Τρίτη 14 Φεβρουαρίου 2017

Σκληρό παρασκήνιο για λύση Μείωση αφορολόγητου και συντάξεων έρχονται για να μείνουν

Σκληρό παρασκήνιο για λύση

Μείωση αφορολόγητου και συντάξεων έρχονται για να μείνουν

Μείωση αφορολόγητου και συντάξεων έρχονται για να μείνουν
Ο Ευκλέιδης Τσακαλώτος με τον Γ.Ντάισελμπλουμ   (Φωτογραφία:  ΑΠΕ )
  • 4
Αθήνα
Η μείωση του αφορολογήτου και των συντάξεων, εάν κλείσει η συμφωνία δανειστών-κυβέρνησης, θα έρθουν για να μείνουν. Η ρήτρα ακύρωσης, η οποία βρέθηκε στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης, έχει αντικατασταθεί, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες των Νέων, από ένα fiscal space, όπως το αποκαλούν οι δανειστές, έναν δημοσιονομικό χώρο ο οποίος θα οριοθετείται από την υπέρβαση έναντι των στόχων πρωτογενών πλεονασμάτων μετά το 2018, εντός του οποίου θα μπορούν να λαμβάνονται αναπτυξιακά μέτρα μείωσης φόρων και ενίσχυσης της κοινωνικής συνοχής.

Τα «αντίμετρα» αυτά θα είναι κατόπιν συμφωνίας με τους δανειστές. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ευρωπαϊκή πηγή, «δεν θα μπορούν να κατευθύνονται στον αντιπαραγωγικό τομέα της οικονομίας».

Ο δρόμος για την επίτευξη συμφωνίας δεν έχει κλείσει. Ορισμένες ευρωπαϊκές πηγές, μάλιστα, δεν θα απέκλειαν το ενδεχόμενο οι επικεφαλής του κουαρτέτου να επανέλθουν στην Αθήνα την ερχόμενη εβδομάδα, μετά τη συνεδρίαση του Eurogroup τη Δευτέρα.

Ο Ευκλείδης Τσακαλώτος διέψευσε ότι υπάρχει τελεσίγραφο 48 ωρών για αποδοχή της προτεινόμενης συμφωνίας από τους δανειστές, σημείωσε ότι «είμαστε σε καλό δρόμο, δεδομένου ότι πολλοί παίκτες θέλουν συμφωνία» και ανέφερε ότι «επιδιώκουμε πολιτική λύση στις 20 Φεβρουαρίου με εξειδίκευση των λεπτομερειών στη συνέχεια». Επανέλαβε δε ότι η συμφωνία θα πρέπει να αφορά το τρίπτυχο «μεταρρυθμίσεις, μεσοπρόθεσμα μέτρα για το χρέος και ύψος πλεονασμάτων».

Η συμφωνία προϋποθέτει την αποδοχή από την πλευρά της κυβέρνησης ενός πακέτου πρόσθετων μέτρων κοντά στο 2% του ΑΕΠ ή 3,6 δισ. ευρώ, τα οποία κατά τις πληροφορίες θα πρέπει να ψηφιστούν τώρα και να εφαρμοστούν το 2019, χωρίς τη δυνατότητα ακύρωσης.

Οι απαιτήσεις των δανειστών για τα μέτρα τα οποία θα πρέπει να ψηφιστούν τώρα είναι ενιαίες. Το ύψος τους, όπως προκύπτει και από τη χθεσινή έκθεση της Κομισιόν, δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι έχει οριστικοποιηθεί.
Newsroom ΔΟΛ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ «ΠΙΘΑΝΗ Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΝΟΜΙΣΜΑ»

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«ΠΙΘΑΝΗ Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΝΟΜΙΣΜΑ»
14/02/2017
του Θεόφραστου Ανδρεόπουλου
Σαν έναν ασθενή που παραμένει για όγδοη συνεχόμενη χρονιά στο νοσοκομείο παραλληλίζει την Ελλάδα ο συντάκτης των Financial Times Τόνι Μπάρμπερ υποστηρίζοντας ότι χώρα βρίσκεται καθ' οδόν για μια τέταρτη «οικονομική μετάγγιση» το 2018 και ότι η μόνη σωτηρία της χώρας πλέον είναι έιτε μια σημαντική μείωση του ελληνικού δημόσιου χρέους είτε η αποχώρηση της χώρας από το ευρώ και η επιστροφή στο εθνικό νόμισμα.
Mάλιστα αναφέρει ότι «η Ελλάδα είναι πιο άρρωστη από ποτέ και η αγωνία της επαναφέρεται διαρκώς»

«Στο τέλος του 2019 η Ελλάδα θα κατέχει ένα ιδιότυπο ρεκόρ καθώς θα γίνει η χώρα που έχει περάσει τα περισσότερα χρόνια της στην Ευρωζώνη στη μονάδα εντατικής θεραπείας για τους οικονομικά πληγωμένους».


Όσον αφορά τις διαπραγματέυσεις ο Μπάρμπερ θεωρεί ότι η Ελλάδα θα λάβει «φάρμακο που θα προκύψει από τον συμβιβασμό αλλίως σε διαφορετική περίπτωση ο συνδυασμός των συνεχόμενων εκλογικών αναμετρήσεων και των υποχρεώσεων της Ελλάδας θα βάλουν τη χώρα στην τεχνητή υποστήριξη μέχρι τον Ιούλιο»

Θεωρεί δε ότι το «ακραίο χειρουργείο» του Grexit είναι μια σοβαρή προοπτική εντός της πραγματικότητας.
 

Greece is as sick as ever and its agony goes on and on

Medical metaphors are all too appropriate when summing up the years in the eurozone

Για το αν τελικώς η Ελλάδα μπορεί να θεραπευθεί αυτό εξαρτάται από τρεις παραμέτρους:

- Το πρώτο αφορά την ικανότητα της χώρας να ξεπληρώσει τα χρέη της με τον συντάκτη των FT να εστιάζει στη διαφωνία ανάμεσα στους ευρωπαίους και το ΔΝΤ

- Το δεύτερο αφορά τα πλεονάσματα με τους Ευρωπαίους να υποστηρίζουν ότι τα πρόσφατα πρωτογενή πλεονάσματα δείχνουν ότι τα δημοσιονομικά πηγαίνουν καλύτερα ενώ το ΔΝΤ είναι πιο απαισιόδοξο έχοντας στο νου του την ιστορική τάση των ελληνικών κομμάτων να εγκαταλείπουν την δημοσιονομική πειθαρχία υπέρ του πελατειακού συστήματος και ισχυρών οικονομικών ομάδων.

- Το τρίτο και πιο σημαντικό έχει να κάνει, σύμφωνα με τον Μπάρμπερ, αν τα προγράμματα διάσωσης βοήθησαν στον εκσυγχρονισμό του ελληνικού κράτους

«Η παραλυσία της Ελλάδας θα συνεχιστεί όσο δεν υπάρχει μια αποφασιστική ώθηση είτε προς την αποφασιστική μείωση του χρέους είτε προς την έξοδο από την ευρωζώνη δημιουργώντας αρκετό χώρο στην Ελλάδα να κάνει το ελάχιστο δυνατό στο επίπεδο των μεταρρυθμίσεων προκειμένου να συνεχίσει η ροή της οικονομικής βοήθειας.Σε αυτή την κατάσταση κανείς δεν είναι νικητής και σίγουρα όχι ο ελληνικός λαός»

ΤΗΝ ΘΕΩΡΕΙ ΥΨΗΛΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ Το ΔΝΤ ζητάει την μείωση και της εθνικής σύνταξης

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΤΗΝ ΘΕΩΡΕΙ ΥΨΗΛΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ
07:24
14/02/2017
Translate this page: EN FR DE ES RU AR
 
Δεν έχουν τέλος οι απαιτήσεις των δανειστών και τώρα ζητούν να μειωθεί ακόμη και η πενιχρή εθνική σύνταξη των 384 ευρώ με 20 χρόνια ασφάλισης. 
 
Την θεωρούν υψηλή και αντιπαραγωγική!
 
Στο ΔΝΤ υποστηρίζουν ότι έπεσαν χαμηλά οι συντελεστές αναπλήρωσης της ανταποδοτικής σύνταξης επειδή η εθνική σύνταξη είναι «φουσκωμένη». Αυτή η συνταγή λειτουργεί κατά το ΔΝΤ ως αντικίνητρο για παραμονή στην εργασία και καταβολή εισφορών. Γι' αυτό και συστήνει την επανεξέταση της εθνικής σύνταξης σε μεσομακροπρόθεσμο διάστημα.
 
• Για 15 έτη ασφάλισης, το πλήρες ποσό της εθνικής σύνταξης είναι 345,60 ευρώ.
• Για 16 έτη ασφάλισης, 353,28 ευρώ.
• Για 17 έτη ασφάλισης, 360,96 ευρώ.
• Για 18 έτη ασφάλισης, 368,64 ευρώ.
• Για 19 έτη ασφάλισης, 376,32 ευρώ και
• Από 20 έτη ασφάλισης και άνω 384,00 ευρώ.
 
Ακόμα περισσότερο μειώνεται η εθνική σύνταξη για όσους συνταξιοδοτούνται πριν από τα 67, για τις συντάξεις αναπηρίας (ανάλογα με τα ποσοστά) και για όσους δεν συμπληρώνουν 40 έτη διαμονής στην Ελλάδα. Επιπλέον οι διπλοσυνταξιούχοι χάνουν τη μία εθνική σύνταξη.
 
Στις περιπτώσεις καταβολής μειωμένης σύνταξης λόγω γήρατος (δηλαδή σε όριο ηλικίας μικρότερο από το κατά περίπτωση προβλεπόμενο όριο για πλήρη σύνταξη), το ποσό της εθνικής σύνταξης καταβάλλεται μειωμένο κατά 1/200 για κάθε μήνα (ή 6% για κάθε έτος) που υπολείπεται του αντίστοιχου ορίου ηλικίας πλήρους συνταξιοδότησης.
 
Σε καμία περίπτωση το ποσοστό μείωσης της εθνικής σύνταξης δεν υπερβαίνει το ποσοστό μείωσης που αντιστοιχεί σε πέντε έτη ηλικίας (60 μήνες), ενώ δεν επιβάλλεται το επιπλέον ποσοστό μείωσης ύψους 10%.
 
Σύμφωνα με τα παραδείγματα που παραθέτει η επιστημονική ομάδα του κ. Αλέξη Μητρόπουλου (ΕΝΥΠΕΚ):
 
• Για 20 έτη ασφάλισης, το μειωμένο ποσό της εθνικής σύνταξης είναι 384 - 6% = 360,96 ευρώ για ένα (1) έτος προ της συμπλήρωσης του πλήρους ορίου (π.χ. σε ηλικία 66 ετών).
• Για 20 έτη ασφάλισης, το μειωμένο  ποσό της εθνικής σύνταξης είναι 384 - 12% = 337,92 ευρώ για δύο (2) έτη προ της συμπλήρωσης του πλήρους ορίου (π.χ. σε ηλικία 65 ετών).
• Για 20 έτη ασφάλισης, το μειωμένο  ποσό της εθνικής σύνταξης είναι 384 - 18% = 314,88 ευρώ για τρία (3) έτη προ της συμπλήρωσης του πλήρους ορίου (π.χ. σε ηλικία 64 ετών).
• Για 20 έτη ασφάλισης, το μειωμένο  ποσό της εθνικής σύνταξης είναι 384 - 24% = 291,84 ευρώ για τέσσερα (4) έτη προ της συμπλήρωσης του πλήρους ορίου (π.χ. σε ηλικία 63 ετών).
• Για 20 έτη ασφάλισης, το μειωμένο  ποσό της εθνικής σύνταξης είναι 384 - 30% = 268,80 ευρώ για πέντε (5) έτη προ της συμπλήρωσης του πλήρους ορίου (π.χ. σε ηλικία 62 ετών).
 
Δύο παραδείγματα σωρευτικών μειώσεων:
 
Παράδειγμα 1: Ασφαλισμένος με 40 έτη διαμονής στην Ελλάδα, με θεμελιωμένο δικαίωμα σε μειωμένη σύνταξη γήρατος (15 έτη ασφάλισης) και συμπληρωμένο το 62° έτος της ηλικίας) θα λάβει ως εθνική σύνταξη το ποσό των 241,92 ευρώ επειδή:
 
Για τα 15 έτη ασφάλισης το ποσό της εθνικής σύνταξης (μειωμένο κατά 2% για κάθε έτος ασφάλισης που υπολείπεται των 20 ετών) είναι 345,60 ευρώ. Επιπλέον και δεδομένης της μειωμένης σύνταξης γήρατος κατά 5 έτη (όριο ηλικίας πλήρους σύνταξης το 67ο έτος), το ποσό της εθνικής θα μειωθεί κατά 6% για κάθε έτος που υπολείπεται του πλήρους ορίου ηλικίας και συνεπώς το ποσό της εθνικής σύνταξης που θα δικαιωθεί ο ως άνω ασφαλισμένος θα είναι 241,92 ευρώ! [345,60 - (345,60 X 30%)].
 
Παράδειγμα 2: Ασφαλισμένος με 25 έτη διαμονής στην Ελλάδα, με θεμελιωμένο δικαίωμα σε μειωμένη σύνταξη γήρατος (15 έτη ασφάλισης και συμπληρωμένο το 62ο έτος της ηλικίας) θα λάβει ως εθνική σύνταξη το ποσό των 151,20 ευρώ, επειδή: Για τα 15 έτη ασφάλισης η σύνταξη ανέρχεται στα 345,60 ευρώ. Δεδομένου ότι ο ασφαλισμένος είχε 25 έτη διαμονής στην Ελλάδα το εν λόγω ποσό θα μειωθεί κατά 15/40 (ήτοι 216 ευρώ) και κατόπιν θα μειωθεί περαιτέρω κατά 30% (5 έτη νωρίτερα συνταξιοδότηση από το πλήρες όριο ηλικίας), δηλαδή απομένουν 151,20 ευρώ.
 
Μειωμένη σύνταξη λόγω αναπηρίας
 
 
Τα ποσοστά αναπηρίας, για τα οποία προβλέπονται μειώσεις στο ποσό της εθνικής σύνταξης για τους συνταξιούχους φορέων αρμοδιότητας του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, οι οποίοι θα λάβουν μειωμένη σύνταξη λόγω αναπηρίας, ορίζονται ως ακολούθως:
 
α) από 67% έως και 79,99, χορηγείται το 75% της εθνικής σύνταξης, ήτοι για 15ετία  το ποσό των 259,20 ευρώ και για 20ετία το ποσό των 288 ευρώ.
 
β) από 50% έως και 69,99%, χορηγείται το 50% της εθνικής σύνταξης, ήτοι για 15ετία  το ποσό των 172,80 ευρώ και για 20ετία το ποσό των 192 ευρώ.
 
Από το στόχαστρο του ΔΝΤ δεν ξέφυγε ούτε η έκτακτη παροχή που έδωσε στους χαμηλοσυνταξιούχους η κυβέρνηση μέσα στις γιορτές εν είδει 13ης σύνταξης. Το ΔΝΤ υπολογίζει πως με αυτή την παροχή μηδενίστηκε η εξοικονόμηση από το «ψαλίδι» στο ΕΚΑΣ για το 2016 και το 2017. Στο πεδίο των εισφορών η κριτική επικεντρώνεται στις εκπτώσεις που πέτυχαν οι επιστήμονες -γιατροί, δικηγόροι, μηχανικοί- οι οποίες κατά το ΔΝΤ πρέπει να καταργηθούν

Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου 2017

Μετάβαση σε εθνικό νόμισμα - όροι και προϋποθέσεις

Μετάβαση σε εθνικό νόμισμα - όροι και προϋποθέσεις

pena-kai-melani.jpg

Πένα και μελάνιDreamstime
Τα τρία υπαρκτά σενάρια για το μέλλον του ευρώ, είναι η διατήρηση ύπαρξης του συστήματος δόμησης της ευρωζώνης, η απόρριψή του και η ριζική αναμόρφωση-ανασύνθεσή του και η διάλυσή του και η επιστροφή στα εθνικά νομίσματα των χωρών-μελών.
Η διατήρηση του συστήματος δόμησης της ευρωζώνης αντιμετωπίζει την κρίση μέσα σε αυτήν από τις αρχές (εθνικές κυβερνήσεις, ρυθμιστικές αρχές, ΕΚΤ, Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ΔΝΤ), επιμένοντας στην αυστηρή τήρηση των πολιτικών που ώς τώρα ακολουθήθηκαν.
Καλλίνικος Νικολακόπουλος
Η απόρριψη του συστήματος δόμησης της ευρωζώνης σημαίνει την οικειοθελή ή αναγκαστική αποχώρηση κάποιων χωρών από την ΟΝΕ, ως η λιγότερο κακή διαθέσιμη επιλογή.
Αν οι εγκληματικές πολιτικές συνεχισθούν αδιάλειπτα, θα καταστήσουν μονόδρομο την απόρριψη του συστήματος για τις χώρες που έχουν ήδη ενταχθεί στον μηχανισμό «διάσωσης».
Μία έξοδος από την ευρωζώνη θα αύξανε σε φοβερό βαθμό τη διεθνή ανταγωνιστικότητα και τις προοπτικές ανάπτυξης αυτών των χωρών, εξαιτίας της αναπόφευκτης μεγάλης υποτίμησης των εθνικών νομισμάτων.
Μία οικονομική ανάπτυξη, όμως, που θα βασίζεται αποκλειστικά μόνο στην υποτίμηση του εθνικού νομίσματος, δεν διαρκεί συνήθως για αρκετό χρονικό διάστημα.
Η έξοδος οποιασδήποτε χώρας από την ευρωζώνη, θα επέφερε υπερμεγέθες κόστος και την αναπόφευκτη διάλυσή της, ως αποτέλεσμα του φαινομένου του ντόμινο και της λυσσαλέας επίθεσης των «αγορών» στην επόμενη υποψήφια προς αποχώρηση χώρα κ.ο.κ.
Στις ευρωζωνικές συνθήκες δεν υπάρχει πρόβλεψη για περιπτώσεις επίσημων κρατικών χρεοκοπιών εντός του κοινού νομίσματος, αλλά μια στάση πληρωμών στο εξωτερικό δημόσιο χρέος είναι αναγκαία και αναπόφευκτη.
Ο στόχος της κήρυξης επίσημου χρεοστασίου είναι βέβαια η, μετά από διαπραγματεύσεις, απομείωση–«κούρεμα» του μεγαλύτερου μέρους του δημόσιου χρέους, που είναι μη διαχειρίσιμο μεσομακροπρόθεσμα, απειλώντας άμεσα τη βιωσιμότητα της χώρας και του λαού, στις οποίες θα προστρέξουν οι δανειστές αποπειρώντας να εισπράξουν σε βάθος χρόνου όσο περισσότερα χρήματα μπορούν από τις σωρευτικές οφειλές.
Στην περίπτωση της Ελλάδας, αλλά και άλλων περιφερειακών ευρωζωνικών χωρών, αποκλειστικός στόχος των «μνημονίων» πέραν της εμπέδωσης και επιβολής του καταστροφικού νεοφιλελεύθερου υποδείγματος του διηνεκούς καθοδικού-υφεσιακού σπιράλ και της ανακατανομής εισοδήματος υπέρ των ανώτερων εισοδηματικά τάξεων (του γνωστού Τ.Ι.Ν.Α. –There Is No Alternative), ήταν η διάσωση των ευρωπαϊκών ιδιωτικών τραπεζών (κυρίως γαλλο-γερμανικών) μέσω της μεταβίβασης - μεταφοράς των οφειλών στις πλάτες των ευρωπαϊκών λαών.
Είναι μύθος ότι τα χρέη προς τον «επίσημο» τομέα («θεσμοί») δεν απομειώνονται–«κουρεύονται» άμεσα, με χαρακτηριστικότερο πρόσφατο παράδειγμα την απομείωση–«κούρεμα» των οφειλών κατά 70% που αποδέχθηκε ταπεινωμένο το ΔΝΤ (Διεθνές Νομισματικό Ταμείο) στην περίπτωση της Αργεντινής, μετά την κήρυξη επίσημης στάσης πληρωμών από μέρους της.
Ακόμη ιστορικά είναι γνωστό το ότι σύμφωνα με τη συνθήκη του Λονδίνου το 1953, η Γερμανία πέτυχε την απομείωση–«κούρεμα» του διακρατικού δημόσιου χρέους της κατά 63% άμεσα, πέραν των άλλων συμφωνηθέντων.
Σημαντικότατη είναι η συμβολή στην μονομερή διαγραφή δημόσιου χρέους, η πραγματοποίηση διεθνούς ΕΛΕ (Επιτροπή Λογιστικού Ελέγχου) του χρέους, που θα προσδιορίσει το απεχθές και επονείδιστο χρέος, που μπορεί να διαγραφεί μονομερώς σύμφωνα με τους κανόνες του διεθνούς δικαίου και τις αποφάσεις των γενικών συνελεύσεων του ΟΗΕ.
Στην Ελλάδα η συγκροτηθείσα, από την Πρόεδρο της Βουλής με αξιοποίηση διάταξης του κανονισμού της βουλής, Επιτροπή Αλήθειας για το Δημόσιο Χρέος, στα προκαταρκτικά της συμπεράσματα προσδιόρισε ότι 75% περίπου του δημόσιου χρέους ανήκε στις κατηγορίες του απεχθούς, επονείδιστου, παράνομου, μη σύννομου, καταχρηστικού κ.λπ. χρέους και δεν ολοκλήρωσε τον έλεγχο επί του δημόσιου χρέους μη διατυπώνοντας τα οριστικά της συμπεράσματα για τα περαιτέρω, μετά την πραξικοπηματική κατάργησή της.
Έμπρακτη εφαρμογή της μονομερούς διαγραφής δημόσιου χρέους, μετά από διενέργεια ΕΛΕ, αποτελεί το πρόσφατο παράδειγμα του Ισημερινού–Εκουαδόρ υπό την καθοδήγηση του προέδρου της χώρας Ραφαέλ Κορέα.
Μία πιθανή έξοδος από την ευρωζώνη δεν είναι αφ’ εαυτού της λύση για πάσα νόσο της ελληνικής οικονομίας, αλλά ένα δύσβατο μονοπάτι που επιβάλλεται εξ ανάγκης στην Ελλάδα, λόγω της νεοφιλελεύθερης αδιαλλαξίας των κύριων μελών της και της καταφανούς ιστορικής αποτυχίας της, που δεν ανταποκρίνεται στα μίνιμουμ ύπαρξης μιας βέλτιστης νομισματικής ζώνης-περιοχής εξαιτίας της στρεβλής δόμησης και νεοφιλελεύθερης έμπνευσης αρχιτεκτονικής της.
Απαραίτητα βήματα που πρέπει να προηγηθούν της δυνητικής εξόδου από την ευρωζώνη, είναι η στάση πληρωμών στο εξωτερικό δημόσιο χρέος, η διαγραφή δημόσιου χρέους μετά από πραγματοποίηση ΕΛΕ σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο, η σεισάχθεια ιδιωτικών χρεών και η διεθνής νομική διεκδίκηση των βεβαιωμένων γερμανικών οφειλών.
Η έξοδος από αυτή πιθανότατα θα σημάνει την απαρχή διάλυσης της, γιατί όποιος κρίκος αυτής της νομισματικής–οικονομικής αλυσίδας σπάσει, αυτή θα αποσυντεθεί.
Αντίθετα, μία πιθανή έξοδος μπορεί να σημάνει, υπό προϋποθέσεις, την υιοθέτηση πολιτικών παραγωγικής ανασυγκρότησης, που για να επιτύχουν θα απαιτήσουν δημόσιες επενδύσεις και τη βαθμιαία αλλαγή των σχέσεων παραγωγής, μείωσης της ανεργίας, αύξησης του διαθέσιμου εισοδήματος και οικονομικής ανάπτυξης με κοινωνική δικαιοσύνη και αναδιανομή του εισοδήματος υπέρ των κατώτερων τάξεων μέσω άσκησης κατάλληλων φορολογικών πολιτικών, χρησιμοποιώντας ως εργαλείο και την κρατικοποίηση υπό κοινωνικό έλεγχο των τραπεζών που επανακεφαλαιοποιήθηκαν με χρήματα που χρεώθηκαν στον ελληνικό λαό κ.λπ.
Η σχέση ανταλλαγής ευρώ προς εθνικό νόμισμα, πρέπει να ορισθεί 1 προς 1, για λόγους ευκολίας και απλοποίησης, και οποιαδήποτε τραπεζική κατάθεση ή οφειλόμενο δάνειο αυτόματα μετατρέπεται από ευρώ σε νέες δραχμές με αυτή την ισοτιμία.
Να επισημάνουμε ότι σε περίπτωση συντεταγμένης χρεοκοπίας μιας χώρας, το μέγιστο απαιτούμενο χρονικό διάστημα δύσκολης προσαρμογής της στη νέα κατάσταση, δεν μπορεί να υπερβεί το εξάμηνο.
Αντίθετα, η περίπτωση άτακτης ή μη συντεταγμένης χρεοκοπίας μιας χώρας, απαιτεί ένα χρονικό διάστημα πολύ δύσκολης προσαρμογής που προσδιορίζεται περίπου στη διετία.
Ακόμη και η δεύτερη και χειρότερη δυνατή περίπτωση, αν και μη επιλέξιμη, είναι προτιμότερη από τη συνέχιση των εγκληματικών «μνημονιακών» πολιτικών που επιβάλλουν τη διαρκή καθοδική–υφεσιακή πορεία, μετατρέποντας μας σε δουλοπαροικία και προτεκτοράτο χρέους στο διηνεκές, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Οικονομολόγος (πτυχιούχος οικονομικών επιστημών, 2ετές μεταπτυχιακό διοίκησης επιχειρήσεων στην τραπεζική/χρηματοοικονομική, 2ετές μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης στα οικονομικά και διοίκηση μονάδων υγείας) – Αναλυτής Πληροφοριακών Συστημάτων (2ετές μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης στα πληροφοριακά συστήματα), μέλος του Ευρωπαϊκού Δικτύου Ερευνών Κοινωνικής και Οικονομικής Πολιτικής

Είδε τη Μέρκελ και μετά άρχισε την επίθεση στον Τσίπρα! Είκοσι λεπτά κράτησε η συνάντηση Μέρκελ-Μητσοτάκη


Είδε τη Μέρκελ και μετά άρχισε την επίθεση στον Τσίπρα!
Είκοσι λεπτά κράτησε η συνάντηση Μέρκελ-Μητσοτάκη
mitsotakis merkelΤην ξεκάθαρη θέση της ΝΔ πως η θέση της Ελλάδας είναι στον στενό πυρήνα της Ευρώπης και την Ευρωζώνη μετέφερε στη Γερμανίδα Καγκελάριο Αγκελα Μέρκελ ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη συνάντηση που είχαν στα γραφεία του CDU στο Βερολίνο.
Ο πρόεδρος της ΝΔ έφτασε στα γραφεία στη μία το μεσημέρι και ακολούθησε 20λεπτη κατ΄ ιδίαν συνάντηση ενώ αργότερα έγινε η διευρυμένη συνάντηση με τη συμμετοχή του διευθυντή του Γραφείου του κ. Μητσοτάκη, Μιχάλη Μπεκίρη, του γραμματέα Διεθνών Σχέσεων Γιάννη Σμυρλή και του εκπροσώπου της ΝΔ Βασίλη Κικίλια. Από την γερμανική πλευρά την κ. Μέρκελ πλαισίωναν συνεργάτες της από το CDU.
Μετά τη συνάντησή του με την Άγκγελα Μέρκελ, ο πρόεδρος της ΝΔ σε δήλωσή του τόνισε πως μετέφερε στη Γερμανίδα καγκελάριο «μερικές εικόνες από τις δυσκολίες που περνούν οι Έλληνες, έπειτα από επτά και πλέον χρόνια οικονομικής και κοινωνικής κρίσης», δίνοντας έμφαση στην ανεργία των νέων αλλά και στην ακραία φτώχεια. Όπως είπε ενημέρωσε την κ. Μέρκελ για τις σκληρές προσπάθειες των πολιτών, την αξιοπρέπεια και την αλληλεγγύη τους για να βοηθήσουν τις οικογένειές τους και όσους χρειάζονται τη αρωγή τους. Παράλληλα ο κ. Μητσοτάκης εξήγησε στην κ. Μέρκελ ότι για τη μεγάλη πλειοψηφία των Ελλήνων η θέση μας στο κέντρο της Ευρώπης είναι αδιαπραγμάτευτη.
«Λέμε ένα ξεκάθαρο όχι στην επιστροφή στη δραχμή και σε όσους διακινούν τέτοια σενάρια. Η Ελλάδα είναι και θα παραμείνει μέλος της ευρωζώνης», δήλωσε ο πρόεδρος της ΝΔ τονίζοντας ότι «είναι σαφές πως οι καθυστερήσεις και οι παλινωδίες της κυβέρνησης οδηγούν τους πιστωτές μας σε υπερβολικές απαιτήσεις».
Σύμφωνα με τον κ. Μητσοτάκη «η κοινωνία πληρώνει πολύ ακριβά τον λογαριασμό για την αποτυχία του κ. Τσίπρα να εφαρμόσει τις τολμηρές αλλαγές που χρειάζεται η πατρίδα μας, πολλές από τις οποίες δεν έχουν κανένα δημοσιονομικό κόστος. «Η κυβέρνηση Τσίπρα δεν έχει κανένα σχέδιο για ανάπτυξη της οικονομίας, την προσέλκυση επενδύσεων, τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας στον ιδιωτικό τομέα», είπε, ενώ όσον αφορά το προσφυγικό-μεταναστευτικό τόνισε πως η κυβέρνηση έχει προκαλέσει επικίνδυνές καταστάσεις με την ανικανότητα και την ιδεοληψία της.
«Η χώρα χρειάζεται σήμερα περισσότερο από ποτέ ένα σχέδιο εθνικής ανάταξης και ανασυγκρότησης. Διατύπωσα την αποφασιστικότητά μας να κάνουμε την Ελλάδα ένα κανονικό ευρωπαϊκό κράτος. Η λιτότητα χωρίς προοπτική και η συνεχής αβεβαιότητα δεν αξίζουν στον ελληνικό λαό. Οι Ελληνίδες και οι Έλληνες αξίζουν μια καλύτερη ζωή και εμείς θα κάνουμε ότι πρέπει για να την εξασφαλίσουμε» δήλωσε ο κ. Μητσοτάκης.
Το απόγευμα ο πρόεδρος της ΝΔ θα συναντηθεί με βουλευτές του CDU στο γερμανικό κοινοβούλιο.
Αύριο, Τρίτη 14 Φεβρουαρίου, θα συναντηθεί, με τον υπουργό Οικονομικών της Γερμανίας Βόλφγκανκ Σόιμπλε στο υπουργείο Οικονομικών. Στη συνέχεια θα παρακαθίσει σε γεύμα εργασίας με εκπροσώπους επιχειρηματικών και βιομηχανικών φορέων της Γερμανίας.
Τον κ. Μητσοτάκη συνοδεύουν ο εκπρόσωπος του κόμματος Βασίλης Κικίλιας, ο τομεάρχης Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας και οι συνεργάτες του, Γιάννης Σμυρλής, Θανάσης Μπακόλας και Στέλιος Πέτσας.
Όπως έλεγε στέλεχος του ηγετικού επιτελείου, το βασικό «αίτημα» του κ. Μητσοτάκη προς την γερμανική κυβέρνηση είναι να εξασφαλίσει «δημοσιονομικό αέρα». Η ίδια πηγή διευκρινίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ότι η στάση τους απέναντι στην κυβέρνηση δεν πρόκειται να αλλάξει, αφού άλλωστε έχουν αναπτύξει τις θέσεις τους στην καγκελάριο της Γερμανίας ήδη από πέρυσι τον Μάρτιο. Φυσικά, υπενθυμίζουν ότι είναι πάγια θέση της ΝΔ ο σεβασμός των διεθνών συμφωνιών της χώρας, καθώς επίσης ότι «η ΝΔ στηρίζει ό,τι είναι προς όφελος της χώρας».

ΤΟ ΚΥΒΕΡΝΩΝ ΚΟΜΜΑ ΤΟΥ Ν.ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗ ΑΠΗΧΕ ΣΚΟΠΙΜΩΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ Ανατροπή: Θα εορτάζεται στην Κύπρο το δημοψήφισμα του 1950 για την ένωση με την Ελλάδα!

