ΛΟΝΔΙΝΟ, 7 Μαρτίου (Reuters) - Το ναυτικό της Ινδίας εκκένωσε και τα 20 μέλη του πληρώματος από ένα πληγωμένο σκάφος στην Ερυθρά Θάλασσα την Πέμπτη, μετά από επίθεση των Χούτι που σκότωσε τρεις ναυτικούς στους πρώτους θανάτους αμάχων από την εκστρατεία της ομάδας της Υεμένης κατά της βασικής ναυτιλιακής διαδρομής.
Οι ευθυγραμμισμένοι με το Ιράν μαχητές εκτόξευσαν έναν πύραυλο στο υπό σημαία Μπαρμπάντος, υπό ελληνική επιχείρηση True Confidence την Τετάρτη, περίπου 50 ναυτικά μίλια από το λιμάνι Άντεν της νότιας Υεμένης, πυρπολώντας το.Σε δήλωσή τους, οι ιδιοκτήτες και ο μάνατζερ ανέφεραν ότι και τα 20 μέλη του πληρώματος και οι τρεις ένοπλοι φρουροί που επέβαιναν μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο στο Τζιμπουτί στο Κέρας της Αφρικής από ένα ινδικό πολεμικό πλοίο.
Δύο από τους νεκρούς ήταν υπήκοοι Φιλιππίνων, ενώ ο τρίτος ήταν Βιετναμέζος, δήλωσαν οι ιδιοκτήτες και οι διαχειριστές, εκφράζοντας συλλυπητήρια στις οικογένειες. Άλλοι δύο Φιλιππινέζοι τραυματίστηκαν επίσης σοβαρά.
Το Βιετνάμ την Πέμπτη καταδίκασε την επίθεση και είπε ότι ένα από το Βιετναμέζικο πλήρωμα πέθανε ενώ οι υπόλοιποι τρεις υπήκοοι ήταν καλά στην υγεία τους.Εικόνες που έδωσε στη δημοσιότητα το ινδικό Πολεμικό Ναυτικό έδειξαν ένα ελικόπτερο να τραβάει τα μέλη του πληρώματος από μια μικρή σωσίβια σχεδία σε ασταθείς θάλασσες και να τα πηγαίνει σε ένα πλοίο του πολεμικού ναυτικού.
Μερικοί τραυματίες φαίνονται ξαπλωμένοι στο κάτω μέρος μιας σωσίβιας λέμβου του πολεμικού ναυτικού που στάλθηκε για βοήθεια. Μεταφέρθηκαν με φορεία στο πλοίο και παρουσιάστηκαν αργότερα με βαριά δεμένα άκρα καθώς μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο του Τζιμπουτί.
«Το σκάφος απομακρύνεται πολύ από τη στεριά και γίνονται διευθετήσεις διάσωσης», ανέφεραν οι εταιρείες στην ανακοίνωση.Ένα συμβόλαιο διάσωσης για το σκάφος έχει υπογραφεί, δήλωσε στο Reuters εκπρόσωπος των εταιρειών, αρνούμενος περαιτέρω λεπτομέρειες επικαλούμενος ζητήματα ασφαλείας.
Οι Χούτι έχουν συνεχίσει μια ανελέητη εκστρατεία επιθέσεων σε πλοία σε μια από τις πιο πολυσύχναστες ναυτιλιακές λωρίδες του κόσμου από τον Νοέμβριο, σε αυτό που λένε είναι αλληλεγγύη με τους Παλαιστίνιους κατά τη διάρκεια του πολέμου του Ισραήλ με τη Χαμάς στη Γάζα.
«Οι απώλειες ζωών και οι τραυματισμοί αμάχων ναυτικών είναι εντελώς απαράδεκτοι», δήλωσαν την Πέμπτη κορυφαίοι παγκόσμιοι ναυτιλιακές ενώσεις.«Η συχνότητα των επιθέσεων στην εμπορική ναυτιλία υπογραμμίζει την επείγουσα ανάγκη να λάβουν αποφασιστικά μέτρα όλοι οι ενδιαφερόμενοι για να προστατεύσουν τις ζωές αθώων ναυτικών και να θέσουν τέλος σε τέτοιες απειλές».
Το κόστος της ασφάλισης ενός επταήμερου ταξιδιού μέσω της Ερυθράς Θάλασσας έχει αυξηθεί κατά εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια από τον Νοέμβριο.
Τα ποσοστά ασφάλισης κινδύνου πολέμου έχουν ήδη αντικατοπτρίσει τη βύθιση του φορτηγού πλοίου Rubymar, μέρες μετά το χτύπημα από πύραυλο Χούτι στις 18 Φεβρουαρίου, και τα πρώτα θύματα από το True Confidence, δήλωσε ο Munro Anderson, επικεφαλής επιχειρήσεων στον θαλάσσιο πόλεμο κινδύνου και ειδικός ασφάλισης. Vessel Protect – μέρος της Pen Underwriting.«Έτσι, ο βαθμός στον οποίο δημιουργούν περαιτέρω ανοδικές πιέσεις είναι πιθανό να περιοριστεί βραχυπρόθεσμα», είπε.
"Αυτό, ωστόσο, βασίζεται στο πώς εξελίσσονται τα γεγονότα από αυτό το σημείο και μετά."
ΠΡΟΝΟΙΑ ΝΑΥΤΙΚΩΝ
Οι Χούτι έχουν χρησιμοποιήσει μια σειρά από εξελιγμένα όπλα , συμπεριλαμβανομένων βαλλιστικών πυραύλων και «drones kamikaze», παρά τα αντίποινα των ΗΠΑ και του Ηνωμένου Βασιλείου στις βάσεις τους στην Υεμένη με στόχο να ακρωτηριάσουν την ικανότητά τους να επιτίθενται.
Ο Stephen Cotton, Γενικός Γραμματέας της Διεθνούς Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Μεταφορές (ITF), του κορυφαίου συνδικάτου ναυτικών, ζήτησε επίσης καλύτερη προστασία.
«Κανένα παράθυρο παράδοσης δεν αξίζει την απώλεια της ζωής των ναυτικών», είπε. «Καλούμε τη βιομηχανία να εκτρέψει τα πλοία γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας μέχρι να διασφαλιστεί η ασφαλής διέλευση μέσω της Ερυθράς Θάλασσας».
Περίπου 23.000 πλοία το χρόνο διέρχονται από το στενό Μπαμπ αλ-Μαντάμπ που συνδέει την Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν με τη Διώρυγα του Σουέζ, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 12% του παγκόσμιου εμπορίου.
Ακολουθώντας τη μεγαλύτερη διαδρομή γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας στη νότια Αφρική προσθέτει περίπου 10 ημέρες στο ταξίδι, καθυστερώντας τις αλυσίδες εφοδιασμού και αυξάνοντας το κόστος.
Το True Confidence έπλεε από την Κίνα στη Τζέντα και την Άκαμπα με ένα φορτίο προϊόντων χάλυβα και φορτηγά.
Το πλοίο ανήκει στην νηολογημένη στη Λιβερία True Confidence Shipping SA και λειτουργεί από την Third January Maritime με έδρα την Ελλάδα. Δεν υπάρχει τρέχουσα σύνδεση με καμία αμερικανική οντότητα, ανέφεραν οι εταιρείες.
Αναφορά από τον Jonathan Saul. γραφή από τη Sharon Singleton. επιμέλεια Andrew Cawthorne, Alexandra Hudson
Τα πρότυπά μας: Οι αρχές εμπιστοσύνης της Thomson Reuters.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου