Κυριακή 28 Αυγούστου 2016

Λαδάκι made in Germany

germany-corruption1.jpg

Βόλφγκανγκ Σόιμπλε/ γερμανικές επιχειρήσειςΕδώ και χρόνια οι γερμανικές επιχειρηματικές ελίτ ελέγχουν πλήρως τα κέντρα των αποφάσεων της ευρωζώνης και της Ευρωπαϊκής Ενωσης
Πουλάνε πνεύμα και ηθική, στο βάθος όμως είναι σάπιες μέχρι το μεδούλι, περισσότερο και από τα... κρέατα του Μπαλόπουλου*.
Ο λόγος για τις επιχειρηματικές ελίτ της Γερμανίας, οι οποίες μέσω του πολιτικού τους προσωπικού κατηγορούν τους λαούς του ευρωπαϊκού Νότου ως καθυστερημένους, τεμπέληδες και διεφθαρμένους, όταν οι ίδιες είναι μεταξύ των «αρχιαπατεώνων» του καπιταλισμού.
Εδώ και χρόνια ελέγχουν πλήρως τα κέντρα των αποφάσεων της ευρωζώνης και της Ευρωπαϊκής Ενωσης αποσπώντας αποφάσεις που γονατίζουν τους ανταγωνιστές τους και γεμίζουν τις τσέπες τους.
Ομως η «μηχανή» που λέγεται Ενωμένη Ευρώπη δεν τους αρκεί.
Θύματα της ματαιοδοξίας τους και του άρρωστου πάθους τους για συσσώρευση πλούτου και κυριαρχία, οι επιχειρηματικές ελίτ της Γερμανίας επιδίδονται και σε πλήθος άνομων ενεργειών, όπως δωροδοκίες, πλαστογραφία, συμμετοχή σε καρτέλ, υποκλοπές, ξέπλυμα χρήματος, φοροδιαφυγή, χειραγώγηση τιμών και... συνειδήσεων.
Το γερμανικό κράτος από την πλευρά του, αντί να κάνει κάτι, υποθάλπει επί της ουσίας με τη στάση του τις απάτες, αρνούμενο πεισματικά να υπογράψει διεθνείς συμβάσεις κατά της διαφθοράς, όπως το Σύμφωνο των Ηνωμένων Εθνών ενάντια στη διαφθορά στον δημόσιο τομέα, που έχει επικυρωθεί ήδη από 160 χώρες του ΟΗΕ...
Ιδού κάποια από τα κατορθώματα των προστατευόμενών του:

Ο «αδέκαστος» Σόιμπλε

Βόλφγκανγκ ΣόιμπλεAP Photo/Jose Luis Magana
Μίζες πήρε το μακρινό 2001 και ο «αδέκαστος» Σόιμπλε και μάλιστα από έμπορο όπλων, έστω κι αν το «λάδι» αυτό ήταν για τη στήριξη του κόμματός του.
Ο σημερινός υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας είχε κάνει τότε την πάπια, δηλώνοντας στο κοινοβούλιο της χώρας του ότι είδε μεν τον έμπορο, αλλά δεν πήρε από αυτόν χρήματα.
Στη συνέχεια όμως και μετά την αυτοκτονία του οικονομικού υπευθύνου του κόμματος και της κοινοβουλευτικής ομάδας, παραδέχτηκε ότι έλαβε ένα «δωράκι» 100.000 μάρκων που δεν εμφανίστηκε νομότυπα στα λογιστικά βιβλία του κόμματος.
Η ψευτιά τού στέρησε την καγκελαρία. Ο Σόιμπλε εμπλέκεται όμως και στο μεγα-σκάνδαλο των Panama Papers.
Σύμφωνα με το «Spiegel», αρνιόταν για χρόνια να έρθει σε επαφή με πληροφοριοδότη που ήθελε να αποκαλύψει ύποπτες γερμανικές συναλλαγές εικονικής εταιρείας στον Παναμά... Ποιους προστάτευε;

SIEMENS

Siemens
O γερμανικός κολοσσός με τα περιβόητα «μαύρα ταμεία» του εμπλέκεται στο μεγαλύτερο σκάνδαλο διαφθοράς που σημειώθηκε στην παγκόσμια ιστορία.
Οι επικεφαλής της γερμανικής εταιρείας είχαν στήσει για περισσότερα από 15 χρόνια ένα «πολυπλόκαμο και εξεζητημένο σύστημα δωροδοκιών» προκειμένου να εξασφαλίζουν έργα σε δεκάδες χώρες του κόσμου, μεταξύ αυτών και στην Ελλάδα.
Οι μίζες που κατέβαλαν μεταξύ 1990 και 2006 η Siemens και οι θυγατρικές της σε Ευρώπη, Ασία, Αφρική, Αμερική και Μέση Ανατολή ξεπερνούν τα 1,3 δισ. δολάρια.
Η αμερικανική Δικαιοσύνη εκτιμά ότι από το 2001 έως το 2007 καταβλήθηκαν 54,5 εκατομμύρια δολάρια για άγνωστους σκοπούς, 341 εκατομμύρια δολάρια σε συμβούλους επιχειρήσεων για άγνωστους λόγους ή χωρίς αιτιολογία και περίπου 800 εκατομμύρια δολάρια σε δωροδοκίες αξιωματούχων διαφόρων χωρών.
Οι μίζες προσφέρονταν μέσω διαφόρων μηχανισμών πληρωμών, μεταξύ άλλων και με βαλίτσες γεμάτες με ρευστό ή με μεταφορές ποσών σε τραπεζικούς λογαριασμούς τρίτων σε υπεράκτιους φορολογικούς παραδείσους.
Τα συνολικά πρόστιμα και οι χρηματικές ποινές που έχει καταβάλει μέχρι στιγμής η Siemens αγγίζουν το 1,5 δισ. δολάρια.
Για την Ελλάδα, η δράση της Siemens αποτελεί μακράν το μεγαλύτερο οικονομικό και πολιτικό σκάνδαλο της μεταπολίτευσης.
Σύμφωνα με απόφαση γερμανικού δικαστηρίου, η Siemens δαπανούσε το 10% του τζίρου της στην Ελλάδα για μίζες.
Από αυτό το ποσό, το 2% πήγαινε κατ’ ευθείαν στα ταμεία των δύο κομμάτων που εναλλάχθηκαν στην εξουσία αυτήν τη χρονική περίοδο, του ΠΑΣΟΚ και της Ν.Δ.
Αποδέκτες των «δώρων» της Siemens ήταν πολιτικοί, στελέχη δημόσιων οργανισμών, δημοσιογράφοι και επιχειρηματίες.
Ο γερμανικός κολοσσός πέτυχε χάρη σε αυτήν την πρακτική πλουσιοπάροχες συμβάσεις από το ελληνικό Δημόσιο.
Μεταξύ άλλων στη Siemens και τους συνεταίρους της κατοχυρώθηκαν διαχρονικά οι συμβάσεις για την ψηφιοποίηση των τηλεφωνικών κέντρων του ΟΤΕ, το σύστημα C4I για την ασφάλεια των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, το τρίτο τμήμα του Προαστιακού, αγορές ντιζελαμαξών και τροχαίου υλικού για ΟΣΕ και ΗΣΑΠ, το πρόγραμμα τηλεπικοινωνιών «Ερμής» του Ελληνικού Στρατού, προμήθειες των δημόσιων νοσοκομείων.
Ο επικεφαλής της Siemens Ελλάς Μιχάλης Χριστοφοράκος κατέφυγε στη Γερμανία προκειμένου να δικαστεί εκεί και να μην εκδοθεί στην Ελλάδα.
Κατέθεσε στο γερμανικό δικαστήριο ότι υπήρξαν δωροδοκίες κομμάτων και κρατικών λειτουργών στη χώρα.
Οι γερμανικές αρχές αρνήθηκαν την έκδοσή του για τις κατηγορίες που αιτήθηκε η Ελλάδα.
Το συνολικό μέγεθος των δωροδοκιών στην Ελλάδα εκτιμάται τουλάχιστον στα 69 εκατ. ευρώ.

Volkswagen

Σήμα της Volkswagen AP Photo/Jens Meyer, file
Η κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, το καμάρι της γερμανικής βιομηχανίας, εμπλέκεται στη μεγαλύτερη ίσως απάτη των τελευταίων χρόνων σε βάρος των καταναλωτών.
Οπως αποκαλύφθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο, ο γερμανικός κολοσσός είχε εγκαταστήσει σε εκατομμύρια πετρελαιοκίνητα οχήματά της σε όλον τον κόσμο λογισμικό το οποίο παραποιούσε τα αποτελέσματα των εργαστηριακών ελέγχων για τους εκπεμπόμενους ρύπους.
Αποτέλεσμα ήταν τα ρυπογόνα ντιζελοκίνητα οχήματά της να βγαίνουν στα τεστ πεντακάθαρα, σαν να καίνε... οινόπνευμα.
Η αποκάλυψη της απάτης προκάλεσε σοκ σε όλον τον πλανήτη και σπίλωσε ανεπανόρθωτα το «Made in Germany», τη φήμη δηλαδή που διατηρούν τα γερμανικά προϊόντα και πιο συγκεκριμένα τα βιομηχανικά για την ποιότητά τους.
Υπάρχουν συγκεκριμένες καταγγελίες ότι οι αρμόδιες αρχές τόσο της Γερμανίας όσο και της Ε.Ε. γνώριζαν τη ματσαράγκα της VW αλλά δεν έκαναν τίποτα.
Το σκάνδαλο δεν ήταν το μοναδικό για τη VW. Mεταξύ άλλων, το 2005 αποκαλύφθηκε ότι είχε στήσει σχήμα δωροδοκίας των μελών του εργατικού της συμβουλίου προκειμένου αυτοί να συναινούν στις αποφάσεις της διοίκησης.
Μεταξύ άλλων, οι δωροδοκούμενοι συνδικαλιστές απολάμβαναν πανάκριβες διακοπές σε εξωτικούς προορισμούς, οι οποίες περιελάμβαναν και σεξ-πάρτι με πόρνες.
Για τον ρόλο του στις δωροδοκίες, ο Πίτερ Χαρτς, προσωπάρχης της VW εκείνη την εποχή και στενός φίλος του καγκελαρίου Γκέρχαρντ Σρέντερ, τιμωρήθηκε το 2007 με δύο χρόνια φυλάκιση με αναστολή.
Ο Χαρτς ήταν ο εμπνευστής των νεοφιλελεύθερων μεταρρυθμίσεων που πραγματοποιήθηκαν στη γερμανική αγορά εργασίας εκείνη την περίοδο.
Το 2005 η VW ενεπλάκη σε ένα ακόμη σκάνδαλο διαφθοράς, στην Ινδία.
Ανώτατο στέλεχός της απαίτησε μίζα 2 εκατ. ευρώ προκειμένου να οικοδομηθεί εργοστάσιο της αυτοκινητοβιομηχανίας στο κρατίδιο Αντρα Πραντές.
Το 2006 ανώτατα στελέχη της Volkswagen και άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών πιάστηκαν να παίρνουν μίζες από τους προμηθευτές τους.

Deutsche Bank

Deutsche Bank
Βρίσκεται πίσω από όλα σχεδόν τα σκάνδαλα χειραγώγησης χρηματιστηριακών δεικτών και αξιών στις διεθνείς αγορές, όπως για παράδειγμα το επιτόκιο Libor, για το οποίο υποχρεώθηκε σε καταβολή προστίμου δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η μεγαλύτερη τράπεζα της Γερμανίας -που είχε χρηματοδοτήσει την κατασκευή του Αουσβιτς- ελέγχεται ακόμη για απάτες, διαφθορά, ξέπλυμα χρήματος, φοροδιαφυγή, πλαστογραφία, απόκρυψη των πραγματικών οικονομικών της στοιχείων, παραγωγή τοξικών χρηματοπιστωτικών προϊόντων.
Τα πρώην αφεντικά της, Γιούργκεν Φίτσεν και Αντσου Γιάιν, κάθισαν στο εδώλιο του κατηγορουμένου για τη «συμβολή» τους στην πτώχευση του ομίλου ΜΜΕ Kirch, ενώ μια από τις μεγαλύτερες απάτες της είναι η απόκρυψη ζημιών 12 δισ. δολαρίων στην αρχή του κραχ του 2008, προκειμένου να αποφύγει τους αρνητικούς όρους διάσωσης από το γερμανικό κράτος.
Η Deutsche Bank Μόσχας φέρεται ότι ενεπλάκη σε ξέπλυμα αρκετών δισ. δολαρίων στενών συνεργατών του Πούτιν, για τους οποίους στη Δύση υπάρχει εμπάργκο.
Συνολικά η Deutsche Bank βρίσκεται αντιμέτωπη με περισσότερες από 7.000 δικαστικές προσφυγές παγκοσμίως, κατηγορούμενη για ξέπλυμα χρήματος, χειραγώγηση επιτοκίων ή φοροδιαφυγή.
Τα αυξημένα δικαστικά έξοδά της προκάλεσαν πέρυσι ζημίες 6,8 δισ. δολαρίων, ενώ φέτος έχουν ήδη δεσμευτεί 5,4 δισεκατομμύρια για τον ίδιο σκοπό.
Τα ανοίγματά της στα επισφαλή χρηματοοικονομικά παράγωγα εκτιμώνται σε δεκάδες τρισ. δολάρια, γεγονός που της δίνει δικαίως το προσωνύμιο «το μεγαλύτερο hedge fund του κόσμου».
Διόλου τυχαία το ΔΝΤ διεμήνυσε πρόσφατα ότι η Deutsche Bank αποτελεί σήμερα τον μεγαλύτερο συστημικό κίνδυνο για το παγκόσμιο χρηματοπιστωτικό σύστημα.

Daimler

Daimler- Mercedes
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία που κατασκευάζει τη Mercedes λάδωνε για περισσότερα από 10 χρόνια κρατικούς αξιωματούχους τουλάχιστον 22 χωρών, προκειμένου να διασφαλίζει επικερδείς συμβάσεις.
Η Daimler AG και οι θυγατρικές της λάδωσαν -μέσω λογαριασμών υπεράκτιων εταιρειών τρίτων και με παραπλανητικές τιμολογήσεις- αξιωματούχους σε Κίνα, Κροατία, Αίγυπτο, Ρωσία, Σερβία, Νιγηρία, Τουρκία.
Αλλά και στην Ελλάδα, όπου κέρδισε συμβάσεις προμηθειών για πολυτελή αυτοκίνητα βουλευτών και υπουργών, στρατιωτικά οχήματα, πυροσβεστικά, ασθενοφόρα, ντιζελομηχανές, συρμούς του ηλεκτρικού και λεωφορεία.
Το σκάνδαλο αποκαλύφθηκε το 2010 και οι αμερικανικές αρχές επέβαλαν τότε στην Daimler πρόστιμο 186 εκατ. ευρώ.

ThyssenKrupp

ThyssenKrupp
Η γερμανική χαλυβουργία ενεπλάκη σε ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα που συγκλόνισαν την ελληνική κοινή γνώμη, τη διαβόητη προμήθεια των υποβρυχίων για το Πολεμικό Ναυτικό, που έστειλε τον Ακη Τσοχατζόπουλο στη φυλακή και στο οποίο ενεπλάκησαν αξιωματούχοι τόσο των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ όσο και της Ν.Δ.
Στα τέλη της δεκαετίας του ‘90, χωρίς διεθνή ανταγωνισμό, η γερμανική εταιρεία συμφώνησε με το ελληνικό Δημόσιο την κατασκευή 4 σύγχρονων υποβρυχίων και τον εκσυγχρονισμό 3 υποβρυχίων παλαιάς τεχνολογίας.
Το κόστος της παραγγελίας ήταν περίπου στα 3 δισεκατομμύρια ευρώ, χωρίς να συμπεριλαμβάνεται το κόστος των οπλικών συστημάτων.
Χρόνος παράδοσης του πρώτου υποβρυχίου ορίστηκε το 2006 και ώς το 2008 θα έπρεπε να είχαν παραδοθεί και τα υπόλοιπα έξι.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της γερμανικής Δικαιοσύνης, οι μίζες των Γερμανών προς τους Ελληνες ξεπέρασαν τα 85 δισ. ευρώ.
Ως τα τέλη του 2013 το ελληνικό Δημόσιο είχε πληρώσει 3 δισεκατομμύρια ευρώ στους Γερμανούς και τις θυγατρικές τους, ενώ το Πολεμικό Ναυτικό έχει παραλάβει μόνο ένα υποβρύχιο, το «Παπανικολής», που έμεινε στην ιστορία ως το «υποβρύχιο που έγερνε» λόγω ναυπηγοκατασκευαστικών αστοχιών.
Ο μεσάζοντας των μιζών της Τhyssen στην Ελλάδα φέρεται ότι λάδωνε και Γερμανούς πολιτικούς, ενώ η χαλυβουργία ελέγχεται για λαδώματα και στην Τουρκία.
Εχει κατηγορηθεί ακόμη για σύσταση καρτέλ με σκοπό τη χειραγώγηση των τιμών του χάλυβα.

MAN

Φορτηγά MAN
Η κατασκευάστρια φορτηγών και λεωφορείων φέρεται να λάδωνε με εκατομμύρια φορείς που αποφάσιζαν προμήθειες των προϊόντων της εταιρείας τόσο στη Γερμανία όσο και σε μια σειρά άλλες χώρες.
Στην Ελλάδα, οι μίζες που πρόσφερε εκτιμώνται στα 16 εκατομμύρια ευρώ.
Της εξασφάλισαν μεταξύ άλλων σύμβαση με τον ΗΛΠΑΠ το 2002 για την προμήθεια 131 τρόλεϊ.
Η ΜΑΝ συμμετείχε και σε προγράμματα του υπουργείου Αμυνας ύψους 21 εκατ. ευρώ την περίοδο 2000-2003.

