Δευτέρα 4 Μαρτίου 2019

Κυβερνητική πηγή: Ο Τσίπρας πριν πάει στη Μόσχα υποσχέθηκε την έκδοση του Βίνικ στη Ρωσία

Ο Αλεξάντερ Βίνικ, γνωστός ως Mr Bitcoin οδηγείται στα δικαστήρια της Θεσσαλονίκης στις 29 Σεπτεμβρίου 2017

Κυβερνητική πηγή: Ο Τσίπρας πριν πάει στη Μόσχα υποσχέθηκε την έκδοση του Βίνικ στη Ρωσία

© AP Photo / Giannis Papanikos
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Λήψη σύντομου url
Η επίσκεψη του Αλέξη Τσίπρα στη Μόσχα (28)
0 0 0
Ο Αλέξης Τσίπρας, πριν την επίσκεψή του στη Μόσχα, είχε υποσχεθεί την έκδοση στη Ρωσία του Αλεξάντερ Βίνικ, γνωστού και ως Mr Bitcoin, όπως ανέφερε κυβερνητική πηγή μιλώντας στο Sputnik.
Ο Αλέξης Τσίπρας, κατά τη διάρκεια των προετοιμασιών για την επίσκεψή του στη Μόσχα, υποσχέθηκε την έκδοση στη Ρωσία του Αλεξάντερ Βίνικ, του γνωστού και ως Mr Bitcoin, όπως δήλωσε στο Sputnik πηγή από κυβερνητικούς κύκλους.
«Η ελληνική κυβέρνηση υποσχέθηκε τότε ότι ο Βίνικ θα εκδοθεί σύντομα στη Ρωσία, καθώς υπήρχαν δικαστικές αποφάσεις. Στην πραγματικότητα, αυτή ήταν μια από τις υποχρεώσεις της ελληνικής κυβέρνησης για την αποκατάσταση των διμερών σχέσεων», δήλωσε η κυβερνητική πηγή.
Σύμφωνα με την ίδια πηγή, το πρόβλημα ήταν ο χρόνος της έκδοσής του: η κυβέρνηση πίστευε ότι εάν η έκδοση του Βίνικ γινόταν πριν την επίσκεψη του πρωθυπουργού, τότε θα θεωρούταν ως «δώρο στον Πούτιν» και εάν γινόταν αμέσως μετά την επίσκεψη, θα θεωρούταν «αποτέλεσμα πίεσης».
«Εξαιτίας αυτού, η απόφαση καθυστέρησε», δήλωσε η πηγή.
Ο συνομιλητής του Sputnik σημείωσε ότι το θέμα έκδοσης του Βίνικ τέθηκε στις συνομιλίες μεταξύ του Ρώσου προέδρου, Βλαντίμιρ Πούτιν, και του Αλέξη Τσίπρα στη Μόσχα, καθώς και κατά τη συνάντηση της κοινής επιτροπής Ελλάδας — Ρωσίας για τη συνεργασία, που συνεδρίασε κατά την επίσκεψη του Έλληνα πρωθυπουργού.
Η πηγή απέφυγε να απαντήσει στην ερώτηση γιατί ο Τσίπρα δεν εκπλήρωσε την υπόσχεσή του και ο Ρώσος πολίτης παραμένει προφυλακισμένος, παρότι έχουν ξεπεραστεί όλοι οι όροι κράτησης όπως περιγράφονται στο Σύνταγμα χωρίς να έχει γίνει δίκη.

Γιατί το Πακιστάν φοβάται έναν πόλεμο με την Ινδία

Γιατί το Πακιστάν φοβάται έναν πόλεμο με την Ινδία

Γιώργος Λυκοκάπης
2207

Η παγκόσμια κοινότητα παρακολουθεί, κυριολεκτικά με κομμένη την ανάσα, την κλιμακούμενη ένταση στην ινδοπακιστανική μεθόριο. Υπάρχει ορατός κίνδυνος για μία γενικευμένη πολεμική σύρραξη μεταξύ της Ινδίας και του Πακιστάν. Η μεγάλη ανησυχία βρίσκεται στα πυρηνικά όπλα που κατέχουν οι δύο «προαιώνιοι» αντίπαλοι της διεθνούς σκηνής. Η κρίση ξεκίνησε με αφορμή μία αιματηρή τρομοκρατική επίθεση που σημειώθηκε στην κοιλάδα του Κασμίρ, στα μέσα Φεβρουαρίου.
Δεκάδες Ινδοί αστυνομικοί σκοτώθηκαν από βομβιστική επίθεση αυτοκτονίας. Την ευθύνη ανέλαβε η ισλαμική, αυτονομιστική οργάνωση Τζαϊζ-ε-Μοχάμεντ. Όμως, σύμφωνα με την Ινδία, υπάρχει ένα «αόρατο χέρι» που συντονίζει την τρομοκρατία στην περιοχή. Είναι το ίδιο το κράτος του Πακιστάν, το οποίο διεκδικεί το Κασμίρ από την Ινδία. Το Πακιστάν δεν αναγνωρίζει την κυριαρχία της Ινδίας στην διαφιλονικούμενη περιοχή, η οποία κατοικείται στην πλειοψηφία της από μουσουλμάνους.
Το Νέο Δελχί απάντησε με αεροπορική επιδρομή σε στρατόπεδο της εξτρεμιστικής οργάνωσης Τζαϊζ-ε-Μοχάμεντ, εντός της πακιστανικής επικράτειας. Από την πλευρά του, το Πακιστάν κατέρριψε ένα ινδικό πολεμικό αεροσκάφος και συνέλαβε τον πιλότο του. Πάντως το Ισλαμαμπάντ εμφανίζεται πρόθυμο να «ρίξει τους τόνους» και αναλαμβάνει ορισμένες πρωτοβουλίες αποκλιμάκωσης της έντασης.
Σε συνέντευξη του, ο Πακιστανός υπουργός Εξωτερικών έθεσε ένα ενδιαφέρον ρητορικό ερώτημα. Ανέφερε «ο πρωθυπουργός του Πακιστάν Ιμράν Χαν είναι έτοιμος για διάλογο, ο Ινδός πρωθυπουργός Ναρέντρα Μόντι είναι«; Το Ισλαμαμπάντ βλέπει με ανησυχία την εθνικιστική έξαρση που έχει καταβάλει το Νέο Δελχί, την οποία υποδαυλίζει η ίδια η ινδική κυβέρνηση.

