ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ
Μια ομιλία κατά την οποία παρουσιάστηκε αναλυτικά το κυβερνητικό πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ για την επόμενη ημέρα και μια μαραθώνια συνέντευξη Τύπου ήταν το κύριο μενού της φετινής εμφάνισης του Αλέξη Τσίπρα στη ΔΕΘ, με την κυβέρνηση να εμφανίζεται φανερά ενοχλημένη από τις προτάσεις και τις τοποθετήσεις του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Τόσο το υπουργείο Οικονομικών, όσο και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος επιδόθηκαν σε επιχείρηση διαστρέβλωσης, στην προσπάθειά τους να αποδομήσουν τα όσα ανέφερε από το Βελλίδειο ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ.
Και στις δύο περιπτώσεις, πάντως, η Κουμουνδούρου απάντησε ξεκάθαρα και εμπεριστατωμένα, καταγγέλλοντας την επιχείρηση αποπροσανατολισμού και επαναφέροντας τα δεδομένα στη βάση των όσων πραγματικά δήλωσε ο Αλέξης Τσίπρας.
Αμήχανη τοποθέτηση Οικονόμου περί παροχολογίας
Τη σημερινή συνέντευξη Τύπου του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης επιχείρησε να απαξιώσει ο Γιάννης Οικονόμου με μια μάλλον αμήχανη ανακοίνωση και επιστροφή στο... παρελθόν. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος επιβεβαίωσε ότι το Μαξίμου επιμένει να ζει στο 2015 και κατηγόρησε τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ για «ακατάσχετη παροχολογία».
Αναλυτικά
Το κρεσέντο ακατάσχετης παροχολογίας, που ξεκίνησε χθες, κορυφώθηκε με τη σημερινή τρικυμιώδη παρουσία του κ. Τσίπρα. Στο τέλος του διημέρου κανείς πολίτης δεν πήρε πειστική απάντηση για τα φλέγοντα ζητήματα που τον απασχολούν, αφού ο κ. Τσίπρας επιδόθηκε σε υποσχέσεις προς όλους, χωρίς στοιχεία και τεκμηρίωση.
Πολύ περισσότερο όταν τον βαρύνει ένα ιστορικό αποτυχίας τόσο κραυγαλέο, που κανείς δεν μπορεί να το παραβλέψει. Παρότι επιχείρησε να δικαιολογήσει την περιορισμένη απήχησή του, λέγοντας ότι δεν εμπιστεύεται τις δημοσκοπήσεις, η συνολική ανερμάτιστη παρουσία του αρκεί για να εξηγηθεί το γιατί η κοινωνία δεν τον εμπιστεύεται.
Τελικά, το μόνο που κατάφερε είναι να δημιουργήσει ακόμα περισσότερα ερωτήματα για το αν προσωπικά αντιλαμβάνεται τις δραματικές επιπτώσεις των όσων υπόσχεται χωρίς μέτρο και σύνεση. Όλοι, πάντως, κατανοούν ότι ο κ. Τσίπρας μπορεί να υπόσχεται τα πάντα, χωρίς κόστος, αφού δεν θα κληθεί να τα εφαρμόσει.
Η διεθνής πραγματικότητα και το μέγεθος των προκλήσεων επιβάλλουν σταθερότητα, συνέπεια και συνέχεια. Όχι αερολογίες και μυθεύματα, όχι πειραματισμούς, όχι ανευθυνότητα
Στον Γιάννη Οικονόμου απάντησε άμεσα ο εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ υπογραμμίζοντας την κυβερνητική υποκρισία και κοροϊδία.
Ο Νάσος Ηλιόπουλος υπογραμμίζει τα όσα συμβαίνουν σε Γερμανία και Γαλλία με τις εθνικοποιήσεις, κατηγορώντας την κυβέρνηση για «θράσος» και επισημαίνοντας ότι «Ο κ. Μητσοτάκης κάθε μέρα επιδεικνύει με διάφορους τρόπους την αγωνία του να παραμείνει με κάθε τρόπο στην εξουσία ευνοώντας την παρέα του».
Η απάντηση
Χρειάζεται πραγματικά πολύ θράσος να επικαλείται κανείς τη διεθνή πραγματικότητα, όταν σε Γερμανία και Γαλλία οι εθνικοποιήσεις εταιρειών ενέργειας βρίσκονται στην ημερήσια διάταξη και υλοποιούνται.
Στην Ελλάδα του κ. Μητσοτάκη οι πολίτες έχουν μείνει εντελώς απροστάτευτοι στη ΔΕΗ και τα καρτέλ ενέργειας που, υπό την προστασία του, δεν χάνουν ευκαιρία κάθε μήνα να ορμούν στα εισοδήματα των πολιτών και να απολαμβάνουν υπερκέρδη.
Κι αυτό είναι μόνο ένα παράδειγμα της κυβερνητικής υποκρισίας και κοροϊδίας.
Ο κ. Μητσοτάκης κάθε μέρα επιδεικνύει με διάφορους τρόπους την αγωνία του να παραμείνει με κάθε τρόπο στην εξουσία ευνοώντας την παρέα του. Προκειμένου να πετύχει αυτόν τον στόχο δεν διστάζει να πλήξει τα χαμηλά κοινωνικά στρώματα, τους θεσμούς και την ίδια τη Δημοκρατία. Όσο καταρρέει τόσο πιο ανάλγητος και επικίνδυνος γίνεται.
Σύντομα τον λόγο θα έχουν οι πολίτες. Οι οποίοι πολίτες θα κληθούν να απαντήσουν στα μόνο πραγματικό ερώτημα: προοδευτική συμμαχία ή «Αγία Οικογένεια».
Η Αχτσιόγλου αποδόμησε τους ισχυρισμούς του ΥΠΟΙΚ
Πιο αναλυτική ήταν η τοποθέτηση της τομεάρχη Οικονομικών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία, η οποία αποδόμησε με κάθε λεπτομέρεια την κινδυνολογική τοποθέτηση του υπουργείου Οικονομικών για την χθεσινή ομιλία του Αλέξη Τσίπρα.
Σε μια προφανή προσπάθεια τρομοκράτησης περί νέων μνημονίων το υπουργείο υποστήριξε ότι οι εξαγγελίες του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ σημαίνουν χειροτέρευση του πρωτογενούς αποτελέσματος της χώρας κατά 11,2% το 2023 (από πλεόνασμα 1% σε έλλειμμα άνω του 10%) και χειροτέρευση του πρωτογενούς αποτελέσματος κατά 5% για κάθε ένα από τα επόμενα έτη (από πλεόνασμα 2% σε έλλειμμα 3% το 2024 και μετέπειτα).
Η Έφη Αχτσιόγλου υπογράμμισε ότι «όταν μία κυβέρνηση αναζητά εναγωνίως το ψέμα και τη διαστρέβλωση, για να τρομάξει τους πολίτες απέναντι σε ένα σαφές και ξεκάθαρο πολιτικό πρόγραμμα που στηρίζει τη μεγάλη κοινωνική πλειοψηφία, τότε αντιλαμβάνεται ότι ο πολιτικός της χρόνος τελειώνει οριστικά» και απάντησε αναλυτικά και βήμα βήμα.
Αναλυτικά
Όταν μία κυβέρνηση αναζητά εναγωνίως το ψέμα και τη διαστρέβλωση, για να τρομάξει τους πολίτες απέναντι σε ένα σαφές και ξεκάθαρο πολιτικό πρόγραμμα που στηρίζει τη μεγάλη κοινωνική πλειοψηφία, τότε αντιλαμβάνεται ότι ο πολιτικός της χρόνος τελειώνει οριστικά.
Για το κόστος ενέργειας το Υπουργείο Οικονομικών νομίζει ότι μία κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. θα συνεχίσει να επιδοτεί την αισχροκέρδεια. Κρίνει εξ ιδίων τα αλλότρια.
Πρώτον, στην πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. η τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος αποσυνδέεται από αυτή του φυσικού αερίου, πράγμα που άλλες χώρες της ΕΕ έχουν σπεύσει εδώ και μήνες να κάνουν, ενώ πλέον προβλέπεται και στις προτάσεις της Κομισιόν.
Δεύτερον, τα περιθώρια κέρδους των ηλεκτροπαραγωγών καθώς και της ΔΕΠΑ παραμένουν ιλιγγιώδη. Αυτά, στην πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. περικόπτονται και δεν επιδοτούνται από τα δημόσια ταμεία, όσο δύσκολο κι αν είναι να το καταλάβει η κυβέρνηση.
Τρίτον, στην πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. το σύνολο του επιχειρηματικού κινδύνου και των διακυμάνσεων του κόστους παραγωγής δεν μετακυλίεται στον καταναλωτή, το νοικοκυριό και τη μικρομεσαία επιχείρηση, ούτε χρηματοδοτείται από το κράτος. Αναλαμβάνεται και από τους παίκτες της αγοράς όπως σε κάθε επιχειρηματική δραστηριότητα που λειτουργεί με κανόνες.
Τα 12 δισ. λοιπόν που αθροίζει το Υπουργείο Οικονομικών στο κόστος των προτάσεων του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. υπάρχουν μόνο στην πολιτική στήριξης της αισχροκέρδειας. Δηλαδή στην πολιτική της ΝΔ.
Ως προς τα υπόλοιπα μέτρα που εξήγγειλε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ., το Υπουργείο Οικονομικών συμφωνεί ως φαίνεται με την κοστολόγησή μας πλην τριών εξαιρέσεων:
- Το κόστος της τιμαριθμικής αναπροσαρμογής των μισθών δημοσίων υπαλλήλων. Εδώ είναι προφανές ότι το Υπουργείο Οικονομικών παραθέτει το μεικτό κόστος και όχι το καθαρό κόστος του μέτρου, δεδομένου ότι ένα μέρος των αυξήσεων επιστρέφει δια των φόρων στο δημόσιο. Αν γίνει η αποφορολόγηση, τότε επιβεβαιώνεται το κόστος του μέτρου που παραθέσαμε εξ αρχής.
- Το κόστος της καταβολής των αναδρομικών στους συνταξιούχους. Εδώ το Υπουργείο Οικονομικών δεν διαφωνεί με την κοστολόγηση, αλλά προβάλει ότι η δαπάνη θα εγγραφεί όλη σε μια χρονιά. Ξεχνά όμως σκοπίμως ότι το πώς εγγράφεται η δαπάνη είναι ζήτημα του τρόπου με τον οποίο νομοθετείται ένα μέτρο και αναγνωρίζεται η υποχρέωση. Επομένως, φυσικά και η δαπάνη μπορεί να εγγραφεί σε τρεις χρονιές εφόσον κάθε χρόνο νομοθετείται η αναγνώριση και η καταβολή συγκεκριμένου ποσού οφειλής.
- Το κόστος της μείωσης του ΦΠΑ στα τρόφιμα. Εδώ το Υπουργείο Οικονομικών διογκώνει τεχνητά το κόστος προφανώς βασισμένο (πράγμα που αποκρύπτει) στα αυξημένα έσοδα από ΦΠΑ που έχει το 2022 -ακριβώς λόγω της ακρίβειας και της πολιτικής μη παρέμβασης στην αγορά. Εργαλειοποιεί δηλαδή για ακόμη μια φορά την ακρίβεια. Πόσο άραγε έχει αυξηθεί η αφαίμαξη των πολιτών από τον ΦΠΑ στα τρόφιμα φέτος; Θα τολμήσει να το πει στους πολίτες; Τα στοιχεία του 2019 (περίοδος εκτός πανδημίας) επιβεβαιώνουν ότι το κόστος μείωσης του ΦΠΑ στα τρόφιμα είναι αυτό που αναφέρουμε, δηλαδή τα 960 εκατ.
Ως προς το σκέλος των εσόδων, να ενημερώσουμε την κυβέρνηση ότι η φορολόγηση των πραγματικών υπερκερδών στο σύνολο του τομέα της ενέργειας ουδεμία σχέση έχει με τον υποτιθέμενο μηχανισμό που νομοθέτησε η ίδια πριν δυο μήνες και επιτρέπει τεράστιο περιθώριο κέρδους στους παραγωγούς ηλεκτρικής ενέργειας και ακόμη περισσότερα υπερκέρδη στη λιανική σε σύγκριση ακόμη και με τη ρήτρα αναπροσαρμογής που υποτίθεται θα καταργούσε.
Ο ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. εισηγείται τη φορολόγηση όλων των πραγματικών υπερκερδών, που είναι εξάλλου δημοσιοποιημένα, των εταιρειών παραγωγής ενέργειας, αλλά και διύλισης και εμπορίας πετρελαίου και παροχής αερίου. Τα υπερκέρδη αυτά αθροίζουν 4,1 δισ. Η φορολόγηση τους κατά 90% θα εισφέρει στα δημόσια ταμεία 3,69 δισ.
Προφάσεις εν αμαρτίαις λοιπόν οι ανέξοδες κραυγές, για ένα πρόγραμμα ρεαλιστικό που απαντά στις κοινωνικές ανάγκες.
Μακάρι βέβαια ο δημόσιος διάλογος να διεξαγόταν σ' αυτό το επίπεδο. Δυστυχώς η ΝΔ έχει επιλέξει έναν άλλο δρόμο.
Μιλά για απάτη όταν:
- Ο κ. Μητσοτάκης στη ΔΕΘ 2021 έκανε λόγο για αυξήσεις έως 2 ευρώ στους λογαριασμούς ρεύματος και φέτος οι εργαζόμενοι χρειάζονται 2 κατώτατους μισθούς για ρεύμα λόγω των αυξήσεων.
- Η κυβέρνηση προέβλεπε στον Προϋπολογισμό 0,8% πληθωρισμό το 2022 και τον Αύγουστο ο πληθωρισμός ήταν στο 11,4%.
- Υποσχόταν φορολογική ελάφρυνση και έχει φεσώσει με 2,5 δισ. περισσότερο ΦΠΑ τους πολίτες στο 7μηνο, αφήνοντας ανεξέλεγκτη την ακρίβεια.
- Έταζε δικαιοσύνη στους απόμαχους της δουλειάς και τελικά τους έκοψε τη μόνιμη 13η σύνταξη -πλήρη για χαμηλές και αναλογική για ψηλότερες συντάξεις- και τώρα "πουλάει" ως επίτευγμα τις αυξήσεις που προβλέπονταν ήδη από νόμο του 2017.
Ως προς την αποστροφή ότι ο ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. έβαλε τη χώρα στα μνημόνια το 2014, την παραδίδουμε στη χλεύη των πολιτών.
Καταληκτικά, το πρόγραμμα που εξήγγειλε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. είναι σαφές και κοστολογημένο.
Για τον πρώτο χρόνο εφαρμογής τους, έχει δαπάνες 9,35 δισ. και έσοδα 3,74 δισ. Δηλαδή δημοσιονομικό κόστος 5,6 δισ. Με τη διάφορα ότι στο πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. τα λεφτά φεύγουν από τις εταιρείες ενέργειας και πηγαίνουν στον πολίτη, και όχι το αντίστροφο όπως πράττει η κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου