Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου 2020

ΥΕΘΑ: Να ενταχθούν με κάθε τρόπο στον στόλο οι δύο επιπλέον πυραυλάκατοι

ΥΕΘΑ: Να ενταχθούν με κάθε τρόπο στον στόλο οι δύο επιπλέον πυραυλάκατοι

29
SHARES
Share to More “Θεωρώ ότι όλοι έχουμε το ίδιο ενδιαφέρον τόσο για τα ναυπηγεία Ελευσίνας, όσο και για τα προγράμματα ανάπτυξης πυραυλακάτων του Πολεμικού Ναυτικού από τα ναυπηγεία Ελευσίνας. Δεν θέλουμε να διακοπεί η λειτουργία των ναυπηγείων, αλλά ως Πολεμικό Ναυτικό – μάλλον ομιλών και για λογαριασμό του Πολεμικού Ναυτικού, ως πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΘΑ, θέλουμε τις πυραυλακάτους”, ανέφερε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος απαντώντας σε σχετική ερώτηση στη Βουλή.
“Το Πολεμικό Ναυτικό θέλει τα πλοία του. Το Πολεμικό Ναυτικό είναι ο πελάτης των ναυπηγείων Ελευσίνας και ο πελάτης έχει αυτή τη στιγμή το πρόβλημα ότι τα πλοία που έχει αναθέσει στα ναυπηγεία Ελευσίνας να ναυπηγηθούν καθυστερούν πάρα πολύ. Επομένως, ναι να βρεθεί τρόπος συνέχισης λειτουργίας των ναυπηγείων Ελευσίνας, αλλά όσον αφορά την παράταση του χρόνου λειτουργίας, αν δεν έχουμε διαβεβαιώσεις ως προς το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των εργασιών, δεν είμαστε τόσο πρόθυμοι να την παράσχουμε. Και αυτό θέλω να γίνει, να καταστεί σαφές.
“Έχουμε δύο πλοία τα οποία καθυστερούν πάρα πάρα πολύ, πάρα πολύ, αδικαιολόγητα πολύ τα χρειαζόμαστε – να μην εξηγήσω γιατί τα χρειαζόμαστε τώρα περισσότερο από ποτέ – είναι νομίζω πασιφανές και επομένως είναι ανάγκη χθες ή δυνατόν τα πλοία αυτά να παραδοθούν. Η πυραυλάκατος νο6 έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό περίπου 95% είναι σχεδόν, δηλαδή έτοιμη, αλλά όχι απολύτως έτοιμη.
“Θέλω να σας πω ότι ήδη εκτελούνται οι τελικοί έλεγχοι αποδοχής αιτημάτων του σκάφους εν όρμω, ενώ θα ακολουθήσουν και οι εν πλω δοκιμές. Εν ορμώ είναι η δοκιμή στο λιμάνι, έχει πέσει στο νερό, αλλά τα τεστ και οι δοκιμές γίνονται στο λιμάνι, ενώ επίσης έχει λάβει χώρα περιορισμένης διάρκειας δοκιμαστικός πλους της πυραυλακάτου νο6 μέσα στον κόλπο Ελευσίνας.
“Επομένως το σκάφος είναι στο νερό και γίνονται οι τελικές δοκιμές. Όμως η πυραυλάκατος νούμερο 7 καθυστερεί ακόμα. Το πρόγραμμα κατασκευής έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό περίπου 75%, κατά τα 3/4. Απομένει όμως ένα ικανό ποσοστό 25% και εκ τούτου δεν θα έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή και των δύο πυραυλακάτων μέχρι τις 31 Μαρτίου του 2020 οπότε και λήγει η παράταση που είχε δώσει το Πολεμικό Ναυτικό καταβάλλοντας και επιπλέον χρήματα και επομένως ή θα απαιτηθεί η δρομολόγηση διαδικασίας για έγκριση νέας παράτασης νομοθετικής ρύθμισης ή θα τρέξει, θα συμβεί κάτι άλλο πιθανώς, γιατί όπως ξέρετε ενδεχομένως αυτή τη στιγμή γίνονται και προσπάθειες για την εξεύρεση επενδυτή για τα ναυπηγεία Ελευσίνας. Βρίσκονται σε αρκετά προχωρημένο στάδιο.
“Ο ενδιαφερόμενος επενδυτής συνομιλεί ήδη και διαπραγματεύεται με τη διοίκηση των ναυπηγείων Ελευσίνας. Η διαδικασία όμως αυτή δρομολογείται από το υπουργείο ανάπτυξης με το οποίο βρισκόμαστε, όπως καταλαβαίνετε, σε στενή επαφή αφού το ενδιαφέρον μας είναι δεδομένο. Αναφορικά με τα κόστη, για να πω και τα υπόλοιπα στη δευτερολογία, που έχει δαπανήσει το ελληνικό δημόσιο. Το συνολικό συμβατικό τίμημα ήταν περίπου 320 εκ. για τις δύο συγκεκριμένες πυραυλακάτους, δηλαδή την νο6 και την νο7. Ισχύει μέχρι την ανάληψη συντονισμού ολοκλήρωσης της ναυπήγησης αυτών των πλοίων από το Πολεμικό Ναυτικό.
“Στη συνέχεια απαιτήθηκε πρόσθετη χρηματοδότηση του προγράμματος, που καθορίστηκε με διαδοχικές νομοθετικές ρυθμίσεις: Παράταση εργασιών και πρόσθετη χρηματοδότηση. Το σύνολο των χρημάτων από το έτος 2016, κατά το οποίο το Πολεμικό Ναυτικό ανέλαβε τη χρηματοδότηση και μέχρι σήμερα, ανέρχεται στο ποσό των 84,64 εκατομμυρίων ευρώ.
“Επομένως το Πολεμικό Ναυτικό εδώ και τέσσερα χρόνια δίνει το ίδιο λεφτά για τη ναυπήγηση του πλοίου και – όπως καταλαβαίνετε – έχει και την απαίτηση τα πλοία, μάλλον όχι το πλοίο τα πλοία αυτά, οι δύο πυραυλάκατοι να παραδοθούν και να δοθούν στις επιχειρησιακές δομές του Πολεμικού Ναυτικού. Το τελικό κόστος του για τα δύο πλοία θα εξαρτηθεί ακριβώς και από το χρονοδιάγραμμα, δηλαδή το ρυθμό υλοποίησης της ναυπήγησης και το κόστος των συμβάσεων που θα συναφθούν για την ολοκλήρωση αυτών.
“Επομένως έχετε το κόστος,μέχρι τώρα, το κόστος που κατέβαλε το Πολεμικό Ναυτικό, το ποσοστό ολοκλήρωσης των δύο πυραυλακάτων. Κλείνω λέγοντας ότι η θέση του Πολεμικού Ναυτικού,του ΥΠΕΘΑ είναι ότι πρέπει τα δύο αυτά πλοία, απαραίτητα για το Πολεμικό Ναυτικό και την πατρίδα, πρέπει να ολοκληρωθούν το ταχύτερο δυνατό και θα κάνουμε ότι πρέπει να χρειαστεί – ότι χρειαστεί μάλλον – για να καταστεί εφικτή αυτή η ολοκλήρωση με συγκεκριμένα όμως χρονοδιαγράμματα και όχι με παρατάσεις στις παρατάσεις και καθυστερήσεις πάνω στις καθυστερήσεις. Σας ευχαριστώ.
Κεγκέρογλου: “Θέλουμε μία δικιά σας πρόταση, ούτως ώστε με ένα συνολικό χρονοδιάγραμμα σε συγκεκριμένο χρόνο πρώτη φάση παράδοση της πυραυλακάτου νούμερο 6. Δεύτερη φάση ολοκλήρωση της παράδοσης και της πυραυλακάτου νούμερο 7. Προϋπόθεση είναι να παραληφθούν τα πυραυλικά συστήματα. Δεν έχουν παραληφθεί, για ποιο λόγο; Για ποιο λόγο; Ποιανού είναι η ευθύνη η μη παράλληλη παραλαβή των πυραυλικών συστημάτων που θα εγκατασταθούν; Γιατί το υπολειπόμενο για το νούμερο έξι ακριβώς είναι το οπλικό σύστημα. Αυτό μπορεί να είναι ξεκάθαρο και ανεξάρτητο σχέδιο από την διαχείριση της εταιρείας της διοίκησης που οδήγησε σε αδιέξοδο την εταιρεία και βέβαια από τις πρωτοβουλίες που δικαιούται και πρέπει και οφείλει να πάρει το υπουργείο ανάπτυξης.
ΥΕΘΑ: “Το πρώτο που ήθελα να πω είναι ότι όντως δεν εμπλέκεται το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας στη διαδικασία εξεύρεσης επενδυτή ούτε το ενδιαφέρει. Το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας ενδιαφέρει, ενδιαφέρεται μάλλον για να διασφαλίσει τα συμφέροντα του Πολεμικού Ναυτικού και την αποτρεπτική ισχύ των Ενόπλων Δυνάμεων, δηλαδή να παραδοθούν οι δύο πυραυλάκατοι. Αυτό μας ενδιαφέρει αυτή τη στιγμή.
“Το συντομότερο δυνατόν. Από κει και πέρα ναι μας ενδιαφέρει το ζήτημα της συνέχισης της λειτουργίας των ναυπηγείων Ελευσίνας. Αυτό ασφαλώς συνδέεται με την προσπάθεια να εξευρεθεί ένας επενδυτής. Γιατί ξέρετε κάτι; Ως στοιχείο της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας νομίζω ότι τα ναυπηγεία Ελευσίνας μπορούνε να λειτουργήσουν προς όφελος και των Ενόπλων Δυνάμεων, να αναλάβουν δηλαδή δουλειές συντήρηση, ναυπήγησης, συγκεκριμένων σκαφών επιφανείας του Πολεμικού Ναυτικού προς όφελος και των Ενόπλων Δυνάμεων και της Ελληνικής οικονομίας φυσικά και της τοπικής κοινωνίας.
“Αλλά πρώτα θα πρέπει να διευθετηθεί αυτή η κατάσταση. Ο χρόνος λήγει στις 31 Μαρτίου του 2020. Από κει και πέρα όπως σας είπα δεν είναι ειλημμένη απόφαση για το αν θα δοθεί παράταση για τη συνέχιση ναυπήγησης και ασφαλώς εάν παρθεί τέτοια απόφαση μιας παράτασης, αυτή θα είναι πολύ στενά συνδεδεμένη με ένα αυστηρότατο χρονοδιάγραμμα συνέχισης των εργασιών και παράδοσης τουλάχιστον της πυραυλακάτου νούμερο 6, η οποία έχει σχεδόν ολοκληρωθεί όπως σας είπα, αλλά δεν έχει ολοκληρωθεί στο 100%.
“Επομένως άλλες λύσεις αυτού του τύπου που να παρατείνουν την αγωνία και του Πολεμικού Ναυτικού δεν νομίζω ότι είναι πρόσφορο εδώ πέρα να συζητηθούν. Όμως παράλληλα εγώ θα ήθελα να πω ότι δεν συμμερίζομαι την απαισιοδοξία, αντιθέτως είμαι αρκετά αισιόδοξος ως την προς την κατεύθυνση της εξεύρεσης της τελικής λύσης όσον αφορά τον επενδυτή. Ήδη έχει υπάρξει συγκεκριμένη πρόταση προς τον ιδιοκτήτη, είναι αντικείμενο διαπραγμάτευσης αυτή τη στιγμή, δεν είναι δική μας δουλειά του υπουργείου δηλαδή να εμπλακούμε σε αυτή τη διαπραγμάτευση ούτε να ενθαρρύνουμε τη μία πλευρά ή την άλλη να τα βρουν.
“Αυτό είναι ζήτημα των διαπραγματευομένων με όρους φαντάζομαι ελεύθερης αγοράς. Απλά αυτό που θα ήθελα να πω είναι ότι το πολεμικό ναυτικό θέλει τα πλοία του, θέλει και τα ναυπηγεία Ελευσίνας ζωντανά για να μπορούν τα ναυπηγεία Ελευσίνας να υποστηρίξουν το πολεμικό ναυτικό ή στο μέλλον ως στοιχείο της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας. Έχει καταβάλει όμως πάρα πολλά χρήματα, οι καθυστερήσεις ήταν πάρα πολύ μεγάλες και δεν μπορεί να ενθαρρυνθεί η παράταση των καθυστερήσεων και όπως καταλαβαίνετε σήμερα παρά ποτέ αυτές οι δύο πυραυλάκατοι πρέπει να πέσουν το νερό, πρέπει να περιέλθουνε στην κυριότητα του Πολεμικού Ναυτικού και στη διάθεση του Πολεμικού Ναυτικού για να τις αναπτύξει ανάλογα με την επιχειρησιακή δομή του Πολεμικού Ναυτικού.
“Εμείς θα κάνουμε ότι χρειαστεί προς αυτή την κατεύθυνση με πνεύμα εξεύρεσης λύσης αλλά και επιτάχυνσης της διαδικασίας και το αυστηρό χρονοδιάγραμμα για το παραδοτέο είναι βασικό στοιχείο και θα συμφωνήσουμε εδώ, αυτού του προγράμματος. Η εξεύρεση, ο αγώνας για την αναζήτηση και την εξεύρεση επενδυτή όπως σας είπα δρομολογείται και επισπεύδεται από το υπουργείο ανάπτυξης. Είναι άλλο θέμα. Ελπίζω αυτό το διάστημα μια και έχουμε πει ότι πλέον δεν υπάρχει διάθεση έτσι, να παρατείνουμε επ’ αορίστο αυτή την υπόθεση, να λειτουργήσει και ως μοχλός πίεσης προς τους διαπραγματευόμενους για να συμφωνήσουν μεταξύ τους.
“Άλλος τρόπος δεν υπάρχει, το πολεμικό ναυτικό πρέπει να έχει αυτά τα πλοία στη διάθεσή του και εμείς πιέζουμε προς αυτή την κατεύθυνση γιατί μη ξεχνάμε,και εδώ το κλείνω ότι οι ένοπλες δυνάμεις και το πολεμικό ναυτικό δεν είναι ούτε εργοδότης ούτε συνέταιρος. Είναι ο πελάτης και ο πελάτης πρέπει να αντιμετωπίζεται από το κατάστημα που έχει αναλάβει να τον εξυπηρετήσει ανάλογα με την εργασία που του έχει αναθέσει έτσι ώστε να ικανοποιείται και αυτή τη στιγμή σαφώς έχουμε να κάνουμε με έναν μη ικανοποιημένο πελάτη ο οποίος καλείται να καταβάλει ακόμα περισσότερα για να μην ξέρει πότε θα έχει το προϊόν που έχει αναθέσει να του παραδοθεί.
“Όχι δεν λειτουργούν έτσι τα πράγματα, μπορεί να έχουμε άλλον ένα γόρδιο δεσμό να λύσουμε, πολλούς γοργούς ρυθμούς έχουμε αναλάβει να επιλύσουμε αυτό το διάστημα σε αυτή την περίοδο, αλλά νομίζω ότι αν λειτουργήσουμε έτσι θα τον λύσουμε αυτό το γόρδιο δεσμό και θα πάμε στον επόμενο και ούτω καθεξής Το πολεμικό ναυτικό χρειάζεται αυτά τα πλοία και θα τα παραλάβει το συντομότερο δυνατόν”, κατέληξε ο υπουργός.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Μ.Ζαχάροβα: «Ο πόλεμος θα αλλάξει ριζικά αν η Ουκρανία πλήξει σε βάθος έδαφός μας»

  Το υπουργείο αναφέρει ότι μια τέτοια ενέργεια θα πυροδοτούσε μια «επαρκή και απτή» απάντηση από τη Ρωσία 18.11.2024 | 20:59 Η εκπρόσωπος Τ...