Πακιστάν ο «μεγάλος χαμένος»

Πακιστάν σημαίνει «η γη των καθαρών». Ιδρύθηκε ως ανεξάρτητο κράτος από τους μουσουλμανικούς πληθυσμούς της Ινδίας το 1947, σε καθαρά θρησκευτική βάση. Η νεότερη ιστορία του είναι μία ατελείωτη πορεία βίας, πραξικοπημάτων και πολέμων με την γειτονική του Ινδία. Το Πακιστάν είναι μονίμως «ο μεγάλος χαμένος» σε όλες τις πολεμικές του αναμετρήσεις.
Η πιο οδυνηρή ήρθε 1971. Μετά την ήττα του Πακιστάν από τον ινδικό στρατό, ακολούθησε η συγκρότηση του σημερινού κράτους του Μπαγκλαντές. Το Μπαγκλαντές προήλθε από την εδαφική επικράτεια του αλήστου μνήμης «Ανατολικού Πακιστάν». Δικαιολογημένα αυτό το γεγονός πήρε διαστάσεις εθνικής ταπείνωσης στο ισλαμική χώρα.
Εάν μάλιστα δούμε συγκριτικά τις δύο χώρες, μπορούμε να κατανοήσουμε γιατί το Πακιστάν αισθάνεται ένα «σύμπλεγμα κατωτερότητας» έναντι του ιστορικού του εχθρού. Η ινδική οικονομία γνωρίζει θεαματικούς ρυθμούς ανάπτυξης και οι μεγαλουπόλεις της είναι πασίγνωστοι τουριστικοί προορισμοί. Δεν μπορεί να ειπωθεί το ίδιο για το Καράτσι ή το Ισλαμαμπάντ.
Επομένως, δεν μοιάζει καθόλου περίεργη η εμμονή του Πακιστάν για το Κασμίρ. Μία εμμονή που είναι διάχυτη στο πανίσχυρο «βαθύ κράτος» που ασκεί την πραγματική εξουσία στην αχανέστατη, μουσουλμανική χώρα. Είναι ένα σύμπλεγμα που αποτελείται από τον στρατό, τις εξτρεμιστικές ισλαμικές οργανώσεις και τις διαβόητες μυστικές υπηρεσίες του Πακιστάν (ISI). Αυτό το σύμπλεγμα έχει την δύναμη να ανεβοκατεβάζει κυβερνήσεις όποτε το θελήσει.

Η ρήξη στις σχέσεις Πακιστάν-ΗΠΑ

Πρέπει να σημειώσουμε πως οι εκκοσμικευμένες θεωρίες του εθνικισμού και του σοσιαλισμού δεν είχαν ποτέ την παραμικρή επιρροή στους αξιωματικούς του πακιστανικού στρατού. Το «διπλό παιχνίδι» του Πακιστάν με τις ακραίες ισλαμικές οργανώσεις δεν είναι απλά ένας τυχοδιωκτισμός, όπως ήταν η στάση του Τούρκου προέδρου Ερντογάν έναντι του ISIS, στην Συρία.
Το «βαθύ κράτος» του Πακιστάν υποστηρίζει τις ακραίες, ισλαμικές οργανώσεις που θεωρεί πως μπορεί να αξιοποιήσει στην αντιπαράθεσή του με την Ινδία. Κοινό μυστικό είναι ότι η ISI στρατολογεί φανατικούς ισλαμιστές τους οποίους αποστέλλει στο μέτωπο του Κασμίρ, με την ανοχή του πακιστανικού στρατού. Επομένως δεν έχει άδικο η Ινδία που, μονίμως, κατηγορεί το Πακιστάν πως υποστηρίζει την «τρομοκρατία».
Όμως, πλέον τις απόψεις της Ινδίας συμμερίζεται ανοιχτά και η κυβέρνηση Τραμπ. Από τον περασμένο Ιανουάριο ξεκίνησε η ρήξη στις σχέσεις Ουάσιγκτον και Ισλαμαμπάντ, με τον Αμερικανό πρόεδρο να κατηγορεί ανοιχτά το Πακιστάν για «υποστήριξη της τρομοκρατίας στο Αφγανιστάν». Σε μεταγενέστερη συνέντευξη του ο Ντόναλντ Τραμπ κατηγόρησε το Ισλαμαμπάντ πως υπέθαλπε την δράση του Οσάμα Μπιν Λάντεν, ακόμα και μετά τις επιθέσεις της 11ης Σεπτεβρίου.
Το Πακιστάν υπήρξε παραδοσιακός σύμμαχος των ΗΠΑ εδώ και δεκαετίες, σε αντίθεση με την Ινδία που θεωρούνταν «συνοδοιπόρος» των Σοβιετικών. Ουάσιγκτον και Ισλαμαμπάντ, από κοινού, υποστήριξαν τους μουτζαχεντίν στο Αφγανιστάν, έναντι των σοβιετικών στρατευμάτων κατοχής. Όλα αυτά τα χρόνια η Ουάσιγκτον «έκλεινε τα μάτια» στην ακραία ισλαμοποίηση του Πακιστάν. Αυτή η ισλαμοποίηση συνεχίστηκε ακόμα και μετά την αποχώρηση των Σοβιετικών από το Αφγανιστάν. Το κίνημα των Ταλιμπάν δεν θα μπορούσε ποτέ να κυριαρχήσει στην χώρα, χωρίς την πολύτιμη βοήθεια της ISI.

Τι φοβάται ο Πακιστανός πρωθυπουργός

Η πακιστανική κυβέρνηση βρίσκεται σε αδιέξοδο και προσπαθεί να αποκλιμακώσει την ένταση. Ένας πυρηνικός πόλεμος ανάμεσα στις δύο χώρες πρέπει να αποκλειστεί, για προφανείς λόγους. Όμως ταυτόχρονα ο Πακιστανός πρωθυπουργός απεύχεται μία στρατιωτικοποίηση της κρίσης. Με δεδομένη την ιστορική παράδοση, φοβάται πως θα βγει χαμένο και πάλι το Πακιστάν.
Σε αυτή την περίπτωση, ο πρωθυπουργός Χαν έχει κάθε λόγο να τρέμει μία πραξικοπηματική του ανατροπή από το πανίσχυρο «βαθύ κράτος» που προαναφέραμε. Κοινό μυστικό είναι πως κατάφερε να εκλεγεί πρωθυπουργός, λόγω της εκτεταμένης νοθείας που οργάνωσε ο πακιστανικός στρατός. Θυμάται πολύ καλά πως μία κρίση στο Κασμίρ αποτέλεσε την αφορμή για το στρατιωτικό πραξικόπημα έναντι του Ναουάζ Σαρίφ το 1999, ο οποίος ξεκίνησε ως ο ευνοούμενος του βαθέος κράτους.
Σε διπλωματικό επίπεδο το Πακιστάν είναι «στριμωγμένο». Δεν μπορεί να υπολογίζει στους Αμερικανούς, όπως παλαιότερα. Μπορεί τελευταία να έχει βελτιώσει τις σχέσεις του με την Μόσχα, αλλά σε μία ενδεχόμενη κλιμάκωση της κρίσης μοιάζει δύσκολο η Ρωσία να στραφεί εναντίον της Ινδίας. Οι δύο ιστορικοί σύμμαχοι του Πακιστάν, η Κίνα και η Τουρκία, αρκέστηκαν σε γενικόλογες δηλώσεις περί «αποκλιμάκωσης». Το μεγάλο πρόβλημα του Πακιστάν είναι πως όλοι οι παραδοσιακοί του σύμμαχοι επιδιώκουν «γέφυρες» με την Ινδία.