Commerzbank

Commerzbank
H δεύτερη μεγαλύτερη τράπεζα της Γερμανίας είναι ένα από τα σημαντικότερα «βαποράκια» άνομων κεφαλαίων στον κόσμο.
Μόνο φέτος έχει αποκαλυφθεί ότι:
1. Μαζί με άλλες γερμανικές τράπεζες βοηθούσε με το αζημίωτο επενδυτές να φοροδιαφεύγουν εκμεταλλευόμενη τα παραθυράκια του νόμου. Η κομπίνα κόστισε στο γερμανικό Δημόσιο περισσότερα από 5 δισ. ευρώ.
2. Hταν από τις τράπεζες που ενεπλάκησαν στο κορυφαίο σκάνδαλο φοροαποφυγής και ξεπλύματος μαύρου χρήματος μέσω δικηγορικού γραφείου του Παναμά που έφεραν στο φως τα Panama Papers
3. Για τουλάχιστον δέκα χρόνια διατηρούσε ανάλογες δραστηριότητες με το «Δουκάτο της Φοροδιαφυγής», το Λουξεμβούργο του κυρίου Γιούνκερ.

Deutsche Telecom

Deutsche Telecom
Ο μεγαλύτερος τηλεπικοινωνιακός όμιλος της Ευρώπης και βασικός μέτοχος του ΟΤΕ υπέκλεπτε επανειλημμένα στην προηγούμενη δεκαετία τις τηλεφωνικές συνομιλίες ανώτερων στελεχών και δημοσιογράφων.
Ακόμη, μαζί με τις Siemens, Bosch και T-Systems εμπλέκονται στο σκάνδαλο του νέου αεροδρομίου του Βερολίνου, ενός γερμανικού... γεφυριού της Αρτας, από το οποίο έχει κερδίσει δισεκατομμύρια ευρώ.
Και για να μην ξεχνιόμαστε, έδινε και αυτή τις μίζες της μέσω θυγατρικής σε χώρες των Βαλκανίων (Μαυροβούνιο, ΠΓΔΜ).

Hochtief

Hochtief
Ο κατασκευαστής του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» εμπλέκεται μαζί με τη Siemens και τους μεγαλύτερους ελληνικούς ομίλους κατασκευών στο καρτέλ των εργολάβων.
Σύμφωνα με το πόρισμα της Επιτροπής Ανταγωνισμού, τα 45 μέλη του καρτέλ χειραγωγούσαν τους διαγωνισμούς και μοιράζονταν για περίπου τρεις δεκαετίες την πίτα των δημοσίων έργων.

Ferrostaal

Ferrostaal
Η πρώην θυγατρική εταιρεία της ΜΑΝ συμμετείχε στην κοινοπραξία που κέρδισε τις συμβάσεις προμήθειας των αμαρτωλών υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού και λάδωσε για τον ίδιο λόγο και στην Πορτογαλία.
Για τις μίζες χρησιμοποίησε συμβουλευτικές εταιρείες.
Με ένα μέρος αυτών των χρημάτων λαδώθηκαν Ελληνες κρατικοί αξιωματούχοι.

Rheinmetall

Rheinmetall
Η Rheinmetall Defence Electronics, η κατασκευάστρια του γερμανικού τανκ Leopard, ενεπλάκη σε δωροδοκίες κρατικών υπαλλήλων διαφόρων χωρών.
Μεταξύ άλλων και Ελλήνων. Στελέχη της καταδικάστηκαν σε ποινές φυλάκισης και πρόστιμα από τα γερμανικά δικαστήρια.
ΠΗΓΗ ΕΦ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ
⏤⏤⏤⏤⏤⏤⏤⏤⏤⏤⏤⏤⏤
* ΜπαλόπουλοςΥπουργός Εμπορίου της χούντας που συνέδεσε το όνομά του με μαζικές εισαγωγές σάπιων κρεάτων από την Αργεντινή. Εντολή του Παττακού απαγόρευε για κάποιο διάστημα τη διάθεση ντόπιου κρέατος, χάριν των σάπιων της Αργεντινής και των μεγαλεμπόρων-εισαγωγέων, που λάδωναν τους χουντικούς. Μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου απαγορεύτηκε για δεκαετίες η πώληση ντονέρ στα σουβλατζίδικα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

ΕΛΣΤΑΤ: 6 στις 10 επιχειρήσεις με μοναδικό εργαζόμενο τον ιδιοκτήτη τους

  Πηγή: ΕΛΣΤΑΤ Οι 6 στις 10 επιχειρήσεις στην Ελλάδα δεν έχουν κανέναν εργαζόμενο εκτός από τον ιδιοκτήτη...