Κυριακή 19 Φεβρουαρίου 2017

Απείλησαν να συλλάβουν γυναίκα καρκινοπαθή επειδή ήθελε να δει τον πρωθυπουργό

Απείλησαν να συλλάβουν γυναίκα καρκινοπαθή επειδή ήθελε να δει τον πρωθυπουργό

eleni-royssou-2
Στο τσακ γλύτωσε τη σύλληψη, λόγω της επιμονής της να συναντηθεί με τον Πρωθυπουργό η συριανή καρκινοπαθής Ελένη Ρούσσου σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Γιώργου Αλβέρτη στο logotypos.gr
Στον εισαγγελέα προσφεύγει η συριανή καρκινοπαθής Ελένη Ρούσσου καθώς θεωρεί εμπαιγμό την αντιμετώπισή της από το ΚΕΠΑ.
Χθες το βράδυ είχε συνάντηση με τον Γ.Γ. Γραμματέα της ΓΣΕΕ Νίκο Κουτσούκη, ο οποίος έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την περίπτωσή της. Μάλιστα της ζήτησε να του προσκομίσει αντίγραφα όλων των εξετάσεων καθώς και των ενεργειών στις οποίες έχει προβεί προκειμένου σε συναντήσεις με αρμόδια στελέχη των υπουργείων να επιδιώξει μια ευνοϊκή εξέλιξη της υπόθεσής της.
eleni-royssou-2
Με δηλώσεις της στο logotypos.gr η κα Ρούσσου εμφανίζεται αποφασισμένη να παλέψει με όλες τις δυνάμεις της για την επιβίωσή της, κάνοντας σαφές ότι θα ξαναβγεί στους δρόμους της Ερμούπολης να πουλά τις χειροποίητες δημιουργίες της ακόμη και στερούμενη νόμιμης αδείας, αν χρειαστεί.
Περιγράφει με μελανά χρώματα την αντιμετώπισή της στις αρμόδιες υπηρεσίες και υπουργεία κατά την διάρκεια του πρόσφατου ταξιδιού στην Αθήνα όπου πέρασε για μια ακόμη φορά από Επιτροπή του ΚΕΠΑ, κάνοντας γνωστό ότι λίγο έλειψε να την συλλάβουν έξω από το Μαξίμου, λόγω της επιμονής της να συναντηθεί με τον πρωθυπουργό.
Ειδικότερα, αναφέρει: «Ήδη πήγα σήμερα (σ.σ. 31-01-2017) στην εισαγγελέα και αύριο θα πάω να της καταθέσω το χαρτί που μου ζήτησε, στο οποίο της γράφω αναλυτικά τι γίνεται. Της ζήτησα να με βοηθήσει γιατί εγώ είμαι πάρα πολύ κουρασμένη και δεν μπορώ να συνεχίσω άλλο, και πλέον νομίζω ότι θα αναλάβει εκείνη τη συνέχεια» δήλωσε στο logotypos.gr λίγη ώρα μετά τη συνάντησή της με τον ΓΓ της ΓΣΕΕ.
Στο ερώτημα αν αισθάνεται αισιόδοξη ότι τα πράγματα θα πάνε καλύτερα με την παρέμβαση της εισαγγελέα απάντησε: «Κατάλαβε το πρόβλημά μου, και μάλιστα γύρισε και μου είπε: “Αν είναι δυνατόν να υπάρχουν τόσες συντάξεις μαϊμού και να μην σου δίνουν εσένα την αναπηρική σύνταξη που δικαιούσαι”. Λέω, ναι το ξέρω και γι’ αυτό το παλεύω, και μέχρι τώρα το παλεύω».
Όπως λέει, το τελευταίο της ταξίδι στην Αθήνα την κούρασε πάρα πολύ και μάλιστα λίγο έλειψε να μπει στη φυλακή λόγω της επιμονής της να συναντηθεί με τον πρωθυπουργό: «Είμαι πάρα πολύ κουρασμένη, το ταξίδι μου στην Αθήνα με κούρασε πάρα πολύ γιατί πήγα σε πάρα πολλά υπουργεία, στο Μαξίμου όπου κόντεψα να πάω και φυλακή γιατί επέμενα να δω τον Πρωθυπουργό. Με απομάκρυναν οι μπράβοι, οι αστυνόμοι και οι φύλακες. Ήταν πολλά κανάλια εκεί πέρα και μου είπαν ότι αν το συνεχίσω θα με βάλουν φυλακή. Μετά πήγα στο υπουργείο Εργασίας. Κι εκεί η ίδια αντιμετώπιση. Γενικά δεν μπορείς να δεις άνθρωπο εκεί πέρα» τονίζει.
Η προσφυγή της στην Εισαγγελέα, απώτερο στόχο έχει να διερευνηθούν τυχόν ποινικές ευθύνες των γιατρών που την εξέτασαν στο ΚΕΠΑ και όπως ισχυρίζεται δεν έβαλαν τις υπογραφές τους στο χαρτί που της παραδόθηκε: «Ναι φυσικά. Να δουν, γιατί οι γιατροί μου δίνουν 75, 65, 50… 20% αναπηρία. Κι εκείνη (σ.σ. Εισαγγελέας) απόρησε γιατί το ποσοστό ανεβοκατεβαίνει. Τι γίνεται και συμβαίνει αυτό. Δηλαδή, σίγουρα είμαι γι’ αυτούς ποσοστό πλέον, αλλά δεν μπορεί από 67%… να έχω κάνει τόσο αγώνα και να με πάνε πάλι στο 60%. Με αυτό το ποσοστό δεν δικαιούσαι τίποτα. Το τελευταίο χαρτί που μου έδωσαν, τα ονόματα των γιατρών δεν τα είχε. Μόνο με εισαγγελική παρέμβαση μου είπαν… κανονικά έπρεπε να έχει όλες τις υπογραφές των γιατρών αλλά δεν υπογράφουν… Δεν ξέρω τον λόγο. Δεν ρώτησα την εισαγγελέα αν είναι επιλήψιμο αυτό, ωστόσο εκείνη έχει σκοπό να το κοιτάξει. Αν πουν την ημερομηνία που πέρασα για εξετάσεις μπορούν να δουν ποιοι ήταν οι γιατροί».
Λόγω της νέας μείωσης του ποσοστού αναπηρίας της, η κ. Ρούσσου αναζητά τρόπους για να επιβιώσει οικονομικά. Έτσι εμφανίζεται αποφασισμένη να πουλά τις χειροποίητες δημιουργίες της στους δρόμους ακόμη και χωρίς την διασφάλιση της απαραίτητης άδεια, αν χρειαστεί: «Δεν μπορώ να μείνω έτσι. Οι λογαριασμοί τρέχουν, τα πάντα τρέχουν κι εγώ, μέχρι να αποφασίσουν πάλι ποτέ θα μου δώσουν 180-200 ευρώ της σύνταξής μου πρέπει να επιβιώσω. Αυτό μπορεί να πάει μέχρι και τον Μάρτιο… δεν ξέρω. Έτσι. Θα βγω στον δρόμο και θα συνεχίσω να πουλάω αυτά που φτιάχνω. Τώρα τις Απόκριες θα βγω. Βέβαια είναι παράνομο. Το ξέρω, αλλά δεν μπορώ να κάνω διαφορετικά. Πρέπει κι εγώ με κάποιο τρόπο να πληρώσω τους λογαριασμούς μου και να συνεχίσω να ζω. Δεν βρίσκω άλλη λύση».
Αναφερόμενη στην στήριξη που της υποσχέθηκε ο ΓΓ της ΓΣΕΕ Νίκος Κουτσούκης είπε ότι για εκείνον θα είναι πιο εύκολο να μπει στα υπουργεία, εκφράζοντας την ελπίδα ότι κάτι μπορεί να κάνει: «Θέλω να πιστεύω, γιατί αν πάψω να πιστεύω πια… Πραγματικά δεν ξέρω, αισθάνομαι πολύ κουρασμένη, για αυτό. Θέλω τέλος να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στον κόσμο που με στηρίζει μέχρι τώρα».
Περισσότερα στα Video που ακολουθούν:

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Kαθησυχάζουν τους Ευρωπαίους... προειδοποιώντας τους

Kαθησυχάζουν τους Ευρωπαίους... προειδοποιώντας τους

pence-630.jpg

Ο Αμερικανός αντιπρόεδρος, Μάικ ΠενςΟ Μάικ Πενς προειδοποίησε τους συμμάχους ότι πρέπει να πληρώνουν το μερίδιο που τους αναλογεί για να στηρίξουν το ΝΑΤΟ | AP Photo/Matt Rourke
Την ώρα που ο Ντόναλντ Τραμπ αναζητεί κοινό βηματισμό με τον Βλαντιμίρ Πούτιν ο αντιπρόεδρος της νέας αμερικανικής κυβέρνησης επιδίωξε σήμερα (Σάββατο) να καθησυχάσει τους συμμάχους ότι οι ΗΠΑ θα στηρίξουν το ΝΑΤΟ και θα σταθούν στο πλευρό της Ευρώπης.
Πρόκειται για το πρώτο ταξίδι του Αμερικανού αντιπροέδρου στην Ευρώπη και ως εκ τούτου την πρώτη μείζονα ομιλία εξωτερικής πολιτικής από την κυβέρνηση Τραμπ, η οποία γίνεται εν μέσω ανησυχιών διεθνών εταίρων για τη σύγκλιση Πούτιν - Τραμπ αλλά και για τις τάσεις απομονωτισμού που φαίνεται να επιλέγει ο διάδοχος του Ομπάμα στον Λευκό Οίκο.
Κατά την ομιλία του στη Διάσκεψη του Μονάχου για την Ασφάλεια ο Μάικ Πενς τόνισε ότι η χώρα του παραμένει ο μεγαλύτερος σύμμαχος της Ευρώπης και υπενθύμισε τις κοινές αξίες της δημοκρατίας, της δικαιοσύνης, του κράτους δικαίου που μοιράζονται οι ΗΠΑ με τους δυτικούς.
Προειδοποίησε ωστόσο τους συμμάχους ότι πρέπει να πληρώνουν το μερίδιο που τους αναλογεί για να στηρίξουν το ΝΑΤΟ, επισημαίνοντας ότι πολλοί δεν έχουν «μια ξεκάθαρη και αξιόπιστη οδό» για να το κάνουν.
«Η ευρωπαϊκή άμυνα διεκδικεί τόσο τη δική μας δέσμευση όσο και τη δική σας (...) και η υπόσχεση να μοιραστούμε το βάρος δεν έχει εκπληρωθεί εδώ και πολύ καιρό», είπε, «ο πρόεδρος Τραμπ περιμένει από τους συμμάχους του να τηρήσουν τον λόγο τους. Έχει έρθει ο καιρός να γίνουν περισσότερα».
Διαβεβαίωσε, επίσης, ότι οι ΗΠΑ θα απαιτήσουν από τη Ρωσία να τηρήσει την ειρηνευτική συμφωνία που υπογράφηκε στο Μινσκ της Λευκορωσίας το 2015 για τον τερματισμό της βίας στην ανατολική Ουκρανία.
«Να ξέρετε το εξής: οι Ηνωμένες Πολιτείες θα συνεχίσουν να θεωρούν τη Ρωσία υπόλογη, ακόμη κι όταν προσπαθούμε να βρούμε νέο κοινό έδαφος που, όπως γνωρίζετε, ο πρόεδρος Τραμπ πιστεύει πως μπορεί να βρεθεί», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Άνγκελα Μέρκελ, Μάικ ΠενςΆνγκελα Μέρκελ, Μάικ Πενς | AP Photo/Matthias Schrader
Μιλώντας ακριβώς πριν από τον Πενς η Γερμανίδα καγκελάριος απηύθυνε έκκληση για πολυμέρεια προκειμένου να αντιμετωπιστούν τεράστιες προκλήσεις όπως ο τζιχαντισμός ή η μεταναστευτική κρίση.
«Σε μια χρονιά όπου μας παρουσιάζονται απίστευτες προκλήσεις (...) θα συνεχίσουμε να ενεργούμε από κοινού ή θα επανέλθουμε στους ατομικούς μας ρόλους. Σας καλώ να ενεργήσουμε ώστε μαζί να κάνουμε τον κόσμο καλύτερο», είπε η Άνγκελα Μέρκελ.
Τείνοντας το χέρι στον Τραμπ, υπενθύμισε πως οι Ευρωπαίοι έχουν ανάγκη την ισχύ των Ηνωμένων Πολιτειών απέναντι στην ισλαμιστική τρομοκρατία και έκρινε ότι είναι εύλογο η Ουάσινγκτον να ζητά από την Ευρώπη να καταβάλει μεγαλύτερες οικονομικές προσπάθειες.
Για τη Ρωσία ζήτησε «σθεναρότητα» γιατί η Μόσχα θέτει υπό αμφισβήτηση την ευρωπαϊκή σταθερότητα επιτιθέμενη στην εδαφική ακεραιότητα της Ουκρανίας.
Η Γερμανίδα καγκελάριος είπε επίσης ότι θα ήθελε να συζητήσει με τη Ρωσία το θέμα των κυβερνοεπιθέσεων και των πλαστών ειδήσεων, αλλά πρόσθεσε πως είναι αμφισβητήσιμο κατά πόσο το πρόβλημα των πλαστών ειδήσεων θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί επιτυχώς πριν από τις εκλογές που θα διεξαχθούν φέτος στην Ευρώπη

ΑΠΟΨΕΙΣ Τι φοβάστε, κύριε Ντράγκι;

Τι φοβάστε, κύριε Ντράγκι;

varoufakis-630.jpg

Γιάνης ΒαρουφάκηςΕπίσημο «μαζικό αίτημα» για τη δημοσιοποίηση της γνωμάτευσης της ΕΚΤ να κλείσει τις ελληνικές τράπεζες | ΙΝΤΙΜΕ NEWS
Το 2015, δύο αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας οδήγησαν στο κλείσιμο των ελληνικών τραπεζών και στην επιβολή περιορισμών στις συναλλαγές (capital controls), με μεγάλο κόστος για την ελληνική οικονομία και με αποτέλεσμα την υποταγή της κυβέρνησης σε νέα υφεσιακά και αντικοινωνικά μέτρα που βύθισαν την Ελλάδα ακόμα βαθύτερα στη γενικευμένη πτώχευση.(*)
Το επιχείρημα του διοικητικού συμβουλίου της ΕΚΤ και του προέδρου της, Μάριο Ντράγκι, ήταν ότι η ΕΚΤ έδρασε νομίμως, τεχνοκρατικά και χωρίς πολιτική σκοπιμότητα. Ομως, από πηγές εντός της ΕΚΤ, τον Ιούλιο του 2015 ο Γερμανός ευρωβουλευτής Fabio De Masi (Die Linke, Ευρωπαϊκό Κόμμα της Αριστεράς) και ο υπογράφων μάθαμε πως, εκ των πραγμάτων, ο κ. Ντράγκι δεν ήταν σίγουρος για τη νομιμότητα των αποφάσεων της ΕΚΤ. Αυτό καταδεικνύεται από το γεγονός ότι παρέκαμψε τις νομικές υπηρεσίες της ΕΚΤ ζητώντας σχετική νομική γνωμάτευση από ιδιωτικό νομικό γραφείο.
Τον Ιούλιο του 2015 ζητήθηκε αντίτυπο εκείνης της γνωμάτευσης από τον κ. Ντράγκι, δεδομένου ότι συντάχθηκε με χρήματα των Ευρωπαίων πολιτών, για να ρίξει φως στη νομιμότητα μιας τόσο κρίσιμης απόφασης που θέτει σοβαρά ερωτήματα για την πολιτική ανεξαρτησία της ΕΚΤ και για το κατά πόσον η λαϊκή κυριαρχία χωρών σε «πρόγραμμα» είναι συμβατή με τη δυνατότητα της ΕΚΤ να κλείνει τις τράπεζές τους όταν οι κυβερνήσεις τους δεν «συμμορφώνονται προς τας υποδείξεις» της.
Ο κ. Ντράγκι απάντησε εγγράφως ότι αρνείται να δημοσιοποιήσει την εν λόγω γνωμάτευση επικαλούμενος την «υποχρέωσή του να προστατεύσει» την εμπιστευτικότητα της γνωμάτευσης του εν λόγω ιδιωτικού νομικού γραφείου.
Με την παραλαβή της άρνησης του κ. Ντράγκι, αναθέσαμε στον έγκριτο καθηγητή Δημόσιου, Ευρω- παϊκού και Διεθνούς Δικαίου Andreas Fischer-Lescano (Πανεπιστήμιο Bremen, Γερμανία) να μας παράσχει νομική γνωμάτευση με το εξής ερώτημα: «Δικαιολογείται, νομικά, η άρνηση του κ. Ντράγκι να δημοσιοποιήσει τη γνωμάτευση περί της νομιμότητας των αποφάσεων της ΕΚΤ που έφεραν το κλείσιμο των ελληνικών τραπεζών;»
Η γνωμοδότηση του καθηγητή Fischer-Lescano ήταν κατηγορηματική: Η ΕΚΤ δεν διαθέτει νομικά επιχειρήματα για να αρνηθεί τη δημοσιοποίηση των γνωμοδοτήσεων που ζήτησε σχετικά με τις ενέργειές της και, συνεπώς, η άρνηση του κ. Ντράγκι παραβιάζει τις αρχές διαφάνειας της Ευρωπαϊκής Ενωσης και το δικαίωμα των πολιτών της στην ελευθερία πληροφόρησης (freedom of information).(**)
Στη βάση της γνωμοδότησης του καθηγητή Fischer-Lescano, αποφασίσαμε με τον Fabio De Masi να υποβάλουμε επίσημο «μαζικό αίτημα» (mass freedom of information request) προς την ΕΚΤ και τον πρόεδρό της για δημοσιοποίηση της σχετικής γνωμάτευσης. Παράλληλα, το DiEM25, το οποίο εκπροσωπώ, ξεκινά σήμερα εκστρατεία συλλογής υπογραφών προς υποστήριξη του αιτήματος που θα καταθέσουμε με τον Fabio στην ΕΚΤ.
Πρώτοι προσυπογράφοντες την εκστρατεία του DiEM25 είναι τρεις πολιτικοί: ο Benoît Hamon, υποψήφιος του Σοσιαλιστικού Κόμματος για τη γαλλική προεδρία το 2017, η Katja Kipping, συμπρόεδρος του Die Linke, Γερμανία, και η Gesine Schwan, δύο φορές υποψήφια του SPD για την προεδρία της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας και πρόεδρος του Viadrina European University. Από τον πανεπιστημιακό χώρο έχουν ήδη συνυπογράψει την εκστρατεία του DiEM25 οι:
▶Klaus Dörre, Πανεπιστήμιο Friedrich-Schiller, Jena, Γερμανία
▶ James K. Galbraith, Πανεπιστήμιο του Texas, Austin, ΗΠΑ
▶ Rudolf Hickel, Πανεπιστήμιο Bremen, Γερμανία
▶ Gustav A. Horn, Hans-Böckler-Stiftung, Γερμανία
▶Aidan Regan, University College Dublin, Ιρλανδία
▶ Jeffrey Sachs, University of Columbia, ΗΠΑ
▶ Joseph Vogl, Πανεπιστήμιο Humboldt, Γερμανία
▶ Arthur Gibson, Πανεπιστήμιο του Cambridge, Βρετανία.
Τις επόμενες εβδομάδες θα προστεθούν πολλές νέες υπογραφές από όλους τους πολιτικούς χώρους. Στις 8 Μαρτίου, μαζί με τον Fabio, θα δώσουμε σχετική συνέντευξη Τύπου στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, ενώ η εκστρατεία συλλογής υπογραφών του DiEM25 θα λήξει σύντομα μετά την εκδήλωση του DiEM25 στη Ρώμη την 25η Μαρτίου του 2017, την 60ή επέτειο της Συνθήκης της Ρώμης.
Το DiEM25 προσκαλεί όλους, ανεξαρτήτως πολιτικών χώρων, να συνυπογράψουν! Ο λόγος είναι απλός και το διακύβευμα μέγα:
● Η ισχύς της ΕΚΤ επί των δημοκρατικά εκλεγμένων κυβερνήσεων της ευρωζώνης, δεδομένης της δυνατότητάς της να κλείνει τις τράπεζες μιας χώρας, είναι τεράστια.
● Η αυθαίρετη και αδιαφανής άσκησή της από μη εκλεγμένους κεντρικούς τραπεζίτες που συσκέπτονται και αποφασίζουν κεκλεισμένων των θυρών να κλείσουν οι τράπεζες μιας χώρας καταργεί τη δημοκρατία και έτσι απαξιώνει την Ευρωπαϊκή Ενωση στα μάτια των λαών της.
● Αν ισχύει, κύριε Ντράγκι, ότι οι αποφάσεις σας που έκλεισαν τις ελληνικές τράπεζες ήταν νόμιμες, γιατί αρνείστε να δημοσιοποιήσετε τη γνωμάτευση που ο ίδιος ζητήσατε; Τι φοβάστε;
Η εκστρατεία αυτή, στην οποία το DiEM25 προσκαλεί όλους τους Ευρωπαίους δημοκράτες και όσους πιστεύουν στη διαφάνεια, είναι μόνο η αρχή. Ενα μικρό βήμα για την αποκατάσταση δημοκρατικών αρχών που δεν έπρεπε ποτέ να έχουν παραμεριστεί. Αν αυτή η εκστρατεία έχει σημασία για κάθε Ευρωπαίο δημοκράτη, μετά τα γεγονότα του Ιουνίου 2015 έχει διπλή και τριπλή σημασία για εμάς τους Ελληνες.+
(*) Οι δύο αποφάσεις του διοικητικού συμβουλίου της ΕΚΤ που οδήγησαν στο κλείσιμο των ελληνικών τραπεζών και την ακόλουθη επιβολή περιορισμών στην κίνηση κεφαλαίων ήταν οι εξής:
● Η πρώτη απόφαση ελήφθη στις 4 Φεβρουαρίου του 2015. Αφορούσε τον αποκλεισμό των ελληνικών τραπεζών από τη ρευστότητα της ΕΚΤ, παραπέμποντάς τις στην ακριβότερη ρευστότητα που προσφερόταν από τον μηχανισμό παροχής έκτακτης ρευστότητας (ή ELA) της Τράπεζας της Ελλάδας.
● Η δεύτερη απόφαση ελήφθη την 28η Ιουνίου του 2015. Αφορούσε το πάγωμα στην παροχή επιπλέον ρευστότητας στις ελληνικές τράπεζες από την Τράπεζα της Ελλάδας (ELA), εξαναγκάζοντας με αυτόν τον τρόπο στο κλείσιμό τους την επόμενη μέρα. (Σημειωτέον ότι η απόφαση αυτή ελήφθη ως «αντίδραση» στην απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης να θέσει το τελεσίγραφο των πιστωτών σε δημοψήφισμα ώστε να αποφασίσει την αποδοχή ή απόρριψή του ο ελληνικός λαός.)
(**) Η γνωμοδότηση του καθηγητή Fischer-Lescano, καθώς και μια συνολική ανάλυση του τρόπου με τον οποίο οι δύο αποφάσεις του Δ.Σ. της ΕΚΤ παραβίασαν το καταστατικό και την ανεξαρτησία της ΕΚΤ διατίθενται στην ιστοσελίδα του DiEM25.
■ Για να ΣΥΝ-ΥΠΟΓΡΑΨΕΙΣ επισκέψου την ιστοσελίδα.

Το Eurogroup εντόπισε τραγικά λάθη στους υπολογισμούς Τόμσεν!

Το Eurogroup εντόπισε τραγικά λάθη στους υπολογισμούς Τόμσεν!

Το Συμβούλιο των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το Εurogroup είναι σε θέση να γνωρίζουν ότι τα πρόσθετα μέτρα που απαίτησε το ΔΝΤ και πλέον σύσσωμη η ΕΕ ζητά από την Ελλάδα δεν πρόκειται να εισπραχθούν και στην πραγματικότητα δεν είναι απαραίτητα.
Και αυτό διότι ο Πολ Τόμσεν, η Ντέλια Βελκουλέσκου και οι άλλοι υπηρεσιακοί παράγοντες του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, έχουν υποπέσει σε σωρεία λαθών, κακών υπολογισμών, ασαφειών και αντιφάσεων κατά τη συγγραφή της περίφημης έκθεσης του ΔΝΤ για την Ελλάδα.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει το Κυπριακό Πρακτορείο Ειδήσεων, σύμφωνα με έγγραφο του Συμβουλίου, η ομάδα Τόμσεν έχει κάνει χονδροειδή λάθη στον υπολογισμό του ελλείμματος, του πληθωρισμού, του ρυθμού ανάπτυξης, της είσπραξης εσόδων, της οροφής των δαπανών του δημοσίου, αλλά και σε θέματα όπως η εκτέλεση των μεταρρυθμίσεων, το είδος και η απόδοση των εισφορών των ασφαλισμένων, η εξοικονόμηση από τους ασφαλιστικούς νόμους και άλλα.
Αναλυτικά σε σχέση με τη σημερινή οικονομική κατάσταση, το έγγραφο αναφέρει ότι το ΔΝΤ έχει κάνει τα εξής λάθη: “Η διαφορά στην εκτίμηση οφείλεται σε υπερβολικά συντηρητικές παραδοχές που εφαρμόζονται συστηματικά από το Ταμείο τόσο επί των εσόδων, όσο και στο σκέλος των δαπανών”
“Από την πλευρά των εσόδων: οι προβλέψεις της έκθεσης προϋποθέτουν ότι οι ελαστικότητες των εσόδων παραμένουν κάτω από τις ελαστικότητες του ΟΟΣΑ που χρησιμοποιούνται συνήθως για τις προβλέψεις των εσόδων. Επιπλέον, το ΔΝΤ υπολογίζει την ελαχιστοποίηση της μεταφοράς στα επόμενα των πρόσφατων εσόδων των υπερ-επιδόσεων για λογαριασμό των διαφόρων παραγόντων ως εφάπαξ, κάτι που στερείται τεχνικής βάσης.
Οι προβλέψεις της έκθεσης, εν μέρει ή πλήρως υποτιμούν διάφορα έσοδα από την πλευρά των παραμετρικών μέτρων που νομοθετήθηκαν τόσο το 2015 όσο και το 2016, συμπεριλαμβανομένων των φόρων κατανάλωσης στα καύσιμα, των φόρων κατανάλωσης στα τσιγάρα και το αλκοόλ, τη φορολογία των ξενοδοχείων, φόρους οχημάτων και άλλα”.
“Από την πλευρά των δαπανών, οι προβλέψεις της έκθεσης υποθέτουν ότι τα ανώτατα όρια δαπανών δεν θα γίνουν σεβαστά, συσσωρεύοντας διολίσθηση 1,3% του ΑΕΠ μέχρι το 2018. Αυτή η παραδοχή αντιβαίνει στα πρότυπα του ΔΝΤ που θεωρούν πως οι λειτουργικές δαπάνες θα αυξηθούν ανάλογα με τον πληθωρισμό και ότι τα ανώτατα όρια του προϋπολογισμού θα πρέπει να τηρούνται. Αυτό είναι ιστορικά ανακριβές για την Ελλάδα καθώς ο στόχος των πρωτογενών δαπανών δεν έχει υπερβεί το συνολικό ανώτατο όριο, ούτε και το 2016. Είναι λάθος να προεκτείνουν σχετικά μικρές υπερβάσεις σε ορισμένους τομείς (υγεία) στο βασικό σενάριο κατά τη διάρκεια του προγράμματος”.
“Οι προβλέψεις έκθεσης άλλωστε δεν λαμβάνουν δεόντως υπόψη τα πρόσφατα στοιχεία για την εκτέλεση του προϋπολογισμού, τα οποία προσδιορίζουν μια σημαντική υπεραπόδοση το 2016, και η οποία είναι πιθανό να μεταφερθεί εν μέρει στο 2017 και το 2018. Ο κρατικός προϋπολογισμός θα φτάσει σε ένα πρωτογενές πλεόνασμα της τάξης του 1,3% του του ΑΕΠ το 2016, υπερβαίνοντας σημαντικά το στόχο του 0,1% του ΑΕΠ, παρά το εφάπαξ επίδομα συνταξιοδότησης αξίας 0,3% του ΑΕΠ που τέθηκε σε εφαρμογή το Δεκέμβριο. Με βάση τις διαθέσιμες μέχρι σήμερα ενδείξεις η ΕΕ θα προβάλει ένα πρωτογενές πλεόνασμα της τάξης του 2% του ΑΕΠ, δηλαδή 1½ ποσοστιαίες μονάδες πάνω από το στόχο”.
Παρά τις εξελίξεις αυτές, και παρά τη σημαντική υποτίμηση του εντός-του-έτους δημοσιονομικού αποτελέσματος για το 2015 και μια σημαντική ανοδική αναθεώρηση του υπολοίπου του 2016 από το περασμένο φθινόπωρο, το ΔΝΤ δεν έχει αναθεωρηθεί την πρόβλεψή του για μετά το 2018 από το 1,5% του ΑΕΠ. Σε σχέση με τα δημοσιονομικά μετά το 2018 αναφέρεται ότι συμφωνούμε με την αξιολόγηση του Ταμείου πως μια πιο φιλική προς την ανάπτυξη σύνθεση των ελληνικών δημόσιων εσόδων και των δημόσιων δαπανών θα ήταν επιθυμητή.
Ενώ η έκθεση είναι πολύ συγκεκριμένη για τα μέτρα του ισοζυγίου βελτίωσης, παραμένει αρκετά γενική ως προς τη χρήση του δημοσιονομικού χώρου που προκύπτει.
Ταυτόχρονα, στο έγγραφο αναφέρεται ότι “διαφωνούμε με την εκτίμηση του Ταμείου ότι η Ελλάδα δεν μπορεί να φτάσει το 3,5% του ΑΕΠ μέχρι το 2018 και να το διατηρήσεο για μερικά χρόνια πέρα από αυτό. Πράγματι, διάφοροι παράγοντες θα διευκολύνουν τη διατήρηση του πρωτογενούς ισοζυγίου στα επίπεδα του 2018, πέρα από τον ορίζοντα του προγράμματος. Το ένα είναι η μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού συστήματος που εγκρίθηκε στο πλαίσιο της 1ης αναθεώρησης και τώρα υλοποιείται, αναμένεται να αποφέρει πρόσθετη εξοικονόμηση 0,7% του ΑΕΠ κατά τη διάρκεια του 2019 ως 2021.
Επιπλέον, το παραγωγικό κενό αναμένεται να είναι ελαφρά αρνητικό το 2018. Μετά όμως θα υπάρξει κλείσιμο του παραγωγικού κενού (περίπου το 2021) από την είσπραξη των εσόδων, και ως εκ τούτου το δημοσιονομικό ισοζύγιο αναμένεται να βελτιωθεί αυτόματα σημαντικά υπό αμετάβλητες πολιτικές.
Ως εκ τούτου, απλά διατηρώντας το ίδιο ονομαστικό πρωτογενές ισοζύγιο του 3,5% του ΑΕΠ επιτρέπουμε στην πραγματικότητα μια διαρθρωτική δημοσιονομική επέκταση κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.” Για την ίδια την ποιότητα των δημοσίων οικονομικών της Ελλάδας σημειώνεται πως η έκθεση είναι παραπλανητική στον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζεται η πρόκληση. Αναφέρεται σε 11% των μεταφορών του ΑΕΠ προς τα ασφαλιστικά ταμεία: ωστόσο, η χρηματοδότηση των συνταξιοδοτικών ταμείων είναι διαφορετική από χώρα σε χώρα και, επομένως, οι συγκρίσεις μεταξύ των χωρών θα πρέπει να γίνονται με προσοχή.
Μεγάλο μέρος αυτού του χρηματοδοτικού κενού οφείλεται στο πολύ υψηλό ποσοστό ανεργίας, που είναι αναμφισβήτητα κυκλικό: με την ανεργία σε επίπεδο σταθερής κατάστασης, αυτό το χάσμα αναμένεται να είναι 3,5% του ΑΕΠ.
Για τις συντάξεις αναφέρεται ότι η έκθεση του ΔΝΤ υποβαθμίζει το μέγεθος των συνταξιοδοτικών μεταρρυθμίσεων που εγκρίθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος. Λαμβάνοντας όλα τα στοιχεία υπόψη, η μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού συστήματος θα δημιουργήσει συνολική καθαρή εξοικονόμηση ύψους 1,5% του ΑΕΠ μέχρι το 2018 και 2,6% του ΑΕΠ μέχρι το 2026 με περικοπές δαπανών που συμβάλλουν τα δύο τρίτα των αποταμιεύσεων μέχρι το 2018 και περισσότερο από 90% από το 2026 .
Σε αντίθεση με όλες τις πρόσφατες μεταρρυθμίσεις των συνταξιοδοτικών συστημάτων σε άλλες χώρες της ΕΕ που είχαν καταργηθεί με μεταβατικές περιόδους για τη διατήρηση των κεκτημένων δικαιωμάτων των σημερινών εργαζομένων, η ελληνική μεταρρύθμιση δεν έχει κατ `αναλογία εφαρμογή των κεκτημένων συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων για τους σημερινούς εργαζόμενους. Αυτό θα οδηγήσει σε αυξανόμενη εξοικονόμηση πάροδο του χρόνου καθώς τα κεκτημένα δικαιώματα των νέων συνταξιούχων μειωθεί κατά περίπου 10% αμέσως.
Όπως προτείνεται από την έκθεση του ΔΝΤ, υπάρχει μια υπόθεση από τη σκοπιά της διαγενεακής δικαιοσύνης, για τη μείωση της μεταβατικής περιόδου για την κύρια σύνταξη και τον εκ νέου υπολογισμό της από το 2019. Στο σχεδιασμό αυτό, ωστόσο, οι διανεμητικές συνέπειες πρέπει να εξεταστούν. Το ξεπάγωμα των κύριων συντάξεων και ο άμεσος εκ υπολογισμός τους, από την 1η Ιανουαρίου 2019 θα παράγει περίπου εξοικονόμηση 1% ΑΕΠ εάν εφαρμοστεί πλήρως το 2019, αλλά επηρεάζει τουλάχιστον 1,2 εκατομμύρια συνταξιούχους, με μέση ονομαστική περικοπή του 14% και σημαντική διακύμανση μεταξύ των διαφορετικών συνταξιούχων.
Η έκθεση τάσσεται υπέρ των περικοπών στις συντάξεις και βασίζεται στην παρατήρηση ότι τα ποσοστά φτώχειας μεταξύ του πληθυσμού σε ηλικία εργασίας έχουν αυξηθεί κατά τη διάρκεια της κρίσης, ενώ παρέμειναν σε γενικές γραμμές σταθερά μεταξύ των συνταξιούχων. Θα πρέπει, ωστόσο, να επισημανθεί, ότι, ενώ όσοι είναι ηλικία εργασίας εξακολουθούν να έχουν τη δυνατότητα να βγουν από τη φτώχεια με την εύρεση θέσεων εργασίας όταν ξεκινήσει η ανάκαμψη, οι φτωχοί συνταξιούχοι δεν έχουν αυτή τη δυνατότητα, η οποία απαιτεί μια πιο διαφοροποιημένη μεταχείριση της φτώχειας μεταξύ των συνταξιούχων .
Σε ότι αφορά το αφορολόγητο, στο έγγραφο σημειώνεται ότι τα επιχειρήματα ότι η υψηλή προσωπική έκπτωση φόρου εισοδήματος στην Ελλάδα οδηγεί το 50% των φορολογουμένων να μην πληρώνουν κανένα φόρο είναι εσφαλμένη. Η τυπική προσέγγιση είναι να κοιτάξουμε τη συνολική φορολογική επιβάρυνση στο εισόδημα. Όλοι οι φορολογούμενοι στην Ελλάδα υποχρεούνται να καταβάλλουν εισφορές κοινωνικής ασφάλισης που είναι σημαντικά υψηλότερες από ό, τι σε ορισμένες άλλες χώρες της ΕΕ. Ένα άτομο με το 67% των μέσων αποδοχών και δύο παιδιά έχει μια φορολογική επιβάρυνση 15% στην Ελλάδα, το οποίο είναι διπλάσιο από αυτό της Πορτογαλίας και περισσότερες από τρεις φορές μεγαλύτερπ από αυτό της Ισπανίας, του μέσου όρου της ΕΕ ή της Ιρλανδίας.
Αναδιανεμητικές συνέπειες, ιδίως στο κάτω άκρο των βραχιόνων του εισοδήματος, πρέπει επίσης να λαμβάνονται υπόψη. Ελλείψει αντισταθμιστικών μέτρων, μειώνοντας την προσωπική πίστωση φόρου εισοδήματος κατά μέσο όρο κατά € 600 θα αποτελέσει οπισθοδρόμηση. Το μεγαλύτερο ποσοστό μείωσης στα μετά-φόρου “take-home” έσοδα (-7,2%) θα επιβαρύνει τα άτομα με ετήσια εισοδήματα ακριβώς πάνω από τον κατώτατο μισθό, ενώ η αρνητική επίδραση μειώνεται όσο αυξάνεται το εισόδημα
Για το λάθος για τη βιωσιμότητα του Χρέους, τονίζεται ότι η εξαιρετικά αρνητική έκθεση βιωσιμότητας του ΔΝΤ βασίζεται σε μια σειρά υποθέσεων που εμφανίζονται υπερβολικά συντηρητικές και δεν υποστηρίζονται σωστά από αναλυτικά στοιχεία.
– Επιτόκια: Το ΔΝΤ έχει πλέον ενσωματωθεί μια πιο ρεαλιστική πορεία ρυθμό μεταβολής των επιτοκίων σε σταθερή κατάσταση επίπεδο των δανείων ΕΜΣ / ΕΤΧΣ. Αυτή η μείωση των επιτοκίων έχει βελτιωθεί DSA του Ταμείου. Ωστόσο, η μακροπρόθεσμη επίπεδο των ποσοστών ESM / EFSF εξακολουθεί να είναι υψηλότερη από εκείνη που χρησιμοποιείται από τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα. Η μοντελοποίηση των επιτοκίων της αγοράς έχει, επίσης, δεν έχει αλλάξει από το Μάιο. Το ΔΝΤ επίσης δεν φαίνεται να έχει ληφθεί πλήρως υπόψη την επίπτωση των μέτρων βραχυπρόθεσμου χρέους που συμφωνήθηκε από τον ΕΜΣ, τον Ιανουάριο.
– Μακροοικονομικά δεδομένα: Το ΔΝΤ αναθεώρησε προς τα κάτω τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη και τις προοπτικές του πληθωρισμού από το Μάιο του 2016 από μισή εκατοστιαία μονάδα του ΑΕΠ ετησίως. Η αναθεώρηση του ετήσιου ρυθμού αύξησης επιδεινώνει το λόγος του χρέους προς το ΑΕΠ κατά σχεδόν 40% το 2060. Δεν είναι σαφές ποιες εξελίξεις κατά τους τελευταίους έξι μήνες θα υποστηρίξουν μια τέτοια σημαντική αλλαγή στη μακροπρόθεσμη προοπτική. Το ΔΝΤ επισημαίνει υποτιθέμενες αδυναμίες στην εφαρμογή του προγράμματος, αλλά είναι δύσκολο να δούμε πώς αυτό θα υποστηρίξει την αναθεώρηση της αυξητικής τάσης του ΑΕΠ μέχρι το 2060. Η υπόθεση για μακροχρόνια απόκλιση από στόχο της σταθερότητας των τιμών της ΕΚΤ, επίσης, έρχεται σε αντίθεση με τις καθιερωμένες οικονομικές μεθόδους.
– Φορολογικά: Το ΔΝΤ έχει διατηρήσει την πρωτογενή υπόθεση του ισοζυγίου του στο 1,5% του ΑΕΠ από το 2018 σε όλο τον ορίζοντα προβολής. Αυτή είναι η κύρια διαφορά με το DSA των ευρωπαϊκών θεσμικών οργάνων, εξηγώντας περίπου τα δύο τρίτα της συνολικής διαφοράς. Ενώ κάποιος θα συμφωνούσε ότι η κύρια διαδρομή πλεόνασμα πρέπει να είναι ρεαλιστική και αξιόπιστη με τις αγορές, ένα υψηλότερο πρωτογενές ισοζύγιο για την Ελλάδα θα ήταν επιθυμητό και εφικτό.
– Άλλες παραδοχές: Οι παραδοχές σχετικά με τις ιδιωτικοποιήσεις έχουν παραμείνει αμετάβλητα σε πολύ συντηρητικά επίπεδα (και δεν λαμβάνουν υπόψη ορισμένα στοιχεία, όπως η επικείμενη αποπληρωμή των 2 δισ ευρώ στον ESM ή τη σύναψη πολλών προσφορών). Το ΔΝΤ επίσης, εξακολουθεί να προϋποθέτει την ανάγκη των 10 δισ ευρώ για την πρόσθετη ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών το 2018. Η έκθεση δεν παρέχει μια δικαιολογία για αυτή την υπόθεση, η οποία δεν είναι σύμφωνη με την εκτίμηση των αρμόδιων εποπτικών Αρχών.

Κριτική Τσακαλώτου γιατί το ΔΝΤ άλλαξε στάση ζητώντας μείωση αφορολογήτου και συντάξεων

Κριτική Τσακαλώτου γιατί το ΔΝΤ άλλαξε στάση ζητώντας μείωση αφορολογήτου και συντάξεων

Κριτική στη στάση του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου και του Βόλφγκανγκ Σόιμπλε κάνει ο Έλληνας υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος, αποκαλύπτοντας συγχρόνως πώς προέκυψε η πίεση για μείωση του αφορολογήτου και των συντάξεων.
Ερωτηθείς, από την «Εφημερίδα των Συντακτών» αν η καθυστέρηση στο κλείσιμο της αξιολόγησης προκάλεσε νέες απαιτήσεις, ο υπουργός απαντά: «Δεν έχει παίξει σε αυτό το θέμα ρόλο η όποια καθυστέρηση. Ήδη από το φθινόπωρο το ΔΝΤ ζητούσε 2% μέτρα διότι εκτιμούσε ότι το 2019 δεν θα φτάσουμε το στόχο για 3,5% πρωτογενές πλεόνασμα. Από τον Δεκέμβριο, όταν πλέον φαινόταν ότι θα πιάναμε το στόχο, άλλαξε το τροπάριο και ζήτησε μέτρα για μείωση του αφορολογήτου και των συντάξεων, με το επιχείρημα ότι αυτά είναι ποιοτικά διαρθρωτικά μέτρα που χρειάζεται η ελληνική οικονομία».
Και η δήλωση του υπουργού Οικονομικών προς την «Εφημερίδα των Συντακτών» καταλήγει: «Αυτά τα επιχειρήματα συνοδεύτηκαν με την επωδό ότι αν αυτά δεν σας αρέσουν υπάρχουν και άλλα! Πώς είναι λοιπόν δυνατό να μην υπάρχει καθυστέρηση με αυτή την τακτική και με έναν Σόιμπλε που παραμένει σφίγγα σε ό,τι αφορά το χρέος;», αναρωτιέται ο Ευκλ. Τσακαλώτος.

Σάββατο 18 Φεβρουαρίου 2017

ΑΡΧΙΣΑΝ ΤΑ ΟΡΓΑΝΑΗ Μέρκελ βλέπει πρόβλημα στην αξία του ευρώ και τα «ρίχνει» στην ΕΚΤ

Μετά από επικρίσεις από τις ΗΠΑ

Η Μέρκελ βλέπει πρόβλημα στην αξία του ευρώ και τα «ρίχνει» στην ΕΚΤ

Η Μέρκελ βλέπει πρόβλημα στην αξία του ευρώ και τα «ρίχνει» στην ΕΚΤ
H Μέρκελ παρέπεμψε στην ανεξάρτητη νομισματική πολιτική της ΕΚΤ απέναντι σε κατηγορίες από τις ΗΠΑ για «αρκετά υποτιμημένο» ευρώ   (Φωτογραφία:  Reuters )
  • 3
Μόναχο
H γερμανίδα καγκελάριος υποστήριξε ότι υπάρχει «πρόβλημα» με την ισοτιμία του ευρώ έναντι των άλλων ισχυρών νομισμάτων, λέγοντας πως η ΕΚΤ χαράσσει νομισματική πολιτική ώστε να αντεπεξέλθει και στις ανάγκες πιο αδύναμων χωρών της Ευρωζώνης και όχι αποκλειστικά σε εκείνες της Γερμανίας -αλλά υπογράμμισε με νόημα, ενώ στο κοινό βρισκόταν και ο αντιπρόεδρος των ΗΠΑ, πως αυτό είναι αποκλειστική αρμοδιότητα της ΕΚΤ.

«Αυτήν την στιγμή στην Ευρωζώνη έχουμε πρόβλημα με την αξία του ευρώ» δήλωσε, όπως μεταδίδει το Reuters, η γερμανίδα καγκελάριος από το βήμα του Συνεδρίου Ασφαλείας στο Μόναχο, σε μία ασυνήθιστη για το συνέδριο παρέκβαση σε ζητήματα νομισματικής πολιτικής.

«Η ΕΚΤ ακολουθεί νομισματική πολιτική που δεν είναι προσαρμόζεται στη Γερμανία αλλά μάλλον σε χώρες από την Πορτογαλία μέχρι τη Σλοβενία ή την Σλοβακία» είπε.

«Εάν είχαμε ακόμη το γερμανικό μάρκο, σίγουρα θα είχε διαφορετική αξία από ό,τι έχει σήμερα το ευρώ» συνέχισε, για να υπογραμμίσει όμως: «Αυτή είναι ανεξάρτητη νομισματική πολιτική, επί της οποίας εγώ ως καγκελάριος δεν έχω καμία επιρροή».

Η αναφορά της Μέρκελ, ενώ στο ακροατήριο βρισκόταν και ο αμερικανός αντιπρόεδρος Μάικ Πενς, έγινε αφού προηγουμένως εμπορικός σύμβουλος του Τραμπ είχε κατηγορήσει τη Γερμανία πως επωφελείται από ένα «αρκετά υποτιμημένο» ευρώ.

ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ Η ΚΑΓΚΕΛΑΡΙΟΣ ΕΠΑΝΑΦΕΡΕΙ ΣΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΤΟ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟ ΕΘΝΙΚΟ ΝΟΜΙΣΜΑ Περίεργη δήλωση Α. Μέρκελ: «Έχουμε πρόβλημα με την αξία του ευρώ

ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ
ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ Η ΚΑΓΚΕΛΑΡΙΟΣ ΕΠΑΝΑΦΕΡΕΙ ΣΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΤΟ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟ ΕΘΝΙΚΟ ΝΟΜΙΣΜΑ

Για πρώτη φορά η Α.Μέρκελ αναφέρει ονομαστικά το γερμανικό μάρκο ένα θέμα ταμπού και το συνέκρινε με το ευρώ προκαλώντας απορίες μήπως εν τέλει βλέπει η ίδια μια πιθανή μελλοντική διάλυση της ευρωζώνης και επιστροφή σε εθνικά νομίσματα.
 
Ένα «πρόβλημα» με την αξία του ευρώ δήλωσε ότι υπάρχει η Γερμανίδα καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ και ο λόγος είναι ότι η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα προσαρμόζει την πολιτική της στα ασθενέστερα μέλη της ευρωζώνης και όχι αυστηρά στη Γερμανία.
 
«Έχουμε βεβαίως αυτή τη στιγμή στην ευρωζώνη ένα πρόβλημα με την αξία του ευρώ», δήλωσε η Μέρκελ στη Διάσκεψη του Μονάχου για την Ασφάλεια, κάνοντας μια μάλλον ασυνήθιστη γι' αυτήν αναφορά στη νομισματική πολιτική.
 
«Η ΕΚΤ έχει μια νομισματική πολιτική που δεν βασίζεται στη Γερμανία, αλλά είναι μάλλον προσαρμοσμένη σε χώρες από την Πορτογαλία μέχρι τη Σλοβενία ή τη Σλοβακία. Αν εξακολουθούσαμε να έχουμε το γερμανικό μάρκο, θα είχε ασφαλώς διαφορετική αξία απ' ό,τι έχει αυτή τη στιγμή το ευρώ. Όμως πρόκειται για μια ανεξάρτητη νομισματική πολιτική επί της οποίας δεν έχω καμιά επιρροή ως Γερμανίδα καγκελάριος».
 
Η Μέρκελ διατύπωσε τα σχόλια αυτά ενώ στο ακροατήριο βρισκόταν ο αντιπρόεδρος των ΗΠΑ Μάικ Πενς και αφού ένας εμπορικός σύμβουλος του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ είχε κατηγορήσει τη Γερμανία ότι επωφελείται από ένα «καταφανώς υποτιμημένο» ευρώ.
 
Η αναφορά από την Γερμανίδα καγκελάριο σε ένα «what... if» σενάριο τι θα γινόταν δηλαδή εάν το μάρκο βρίσκονταν στη θέση του ευρώ προκάλεσε πολλές υπόνοιες ότι η Α.Μέρκελ δεν νιώθει ιδιαίτερα σίγουρη για το μέλλον της ευρωζώνης και του κοινού νομίσματος
 
Έκκληση για κοινές προσπάθειες με τη Ρωσία για την καταπολέμηση της ισλαμιστικής τρομοκρατίας 
 
Η Γερμανίδα καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ δήλωσε σήμερα πως εξακολουθούν να υπάρχουν προκλήσεις στις σχέσεις της Ευρώπης με τη Ρωσία, αλλά τόνισε πως είναι σημαντική η συνεργασία με τη Μόσχα στη μάχη εναντίον της ισλαμιστικής τρομοκρατίας.
 
«Η κοινή μάχη εναντίον της ισλαμικής τρομοκρατίας είναι ένας τομέας στον οποίο έχουμε τα ίδια συμφέροντα και μπορούμε να δουλέψουμε μαζί», δήλωσε η Μέρκελ στην ομιλία της στη Διάσκεψη του Μονάχου για την Ασφάλεια, ενώ στο ακροατήριο βρισκόταν ο αντιπρόεδρος των ΗΠΑ Μάικ Πενς.
 
Η Μέρκελ, η οποία εχει επικρίνει την αμερικανική απαγόρευση εισόδου σε πολίτες από επτά χώρες με κυρίως μουσουλμανικό πληθυσμό, υπογράμμισε ότι το ίδιο το ισλάμ δεν αποτελεί την πηγή της τρομοκρατίας. Πρόσθεσε πως έχει κρίσιμη σημασία να περιληφθούν μουσουλμανικές χώρες στη μάχη εναντίον της ισλαμιστικής τρομοκρατίας.
 
Η Γερμανία, η οποία δέχεται αυξανόμενη πίεση από αμερικανούς ηγέτες να αυξήσει τις στρατιωτικές δαπάνες της, θα κάνει «ό,τι είναι δυνατό» για να ανταποκριθεί στον στόχο του ΝΑΤΟ να δαπανά 2% του ΑΕΠ για την άμυνα μέχρι το 2024, δήλωσε η Μέρκελ μιλώντας στη διάσκεψη.
Η γερμανίδα καγκελάριος είπε επίσης ότι θα ήθελε να συζητήσει με τη Ρωσία το θέμα των κυβερνοεπιθέσεων και των πλαστών ειδήσεων, αλλά πρόσθεσε πως είναι αμφισβητήσιμο κατά πόσο το πρόβλημα των πλαστών ειδήσεων θα μπορούσε να αντιμετωπισθεί επιτυχώς πριν από τις εκλογές που θα διεξαχθούν φέτος στην Ευρώπη.
 
«Ξέρουμε πως η Ρωσία γνωστοποιεί πολύ ανοικτά ότι θεωρεί τις υβριδικές πολεμικές επιχειρήσεις μορφή άμυνας», δήλωσε η Μέρκελ όταν ερωτήθηκε για το θέμα των πλαστών ειδήσεων.
«Αν ήταν να εκφράσω κάποια επιθυμία, θα έλεγα πως είναι πολύ καλό να τεθεί αυτό το θέμα, για παράδειγμα, στην ημερήσια διάταξη στο πλαίσιο των συνομιλιών ΝΑΤΟ-Ρωσίας», πρόσθεσε.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Γάζα, Ουκρανία, Κίνα και ΝΑΤΟ επί Τραμπ UPD

  Ο Τραμπ είναι 47ος Πρόεδρος των ΗΠΑ | AP Photo/Evan Vucci ΒΟΡΕΙΑ ΑΜΕΡΙΚΗ 06.11.24 18:1 efsyn.gr Το γεγονός πως ο Τρα...