Κλειδί η στάση των Ινδών

Το κλειδί είναι η στάση που θα κρατήσει η ινδική κυβέρνηση. Έχει δίκιο ο Πακιστανός υπουργός Εξωτερικών να αναρωτιέται για τις τελικές προθέσεις του Ινδού πρωθυπουργού. Η μεγαλύτερη εθνικιστική έξαρση παρατηρείται στην Ινδία, όχι στο Πακιστάν. Για παράδειγμα δεν είδαμε μαζικές διαδηλώσεις οργισμένων ισλαμιστών στο Καράτσι και δεν παρατηρούμε εμπρηστική ρητορική στις δηλώσεις των Πακιστανών αξιωματούχων.
Είναι λάθος να περιορίζουμε τον εξτρεμισμό αποκλειστικά στο Πακιστάν. Ο Ναρέντα Μόντι έχει σχηματίσει την πιο εθνικιστική κυβέρνηση στην νεότερη ιστορία της Ινδίας. Στις τάξεις του κυβερνώντος κόμματος Μπαρατίγια Τζανάτα, υπάρχουν ακραία ινδουιστικά στοιχεία για τα οποία οι μουσουλμάνοι της Ινδίας αποτελούν την «πέμπτη φάλαγγα» του Πακιστάν.
Ο ίδιος ο Μόντι έχει κατηγορηθεί ως υποκινητής του αντιμουσουλμανικού πογκρόμ που έλαβε χώρα στο Γκουτζαράτ το 2001. Δεν είναι υπερβολή να ισχυριστούμε πως ο Ινδός πρωθυπουργός επί πολλά χρόνια δεν θεωρούσε τον βιασμό ως έγκλημα. Αναγκάστηκε να ανασκευάσει την στάση του λόγω των διεθνών αντιδράσεων για τους μαζικούς βιασμούς που σημειώνονται σε όλη την Ινδία.
Επομένως ο μεγάλος φόβος του Πακιστανού πρωθυπουργού είναι να επιλέξει ο Ινδός ομόλογος του μια στρατιωτική κλιμάκωση της κρίσης, λόγω των επικείμενων εκλογών στην Ινδία. Για αυτό και σπεύδει σε κινήσεις καλής θέλησης, όπως την απελευθέρωση του Ινδού πιλότου. Διότι σε αντίθεση με τον Ναρέντα Μόντι, είναι ο Ίμραν Χαν που στην ουσία βρίσκεται υπό «ομηρεία».
slpress.gr Stavros LygerosΠροφανώς και δεν θα επιδιώξει μία υπογραφή ειρηνευτικής συμφωνίας με την Ινδία, η πράξη αυτή θα είναι ισοδύναμη με «εσχάτη προδοσία». Το καλύτερο σενάριο για τον Ιμράν είναι να διατηρηθεί η «εμπόλεμος ειρήνη» στην περιοχή, που ισχύει εδώ και δεκαετίες. Το χειρότερο σενάριο δεν θέλει ούτε να το διανοηθεί, διότι θα φέρει το πολιτικό του τέλους.

Τι αγοράζαμε με την δραχμή και τι αγοράζουμε αντίστοιχα με το ευρώ σήμερα

Τι αγοράζαμε με την δραχμή και τι αγοράζουμε αντίστοιχα με το ευρώ σήμερα: Είναι καιρός να ξυπνήσουμε. Και να αγωνιστούμε για να απαλλαγούμε από τη σύγχρονη Γερμανική κατοχή
Οδός ΔραχμήςΤι αγοράζαμε με την δραχμή και τι αγοράζουμε αντίστοιχα με το ευρώ σήμερα
Η φτώχεια που μας έφερε το ευρώ είναι πολύ μεγαλύτερη απ’ αυτήν που αναφέρονται στις επίσημες στατιστικές. Η απτή πραγματικότητα μιλά από μόνη της. Εκτός από την περίοδο της γερμανικής κατοχής 1941-44, σε όλη την μεταπολεμική περίοδο η δραχμή είχε πολύ μεγαλύτερη αγοραστική αξία από ότι το ανάλογο αντίτιμο του ευρώ σήμερα.
Και ας μην ξεχνάμε ότι, με τα ευρωμνημόνια μετά το 2008, οι μισθοί και οι συντάξεις μειώθηκαν δραματικά,η εφορία και οι έμμεσοι φόροι αυξήθηκαν αλματωδώς, οι τράπεζες παίρνουν σπίτια και επιχειρήσεις μισοτιμής, το Υπερταμείο υφαρπάζει όλη την δημόσια περιουσία της χώρας μας.
Και μην μου πείτε ότι, η σύγχρονη Ελληνική Τραγωδία οφείλεται σε χρέη δικά μας του παρελθόντος. Αυτό είναι ένα τεράστιο ψέμα που το έχουμε αποδείξει με έγκυρα στατιστικά στοιχεία. Το μεγάλο χρέος γιγαντώθηκε μέσα και από το ευρώ. Και σήμερα αυξάνει κάθε χρόνο με ρυθμούς της τάξης των 30 δις !
Στα 170 χρόνια από τη δημιουργία του σύγχρονου ελληνικού κράτους, από το 1832 μέχρι το 2002, το δημόσιο χρέος ανήλθε σωρευτικά σε 158 δις. Και από το 2002, έτος ένταξής μας της ευρωζώνης, μέχρι το 2018, μόλις σε 16 χρόνια, το χρέος αυξήθηκε κατά 240 δις!
Αλλά ας γυρίσουμε 17 χρόνια πίσω στο 1999 – 2000 και ας κάνουμε μια απλή σύγκριση των τιμών τότε και τώρα.Πόσο κόστιζαν τότε και τώρα ορισμένα επιλεγμένα είδη:

Τσίχλα: 20 δραχμές – 0,10 €
Νερό: 50 δραχμές – 0,50 €
Σοκολάτα 100gr: 300 δραχμές – 1,50 €

Ένα πακέτο τσιγάρα: 500 – 750 δραχμές – Από 4,5 €

Μπουκάλι γάλα: 240 δραχμές – 1,50 €
Τυρογαριδάκια: 100 δραχμές – 1,00 €
Παγωτό πύραυλος: 200 – 250 δραχμές – 2,20€ – 2,50 €
Περιοδικό Down Town: 700 δραχμές – 2,50 €

Αθλητική εφημερίδα: 250 δραχμές – 1,30 €
Ψωμί/κιλό: 160 δραχμές – 1,80 €
Τυρόπιτα: 150 δραχμές – 1,80 €
Καφές στο χέρι: 350 δραχμές – 1,50 €
Πάστα: 400 δραχμές – 2,50 €
Τούρτα/κιλό: 2.900 δραχμές – 15 €
Πιτόγυρο: 250 δραχμές – 2,20 €

Την πατήσαμε κυρ-Στέφανε…
Είναι καιρός να ξυπνήσουμε. Και να αγωνιστούμε για να απαλλαγούμε από τη σύγχρονη Γερμανική κατοχή

ΥΕΘΑ Ε. Αποστολάκης: «Υπάρχει μεγάλος κίνδυνος μείζονος επεισοδίου με την Τουρκία

 ΥΕΘΑ Ε. Αποστολάκης: «Υπάρχει μεγάλος κίνδυνος μείζονος επεισοδίου με την Τουρκία»


Υπάρχει πλέον κίνδυνος μείζονος επειδοσίου στο Αιγαίο όπως παραδέχτηκε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Ευάγγελος Αποστολάκης, ενώ παράλληλα σημειώνει ότι «καταβάλλουμε μια συνεχή προσπάθεια εξομάλυνσης και αποκλιμάκωσης της έντασης».
Μιλώντας στη Βουλή, στο πλαίσιο της ενημέρωσης των Υπό-επιτροπών της Κοινοβουλευτικής Συνέλευσης της Συμμαχίας για θέματα αμοιβαίου ενδιαφέροντος, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, αναφερόμενος στις σχέσεις της χώρας μας με τη γειτονική Τουρκία, είπε ότι «αντιδρούμε στις προκλήσεις στο χώρο του Αιγαίου, όπου δυστυχώς ο αριθμός των παραβιάσεων του εθνικού εναέριου χώρου και των εθνικών χωρικών υδάτων φτάνει σε πολύ υψηλά επίπεδα, πάντα με σύνεση και στρατηγική ψυχραιμία.
Παρά τα υφιστάμενα προβλήματα και τα επικίνδυνα περιστατικά στον αέρα και στη θάλασσα, που μπορεί να οδηγήσουν σε σοβαρό ατύχημα, από την πλευρά μας καταβάλλουμε μια συνεχή προσπάθεια εξομάλυνσης και αποκλιμάκωσης της έντασης.
Στη λογική αυτή και στη βάση της σχετικής συμφωνίας κατά την πρόσφατη συνάντηση μεταξύ του Έλληνα Πρωθυπουργού και του Τούρκου Προέδρου, αποφασίσαμε με τον ομόλογό μου κ. Ακάρ, στη συνάντησή μας στο περιθώριο της Συνόδου Υπουργών Άμυνας του ΝΑΤΟ, να προγραμματιστεί στο αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα συνάντηση μεταξύ τεχνικών ομάδων των δυο χωρών, για να καθοριστούν δράσεις στο πλαίσιο των Μέτρων Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης.
Ελπίζω ότι σύντομα να έχουμε απτά αποτελέσματα επί των αποφάσεων που πήραμε, συμβάλλοντας με αυτό τον τρόπο στην οικοδόμηση μιας σχέσης βασισμένης στο σεβασμό του Διεθνούς Δικαίου».
Ολόκληρη η ομιλία του Ευάγγελου Αποστολάκη
«Αξιότιμες κυρίες και κύριοι Υπουργοί,
Αξιότιμες κυρίες και κύριοι Βουλευτές των κρατών-μελών της Συμμαχίας,
Αποτελεί ιδιαίτερη τιμή για εμένα, το γεγονός ότι βρισκόμαστε σήμερα εδώ, στη Βουλή των Ελλήνων, στο πλαίσιο της ενημέρωσης των Υπό-επιτροπών της Κοινοβουλευτικής Συνέλευσης της Συμμαχίας για θέματα αμοιβαίου ενδιαφέροντος.
Κυρίες και κύριοι
Η Ελλάδα λόγω της γεωστρατηγικής θέσης που κατέχει στη Νότιο-Ανατολική Ευρώπη και στην Ανατολική Μεσόγειο, ευρίσκεται σε ένα ταχέως εξελισσόμενο και απαιτητικό περιβάλλον, με πολλές προκλήσεις παγκόσμιας γεωστρατηγικής και οικονομικής σημασίας.
Ταυτόχρονα, ως χώρα του ΝΑΤΟ και της ΕΕ, καλείται να αντιμετωπίσει θέματα περιφερειακής ασφάλειας, τα οποία συνθέτουν αυτό που σήμερα ονομάζουμε «πλέγμα νέων προκλήσεων ασφαλείας», όπως: η διεθνής τρομοκρατία, η διακίνηση Όπλων Μαζικής Καταστροφής, το οργανωμένο έγκλημα, οι κυβερνοεπιθέσεις, η ενεργειακή ασφάλεια, καθώς και η μεταναστευτική -προσφυγική κρίση.
Η τελευταία, συνιστά μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις ασφαλείας που αντιμετωπίζει η χώρα. Από το 2015, η Ελλάδα υπήρξε η είσοδος για περισσότερους του ενός (1) εκατομμυρίου μετανάστες-πρόσφυγες, που αναζητούσαν είσοδο στην Ευρώπη μέσω Τουρκικών διαδρομών. Το 2016 θεωρήσαμε επιτακτική και κρίσιμη την εμπλοκή των Ενόπλων Δυνάμεων, διατηρώντας το θεσμικό τους ρόλο, σε συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών και το νεοσυσταθέν Υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής, στο πλαίσιο μιας συνεκτικής κυβερνητικής πολιτικής αντιμετώπισής.
Το ΝΑΤΟ, το Φεβ 2016, παρενέβη δυναμικά με τη « Δραστηριότητα του Αιγαίου», συμβάλλοντας στη μείωση των μεταναστευτικών ροών από το Τουρκικό έδαφος προς τα Ελληνικά νησιά. Παράλληλα δε, αποτελεί ένα επιτυχημένο παράδειγμα συνεργασίας ΝΑΤΟ – ΕΕ στο επιχειρησιακό πεδίο, στη βάση των αρχών της αυτονομίας στη λήψη αποφάσεων και της συμπληρωματικότητας.
Για την αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων έχουμε υιοθετήσει πολιτικές που θέτουν ως προτεραιότητα την ειρήνη και την ασφάλεια. Στόχος είναι η χώρα μας, να συνεχίσει να αποτελεί θεμέλιο ειρήνης και πόλο σταθερότητας, οικοδομώντας γέφυρες συνεργασίας και διαλόγου με όλες τις χώρες της ευρύτερης περιοχής και συμβάλλοντας στην ανάπτυξη σχέσεων καλής γειτονίας και διάδρασης.
Αντιλαμβανόμενοι λοιπόν τον ρόλο μας στο σύγχρονο περιβάλλον ασφαλείας εφαρμόζουμε μια αμυντική πολιτική αρχών που αφορά σε:
1.Ισχυρές και αξιόμαχες Ένοπλες Δυνάμεις για την υλοποίηση του δόγματος άμυνας και αποτροπής της Πολιτικής Εθνικής Άμυνας.
2.Ενεργό συμμετοχή στις δομές ασφάλειας και άμυνας του ΝΑΤΟ και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και ανάπτυξη πρωτοβουλιών εντός αυτών με σκοπό την ενίσχυση της ασφάλειας.
3.Καλλιέργεια διαλόγου και συνεργασίας με τον γεωπολιτικό μας περίγυρο μας, αντί της αντιπαράθεσης και της σύγκρουσης, στη βάση του Διεθνούς Δικαίου και της συνεργατικής ασφάλειας.
Ως απόρροια της εφαρμογής των ανωτέρω αρχών, τα τελευταία έτη οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις, συμμετέχουν ενεργά σε ποικίλες δράσεις για την διατήρηση της ειρήνης αλλά και την καταπολέμηση της τρομοκρατίας, όπως η νατοϊκή δύναμη SNMG-2, η Επιχείρηση SEA GUARDIAN, η νατοϊκή αποστολή Resolute Support Mission στο Αφγανιστάν, η Επιχείρηση Joint Enterprise της KFOR, η Επιχείρηση ENDURING FREEDOM στο Ιράκ, η επιχείρηση UNIFIL στο Λίβανο, καθώς και η υποστήριξη της FRONTEX, για την ενίσχυση της ασφάλειας των Ευρωπαϊκών Συνόρων.
Επιπλέον, ως έμπρακτη υλοποίηση του Συμμαχικού ενδιαφέροντος για το Νότο, η Ελλάδα υποστηρίζει τη σύσταση του Διακλαδικού Στρατηγείου και Περιφερειακού Κόμβου στη Νάπολη της Ιταλίας.
Παράλληλα, η Ελλάδα, στο πλαίσιο της Μόνιμης Διαρθρωμένης Συνεργασίας της ΕΕ (PESCO), συμμετέχει σε 5 προγράμματα ως επικεφαλής Έθνος και σε άλλα 9 ως συμμετέχον.
Εξετάζοντας την παρουσία και δραστηριότητα της Ρωσίας στην περιοχή των Βαλκανίων, διαπιστώνουμε ένα διαχρονικό ενδιαφέρον που οφείλεται στις στρατηγικές επιδιώξεις της Μόσχας για τη συγκεκριμένη περιοχή, ενώ τα τελευταία χρόνια, παρατηρείται αύξηση της παρουσίας της στον οικονομικό και κυρίως στον ενεργειακό τομέα.
Σε κάθε περίπτωση, ως υποστήριξα και στη πρόσφατη Σύνοδο ΥΠΑΜ ΝΑΤΟ, αποτελεί ισχυρή μας πεποίθηση ότι, έχει ιδιαίτερη σημασία η διατήρηση της σύνδεσης της Ρωσίας με την ευρωπαϊκή αρχιτεκτονική ασφαλείας. Στο πνεύμα αυτό, θεωρούμε ότι η «διττή προσέγγιση» έναντι της Ρωσίας εξακολουθεί να έχει πραγματική αξία και ως εκ τούτου οι δίαυλοι επικοινωνίας σε στρατηγικό επίπεδο πρέπει να παραμείνουν ανοιχτοί.
Στο πλαίσιο αυτό, λαμβάνοντας υπόψη ότι η χώρα μας διατηρεί ιστορικούς και πολιτιστικούς δεσμούς με τη Ρωσία και συνεκτιμώντας ότι η Ελλάδα αποτελεί ένα από τα παλαιότερα μέλη του ΝΑΤΟ και της ΕΕ, δύναται να διαδραματίσει θετικό ρόλο στη βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των δύο πλευρών.
Κυρίες και κύριοι,
Η Ελλάδα, αναγνωρίζοντας τον ρόλο της στην ευρύτερη περιοχή γεωπολιτικού ενδιαφέροντος, στηρίζει το συμμαχικό αποτύπωμα στον Νότο. Συγκεκριμένα, η χώρα έχει επιλέξει μια αταλάντευτη πολιτική αρχών και θέσεων που βασίζεται στην περιφερειακή συνεργασία, με απώτερη επιδίωξη τη συγκρότηση μιας διευρυνόμενης ομάδας περιφερειακών εταίρων, με αμοιβαίο ενδιαφέρον για την ασφάλεια, τη σταθερότητα και την ανάπτυξη.
Στο πλαίσιο αυτό, η Ελλάδα, προάγοντας την Αμυντική Διπλωματία, κατέχει ένα ρόλο-κλειδί στην προώθηση συνεργειών και πρωτοβουλιών, ηγείται πολυμερών αμυντικών σχημάτων και λειτουργεί ως αγωγός επικοινωνίας μεταξύ των χωρών στην Μέση Ανατολή και στον Κόλπο, όπως την Κύπρο, το Ισραήλ, την Αίγυπτο, την Ιορδανία, τα ΗΑΕ και το Κατάρ, διοργανώνοντας πολυμερείς ασκήσεις και διεξάγοντας συνόδους σε υπουργικό επίπεδο. Ειδικότερα, τα τριμερή σχήματα συνεργασίας, Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ και Ελλάδας-Κύπρου-Αιγύπτου, συνδράμουν αποφασιστικά στην προώθηση σταθερότητας και ασφάλειας στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου.
Μιλώντας για τα Βαλκάνια, θα μου επιτρέψετε να τονίσω, ότι η ένταξη της Βόρειας Μακεδονίας στο ΝΑΤΟ θα συντελέσει στην εμπέδωση και ισχυροποίηση του αισθήματος σταθερότητας, και στην ενίσχυση της συνεργασίας και της ειρηνικής συνύπαρξης στην περιοχή.
Προσβλέπουμε στην εμβάθυνση της συνεργασίας μας με την Βόρεια Μακεδονία γιατί είναι για το στρατηγικό μας συμφέρον. Έχουμε σημαντικό ρόλο να παίξουμε, καθώς θα απαιτηθεί από τη χώρα αυτή συστηματικός μετασχηματισμός των Ένοπλων Δυνάμεων της, ώστε να ανταποκρίνεται στα προαπαιτούμενα πρότυπα και στις απαιτήσεις της Συμμαχίας, που αφορούν στη διαλειτουργικότητα και στην τυποποίηση.
Όπως έχω αναφέρει και κατά τη διάρκεια της πρόσφατης συνάντησής μας στο περιθώριο της Συνόδου Υπουργών Άμυνας του ΝΑΤΟ στην ομόλογό μου της Βόρειας Μακεδονίας, είμαστε έτοιμοι να παράσχουμε υπηρεσίες Εναέριας Αστυνόμευσης, που ήδη προσφέρουμε στην Αλβανία και το Μαυροβούνιο, αλλά και κάθε άλλη δυνατή υποστήριξη για την ομαλή ενσωμάτωση της χώρας στις νατοϊκές δομές.
Επιδίωξη μας είναι να καταστεί η χώρα μας, ο κύριος στρατηγικός αμυντικός εταίρος της Βόρειας Μακεδονίας. Και θα το κάνουμε.
Το σύνολο των ανωτέρω ενεργειών ενισχύουν το συμμαχικό προφίλ στις ευαίσθητες περιοχές των Βαλκανίων, της Βόρειας Αφρικής, της Ανατολικής Μεσογείου και της Μέσης Ανατολής.
Όσον αφορά στις σχέσεις μας με τη γειτονική Τουρκία, αντιδρούμε στις προκλήσεις στο χώρο του Αιγαίου, όπου δυστυχώς ο αριθμός των παραβιάσεων του εθνικού εναέριου χώρου και των εθνικών χωρικών υδάτων φτάνει σε πολύ υψηλά επίπεδα, πάντα με σύνεση και στρατηγική ψυχραιμία. Παρά τα υφιστάμενα προβλήματα και τα επικίνδυνα περιστατικά στον αέρα και στη θάλασσα, που μπορεί να οδηγήσουν σε σοβαρό ατύχημα, από την πλευρά μας καταβάλλουμε μια συνεχή προσπάθεια εξομάλυνσης και αποκλιμάκωσης της έντασης.
Στη λογική αυτή και στη βάση της σχετικής συμφωνίας κατά την πρόσφατη συνάντηση μεταξύ του Έλληνα Πρωθυπουργού και του Τούρκου Προέδρου, αποφασίσαμε με τον ομόλογό μου κ. Ακάρ, στη συνάντησή μας στο περιθώριο της Συνόδου Υπουργών Άμυνας του ΝΑΤΟ, να προγραμματιστεί στο αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα συνάντηση μεταξύ τεχνικών ομάδων των δυο χωρών, για να καθοριστούν δράσεις στο πλαίσιο των Μέτρων Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης. Ελπίζω ότι σύντομα να έχουμε απτά αποτελέσματα επί των αποφάσεων που πήραμε, συμβάλλοντας με αυτό τον τρόπο στην οικοδόμηση μιας σχέσης βασισμένης στο σεβασμό του Διεθνούς Δικαίου.
Σε ότι αφορά στο ευρύτερο πεδίο της Άμυνας και Αποτροπής, η Ελλάδα υποστηρίζει ενεργά την διαδικασία προσαρμογής του ΝΑΤΟ από το 2014 και εντεύθεν. Θεωρούμε ότι τα προγράμματα της Προωθημένης Παρουσίας, Enhanced Forward Presence στη Βαλτική και Tailored Forward Presence στη Μαύρη Θάλασσα, είναι ισορροπημένα και έχουν ενισχύσει το αποτρεπτικό προφίλ της Συμμαχίας. Επιπλέον η αναδιοργάνωση της Δομής Διοίκησης και η ενίσχυση του ρόλου της Δομής Δυνάμεων στην ικανοποίηση του επιπέδου φιλοδοξίας του ΝΑΤΟ, αποτελούν βήματα σε θετική κατεύθυνση, τα οποία και υποστηρίζουμε.
Επίσης, στηρίζουμε την αναγκαιότητα διασφάλισης των γραμμών επικοινωνίας του Βόρειου Ατλαντικού μεταξύ Ευρώπης και Βόρειας Αμερικής. Ωστόσο, πιστεύουμε ότι η Μεσόγειος εξακολουθεί να αποτελεί περιοχή μείζονος σημασίας για την ασφάλεια της Ευρώπης, και η συμμαχική παρουσία εκεί πρέπει να διατηρηθεί αναλλοίωτη.
Παράλληλα η Ελλάδα δεν θα πάψει να επιδιώκει την ενίσχυση της σταθερότητας των χωρών της περιοχής με ασθενείς δομές ασφάλειας, με την υλοποίηση αμυντικών δράσεων οικοδόμησης δυνατοτήτων, ενισχύοντας τις δομές άμυνας και ασφάλειας στις εν λόγω χώρες, ώστε αυτές να καταστούν αυτάρκεις στην αντιμετώπιση προκλήσεων και απειλών.
Κυρίες και κύριοι
Η Ελλάδα θεωρεί τη συμμετοχή σε περιφερειακές και διεθνείς πρωτοβουλίες Ασφαλείας ως υψηλή προτεραιότητά. Συνεπώς, παρά τις προκλήσεις που αντιμετώπισε τα τελευταία έτη, ανταποκρίθηκε άμεσα στην προσφυγική κρίση και στον πόλεμο κατά της τρομοκρατίας, τιμώντας τις δεσμεύσεις της σε επίπεδο ΝΑΤΟ, ΕΕ και ΟΗΕ.
Η Ελλάδα θα εξακολουθήσει να στηρίζει το σύνολο των δράσεων προσαρμογής του ΝΑΤΟ στο πλαίσιο των δυνατοτήτων της, δεδομένου ότι αντιμετωπίζει σε καθημερινή βάση προκλήσεις ασφαλείας που απαιτούν μεγάλο αριθμό εθνικών δυνάμεων να διατηρείται σε υψηλή ετοιμότητα. Στο σημείο αυτό, θα ήθελα να επισημάνω ότι σεβόμαστε την κατανομή βαρών στη Συμμαχία, παραμένοντας μία από τις λίγες χώρες του NATO που επενδύουν περισσότερο από 2% του ΑΕΠ για αμυντικές δαπάνες.
Κλείνοντας, θέλω να τονίσω ότι, η αντιμετώπιση των σύγχρονων προκλήσεων ασφαλείας, επιτάσσει την προσήλωση όλων των κρατών-μελών στο όραμα και στις αρχές της Συμμαχίας. Πρέπει να προσβλέπουμε στο γεγονός ότι το ΝΑΤΟ συνιστά πρωτίστως μια Συμμαχία αξιών βασισμένη στο Διεθνές Δίκαιο, όπου η εθνική κυριαρχία γίνεται σεβαστή και κανένα μέλος δεν δύναται να επιβάλλει τη θέλησή του σε άλλο.
Σε κάθε περίπτωση, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να συνεισφέρουμε όλοι ώστε να εδραιώσουμε προοδευτικά ένα σταθερό και ασφαλές διεθνές περιβάλλον, απαλλαγμένο από απειλές  αποσταθεροποίησης. ΠΗΓΗ pro news

Η Moody's ωθεί σε χαμηλά 12 ετών τις αποδόσεις των ελληνικών 10ετών ομολόγων

Ταμπλό αγορών.

Η Moody's ωθεί σε χαμηλά 12 ετών τις αποδόσεις των ελληνικών 10ετών ομολόγων

CC0 / Inactive account – ID 3844328 / stock
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Λήψη σύντομου url
0 0 0
Σε νέα χαμηλά διαμορφώνονται οι αποδόσεις των ελληνικών 10ετών ομολόγων, καθώς η αναβάθμιση από τον οίκο Moody's ενισχύει τις προσδοκίες ότι η Αθήνα θα προβεί στην έκδοση 10ετούς ομολόγου μέσα στην εβδομάδα.
Στα χαμηλότερα επίπεδα από το 2006 υποχώρησαν, σήμερα, οι αποδόσεις των ελληνικών 10ετών ομολόγων, μετά από την αναβάθμιση, στην οποία προχώρησε την περασμένη εβδομάδα ο οίκος πιστοληπτικής αξιολόγησης Moody's.
Ο οίκος συγκεκριμένα προχώρησε, την Παρασκευή, στην αναβάθμιση του αξιόχρεου της Ελλάδας κατά δύο βαθμίδες, από «Β3» σε «Β1», ενώ μετέβαλε την προοπτική για την Ελλάδα από θετική σε σταθερή, παραπέμποντας σε μια σειρά από θετικές εξελίξεις, μεταξύ των οποίων και η εδραίωση του προγράμματος μεταρρυθμίσεων, η δημοσιονομική κατάσταση και η βιωσιμότητα του χρέους.

Οι αποδόσεις των ελληνικών 10ετών ομολόγων υποχώρησαν στο 3,622% σήμερα, ήτοι τα χαμηλότερα επίπεδα από τον Ιανουάριο του 2006.
Άλλωστε, η είδηση περί σχεδιαζόμενης έκδοσης 10ετούς ομολόγου από την Ελλάδα ώθησε τις αποδόσεις των 5ετών ομολόγων στα χαμηλά δύο εβδομάδων.
«Η κίνηση από την Moody's έρχεται να αντικατοπτρίσει ότι οι μεταρρυθμίσεις αποδίδουν ήδη καρπούς υπό την έννοια κάποιας δημοσιονομικής βελτίωσης σε ό,τι αφορά το πρωτογενές πλεόνασμα», σχολίασε σύμφωνα με το Reuters ο στρατηγικός αναλυτής της DZ Bank Ντάνιελ Λενζ.
«Αλλά θεωρώ ότι είναι επίσης σημαντικό το ότι η Ελλάδα δείχνει ότι έχει πρόσβαση στις αγορές, με την επιτυχημένη έκδοση 5ετούς ομολόγου και τώρα τα σενάρια για νέα έκδοση 10ετούς», συμπλήρωσε ο ίδιος.
Η αναβάθμιση από τον οίκο Moody's ενισχύει τις προσδοκίες για νέα έξοδο της Ελλάδας στις αγορές, με 10ετές ομόλογο, αυτήν την εβδομάδα, κάτι που θεωρούν πιθανό και οι αναλυτές της Commerzbank.

