ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ
ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΓΙΑ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
ΑΡΘΡΟ 19 Καθένας έχει το δικαίωμα της ελευθερίας της γνώμης και της έκφρασης
Η Ρωσία απέρριψε την πρόταση Ντόναλντ Τραμπ για αναβολή της ένταξης της Ουκρανίας στο ΝΑΤΟ για 20 χρόνια,λ στο πλαίσιο του ειρηνευτικού σχεδίου που επεξεργάζεται ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ, ως αντάλλαγμα της διατήρησης των εδαφών που κατέχει η Μόσχα στην Ουκρανία.
Η κίνηση αυτή της Μόσχας, εάν ισχύουν οι πληροφορίες, πρόκειται να περιπλέξει ακόμη πιο πολύ την κατάσταση στην Ουκρανία για τον τερματισμό του πολέμου.Σύμβουλοι του Ντόναλντ Τραμπ δημοσίως και ιδιωτικά έχουν καταθέσει προτάσεις για τον τερματισμό του πολέμου στην Ουκρανία που θα εκχωρούσε μεγάλα τμήματα της χώρας στη Ρωσία για το άμεσο μέλλον.
Οι προτάσεις τριών βασικών συμβούλων, συμπεριλαμβανομένου του επερχόμενου απεσταλμένου του Τραμπ στη Ρωσία-Ουκρανία, τον απόστρατο Αντιστράτηγο Keith Kellogg, μοιράζονται ορισμένα στοιχεία, συμπεριλαμβανομένης της απόσυρσης της ένταξης της Ουκρανίας στο ΝΑΤΟ από το τραπέζι και αναβολης της για 20 χρόνια.Οι σύμβουλοι του Τραμπ θα προσπαθήσουν να εξαναγκάσουν τη Μόσχα και το Κίεβο σε διαπραγματεύσεις συμπεριλαμβανομένης της διακοπής της στρατιωτικής βοήθειας προς το Κίεβο, εκτός εάν συμφωνήσει να συνομιλήσει, αλλά θα ενισχύσει τη βοήθεια εάν ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν αρνηθεί.
Ο Τραμπ δεσμεύτηκε επανειλημμένα κατά τη διάρκεια της προεκλογικής του εκστρατείας να τερματίσει τη σύγκρουση που διαρκεί σχεδόν τρία χρόνια εντός 24 ωρών από την ορκωμοσία του στις 20 Ιανουαρίου, αν όχι πριν από τότε, αλλά δεν έχει πει ακόμη πώς.
Αναλυτές και πρώην αξιωματούχοι εθνικής ασφάλειας εκφράζουν σοβαρές αμφιβολίες ότι ο Τραμπ μπορεί να εκπληρώσει μια τέτοια υπόσχεση λόγω της πολυπλοκότητας της σύγκρουσης.
Συνολικά, ωστόσο, οι δηλώσεις των συμβούλων του υποδηλώνουν τα πιθανά περιγράμματα ενός ειρηνευτικού σχεδίου Τραμπ.
Ο Ουκρανός πρόεδρος Volodymyr Zelenskiy, αντιμετωπίζοντας ελλείψεις ανθρώπινου δυναμικού και αυξανόμενες εδαφικές απώλειες, έχει δηλώσει ότι μπορεί να είναι ανοιχτός σε διαπραγματεύσεις.
Από την «εκκαθάριση» της Ολυμπιακής και την «εξυγίανση» του ΟΣΕ μέχρι τον αντεργατικό και αντισυνδικαλιστικό νόμο που φέρει το όνομά του, το «κρύο αίμα» της κυβέρνησης μεγαλουργεί τώρα από τη θέση του υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών ● Τα δημοσιονομικά «επιτεύγματα» με τα υπερπλεονάσματα στηρίζονται σε μια σταθερή βάση φορολογικών υπερεσόδων και υψηλών περικοπών στις δημόσιες δαπάνες ● Ο Μητσοτάκης σκέφτεται ευμενή μετάθεση του «δικού του παιδιού» σε άλλο υπουργικό πόστο, για να μην ξεθωριάσει η λάμψη του ως «δελφίνου».
ΟΚωστής Χατζηδάκης διαμορφώθηκε πολιτικά, φοιτητής ων, μέσα στο κύμα ανόδου του νεοφιλελευθερισμού τη δεκαετία του ’80. Φοιτητής από το 1983 στη Νομική Σχολή του Καποδιστριακού, αναδείχτηκε στέλεχος και στη συνέχεια γραμματέας της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ το 1989-1990, ενώ από το 1992 έως το 1994 διετέλεσε πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ. «Ασπάστηκε» τον νεοφιλελευθερισμό στην πιο «ανόθευτη» –και κατ’ άλλους την πιο ακραία– εκδοχή του. Η πολιτική γνωριμία και οι έκτοτε καλές σχέσεις του με την οικογένεια Μητσοτάκη ανάγονται στην πρώτη νεοφιλελεύθερη δεξιά κυβέρνηση της Μεταπολίτευσης, του πατρός Κωνσταντίνου Μητσοτάκη, και διαρκούν, το ίδιο θερμές, μέχρι σήμερα.
Παρ’ όλο που διετέλεσε υπουργός σε υπουργεία του οικονομικού κύκλου (Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας), οι σπουδές του ήταν νομικές· προς επίρρωση του ισχυρισμού ότι δεν χρειάζεται να γνωρίζεις οικονομικά για να ασκήσεις οικονομική πολιτική ή να έχεις σπουδάσει Δίκαιο για να αναλάβεις το υπουργείο Δικαιοσύνης – αρκεί να είσαι καλός «εκτελεστής» της κυβερνητικής γραμμής, ιδίως δε των εντολών του εκάστοτε πρωθυπουργού.
Από τα πρώτα του βήματα ως υπουργού, ο Κωστής Χατζηδάκης «ειδικεύτηκε» σε «ειδικές αποστολές εκκαθάρισης». Επί πρωθυπουργίας Κώστα Καραμανλή ήδη ανέλαβε την «εκκαθάριση» της Ολυμπιακής και στη συνέχεια την «εξυγίανση» του ΟΣΕ. Αναμφίβολα, έχει στο βιογραφικό του το «παράσημο» ότι ήταν πρωτοπόρος στην εφαρμογή της τυπικά νεοφιλελεύθερης φόρμουλας αποκρατικοποίησης (ορθότερα: ιδιωτικοποίησης), σύμφωνα με την οποία το κράτος αναλάμβανε τα χρέη δημόσιων επιχειρήσεων και τις μεταβίβαζε έναντι ευτελούς τιμήματος σε ιδιώτες «επενδυτές». Τα υψηλής αξίας assets της «Ολυμπιακής» μεταβιβάστηκαν έναντι 177,2 εκατ. ευρώ στη MIG – και το Δημόσιο ανέλαβε τα χρέη της, παραδίδοντάς την «καθαρή» στον Βγενόπουλο. [Ο «όρκος», πάντως, να μη χρειαστεί ξανά κρατική βοήθεια στον «εθνικό αερομεταφορέα» δεν κρατήθηκε, καθώς το 2021 η διάδοχος Aegean δέχτηκε γενναιόδωρη κρατική βοήθεια 120 εκατ. ευρώ, από την οποία προέκυψε σημαντική ζημία για το Ελληνικό Δημόσιο].
Στην περίπτωση της «εξυγίανσης» του ΟΣΕ, ο Κωστής Χατζηδάκης ανέλαβε τέσσερις δεσμεύσεις: ασφάλεια, διαφάνεια, εξυγίανση και ανάπτυξη. Δεν πρόλαβε να ολοκληρώσει ιδίαις χερσίν το «έργο» αφού τον πρόλαβε ο ανασχηματισμός ενόψει των εκλογών του 2009, αλλά καθώς ήταν σε πολύ προχωρημένο στάδιο και υπό τις ευλογίες της Κομισιόν, ολοκληρώθηκε το 2016 επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ με την ίδια ακριβώς φόρμουλα (μεταβίβαση υψηλής αξίας assets στην Trenitalia έναντι 45 εκατ. ευρώ, αφού νομοθετήθηκε η απαλλαγή από κάθε φόρο ή τέλος μισθωμάτων που εισπράττει η ΓΑΙΑΟΣΕ μετά την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και αφού το Δημόσιο διέγραψε χρέη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ύψους 692 εκατ. ευρώ!), για να αποδειχτεί με την τραγωδία των Τεμπών ότι από τις 4 δεσμεύσεις του Κωστή Χατζηδάκη δεν ίσχυσε καμία!
Απαιτείται… ρετούς
Ωστόσο, η πραγματική ώθηση στην πολιτική του καριέρα δόθηκε όταν ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναδείχτηκε πρόεδρος της Ν.Δ. και τον τοποθέτησε στη μία εκ των δύο θέσεων αντιπροέδρου του κόμματος, αναθέτοντάς του μάλιστα την αρμοδιότητα για τη σύνταξη του κυβερνητικού προγράμματος. Με αυτή του την επιλογή, ο Κυριάκος Μητσοτάκης τον ανέδειξε σε εν δυνάμει «δελφίνο» του κόμματος. Εχοντας πάντως ήδη κερδίσει επάξια τη φήμη του υπουργού «ειδικών αποστολών», του ανέθεσε καινούργιες: Πρώτα στο υπουργείο Εργασίας (με τον «νόμο Χατζηδάκη», που χαρακτηρίστηκε όχι απλώς αντεργατικός και αντισυνδικαλιστικός, αλλά και ρεβανσιστικός προς το εργατικό κίνημα και τις κατακτήσεις του), για να… μεγαλουργήσει όμως από τη θέση του υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.
Στην τελευταία αυτή περίπτωση, όμως, έγινε και σοβαρή εκλογική ζημιά για το κυβερνών κόμμα, καθώς οι… εκκαθαριστικές επιχειρήσεις του υπουργού στράφηκαν ενάντια στη «μεσαία τάξη»: Η απίστευτη ταλαιπωρία από τη βίαιη ψηφιοποίηση του φορολογικού μηχανισμού και ο τεκμαρτός προσδιορισμός του φορολογητέου εισοδήματος των ελεύθερων επαγγελματιών άνοιξαν «μέτωπο» όχι τόσο με το οικονομικά εύρωστο τμήμα της «μεσαίας τάξης» όσο με το πλέον αδύναμο, που όμως αγγίζει εκατοντάδες χιλιάδες οικογένειες, έχει δε και χαρακτηριστικά κοινωνικού στρώματος-opinion maker.
Ωστόσο, ο Κωστής Χατζηδάκης μπορεί να ισχυριστεί ότι «η δουλειά έγινε»: σύμφωνα και με τις εντολές του ΟΟΣΑ και της έκθεσης Πισσαρίδη, οι «μικροί» της μεσαίας τάξης είναι σε καθεστώς αφόρητων πιέσεων και προς εκκαθάριση. Τα δημοσιονομικά επιτεύγματα με τα υψηλά υπερπλεονάσματα στηρίζονται σε μια σταθερή βάση φορολογικών υπερεσόδων και υψηλών περικοπών στις δημόσιες δαπάνες. Βεβαίως, ο κόσμος υποφέρει από την ακρίβεια, αλλά αυτή συνεισφέρει τα μάλα στα υπερπλεονάσματα, οπότε χαλάλι…
Το ζήτημα είναι όμως ότι όλοι αυτοί οι «θρίαμβοι» έχουν το τίμημά τους: την πτώση των δημοσκοπικών ποσοστών της κυβέρνησης αλλά και της δημοτικότητας του ίδιου του Κωστή Χατζηδάκη. Και ήδη οι «ψίθυροι» ότι ο Μητσοτάκης ετοιμάζεται για ευνοϊκή μετάθεση του αγαπημένου του υπουργού σε άλλο υπουργικό πόστο, δυναμώνουν. Δεν θα είναι εύκολο, αλλά από την άλλη το ρετούς, τόσο για την κυβέρνηση όσο και για τον Κωστή Χατζηδάκη, είναι απαραίτητο - αν πρόκειται να διατηρήσει το στάτους του «δελφίνου»…
Γιατί τoν επιλέξαμε
Επιλέξαμε τον κ. Χατζηδάκη γιατί έφερε σε πέρας όλες τις εντολές του Μαξίμου από τη θέση του υπουργού Οικονομικών και γιατί, σύμφωνα με πληροφορίες, έρχεται η ώρα να επιβραβευτεί στον επόμενο ανασχηματισμό με «ευμενή μετάθεση» σε άλλον υπουργικό θώκο, ώστε να μην τρωθεί περαιτέρω το στάτους του ως υποψήφιου «δελφίνου» στο κυβερνητικό κόμμα..
Η δήλωση ειδικού στο Sky News ότι δεν θα έπρεπε να υπάρχει το τοιχίο στο τέλος του διαδρόμου προσγείωσης στο αεροδρόμιο της πόλης Μουάν και ότι αν δεν υπήρχε, θα είχαν σωθεί και οι 179 που έχασαν τη ζωή τους στο μοιραίο αεροπλάνο γεννά νέα ερωτήματα για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες σημειώθηκε η τραγωδία στη Νότια Κορέα με 179 ανθρώπους να χάνουν τη ζωή του όταν συνετρίβη το Boeing 737-8AS της Jeju Air.
Χωρίς το τοιχίο το αεροπλάνο θα είχε γλιστρήσει μέχρι να σταματήσει ακόμα και με βλάβη στον μηχανισμό προσγείωσης, δήλωσε ο Ντέιβιντ Λίαρμαουντ.
«Βλέποντας το βίντεο από τη στιγμή της συντριβής, βλέπεις το αεροπλάνο να σέρνεται μέχρι το τέλος του διαδρόμου προσγείωσης χωρίς να έχει πιάσει φωτιά. Το αεροπλάνο ήταν υπό τον πλήρη έλεγχο των πιλότων» υποστήριξε ο Βρετανός ειδικός.
«Η προσέγγιση στον διάδρομο προσγείωσης, ο τρόπος με τον οποίο ισορροπούσε ήταν τέλειος. Οι χειρισμοί ήταν πολύ καλοί. Το αεροπλάνο ήταν σε καλή κατάσταση μέχρι που έφτασε στον τοίχο και χτύπησε πάνω του. Αν δεν υπήρχε αυτός, όλοι θα ήταν ζωντανοί τώρα» πρόσθεσε καθώς σύμφωνα με τον ίδιο, τα σωστικά συνεργεία ήταν έτοιμα να σβήσουν τυχόν φωτιά που θα προκαλούσε το σύρσιμο του αεροπλάνου.
Κατά τον Λίαρμαουντ, το κλειδί για τη διερεύνηση των συνθηκών της τραγωδίας βρίσκεται στο γιατί ο πιλότος δεν κατάφερε να ανοίξει τον μηχανισμό προσγείωσης ή τα πτερύγια για την επιβράδυνση του αεροπλάνου. Χωρίς αυτά τα δύο στοιχεία για την επιβράδυνση, το αεροσκάφος έκανε την προσέγγιση με μεγαλύτερη ταχύτητα από ό,τι έπρεπε.
Jeju Air: Το δυστύχημα δεν οφείλεται σε ζητήματα συντήρησης
Από την πλευρά του εκπρόσωπος της αεροπορικής εταιρείας Jeju Air υποστήριξε ότι η τραγωδία «δεν οφείλεται σε καμία περίπτωση σε θέματα συντήρησης του αεροπλάνου».
Νωρίτερα ο πρόεδρος της εταιρείας, Κιμ Ι Μπάε, έκανε μια βαθιά υπόκλιση προς τους συγγενείς των θυμάτων λέγοντας ότι αναλαμβάνει πλήρως την ευθύνη για τη συντριβή του αεροπλάνου.
Η Jeju Air είναι η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία low-cost της Νότιας Κορέας με 12,3 εκατομμύρια επιβάτες το 2024.
Ιδρύθηκε το 2005 και πήρε το όνομά της από την περιοχή στην οποία βρίσκονται τα κεντρικά της γραφεία. Διαθέτει πάνω από 3.000 υπαλλήλους και περισσότερα από 40 αεροσκάφη, στην πλειονότητάς τους Boeing 737-800.
Σύμφωνα με τους New York Times στον τελευταίο έλεγχο των αρχών της Νότιας Κορέας για τον βαθμό ασφαλείας είχε λάβει «Α» που σημαίνει «πολύ καλά».
Έως και ένα μήνα η αποκωδικοποίηση των μαύρων κουτιών
Εντωμεταξύ το πρακτορείο ειδήσεων Yonhap μεταδίδει ότι το ένα από τα δύο μαύρα κουτιά που εντοπίστηκαν, έχει υποστεί ζημιές.
Κατά την ίδια πηγή αυτό που έχει επηρεαστεί είναι το μαύρο κουτί με τα δεδομένα της πτήσης, ενώ αντίθετα άθικτο είναι το μαύρο κουτί με τις συνομιλίες από το πιλοτήριο.
Μέλος των ομάδων που συμμετέχουν στην έρευνα για την τραγωδία είπε στο Yonhap ότι με βάση αυτά τα δεδομένα, ίσως χρειαστεί και ένας μήνας για την αποκωδικοποίηση των δύο μαύρων κουτιών.