Δευτέρα 29 Απριλίου 2024

Α. Γεωργιάδης: Συνεργασία ιδιωτών γιατρών και γιατρών του δημοσίου για το καλό των Ελλήνων

 


«Βάζετε το κεφαλάκι σας σαν την στρουθοκάμηλο στην άμμο και παριστάνετε ότι δεν βλέπετε το πρόβλημα», είπε ο υπουργός Υγείας 'Αδωνις Γεωργιάδης, ο οποίος, απευθυνόμενος στα κόμματα της αντιπολίτευσης, είπε ότι το περιεχόμενο της τροπολογίας, για τη συνεργασία ιδιωτών γιατρών με τα δημόσια νοσοκομεία, είναι μια νομοθετική πρόνοια που στόχο έχει τη συνεργασία δύο παράλληλων συστημάτων, του δημόσιου συστήματος υγείας και του ιδιωτικού τομέα, για καλύτερες και ποιοτικότερες υπηρεσίες προς τους πολίτες.

«Εμένα αυτό που με νοιάζει, ως υπουργό Υγείας, είναι να εξαντλήσουμε κάθε διαθέσιμο μέσο για να μην μένει κανείς πολίτης στην Ελλάδα χωρίς να μπορεί να καλυφθεί», είπε ο 'Αδωνις Γεωργιάδης, κάτω από τις συνεχείς διακοπές και αντιδράσεις από τα βουλευτικά έδρανα της αντιπολίτευσης, για όσα είπε, απαντώντας, στην ένσταση αντισυνταγματικότητας επί της τροπολογίας που κατέθεσε το βράδυ της περασμένης Παρασκευής και ψηφίζεται σήμερα. «Κάνουμε μια πράξη συμφιλιώσεως των γιατρών του δημοσίου με τους ιδιώτες γιατρούς, υπό αυστηρούς όρους και προϋποθέσεις, γιατί δεν είναι αντίπαλοι, είναι συνεργάτες γιατροί, για το καλό των Ελλήνων», είπε ο υπουργός Υγείας.

Η ένσταση αντισυνταγματικότητας απορρίφθηκε, με τις ψήφους των βουλευτών της συμπολίτευσης. Προηγουμένως, όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης κατήγγειλαν και το περιεχόμενο της τροπολογίας, και τη διαδικασία με την οποία τίθεται σήμερα προς ψήφιση, ενώ υποστήριξαν ότι το σύστημα που εισάγει το υπουργείο Υγείας, επιτρέποντας τη συνεργασία ιδιωτών γιατρών με τα δημόσια νοσοκομεία, είναι και αντισυνταγματικό.

Ο 'Αδωνις Γεωργιάδης απευθύνθηκε στο ΠΑΣΟΚ, αλλά και στο ΣΥΡΙΖΑ και τα κατηγόρησε για υποκρισία, διότι το μεν ΠΑΣΟΚ ήταν εκείνο που το 2001 καθιέρωσε τα απογευματινά ιατρεία στα δημόσια νοσοκομεία, επί πληρωμή, ο δε ΣΥΡΙΖΑ ψήφισε τη διάταξη για να είναι δυνατό να προσλαμβάνονται ιδιώτες γιατροί με μπλοκάκι στο ΕΣΥ.

«Η ένσταση αντισυνταγματικότητας του ΠΑΣΟΚ λέει ότι παραβιάζουμε το σύνταγμα, διότι δημιουργούμε δύο ταχύτητες ασθενών: αυτούς που έχουν και αυτούς που δεν έχουν. Με συγχωρείτε κύριε Μάντζε, όταν θεσπίζατε το 2001, τα απογευματινά ιατρεία, επ΄ αμοιβή, δεν καθιερώσατε δύο ταχύτητες ασθενών μέσα στο ΕΣΥ; Αυτούς που έχουν να πληρώσουν το απόγευμα και αυτούς που δεν έχουν; Ήταν τότε αυτό συνταγματικό και τώρα αυτό είναι αντισυνταγματικό;», είπε ο υπουργός Υγείας, απευθυνόμενος στα έδρανα του ΠΑΣΟΚ.

Αλλά και προς τον ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Γεωργιάδης είπε ότι είναι ο ΣΥΡΙΖΑ που ψήφισε το νόμο, για να προσλαμβάνονται οι ιδιώτες γιατροί με μπλοκάκι, επ΄αμοιβή. «Εκεί δεν σας πείραζε η αμοιβή; Αν σας πειράζει η αμοιβή, γιατί ψηφίσατε τέτοιο νόμο;», είπε ο υπουργός Υγείας και ανέφερε ότι ο Παύλος Πολάκης «είναι ο πρώτος ιδιώτης που χειρούργησε σε δημόσιο νοσοκομείο, στο νοσοκομείο Ζακύνθου». «Ένας ιδιώτης γιατρός χειρούργησε, κατά παράβαση του νόμου του ΕΣΥ, τότε όπως τον κατήγγειλε το συνδικαλιστικό όργανο του ΕΣΥ», είπε ο 'Αδωνις Γεωργιάδης, κάτω από τις έντονες φωνασκίες από τα έδρανα του ΣΥΡΙΖΑ ότι δεν είχε πάρει χρήματα ο Παύλος Πολάκης, για το χειρουργείο.

«Μας λέτε ότι η κυβέρνηση θέλει δήθεν να καταστρέψει και να απαξιώσει το ΕΣΥ. ‘Ακουσον άκουσον! Από την αρχή αυτού του έτους, από τον Ιανουάριο 2024, έχουμε ήδη προκηρύξει 726 θέσεις ιατρών κλάδου ΕΣΥ, εκ των οποίων 151 θέσεις έχουν αποβεί άγονες, επίσης 2145 τακτικού νοσηλευτικού προσωπικού και σήμερα προκηρύξαμε 1138 θέσεις τακτικού λοιπού προσωπικού. Έχουμε ήδη ξεπεράσει, ετησίως, το μεγαλύτερο πρόγραμμα προσλήψεων μονίμου προσωπικού στο ΕΣΥ, από την πρώτη μέρα που ιδρύθηκε! Και αυτή η κυβέρνηση, που τις έχει ήδη προκηρύξει τις θέσεις, είναι η κυβέρνηση που δήθεν θέλει να κλείσει το ΕΣΥ!», είπε ο κ. Γεωργιάδης και πρόσθεσε ότι σήμερα θα προχωρήσει το μεγαλύτερο πρόγραμμα κτιριολογικής αναβάθμισης του ΕΣΥ και των Κέντρων Υγείας, που έχει γίνει ποτέ.

«Συνάδουν όλα αυτά με τη φαντασίωσή σας ότι θέλουμε να κλείσουμε το ΕΣΥ; Αν θέλαμε να κλείσουμε το ΕΣΥ, θα ξοδεύαμε ένα σκασμό δις για να το κάνουμε να λειτουργεί καλύτερα;», είπε ο κ. Γεωργιάδης και εξήγησε: «αντιμετωπίζουμε ένα πραγματικό πρόβλημα. Καίτοι κάνουμε διαρκώς προσκλήσεις μονίμου προσωπικού, σε κρίσιμες θέσεις, βγαίνουν άγονες. Προσπαθούμε δια των μεταρρυθμίσεων που φέρνουμε, να κάνουμε δύο παράλληλα συστήματα στην υγεία- ιδιωτική και δημόσια- να τα κάνουμε συνεργαστούν, για να αντιμετωπίσουμε τις νέες συνθήκες, να συνεργαστούν επ΄ ωφελεία των συμπολιτών μας, για να λειτουργεί το Εθνικό Σύστημα καλύτερα, για να παράγουμε καλύτερες και ποιοτικότερες υπηρεσίες υγείας σε όλους, μέσα από αυτή τη συνεργασία».

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ Δημήτρης Μάντζος κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι κάνει μια επονείδιστη και ολέθρια επιλογή που οδηγεί στην άλωση του δημόσιου χαρακτήρα του ΕΣΥ.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Νέας Αριστεράς Δημήτρης Τζανακόπουλος κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι θέλει να καναλιζάρει τη ροή των ασθενών στον ιδιωτικό τομέα.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ Κώστας Τσιάρας είπε ότι η νομολογία έχει δεχθεί τη διασύνδεση των δημοσίων νοσοκομείων με την παροχή ιατρικών υπηρεσιών από ιδιώτες και έχει δεχθεί ότι μια τέτοια διασύνδεση είναι απαραίτητος όρος για την παροχή υπηρεσιών υγείας.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος των «Σπαρτιατών» Ιωάννης Κόντης είπε ότι το κόμμα του καταψηφίζει την τροπολογία γιατί είναι πλήττεται η δημόσια υγεία.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της «Νίκης» Νίκος Βρεττός κατηγόρησε τον υπουργό Υγείας ότι «με το στανιό, επανέφερε Μεγαλοβδομαδιάτικα αυτή τη διάταξη», με την οποία τα δημόσια νοσοκομεία θα απεμπολήσουν το δημόσιο χαρακτήρα τους.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Ελληνικής Λύσης Κωνσταντίνος Χήτας είπε ότι οι πολίτες που έχουν πληρώσει όλα αυτά τα χρόνια υπέρογκα ασφάλιστρα για το δημόσιο σύστημα υγείας, τώρα θα περιμένουν ακόμη περισσότερο χρόνο στην ουρά.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος είπε ότι η τροπολογία είναι σε βάρος των αναγκών των λαϊκών στρωμάτων και κάνει ένα άλμα στην περαιτέρω εμπορευματοποίηση των δημόσιων νοσοκομείων.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Διονύσης Καλαματιανός είπε ότι η κυβέρνηση αλλάζει τον δημόσιο και καθολικό χαρακτήρα της δημόσιας υγείας και επιφέρει ένα ακόμα καίριο πλήγμα στο δημόσιο χαρακτήρα ΕΣΥ, αν δεν ολοκληρώνει την ιδιωτικοποίηση.

«Πρόκειται για κραυγαλέα αντισυνταγματική τροπολογία που παραβιάζει τις υποχρεώσεις σας για την εγγύηση πραγματικής δημόσιας υγείας, σε όλους τους πολίτες», είπε η πρόεδρος της Πλεύσης Ελευθερίας Ζωή Κωνσταντοπούλου.

«Επιχειρείτε πλήρη ιδιωτικοποίηση του ΕΣΥ που το έχει ανάγκη ο πολίτης. Πλέον βάζετε χαράτσια παντού. Είστε το συνώνυμο του χαρατσιού, χαράτσι για ακτινοδιαγνωστικές, χάρατσι για γιατρό, θα κάνετε τον πολίτη να πληρώνει για κάθε πόρτα που περνάει στο δημόσιο νοσοκομείο», είπε ο πρόεδρος της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτης Φάμελλος και κατηγόρησε τον κ. Γεωργιάδη ότι προσπάθησε την εθελοντική προσφορά του Παύλου Πολάκη εκείνη την περίοδο να τη συνδέσει με τη σημερινή διάταξη.

ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ: "Προεκλογικό bonus" στο Δημόσιο, την ώρα που παραμένουν οι μισθοί φτώχειας

 


Μικροκομματική και κοντόφθαλμη χαρακτήρισε το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής την απόφαση τoυ Yπουργικού Συμβουλίου για bonus παραγωγικότητας στο Δημόσιο.

Με κοινή δήλωσή τους, η Ευαγγελία Λιακούλη, γραμματέας ΚΟ και υπεύθυνη ΚΤΕ Εσωτερικών και η Έφη Στεφοπούλου, γραμματέας Δημόσιας Διοίκησης του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, επισημαίνουν:

* Οι αμοιβές των δημοσίων υπαλλήλων έχουν μειωθεί περισσότερο από 25% από την κρίση και μετά.

* Ο αριθμός των δημοσίων υπαλλήλων έχει επίσης μειωθεί χωρίς αντίστοιχη μείωση και καλύτερη οργάνωση της δουλειάς που καλούνται να φέρουν εις πέρας όσοι παραμένουν στο Δημόσιο.

* Η πιλοτική εφαρμογή του συστήματος bonus στο Δημόσιο που εφάρμοσε η κυβέρνηση, αποδείχτηκε ακόμα ένα εργαλείο πελατειακής χειραγώγησης της δημοσιοϋπαλληλίας, στα χέρια των κομματικών της ημέτερων.

* Οι δημόσιοι υπάλληλοι δεν θα πάρουν για άλλη μια χρονιά, δώρο Πάσχα.

* Το 2025, κατά το οποίο θα εφαρμοστεί το bonus των δημοσίων υπαλλήλων που υποσχέθηκε σήμερα ο πρωθυπουργός, απέχει 8 μήνες, η κυβέρνηση έκρινε ότι είναι η πλέον κατάλληλη στιγμή να ανακοινώσει την οριζόντια εφαρμογή του bonus παραγωγικότητας.

«Από τη μικροκομματική της κοντόφθαλμη οπτική είναι, όντως η... κατάλληλη στιγμή.

Όπως ήταν αντίστοιχα κοντόφθαλμη η περυσινή προεκλογική σπουδή της να επισπεύσει τον γραπτό διαγωνισμό για τις προσλήψεις στο Δημόσιο, με αποτέλεσμα, σήμερα, περισσότερο από 1 χρόνο αργότερα, μερικές χιλιάδες επιτυχόντες να είναι όμηροι - εγκλωβισμένοι ως προς τον χρόνο ή ακόμα και την πιθανότητα διορισμού τους», πρόσθεσαν.

Συμπλήρωσαν ότι «το bonus παραγωγικότητας είναι ένα ευπρόσδεκτο μέσο ενίσχυσης του επαγγελματισμού στο Δημόσιο. Όμως, η κυβέρνηση το χρησιμοποιεί ως προεκλογική πομφόλυγα».

Όπως σημείωσαν τα δύο στελέχη του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, «οι επαγγελματίες πρέπει να αμείβονται καλά, κι όχι με τις γλίσχρες αυξήσεις των 40 ευρώ ή τα bonus που δίνει ως προεκλογική ελεημοσύνη η κυβέρνηση.

Πρέπει να αποκατασταθεί η αγοραστική δύναμη των εργαζομένων στο Δημόσιο, που υπέστησαν, μεταξύ άλλων, και την απώλεια του 13ου και του 14ου μισθού και, κυρίως, πρέπει να πάψει η απαξίωση του Δημοσίου που έχει ανοίξει την πόρτα σε κάθε λογής ιδιωτικά συμφέροντα, τα οποία λυμαίνονται το Δημόσιο υποβαθμίζοντας την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών στον πολίτη»

Η επέκταση του μπόνους παραγωγικότητας στο Δημόσιο σε 9 ερωταπαντήσεις

 


Την επέκταση του συστήματος κινήτρων και ανταμοιβής (μπόνους παραγωγικότητας) σε φορείς του Δημοσίου παρουσίασαν στο υπουργικό συμβούλιο η υπουργός και η υφυπουργός Εσωτερικών, Νίκη Κεραμέως, και η Βιβή Χαραλαμπογιάννη, αντίστοιχα.

Δικαιούχοι του νέου συστήματος είναι οι δημόσιοι υπάλληλοι των φορέων που υπάγονται στη στοχοθεσία - αξιολόγηση (Υπουργεία, δήμοι και περιφέρειες, νοσοκομεία).

Στην αρχή κάθε έτους θα καθορίζονται οι προς ανταμοιβή στόχοι των φορέων του Δημοσίου, κατόπιν επεξεργασίας από την Επιτροπή Κινήτρων και Ανταμοιβής που αποτελείται από υπηρεσιακά στελέχη και τους αρμόδιους Γενικούς Γραμματείς, με βάση τις προτεραιότητες ανά Υπουργείο. Εφόσον οι στόχοι αυτοί επιτευχθούν, οι υπάλληλοι που έχουν συμβάλει ουσιαστικά στην επίτευξή τους, θα λαμβάνουν το μπόνους παραγωγικότητας.

Οι δικαιούχοι υπάλληλοι μπορούν να λάβουν χρηματική ανταμοιβή έως το 15% του ετήσιου βασικού μισθού τους. Η επιλογή των δικαιούχων υπαλλήλων και του ύψους ανταμοιβής ανά δικαιούχο πραγματοποιείται από τους υπηρεσιακούς τους προϊσταμένους και όχι από την πολιτική ηγεσία, με κριτήριο τη συμβολή τους στην επίτευξη των συγκεκριμένων στόχων. Το 40% του ποσού ανταμοιβής κατανέμεται ισομερώς στους δικαιούχους υπαλλήλους που εργάστηκαν για την επίτευξη του στόχου και το 60% κατανέμεται μη οριζόντια και σε συνάρτηση με τη συγκεκριμένη προσφορά του κάθε υπαλλήλου στην επίτευξη του στόχου. Με το νομοσχέδιο προβλέπονται επίσης δικλείδες ασφαλείας για να μην μετατρέπεται το μπόνους σε οριζόντιο επίδομα ενώ εισάγονται επίσης μη χρηματικές ανταμοιβές, οι οποίες μπορούν να έχουν για παράδειγμα τη μορφή συμμετοχής σε ειδικά προγράμματα πιστοποίησης γνώσεων και δεξιοτήτων από φορείς δημόσιας διοίκησης στο εξωτερικό.

Σύμφωνα με το αρμόδιο υπουργείο, στόχος του νέου συστήματος είναι η ενίσχυση της παραγωγικότητας και της αποδοτικότητας των δημοσίων υπαλλήλων ώστε να επιτυγχάνεται η ταχύτερη και αποτελεσματικότερη εφαρμογή μεταρρυθμίσεων με απώτερο στόχο τη βέλτιστη εξυπηρέτηση των πολιτών.

Σε δήλωσή της η κα. Κεραμέως ανέφερε: «Εισάγουμε υγιή κίνητρα στο Δημόσιο. Επενδύουμε στους ανθρώπους μας, επιβραβεύουμε τους δημοσίους υπαλλήλους που είναι ιδιαιτέρως αποδοτικοί. Αλλάζουμε την αντίληψη για το Δημόσιο μέσα από ένα πλούσιο μεταρρυθμιστικό πλέγμα που αποσκοπεί στη δημιουργία ενός πιο σύγχρονου, πιο φιλικού, πιο αποτελεσματικού κράτους που θα εξυπηρετεί καλύτερα τον πολίτη.».

Η κα. Χαραλαμπογιάννη από την πλευρά της δήλωσε: «Εκπληρώνουμε σήμερα, ακόμα μια προεκλογική μας δέσμευση, με το νέο σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής που εντάσσεται στην ευρύτερη στρατηγική μας για τη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού στο δημόσιο. Συνδέουμε άρρηκτα το νέο νομοθέτημα με τη στοχοθεσία και δημιουργούμε ένα περιβάλλον παρακίνησης, αξιοκρατίας, διαφάνειας και αποτελεσματικότητας, προς όφελος των πολιτών.».

 

Εννέα ερωτήσεις - απαντήσεις για το μπόνους παραγωγικότητας

Λεπτομέρειες για το νέο σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής δημοσίων υπαλλήλων δίνει το υπουργείο Εσωτερικών με 9 ερωταπαντήσεις.

 

Τι είναι το νέο σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής δημοσίων υπαλλήλων (μπόνους παραγωγικότητας);

Πρόκειται για ένα νέο σύστημα επιβράβευσης των δημοσίων υπαλλήλων για την ουσιαστική συμβολή τους στην επίτευξη προσδιορισμένων και μετρήσιμων στόχων, απόλυτα συνδεδεμένο με το υφιστάμενο σύστημα στοχοθεσίας - αξιολόγησης και με τα Ετήσια Σχέδια Δράσης των Υπουργείων.

Στόχος του νέου συστήματος είναι η ενίσχυση της παραγωγικότητας και της αποδοτικότητας των δημοσίων υπαλλήλων ώστε να επιτυγχάνεται η ταχύτερη και αποτελεσματικότερη εφαρμογή μεταρρυθμίσεων με απώτερο στόχο τη βέλτιστη εξυπηρέτηση των πολιτών.

 

Ποια είναι τα οφέλη του μπόνους παραγωγικότητας;

Τα οφέλη του συγκεκριμένου νομοθετήματος είναι τα ακόλουθα:

Επιβράβευση άξιων και αποτελεσματικών δημοσίων υπαλλήλων - εισαγωγή υγιών κινήτρων στο Δημόσιο.

Ενίσχυση της αποτελεσματικότητας του Δημόσιου Τομέα - ενίσχυση της συνεργατικότητας μεταξύ υπηρεσιών που εξυπηρετούν κοινούς στόχους.

Καλύτερες δημόσιες υπηρεσίες - καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη.

Ταχύτερη εφαρμογή μεταρρυθμίσεων και προτεραιοτήτων Υπουργείων.

Ενίσχυση της εικόνας και της ελκυστικότητας του Δημόσιου Τομέα ως εργοδότη.

 

Ποιους αφορά το μπόνους παραγωγικότητας;

Όλοι οι υπάλληλοι φορέων που υπάγονται στην στοχοθεσία - αξιολόγηση, όπως π.χ. Υπουργεία, δήμοι και περιφέρειες, νοσοκομεία, είναι εν δυνάμει δικαιούχοι του μπόνους παραγωγικότητας.

Προκειμένου να λάβει ένας υπάλληλος το μπόνους παραγωγικότητας, πρέπει να έχει συμβάλει ουσιαστικά στην επίτευξη στόχου που έχει επιλεγεί προς ανταμοιβή.

 

Πώς επιλέγονται οι προς επιβράβευση στόχοι;

Οι στόχοι που τίθενται για κάθε υπηρεσία του Δημοσίου προκύπτουν από την υφιστάμενη διαδικασία στοχοθεσίας φορέων του Δημοσίου, στην όποια ενσωματώνονται και εξειδικεύονται ανά Γενική Διεύθυνση, Διεύθυνση και Τμήμα τα έργα των Ετήσιων Σχεδίων Δράσης των Υπουργείων.

Στην αρχή κάθε έτους θα καθορίζονται οι, προς ανταμοιβή, στόχοι των φορέων, κατόπιν επεξεργασίας από την Επιτροπή Κινήτρων και Ανταμοιβής που αποτελείται από υπηρεσιακά στελέχη και τους αρμόδιους Γενικούς Γραμματείς, με βάση τις προτεραιότητες ανά Υπουργείο.

 

Πώς υπολογίζεται ο βαθμός επίτευξης των στόχων;

Οι στόχοι των υπηρεσιών που προκύπτουν από την υφιστάμενη διαδικασία στοχοθεσίας φορέων του Δημοσίου διαμορφώνονται στο σύνολό τους σύμφωνα με τη μέθοδο S.M.A.R.T..

Με αυτόν τον τρόπο προκύπτουν στόχοι που είναι:

Συγκεκριμένοι,

Μετρήσιμοι,

Επιτεύξιμοι,

Σχετικοί,

Χρονικά προσδιορισμένοι.

Ο βαθμός επίτευξης των επιλεγμένων προς επιβράβευση στόχων υπολογίζεται με βάση συγκεκριμένους δείκτες μέτρησης απόδοσης.

Οι δείκτες αυτοί, καθώς και το τεκμηριωτικό υλικό που αποδεικνύει την πρόοδο της επίτευξης των επιλεγμένων στόχων, καταγράφονται στο Πληροφοριακό Σύστημα Ανταμοιβής, που υλοποιείται για τον σκοπό αυτό, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

 

Πώς επιλέγονται οι δικαιούχοι υπάλληλοι και πως διασφαλίζεται ότι δεν θα καταλήξει επιδοματικού χαρακτήρα σε όλους;

Η επιλογή των δικαιούχων υπαλλήλων και του ύψους ανταμοιβής ανά δικαιούχο πραγματοποιείται από τους υπηρεσιακούς τους προϊσταμένους και όχι από την πολιτική ηγεσία, με κριτήριο τη συμβολή τους στην επίτευξη των συγκεκριμένων στόχων.

Προκειμένου το μπόνους παραγωγικότητας να μην αποκτήσει «επιδοματικό» χαρακτήρα καθορίζεται ελάχιστο ποσό ανταμοιβής ανά υπάλληλο και ανώτατος αριθμός δικαιούχων υπαλλήλων ανά φορέα.

Το 40% του ποσού ανταμοιβής κατανέμεται ισομερώς στους δικαιούχους υπαλλήλους και το 60% κατανέμεται μη οριζόντια και σε συνάρτηση με την προσφορά του κάθε υπαλλήλου στην επίτευξη του στόχου.

 

Ποιο είναι το ύψος της χρηματικής ανταμοιβής που λαμβάνουν οι υπάλληλοι;

Οι δικαιούχοι υπάλληλοι μπορούν να λάβουν χρηματική ανταμοιβή έως το 15% του ετήσιου βασικού μισθού τους.

Ο προϋπολογισμός για τις χρηματικές ανταμοιβές, σύμφωνα με το νέο σύστημα, ανέρχεται συνολικά σε 40 εκατομμύρια ευρώ ανά έτος.

 

Τι είναι οι μη χρηματικές ανταμοιβές;

Οι μη χρηματικές ανταμοιβές χορηγούνται εφάπαξ, ετησίως, σε υπαλλήλους που έχουν συμβάλει στην πλήρη επίτευξη στόχων και δεν έχουν λάβει χρηματική ανταμοιβή.

Χορηγούνται κατόπιν εμπεριστατωμένων εισηγήσεων των άμεσων προϊσταμένων των υπαλλήλων.

Μπορούν να έχουν για παράδειγμα τη μορφή συμμετοχής σε ειδικά προγράμματα πιστοποίησης γνώσεων και δεξιοτήτων από φορείς δημόσιας διοίκησης στο εξωτερικό.

 

Πώς διασφαλίζεται η αντικειμενικότητα στη διαδικασία χορήγησης του μπόνους παραγωγικότητας;

Το νομοσχέδιο εισάγει μια σειρά από δικλείδες ασφαλείας για την αντικειμενικότητα στη διαδικασία χορήγησης του μπόνους παραγωγικότητας:

Προβλέπεται μεθοδικός τρόπος κατανομής της ανταμοιβής, με συγκεκριμένους μαθηματικούς τύπους που αναγράφονται ρητά στο σχέδιο νόμου,

Οι υπάλληλοι που θα λάβουν μπόνους παραγωγικότητας επιλέγονται από τους υπηρεσιακούς τους προϊσταμένους και όχι από την πολιτική ηγεσία των Υπουργείων,

Το Πληροφοριακό Σύστημα Ανταμοιβής διασφαλίζει τη δίκαιη εφαρμογή του μπόνους παραγωγικότητας, μέσω της παρακολούθησης των δεικτών μέτρησης απόδοσης και του απαραίτητου τεκμηριωτικού υλικού,

Δίνεται η δυνατότητα στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας να προβαίνει σε δειγματοληπτικό έλεγχο δίκαιης κατανομής και ορθής καταβολής του μπόνους.

Διαβάστε επίσης:

Κυρ.Μητσοτάκης: Ειδικό μπόνους παραγωγικότητας στους δημοσίους υπαλλήλους που επιτυγχάνουν συγκεκριμένους στόχους

Η Σαουδική Αραβία, η Νότια Αφρική, η Αίγυπτος και άλλες αφρικανικές χώρες αποσύρουν τον χρυσό τους από τις ΗΠΑ! Έλλειψη εμπιστοσύνης προς τους Αμερικανούς και φόβοι για μία παγκόσμια οικονομική κρίση 29.04.2024 | 07:23

 

Σε μία κίνηση που προκαλεί ανησυχία ως προς την κατάσταση της παγκόσμιας οικονομίας προχώρησαν η Αίγυπτος, η Νότια Αφρική, το Καμερούν, η Σενεγάλη, Αλγερία και η Σαουδική Αραβία, καθώς άρχισαν να αποσύρουν τα αποθέματα τους σε χρυσό, από τις ΗΠΑ!

Τέτοια κίνηση γίνεται όταν κάποιος θέλει να εξασφαλίσει το δικό του χρυσό καθώς θεωρεί πως εκεί που βρίσκεται κινδυνεύει, με λίγα λόγια οι χώρες αυτές δεν έχουν καμία εμπιστοσύνη στις ΗΠΑ.Αυτό σίγουρα εν μέρει οφείλεται στην πρόσφατη απόφαση των Αμερικανών να κατασχέσουν ρωσικά περιουσιακά στοιχεία, αξίας περίπου 6 με 8 δισεκατομμυρίων $, καθώς από εδώ και στο εξής δημιουργείται έλλειμμα εμπιστοσύνης.


Αυτός είναι ο πρώτος λόγος αλλά υπάρχει και δεύτερος: Ο χρυσός όπως είναι γνωστό είναι το ασφαλές καταφύγιο όταν αναμένεται μία άνευ προηγουμένου οικονομική κρίση που θα πλήξει τα χρηματοπιστωτικά συστήματαΑξίζει να σημειωθεί ότι η Σαουδική Αραβία και η Νότια Αφρική και η Αίγυπτος είναι μέλη των BRICS, ενώ η Αλγερία έχει πραγματοποιήσει αίτηση ένταξης στον οργανισμό.

Σε ότι αφορά και τις υπόλοιπες αφρικανικές χώρες, όλες έχουν εκφράσει την επιθυμία τους να ενταχθούν στα BRICS κάποια στιγμή στο μέλλον.

Θεόφραστος Ανδρεόπουλος email: andreopoulos@pronews.gr

Έρχεται άρση μονιμότητας στο δημόσιο; Ο Κασσελάκης ανέφερε για ασαφή αξιολόγηση αποδοτικότητας (Βίντεο


Είχε γίνει ερώτηση για το θέμα σε συνέντευξη του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ και είχε απαντήσει: Στην ζωή τίποτα δεν είναι μόνιμο”

Μιλώντας σε πρωινή τηλεοπτική εκπομπή ο κ. Στέφανος Κασσελάκης απέφυγε να απαντήσει ξεκάθαρα για την άρση μονιμότητας στο δημόσιο, ένα σοβαρό θέμα που αγγίζει ολόκληρη την ελληνική κοινωνία.

Η αναφορά του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ,  σε αξιολόγηση "αποδοτικότητας" είναι περίεργη και σίγουρα υποκρύπτει ύποπτα σχέδια, τα οποία προφανώς έχουν τεθεί από το 2012-13.

Η άρση της μονιμότητας στο δημόσιο αποτελεί ένα τεράστιο και “ καυτό” κεφάλαιο για την ελληνική κοινωνία, η οποία για όσους ανατρέξουν στην εποχή πριν την πρωθυπουργία του Ελευθέριου Βενιζέλου, θα διαπιστώσουν ότι ήταν ένα μέσο “κατάληψης” της εξουσίας από τους ημέτερους

Τώρα το πρόβλημα αφορά σχέδια της νέας Τάξης πραγμάτων, που θέλει κανείς εργαζόμενος να μην είναι “μόνιμος” πουθενά, και δεν αναφερόμαστε φυσικά σε περιπτώσεις επίορκων δημοσίων υπαλλήλων, που θα πρέπει να εκδιώκονται με διαδικασίες εξπρές.       

Τι ετοιμάζουν ξένα κέντρα για Ελλάδα και Ευρώπη στο θέμα αυτό

Το πρόβλημα για τους δανειστές μας ήταν  από την αρχή της κρίσης, η μείωση του κράτους, σε πολλούς τομείς και ιδιωτικοποίηση των πάντων, κάτι που ήδη βλέπουμε στην Υγεία, στους Δήμους, στις υπηρεσίες εθνικών οδών, στις ΔΕΚΟ, και σε πολλούς άλλους τομείς του δημοσίου.

Στα δημόσια σχολεία υπάρχει σχέδιο ( άγνωστο το πότε θα εφαρμοστεί) πιθανότατης υπαγωγής τους στις περιφέρειες ή στους Δήμους, που θα είναι πιθανόν υπεύθυνοι και για την μισθοδοσία τους

Οι περίπου 50.000 εργαζόμενοι ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου οι οποίοι περιλαμβάνονται στον σκληρό πυρήνα του τακτικού προσωπικού στον δημόσιο τομέα αποτελούν το πιο ευάλωτο κομμάτι εργαζομένων στην όποια πολιτική απόφαση για μείωση προσωπικού.

Υπενθυμίζουμε νόμο που ψηφίστηκε τον Φεβρουάριο αναφέρει ότι "διαδοχικές συμβάσεις ορισμένου χρόνου ή έργου που συνάπτονται στον δημόσιο τομέα δεν μπορούν να μετατραπούν σε αορίστου χρόνου, ακόμα και αν καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες του οικείου φορέα που προέβη στην πρόσληψη.

Υπό προϋποθέσεις οι συμβασιούχοι που συνάπτουν διαδοχικές συμβάσεις ορισμένου χρόνου ή έργου αποκτούν το δικαίωμα, μετά τη λήξη ή την καταγγελία τους, να λάβουν τη νόμιμη αποζημίωση, ανάλογα με τα χρόνια προϋπηρεσίας τους"

Το γενικότερο σχέδιο είναι η κατάργηση όσων δημόσιων επιχειρήσεων έχουν παραμείνει Φορείς Γενικής Κυβέρνησης, υπό τον έλεγχο του κράτους μέσω του Δημοσίου Λογιστικού, δημόσιων συμβάσεων, προσλήψεων προσωπικού.

Πρόκειται για μια προσπάθεια η οποία εκπορεύεται από ξένα κέντρα αποφάσεων, και αφορά ολόκληρη την Ευρώπη, εν μέσω φημών ακόμη και για πιθανή τραπεζική κρίση, προερχομένη από τις ΗΠΑ, η οποία θα συμπαρασύρει τους πάντες και τα πάντα στο διάβα της.    

Financial Times / Η Ελλάδα σύντομα θα γίνει η φτωχότερη χώρα της ΕΕ – Χειρότερα και από Βουλγαρία



Την πραγματικότητα πίσω από τη μαγική εικόνα των αριθμών στην ελληνική οικονομία αναδεικνύουν οι Financial Times σε δημοσίευμα με τον χαρακτηριστικό τίτλο «Η οικονομική ανάκαμψη της Ελλάδας σε (επώδυνο) πλαίσιο».

Η Ελλάδα είναι μια από τις χώρες με τις καλύτερες επιδόσεις στην ευρωζώνη το τελευταίο διάστημα, έχει όμως γίνει και η φτωχότερη, επισημαίνει η στήλη Alphaville των Financial Τime

Μεταξύ άλλων καταγράφουν μερικές από τις πιο σημαντικές θετικές ειδήσεις για την ελληνική οικονομία, αλλά και τις πολλές αρνητικές επιπτώσεις για τους πολίτες που έρχονται ως απόρροια της πρωτοφανούς οικονομικής κρίσης των τελευταίων δεκαπέντε ετών.

«Η χώρα είναι πραγματικά ανάμεσα σε εκείνες με τις καλύτερες επιδόσεις στην Ευρωζώνη, όμως έχει γίνει και η φτωχότερη» σχολιάζουν οι Financial Times στην ανάλυσή τους.

Συγκεκριμένα, τονίζεται ότι «η τελευταία ανάκαμψη έχει μόλις ελαφρώς ανεβάσει το βιοτικό επίπεδο των Ελλήνων σε σχέση με τον μέσο όρο της ΕΕ τα τελευταία δύο χρόνια – και όχι αρκετά για να τους βγάλει από τη θέση τους ως τους φτωχότερους ανθρώπους στην ευρωζώνη.

Αυτό είναι κάτι σχετικά νέο για την Ελλάδα, καθώς το κατά κεφαλήν ΑΕΠ ήταν παρόμοιο με αυτό του μέσου όρου της ΕΕ μέχρι το 2009. Έκτοτε, σε 10 χώρες το βιοτικό επίπεδο αυξήθηκε πάνω από αυτό της Ελλάδας, με αποτέλεσμα η Ελλάδα να είναι η δεύτερη φτωχότερη χώρα στην ΕΕ μετά τη Βουλγαρία και η φτωχότερη στο μπλοκ του κοινού νομίσματος.

Με το χάσμα με τη Βουλγαρία να μειώνεται απότομα, δεν είναι παράλογο να περιμένουμε ότι η Ελλάδα θα γίνει σύντομα η φτωχότερη χώρα της ΕΕ»






Αναλυτικά το άρθρο των Financial Times:

«Ήρθε η ώρα να δούμε την ισχυρή οικονομική ανάκαμψη της Ελλάδας μετά την πανδημία σε ιστορικό πλαίσιο. Η χώρα συγκαταλέγεται πράγματι στις καλύτερες πρόσφατες επιδόσεις της ευρωζώνης, αλλά έχει γίνει και η φτωχότερη

Την περασμένη εβδομάδα, ο οίκος αξιολόγησης S&P ήταν ο τελευταίος που έπλεξε το εγκώμιο της χώρας, καθώς αναθεώρησε τις προοπτικές της χώρας σε “θετικές”. Αυτό συνέβη στο πλαίσιο της ανάληψης από τις ελληνικές αρχές “μιας ευρείας κλίμακας ατζέντας διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων και της αντιμετώπισης μακροχρόνιων σημείων συμφόρησης”, η οποία ενίσχυσε την ανάπτυξη πάνω από τον μέσο όρο της ευρωζώνης και είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση του λόγου χρέους προς ΑΕΠ. Οι θετικές προοπτικές αντανακλούν την προσδοκία μας ότι το αυστηρό δημοσιονομικό καθεστώς θα συνεχίσει να ωθεί τη μείωση του λόγου του δημόσιου χρέους, ενώ η ανάπτυξη θα συνεχίσει να ξεπερνά τις αντίστοιχες της Ελλάδας στην ευρωζώνη.

Πράγματι, τα νέα στοιχεία που δημοσίευσε η Eurostat τη Δευτέρα έδειξαν ότι το ελληνικό δημόσιο χρέος σε σχέση με το ΑΕΠ μειώθηκε κατά 10,8 ποσοστιαίες μονάδες στο 162% το 2023.

Η ελληνική οικονομία αναπτύχθηκε κατά 2% το 2023, ξεπερνώντας τη συρρίκνωση της Γερμανίας κατά 0,3%. Από το 2019, πριν από την πανδημία, η χώρα αναπτύχθηκε με σχεδόν διπλάσιο ρυθμό από τον αντίστοιχο της ευρωζώνης. Την περασμένη εβδομάδα το ΔΝΤ δήλωσε ότι η ελληνική οικονομία θα αναπτυχθεί κατά 2% και φέτος και θα συνεχίσει να ξεπερνά τον μέσο ρυθμό ανάπτυξης της νομισματικής ένωσης για τα επόμενα δύο χρόνια.

Οι ισχυροί αριθμοί του τουρισμού – οι οποίοι συμβαδίζουν με τη βελτίωση της αγοράς εργασίας και την ανάκαμψη της κατανάλωσης – βοηθούν. Το ίδιο και οι διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις που αποσκοπούν στην άρση των εμποδίων στην ανάπτυξη, όπως η αύξηση της ψηφιακής πρόσβασης στις δημόσιες υπηρεσίες, η επιτάχυνση των δικαστικών αποφάσεων και η βελτίωση της διαφάνειας και των δημόσιων οικονομικών


 Όπως δήλωσε στη FTAV ο οικονομολόγος της BNP Paribas Guillaume Derrien:

Η ανανεωμένη πολιτική σταθερότητα και η απότομη δημοσιονομική εξυγίανση καθιστούν την Ελλάδα πολύ πιο ελκυστική χώρα για επενδύσεις από ό,τι στο παρελθόν.

Ωστόσο …

Η τελευταία ανάκαμψη έχει μόλις ελαφρώς ανεβάσει το βιοτικό επίπεδο των Ελλήνων σε σχέση με τον μέσο όρο της ΕΕ τα τελευταία δύο χρόνια – και όχι αρκετά για να τους βγάλει από τη θέση τους ως τους φτωχότερους ανθρώπους στην ευρωζώνη.

Αυτό είναι κάτι σχετικά νέο για την Ελλάδα, καθώς το κατά κεφαλήν ΑΕΠ ήταν παρόμοιο με αυτό του μέσου όρου της ΕΕ μέχρι το 2009. Έκτοτε, σε 10 χώρες το βιοτικό επίπεδο αυξήθηκε πάνω από αυτό της Ελλάδας, με αποτέλεσμα η Ελλάδα να είναι η δεύτερη φτωχότερη χώρα στην ΕΕ μετά τη Βουλγαρία και η φτωχότερη στο μπλοκ του κοινού νομίσματος.

Με το χάσμα με τη Βουλγαρία να μειώνεται απότομα, δεν είναι παράλογο να περιμένουμε ότι η Ελλάδα θα γίνει σύντομα η φτωχότερη χώρα της ΕΕ.

Πώς συμβιβάζονται αυτές οι αντίθετες ιστορίες ισχυρής ανάκαμψης και φτώχειας;

Η απάντηση βρίσκεται στον απόηχο της χρηματοπιστωτικής κρίσης και της λιτότητας που ακολούθησε την κρίση του 2010. Οι ελληνικές δαπάνες περικόπηκαν και οι φόροι αυξήθηκαν για να εξασφαλιστεί η διάσωση από το ΔΝΤ και την ΕΕ, συμπιέζοντας τις επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά και κατεδαφίζοντας την οικονομία. Η έκταση της οικονομικής ζημίας ήταν εξαιρετική για καιρό ειρήνης.

Η ελληνική οικονομία συρρικνώθηκε σχεδόν κατά 30% από την κορυφή έως κάτω. Το 2016, οι καταναλωτικές δαπάνες μειώθηκαν κατά 24% σε σχέση με το 2007, οι κρατικές δαπάνες μειώθηκαν κατά 20% και οι επενδύσεις κατέρρευσαν κατά 65%. Την ίδια περίοδο, η μεταποιητική δραστηριότητα μειώθηκε σχεδόν στο μισό, το λιανικό εμπόριο και η επαγγελματική δραστηριότητα συρρικνώθηκαν κατά σχεδόν το ένα τρίτο. Η ανεργία εκτοξεύθηκε σε ιστορικά υψηλό επίπεδο, σχεδόν στο 30%.

Ως αποτέλεσμα, η ελληνική οικονομία είναι σήμερα περίπου 19% μικρότερη από ό,τι το 2007 – παρά την ισχυρή ανάκαμψη της χώρας μετά την πανδημία – ενώ η οικονομία της ΕΕ στο σύνολό της έχει αυξηθεί κατά 17%.

Το οικονομικό πλήγμα είναι σχεδόν πρωτοφανές στη σύγχρονη εποχή, συγκρίσιμο μόνο με τη Μεγάλη Ύφεση των ΗΠΑ τη δεκαετία του 1930, σημειώνει ο Γιώργος Λαγαρίας επικεφαλής οικονομολόγος της Mazars Wealth Management.

Οι πραγματικοί μισθοί μειώνονταν σταθερά μέχρι το 2022, την τελευταία διαθέσιμη τιμή στη βάση δεδομένων του ΟΟΣΑ, και είναι μειωμένοι κατά 30% σε σχέση με τα προ της χρηματοπιστωτικής κρίσης επίπεδα, αφήνοντας τη χώρα με έναν από τους χαμηλότερους μέσους μισθούς μεταξύ των ανεπτυγμένων οικονομιών.

Ο κατασκευαστικός τομέας – σημαντικός μοχλός ανάπτυξης πριν από την κρίση – έχει σχεδόν εξαλειφθεί. Οι επενδύσεις σε κατοικίες, οι οποίες αντιπροσώπευαν πάνω από το 10% του ΑΕΠ στο αποκορύφωμα της φούσκας του 2008, έχουν έκτοτε κατρακυλήσει στο 2% του ΑΕΠ, το χαμηλότερο ποσοστό μεταξύ των χωρών της ευρωζώνης. Όπως λέει ο Derrien της BNP: ” Η Ελλάδα έχει πλέον ένα λιγότερο ανισόρροπο μοντέλο οικονομικής ανάπτυξης -κάτι που είναι θετικό- αλλά η πτώση της οικοδομικής δραστηριότητας δεν έχει ακόμη εξισορροπηθεί πλήρως από την επέκταση σε νέους τομείς.

Υπάρχουν επίσης ανησυχίες για τις μακροπρόθεσμες οικονομικές προοπτικές της χώρας. Ο κ. Λαγκάριας υποστηρίζει ότι η ανάπτυξη με περιορισμένη μόχλευση* -που είναι η περίπτωση της Ελλάδας- θα παραμείνει υποτονική και προβλέπει ότι θα χρειαστούν πολλά χρόνια “επίμονων μεταρρυθμίσεων” για να επιστρέψει η Ελλάδα στο σημείο που βρισκόταν το 2007. Οι χαμηλές επενδύσεις και η υποτονική παραγωγικότητα συνεχίζουν επίσης να περιορίζουν το οικονομικό δυναμικό της Ελλάδας, σύμφωνα με τον Derrien. Στην τελευταία του έκθεση για τη χώρα, το ΔΝΤ αναφέρει επίσης την κλιματική αλλαγή ως κίνδυνο – καθώς το 90% των τουριστικών υποδομών της χώρας και το 80% των βιομηχανικών δραστηριοτήτων βρίσκονται σε περιοχές που εκτίθενται σε υψηλούς κλιματικούς κινδύνους – και τα ολοένα και πιο θλιβερά δημογραφικά στοιχεία. Οι γεννήσεις στην Ελλάδα μειώθηκαν σε χαμηλό εννέα δεκαετιών το 2022, επιδεινώνοντας τη γήρανση και τη συρρίκνωση του πληθυσμού της χώρας, καθώς πολλοί νέοι εγκαταλείπουν τη χώρα κάθε χρόνο.

Συνολικά, η οικονομική ανάκαμψη της Ελλάδας θα πρέπει να πανηγυριστεί, αλλά θα πρέπει να εξεταστεί στο πλαίσιο μιας αξιοσημείωτης οικονομικής κρίσης που την έχει αφήσει σε μια τρύπα από την οποία μπορεί να χρειαστεί μια ολόκληρη γενιά για να βγει.




http://dlvr.it/T68bCP

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ Εσίγησε η μορσική επικοινωνία...

  Εσίγησε η μορσική επικοινωνία... Χιλιάδες ναυτικοί και εκατοντάδες ελληνικά πλοία δε θα μπορούν πλέον να στέλνουν τα μηνύματά τους, τους κ...