Πριν από περίπου δέκα ημέρες, στο υπουργείο Εθνικής Αμυνας βρέθηκαν Γάλλοι, προκειμένου να συζητήσουν τις δυνατότητες που υπάρχουν για πιθανή προμήθεια των φρεγατών μεσαίου τύπου «Belharra» ή των FREMM.
Το κόστος ενός πλοίου αυτού του τύπου υπολογίζεται σε 600 εκατ. ευρώ (δίχως τα οπλικά συστήματα) και το τελικό κόστος για τα δύο πρώτα πλοία (συνολική απαίτηση είναι για έξι πλοία), υπολογίζεται σε 4,8 δισ. ευρώ, δαπάνη που θα πρέπει να γίνει μέχρι το 2033, αν θέλουμε να υπάρχει Πολεμικό Ναυτικό στο Αιγαίο.
Η συνολική δαπάνη μόνο για νεότευκτα πλοία και νέα όπλα στο ΠΝ (χρειάζονται ακόμα τρία υποβρύχια, επάκτιες συστοιχίες πυραύλων, νέες ΤΠΚ κλπ) υπολογίζεται σε 10 δισ. ευρώ μέχρι το 2033, την επόμενη 15ετία, δηλαδή, ένα ποσό της τάξης των 750 εκατ. κατ'έτος, κάτι που δεν είναι απαγορευτικό, αλλά απαιτεί... τετραπλασιασμό του νυν προϋπολογισμού μόνο για τις εξοπλιστικές ανάγκες.
Η εναλλακτική λύση είναι να παραχωρήσουμε έλεγχο, θαλάσσια κυριαρχία, τις πηγές φυσικού πλούτου πιθανόν και χερσαία νησιωτικά εδάφη στη Τουρκία. Τόσο απλά.
Σε ότι αφορά το μέγεθος των 4.000 τόνων (μικρότερο από τις FREMM και μεγαλύτερο από τις κορβέτες «GoWind») θεωρείται ιδανικό για τις επιχειρησιακές ανάγκες του Π.Ν., αλλά δυστυχώς τα σκάφη στερούνται της δυνατότητας εξαπόλυσης χερσαίου στρατηγικού πλήγματος με SCALP Naval.
Εκτός του γεγονότος ότι το πρώτο πλοίο θα είναι έτοιμο το 2023 για το γαλλικό Ναυτικό, άρα πριν το 2025 είναι αδύνατον, ακόμα και σήμερα να γινόταν η παραγγελία, να είχαμε πλοία.
Γι αυτό μια λύση που εξετάζεται τώρα είναι η προμήθεια δύο φρεγατών FREMM στην έκδοση FREDA, που πληροί τα πάντα.
Σε πρακτικό επίπεδο, Αθήνα και Παρίσι έχουν συστήσει τις πρώτες κοινές ομάδες εργασίας, ωστόσο στο ΓΕΝ γνωρίζουν ότι ακόμη και αν υπήρχε η δημοσιονομική δυνατότητα προώθησης μιας τέτοιας συμφωνίας, αυτή δεν θα μπορούσε να οδηγήσει στην προμήθεια της πρώτης φρεγάτας προτού περάσει μια πενταετία.
Γι’ αυτό και στις προτεραιότητες του Π.Ν. εξακολουθεί να περιλαμβάνεται η έστω στοιχειώδης αναβάθμιση των φρεγατών τύπου «ΜΕΚΟ», η οποία κρίνεται απαραίτητη, προκειμένου ο στόλος να διατηρήσει τέσσερις σημαντικές μονάδες του σε υψηλή επιχειρησιακή κατάσταση. πηγη pro news
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου