Ξεμένουμε” από μεταγωγικά αεροσκάφη; Βάζουν στο “ψυγείο” τη συμφωνία υποστήριξης των C-27!
Πληροφορίες αναφέρουν ότι ανάμεσα στα προγράμματα που “μπαίνουν ψυγείο” λόγω της οικονομικής κρίσης που ήδη εξελίσσεται και επιβάλλει “επανασχεδιασμό” των εξοπλισμών είναι και η συμφωνία για την υποστήριξη των μεταγωγικών αεροσκαφών C-27! Δεν γνωρίζουμε με ποια κριτήρια γίνεται ο επανασχεδιασμός, αλλά είμαστε βέβαιοι πως το ΓΕΑ θα έχει ενημερώσει την πολιτική ηγεσία για τις διαθεσιμότητες των αεροσκαφών! Από τα 8 αυτή τη στιγμή πετά ένα! Αν πράγματι αφήσουμε στην άκρη τη σύμβαση υποστήριξης τους, τότε μάλλον τα ξεχνάμε οριστικά! Θα είναι μία ακόμη ελληνική πρωτοτυπία: αγοράσαμε 12, δεν παραλάβαμε τα 4 για να μπορέσουμε υποτίθεται να πετάξουμε τα υπόλοιπα 8, από τα οποία πέταγαν ένα με δύο! Και τώρα;
Για να θυμηθούμε λίγο την απίθανη υπόθεση που μόνο στην Ελλάδα θα μπορούσε να συμβεί. Πληρώσαμε τα αεροσκάφη, αλλά έπρεπε να υπογράψουμε και συμφωνία υποστήριξης τους! Το 2012 αποφασίστηκε να μην παραληφθούν τα τέσσερα τελευταία, με τη δικαιολογία ότι με τα χρήματα που θα εξοικονομούσαμε θα λύναμε το πρόβλημα υποστήριξης των υπόλοιπων 8.
Το 2012 ελήφθη η απόφαση που έλεγε: “Για την εκπλήρωση των υποχρεώσεων που απορρέουν από τη νέα δημοσιονομική πολιτική και κατόπιν συνεννόησης με το υπουργείο Οικονομικών, παρακαλούμε όπως προβείτε άμεσα και με πλήρη κατοχύρωση των συμφερόντων του Ελληνικού Δημοσίου, σε τροποποίηση της προμήθειας αεροσκαφών μεταφοράς C-27. Η εν λόγω προμήθεια θα αφορά πλέον 8 και όχι 12 αεροσκάφη σύμφωνα με την πρόταση της προμηθεύτριας εταιρείας και με δεδομένο ότι από το 2007 εκκρεμεί η παράδοση τεσσάρων αεροσκαφών για τα οποία το Ελληνικό Δημόσιο έχει εκπληρώσει τα προαπαιτούμενα προμήθειάς τους”.
Λεπτομέρεια: Τα τέσσερα τελευταία αεροσκάφη ήταν αυτά που ενδιέφεραν περισσότερο γιατί θα ήταν αυτά που θα είχαν τη δυνατότητα ανεφοδιασμού στον αέρα. Η κατασκευάστρια εταιρεία ζήτησε παράταση στις παραδόσεις γιατί αντιμετώπισε διάφορα προβλήματα στην πιστοποίηση του συστήματος εναέριου ανεφοδιασμού.
Για τα τέσσερα αεροσκάφη, για τα οποία εκκρεμούσε παράδοση, η Ελλάδα είχε πληρώσει 80 εκατομμύρια ευρώ ως προκαταβολή, το 80% της αξίας τους.
Τον Νοέμβριο του 2010 ο Ιταλός υφυπουργός Άμυνας με επιστολή του πρότεινε να μην παραδοθούν στην Ελλάδα τα τέσσερα αεροσκάφη και το ποσό της προκαταβολής να μετατραπεί σε ανταλλακτικά και τεχνική υποστήριξη των οκτώ αεροσκαφών που μας απομένουν. Το Ανώτατο Αεροπορικό Συμβούλιο με Αρχηγό τότε τον Αντώνη Τσαντηράκη είχε πει ΟΧΙ στη πρόταση.
Παρόλα αυτά η συμφωνία τροποποίηθηκε αλλά λύση στο πρόβλημα υποστήριξης δεν υπήρξε! Τα τελευταία 4 χρόνια “δουλευόταν” η συμφωνία για την υποστήριξη των αεροσκαφών και όπως λένε οι πληροφορίες όλα έδειχναν ότι πολύ σύντομα θα “έπεφταν” υπογραφές. Τώρα μαθαίνουμε ότι μπαίνει “ψυγείο”.
Το ερώτημα είναι τι θα γίνει με το στόλο των μεταγωγικών της ΠΑ. Μήπως ο ΥΕΘΑ να ζητήσει από τον Α/ΓΕΑ, μια λεπτομερή ενημέρωση με αριθμητικά στοιχεία;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου