Τετάρτη 23 Οκτωβρίου 2024

Κυρ. Μητσοτάκης: Αυτή η χρονιά ήταν η πιο δύσκολη των τελευταίων 40 χρόνων

 


Με την τοποθέτηση του Κυριάκου Μητσοτάκη ξεκίνησε λίγο μετά τις 11 το πρωί η προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση στη Βουλή για τις φυσικές καταστροφές.

«Ας δούμε λίγο τα πραγματικά δεδομένα, τι έγινε σε αυτή την περίοδο και ποια τα στατιστικά που πρέπει να έχουμε υπόψη μας. Πρώτο δεδομένο αυτή η χρονιά ήταν η πιο δύσκολη των τελευταίων 40 ετών. Είχαμε συστηματικά υψηλότερες θερμοκρασίες του μέσου όρου, υπερβολικά μεγάλη ξηρασία, έντονους ανέμους μετά από περίοδο ανομβρίας και με ελάχιστο χιόνι στα βουνά», ανέφερε στις πρώτες του κουβέντες στη βουλή ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ο πρωθυπουργός ανέφερε ότι βρεθήκαμε σε βαθμό επικινδυνότητας 4 και 5 νωρίτερα από άλλες χρονιές και είχαμε τον κρατικό μηχανισμό σε ετοιμότητα για έξι μήνες.

Ο κ. Μητσοτάκης ευχαρίστησε όλα τα στελέχη του κρατικού μηχανισμού. Σημείωσε ότι είχαμε 9.101 φωτιές φέτος σε σχέση 7163 πέρσι. Είπε επίσης ότι πέρσι κάηκαν 1.754.000 στρέμματα και φέτος 440.000 στρέμματα με μέσο όρο 500.000 στρέμματα τα τελευταία χρόνια.

Το μέτρο σύγκρισης δεν μπορεί να είναι ότι δεν θα έχουμε καθόλου πυρκαγιές, σημείωσε. Τονισε ότι σημασία έχει να είμαστε κάτω από τον μέσο όρο. Πρόσθεσε πως είχαμε λιγότερα καμένα στρέμματα ανά πυρκαγιά και πολύ λιγότερες καμένες δασικές εκτάσεις.

«Προφανώς το πρόβλημα δεν είναι μόνο ελληνικό. Δείτε τι έγινε στην Πορτογαλία τον Σεπτέμβριο. Δείτε στις ΗΠΑ. Είναι μια πραγματικότητα που συνοδεύει την κλιματική κρίση. Οι επιθέσεις θα είναι ολοένα και πιο συχνές. Η Μεσόγειος είναι περιοχή στο επίκεντρο της κλιματικής κρίσης και θα δοκιμάζεται ολοένα και πιο συχνά», υπογράμμισε.

Ν. Αρμένης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Οι Ρώσοι εξέδωσαν χάρτη στόχων στην Ευρώπη για τον διηπειρωτικό RS-26 Oreshnik – Σε πόσο χρόνο θα έφτανε Αλεξανδρούπολη Παραδέχονται ότι είναι διηπειρωτικός με ακτίνα δράσης 5.500 χλμ. 22.11.2024 | 21:28

  Newsroom  |  email: info@pronews.gr H Mόσχα εξέδωσε χάρτη που κοινοποιεί την ταχύτητα του διηπειρωτικού βλήματος RS-26 Oreshnik και τους χ...