Ρεπορτάζ - βόμβα από την ερευνητική ομάδα των Data Journalists και τον συνάδελφο Άρη Χατζηγεωργίου, αποκαλύπτει τι κατέθεσε στέλεχος της Hellenic Train σε εσωτερική έρευνα της εταιρείας για το έγκλημα των Τεμπών.
Στο δημοσίευμα [διαβάστε το εδώ «Αποκάλυψη-βόμβα: Ο Ξιφαράς έδωσε την εντολή για το μπάζωμα στα Τέμπη» ] παρουσιάζονται ανατριχιαστικές λεπτομέρειες για την επιχείρηση που στήθηκε λίγες μόλις ώρες μετά τη σύγκρουση των δύο τρένων προκειμένου να «καθαριστεί» ο χώρος από τα σημάδια της τραγωδίας, κάτι που έφερε την απώλεια σημαντικών στοιχείων για να δοθούν οριστικές απαντήσεις, αλλά και προκάλεσε την οργή των συγγενών των θυμάτων.
Η έκθεση του στελέχους της Hellenic Train
Στέλεχος της Hellenic Train αναφέρει χαρακτηριστικά στην έκθεσή του ότι «το μεσημέρι (της Παρασκευής 3/3/2023) ενημερώθηκα από τον κ. Ξιφαρά ότι το κατεστραμμένο τροχαίο υλικό πρέπει να απομακρυνθεί το συντομότερο δυνατό», ενώ παρουσιάζει και 27 αδημοσίευτες φωτογραφίες από το σημείο του δυστυχήματος.
Οι Data Journalists επισημαίνουν ότι η περιγραφή για την απομάκρυνση όλων των αποδεικτικών στοιχείων από την περιοχή δεν συνάδει καθόλου με τα αυστηρά πρωτόκολλα διερεύνησης που τηρούνται διεθνώς, με την κυβέρνηση, ως γνωστόν, να παραβιάζει τον νόμο 5014, που η ίδια είχε ψηφίσει από τον Ιανουάριο του 2023, και σύμφωνα με τον οποίο η διερεύνηση ενός σιδηροδρομικού ατυχήματος γίνεται αποκλειστικά από τον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ).
Το στέλεχος της Hellenic Train, ο οποίος έχει δώσει κατάθεση και στον ανακριτή, κάνει λόγο για πολλούς υπαλλήλους της εταιρείας, αλλά και άλλων φορέων οι οποίοι μπήκαν μέσα στα διαλυμένα τρένα και μετακίνησαν τα πάντα χωρίς να εξετάζουν εάν αυτά είχαν προηγουμένως ελεγχθεί από κάποιον ερευνητή.
Κάνει εκτενή αναφορά στις διαδικασίες απομάκρυνσης της εμπορικής όσο και της επιβατικής, οι οποίες πρακτικά ξεκίνησαν μέσα στη νύχτα, λίγες ώρες μετά τη μοιραία σύγκρουση.
Από την έκθεσή του, μάλιστα, απουσιάζει η οποιαδήποτε αναφορά στην πυρκαγιά που έκαιγε για ώρες, τις αναθυμιάσεις και τα εγκαύματα που έχουν καταγραφεί από μαρτυρίες επιβατών και διασωστών.
Η εμφάνιση του Γιάννη Ξιφαρά
Φθάνοντας στην Παρασκευή 3 Μαρτίου, κι ενώ έχει προηγηθεί μεταφορά λαμαρινών, συντριμμιών και άλλων χωρίς να γίνεται αναφορά σε διερευνητές που συλλέγουν στοιχεία και θα μπορούσαν για τον λόγο αυτό να διαταράξουν την διακοπή της απομάκρυνσης των συντριμμιών, υπάλληλος μιλάει για την πρώτη δειλή αναφορά για περιορισμούς στην μετακίνηση συντριμμιών.
«Ενημερώθηκα από τον κ. Βλαχογιάννη, αρμόδιο της αστυνομίας για την προανάκριση ότι με εντολή Εισαγγελέα δεν πρέπει να απομακρυνθούν όλα τα επιβατικά οχήματα από τη Λάρισα και να μεταφερθούν σε ένα σημείο μέχρι το τέλος της έρευνας» τονίζει και κάνει αναφορά στους πραγματογνώμονες της Τροχαίας (αυτούς που αποφάνθηκαν και για τα βίντεο από τις κάμερες): Επίσης παρουσιάστηκαν οι πραγματογνώμονες που ορίστηκαν από την Εισαγγελία κ. Μπαρτζόπουλος Σταύρος και Βασιλάκος Απόστολος, οι οποίοι ζητούσαν ενημέρωση για οποιαδήποτε πληροφορία ή εξέλιξη σχετικά με τα ευρήματα των τρένων.
Σε αυτό το σημείο, όμως, έχουμε την εμφάνιση του τότε γενικού γραμματέα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννη Ξιφαρά.
«Το μεσημέρι ενημερώθηκα από τον κ. Ξιφαρά ότι το κατεστραμμένο τροχαίο υλικό πρέπει να απομακρυνθεί το συντομότερο δυνατό» γράφει το στέλεχος της Hellenic Train, συμπληρώνοντας ότι ο κ. Ξιφαράς έδωσε εντολή άμεσης απομάκρυνσης μέσα στο Σαββατοκύριακο προκειμένου να απελευθερωθεί τουλάχιστον μία από τις δύο γραμμές του τρένου.
Σημειώνεται ότι το στέλεχος της Hellenic δεν κάνει αναφορά στον υφυπουργό παρά τω πρωθυπουργώ Χρήστο Τριαντόπουλο ή τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας, Κώστα Αγοραστό, για την παρουσία των οποίων υπάρχει εκτενής αναφορά σε καταθέσεις και πλήθος δημοσιευμάτων.
Ο υπογράφων την έρευνα των Data Journalists επισημαίνει σε αυτό το σημείο ότι «ενώ, όμως, εις βάρος του κ. Αγοραστού έχουν ήδη ασκηθεί διώξεις και ο κ.Τριαντόπουλος μοιάζει να ετοιμάζεται ως «Ιφιγένεια» προκειμένου να διασωθεί κάθε άλλος κυβερνητικός υπεύθυνος, ο κ. Ξιφαράς έχει ως τώρα προστατευθεί με μεγάλη επιμέλεια. Είναι ένα από τα πρόσωπα που δεν κλήθηκαν να καταθέσουν στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής για τα Τέμπη, παρά το γεγονός ότι ήταν εκείνος που διαχειριζόταν τα θέματα του σιδηροδρόμου τόσο επί Κ. Αχ. Καραμανλή όσο και επί Γ. Γεραπετρίτη. Ήταν το ίδιο πρόσωπο που πριν έρθει ως Γενικός Γραμματέας στο υπουργείο το 2021, ήταν από το 2019 σύμβουλος στην διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ και αρμόδιος ακριβώς για έργα όπως εκείνα της σύμβασης 717 (σηματοδότηση-τηλεδιοίκηση-ETCS) που δεν ολοκληρώθηκαν αλλά θα μπορούσαν να αποτρέψουν την καταστροφή στα Τέμπη. Όμως η εξεταστική-παρωδία, προτίμησε να καλέσει υπουργούς και στελέχη από την δεκαετία του ‘90, όπως τον Τάσο Μαντέλη… ».
Καθάρισαν τα έλαια με στουπιά
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί, πως το ρεπορτάζ αναφέρει ότι τα περιβόητα έλαια που είχαν χυθεί από τις μηχανές του εμπορικού τρένου και έχουν μπει στο επίκεντρο της σφοδρής αντιπαράθεσης για το έγκλημα των Τεμπών καθαρίστηκαν με συνοπτικές διαδικασίες με τη χρήση... στουπιών και πανιών.
«Με την απομάκρυνση όλων των λαμαρινών από την πλευρά της εμπορικής αμαξοστοιχίας, βρέθηκαν πετρελαϊκά υπολείμματα του τροχαίου υλικού στο κανάλι απορροής και ζητήθηκε από την Πυροσβεστική να τα περισυλλέξει για να μην φύγουν στο ρέμα. Έγινε προσπάθεια απορροής με αντλία αλλά λόγω παρουσίας άμμου και πολύ χαμηλής στάθμης η αντλία δεν μπορούσε να λειτουργήσει. Επίσης λόγω της ημέρας (Σάββατο απόγευμα και Κυριακή) δεν βρισκόταν εταιρεία που θα ερχόταν αμέσως. Για το λόγο αυτό, καθαρίστηκαν με στουπιά και υφάσματα και το κανάλι παραδόθηκε καθαρό τη Δευτέρα. Τα πανιά που χρησιμοποιήθηκαν τοποθετήθηκαν σε δοχεία για να αντιμετωπιστούν ως σκουπίδια» είναι η περιγραφή του στελέχους της Hellenic Train.
Διαβάστε ολόκληρο το ρεπορτάζ και δείτε αδημοσίευτες φωτογραφίες από το σημείο της τραγωδίας ΕΔΩ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου