Σύσκεψη για το πακέτο των γαλλικών φρεγατών FREMM και Belharra πραγματοποιήθηκε σήμερα στην ΓΔΑΕΕ, όπου εκπρόσωποι των γαλλικού ναυπηγείων NAVAL GROUP συνάντησαν εκπροσώπους ελληνικών αμυντικών εταιρειών για να εξετάσουν πώς θα εμπλακούν σε ένα πιθανό μελλοντικό πρόγραμμα ναυπήγησης των Belharra .
Από ελληνικής πλευράς συμμετείχαν 26 εταιρείες με διαφορετικό αντικείμενο που μπορούν να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα ναυπήγησης του υπερσύγχρονου πολεμικού πλοίου. Ακόμη στην συνάνντηση παρευρίσκοντο και εκπρόσωποι της γαλλικής πρεσβείας.
Από την στιγμή που κλείσει το συμβόλαιο με τις Belharra, τότε μία ή δύο FREMM θα εκχωρηθούν υπό καθεστώς ενοικίασης ή leasing, μέχρι την παραλαβή της πρώτης φρεγάτας Belharra, περί το 2025. pro news
Φυσικά ορισμένα δημοσιεύματα που έλεγαν ότι είχε "ναυαγήσει" η προμήθεια, δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, απλά οι δύο πλευρές, η ελληνική και η γαλλική θέλουν να διατηρήσουν χαμηλούς τόνους μέχρι να ολοκληρωθεί η διαπραγμάτευσης. Πάντως η απόφαση θα ληφθεί από ντη νυν κυβέρνηση.
H ελληνική πλευρά πιέζει για παραλαβή της αντιαεροπορικής έκδοσης FREDA, της FREMM, που θα παραδοθεί στα τέλη του 2019, αλλά αυτό είναι ελάχιστα πιθανό. Ετσι ή αλλιώς καλύτερα, εκτιμούμε να παραληφθεί η FREMM με SCALP Naval (η FREDA δεν έχει).
Σε οποιαδήποτε περίπτωση είναι μια επιλογή που στο Αιγαίο που κρίνεται ως «game changer» («Ο παράγων που αλλάζει το παιχνίδι») υπέρ της Ελλάδας.
Σε ότι αφορά την μίξη των σκαφών, καθώς υπάρχει και η κλάση Belh@rra, επίσης του Naval Group η οποία όμως δεν θα είναι έτοιμη πριν το 2025, όπως είπαμε, προφανώς οδεύουμε άμεσα προς παραλαβή ενός, τουλάχιστον, σκάφους FREMM από αυτές που έχουν ναυπηγηθει για το γαλλικό Ναυτικό (πέντε πλοία) και εν συνεχεία ή θα επιστραφούν οι FREMM και θα αντικατασταθούν από τις Belh@rra, είτε θα υπάρξει μία μίξη 2 FREMM και 4 Belh@rra.
Το ΠΝ έχει θέσει ως στόχο την προμήθεια 6 πλοίων (2+4) μέχρι το 2035 και αυτό μπορεί υποτίθεται θα γίνει εφικτό με την επιστροφή των τόκων από τα ελληνικά ομόλογα που κατέχει η Γαλλία.
Αυτά, όμως δεν αρκούν, καθώς και αλήθεια να είναι δεν μπορεί να ξεπεράσουν τα 1,7 δισ. ευρώ οι επιστροφές των τόκων.
Επί της ουσίας, μόνο το leasing και με την προϋπόθεση ύπαρξης των απαραίτητων εγγυήσεων για την έγκριση του τραπεζικού δανεισμού, μπορεί να υπάρξει.
Η επιχειρησιακή πραγματικότητα είναι ότι σήμερα είναι δυσχερής η κατάσταση που βρίσκεται ο Στόλος, ο οποίος δεν μπορεί να υπερασπιστεί τα πλοία του από εκτόξευση stand-off όπλων από την τουρκική Αεροπορία, όπως είναι το νέο βλήμα cruise ναυτικής χρήσης SOM και πολλά άλλα τα οποία θα εισέλθουν σε υπηρεσία τα επόμενα πέντε χρόνια.
Η Belharra θα είναι διάδοχος της κλάσης La Fayette. Είναι η απάντηση του Nacal Group στους ναυτικούς που αναζητούν μια συμπαγή φρεγάτα ικανή να εκτελέσει ένα ευρύ φάσμα αποστολών, είτε αυτόνομα είτε μέσα σε μια task force, είτε για αποστολές μεγάλου βεληνεκούς στις ανοικτές θάλασσες είτε σε δραστηριότητες αβαθούς ύδατος συμφόρησης και αμφισβητήσεως του λειτουργικού περιβάλλοντος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου