου να θεωρείται «βιώσιμο» θα στραγγαλίζεται στο διηνεκές η ελληνική οικονομία και ο λαός. Το τελευταίο ψήφισμα της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ (2014), αποδέχεται, ότι η αναδιάρθρωση και η διαγραφή του χρέους είναι κυριαρχικό δικαίωμα του κράτους και δεν μπορεί να εμποδίζεται από κανέναν ιδιώτη δανειστή, ή άλλο κράτος. Αποδέχεται, επίσης, ότι η «βιωσιμότητα» του χρέους εξαρτάται από το αν μπορεί να εξυπηρετηθεί, χωρίς να θίγεται ο πυρήνας των ανθρώπινων, οικονομικών, κοινωνικών και πολιτικών δικαιωμάτων ενός λαού.

Το ψήφισμα, έστω έμμεσα, θεωρεί κυριαρχικό δικαίωμα κάθε κράτους τις μονομερείς ενέργειες, για την αναδιάρθρωση του χρέους του.

Δέκατο: Οι ομολογίες σε ανώτατο επίπεδο στελεχών της Ε.Ε. και του ίδιου του Γιούνγκερ, ότι γνώριζαν από παλιά τη δυναμική του χρέους της Ελλάδας, αλλά δεν έκαναν κάτι, επειδή θα έπαυαν να κερδίζουν από το ελληνικό χρέος οι Γερμανοί και οι Γάλλοι.


Φυσικά το να επικαλεσθεί κανείς τους παραπάνω λόγους και αυτό να γίνει αποδεκτό από τους δανειστές, ξεπερνάει κάθε φαντασία. Ειδικά στο βαθμό που η ετεροβαρής σχέση δανειστή κι οφειλέτη επιβαρύνεται με τον τρόπο που έχει δεθεί η χώρα στην ευρωζώνη, όπου ο εκβιασμός για άμεση παύση της χρηματοδότησης θα λειτουργήσει καταλυτικά για όποιον επιζητήσει την οποιαδήποτε διαπραγμάτευση με βάση τις αρχές του διεθνούς δικαίου. Αν δεν σπάσει η ετεροβαρής αυτή σχέση κι αν δεν εξαλειφθεί το εργαλείο του εκβιασμού που είναι η χρηματοδότηση μέσω της ΕΚΤ, δηλαδή το ευρώ, καμία πιθανότητα δεν υπάρχει να βρούμε το δίκιο μας.

Γι εμάς το δίλημμα είναι καθαρό: Είτε συμβιβάζεσαι με την υπάρχουσα κατάσταση και απλά διεκδικείς τρόπους να την διαχειριστείς καλύτερα, χωρίς όμως κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα, είτε την ανατρέπεις. Μέσος δρόμος δεν υπάρχει. Όσο περιμένουμε τον από μηχανής Θεό να μας γλυτώσει με κάποιο θαύμα, τόσο τα πράγματα θα χειροτερεύουν και η αντιστροφή θα γίνεται ολοένα και δυσκολότερη.

Τι πρέπει να γίνει;

Πρώτο: Να σταματήσουμε να εξαρτιόμαστε από τις δόσεις των δανείων της ευρωζώνης που δίνονται με ρήτρα την καταστροφή και το ξεπούλημα της χώρας. Η άρνηση πληρωμής θα πρέπει να συνοδευτεί με αποκήρυξη του χρέους ως παράνομου και καταχρηστικού με βάση τους κανόνες του διεθνούς δικαίου, όπως ακριβώς περιγράφηκε προηγουμένως και αποτελεί αναφαίρετο και μη παραιτήσιμο υπέρ του ελληνικού λαού Δικαίωμα!.

Αν δεν ξεμπερδέψουμε ολοκληρωτικά από το χρέος δεν μπορούμε να μιλάμε για οτιδήποτε άλλο. Δεν μπορούμε να μιλάμε για άλλη πολιτική, εκτός αν θέλουμε να κοροϊδεύουμε τους εαυτούς μας.

Ή διαπραγματευόμαστε για να περικόψουμε κάποιο μέρος, να το επιμηκύνουμε και ό,τι άλλο ακούγεται τελευταία, αλλά αυτό σημαίνει, προφανέστατα, ότι αναγνωρίζουμε τις δεσμεύσεις που έχουν επιβληθεί στην χώρα προκειμένου να πάρει τα δάνεια αυτά και συνεχίζουμε την καταστροφική πορεία. Ή, μονομερώς καταγγέλλουμε ως απεχθείς τις συμβάσεις και τις δεσμεύσεις που έχουν επιβληθεί στην χώρα και επομένως διαγράφουμε μονομερώς το προϊόν αυτών των συμβάσεων. Μέσος δρόμος δεν υπάρχει.

Η μονομερής διαγραφή του χρέους, μετά από καταγγελία του, έξοδο από το ευρωσύστημα, χρεοκοπία των εγχώριων τραπεζών υπό δημόσιο έλεγχο, εκκαθάριση τους σε καθεστώς λειτουργίας και με ταυτόχρονη προστασία των καταθέσεων των πολιτών, αποτελεί τη μόνη ρεαλιστική διέξοδο.

[1] Από αντίστοιχο άρθρο για το χρέος του Δημήτρη Καζάκη.

Δες κι εδώ τη συνέχεια και τη συμπλήρωση: http://seisaxthia-epam.blogspot.gr/2014/11/blog-post_960.html

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

2024 Presidential Election Results

  2024 Presidential Election Results 214 Kamala Harris 270 247 Donald Trump 61,801,641 votes (47.4%) 66,694,911 votes (51.2%) AK AL AR AZ ...