Παρασκευή 18 Σεπτεμβρίου 2020

Υγειονομική βόμβα» τα σχολεία: Μπαλάκι οι ευθύνες μεταξύ υπουργείων και ΕΟΔΥ

 

ΕΛΛΑΔΑ
Λήψη σύντομου url
Από 
COVID-19 Ελλάδα (223)
Βρείτε μας

Αντιδρά η εκπαιδευτική κοινότητα απέναντι στη διαχείριση της πανδημίας από την κυβέρνηση. «Δεν υπάρχει κανένα πρωτόκολλο και κινδυνεύουμε» αναφέρει η πρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων Αθηνών.

Εκπαιδευτικοί που έχoυν χριστεί «υπεύθυνοι COVID-19», στις σχολικές μονάδες τους, αναλαμβάνοντας ακουσίως την… ιχνηλάτηση των κρουσμάτων. Γονείς με COVID-19, που απλά το παιδί τους στέλνεται «πακέτο» σπίτι του, χωρίς τεστ ή περαιτέρω μέτρα στο σχολείο. Αλαλούμ μεταξύ των υπουργείων για την τελική ευθύνη του «λουκέτου» ύστερα από κρούσμα. Χάος για τα ακριβή κριτήρια βάσει των οποίων κλείνει μια τάξη ή ολόκληρο το σχολείο. Υπουργική εντολή τάξεις των 22 μαθητών να γίνουν, εν μέσω πανδημίας, τάξεις των 27!

«Ήταν πολιτική επιλογή να βρίσκεται η κοινωνία σήμερα σε κίνδυνο. Τα σχολεία είναι υγειονομικές βόμβες» σχολιάζει στο Sputnik ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), Θοδωρής Τσούχλος. «Έχουμε ήδη διαμαρτυρηθεί στο Υπουργείο καταρχάς για την "ΤaskForce", όπως την λέει η κα Κεραμέως, η οποία προβλέπει ένας εκπαιδευτικός να είναι συνυπεύθυνος για ό,τι σχετίζεται με τον κορονοϊό και τα κρούσματα σε κάθε σχολείο. Δεν είναι δυνατόν να ανατίθεται σε εκπαιδευτικό τέτοια ευθύνη!» αναφωνεί ο συνομιλητής μας.

«Κανείς δεν ξέρεις ποιος είναι ο υπεύθυνος για το κλείσιμο σχολείων»

«Μας ζητάνε να έχουμε χαρακτηριστικά νοσηλευτών! Κι όλοι θα μας δείχνουν με το δάχτυλο, θεωρώντας μας υπεύθυνους για την COVID-19! Φτιάξανε μια νομοθεσία ώστε να μας πουν στο τέλος "για αυτό που συμβαίνει φταίτε εσείς"» τονίζει ο εκπαιδευτικός και μέλος της ΟΛΜΕ, Γιάννης Σαμοϊλής, αποκαλύπτοντάς μας ότι «ακόμα και σήμερα, που έχουν κλείσει τόσα σχολεία, κανείς δεν ξέρει πραγματικά ποιος είναι ο καθ’ ύλην υπεύθυνος για το λουκέτο».

Σύμφωνα με το Πρωτόκολλο Αναστολής Λειτουργίας Σχολείου «σε κάθε σχολική μονάδα, από το προσωπικό του σχολείου ορίζεται υπεύθυνος διαχείρισης COVID-19, υπεύθυνος για να «ενημερώνει και να εκπαιδεύει το προσωπικό σχετικά με την έγκαιρη αναγνώριση και τη διαχείριση υπόπτων κρουσμάτων λοίμωξης COVID-19».

Εκπαιδευτικοί αντιδρούν και ετοιμάζονται για νέες δυναμικές κινητοποιήσεις. «Μιλάμε για τον κοινωνικό ρόλο του καθηγητή ή του δασκάλου, που έρχεται σε επαφή με τους μαθητές και έχει στοιχειωδώς την ευθύνη να ενημερώνει για αυτό που γίνεται στο σχολείο του. Κανένας δεν θα κατηγορήσει μετά τους εκπαιδευτικούς για κάτι» μας ανέφεραν πηγές του ΕΟΔΥ, όταν τους μεταφέραμε τις διαμαρτυρίες.

Καταγγελίες και κομφούζιο με τον αριθμό μαθητών στο Γυμνάσιο Βύρωνα

Σύμφωνα, πάντως, με νέες καταγγελίες, στο 3ο Γυμνάσιο Βύρωνα, τα έξι τμήματα των 22 μαθητών της Α’ τάξης δόθηκε εντολή από το Υπουργείο κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς να γίνουν πέντε των 27 μαθητών. Η ίδια εισήγηση έγινε και για τη Β’ τάξη.

Επικοινωνήσαμε με το σχολείο, όπου η υποδιευθύντρια (η οποία επιθυμεί να μην κοινοποιηθεί το όνομά της), αναστατωμένη, μάς περιέγραψε το κομφούζιο που έχει προκληθεί από την αιφνίδια εντολή που έλαβαν από το Υπουργείο. «Είναι επικίνδυνο και ακατανόητο αυτό που έχει γίνει» μας δήλωσε. «Έχουμε διαμαρτυρηθεί και περιμένουμε».

Από την πλευρά του το Υπουργείο δεν γνωρίζει τι ακριβώς έχει γίνει στο σχολείο του Βύρωνα. Ρωτήσαμε αν άλλαξε και ποιο είναι το νέο όριο των μαθητών στις τάξεις. «Ο νόμος προβλέπει για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση και την Γ’ Λυκείου ως ανώτατο όριο τους  25 μαθητές, ενώ για τη δευτεροβάθμια τους 27. Δεν άλλαξε κάτι».

«Ψεύδονται στο Υπουργείο Παιδείας»

«Ψεύδονται στο Υπουργείο όταν ισχυρίζονται ότι δεν γνωρίζουν τι έγινε στο σχολείο του Βύρωνα» διαμαρτύρεται, επικοινωνώντας μαζί μας, η πρόεδρος της Ζ’ Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΕΛΜΕ), Γιώτα Μαρέ.

«Η διευθύντρια του σχολείου είχε στείλει τα νέα στοιχεία στη διεύθυνση εκπαίδευσης και, εν συνεχεία, στο Υπουργείο Παιδείας. Κατόπιν απευθυνθήκαμε και στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στον κ. Μάντζο και διαμαρτυρηθήκαμε, έχοντας τη λίστα με τα 9 σχολεία από τα 30 της περιοχής, όπου τα τμήματα γίνανε των 27 και 26 παιδιών, ανάμεσά τους και το 3ο Βύρωνα, του οποίου η Α' Γυμνασίου έχει 134 παιδιά, πράγμα που σημαίνει 4 τμήματα με 27 και ένα με 26 μαθητές. Η Β’ Γυμνασίου έχει 5 τμήματα από 26 παιδιάΕπικίνδυνες πρακτικές, εν μέσω πανδημίας».

Και η κα Μαρέ πάντως επιβεβαιώνει τους ισχυρισμούς του Υπουργείου Παιδείας ότι «το όριο των μαθητών δεν μεγάλωσε τώρα. Επί Γαβρόγλου ('18-'19) άλλαξε ο νόμος και η Γ’ Λυκείου είχε όριο τα 25 παιδιά. Στην Α’ και Β’ Λυκείου τα τμήματα των 25 παιδιών μπορούσαν να αυξηθούν κατά 10% και να γίνουν έως 27. Δεν είναι όμως κατάσταση αυτή, μέσα σε 30 τετραγωνικά 28 άτομα, ο ένας πάνω στον άλλο, μαζί με τον εκπαιδευτικό! Διαμαρτυρόμαστε γιατί αυτό δεν συμβαίνει σε κανονικές συνθήκες, αλλά εν μέσω έξαρσης του κορονοϊού».

Η κα Μαρέ βρίσκει «ακόμη πιο παράλογη, εκτός από επικίνδυνη» τη νέα συνθήκη, καθώς «στο Υπουργείο έχουν το δικαίωμα να εγκρίνουν επιπλέον τμήματα, χωρίς να καταστρατηγήσουν τον νόμο. Μάλιστα στα συγκεκριμένα σχολεία, που αυξήθηκε το όριο, υπάρχουν και άδειες αίθουσες! Ακατανόητα πράγματα».

 

Τα τμήματα όπως διαμορφώνονται στο Γ´Γυμνάσιο Βυρωνα και τα έστειλε η διευθύντρια στην ΕΛΜΕ
© ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ :
Τα τμήματα όπως διαμορφώνονται στο Γ´Γυμνάσιο Βυρωνα και τα έστειλε η διευθύντρια στην ΕΛΜΕ

«Υπό έλεγχο η κατάσταση στα σχολεία» λένε ΕΟΔΥ και υπουργείο Παιδείας

ΕΟΔΥ και υπουργείο Παιδείας μάς επανέλαβαν πάντως, κατά την επικοινωνία μας, ότι για την ώρα η κατάσταση στα σχολεία είναι υπό έλεγχο.

«Τίποτα δεν είναι υπό έλεγχο. Είναι δυνατό να έχουμε μοναδικό μέτρο κατά της COVID-19, το ότι ορίστηκαν συνάδελφοι υπεύθυνοι αν ένα παιδί έχει πυρετό και συμπτώματα; Και το ένα υπουργείο να πετά το μπαλάκι των ευθυνών στο άλλοΑισθανόμαστε εκτεθειμένοι όλοι μέσα στα σχολεία και αυτό φάνηκε στην περίπτωση του Β’ Λυκείου Καισαριανής, που έκλεισε, επειδή ένας συνάδελφος διαγνώστηκε θετικός στον κορονοϊό» προσθέτει η κα Μαρέ, καταγγέλοντας τον ΕΟΔΥ ότι «δεν ζήτησε τυπική ιχνηλάτηση των ατόμων που ήρθαν σε επαφή μαζί του στη σχολική αίθουσα. Φέρει μεγάλο μερίδιο ευθύνης. Αν νοσήσεις, κάθεσαι σπίτι, ήταν η πρώτη οδηγία του. Στη δεύτερη φάση, είπε ότι το ζήτημα είναι της Πολιτικής Προστασίας. Η Πολιτική Προστασία δεν σήκωνε καν τα τηλέφωνα. Από τον Άννα στο Καϊάφα! Το πιο επικίνδυνο είναι ότι δεν υπάρχει κανένας συντονισμός μεταξύ των υπηρεσιών».

Απελπισμένοι οι εκπαιδευτικοί του Β’ Λυκείου Καισαριανής, προκειμένου να γίνει ιχνηλάτηση των επαφών του εκπαιδευτικού που νόσησε και δωρεάν τεστ στους συναδέλφους του, με τους οποίους ήρθε σε επαφή, κατέφυγαν στο υπουργείο Παιδείας. «Κι εκεί μάς είπαν ότι δεν υπάρχει λόγος να γίνει κάτι άλλο Κινδυνεύουμε όλοι έτσι. Είμαι πολύ απαισιόδοξη για τις επόμενες ημέρες. Και για τα σχολεία που έκλεισαν, οι οδηγίες για τα τηλε-μαθήματα δόθηκαν προχτές (σ.σ. Τετάρτη). Δεν είναι τακτική αυτή οργανωμένου υπουργείου!».

Ερωτηματικά εγείρονται από εκπαιδευτικούς και γονείς και για τα κριτήρια που αποφασίζεται ή όχι το κλείσιμο ολόκληρης σχολικής μονάδας και όχι τμημάτων, αλλά και για το ποιος αποφασίζει για το λουκέτο, καθώς υπήρξε σχολείο που σφραγίστηκε απευθείας μετά από απόφαση του υπουργείου Παιδείας κι όχι ύστερα από απόφαση του οικείου Διευθυντή Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, βάσει της τελευταίας τροπολογίας (άρθρο 43, ν.4722/20), που πέρασε την Κυριακή.

Διαφωνούν για τις ευθύνες υπουργεία και ΕΟΔΥ

Ακόμη μεγαλύτερα ερωτηματικά εγέρθηκαν όταν για το ζήτημα απευθυνθήκαμε στα αρμόδια υπουργεία και στον ΕΟΔΥ.

«Δεν έχουμε καμία σχέση εμείς με το θέμα. Το υπουργείο Παιδείας είναι υπεύθυνο» ήταν η απάντηση που μας έδωσε ο ΕΟΔΥ, παραπέμποντάς μας στο αναρτημένο στο διαδίκτυο πρωτόκολλό του, την ώρα που, επικοινωνώντας με το υπουργείο Παιδείαςλάβαμε μια εντελώς διαφορετική απάντηση: «Δεν έχουμε καμία σχέση εμείς με το λουκέτο». Για του λόγου το αληθές μάς παρέπεμψαν στην τροπολογία που συμπεριλήφθηκε στον νόμο του υπουργείου Υγείας. «Εμείς ακολουθούμε το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ. Ο ΕΟΔΥ θα μας δώσει τις οδηγίες, όπως όταν κλείνει εστιατόρια και ξενοδοχεία», προσέθεσαν από το υπουργείο.

Επικοινωνώντας με το υπουργείο Υγείας λάβαμε μια απάντηση, που διαφοροποιείται και από αυτή του ΕΟΔΥ και από εκείνη του υπουργείου Παιδείας: «Είναι θέμα του υπουργείου Παιδείας και του ΕΟΔΥ το λουκέτο. Στα σχολεία, όπως και σε κάθε περίπτωση με συρροή κρουσμάτων, ο ΕΟΔΥ εισηγείται το κλείσιμο. Το υπουργείο Υγείας δεν παίρνει αποφάσεις για τα σχολεία», μας δήλωσαν από το υπουργείο Υγείας.

«Μπάχαλο» και «έλλειψη συντονισμού» καταγγέλλουν εκπαιδευτικοί

«Η πολυγλωσσία τους αποτυπώνει το μπάχαλο που επικρατεί», σχολιάζει ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ. «Δεν υπάρχει κανένα σαφές πρωτόκολλο, που να τηρείται και κινδυνεύουμε», αντικρούει τους ισχυρισμούς του ΕΟΔΥ και των υπουργείων η πρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων Αθηνών Ντίνα Ρέπα, φέρνοντάς μας το παράδειγμα γονιού που ασθένησε, ενώ το παιδί του ήταν ήδη στο σχολείο που η ίδια εργάζεται.

Ναι μεν ο γονιός τηλεφώνησε κι ενημέρωσε τον διευθυντή, ο οποίος επικοινώνησε εν συνεχεία με τον ΕΟΔΥ, τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης της Περιφέρειας και το Δήμο. «Αλλά ο ΕΟΔΥ δεν έδωσε καν την οδηγία να κάνει test το παιδί. Η συμβουλή ήταν να καθίσει σπίτι του για 10 μέρες. Και αν κατόπιν αισθάνεται καλά να επιστρέψει πίσω. Η τάξη του συνεχίζει κανονικά το μάθημα σαν να μην συνέβη τίποτα! Αυτό αποκαλύπτει ότι στα σχολεία μας δεν γίνεται σοβαρός έλεγχος ή ιχνηλάτηση και κινδυνεύουμε όλοι. Δεν θα μας βγάλει αυτό που συμβαίνει σε καλό».

Σε επικοινωνία μας σχετικά με το περιστατικό, ο ΕΟΔΥ αρνείται ότι υπάρχει περίπτωση να μην ακολουθήθηκε το πρωτόκολλο, υπογραμμίζοντας πως όπου χρειάζεται γίνεται ιχνηλάτηση από την Πολιτική Προστασία ή τον ίδιο. Δυσδιάκριτο ωστόσο παραμένει το ποιος εκ των δυο αναλαμβάνει τελικά δράση.

Τι συνέβη στο Λύκειο της Καισαριανής

Στην προσπάθειά μας να καταλάβουμε τι συνέβη στο 2ο Λύκειο Καισαριανής, που -παρότι σφραγίστηκε λόγω δύο κρουσμάτων για 10 ημέρες- συνιστά, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΟΛΜΕ, ακόμη ενεργή υγειονομική βόμβα, καθώς έχει κοινό προαύλιο και τουαλέτες με το 1ο Λύκειο Καισαριανήςτηλεφωνήσαμε στο γραφείο του διευθυντή του.

Ο εκπαιδευτικός που βρισκόταν σε αυτό και μας απάντησε απέφυγε να κάνει το παραμικρό σχόλιο, «δείχνοντας» προς τα υπουργεία Υγείας, Παιδείας, την ΟΛΜΕ και τον ΕΟΔΥ!

«Τα σχολεία δεν καθαρίζονται - Υπάρχουν 29 μαθητές σε τάξεις 36 τ.μ.»

Ακόμη ένα ακανθώδες θέμα θίγουν ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ και η πρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων Αθηνών: την καθαριότητα των σχολικών μονάδων. «Πάρα πολλά σχολεία έχουν καθαρίστρια μετά τις 13:00 ή μετά τις 14:00 το μεσημέρι. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων οι σχολικές μονάδες δεν καθαρίζονται! Το αντιλαμβάνεστε αυτό;» ρωτά αγανακτισμένη η κα Ρέπα.

Η ανασφάλεια, σύμφωνα με τον κ. Τσούχλο, για το τι μέλλει γενέσθαι στα εκπαιδευτικά ιδρύματα της επικράτειας, χρονολογείται πριν από τον Αύγουστο, οπότε φάνηκε καθαρά ότι «ο έλεγχος χάνεται»: «Στις 20 Αυγούστου ζητήσαμε από την υπουργό διαχωρισμό των τμημάτων με  περισσότερους των 20 μαθητών. Ωστόσο, από μόνο του το γεγονός ότι μας συνάντησε στις 20 Αυγούστου, ενώ δεν υπάρχει περίπτωση να πίστευε το καλό σενάριο της εξαφάνισης  του κορονοϊού, αποκαλύπτει μια πολιτική επιλογή. Βάλανε τα λεφτά πάνω από τη δημόσια υγεία. Και κάνανε εν μέσω κορονοϊού τάξεις με 27 παιδιά!»,  επισημαίνει ο κ.Τσούχλος.

Η λύση του διαχωρισμού των τάξεων ήταν και είναι ένα απολύτως ρεαλιστικό σενάριο, συνεχίζει ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ: «Λόγω Μνημονίων συγχωνεύτηκαν πολλά σχολεία. Τα κτήρια των σχολικών μονάδων υπάρχουν όμως ακόμη κενά. Θα μπορούσαν συμπληρωματικά να αναζητηθούν χώροι των Περιφερειών και των Δήμων, ακόμη και να ενοικιαστούν κάποιοι. Δεν είναι δυνατό ειδικά σήμερα να υπάρχουν 29 μαθητές ο ένας πάνω στον άλλο σε τάξεις 36 τ.μ.! Γιατί το είδαμε να συμβαίνει και αυτό!Θα έπρεπε να συνεργαστούν εγκαίρως το υπουργείο Παιδεία, το υπουργείο Εσωτερικών, η ΚΕΔΕ, η ΟΛΜΕ και η Εκπαιδευτική Συνομοσπονδία, ανά νομό. Η κατάσταση είναι επικίνδυνη και αυτό αποτελεί πολιτική επιλογή» επαναλαμβάνει.

«Είμαστε υπέρ των μασκών, αλλά δεν μπορεί να είναι το μοναδικό μέσο κατά του κορονοϊού σε τάξεις με 25 παιδιά το ένα πάνω στο άλλο, και ακαθάριστες τουαλέτες. Η εκπαιδευτική ζωή πρέπει να συνεχιστεί. Δεν γίνεται να κλείσουμε τα σχολεία και να κλειστούμε στα σπίτια μας. Αλλά ο αριθμός των μαθητών πρέπει να είναι μικρός. Δεν μπορούν να κάθονται δυο-δυο τα παιδιά σε απόσταση 70 εκατοστών από τον δάσκαλο!» συνοψίζει η κα Ρέπα.

Ιστορικό ιδιωτικό σχολείο της Αθήνας εισηγήθηκε στο υπουργείο Παιδείας να μοιράσει τις τάξεις των 24 μαθητών του, νοικιάζοντας γειτνιάζοντες στις εγκαταστάσεις του χώρους. Το αίτημα δεν εγκρίθηκε! «Είναι προφανές ότι προτιμούν να δίνουν τα λεφτά τους σε φρεγάτες και εξοπλισμούς, παρά στην Παιδεία και έτσι παρακολουθούμε να συντελείται ένα υγειονομικό έγκλημα με 24, ακόμη και 30 παιδιά στην ίδια τάξη» επισημαίνει ο Σ.Σ, δάσκαλός του και συνδικαλιστής, που επιθυμεί να διατηρηθεί η ανωνυμία του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Μπάιντεν για θάνατο Νασράλα: «Δικαιοσύνη για χιλιάδες Αμερικανούς, Ισραηλινούς και Λιβανέζους»

  Σάββατο, 28 Σεπτεμβρίου 2024 20:14 REUTERS/Mike Segar Τι δήλωσε ο Αμερικανός Πρόεδρος, Τζο Μπάιντεν Share: Share via Facebook   Share via ...