ΚΥΠΡΟΣ
ΤΟ ΚΥΒΕΡΝΩΝ ΚΟΜΜΑ ΤΟΥ Ν.ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗ ΑΠΗΧΕ ΣΚΟΠΙΜΩΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ

Ανανέωση (από αρχικό κείμενο 11:27)
Με 19 ψήφους υπέρ, πέρασε η τροπολογία του ΕΛΑΜ, σήμερα στη Βουλή, με σκοπό τον εορτασμό του Ενωτικού Δημοψηφίσματος του 1950 στις σχολικές μονάδες της Κύπρου και δεδομένου ότι το κυβερνών κόμμα του Ν.Αναστασιάδη επέλεξε την αποχή από την ψηφοφορία επιτρέποντας έτσι στην τροπολογία να γίνει νόμος του κράτους υπάρχει διάχυτη απορία εάν στην Κύπρο σκέφτονται έστω και αχνά την Ένωση με τη Μητέρα Ελλάδα

Υπέρ της τροπολογίας ψήφισαν το ΕΛΑΜ, ΔΗΚΟ, ΕΔΕΚ, Συμμαχία Πολιτών, Κίνημα Αλληλεγγύη και το Κίνημα Οικολόγων.

Αποχή τήρησε το ΔΗΣΥ, ενώ εναντίον ψήφισε το ΑΚΕΛ.
Προκαλεί δε μεγάλη εντύπωση το γιατί επέλεξε στη δεδομένη στιγμή το ΔΗΣΥ να απέχει εν μέσω υποτίθεται συνομιλιών για «λύση» στο Κυπριακό (που θα ήταν ευνοϊκή μόνο για τους Τούρκους  και όλα δείχνουν ότι ευτυχώς απεφεύχθη).
Αυτό σημαίνει δύο πράγματα: Ότι ο πρόεδρος Αναστασιάδης γνωρίζει πλέον ότι δεν θα υπάρξει καμία «λύση» που να καταλύει την Κυπριακή Δημοκρατία χάρις την σθεναρή στάση του Έλληνα ΥΠΕΞ Ν.Κοτζιά.
Συνειδητοποιεί δε ότι πιθανότατα τώρα που η Τουρκία αποτυγχάνει να πετύχει τους στόχους της υπάρχει η πιθανότητα να προσαρτηθεί η Β.Κύπρος από την Άγκυρα και τότε τι απομένει; Μα η ένωση των δύο ελληνικών κρατών
Στην τροπολογία του, το ΕΛΑΜ ζητούσε προς τιμήν της επετείου στις 15 Ιανουαρίου να γίνεται αναφορά από τους καθηγητές στους μαθητές, συνοδευόμενη από ενημερωτικό φυλλάδιο και κάποιο ανάγνωσμα.
Ο Βουλευτής του ΕΛΑΜ Λίνος Παπαγιάννης είπε ότι στόχος του Μετώπου είναι η δημιουργία σχολείου για διαπαιδαγώγηση σε ελληνορθόδοξα ιδανικά και στην καλλιέργεια των ιδανικών “Πατρίς, Θρησκεία, Οικογένεια”. Πρόσθεσε ότι το Μέτωπο εστίασε στην υποχρέωση για υποχρεωτική διδασκαλία των θρησκευτικών. Είπε ακόμα ότι δεν θέλουμε τα παιδιά από καταβολής ελληνορθόδοξους, αλλά και από αγωγής.
 
Ο κ. Παπαγιάννης είπε επίσης πως το ΕΛΑΜ ως το μόνο εθνικιστικό κίνημα την Κύπρο, με τροπολογία του προσθέτει στις σχολικές εορτές διδασκαλία για το ενωτικό δημοψήφισμα. Κατά τη συζήτηση επί της τροπολογίας, ο κ. Παπαγιάννης εξήγησε ότι η τροπολογία διαλαμβάνει ολιγόλεπτη αναφορά μέσω φυλλαδίου στην τάξη.
 
Έντονη ήταν η αντίδραση του ΑΚΕΛ, καθώς όπως αναφέρει το Κόμμα σε ανάρτησή του στο Twitter, η στάση του ΔΗΣΥ να τηρήσει αποχή, «επέτρεψε να τιμάται το ενωτικό δημοψήφισμα του '50 στα σχολεία».
 
Κατά τα άλλα θέλουν λύση... Με την στάση αποχής, ο ΔΗΣΥ επέτρεψε να τιμάται το ενωτικό δημοψήφισμα του '50 στα σχολεία 
 
 

Σε ανακοίνωσή του, το ΕΛΑΜ σημειώνει ότι η πρόταση ερχόταν να προσθέσει στους κανονισμούς μια επέτειο που αποτελεί κομβικό σημείο της ιστορίας του Κυπριακού Ελληνισμού και κατ’ επέκταση της Κύπρου, η οποία λανθασμένα απουσίαζε από τις σχολικές εορτές. «Καλύψαμε ένα κενό που εντοπίσαμε και είχαμε υποχρέωση να διορθώσουμε» σημειώνεται.

«Η στάση του ΑΚΕΛ, δεν μπορούμε να πούμε ότι μας εξέπληξε, αφού ήταν αναμενόμενο ότι θα καταψήφιζε την πρόταση μας. Άλλωστε είναι γνωστό το μένος το οποίο το διακατέχει κατά του Ενωτικού αγώνα, το οποίο να θυμίσουμε αρχικά ότι στήριζε» αναφέρει ακόμη η ανακοίνωση.

«Αυτό όμως που είναι άξιο αναφοράς, είναι το πάλαι ποτέ πατριωτικό κόμμα του Δημοκρατικού Συναγερμού, που έβγαλε για ακόμα μια φορά το προσωπείο δείχνοντας ξεκάθαρα τι εκπροσωπεί σήμερα. Το ΔΗΣΥ ήταν ένα κόμμα που επένδυσε πάνω στον πατριωτισμό και τον Ενωτικό αγώνα, επί δεκαετίες, για να δημιουργήσει κομματικό στρατό και να αντλήσει ψηφοφόρους.
Σήμερα όμως το συγκεκριμένο κόμμα δεν τόλμησε να υπερψηφίσει την πρόταση του Εθνικού Λαϊκού Μετώπου και με διάφορες φθηνές δικαιολογίες προσπαθούσε να αιτιολογήσει την στάση του» τονίζει το ΕΛΑΜ.
Η Άγκυρα μετά την αποτυχία εξεύρεσης «λύσης» στις συνομιλίες Ακιντζί-Αναστασιάδη (βασικά η Κυπριακή Δημοκρατία δεν αποδέχθηκε την πλήρη υποταγή που ζητούσαν οι Τούρκοι) ήδη προ δύο μηνών μίλησε για  «προσάρτηση» της βόρειας Κύπρου προσφέροντας έτσι μια μοναδική ευκαιρία στον Ελληνισμό για ένωση των δύο ελληνικών κρατών, της Ελλάδας και τηςνόμιμης Κυπριακής Δημοκρατίας (διαβάστε σχετικά εδώ)
 
Κάτι που έπρεπε να είχε γίνει από το 1959 όταν με την Συνθήκη στης Ζυρίχης ιδρύθηκε η Κυπριακή Δημοκρατία και όταν στη συνέχεια ακολούθησε το σχέδιο Άτσεσον το οποίο προέβλεπε την ένωση της Κύπρου με την Ελλάδα.
 
Συγκεκριμένα ο εξ'απορρήτων σύμβουλος του Ταγίπ Ερντογάν, Γιγίτ Μπουλούτ, είχε προτείνει την προσάρτηση της «ΤΔΒΚ - Τουρκική Δημοκρατία της Βόρειας Κύπρου» στην Τουρκία.
 
Η δήλωση είχ γίνει στο φιλοκυβερνητικό ενημερωτικό κανάλι A Haber : «Ακόμη  οι Άγγλοι επιχειρούν να ελέγξουν την ΤΔΒΚ. Να πω και κάτι ακόμη ξεκάθαρα. Κάποιοι προτείνουν οι συνομιλίες να συνεχιστούν, το νησί να ενωθεί, να γίνει ένα κομμάτι.
 
Σε περίπτωση λύσης οι βρετανικές βάσεις θα παραμείνουν στην Κύπρο. Πρόκειται για δυο βάσεις που έχουν καθεστώς χώρας. Έχουν σημαία και θέση στο διεθνές δίκαιο.
 
Μετά την λύση συζητείται η διατήρηση των βρετανικών βάσεων. Οι Άγγλοι κομάντος θα παραμείνουν στο νησί. Στις Βρετανικές Βάσεις την νύχτα της 15ης Ιουλίου υπήρχε κινητικότητα. Επίσης, κινητικότητα υπήρχε και στα αεροπλανοφόρα που βρισκόντουσαν στην Ανατολική Μεσόγειο. Στον ασύρματο υπήρχε συζήτηση σχετικά με την ενδεχόμενο εισβολής στην Τουρκία. Κάποια μέλη της Οργάνωσης του Γκιουλέν ανέμεναν σήματα. Υπό αυτές τις συνθήκες θα δώσω την Κύπρο στην Ε.Ε. και στην συνέχεια θα παρακαλώ για θεώρηση του Σένγκεν; Πρόκειται για μια δολοφονία.
 
Η επανένωση και παράδοση της Κύπρου στην Ε.Ε. σηματοδοτεί τη δολοφονία της σύνθεσης Τουρκισμού-Ισλάμ σε αυτή την γεωγραφία. Σε περίπτωση που η ΤΒΔΚ δεν επιθυμεί να συνεχίσει την πορεία της με το υφιστάμενο καθεστώς τότε θα μετατραπεί σε επαρχία της Τουρκίας και θα συνεχίσει με αυτό τον τρόπο την πορεία της. Σε αυτό το νησί εμείς παρέχουμε νερό και ηλεκτρικό».
 
Στην ουσία επανέρχεται το σχέδιο του Βρετανού Ντιν Άτσεσον.
 
Ο Ντιν Άτσεσον μετέβη στις 5 Ιουλίου του 1964 στη Γενεύη, την οποία χρησιμοποίησε ως βάση των δραστηριοτήτων του και κατάρτισε δύο σχέδια διχοτόμησης της Κύπρου. Τα σχέδια όμως τελικά απορρίφθηκαν με ΕΥΘΥΝΗ του Μακάριου.
 
Το πρώτο σχέδιο προέβλεπε εκχώρηση της χερσονήσου της Καρπασίας στους Τούρκους για να γίνει μία αχανής τουρκική στρατιωτική βάση με δυνάμεις στρατού, ναυτικού και αεροπορίας, ενώ επιπροσθέτως εκχωρούσε και αυτόνομα τουρκοκυπριακά καντόνια στον ελληνικό τομέα του νησιού. Ο ελληνοκυπριακός τομέας σε αντάλλαγμα θα ενώνονταν με την Ελλάδα.
 
Η Τουρκία απέρριψε το δεύτερο σχέδιο Άτσεσον και αποδέχθηκε το πρώτο, ενώ η ελληνική κυβέρνηση απέρριψε το πρώτο και αντιμετώπιζε πολύ ευνοϊκά την αποδοχή του δεύτερου. "Μας προσφέρουν μια πολυκατοικία έναντι αντιπαροχής ενός διαμερίσματος" συνήθιζε να λέει για το σχέδιο αυτό ο Γεώργιος Παπανδρέου.
 
Στο Κυπριακό περιστράφηκε και η σύντομη συνομιλία που είχαν ο γενικός γραμματέας του Ο.Η.Ε. Ου Θαντ και ο υπουργός Εξωτερικών Σταύρος Κωστόπουλος, κατά τη διέλευση του πρώτου από το αεροδρόμιο του Ελληνικού στις 19 Ιουλίου.
 
Ο Μακάριος, ανήσυχος για τα τεκταινόμενα στη Γενεύη χωρίς την παρουσία εκπροσώπου της κυπριακής κυβέρνησης, μετέβη στις 27 Ιουλίου στην Αθήνα. Απέρριψε κατηγορηματικά και τις δύο εκδοχές του σχεδίου Άτσεσον και έπειτα από αλλεπάλληλες συσκέψεις υπό τον πρωθυπουργό Γεώργιο Παπανδρέου, ο Κύπριος ηγέτης ανακοίνωσε προς τους δημοσιογράφους στις 30 Ιουλίου:
 
"Αυτόκλητοι μεσολαβηταί ανέπτυξαν προσφάτως εις τα παρασκήνια της Γενεύης έντονον δραστηριότητα προς εκτροχιασμόν του Κυπριακού εκ της ακολουθητέας γραμμής... Οι αυτόκλητοι αυτοί μεσολαβηταί, ως καλώς γνωρίζω, επεξεργάσθησαν απαράδεκτα σχέδια λύσεως του Κυπριακού... Αισθάνομαι βαθυτάτην ικανοποίησιν, διότι τα σχέδια ταύτα προσέκρουσαν επί της σταθεράς αντιστάσεως της ελληνικής κυβερνήσεως".
 
Αυτά για να μην ξεχνάμε την Ιστορία. Εάν οι Τούρκοι προχωρήσουν σε προσάρτηση τότε ο Ελληνισμός έχει μοναδική ευκαιρία να ενώσει τα δύο ελληνικά κράτη με ότι αυτό συνεπάγεται για την γεωπολιτική του ενδυνάμωση, διότι πάνω απ'ολα είναι τα συμφέροντα του Ελληνισμού.
 
Το Σχέδιο Άτσεσον έμεινε έτσι στην ιστορία για άλλους ως μεγάλη χαμένη ευκαιρία για το Κυπριακό, ενώ για άλλους ως πρώτη αποτυχημένη απόπειρα διχοτόμησης της Κύπρου.
 
Από την Παρασκευή, και πριν καν γραφτεί στις εφημερίδες, το θέμα μονοπωλεί τις αναρτήσεις και συζητήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με τη λέξη «ένωσις» να αναγράφεται στα ελληνικά με λατινικούς χαρακτήρες (enosis).

ΠΟΛΙΤΙΚΗ Ολα είναι στον «αέρα»

Ολα είναι στον «αέρα»

houliarakis.jpg

Γιώργος ΧουλιαράκηςΤο αεροπλάνο για το Λονδίνο και όχι για το EuroWorking Group πήρε χθες ο Γ. Χουλιαράκης, μια πτήση που επιβεβαίωσε το βαρύ κλίμα στις διαπραγματεύσεις για τη δεύτερη αξιολόγηση
Το τέλμα των διαπραγματεύσεων με τους θεσμούς σηματοδοτεί η χθεσινή απουσία του Γιώργου Χουλιαράκη από το EuroWorking Group (EWG) και η αντικατάστασή του από τον Παναγιώτη Νικολαΐδη, σύμβουλο του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών.
Σε μια στιγμή που ο χρόνος λειτουργεί σε βάρος της χώρας -η οποία κανονικά θα έπρεπε να έχει κλείσει από τον περασμένο Νοέμβριο τη διαπραγμάτευση ώστε να μην υπάρξουν καθυστερήσεις στην εκταμίευση της δόσης των 6,1 δισ. και στην ένταξη των ελληνικών ομολόγων στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωση της ΕΚΤ- ο Γιώργος Χουλιαράκης, μετά από συνεννόηση με τον επικεφαλής του EWG, Τόμας Βίζερ, αντί να πάρει την πτήση για Βρυξέλλες, τελικά ανέβηκε στο αεροπλάνο για Λονδίνο.
Οπως έγινε γνωστό από κύκλους του υπουργείου, λόγω των χαμηλών προσδοκιών που είχε η κυβέρνηση από αυτό το συμβούλιο, αποφασίστηκε ο Ελληνας αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών να παραστεί σε συνέδριο του London School of Economics (LSΕ), στο οποίο ήταν βασικός ομιλητής, και όχι στην Ομάδα Εργασίας των 19 όπου η Ελλάδα ήταν κεντρικό θέμα.
Και συγκεκριμένα για την πρόοδο που σημειώνει η Αθήνα πάνω στα 45 προαπαιτούμενα της δεύτερης αξιολόγησης (εργασιακά, ενέργεια, «κόκκινα» δάνεια, κ.ά.). Για «εξαφάνιση» υπουργού από το EWG έκανε λόγο η Ν.Δ., που επιχείρησε να εκμεταλλευτεί πολιτικά το θέμα της μη εκπροσώπησης της χώρας από τον Γιώργο Χουλιαράκη.
Εχει συμβεί στο παρελθόν και όταν κριθεί σκόπιμο και αναγκαίο θα συμβεί ξανά στο μέλλον, όπως ισχύει σε κάθε σοβαρή χώρα» απάντησε η κυβέρνηση, για να προσθέσει ότι «έγινε σε συνεννόηση και συμφωνία με τον πρόεδρο του EuroWorking Group, Τόμας Βίζερ

Απαισιοδοξία

Μετά από αυτή την εξέλιξη, «αν υπάρχει -έστω και μία- περίπτωση να κλείσει η δεύτερη αξιολόγηση, αυτό θα γίνει μόνο με πολιτική απόφαση» τόνιζαν χθες πηγές του υπουργείου Οικονομικών, ενώ για τις πρωτοβουλίες που αναπτύσσονται ένθεν κακείθεν για την επανεκκίνηση των διαπραγματεύσεων δήλωναν ότι «αυτές δεν είναι σίγουρο αν θα καρποφορήσουν».
Μετά τις απειλές για «Grexit», το κλίμα σε Αθήνα και Βρυξέλλες έχει οδηγηθεί σε ακραία πόλωση και σε αυτό το πλαίσιο ο πρόεδρος του Εurogroup, Γερούν Ντάισελμπλουμ, θα πραγματοποιήσει σειρά διαβουλεύσεων, τόσο με αξιωματούχους της ευρωζώνης όσο και με την ελληνική κυβέρνηση. Στόχος είναι να διαμορφωθεί μέσα στις επόμενες μέρες ένα διαπραγματευτικό πλαίσιο ή μια φόρμουλα που θα μπορούσε να οδηγήσει στην ολοκλήρωση της αξιολόγησης.
Το μήνυμα που πρόκειται να εκπέμψει ο Γερούν Ντάισελμπλουμ -με τον οποίο είναι πιθανό να συναντηθεί σήμερα ο Ε. Τσακαλώτος- είναι ότι οι Βρυξέλλες εργάζονται με χρονικό ορίζοντα την προσεχή συνεδρίαση του Εurogroup της 20ής Φεβρουαρίου, στη διάρκεια της οποίας θα επιδιωχθεί είτε μια πολιτική συμφωνία σε όλα τα ανοικτά ζητήματα είτε απόφαση για την επιστροφή των θεσμών στην Αθήνα, με εντολή η αξιολόγηση να κλείσει μέσα σε λίγες ημέρες.
Πρέπει να σημειωθεί ότι το βασικό πρόβλημα που εμποδίζει μέχρι τώρα την επίτευξη συμφωνίας με τους δανειστές είναι η νομοθέτηση προληπτικών δημοσιονομικών μέτρων από την κυβέρνηση, ώστε να διασφαλιστεί η επίτευξη πρωτογενών πλεονασμάτων 3,5% του ΑΕΠ ετησίως μετά το 2018. Το «τυράκι» των Ευρωπαίων γι’ αυτά τα μέτρα είναι η ένταξη της χώρας στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης της ΕΚΤ, αλλά και η περαιτέρω διευκρίνιση από τώρα των μεσοπρόθεσμων μέτρων που θα ληφθούν το 2018 για την ελάφρυνση του δημόσιου χρέους.

Μέτρα 3,5 δισ.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του πρακτορείου Bloomberg αργά χθες το βράδυ, το EWG ζητεί τη λήψη προνομοθετημένων μέτρων για μετά το 2018 ύψους 3,5 δισ. ευρώ.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Απόψε γράφεται ιστορία UPD

  Nick Rohlman/The Gazette via AP ΒΟΡΕΙΑ ΑΜΕΡΙΚΗ 05.11.24 18:01 efsyn.gr Πού περνούν το κρίσιμο βράδυ οι δύο υποψήφιοι ...