Έλενα Ακρίτα: Ε όχι και προσωπική υπόθεση η ασέλγεια σε ανήλικα

Έλενα Ακρίτα: Ε όχι και προσωπική υπόθεση η ασέλγεια σε ανήλικα

Η Έλενα Ακρίτα με ένα καυστικό κείμενο στα «Νέα» βάζει στη θέση τους τα στελέχη της ΝΔ αλλά και όσους είχαν το θράσος να βγουν και να στηρίξουν δημόσια τον Νίκο Γεωργιάδη και να «ξεπλύνουν» τις πράξεις του στη Μολδαβία.
Στο άρθρο της της σημειώνει:
Οι υποστηρικτές του αγωνιστή Νίκου Γεωργιάδη (ναι υπάρχουν και αυτοί) τονίζουν πως, στην περίπτωσή του, δεν έχουμε να κάνουμε με το κακούργημα της παιδεραστίας. Κι όντως νομικά ισχύει αυτό. Δεν είναι παιδεραστία , είναι ασέλγεια. Ασέλγεια σε βάρος ανηλίκων άνω των 15 ετών έναντι αμοιβής. Δηλαδή. Ο κ. Γεωργιάδης κατ’ εξακολούθησιν πλήρωνε για να κάνει σεξ με 15χρονα θύματα τράφικινγκ. Διότι περί αυτού πρόκειται: συνειδητά πληρώνω το κύκλωμα σωματεμπορίας για να μου παραδώσει το εμπόρευμα. Δηλαδή το παιδί.
Έγραφε έγκριτος νομικός υπερασπιζόμενος τον κ. Γεωργιάδη: «Ο Γεωργιάδης δεν κατηγορείται για τίποτα παραπάνω απ' αυτό που κάνει ένας 60χρονος που χώνει χρήμα σε μια 17χρονη για να την έχει γλάστρα στα κωλάδικα και να την πηδάει».
Προσέξτε λίγο τον παραλληλισμό ανάμεσα στο 15χρονο θύμα τράφικινγκ και την 17χρονη κοπελίτσα. Προσέξτε πώς για λόγους εντυπωσιασμού, το 15χρονο αγόρι μετατρέπεται σε 17χρονο κορίτσι: μεγαλώνουμε την ηλικία, αλλάζουμε το φύλο και φέρνουμε το παράδειγμα στα μέτρα μας. Ίσα κι όμοια. Προσπερνάμε το γεγονός πώς η 17χρονη – αν και θύμα και αυτή - έχει κάποιες επιλογές. Πχ μπορεί να παρατήσει τον πλούσιο 60άρη. Για έναν πλουσιότερο 65άρη. Ή για έναν μεγάλο έρωτα. ‘Ή γιατί ενηλικιώθηκε και βλέπει αλλιώς τα πράγματα. Ενώ το σκλαβάκι του σεξ δεν έχει ούτε επιλογές, ούτε δικαιώματα, ούτε τίποτα.
Στο σημείο αυτό, να συγχαρούμε θερμά την Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου που ως μάρτυς υπεράσπισης κατέθεσε το αδιανόητο «δεν είμαι στην κρεβατοκάμαρα του κ. Γεωργιάδη, μόνο την δική μου ερωτική ζωή γνωρίζω από πρώτο χέρι». Το να πληρώνεις ανήλικα για να ‘τα πηδάς’ που λέει κι ο κύριος πιο πάνω, θεωρείται ερωτική ζωή. Αλλά βλέπεις κάποιος την ψήφισε την κυρία: Κι αυτός ο ίδιος θα την ξαναψηφίσει.
Αλήθεια, στη Νέα Δημοκρατία δεν έχουν ένα άτομο, ένα μόνο, ικανό να συντάξει μια δήλωση με στοιχειωδώς λογικό ειρμό; Που να μην φάσκει και ν’ αντιφάσκει; Τι διάολο μια παράγραφος είναι όλη κι όλη, αγάπες μου όμορφες, ούτε αυτήν δεν μπορείτε να κουμαντάρετε; Άκου τώρα:
«Εδώ και δύο μέρες το Μέγαρο Μαξίμου με χυδαίο τρόπο επιχειρεί να εκμεταλλευθεί πολιτικά μια αυστηρά προσωπική υπόθεση».
Μάλιστα. Αυστηρά προσωπική υπόθεση η επ’ αμοιβή ασέλγεια σε βάρος ανηλίκων. Όταν τους πολιτικούς όπου γης τούς στέλνουν σπίτι τους επειδή δωροδοκήθηκαν, είπαν ψέματα, ή απάτησαν τη γυναίκα τους, του Γεωργιάδη είναι προσωπική υπόθεση.
Κι έστω να το δεχτούμε. Προσέξτε όμως πώς η δεύτερη πρόταση αναιρεί την πρώτη:
«Δεν περιμέναμε τίποτα περισσότερο από αυτούς που συστηματικά κυλούν στη λάσπη την πολιτική ζωή της χώρας. Το επαναλαμβάνουμε λοιπόν: Ο κ. Νίκος Γεωργιάδης δεν είναι σύμβουλος του προέδρου της Νέας Δημοκρατίας, δεν προσφέρει υπηρεσίες στη Νέα Δημοκρατία και η κομματική του ιδιότητα έχει ανασταλεί μέχρις ότου τελεσιδικήσει η υπόθεσή του».
Αφού είναι προσωπική του υπόθεση γιατί τον διώξατε τον άνθρωπο από τη Ν.Δ. (προσωρινά, μη φανταστούμε); Αφού είναι προσωπική του υπόθεση γιατί αντιδράσατε με κομματικές κυρώσεις; Και γιατί τώρα περιμένετε να τελεσιδικήσει, λέει, η αυστηρά προσωπική υπόθεση για να καθορίσετε το πολιτικό του μέλλον;
Για να τελειώνουμε. Ο Νίκος Γεωργιάδης, ως αντιπρόσωπος του ΟΗΕ, εστάλη στην Μολδαβία. Την πιο φτωχή χώρα της Ευρώπης. Κι αντί να βοηθήσει όπως ήταν το χρέος του, χρησιμοποίησε χρήμα, εξουσία και – κυρίως– διπλωματική ασυλία για να ξαπλώνει με ανήλικα που τού προμήθευαν δουλέμποροι.
Κι αυτή είναι μια προσωπική υπόθεση. Αυστηρά.

Αναβαθμίζεται η Α.Μεσόγειος: To «χρυσό» οικόπεδο στην κυπριακή ΑΟΖ αλλάζει τα δεδομένα – Οι Τούρκοι «γκριζάρουν» περιοχές


Δημοσίευση: 4 Μαρτίου 2019, 8:56 πμ pentapostagma.gr
Αναβαθμίζεται η θέση της Κύπρου, και κατ’ επέκταση της Ελλάδας στο άμεσο μέλλον, στον παγκόσμιο ενεργειακό και γεωστρατηγικό χάρτη, μετά από την ανακάλυψη του κοιτάσματος-«μαμούθ» στον στόχο ‘Γλαύκο» της κυπριακής ΑΟΖ.

Με τις προοπτικές για την οικονομία να αυξάνονται και τις διεθνείς δυνάμεις να ενισχύουν σημαντικά την παρουσία τους στην ανατολική Μεσόγειο, είναι εμφανές πως η περιοχή αυτή έχει μπει σε μια νέα εποχή, μια εποχή που κρύβει πολλές εκπλήξεις, κέρδη αλλά και κινδύνους.
Την ίδια στιγμή που οι εμπλεκόμενες δυνάμεις πανηγυρίζουν για τα ευρήματα στην ανατολική Μεσόγειο, οι Τούρκοι συνεχίζουν να επιχειρούν το γκριζάρισμα περιοχών, γνωρίζοντας ωστόσο πως μια κλιμάκωση των κινήσεών τους θα αποβεί μοιραία για τους ίδιους.
Βέβαια, Ελλάδα, Κύπρος και Ισράήλ, υπό την ομπρέλα των ΗΠΑ και πλέον της Γαλλίας, βρίσκονται σε πλήρη ετοιμότητα για αντιμετώπιση κάθε πιθανής τουρκικής απειλής και πρόκλησης στην περιοχή, πράγμα που εξοργίζει το παρανοϊκό και απομονωμένο καθεστώς της Άγκυρας.

Αλλάζουν τα δεδομένα στην Α.Μεσόγειο

Ως μία ανακάλυψη που αλλάζει τα δεδομένα στον ενεργειακό χάρτη της Ανατολικής Μεσογείου χαρακτηρίζεται το κοίτασμα που αποκάλυψαν οι γεωτρήσεις της αμερικανικής ExxonMobil στον στόχο «Γλαύκος» του τεμαχίου 10 της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης της Κυπριακής Δημοκρατίας.

Ενα κοίτασμα με αποθέματα φυσικού αερίου από πέντε έως οκτώ εκατομμύρια κυβικά πόδια και είναι μέσα στις μεγαλύτερες ανακαλύψεις των τελευταίων ετών παγκοσμίως. Ενα κοίτασμα «καλό και εκμεταλλεύσιμο» που αλλάζει και τη γεωπολιτική σημασία της Κύπρου. Το κοίτασμα το οποίο αποκαλύπτεται σε μία περίοδο που η ένταση στην περιοχή χτυπάει κόκκινο και αναμένεται να αποτελέσει αφορμή και για πολιτικές εξελίξεις.
Ο υπουργός Ενέργειας της Κυπριακής Δημοκρατίας, Γιώργος Λακκοτρύπης, δήλωσε ότι το νησί μπορεί να γίνει εναλλακτική ενεργειακή πηγή εφοδιασμού της ΕΕ, ενώ και διεθνή ΜΜΕ έσπευσαν μετά τις ανακοινώσεις να χαρακτηρίσουν την Κύπρο ως «ενεργειακό παίκτη»…
Ο αντιπρόεδρος της ExxonMobil, Τρίσταν Ασπρεϊ, δήλωσε ότι η συγκεκριμένη ανακάλυψη δεν είναι παρά η αρχή ενός μεγάλου ταξιδιού, σημειώνοντας το ενδιαφέρον και για ευρύτερες έρευνες στην Ανατολική Μεσόγειο. Οσο για το οικόπεδο 10 λόγω της μορφολογίας του δείχνει να υπόσχεται και νέες ανακαλύψεις στο μέλλον…
Οι ενεργειακοί σχεδιασμοί στην Ανατολική Μεσόγειο δεν αφήνουν στο περιθώριο ούτε την Ελλάδα καθώς οι συνεργασίες για την κατασκευή του EastMed βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, με το Αιγαίο να γίνεται εν δυνάμει σταυροδρόμι των ενεργειακών δρόμων.

Προοπτικές για την οικονομία

Το νέο κοίτασμα που ανακαλύφθηκε στην κυπριακή ΑΟΖ, το μεγαλύτερο από όλα, σίγουρα δημιουργεί θετικές προοπτικές για την οικονομία της χώρας και ανοίγει νέους ορίζοντες, ωστόσο η νέα θέση της Κύπρου στον ενεργειακό χάρτη φέρνει εξελίξεις και στο διπλωματικό πεδίο.
Η Τουρκία απαιτεί από τη Λευκωσία συνδιαχείριση επιχειρώντας τη δημιουργία τετελεσμένων τόσο μέσω της κατοχής, αλλά και εξαγγέλλοντας παράνομες έρευνες στην κυπριακή ΑΟΖ.
Το τουρκικό ερευνητικό πλοίο Barbaros περιφέρεται στα θαλάσσια οικόπεδα της Κύπρου, διατηρώντας την ένταση, ενώ οι ανακοινώσεις για τον «Γλαύκο» έγιναν τη στιγμή που η Αγκυρα πραγματοποιεί την άσκηση «Γαλάζια Πατρίδα», μία «πρόβα πολέμου» σε Μαύρη Θάλασσα, Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειο.
Μία «επίδειξη δύναμης», η οποία θέλει να στείλει μήνυμα σε Ελλάδα, Κύπρο, Ισραήλ και Αίγυπτο, αλλά και τους συμμάχους τους, ότι η Αγκυρα προστατεύει τα συμφέροντά της στην περιοχή και δεν θα επιτρέψει καμία κίνηση χωρίς τη συναίνεσή της.
Η Κύπρος δε, σε χάρτη που δημοσιοποίησε το τουρκικό υπουργείο Αμυνας, προπαγανδίζοντας την άσκηση εμφανίζεται ως τουρκικό έδαφος. Βολές κατά την υλοποίηση του σεναρίου της άσκησης γίνονται και στα Κατεχόμενα, ενώ δεν έχουν σταματήσει ούτε οι προκλήσεις στη νεκρή ζώνη από τα κατοχικά στρατεύματα, με την κατάσταση να χαρακτηρίζεται τουλάχιστον εκρηκτική.

Το τουρκικό παιχνίδι

Η Τουρκία συνεχίζει να προκαλεί και στο Αιγαίο και δηλώνει ότι μαζί με την Κύπρο εντάσσεται στους στρατηγικούς της στόχους, επιχειρώντας να γκριζάρει συγκεκριμένες περιοχές και να δημιουργήσει νέα τετελεσμένα. Στόχος της η εξασφάλιση ρόλου στο ενεργειακό παιχνίδι, καθώς κινδυνεύει να καταστεί θεατής των εξελίξεων. Η Αγκυρα δείχνει να προκαλεί σε τέτοιο βαθμό, που θα μπορούσε κανείς να πει ότι επιδιώκει ένα «ατύχημα».
Την ίδια στιγμή οι ΗΠΑ, το Ισραήλ και η Γαλλία εμφανίζονται να στρέφουν το βλέμμα στην Κύπρο και την πλάτη στην Τουρκία. Οι ΗΠΑ έχουν ήδη προχωρήσει σε επαφές με τη Λευκωσία υπογραμμίζοντας ότι το νησί έχει στρατηγική σημασία για τα συμφέροντά τους στην περιοχή και θέλουν αναβάθμιση της συνεργασίας, ενώ η Γαλλία έχει κλείσει σημαντικές συμφωνίες στον αμυντικό τομέα με την Κύπρο, με πρόσβαση και δικαίωμα αξιοποίησης κρίσιμων βάσεων στο νησί.
Αντίστοιχα τα συμφέροντά του στην Κύπρο προωθεί και το Ισραήλ, το οποίο θέλει πάση θυσία να αποκλείσει την Τουρκία από τους ενεργειακούς σχεδιασμούς στην περιοχή. Το αν το ενεργειακό πρόγραμμα θα αποδειχθεί ασπίδα προστασίας ή θα ανάψει φωτιές στην περιοχή μένει να φανεί από τη στάση που θα κρατήσουν οι ΗΠΑ κατά κύριο λόγο και εν συνεχεία το Ισραήλ και η ΕΕ, απέναντι στην Τουρκία και τον τρόπο που θα επιλέξει να αντιδράσουν σε περίπτωση απειλής εναντίον του νησιού, αλλά και στο Κυπριακό και στη λύση η οποία θα επιλεγεί.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Συντριβή αεροσκάφους στο Καζακστάν: Σενάρια για κατάρριψή του από αντιαεροπορικά πυρά

  AP 25/12/2024 • 20:52 ΔΙΕΘΝΗ ΘΕΜΑΤΑ Σε θρίλερ εξελίσσεται η υπόθεση της συντριβής του αεροσκάφους της Azerbaijan Airlines που σύμφωνα με τ...