Πίσω Κυριάκο τα καράβια
Στιγμιαίο «λάθος» ήταν η υπαναχώρηση της Ν.Δ. που διαφάνηκε το βράδυ της Δευτέρας με τη δήλωση «παρών» στην ψηφοφορία, κατά τη διάρκεια της Διάσκεψης Προέδρων του Κοινοβουλίου, για τη σύνθεση του νέου ΕΣΡ. Το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης είναι, σύμφωνα με πληροφορίες, αποφασισμένο να ταλανίσει την κυβέρνηση μέχρις εσχάτων, θεωρώντας προφανώς ότι κερδίζει πόντους στο πολιτικό παιχνίδι, αλλά ο Κυρ. Μητσοτάκης έχει να αντιμετωπίσει και τις αντιτιθέμενες φωνές στο εσωτερικό του -βλέπε Β. Μεϊμαράκης-, που ζητούν να τελειώνει το θέμα εδώ και τώρα, έχοντας την ακριβώς αντίθετη άποψη.
Οτι, δηλαδή, ένα μεγάλο κόμμα πρέπει να αίρεται στο ύψος των περιστάσεων και να επιδεικνύει υπεύθυνη στάση την ώρα που η χώρα αντιμετωπίζει πολύ σοβαρότερα προβλήματα.
Ωστόσο, εμμένοντας να στηρίζει επί της ουσίας τη λεγόμενη «διαπλοκή», η αξιωματική αντιπολίτευση έκανε χθες ρελάνς προτείνοντας, αντί του Ροδόλφου Μορώνη, στο πρόσωπο του οποίου -κατά δήλωση των εκπροσώπων της στη Διάσκεψη- δεν διαφωνούσε, τον τέως πρόεδρο του Αρείου Πάγου Αθανάσιο Κουτρομάνο για τη θέση του προέδρου του ΕΣΡ.
Θέλησε έτσι να καταδείξει ότι δεν είναι εκείνη που φέρει προσκόμματα στη διαδικασία.
Παράλληλα, όμως, ο εκπρόσωπος του κόμματος Γ. Κουμουτσάκος φρόντισε να διευκρινίσει πως εννοείται ότι «η επαναφορά της θεσμικής τάξης με την κατάργηση των προβληματικών διατάξεων του νόμου Παππά προηγείται της επιλογής των προσώπων που θα συγκροτήσουν το ΕΣΡ».
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι, όποτε κι αν ξαναγίνει η απόπειρα από τον πρόεδρο της Βουλής Ν. Βούτση να συγκροτηθεί το ΕΣΡ, εάν και εφόσον η κυβέρνηση δεν κάνει αποδεκτή την πρόταση νόμου της Ν.Δ., που είναι το πιο πιθανό, η αξιωματική αντιπολίτευση θα μπλοκάρει και πάλι τη διαδικασία.
Η απόφαση, σύμφωνα με πληροφορίες, έγκειται στο γεγονός ότι ο πρόεδρος του κόμματος και το στενό του περιβάλλον αντιτίθενται πλήρως στη διάταξη του νόμου Παππά με την οποία προβλέπεται η διενέργεια μειοδοτικού διαγωνισμού για τη χορήγηση αδειών στους τηλεοπτικούς σταθμούς.
Κάτι που άλλωστε φαίνεται και από την πρόταση νόμου που κατέθεσαν προχθές στη Βουλή, στην οποία προβλέπεται η απευθείας ανάθεση, με το ίδιο τίμημα, σε όσους εκφράσουν ενδιαφέρον. Εκτιμούν δε ότι ο τηλεοπτικός αέρας αυτή τη στιγμή μπορεί να χωρέσει έως και δέκα κανάλια.
Τι υποστηρίζουν
Η επιχειρηματολογία που αναπτύσσουν από το περιβάλλον του Κυρ. Μητσοτάκη είναι ότι με την κυβερνητική τροπολογία δεν καταργείται παρά μόνο το άρθρο 2 του νόμου Παππά, με το οποίο επανέρχονται οι αρμοδιότητες στο ΕΣΡ.
Κατά την ερμηνεία των δικών τους νομικών, είναι και πάλι ο υπουργός Επικρατείας ο οποίος, έως τη συγκρότηση του ΕΣΡ και τη χορήγηση των οριστικών δεκαετών αδειών στους τηλεοπτικούς σταθμούς, θα χορηγήσει τις προσωρινές άδειες ή βεβαιώσεις, όπως ο ίδιος τις αποκαλεί, ελέγχοντας, έστω και προσωρινά, τα συγκεκριμένα ΜΜΕ.
Σε ό,τι αφορά τη διασφάλιση των θέσεων των εργαζομένων, που δεν προβλέπεται στην πρόταση νόμου της Ν.Δ., απαντούν πως «όσο περισσότερα κανάλια, τόσες περισσότερες θέσεις εργασίας. Και κακά τα ψέματα, είναι στο χέρι των επιχειρηματιών να κρατούν και να απολύουν όσους θέλουν(!)».
Παρά ταύτα, η στάση αυτή δεν εκφράζει το όλον της Ν.Δ.
Ο Β. Μεϊμαράκης είπε, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της «Εφ. Συν.» σε στενούς συνεργάτες του, πως η Ν.Δ. θα πρέπει να επιδείξει υπεύθυνη στάση και να συναινέσει στη συγκρότηση του ΕΣΡ τώρα. Σύμφωνα με τον πρώην πρόεδρο του κόμματος, με την τροπολογία Παππά επιλύεται το θέμα της αντισυνταγματικότητας.
Ο ίδιος δεν επιμένει στην υποψηφιότητα Μορώνη πάντως, παρότι ήταν εκείνος που τον είχε προτείνει στο παρελθόν για την προεδρία του ΕΣΡ. Απλώς ζητεί να λήξει τις επόμενες μέρες το θέμα.
Δηλώσεις (στον Αθήνα 9,84) έκανε και ο πρώην υπουργός Δικαιοσύνης της Ν.Δ. Χ. Αθανασίου, από τις οποίες προκύπτει ότι είναι μάλλον εις γνώσιν του το σκεπτικό της απόφασης του ΣτΕ, παρότι δεν έχει δημοσιευτεί.
Πώς αλλιώς μπορεί να ερμηνευτεί ότι είπε πως το ΣτΕ χαρακτηρίζει αντισυνταγματικό το όλον του νόμου Παππά;
Ποιος είναι ο Αθανάσιος Κουτρομάνος
Ο προτεινόμενος πρόεδρος για το ΕΣΡ από τη Ν.Δ. Αθανάσιος Κουτρομάνος είναι τέως πρόεδρος του Αρείου Πάγου. Επιλέχτηκε ως πρόεδρος με βάση την επετηρίδα από την κυβέρνηση Σαμαρά και ειδικότερα από τον συνάδελφό του επίσης αρεοπαγίτη και τότε υπουργό Δικαιοσύνης Χαράλαμπο Αθανασίου.
Η θητεία του ξεκίνησε στις 12/8/2014 και έληξε στις 30/6/2015.
Πριν διοριστεί ήταν αντιπρόεδρος και πρόεδρος του Ανώτατου Ειδικού Συμβουλίου του Νόμου Περί Ευθύνης Υπουργών που αποφάσισε την παραπομπή του Γιώργου Παπακωνσταντίνου για την υπόθεση της λίστας Λαγκάρντ στο ειδικό δικαστήριο.
Εχει γεννηθεί το 1948 και ήδη όταν έγινε πρόεδρος ήταν ο αρχαιότερος αντιπρόεδρος.
Οπως αναφέρεται στο βιογραφικό του, υπηρέτησε ως πρωτοδίκης σε τμήμα εργατικού και ναυτεργατικού δικαίου, σε τμήματα ναυτικού δικαίου, ως ανακριτής και ως εισηγητής πτωχεύσεων. Αργότερα έγινε εφέτης (στα Δωδεκάνησα, στον Βόλο και στη Λάρισα).
Στο Εφετείο Αθηνών ήταν στο τμήμα ενοχικού δικαίου και αργότερα στη Θεσσαλονίκη σε τμήμα ιδιωτικών διαφορών του Δημοσίου και σε ποινικό τμήμα.
Στον Αρειο Πάγο υπηρέτησε από το 2006 σε τμήμα ενοχικού, εμπορικού, οικογενειακού δικαίου και αναγκαστικής εκτέλεσης και αργότερα ως αντιπρόεδρος στο ίδιο τμήμα.
Η θητεία του στην προεδρία του Αρείου Πάγου πέρασε σχεδόν αθόρυβα και -όπως λένε οι συνάδελφοί του- πρόκειται για δικαστικό χαμηλών τόνων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου