Με συνέπεια και γρήγορους ρυθμούς ετοιμάζονται τα OH-58D Kiowa Warrior της Α.Σ στο 307 ΠΕΒ και στην 1η ΤΑΞΑΣ. Σύμφωνα με πληροφορίες αναμένεται να εκτελέσουν εκπαιδευτικές βολές εντός του μήναστο πεδίο βολής Λιτοχώρου.
Οι «Ινδιάνοι» πολεμιστές της Αεροπορίας Στρατού, αναβαθμίζουν σημαντικά τη δύναμη αποτροπής των ΕΔ, καθώς βασική αποστολή τους θα είναι οι πτήσεις αναγνώρισης και η προστασία περιοχών αυξημένου ενδιαφέροντος και οπλικών συστημάτων σε νησιά του Αιγαίο και στον Έβρο.
Οι τεχνίτες του 307 ΠΕΒ όχι μόνο ολοκλήρωσαν με ασφάλεια την εκφόρτωση όλων των ελικοπτέρων και την ασφαλή μεταφορά τους στη βάση στο Στεφανοβίκειο, αλλά εκτός των αρχικών έξι, συναρμολόγησαν & άλλα τέσσερα ελικόπτερα OH-58D Kiowa Warrior και το CH-47 Chinook, τα οποία ολοκλήρωσαν επιτυχώς και τις πτητικές δοκιμές.
Στο σύνολο που εμφανίζει η ομάδα υποστήριξης του 307 ΠΕΒ, μαζί με επιπρόσθετο ειδικό προσωπικό, είναι επιφορτισμένη να τα έχει έτοιμα για βολές εντός του αυστηρού χρονοδιαγράμματος που έχει οριστεί.
Σύμφωνα με πληροφορίες οι πρώτες εκπαιδευτικές βολές θα γίνουν εντός του μηνός Ιουνίου ίσως και νωρίτερα του αναμενομένου στο πεδίο βολής του Λιτοχώρου, παρουσία των Αμερικανών εκπαιδευτών, όπως σημειώνει το veteranos.gr.
Το video απο τις βολές που εκτέλεσε η Κροατία:
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Συνολικό Μήκος/Ύψος: 9,80/2,92 μέτρα
Διάμετρος στροφείων: 16,4 μ/3,2 μ
Διάμετρος στροφείων: 16,4 μ/3,2 μ
Ταχύτητα: 222 χ.α.ω.
Αυτονομία: 481 χμλ
Μεταφορική ικανότητα: 2.500 κιλά
Κινητήρες 1 × Allison T63-A-700 turboshaft, 317 shp (236 kW)
ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ΚΑΙ ΒΑΣΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Οι βασικές αποστολές του ΟΗ-58D Kiowa Warrior στον αμερικανικό στρατό ως την απόσυρσή του το 2017 ήταν η αναγνώριση, η πρόσκτηση και κατάδειξη στόχων, η ενάσκηση διοίκησης και ελέγχου, η συνοδεία και προστασία μεταφορικών ελικοπτέρων, η ελαφρά κρούση, αλλά και -σε έκτακτες περιπτώσεις- η μεταφορά στρατιωτών και φορτίων (ως 2.000 λιβρών με εξωτερικό γάντζο), ακόμη και η εκκένωση τραυματιών (MEDEVAC).
Κύριο χαρακτηριστικό του OH-58D είναι το Σκοπευτικό Εγκατεστημένο στον Ιστό (Mast Mounted Sight: MMS), το οποίο επιτρέπει στο ελικόπτερο να εκτελεί την αποστολή του αναγνωρίζοντας στόχους νύχτα και μέρα, ακόμη και υπό αντίξοες καιρικές συνθήκες, ενώ παραμένει (σχεδόν) αθέατο. Αποτελείται από περιστρεφόμενο πύργο στην κορυφή του άξονα του στροφείου με πεδίο θέας ±190° σε αζιμούθιο και ±30° σε ανύψωση και περιλαμβάνει συστήματα TV ευρέος (8°) και στενού πεδίου (2°), με απεικόνιση σε οθόνη 875 γραμμών, IR με αισθητήρα αντιμονιούχου ινδίου (InSb) 640Χ480 στοιχείων, ευρέος (4,9°x3,7°) και στενού (1,6°x2°) πεδίου, σύστημα σταθεροποίησης με επιδόσεις καλύτερες των 20 μrad, σύστημα κατάδειξης / αποστασιομέτρησης λέιζερ, συστήματα σταθεροποίησης και ψύξης και συναφή ηλεκτρονικά. Το σύστημα αναπτύχθηκε από την McDonnell Douglas και τέθηκε σε παραγωγή στα μέσα της δεκαετίας του 1980, όμως το 2001 το πρόγραμμα αγοράσθηκε από την DRS Technologies, η οποία ανέλαβε την υποστήριξή του συνολικά. Το MMS, το οποίο διαχρονικά παρουσιάζει βαθμό διαθεσιμότητας που κατατάσσεται στους υψηλότερους για συστήματα αεροπορικών ηλεκτρονικών του Στρατού των ΗΠΑ, αναβαθμίσθηκε κατά τη δεκαετία του 2000, στο πλαίσιο του προγράμματος Αναβάθμισης Συστήματος Θερμικής Απεικόνισης (Thermal Imaging Sight Upgrade: TISU), με την αντικατάσταση του συγκροτήματος θερμικής απεικόνισης από νεώτερο, 2ης γενιάς.
Επιπλέον το ΟΗ-58D Kiowa Warrior διαθέτει εξειδικευμένα συστήματα μετάδοσης των συλλεγόμενων πληροφοριών, όπως το Airborne Target Handover System (ATHS) που μεταδίδει ψηφιακά τις πληροφορίες στόχων που προκύπτουν από το MMS, σε συνδυασμό με τα συστήματα ναυτιλίας του ελικοπτέρου που προσδιορίζουν με ακρίβεια τη θέση του.
Η μετάδοση των στοιχείων μπορεί να γίνει ψηφιακά τόσο προς τη διοίκηση, όσο και προς μονάδες πυροβολικού και προς μαχητικά αεροσκάφη σε ρόλο CAS, βάσει προκαθορισμένων προτύπων αναφορών (SIT/STAT, SPOT, Artillery, BDA, CAS). Ορισμένα ΟΗ-58D Kiowa Warrior διαθέτουν και δυνατότητα μετάδοσης βίντεο σε πραγματικό χρόνο, αλλά δεν είναι γνωστό αν τα παραχωρούμενα στην Ελλάδα θα διαθέτουν τη δυνατότητα αυτή.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον στην ελληνική περίπτωση έχει η δυνατότητα ανταλλαγής στοιχείων των ΚW μέσω του Improved Data Modem (IDM) τόσο με τα AH-64DHA όσο και με τα F-16 Block 52+ της ΠΑ. Εφ’ όσον τα Βlock 52+ εκσυγχρονιστούν με τοποθέτηση Link-16, η παρατήρηση ισχύει για τα Block 50/30, που αναμένεται να αξιοποιήσουν τα IDM και να επωμιστούν κυρίως αποστολές κρούσης και CAS.
Εκτός της αναγνώρισης, τα ΟΗ-58D Kiowa Warrior έχουν και αξιόλογες δυνατότητες αυτόνομης εμπλοκής εχθρικών στόχων, καθώς διαθέτουν δύο πυλώνες οπλισμού όπου μπορούν να μεταφερθούν βλήματα AGM-114 Hellfire και ΑTAS (Air-to-Air Stinger), ρουκέτες Hydra των 70 χιλ. σε καλάθους LAU-68, καθώς και πολυβόλο των .50 ιντσών.
Κρίσιμο για την επιβιωσιμότητα του ελικοπτέρου είναι και σε αυτή την περίπτωση το MMS, καθώς ο καταδείκτης λέιζερ επιτρέπει τον φωτισμό του στόχου ενώ το ελικόπτερο παραμένει αθέατο, εκτός των λίγων δευτερολέπτων που απαιτούνται για τη βολή. Αυτή η δυνατότητα μπορεί να αξιοποιηθεί για τη στόχευση, όχι μόνο των βλημάτων Hellfire του ίδιου του ελικοπτέρου, αλλά και συνεργαζόμενων ΑΗ-64 Apache που έτσι αποφεύγουν την αποκάλυψη του στροφείου και της ατράκτου τους που απαιτείται για αυτόνομη στόχευση με χρήση του TADS/PNVS στο ρύγχος. Επίσης ο καταδείκτης λέιζερ του MMS μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την καθοδήγηση βομβών καθοδήγησης λέιζερ (LGB) αλλά και “έξυπνων” πυρομαχικών πυροβολικού των 155 χιλ. (Copperhead, Krasnopol κ.ά.)
Ενδιαφέρον στοιχείο, και για την περίπτωση της Ελλάδας, είναι η δυνατότητα άμεσης ανάπτυξης του ΟΗ-58D Kiowa Warrior σε μεγάλες αποστάσεις με μεταφορικά αεροσκάφη. Δύο ελικόπτερα μπορούν χωρίς σημαντική προετοιμασία να μεταφερθούν στην άτρακτο ενός C-130, να ξεφορτωθούν ακόμα και υπό συνθήκες συσκότισης σε έναν πρόχειρο διάδρομο αποπροσγείωσης και να είναι έτοιμα για επιχειρησιακή χρήση σε λιγότερο από μισή ώρα.
Το χαρακτηριστικό αυτό είναι πολύτιμο και λόγω της μικρής σχετικά ταχύτητας και ακτίνας δράσης του ελικοπτέρου: αν και η μέγιστη ταχύτητα του ΟΗ-58D Kiowa Warrior είναι 125 κόμβοι, η επιχειρησιακή του ταχύτητα, με πλήρες καύσιμο και οπλισμό, είναι 90 κόμβοι και η ακτίνα δράσης του (combat radius) είναι 150 χλμ. υπολογίζοντας 10 λεπτά εμπλοκής και εφεδρικό καύσιμο 20 λεπτών. Επομένως απαιτείται προσεκτικός σχεδιασμός για τη βέλτιστη αξιοποίησή του, ιδίως στο περιβάλλον του Αιγαίου – και η μεταφορά με C-130 μπορεί να αποτελέσει μια ενδιαφέρουσα λύση σε κάποιες περιπτώσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου