Τρίτη 28 Μαρτίου 2023

«Βροχή» ενστάσεων και από φορείς στο πολυνομοσχέδιο - σκούπα του υπ. Ανάπτυξης

 

ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ/EUROKINISSI



Το δρόμο για την Ολομέλεια με τη σύμφωνη γνώμη μόνο του κυβερνώντος κόμματος και βροχή ενστάσεων τόσο απ' τα κόμματα της αντιπολίτευσης όσο και απ' τους εξωκοινοβουλευτικούς και κοινωνικούς φορείς που κατέθεσαν σήμερα τις απόψεις τους, παίρνει το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών στο οποίο προεκλογικά ενέταξαν από διατάξεις για την οικονομία, τον τουρισμό, ιδιωτικοποιήσεις λιμανιών μέχρι για τους καλλιτέχνες αλλά και τα μέτρα στήριξης για την τραγωδία των Τεμπών.

Ήδη από χθες ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και ΜέΡΑ25 είχαν διαφωνήσει για το γεγονός ότι δεν υπήρχε διαχωρισμός για τα μέτρα σχετικά με το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα και σήμερα, ενώ όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης διευκρίνισαν ότι τα στηρίζουν, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝ.ΑΛΛ.και Ελληνική Λύση επιφυλάχθηκαν για το τι θα κάνουν στην Ολομέλεια και το ΚΚΕ μαζί με το ΜέΡΑ25 δήλωσαν ότι το καταψηφίζουν.Αξιοσημείωτες πάντως ήταν οι παρατηρήσεις από τους φορείς, σε σειρά θεμάτων, και ειδικά για τις διατάξεις που αφορούν υποτίθεται την ενίσχυση της ασφάλειας στις μεταφορές.

Κομμάτιασαν το κυβερνητικό αφήγημα περί ασφάλειας

Όλοι όσοι μίλησαν για τις διατάξεις που αφορούν τον κλάδο των μεταφορών τόνισαν την ανάγκη προσλήψεων.

Ο Γιώργος Δριτσάκος, διοικητής της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, τόνισε την «ανάγκη άμεσων προσλήψεων υπαλλήλων με ταχύρυθμες και διαφανείς διαδικασίες στην Υπηρεσία, ώστε να καλυφθούν βασικά κενά», όπως είπε.

Ο Μανώλης Καμηλάκης, πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Αερολιμενικών της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, διαφώνησε με το νομοσχέδιο, υποστηρίζοντας ότι «δεν υπάρχει κανένας σχεδιασμός, μόνο πρόχειρες λύσεις» και έκανε λόγο για «εγκληματικές διατάξεις» με τις οποίες δεν διασφαλίζεται η ασφάλεια των μεταφορών, σημειώνοντας ότι «δεν διδαχτήκαμε από τα Τέμπη».

Ο κ. Καμηλάκης έδωσε έμφαση στην πρόσληψη απαραίτητου αριθμού εξειδικευμένου προσωπικού για την ασφάλεια των πτήσεων και στην επανασύσταση των τοπικών ελεγκτικών αρχών της ΥΠΑ, με κατάλληλο προσωπικό. «Η κυβέρνηση αύξησε το ποσοστό των ανειδίκευτων εργαζόμενων. Παίζουν με ρουσφετολογικές διατάξεις, σε βάρος του δημόσιου συμφέροντος και της ασφάλειας των επιβατών», ανέφερε.

Ο Ιωάννης Ντίτσας, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, δήλωσε ότι συμφωνεί με όλα τα μέτρα στήριξης των συγγενών των θυμάτων και πληγέντων του δυστυχήματος στα Τέμπη, ωστόσο διαφώνησε με τις ρυθμίσεις που αφορούν τον τομέα ασφάλειας του σιδηροδρομικού δικτύου, ενώ τόνισε την ανάγκη να λυθεί άμεσα το πρόβλημα των προσλήψεων.

«Η διαδικασία των προσλήψεων είναι χρονοβόρα και προβλέπεται να ολοκληρωθεί μετά τις εκλογές. Πρέπει να επισπευθεί», σημείωσε.

Ο Κωνσταντίνος Γενιδούνιας, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης του ΟΣΕ, ανέφερε ότι «αν το υπουργείο συναντούσε και άκουγε τους προβληματισμούς των εκπροσώπων των εργαζομένων σχετικά με τα μέτρα ενίσχυσης της ασφάλειας, θα μπορούσε να αποφευχθεί το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη» και κατηγόρησε το υπουργείο Υποδομών ότι αρνήθηκε να τους συναντήσει.

Επίσης, ζήτησε την επαναπρόσληψη των φυλάκων, επέκρινε την κυβέρνηση για τη διαδικασία των προσλήψεων χαρακτηρίζοντας την ρουσφετολογική και εξέφρασε τη διαφωνία του σε ό,τι αφορά τους σταθμάρχες, ζητώντας, μεταξύ άλλων, να έχουν εμπειρία. Παράλληλα, ζήτησε η επιλογή και η αξιολόγηση να γίνεται από ειδική επιτροπή, προτείνοντας να ληφθεί σοβαρά υπόψη η διαγωνιστική διαδικασία.

Δυσαρέσκεια στον κλάδο ταξί και στον τουρισμό

Ο Γιώργος Χότζογλου, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων στον Επισιτισμό, εξέφρασε σοβαρές αντιρρήσεις στο νομοσχέδιο, τονίζοντας ότι δεν ακουμπά τα σοβαρά προβλήματα του κλάδου, ενώ ζήτησε «την επαναφορά του επιδόματος ανεργίας των πέντε μηνών και την κήρυξη υποχρεωτικής γενικής συλλογικής σύμβασης εργασίας».

Ο Λύσανδρος Τσιλίδης, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ελληνικών Συνδέσμων Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων, χαρακτήρισε «επιεικώς απαράδεκτες» τις διατάξεις που εμπλέκουν συναρμοδιότητες με τον κλάδο τους και τις προβλέψεις που επιτρέπει σε ΙΧ επιβατηγά αυτοκίνητα, μεταφορές.

Αντίθετος με τις διατάξεις του νομοσχεδίου δήλωσε ο Θύμιος Λυμπερόπουλος, πρόεδρος του Συνδικάτου Αυτοκινιτηστών Ταξί Αττικής, υποστηρίζοντας ότι «η κυβέρνηση προχωρά στη διαίρεση του κλάδου, επαναφέροντας την δυνατότητα αστικής μεταφοράς η οποία έχει καταδικαστεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή». Όπως είπε, «πάνω από 50.000 είναι τα ΙΧ που κάνουν μεταφορές χωρίς να είναι ταξί», και ζήτησε να απαγορευθεί η αστική μεταφορά.

Ο Σεραφείμ Κασιδιάρης, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Επαγγελματικών Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Ταξί και Αγοραίων, κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι δεν δείχνει καμία διάθεση να διορθώσει τα προβλήματα, ενώ ζήτησε να έχουν το δικαίωμα σε όλα τα νησιά, συμπεριλαμβανομένων και του Αιγαίου τα οποία εξαιρούνται, και επιπλέον ζήτησε να τροποποιηθεί η διάταξη για το ποινικό μητρώο και αντί να ζητείται δικαστικής χρήσης να αφορά γενικής χρήσης.

Αντιδράσεις και απ' τον καλλιτεχνικό κόσμο

Με τις ρυθμίσεις του νομοσχέδιου διαφώνησαν οι εκπρόσωποι των καλλιτεχνών, εστιάζοντας στο ότι «αποσυνδέεται η πρόβα από την παράσταση» υποστηρίζοντας ότι «οδηγεί στην αδήλωτη και ανασφάλιστη εργασία» ενώ τόνισαν ότι δεν περιλαμβάνει τίποτα για το τεχνικό προσωπικό.

Ο 'Αρης Λιάσκος, γενικός γραμματέας του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών, κατηγόρησε το υπουργείο Πολιτισμού ότι «εν κρυπτώ και χωρίς καμία διαβούλευση προχωρά στην προστασία της αδήλωτης και ανασφάλιστης εργασίας, μη αναγνωρίζοντας ως ενιαία την πρόβα με την παράσταση, κλείνοντας έτσι το μάτι στους παραγωγούς στους οποίους κάνει δωράκι συμβάσεις με μπλοκάκι.

«Ανοίγετε την πόρτα για εργόσημα, για συμβάσεις όχι εξαρτημένης και πλήρους απασχόλησης, ενώ απουσιάζουν πλήρως προβλέψεις για το τεχνικό προσωπικό», επισήμανε, ενώ εξέφρασε και την αντίθεση του για τη ψηφιακή κάρτα εργασίας και του Μητρώου καλλιτεχνών, που όπως είπε, δεν διασφαλίζει τα προσωπικά δεδομένα.

Με τις απόψεις του κ. Λιάσκου συντάχθηκε και ο Κωνσταντίνος Κεχαγιόγλου, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Θεάματος Ακροάματος, συμπληρώνοντας το αίτημα για την κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των καλλιτεχνών το οποίο, όπως είπε, η κυβέρνηση αρνείται να δώσει λύση.

Στο ίδιο μήκος κύματος με τα σωματεία Καλλιτεχνών κινήθηκε και ο Βασίλης Παρασκευόπουλος, πρόεδρος του Πανελλήνιου Μουσικού Συλλόγου, χαρακτηρίζοντας «απαράδεκτο τον διαχωρισμό πρόβας και παράστασης και τη δυνατότητα στον εργοδότη να απολύει χωρίς λόγο» ενώ χαρακτήρισε επικίνδυνο το Μητρώο Καλλιτεχνών και ζήτησε την απόσυρση των διατάξεων.

Ο Κωνσταντίνος Πασχαλίδης, μέλος του ΔΣ του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων, έκανε λόγο για «αιφνιδιαστική και χωρίς συζήτηση με τους επιστημονικούς φορείς κατάθεση ενός πολυνομοσχεδίου» και εξέφρασε τη διαφωνία του με τις ρυθμίσεις του υπουργείου Πολιτισμού, τονίζοντας ότι «είναι αόριστες, έχουν απολύτως προεκλογικό χαρακτήρα ενώ τα 5 μεγάλα δημόσια μουσεία της χώρας παραμένουν σε καθεστώς επιχειρηματικής αυτοτέλειας».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Οι Ρώσοι εξέδωσαν χάρτη στόχων στην Ευρώπη για τον διηπειρωτικό RS-26 Oreshnik – Σε πόσο χρόνο θα έφτανε Αλεξανδρούπολη Παραδέχονται ότι είναι διηπειρωτικός με ακτίνα δράσης 5.500 χλμ. 22.11.2024 | 21:28

  Newsroom  |  email: info@pronews.gr H Mόσχα εξέδωσε χάρτη που κοινοποιεί την ταχύτητα του διηπειρωτικού βλήματος RS-26 Oreshnik και τους χ...